Tweeling Mama's IIII

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Hoi hoi! Weer een prima check-up bij de gyn gehad. Placenta ok, vruchtwater ok & bloeddruk okay. Baby A nog steeds in stuit, dus waarschijnlijk ks met 37 wk. Tenzij ik eerder ga bevallen natuurlijk.
    Buik gaat verder goed. Is minder mega dan ik had verwacht. Hij lijkt iets gezakt. Hij is wel heel gevoelig aan de onderkant, bandenpijn zeg maar.

Punieka: welkom en gefeliciteerd met jouw zwangerschap! Tussen mijn twee kindjes zat bij aanvang 1 wk verschil. Twee wk klinkt idd wel fors. Ik hoop dat het zo meteen gewoon goed blijkt te zijn!

Probeer morgen wat uitgebreider te reageren op iedereen!

2. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Meiden bedankt voor de lieve reacties vanwege mn werk, ik ben er geweest en het viel wel mee. Ik liep het kantoor in naar mn collega's, dat had ik beter niet kunnen doen, denk niet dat hun het erg leuk vonden mij te zien, en ik vond het ook erg ongemakkelijk, was dan ook blij dat mijn leidinggevende snel tijd had voor het gesprek. Ik ben voorlopig dus thuis, ook zij vinden het niet verstandig als ik kom werken op dit moment. Hopelijk maken we een goede frise start na de bevalling/verlof, al moet daar vooraf aan natuurlijk wel een gesprek plaats vinden met de collega's, wat hun van mij verwachten en ik van hun etc. Kortom, daar hoef ik me voorlopig nog niet mee bezig te houden.

Niet zo veel geschreven deze week, heb erg last van harde buiken, wordt er gek van, de dagen vallen me best zwaar af en toe... Hopelijk komen er weer wat goede dagen aan. Ook vind ik het best spannend de vorige keer werd ik met 24 weken opgenomen, die termijn heb ik nu gehaald, maar die harde buiken blijven me niet lekker zitten, maar goed wie weet hobbelen we gewoon lekker door tot de 40 weken, de vorige keer hadden we de 36+2 ook niet verwacht.

Ga nu me ook maar echt even bezig houden met de babyspullen die ik nog moet kopen, de kleertjes etc. Die wieg bekleding moet nog gemaakt worden, dus ik heb genoeg te doen.

Alle nieuwe zwangere van harte gefeliciteerd, spannend hoor de komende echo's of het 1 of 2 eiig is etc. Hopelijk is alles in orde!

Vanaf nu probeer ik echt weer een beetje actief mee te lezen en te schrijven... (zal blij zijn als ik mn ipad heb, lijkt me toch makkelijker)

3. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    gisteren naar de gyn geweest, en er is niet uit te sluiten dat ze 1eiig zijn. De gyn vertelde mij, dat als de splitsing van het eitje DIRECT na de bevruchting plaatsvind, de zwangerschap zit gedraagt als een 2eiige tweeling zwangerschap. 1 of 2 eiig is dus alleen met zekerheid te zeggen (in het geval van eigen placenta en eigen zak) als het een j/m tweeling is.

Dus het wordt hier of DNA onderzoek (wat volgens mij erg kostbaar is) of we moeten afwachten.. maar het is dus niet uitgesloten dat ze 1 eiig zijn (zeker omdat ze alles hetzelfde doen, tegelijk poepen, hetzelfde liggen enzovoort) dus eigenlijk nog niets wijzer geworden haha.

Verder adviseren ze mij niet te steriliseren omdat ik pas 26 ben.. Dus dat wordt ws een spiraal iig komende 5 jaar. Dan zien we wel weer... Manlief zei: misschien zijn we tegen die tijd wel toe aan een nieuw uitdaging haha! Grapjas

4. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hier, geen RS prikken maar zijn ook met 33,4 geboren

@sportmama, fijn dat de groei zo goed gaat! Dat ze op groei van een eenling zaten zeiden ze bij mij ook steeds... Terwijl ze met de geboorte maar 1810 en 1860 waren met 33,4 weken. Hoort bij een eenling van zoon 28/30 weken.. Volgens mij meten ze soms ook gewoon naar de termijn toe! (is mijn beleving).

@Punieka, welkom, gefeliciteerd! En spannende tijd!

@nikkijane, pff 15.000 euro moet je maar niet te lang bij stilstaan. Premie hebben wij er allemaal al wel voor de komende 10/20 jaar uit haha!

@belle, oe, nr 1 nog in stuit. Maar mag je na de 35 weken ook nog vaginaal bevalt als nr 1 in stuit ligt? Hebben ze niet nu al een datum geprikt mocht je met 37 wk nog niet bevallen zijn? Komt nu wel echt dichtbij!! Spannend hoor! Sterkte met de laatste loodjes!

@mm7 moeilijke situatie op je werk.. Maar goed van je dat je je grenzen aangeeft! En fijn dat je baas wel meedenkt! Stress is wel het laatste wat je nu gebruiken kunt! En je kiest het beste voor je kindje! Dat is het belangrijkste. Dat kun je jezelf nooit kwalijk nemen! Wij als mede mama's zijn trots op je!

@hier, vandaag gaan we over op 6 voedingen om de 4 uur overdag en savend om de 3 uur. Ze slapen snacht heel erg goed, vandaag van 00.00 tot 06.45 en we moesten ze wakker maken haha. Heerlijk!
    Vandaag alle 4 de meiden thuis, lekker druk dus maar ik geniet met volle teugen!

5. Belle1978

mm7: hmmm.... niet fijn dat jouw collega's zo reageerden op jouw komst. Dat lijkt mij heel ongemakkelijk. Maar wel een goede beslissing om nu niet aan het werk te gaan, gezien jouw vele harde buiken. Ik hoop ook dat er zich snel weer goede dagen/weken aandienen zodat je ook nog met een wat plezieriger gevoel kunt terugkijken op deze zwangerschap.

OTM: veel wijzer ben je nog niet dus qua 1/2-eiigheid van de twins. DNA onderzoek moet je zelf betalen, of niet?
    En jij dacht dus ook na over steriliseren? Ik namelijk ook. Maar ik geloof dat mijn man zich nu aanbiedt. Ik weet wel heel erg zeker dat ik niet nog een zwangerschap wil. Ik ben 33. Zouden ze dat ook nog te jong vinden?
    Er is bij mij helemaal niet ter sprake gekomen om een stuitbevalling te proberen. Ze zegt: dat wordt sowieso een ks. Nu ligt de bovenste ook nog eens overdwars, misschien dat dat er nog iets mee te maken heeft? Nee, geen datum geprikt. Ik weet niet eens of ze dat al bij de volgende controle gaat doen volgende week dinsdag. Ze deed een beetje vaag daarover. Misschien wil ze eerst afwachten of ik zelf weeën krijg voor die tijd ofzo.

Hier: belabberde dag. Denk dat ik kan zeggen dat het rommelt. M'n darmen zijn onrustig, moest zelfs spugen rond het middaguur. Veel harde buiken en een zeurend gevoel. Inmiddels is de heftigheid van de harde buiken wat afgezakt maar ik hou zo'n ontzettend rotgevoel over in mijn bovenbuik en bovenrug... Herkent iemand dat misschien?

6. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ja dat gevoel ken ik wel belle... Dat had ik namelijk precies zo bij mn weeen van mn bevalling... Mss toch even bellen!!!

7. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    ook ik twijfel om te bellen.... kijk het nog ff uurtje aan...

harde buiken zijn wat meer maar niet regelmatig ofzo. Maar heb zeurende/pijnlijk gevoel in onderbuiik en in rug.....

8. Belle1978

Linnekepinneke: hoe ging het dan verder bij jou? Het zouden toch ook nog oefenweeën kunnen zijn? Ik weet het gewoon niet omdat ik bij mijn dochter alleen harde buiken had maar de bevalling is nooit zelf op gang gekomen. Bellen ben ik eigenlijk alleen van plan als het gaat doorzetten. Heb verder ook geen vocht of bloed of slijmverlies en op zich remmen ze de weeën nu toch niet meer. Toch? Of is er een andere reden waarom je zegt: bellen?

9. Belle1978

BB: hmmm... bij jou is het wel een beetje een ander verhaal hè? Hou je het goed in de gaten? Is het lang bezig, de harde buiken enzo? Bij jou doet het namelijk ook echt wat en dat moet je eigenlijk nog niet hebben nu...

10. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Remmen doen ze idd niet. Ben met hetzelfde termijn bevallen als jij nu bent! Bij mij zeiden ze als het begint te rommelen dat ik even moest bellen want een tweeling houden ze met veel wee-activiteit graag in de gaten aan de CTG. Dit omdat het ook van invloed kan zijn op de hartslag van de kleintjes. Ze zijn tenslotte nog prematuur nu dus ff bellen ;) Mocht het nu goed doorzetten bij je, je hebt waarschijnlijk ook niet echt heel veel zin om met goeie weeen in de auto te zitten :p
    O en bij mij zetten de weeen door en uiteindelijk een spoedks gehad omdat Noah's hartslag met een weeenstorm aan het wegzakken was..
    Hmmm klinkt zo niet heel optimistisch als ik dat hier nu zo weg zet haha

11. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Ja ik hou het goed in de gaten. Ze hebben in het zh gezegd zolang de pijn en harde buiken niet samen vallen en ik geen harde buiken binnen de 10min krijg ik niet perse moest bellen...

de pijn zit constant in mijn onderrug, regelmatig in onderbuik... maar het harde buiken gevoel voel ik niet echt... zit wel nog voldoende tijd tussen... Dus daarom kijk ik het ff nog aan... Normaal is bij mij om het uur... Nu is het om het half uur/kwartier.

Zou denken indalen ofzo maar dat was al zo....

12. Belle1978

Linnekepinneke: hmmm... tsja, dat begrijp ik dan wel. Het is ook nog eens zo dat het meisje natuurlijk klein is en zij misschien ook zou kunnen reageren op weeën.
    Enne...dank je wel voor het opbeurende verhaal... ha ha, nee hoor, daar kan ik heel goed tegen. Wel heftig om mee te maken hè? Had hetzelfde bij mijn eerste...

BB: jij hebt duidelijke instructies gekregen, daar kun je wel wat mee. Maar goed, ik hoop dat het bij jou verder niets te bekenenen heeft hoor. Je moet ze nog even binnenhouden!!!

13. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Dan zou ik zeker even bellen! :)

14. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    En het is idd heftig om mee te maken!

15. JoSuus

JoSuus Actief lid

13 mei 2011
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo hier ben ik weer even. Het gaat hier goed. Steeds weer een beetje beter. Vooral Amber probeerde er een beetje een ritme in te krijgen. Isabel gaat ook goed. We hebben nog steeds spruw en het jammer is dat de meiden daar nu waarschijnlijk ook slecht van drinken. Bij mij is de spruw wel weg maar de meiden laten aldoor los en Amber heeft moeite met vacuüm zuigen. Dit us wel pijnlijk voor mij. Maar ja als de spruw niet weg gaat zit ik daar nog wel even mee. Ook kwakkelen ik met mijn gezondheid. Zere keel, snot verkouden. Morgen maar naar de HA. Want ik ben ook zo moe ( ze komen in de nacht voor een voeding en ok vaak vroeg in de.ochtend. Ik moet niet mezelf voorbij lopen en wil er toch even naar laten kijken. Ook is mijn man thuis ivm gekneusde voet. Lekker dan.

Hoe is het met de rommelende zwangeren? En met de andere moeders. Ik lees wel elke dag mee maar zoals wel meer moeders heb ik vaak de puf niet te reageren.

Fijne avond allemaal, wij gaan er vroeg in.

16. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Belle en bezigbijtje, hoe is het met de rommelende buikjes???

17. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    ik was/ben ook benieuwd naar belle!

Hier heb ik 1 1/2 uur de harde buiken op mijn tel bijgehouden ze kwamen om de 6-12 minuten en steeds als ik de harde buik had dan hadik mega last van onderrug en onderbuik....

nu is het weer rustig! Gelukkig!

Wat dat net nou geweest is???

18. Belle1978

Hier alles okay!

19. mama van 2

mama van 2 Actief lid

7 dec 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Spannend hoor dames, misschien heel binnekort wel jullie wondertjes in je armen.

20. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Waar is eigenlijk de lijst van de zwangere en geboren twins.... wel ff leuk om weer op te zoeken... Alleen ik ga zo naar bed :) Dus wie zich geroepen voelt... :)

Deel Deze Pagina