Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Adi: hoeveel wegen ze nu dan? Ben wel benieuwd :) Volgens mij wegen ze veel meer als Romy & Sofia! Ja, als je last van je darmen hebt, wil je ook niet zoveel eten hahaha. naja je weet nu wat er is.
    Hier krijgen ze nu ook 2,5 fles! Ik zou het gewoon vanaf 'smorgens proberen, maar als zij aangeven dat ze wat willen zou ik het nog gewoon geven hoor!

Hier krijgen ze nu 's morgens 1 boterham en een halve fles. Dan fruit, fles, tussendoortje of nog een boterham met wat ranja/thee, groente, fles.
    Thee of ranja wil nog niet echt goed, maar ze drinken het steeds meer. Volgens mij moeten ze gewoon accepteren dat ze geen lekkere melk krijgen ;)

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Adi: Mooie foto's van mooie kindjes!
    Gelukkig weet je wat er nu met Melisa is en heeft ze net weer een hele fles op. Komt hopelijk snel weer helemaal goed.

Jeetje: Pff meid wat vervelend dat je er zo doorheen zit en al helemaal dat je moeder dat niet begrijpt. Maar je moet echt aan jezelf denken hoor en als jij tijd nodig hebt en je kindjes daarom uit logeren doet, dan moet je dat toich zelf weten. Ze hebben meer aan een blije fitte moeder, dan aan een depressieve. *Knuffel voor jou!*

Habibas: Ik heb ze ook standaard achter elkaar gevoed en vanzelf gingen ze dan weer redelijk in elkaars ritme mee. Hopelijk bij jou ook. Wat groeien ze goed!

Blubje: Wat een luxe de kids elke week een nacht weg! Kun je even lekker bijtanken.

Kar: Hoe vond Bjarne het op het kdv? Een herrie zeker!:D

Hier: Ik lees steeds wel alles wat julllie schrijven, maar meestal als ik zover ben dat ik wil reageren, dan vraagt er snel een kindje om aandacht.
    Het gaat verder wel goed allemaal al komt Pepijn steeds eerder voor voeding en ik mag zijn flessen niet meer ophogen, want anders komt hij boven de liter uit. Heb nu dus maar Friso extra genomen en dan ga ik dta mengen met de standaard in de hoop dat het beter gaat. Nu begint hij na 2,5 uur alweer te gillen om eten. Dat kan ik no0g rekken met speen en liefde tot de 3 uur, maar dan geef ik hem toch maar. De eerste fles met dat mengelmoesje heeft hij net op, dus ben benieuwd.

3. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    In het zwanger-topic heb ik de lijst eens even onder handen genomen. Maar toen zag ik dat sommige tweeling-/meerlingmama's die hier meekletsen helemaal niet op de lijst staan. Snel doen!!

Ik heb ook even wat kleuren aangepast, ben namelijk erg benieuwd hoe de verhouding jongens/meisjes is. Dacht dat de jongens in de minderheid aan het raken zijn, maar dat is dus niet zo... :D Dus meiden (Karel, Margit, Adi ;)); uitzoek genoeg!! :p

Bevallen:
    Sascha78 (Sascha) - Bevallen 14-08-2007 - 37+6 (geplande keizersnede) - Allana Wieke en Marlena Hennie - 2810 en 2590 gram. 1-eiig (Ook moeder van Djuna, geboren op 04-01-2005)
    Noor28 (Noor) - Bevallen 26-08-2007 - 35+1 (natuurlijke bevalling) - Chris Antonie en Tijn Pieter - 2125 en 2490 gram. (Ook moeder van Isa Erin Joanne, geboren op ...)
    Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - 35+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm. (Ook moeder van Benthe Daniek Mischa Esmee, geboren op 02-04-2009)
    MC lover (Maddy) - Bevallen 03-05-2008 - 33+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Julian en Thomas - 2100 en 2190 gram - Beide ca 42 cm.
    Daisy - Bevallen 16-07-2008 - aantal weken - Fenne en Linne - 2770 en 2860 gram. (Ook moeder van Merel*, geboren op 28-06-2007 en Maartje, geboren op 25-07-2009)
    FunnyMe (Fanny) - Bevallen 15-08-2008 - 36+4 (natuurlijke bevalllnig, hoofd en stuitligging) - Anna Luna en Sophie Emma - 2510 en 2790 gram (Ook moeder van Luca Sem, geboren op 11-03-2010)
    Jipper - Bevallen 31-08-2008 - 26+1 (spoedkeizersnede onder volledige narcose) - Daan (Abraham) en Luuk (Willem) - 805 en 840 gram.
    Maaike - Bevallen 14-10-2008- 37+0 weken - Babette en Bodhi - 2240 en 2580 gram.
    Helena1977 (Ellen) - Bevallen 12-01-2009 - 33+3 (geplande keizersnede) - Lex Evert en Midas Klaas - 2110 en 1120 gram.
    Margit76 (Margit) - Bevallen 25-04-2009 - 29+4 (natuurlijke bevalling, onvolkomen en volkomen stuitligging) - Merle en Linde - 1161 en 1252 gram.
    Ylaisa - Bevallen 05-06-2009- 34+5 (keizersnede) - Britt en Steijn - 2100 en 1950 gram - beide 44 cm.
    Karel1978 - Bevallen 24-07-2009 - 31+4 - Romy en Sofia - 1460 en 1650 gram.
    KristaB (Krista) - Bevallen 01-08-2009 - 36+1 (vaginaal met pijnbestrijding en hulpmiddelen, hoofd en stuitligging) - Marcus en Lucas - 2980 en 3055 gram.
    Kar76 (Karlijn) - Bevallen 24-09-2009 - 39+6 (vaginaal, hoofd en volkomen stuitligging) - Mette en Bjarne - 2965 en 2765 gram (ook moeder van Sverre, geboren 11-07-07)
    Okki - Bevallen 30-10-2009 - Berend en Thirza (ook moeder van Krijn)
    Jeetje - Bevallen 20-11-2009 - 39+0 - ( vaginaal, hoofd en volkomen stuitligging) -Thijs en Daan - 2940 en 2920 gram (ook moeder van Bas 1-7-2008 )
    Nikkie80 - Bevallen....- Tycho en Sanne.
    Eleni - Bevallen 21-12-2009 - 34+6 (1e vaginaal en 2e keizersnede) Mason en Ayden
    Blubje - Bevallen 12-01-2010- Britt en Jesper
    Luca - Bevallen 28-01-2010 - 37+5 (spoedkeizersnede bij dubbele stuitligging)- Tristan en Rafael - 3450 en 3200 gram.
    Boba80 - Bevallen 07-02-2010- 34 wkn (spoedkeizersnede i.v.m. Hellp-syndroom, Hoofd en Stuit ligging)Bas en Wim - 1280 en 1930 gram
    Marye - Bevallen 17-02-2010 - 36+1 (Sterrenkijker vacuumverlossing en Stuitligging) Pepijn en Florine - 2600 en 2450 gram
    Minke - Bevallen 24-02-2010 - 37+1 - Isabelle en Joachim (al moeder van 2 zoons '07 en '03)
    Linda - Bevallen 09-03-2010 - Evy en Timo
    Lindavnr - Bevallen 10-03-2010 - 38+1 (ingeleid, natuurlijke bevalling, beide hoofdligging) - Daan en Jesse - 2505 en 2765 gram
    Habibas (Rianne)- Bevallen - Nynke en Bente

4. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Zo, dan nu nog even 'normaal' reageren (voor zover ik het nog weet).

@Hanneke; :D Dat was ik inderdaad... Maar gelukkig komt de sleuteloverdracht steeds dichterbij. Ben in ieder geval al begonnen met dozen inpakken en ik moet zeggen dat dat een heel goed gevoel geeft.

@Habibas; Zo te lezen gaat het hardstikke goed met jouw meiden en de borstvoeding. Als je het, buiten dat je onzeker bent over wat ze binnenkrijgen, verder wel goed te doen vindt, zou ik er lekker mee doorgaan (maar niet ten koste van alles hoor!!). En wat het schema betreft. Uit ervaring weet ik dat kindjes op den duur vanzelf in elkaars ritme mee gaan doen. Je kunt ze wat dat betreft toch een beetje 'kneden'. Succes! En geniet vooral lekker!

@Jeetje; Hoe gaat het nu met je? Nog met je man kunnen praten?

@Marye; Wat een vreetzakje die Pepijn! ;) Fijn dat hij zo goed drinkt. Hopelijk slaat de voeding voor hongerige baby's aan.

@Adi; Vreselijk zo'n baaldag. Maar niet teveel zorgen maken hoor. Zo'n dag hoort erbij. Zolang ze redelijk goed blijft drinken zal het zo'n vaart niet lopen. Maar ik begrijp heel goed dat je gesloopt bent.

Ik ga koken, straks weer sporten! :D

5. adi

adi Niet meer actief

Ne hoor, valt hartstikke mee. Aldin en Melisa zijn volgens mij even groot als Romy en Sofia (en even zwaar). Dat klopt ook denk ik met hun motorische ontwikkeling. Ze zijn alle vier zo bewegelijk (las op je hyves dat de meiden ook achteruit tijgeren :))

Onze luikont Diyana is 600gram zwaarder (7,8kilo), maar die verbruikt ook niet zoveel energie ;)

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Inderdaad! Die gewichten liggen allemaal bij elkaar :)
    Ja zeg! Leggen we gisteren de kinderen op bed, zeg ik tegen Joel; ik wacht nog op het moment dat jij terug komt van het KDV en vertelt dat ze kunnen kruipen. Zegt hij; oh ja, dat hebben ze vanmiddag gedaan. Ze zijn uiteruit onder de bank gekropen... ;)
    Wat een lieverd he...zo heerlijk verstrooid.......

Maar ja, straks maar eens kijken of ze het thuis ook willen doen!

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hahahaha Karel, echt een wetenschapper! :D

Even snel, ik wilde gisteren reageren maar toen kwam Sverre er weer tussendoor en later op de avond had ik geen puf meer..

Ik ga zo naar het CB met Mette & Bjarne (oma gaat mee). Ben benieuwd. Alleen had Bjarne vannacht een beetje verhoging (38.6) en bij koorts moesten we meteen bellen zei het UMCG maandag. Maar ik laat de arts zo eerst even kijken; als zijn oortjes rood zijn ga ik wel bellen. Ik heb er overigens niets van gemerkt dat Bjarne vanaf een uur of 3 aan 't spoken was... Oeps.

Hij is erg moe nu; Mette had hem net wakker gehuild, die wil overdag amper nog gewoon in slaap vallen. Kruipt/rolt het hele bed door, ligt dan klem en moet dan huilen, wil niet op de rug maar ook niet op de buik liggen. Pfff... heb haar zichzelf in slaap laten huilen nu. Helaas moet ze er zo alweer uit. We moeten om 10u op het CB zijn.

8. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Kar: succes!! Hopelijk heeft het niets met de oren te maken!!

9. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Hey dames,
    Kom snel even langswaaien.

Jeetje, dikke knuffel voor jou! Bah, wat naar dat je je zo rot voelt.

Rest, allemaal HOI! Ik weet gewoon even niet meer wie wat allemaal heeft geschreven, dus kom ik maar even hoi zeggen :)

Even ego: maandag naar het CB geweest met de kerels. Goedgekeurd! Lex weegt nu over de 10 kilo, Midas nog geen 9, haha!! En allebei nog onder de 80 cm. Midas 77,5 en Lex 79,5 cm.

Er spelen hier wat hele verdrietige dingen. Helaas pikken onze kinderen dit feilloos op en willen alleen maar bij papa en mama zitten/liggen/slapen, anders is het huilen geblazen. Vooral Midas lijkt er een radar voor te hebben. Hopelijk is het allemaal snel weer voorbij.

Groetjes, tot de volgende keer!

10. adi

adi Niet meer actief

Kar, succes op het CB! Hopelijk heeft Bjarne niks aan zn oortjes!!

Helena, HOI terug ;)

Ik kreeg net een berichtje van vrienden van ons. Ze kregen met 20 weken te horen dat het niet goed gaat met de baby. Het hartje was niet goed en er zat vocht in de hersentjes. Baby zou geen levenskansen hebben. Gisteren is ze ingeleid, met 22 weken, en de kleine heeft 3 uur geleefd en is toen overleden... Ik ben de hele dag van slag.. kan alleen maar huilen, vind het zo erg voor ze...

Daarnaast zit ik met iets persoonlijks. Ben eigenlijk de hele maand al aan het bloeden. Had vorige maand gewoon mijn menstr, deze was over en kreeg 1,5 week laten een doorbloeding. We zijn 2 weken verder en ik bloed nog steeds. Het is niet veel, maar ook niet weinig.. ong. 1 maandverband per dag.. Heb soms ook ongikrampen erbij. Ik slik mijn pil regelmatig en heb echt geen idee wat er aan de hand is.
    Ben ook een beetje schijnterig om de gyn te bellen. Maar zou ik dat beter wel moeten doen, wat denken jullie?

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

ik zou toch even bellen hoor! Hoe vervelend misschien ook, ;) maar zou het wel doen!

12. blubje

blubje Actief lid

26 okt 2008
    156
    0
    0
    Overijssel
    Bellen!
    Je weet maar nooit... Zo wordt je ook naar van onzekerheid!

13. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Helena: sterkte met de verdrietige dingen meid! Bizar he hoe kindjes dat inderdaad oppikken....

@Adi: wat zielig voor die vrienden, echt heel heftig. En wat jezelf betreft: als je het niet vertrouwt, gewoon bellen. Misschien hebben ze zo een antwoord en hoef jij je geen zorgen meer te maken!

Ego: meiden voor het eerst op de eigen kamer geslapen. Ik sliep zo vast dat mijn vriend Bente al aan het verschonen was, voor ik in de gaten had dat ze wakker was, oeps! Verder was het een onrustige nacht, Nynke had haar wakkere uurtjes vanaf middernacht :( en kwam na 1 uur alweer voor voeding....

Groetjes!

14. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    Even ego:
    Heb met mijn vriend gepraat en ik denk dat hij nu wel de ernst inziet gelukkig. Heb hem verteld dat ik bij mijn vorige depressie niet eens kon beslissen wat ik op mijn brood wilde dus dat ik het niet zag gebeuren dat als ik nu weer echt in een depressie kom ik nog voor de kinderen kan zorgen en dat heeft ons allebei wel de ogen geopend geloof ik. Ik besef me nu dat ik echt veel beter voor mezelf moet zorgen en hij beseft hopelijk dat het niet in een weekje over is....voor nu hebben we besloten dat ik voorlopig met oordoppen in slaap want een goede nachtrust is voor mij wel essentieel nu en verder gaan we proberen dat ik wat meer het huis uit kan (en dan bedoel ik niet voor de boodschappen;))
    De situatie met mijn moeder blijft wel raar. Ze wist dat mijn vader af en toe met Thijs en Daan gaat wandelen maar toen ze hoorde dat hij ook een paar keer Bas had meegenomen naar avifauna werd ze dus zo boos, het lijkt alsof ze vind dat zij het alleenrecht op de kleinkinderen heeft (was met Bas zijn verjaardag ook een drama) dat liep vorige week nogal hoog op en zij vind het dan nodig om de meest verschrikkelijke dingen te gaan roepen over mijn vader die ik dus niet wil horen. Hoe waar het misschien voor haar is, ik vind niet dat zij het kan maken om mij tussen hen in te plaatsen. Ik geloof dat haar dat nu ook wel duidelijk is maar ik merk wel dat we nu allebei niet weten wat hoe we tegen elkaar moeten doen, zal moeten slijten denk ik.
    Mijn schoonmoeder was wel heel lief voor me, heeft me echt opgevangen en me afgelopen maandag helemaal geholpen met de kinderen. Eerst zijn ze alle drie bij haar thuis geweest zodat ik even uit kon huilen thuis en daarna is ze mee naar huis gegaan om ze te helpen op bed te leggen (omdat Matthijs dus pas 's nachts thuis kwam)
    Nou ja, het zal voorlopig nog even knokken blijven voor mij om aan de goede kant van het randje te blijven maar voor nu in ieder geval wat opluchting...

15. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Jeetje: Goed van je dat je het zo besproken hebt met je vriend!! Fijn dat jullie naar een oplossing zoeken! Slapen met oordopjes is zeker een begin :D Nachtrust is zo belangrijk!! Weer even goed opladen!
    Begrijp ik uit je verhaal dat je ouders gescheiden zijn? Omdat je moeder zo aan het afmeten is? Ik kan alleen adviseren je eigen grenzen te bewaken. Dus inderdaad niet accepteren dat zij je vader loopt zwart te maken. Is niet eerlijk tegeover jou, maar ook je vader en je kids niet! ('t is wel hun opa) Dat je allebei niet weet hoe nu verder gaat wel over. Je moeder is waarschijnlijk even geschrokken dat jij duidelijk hebt verteld dat je dat niet accepteert ;)

Blijf knokken meid! Neem alle hulp aan die je aangeboden krijgt en wees niet bang om hulp te vragen! En wees maar lekker ego hoor. Kom klagen hier ;) maar echt goed om jezelf denken hoor!!

Helena: die kinderen pikken echt alles op he! Sterkte hoor! Hoop dat alle verdrietige zaken snel weg zijn!

Margit: nog een paar dagen en dan PARTY!! De meiden alweer 1 jaar :DHeb je de taart al klaar?

Kar: hoe was/is het met Bjarne?

vanmiddag gesprek gehad met een soort van interim bureau. Die man heeft samen met Joel op school gezeten. Leuk bedrij, maar het gesprek liep wat stroef. Ik wordt altijd wat onzeker als ik iemand niet kan peilen en dat was bij hem het geval. Kreeg de indruk dat hij alleen met mij sprak omdat hij joel kende. Maar ja, ben ook zo'n onzekere piet :) naja, ze nemen contact op als ze iets hebben...

Van tempoteam heb ik dus helemaal niets meer gehoord. stelletje *&*&!!! vindt het echt zo slordig en asociaal!!

16. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jeetje: wat goed dat er wat ruimte komt. Ik slaap overigens ook met oordoppen ;) vandaar dat ik vannacht niets meegekregen had. Anders lig ik namelijk van elk piepje en zuchtje wakker, en niet te vergeten van het gesnurk/geadem van Alex. Jammer dat je moeder zo over je vader praat; zeker nu je het echt niet kunt gebruiken. Ik hoop dat je wat meer ruimte krijgt, letterlijk en figuurlijk, en echt aan de goede kant blijft. *knuffel*

Adi, ik had dat vorige maand dus ook, dat ik zo lang bleef bloeden. Ook wel een maandverband per dag. Gewoon zwaar irritant. Ik heb toen de Nuvaring weggelaten en de maand erop ging het prima. Nou ja, ik heb wel continu buikpijn ;). Ik zou dus even je gyn bellen. Wellicht een andere pil? Andere hormoonsamenstelling kan al veel verschil maken.

Bjarne heeft dus aan 1 oor een fikse oorontsteking, en het andere trommelvlies is ook rood. Nu blijkt dus dat ze maandag beter buisjes hadden kunnen plaatsen. Dan zou de rommel er gewoon uit hebben gekund. :( Maar goed. Drie uur in het ziekenhuis geweest (wachten, wachten...dat is dan 't spoedspreekuur :x). Hij heeft nu antibiotica voor 7 dagen mee. En het moet wel binnen 2 dagen beter zijn.

Verder zijn ze gewogen en gemeten: allebei 7400 gram! Nou ja, Mette 7396 en Bjarne 7460. Bjarne is nu 67 cm en Mette 66.5. Zo raar, we hadden allemaal het idee dat Mette veel groter was dan Bjarne! :D Verder hebben we niet veel kunnen bespreken of bekijken omdat Bjarne zo ontzettend moest huilen. :(

17. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ow Helena, sterkte! :( Klinkt naar. En ja, ze pikken het op.. Hier ook hoor. Stress, verdriet, hoe je het ook verborgen wil houden, het lukt niet.

18. blubje

blubje Actief lid

26 okt 2008
    156
    0
    0
    Overijssel
    Bekijk bijlage 65504

zie mij trots zijn nadat mama mij voor de tiende keer weer op mn buik had gelegd nadat ik me weer op mn rug had gedraaid!!!

19. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Kijk die ondeugende ogen dan!! Heerlijke foto :D

P.s geen mensen uit bergen op zoom hier he...met die enorme brand....;)

20. adi

adi Niet meer actief

Blubje, wooow wat een kanjer zeg!! En dat voor 2 maanden, ben echt onder indruk! Die van mij zagen met 2 maanden nog steeds uit als pasgeboren babys.

Jeetje, wat een verhaal zeg. Het is fijn dat jij ( en je man) de ernst van de situatie inzien. Kan hij toch niet iets met zn werk regelen dat ie de komende tijd tenminste 's avonds op tijd thuis is om je te helpen. Als je je al zo voelt en dan in je eentje ervoor staan is het echt verdomd zwaar... Of kun je anders niet kijken dat elke dag iemand langskomt voor minstens 2 uurtjes om je even te helpen. Dat scheelt al zooo veel... Gewoon schoonouders, je vader, broers, zussen, buurvrouw, vriendin.. Iedereen optrommelen en dagen verdelen.. Je hebt hulp nodig, en als je daar open voor staat zijn heel veel mensen bereid om te helpen. Succes meid!!

Kar, foei wat balen weer, een oorontsteking.. Je ventje heeft maar zwaar te knokken.. Maar wel geweldige gewichten!! Wat stop jij toch in ze? ;)

Deel Deze Pagina