Tweeling Mama's IIII

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Mooie meisjes otm ! Leuke kleertjes ook.. je kan zien dat je een shopaholic bent :p

2. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    @candijtje, dankje, ik vat het maar op als compliment haha! Heb gisteren ook de halve wibra leeg gekocht met schattige rood gestipte jurkjes voor de meiden! Je hebt ook echt prachtige kindjes! Ook erg leuk hoor een j/m tweeling! Wel makkelijker met foto's haha.

Hoe doen andere mama's dat (met 1 eiige tweelingen), hoe weten jullie wie/wie is (op de foto). Ik heb van de eerste weken een lijstje bijgehouden met op welke foto wie/waar staat.. Maar heb niet zoveel zin om dat nog langer te doen.

@Josuus, respect hoor dat kolven! Denk aan je!
    @Jane, wat een moppies ook zeg! Heerlijk!
    @yippie, gaaf en handig zeg zoon tweelingfiets! Hier wordt alleen fietsen de komende jaren niets... en vanaf volgend jaar kunnen mn man en ik weer samen fietsen, wel met allebei 2 kids op de fiets haha!

@Belle, Alweer ruim 35 weken, echt super! Nog maar eventjes en je hebt je wondertjes in je armen...
    @BB, heel goed! Op naar de 32 weken en dan elke dag erbij is er 1! Volhouden hoor, alles voor het goede doel! Denk ook aan je!

3. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Ik doe mijn best het vol te houden :) Vind het wel erg zwaar nu... de bovenste ligt zo hoog dat ik alleen nog achterover kan leunen want anders knellen mijn ribben... Achja de hele zwangerschap van mij is al minder fijn, dus de laatste loodjes doe ik er ook nog wel bij;)

Ik begin alleen het thuis zitten hele dagen zo moe te worden, doe dat nu al 6mnd nonstop... Ben blij als ik straks iets om handen heb!
    (heel iets hahaha)

Ja ik had ook nog 2 vraagjes;
    - bij mij zeggen ze van begin af aan al dat het heel duidelijk een 2-eiige is omdat ze zo'n duidelijke wand ertussen hebben zitten en ze beide eigen placenta enz. hebben.... Maar begreep ik hier nou dat dat nog geen duidelijkheid geeft???
    - ik ben zo "bang" dat ik/we ze niet uit elkaar kunnen houden straks. Hoe hebben jullie dit ervaren?? :)

4. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    In ruim 20% van de gevallen heeft een monozygote tweeling een dichoriale placenta. Dit wil zeggen dat elke baby zijn of haar eigen placenta deel heeft. Dichoriniciteit betekent een betere prognose voor de tweeling. Het is afhankelijk van het tijdstip van de splitsing van de tweeling hoe de placenta en de vruchtzak er uit gaan zien. Ongeveer een derde van de monozygote tweelingen splitst zich voor de vierde of vijfde dag. In dit geval ontstaat een dichoriale diamniotische tweeling (net zoals bij alle twee-eiige tweelingen het geval is). Wanneer de splitsing tussen de vierde en tiende dag plaatsvindt ontstaat een monochoriale diamniotische tweeling (het meest voorkomend). Dit wil zeggen: een tweeling die één placenta deelt maar de kinderen bevinden zich in aparte vruchtzakken (diamniotisch; twee vruchtzakken). Een splitsing na de tiende dag is zeldzaam en resulteert ook in één gemeenschappelijk placenta en één vruchtzak. In extreme gevallen zijn de kinderen deels vergroeid, ook wel bekend als Siamese tweeling.

Het vetgedrukte werd mij verteld door het ziekenhuis. Als je 2 van hetzelfde geslacht hebt, kan het in deze situatie 1 0of 2 eiig zijn. Na de geboorte zal blijken of ze sterk op elkaar lijken. En als ze dat doen kan het dus ook 1 eiig zijn. Dan is er eerst bloedonderzoek om verschil te kunnen zien, is dat ook hetzelfde is er alleen DNA onderzoek mogelijk om achter hun eiigheid te komen.

5. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Klopt helemaal bovenstaande tekst haha

@otm als ik de foto zo zie vind ik ze heel erg op elkaar lijken hoor! En als ik nu terug kijk zie ik precies wie wie is maar hoe? Geen idee haha we zullen het maar het tweelingmama instinct noemen haha

6. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik heb genoeg foto's dat ik niet weet wie wie is. Maar ik heb er ook genoeg waar wij als ouders duidelijk het verschil zien. Maar onze jongens hebben lange tijd met een gelakt teennageltje gelegen (eentje dan; stan de eerste geborene ). Dit doe ze namelijk standaard hier in het ziekenhuis bij een 1-Eiige tweeling. Toen ze thuis kwamen, hebben we het voor alle "zekerheid" ff volgehouden, hahaha...

7. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Wel heel slim haha

8. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Eén gelakt teentje.... ha ha ... dat moet er wel onwijs grappig hebben uitgezien en idd slim idee!
    Hier heb ik dat probleem niet :p Maar BB ik weet dat ze bij mij ook heel stellig waren: twee duidelijke holtes, duidelijk tussenschot, dus 2-eiig. Maar goed, ik krijg dus een j/m tweeling dus dat is dan wel duidelijk. Maar ik begreep al snel dat het dus helemaal niet zo stellig is als je twee kindjes van hetzelfde geslacht krijgt. Spannend dus voor jou!

OTM: wat een prachtige meiskes! Super super schattig. Idd al ruim 35 weken maar ik wil zooooo graag minstens 37 weken halen. :) Maar goed, wie had dit al kunnen denken met die "slechte echo" met 26 weken... Ik ben best een beetje trots op mijzelf èn op de kleintjes!!

9. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @belle, een beetje trots? Je mag ontzettend trots zijn meid!!!

10. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Ot,: hier weten we het ook niet of ze 1 of 2 eiig zijn. Op hun babyfoto's houd ik ze echt niet uit elkaar. Maar nu krijgen ze duidelijk hun eigen karakter en iets verschillend hoofdje( een iets boller en de andere iets smaller). Maar ze zeggen dat dat dus ook kan bij 1 eigg. Want als ik echt niet weet wie mij man naar beneden neemt moet ik altijd echt 2 keer kijken wie het nou is. Maar als ik ze beide zie dan zie ik het wel duidelijk.. Snappie hem nog? Hier weten we het dus ook niet en zou het ook alleen duidelijk worden door dnatest maar die zijn cht duur en heb ik er niet voor over!
    Ze zien er erg goed uit je meiden!!

Belle: je mag zker trots zijn op je kindjes en jezelf dat alles nog lekker binnen zit!! Nog even meid dan kan je gaan genieten van 2 hele mooie wonders!

Ziekenhuis : hier hadden ze van die naaambandjEs om hun beentjes. Die hebben we de eerste 3 dagen aangehouden thuis. Maar daarna ben ik gaan werken met verschillende kleuren rompers. L.ieke kreeg de roze en f.leur een andere kleur. Dit werkte prima.

11. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Gelakt teentje hihi, das nog niet eens zo'n gek idee :p:p

oke het blijft dus afwachten of het 1 of 2 eiig is (en ik zit hier te verkondigen dat het 2eiig is tegen de familie hihi!) Wat stom dat de gyn dat dan al wel vanaf de 1ste echo roept!

Belle; je mag mega trots zijn! Ik hoop het maar te halen die 35 weken! Wat zou dat heerlijk zijn he 36-37 weken halen en dan lekker snel (hopelijk) allemaal mee naar huis...

12. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    MEiden help!?

De bovenste ligt zo hoog dat hij tegen mijn ribben aan ligt, nu kan ik hierdoor amper nog zitten, moet echt helemaal achter over leunen om het enigsinds houdbaar te maken. EN ik denk mede hierdoor ook dat ik weer erg misselijk ben (en spugen) omdat die op mijn maag ligt.... hier is niks aan te doen of wel?? Hij lijkt wel steeds hoger te gaan zeg...! Weet die wel dat hij er onder ipv boven uit moet :p:p:p:p

Wat een heerlijk weer is het he, de zon is achter het raam echt mega heet..... zit gewoon bijna te zweten in mijn shirt met lange mouwen hahah... HEERLIJK! Wel balen dat ik niet naar buiten "mag" om lekker met de hond te lopen...

vanaf wanneer zou dat weer wel mogen? 32 weken???
    Of moet ik me nu tot aan bevalling begint zo rustig houden?:)

13. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik zou de bovenste eens even streng toe spreken dat tie naar beneden moet ;) haha nee volgens mij is daar vrij weinig aan te doen... En wanneer je weer lekker buiten kan wandelen, ik gok als je met een gevulde kinderwagen kan lopen haha

14. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

BB: ik heb er ook één die helemaal bovenin tegen (of eigenlijk over) de ribbenboog ligt. Als ze daar dan ook nog eens lekker gaan wroeten kun je daar heel naar van worden (benauwd en misselijk).
    Jammer dat je niet even kunt wandelen, maar heb je een tuin of balkon waar je lekker in het zonnetje kunt zitten?? Dat alleen is al heerlijk. Net ook even een uurtje gedaan. Wat een genot!

Mamav3: eigenlijk raar dat je een dna test zelf moet betalen. Zeker als het zo kostbaar is. Ik zou het ook wel erg graag willen weten als ik twee kindjes van hetzelfde geslacht zou krijgen. Ik zat vroeger met een tweeling in de klas (pikant detail, ik heb met beiden "iets" gehad, maar goed, dat was basisschoolleeftijd dus dan kunnen dat soort dingen nog en was het héél onschuldig) en alhoewel ze ontzettend veel op elkaar leken, kon ik ze toch uit elkaar houden vanwege verschillende gezichtsuitdrukkingen. Ze waren wel 1-eiig

Hier: zo grappig, het meisje ligt dus bovenin en haar ledemaatjes schuiven regelmatig langs mijn buikwand. Ik voel regelmatig iets wat denk ik haar knietjes zijn en voetjes. Superschattig. Voelt nog wel klein hoor :)

15. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Ja indd en ik ben al zo gevoelig voor die misselijkheid... pfff:)

ja vandaag zijn ze in mijn buik ook beide heeel druk, normaal voel ik de bovenste nooit maar nu heel erg... net een verschuiving wat ik/je voelt dan... grappig!

16. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Bb nee helaas ook geen tip voor je wijffie...Jax lag ook altijd heel hoor en ik was dan niet misselijk maar had ontzettende maagzuur...ik heb zelfs een dag gehad dat er "iets"zo'n zeer deed daarbovenin dat ik NIKS kon alleen maar plat liggen...bleek later dat ie zich nog even 50 graden omgedraaid had was rond 32 week..was NIET grappig....

ENNUUUH wandelen niet doen gewoon chillebille jij echt!!probeer t hoe lastig t ook is straks lekker in de zon op een stoeletje met de hond in de tuin probeer daar lekker van te genieten dan komt t allemaal goed!Wanneer weet je of je weer naar t CWZ mag?!

Xx

17. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Ik heb donderdag controle dan ben ik 31+1 en dan horen we meer.
    Als het goed is, is dan de volgende afspraak in het CWZ rond de 32-33 weken... Met 32 weken zou ik in het CWZ mogen bevallen.

18. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Ow ok!Nou ik duim voor je dat je weer lekker naar t cwz mag!!Ik heb t er ook altijd fijn gehad...op 1 akkefietje met de verpleging na ;) maar verder top zh!!

X

19. JoSuus

JoSuus Actief lid

13 mei 2011
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden ik ben zo happy, de meiden doen het weer goed aan de borst en ik hoef niet meer alles te kolfen gelukkig. Isabel drinkt op het moment heel goed met een tepelhoedje waarschijnlijk gaat het haar zonder veel te hard en dan kan ze het niet bijbenen waardoor ze aldoor los laten. Maar met het tepelhoedje doet ze dat gelukkig niet en Amber heeft wat meer een vacuüm te pakken. wel is haar hele tong nog erg wit van de spruw maar ze heeft er naar mijn idee niet veel last van.

ik wil niet te hard van de daken schreeuwen maar ik heb het idee dat we er een beetje een ritme in gaan krijgen en daar ben ik natuurlijk heel erg blij mee. van aalst leek het een beetje op door slapen. ik ben benieuwd naar vanavond in hoop op een heerlijke nachtrust.

aankomende vrijdag moeten we naar de kinderarts voor nacontrole ik ben heel erg benieuwd en heb zeker een aantal vragen zoals waarom Amber aldoor zo'n dikke spug heeft heel erg slijmerig.

Ook nog lekker gewandeld. Kortom jullie lezen het wel. Ik heb een leuk dag gehad en heerlijk genoten van mijn meisjes.

Mer jullie verder ook alles goed? Snel weer nieuwe babys hé. Ben benieuwd naar de bevallingen en namen van de kids.
    Fijne Avon.d allemaal

20. Debster82

Debster82 Actief lid

29 mei 2007
    170
    0
    0
    @ belle en BB hier ligt er ook 1 heel hoog tegen mijn ribbenboog aan. Heb van de week ook al tegen mijn man gezegd zou hij weten waar de uitgang is hahahaha.
    Als ze erg druk zijn heb ik idd ook dat gevoel van misselijkheid en benauwdheid . De andere ligt al helemaal ingedaald waardoor ik erg veel last heb van onder echt een enorm drukkend gevoel.
    Woensdag weer controle bij de gyn dus ben benieuwd.

Groetjes Debster

Deel Deze Pagina