Belle, goed om te lezen dat het zo goed gaat, wat is "normaal" voor n 2ling zwangerschap? Las ergens 37 weken, dan ben je al goed op weg . En NikkiJane, lastige beslissing, ging het niet goed thuis? Wel dapper om dan zo te kiezen! Enne, voor wie wil; wat is nenatal? Speciale voeding ofzo voor te vroeg geboren? Leer van alles nieuw hier. Heb zelf het idee dat de misselijkheid wat af begint te zakken, wel nog heel de dag door misselijk, maar zowaar vanmiddag een aantal momenten dat ik me "normaal" voelde, WOW, dat is alweer een tijdje geleden. Ik moet de 21ste voor de eerste keer naar de gynaecoloog, kunnen ze dan evt. zien of het een of twee-eiig is? Ik weet t namelijk (nog?) niet.
Haha nenatal is speciale dieetvoeding van nutrilon die aan dys/prematuurtjes gegeven wordt, word voorgeschreven door de kinderarts. Wist ook niet wat het was tot ik een paar blikken thuis had haha Een of twee eiig, da's best lastig... Als ze samen in 1 zak zitten met evt een eigen vlies (wat wel te hopen is!!!!) Is het sowieso 1 eiig maar hebben ze allebei een eigen zak en vlies kan het nog steeds beide zijn... Bij een 1 eiige tweeling ligt het er namelijk aan hoe vroeg de cellen gescheiden zijn... Is dat namelijk 1 van de eerste dagen hebben ze allebei hun eigen zak en placenta. Scheiden ze een paar dagen later hebben ze 1 zak en hopelijk allebei een vlies. Scheiden ze nog later is het een Siamese tweeling... Maar goed heb je de 2de situatie en het blijkt een jongetje en een meisje te zijn heb je sowieso 2 eiig, is het hetzelfde geslacht weet je het dus nog niet zeker en kunnen ze dat na de geboorte testen Zo dat was de biologieles voor vandaag
ik hoop voor je dat de misselijkheid snel afneemt! Ik ben het tot de 26ste week nonstop geweest met veel braken. Sinds de 27ste week gaat t wat beter, alleen de ochtenden nog misselijk maar niet veel meer braken. bij mij zeiden/zagen ze het meteen op de 2e echo door de duidelijke wand en ze hebben alles "eigen". Ik zou er gewoon eens naar vragen de 21ste! liefs
Bij mij werd (ik geloof) op maandag de echo gemaakt, waaruit bleek dat het er 2 waren. De VK heeft toen meteen gekeken of ze mogelijk kon zien ( aan het tussenschot) of het 1 of 2 eiig was. Toen zij dat niet goed kon zien, heeft ze me doorgestuurd naar de gyn en werd dezelfde week nog een echo gemaakt om in te schatten. Als het vermoeden van 1 eiig er is, krijg je om de 2 weken controle (hier wel tenminste) vanwege het risico op TTS. Als het duidelijk 2 eiig is, dan kreeg je hier om de 4 weken controle. @ Trotter; misschien dat bij jou duidelijk was dat het 2 eiig was, omdat je "pas" de 21e naar de gyn hoef. Zou het gewoon op je vragenlijstje zetten, voor je controle bij de gyn.... Zijn er hier dames met een tweeling buggy? Wij hebben de koelstra duo, maar ik overweeg om 'm weg te doen. Hij is namelijk te hoog voor mij (is 1.09 cm en ik ben zelf maar 1.62), ik kan er dus niet lekker mee lopen. Ik vroeg me af, welke jullie dan hebben, hoe die bevalt en wat de hoogte van de handvaten is....
Trotter, spannend zo`n 1e keer naar de gyn! Maar ook wel weer leuk want w.s. bij elke controle krijg je een echo.... Hier dus 2 eiig, een jongen en een meisje, zomaar spontaan zonder dat het in de familie zit o.i.d. Blijf het elke keer weer heel speciaal vinden, èn dat uitgerekend wij zo gelukkig mogen zijn met 2 babies! 1 is al een wonder maar 2.... wauw! Oh meiden het word eind van de week gewoon heerlijk 16-17 graden! Heerlijk laat het voorjaar maar komen, ben klaar met al het gesnotter en gesnuf! Weinig nieuws hier, de twin doet het lekker... Zo heerlijk als je sochtends de kamer binnen komt en ze zijn allebei wakker, de grote glimlach die je krijgt als ze je zien.... Je hoort ze niet als ze al wakker zijn, ook al heeft Gijs in zn broek gepoept! Wat nu bijna standaard elke ochtend het geval is Heeft ie niet van mij
Hier hebben ze naast de BV ook nenatal gehad in het ziekenhuis, had namelijk met kolven niet genoeg. Toen ze naar huis mochten kon ik gewoon standaard nutrilon naast de bv erbij geven. Jammer dat ik niet die machtiging heb gehad...wellicht omdat ze er vanuit gingen dat ik volledig bv ging geven. Helaas is dat niet gelukt doordat mijn gewicht te snel naar beneden ging. Trotter hier was het meteen al duidelijk dat ze 1 eiig waren, ze konden namelijk het tussenvlies niet eens vinden. Gelukkig zat hij er wel, was pas te zien bij 12 weken. Sorry dat ik niet op iedereen reageer hoor...vind er gewoon de tijd niet voor....
Goedemorgen! Even ego want ik ben zo happy hoe goed het met me gaat! Gisteren weer controle en groeiecho gehad. Dame A ligt nog steeds in hoofdligging onderin en is zo'n 1750 gram en dame B ligt hoog onder m'n ribben en is zo'n 1678 gram. (Die dame veroorzaakt dus die kl... maagzuuraanvallen...) Echoscopiste zei dat ze het qua groei net zo goed doen als een eenling Gyn was ook helemaal tevreden en besprak al voorzichtig een natuurlijke bevalling. Mits dame A niet draait natuurlijk maar dat leek hem onwaarschijnlijk. Hij verwacht wel dat het dan rond 37 weken gaat beginnen bij mij. Over een week mag ik in mijn eigen zh bevallen, ook wel fijn idee. Ik begon nog over inleiden (vanwege ks verleden) en hij zei dat het ws. niet zo ver gaat komen maar mocht het zo zijn dan doen ze dat wel bij mij, nieuwe techniek dmv een ballonnetje ofzo? Ik voel me echt super verder en kijk echt uit naar de bevalling maar zie wel op tegen de laatste loodjes. Ik hoop ook niet dat de Telegraaf gelijk krijgt met 30 (!!!!) graden in april. Wel lekker zo met het lentezonnetje trouwens. Ik lees ff terug en reageer later nog even!
sportmama dat zijn mooie berichten hoor heel erg fijn toch!!!tegen mij werd ook gezegd weinig verschil te zien als met een eenling en idd jax en skye hadden mooie gewichtrn!! lekker doorgaan zo!!xx
Sportmama, dat gaat lekker joh! Ik ben ingeleid met een infuus, vorige bevalling was een ks. Niets gezegd over niet mogen inleiden o.i.d. verschilt heel erg per ziekenhuis... Fijn dat een natuurlijke bevalling ter sprake is gekomen, het gaf mij zo`n kick dat ik het zelf gedaan heb Ooohh heeft de telegraaf het over 30 graden...?!? Jeetje zeg wat een hitte.... lekker weer vind ik prima, maar zò heet... pfff... We zijn op zoek naar zonwering, nou dat mag wel opschieten dan
hallo tweelingmama's! ik ben even terug van weggeweest op het forum wegens omstandigheden, maar heb gister met (dacht ik) 9 weken een echo gehad, en als grote verassing 2 kloppende hartjes gezien! Het ene kindje zal 8 weken zijn en het andere kindje 6...de vraag is dus nog of het goed gaat komen, maar was toch wel heel erg benieuwd naar ervaringen van andere tweelingmama's hiermee.
Trotter: de hond is weg vanwege tijdgebrek. Met 3 kinderen schoot zij erbij in, en het is een hond die veeeel beweging en aandacht nodig heeft, dus vandaar de beslissing genomen! Sportmama; gelukkig zulke goede berichten!! Top!! Hier; alles goed! Meiden zijn net weer geënt tegen het RS virus. En dus ook weer gewogen. T 5750gr en M 5910. Dus ook met 4 flessen groeien ze goed. T ruim 300 gram (in25 dagen) M ruim 400 gram... Dus volgens mij heel netjes! Ciao!
Punieka: welkom en voorzichtig gefeliciteerd!! Hier geen ervaring daarmee... Wanneer moet je wee naar de gyn voor een echo?
dank je nikkijane, ik kan volgende week wo meteen weer terecht maar dan bij de gyn idd. vind t heel spannend en wennen allemaal...
Nikki krijgen jouw meiden die prikken voor het RSvirus nog naast de normale prikken? Hier hebben ze die voor het RS nooit gehad, of zijn dat de normale prikken?
Dit is voor kindjes die onder de 32 weken geboren zijn... Naastalle prikken van het CB krijgen ze deze dus ook nog. In april de laatste keer (dan is de R uit de maand)
Ja idd, daarom hebben we daar ook voor gekozen. Het is ook een zeer dure kuur (die gelukkig volledig vergoed word). Elke prik kost E 1054,- en dan hebben ze ze hier 7 keer gekregen... Keer 2 kinderen... Komt dus op bijna E 15.000,- voor de hele kuur... Maar een hele geruststellende gedachte!
Jeetje nog meer prikken maar als je het daardoor van voorkomen doen toch? Sportmama fijn dat ze groeien als een eenling, Punieka hier hadden vanaf begin af en 3 dagen verschil maar met langer geen ervaring hopelijk kun je snel bij de gyn terecht. Hier gaat het goed, druk aan het zoeken naar een nieuw ritma doordat ze nog maar 1x per dag in bed willen slapen ligt het hele ritme door elkaar.
@punieka, welkom hier! Da's best een groot verschil, 2 weken! Ik duim voor je dat het allemaal goed gaat!!! @nikki, 15000 hmmm daar moet je idd maar niet te lang over nadenken en heeeeel blij zijn dat ze vergoed worden haha