Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Jeee Maddy gaaf!! 19 maanden+8 is wel een mooie leeftijd om een brusje te krijgen :D
    Hou je ons nu wel op de hoogte?

FunnyMe, sterkte, maar fijn dat je nu verlof hebt. Dat scheelt zoveel! :)

Ik heb een vraagje. M'n jongens slapen echt amper meer. Ja 's nachts doen ze het over het algemeen heel goed, maar overdag mag ik van geluk spreken als ze het anderhalf uur volhouden. Maar dat onderbroken met minstens eenmaal krijsen!!
    Ik vraag me af wat ik verkeerd doe. Of denken jullie dat ze gewoon niet meer slaap nodig hebben?
    Ze zijn wel heel gezellig en praatgraag enzo..

2. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Hé Maddy, wat leuk om van je te horen!
    En nog wel zwanger ook! Spannend hoor, die echo. Ben benieuwd of het er eentje is ;)

19 maand al weer die kerels van jou. Dat gaat hard! Gaat alles verder goed met jullie?

Krista, bij ons is het omgekeerd, dus wees blij :) :)
    Onze jongens worden heel druk als ze moe worden. Dat is voor mij een teken om ze in bed te stoppen. Meestal vallen ze dan ook bijna direct in slaap. Hier is het 's nachts spoken. Toen ze wat ziek en zielig waren mochten ze wel eens naast ons slapen. Dat is blijkbaar wel bevallen want de afgelopen nachten beginnen ze tegen half één te "klieren". En dan net zo lang tot dat we er zo zat zijn en graag willen slapen dat we ze toch maar weer meenemen. Vannacht welgeteld 2 uurtjes geslapen. PFFF...

3. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Fanny, fijn dat je het wat rustiger aan mag doen. Kom je thuis wel aan je rust toe met die twee meiden van je?

4. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik probeer de meiden gewoon naar het kdv te brengen (ma wo vr) En op dinsdag gaat 1 van de 2 een dagje naar mn moeder. Dat wisselen we elke week af. Maar goed tis druk, maar dat is niet anders! Wel heel lief dat je het vraagt!

5. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    @Fanny, goed dat je de kleintjes naar het kdv blijft laten gaan,doe het maar rustig aan, toch het beste voor de kleine (en de mama), je bent al een heel eind zeg. Hoop dat je verder niet al te veel last van je bloeddruk enzo houdt. Hoe gaat het met je meiden? Leuk zeg, nu een jongen.
    We wilden wel graag nog een kleintje erbij, maar wisten eigenlijk niet zo goed wanneer dus ik had zoiets van we zien wel of het komt. Nu ben ik de laatste maanden erg onregelmatig ongesteld dus had het allemaal niet zo goed in de gaten tot ik vanmorgen een sterke aandrang had om te testen, en ja hoor! Dus even afwachten hoever ik ben.

@Krista, misschien zitten ze in een fase. hebben ze het zo druk met alle nieuwe dingetjes dat ze geen tijd hebben om te slapen. Waarschijnlijk slapen ze straks wel weer een stuk beter overdag.

@Helena: Ja dat is funest he dat in bed nemen, hopelijk kun je snel weer lekker doorslapen. Maar je hoort het wel vaker dat als ze ziekjes zijn geweest dat ze daarna wat moeilijker slapen.
    Ik ben ook heel benieuwd naar de echo, zei al tegen mijn vriend: als het er maar geen drie zijn;)

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    #186 Karel1978, 8 dec 2009
    Laatst bewerkt: 8 dec 2009
    MClover: 3 :$ moet er even niet aan denken! ;) Maandag de erste echo? zal idd wel inwendig zijn...

Krista: hier slapen de kids gelukkig ook heel goed. Hoef de mobiel van woezel en pip maar aan te doen en ze zijn weg ;)
    Misschien krijgen ze nu toch last van teveel prikkels . Dat er zoveel gebeurt om hun heen dat ze dat slecht kunnen verwerken... Proberen iets meer ritme en dan even rustig aandoen voordat ze gaan slapen??

Mijn schoonvader kan best leuk zijn hoor ;) Maar bij een cadeau zat alweer meteen een "moeten" bij, dus dat was jammer. maar goed, wat hij gemaakt heeft is schitterend!

('k heb fotoos in mijn album staan!)

Jipper: een oppas zwarte-piet... die zou ik ook wel het hele jaar willen hebben :D

Kar hoe gaat het bij jou?

Hier gaat alles zijn gangetje. Alleen nog steeds drink problemen. Gisteren moesten ze op de creche 2 flessen van 180 krijgen en ze hebben in totaal maar 140 op!!! Moesten we alle zeilen bijdraaien om toch nog aan een minimum van 500 ml te komen. We hebben dus nog heel laat zitten voeden... :( Ik wil dat toch eens goed bespreken, want soms heb ik ook het gevoel dat ze het wel heel snel opgeven...

Verder komt vrijdag de fysio bij ons thuis! Ben heel benieuwd wat ze te zeggen heeft :)

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hoi Maddy, leuk dat je er weer bent! En GEFELICITEERD met je zwangerschap! :)

8. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    hey allemaal, ik had jullie al wel gevonden hoor maar zo weinig tijd en eigenlijk ook even geen forum behoefte. Ben lekker met ons gezinnetje bezig ;)

Met Thijs en Daan gaat het erg goed, ze groeien als kool, en ook Bas vind zijn broertjes nog steeds geweldig. Zo klein als hij zelf nog is wil hij toch al echt voor zijn broertjes zorgen, zo lief om te zien. Ik ben zelf nog wel echt heeeeeel moe steeds. Al was het een hele makkelijke bevalling, het herstel valt erg tegen. Wel raar, met Bas was het een redelijk zware bevalling maar was ik al heel snel weer op de been.

Het voeden kost erg veel tijd. Thijs en Daan (en vooral Daan) drinken nog niet erg goed aan de borst waardoor het nog steeds niet goed op gang komt en we ze nog steeds moeten bijvoeden. Ik kolf ook wel om het goed op gang te krijgen maar alles bij elkaar kost het erg veel tijd, eerst aan de borst, daarna flesje en dan nog kolven.
    Degenen die vanaf het begin af kolfden, hadden jullie een bepaald schema om te kolven zodat de produktie goed omhoog ging? Ik ga nu vanaf gisteren 9 minuten kolven, 9 minuten pauze, 7 minuten kolven, 7 minuten pauze, 5 minuten kolven, 5 minuten pauze, 3 minuten kolven. Dit duurt wel erg lang dus als jullie andere tips hebben? Graag! Voorheen kolfde ik steeds ongeveer een kwartier met tussendoor maseren maar dit heeft nog niet veel opgeleverd helaas. Verder leg ik ze dus ook nog steeds iedere voeding aan zodat ze de techniek niet verleren maar echt veel krijgen ze dan niet binnen. Misschien zijn daar ook nog tips in? Hebben jullie de ervaring dat een kindje eerst niet goed kon zuigen en later wel? Want ik hoop toch wel dat ik ze uiteindelijk allebei gewoon de borst kan geven. Hopelijk hebben jullie tips.

9. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik kolfde in het begin echt heel strak om de 3 uur een kwartier. Ook 'snachts... Eigenlijk volgens het ritme van je kind. En tijdens het kolven masseerde ik dan mijn borsten, want dan spoot het er gewoon uit :) Persoonlijk denk ik dat steeds die pauzes niet zo goed zijn, maar dat kan misschien bij iedereen verschillen. Je raakt dan zelf zo vermoeid, en dat is al helemaal funest voor de productie :( Volgens mij kun je het beste steeds je borsten helemaal leeg maken en dan weer een paar uur wachten en dan weer.

Romy en Sofia hebben helaas nooit goed aan de borst kunnen drinken. De fles ging zo goed, dat ze de borst veel te lastig en te vermoeiend vonden....

Fijn dat het zo goed gaat verder! Die vermoeidheid is wel lastig ja..denk je dat het nog van de bevalling is of misschien de drukte van ineens 2 kids erbij?Anders misschien nog op ijzer laten prikken??

10. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dag meiden, daar ben ik ook weer. Eens kijken wat ik onthouden heb aan verhalen van iedereen:

@ Karel: wat een mooie Sinterklaascadeau's van je schoonvader. Ik zou ook wel twee van die Woezel en Pip-dozen willen hebben :). En wat een leuke foto's. Poepies hoor, die meiden van jou!
    Over de drinkproblemen: ik snap dat je je daar zorgen over maakt, maar die meiden van jou groeien zó goed, dat het volgens mij echt niet erg is als ze af en toe even wat minder drinken. 't Moet natuurlijk niet structureel zo zijn, maar zo af en toe een minder dagje moet kunnen hoor volgens mij.

@ Maddy: gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom terug! Succes met de eerste echo maandag, spannend. Haha, beginnen we hier net een nieuw forum omdat we geen zin meer hebben in alle zwangerschapverhalen, worden er allemaal tweelingmama's weer zwanger ;). Nee hoor, gewoon lekker vertellen wat je meemaakt! Ik denk dat voor de tweede keer zwanger zijn ook heel anders is dan de eerste keer.

@ Fanny: lekker dat je verlof hebt en fijn dat je de meiden nog gewoon naar het KDV brengt. Goed je rust nemen, je hebt immers niet voor niets verlof!

@ Helena: kan het me wel voorstellen dat jullie nog even willen wachten om weer te proberen om zwanger te worden.
    Die jongens van jou vinden het blijkbaar veel te gezellig om bij jullie te slapen. Wel knus natuurlijk, maar niet elke nacht...
    Hoe gaat het bij jou op je werk? Zit je er weer lekker in?

@ Krista: hoe is het met jou en je manager inmiddels? Heeft jullie gesprek geholpen?

@ Jipper: zo'n oppas-Piet lijkt mij ook wel wat! Ben jij al aan het aftellen naar de kerstvakantie? Nog 1.5 week werken :).
    Zag trouwens dat je mannen op 6-12 gecorrigeerd een jaar waren: nog gefeliciteerd :)!

@ Noor: hoe is het met jou meis? Lang niets van je gehoord!

@ Kar: alles goed in het hoge Noorden? Wanneer heb je eigenlijk je sollicitatie in Maastricht? En gaan jullie daarheen verhuizen als je aangenomen wordt? En moet Alex dan weer een andere baan zoeken? Gaat het goed met Mette en Bjarne op het KDV trouwens? En doe jij het rustig aan???

@ Ylaisa: hoe is het met jou, je moppies en je zoektocht naar een nieuwe baan?

@ Hanneke: hoe is het met jou? Kan je eens vertellen hoe jullie begonnen zijn met de groentehappen? Echt meteen met uit de hand eten of zijn jullie wel begonnen met gepureerde happen? Wij zijn al een paar weken bezig en Linde vindt het wel lekker, maar Merle moet niets van die gepureerde worteltjes en sperziebonen hebben. Neemt (met moeite) wel een hap, bewaart het vervolgens in haar wangen en werkt het vervolgens met haar tong weer naar buiten... (en kijkt er heel boos bij :)). Wil misschien jouw manier wel eens proberen.

@ Jeetje: meis, dat klinkt niet eens meer als vermoeiend, maar als volledig uitputtend dat kolven! Zorg er wel voor dat je ook je rust krijgt hoor, want stress en vermoeidheid zijn echt funest voor je productie!

Hoeveel productie heb je nu per dag (hoeveel cc's kolf je)? Heb je wel een toeschietreflex? Want als daar het 'probleem' zit zou je een neusspray kunnen gebruiken om de TSR te stimuleren. Er zijn ook wel medicijnen voor het verhogen van de productie (ik geloof dat het domperidom heet), maar die zijn nogal omstreden (in Amerika mag het niet meer verkocht worden). Ik ben er daarom ook nooit aan begonnen.

Ik had ook een lage productie (voornamelijk door de stress denk ik) en heb toen mijn meiden in het zkh lagen steeds 6 keer per dag gekolfd (per keer 10 minuten), met 3 uur ertussen. 's-Nachts kolfde ik niet, omdat ik ook gewoon mijn nachtrust moest hebben (ze zeggen trouwens dat je productie 's-nachts hoger is. Ik heb wel eens een poging gedaan om 's-nachts te kolven, maar ik kolfde niet meer dan overdag). Na een aantal weken/maanden werd mijn productie wel iets meer, maar echt veel is het (helaas) nooit geworden.
    Ik ben een aantal keer bij een lactatiekundige geweest en die gaven als advies om 6-8 keer per dag 10 minuten te kolven, veel water drinken en geen stress.

Bij ons hebben ze nooit echt goed geleerd om uit te borst te drinken. Ten eerste omdat het te vermoeiend voor ze was, maar ook omdat ze op een gegeven moment teveel aan de fles gewend waren. Ik vind het nog steeds jammer dat ik ze niet zelf BV heb kunnen geven, maar op een gegeven moment gaat het genieten van je kinderen toch zwaarder wegen dan de moeite die je moet doen voor de BV. Ik hoop echt van harte voor je dat het gaat lukken, maar blijf alsjeblieft ook aan jezelf denken! Blijf wel genieten van je mooie mannetjes!

@ Iedereen die ik vergeten ben: sorry! Ik zal proberen vanaf nu weer vaker te schrijven!

Hier: eindelijk weer wat energie om te forummen. Vorige week veel energie kwijt geweest aan mijn werk, maar merk dat ik nu weer wat energie aan het 'overhouden' ben. Het concentreren gaat al iets beter, gelukkig. Nu nog 1,5 week werken (of eigenlijk maar 4 dagen, waarvan donderdag een dagje met mijn team weg, dus dat mag je niet eens werken noemen :)).

Met de meiden gaat het super. Fysio was vorige week langsgeweest en ze was heel tevreden over ze. We moeten alleen blijven oefenen met de buiklig (zal bij jou het advies ook wel zijn Karel). Morgen moeten we op controle bij de kinderarts in het streekzkh, maar daar maak ik me niet zo'n zorgen om. Lekker z'n gangetje dus hier!

Zo, nu maar eens aan het eten beginnen!

11. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Hé allemaal,
    Vannacht weer een bal-nacht gehad met de jochies. We hebben eens nagedachtg en eigenlijk is de onrust begonnen toen we de papfles niet meer gaven als ze 's nachts wakker werden. Op aanraden van het CB geven we ze alleen nog een sapflesje met melk als ze wakker worden. Wij hebben nu besloten het CB ook wat dit betreft maar weer te negeren. Wij kennen onze kinderen denk ik toch echt het beste en als ze dit nodig hebben (ze schieten weer uit hun kleding, dus ik denk gewoon weer een groeispurt hebben) krijgen ze het lekker. En wij hopelijk weer wat slaap....

12. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Helena: gewoon naar je gevoel luisteren, laat het cb maar bazelen. Je kleintjes geven vanzelf wel aan wanneer ze er aan toe zijn geen papfles meer nodig te hebben. Misschien kun je wel steeds wat minder geven als je merkt dat het goed gaat, maar dat moet je maar even uitvogelen. Hopelijk heb je vannacht een heerlijk slaapvolle nacht.

Liefs Maddy

13. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ja tuurlijk! Gewoon lekker geven hoor! En dan lekker slapen :)

14. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Helena, wat een ellende van die nachten.. Heel herkenbaar. Sverre (en volgens mij de jongens van Jipper ook) was ook zo aan het spoken 's nachts zo rond zijn eerste verjaardag.. Het kan ook het 11-mnd sprongetje zijn. Of natuurlijk honger/trek, wat jij al zegt. Gewoon je gevoel volgen!

Hier: met de tweeling gaat het goed. We zijn alleen overgestapt op Kruidvat Forte (we hadden Friso extra) vanwege de kosten en ik ben er niet echt blij mee. Wurmen tijdens de fles, vaak laten ze > 70 cc staan, huilen na de fles, Mette gisteren gespuugd.. Het kan natuurlijk zijn dat deze voeding meer verzadigt dan Friso, of dat ze het gewoon niet lekker vinden. Bjarne is ook erg verkouden dus daar kan dat gewurm tijdens het drinken natuurlijk ook van komen. Even afwachten nog maar. En anders weer terug naar Friso. Of naar Kruidvat standaard. Pfff. Dacht dat het een tweede keer makkelijker zou zijn met die voedingen. :D :D

Verder spelen ze heel veel met de babygyms, en ze liggen nu ook vaak naar elkaar te kijken. Zo lief. :) Gisteren op het kdv zeiden ze dat ze allebei onrustig waren en dat ze ophielden met huilen toen ze ze bij elkaar op de kamer legden en ze elkaar hoorden! :) :) (Raar eigenlijk, want hier thuis heb ik vaak het idee dat ze elkaar wakker maken/houden..)

Met mij gaat het iets minder. Ik weet niet wat er is maar ik voel me niet goed. Zowel lichamelijk als psychisch. Ik heb last van hartkloppingen, al tijdens de zwangerschap maar het ging maar niet over en wordt erger. Nu heb ik een doorverwijzing voor de cardioloog en moet ik een 24-uurs ecg. Zo'n kastje met plakkers op je lijf. Verder denk ik dat ik misschien toch mijn medicijnen moet ophogen.. Ik ben zo ontzettend chagrijnig en ontevreden met mijn leven op dit moment. Enorm kort lontje ook, en zwaar vermoeid. Vandaar ook dat ik even wat minder reageer hier.

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier nog een fotootje van mijn 3 kanjers!!

16. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Wat een mooie foto Kar! Sverre en Bjarne lijken sprekend op elkaar!!
    Vervelend van je klachten :( Laat er maar even goed naar kijken!
    Ik wou dat ik verder iets kon zeggen om je beter te laten voelen :(

*knuf*

17. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Kar: wat een leuke foto en wat een trotse grote broer is Sverre!
    Hoop ook dat je je snel weer beter voelt, want dit is natuurlijk helemaal niet leuk! Ook van mij *knuffel*

18. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @ Karel; Heb nog niet in je album gekeken, maar ben erg benieuwd naar wat jullie gekregen hebben. Leuk dat jullie zo verwend zijn in ieder geval. En goed dat je ook de positieve kant van je schoonvader/-ouders blijft zien... ;):D
    Wat het drinken van de meiden betreft sluit ik me aan bij Margit. Af en toe wat minder drinken lijkt me geen probleem. Zeker als ze zo goed blijven groeien. Vol is vol zou je toch denken hè? Maar nogmaals, vertrouw je het niet, trek dan ergens aan de bel.

@ Maddy; Nog even geduld voor de eerste echo. Lijkt me erg spannend. Voel je je anders dan bij je vorige zwangerschap? En ben je 'bang' dat het er weer twee zullen zijn?

@ Fanny; Wat goed dat je leidinggevende zo met je mee heeft gedacht en dat je nu lekker verlof kunt gaan. Pas goed op jezelf en rust goed uit, het wordt straks druk genoeg! :D

@ Helena; Knap dat jullie nu toch de knop weer omzetten om toch nog niet voor een 3e te gaan. Ik weet niet of ik dat zou kunnen als we eenmaal de beslissing zouden nemen. Maar goed, voor je het weet is het weer zomer (zegt ze terwijl het hier weer met bakken uit de hemel komt... ;)).
    Wat het slapen van de jongens betreft; zoals je weet hebben wij ook zo'n periode gehad. Ze hebben ook weken tussen ons in geslapen en nu slapen ze alweer weer weken door in hun eigen bedje. Dus ga er maar vanuit dat het een fase is. Het komt echt wel weer goed. En als het goed voelt om ze tussenin te leggen, moet je dat gewoon lekker doen. Net zo goed als het geven van een papfles als dat voor jullie goed voelt. Laat het CB maar kletsen... ;)

@Jeetje; Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie, maar wel vervelend dat je nu minder snel fit raakt. Wel logisch natuurlijk. Je hebt nu 2 baby's en ook nog Bas die aandacht vraagt. Alleen bij de gedachte zou ik al moe worden... ;)
    En dan natuurlijk nog het kolven. Zoals Margit al schreef, blijf aan jezelf denken. Als het ten koste gaat van jezelf of het genieten van je kinderen dan moet je jezelf echt de vraag stellen of je dat het je waard is. Misschien jaag ik met deze opmerking mensen tegen me in het harnas, maar ik spreek uit ervaring...
    Ik kolfde in het begin 6 keer per dag. Had wel een hele goede productie, dus ik zat in een luxepositie. Wel heb ik het advies gekregen om niet meer dan 15 min. per borst te kolven. Dat deed ik dan 5 minuten om en om (ene borst 5 min., dan andere borst 5 min, en weer opnieuw). Als alles goed op gang is kun je deze tijd wat verminderen of stop je gewoon als je het gevoel hebt dat je borsten goed leeg zijn. Dat laatste is wel heel erg belangrijk om ontstekingen e.d. te voorkomen.
    Eventueel zou je misschien ook een lactatiekundige kunnen vragen je te helpen. Dat geeft wellicht ook wat rust. Sterkte in ieder geval!

@Margit; Fijn dat je weer wat energie krijgt en het op je werk iets beter loopt. Hopelijk is het iets wat door gaat zetten.
    En fantastisch dat het zo goed gaat met je meiden. Altijd fijn om te horen dat de fysio tevreden is hè? Vanmiddag komt de onze weer langs. Ben benieuwd wat zij gaat zeggen! :D

Hier; De jongens zijn heerlijk aan het ondernemen. Soms iets té fanatiek (vanmorgen trok Luuk een accubak van glas om, overal glassplinters, ik stond te trillen op m'n benen...). Ze hebben een enorme groeispurt, dus kunnen plotseling bij dingen waar ze eerder niet bijkonden. Weer dingen wegzetten dus... ;)
    Ikzelf ben gelukkig weer helemaal fit. Maar wel aan het aftellen naar de vakantie inderdaad. In totaal nog 5 dagen werken!! Heerlijk! Kijken jullie uit naar de feestdagen? Ik heb er ondanks alles wel veel zin in. Vorig jaar zijn de feestdagen toch behoorlijk in het water gevallen (jongens waren net thuis, familieleden met het RSV, zelf aan het eind van ons latijn), maar dat laten we dit jaar niet gebeuren!!

19. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Kar; Heb nogal lang over mijn reactie gedaan, dus zag die van jou pas later.
    Wat een onwijs leuke foto van je drie kanjers!!! En wat zijn Mette en Bjarne al groot. Het zijn nu al geen echte baby's meer. Wat gaat dat snel!!
    Wel heel naar dat jij je niet goed voelt. Laat het maar goed onderzoeken, zodat je je daar straks hopelijk geen zorgen meer over hoeft te maken. Dat komt je mentale gesteldheid misschien ook wel ten goede. Hou je taai hoor! Je bent een bikkel, hier sla je je vast wel doorheen!

20. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Helena, ja gelukkig dat ze wel 's nachts slapen. Echt klote dat ze bij jou dat niet doen :(

Funnyme, wat een leuke verklaring zou dat zijn. Ze kunnen idd al een stuk meer, misschien willen ze da bijven doen ja :)

En Karel, ja regelmaat zou misschien ook wel helpen.. Dat hebben we helemaal niet. Ze gaan gewoon naar bed als ze gaan gapen of vervelend worden.

Jeetje, wat vervelend van die BV. Ik had altijd veel productie, behalve na een borstontsteking. Dan gewoon iedere 3 uur 10 min kolven ookal komt er niks.. Bij mij konden ze ook niet zo goed aan de borst drinken, en na al die flesjes wilden ze de borst niet meer. En wat je zegt, je hebt het zoo druk, ik heb het er maar bij gelaten. Maar jammer blijft dat wel.

Deel Deze Pagina