Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Dag dames :D

Ik kom hier ook mee kletsen! (Als dat goed is natuurlijk :))

Voor de meiden die me nog niet kennen:

Ik ben 28/01 van een twee eiige tweeling bevallen met een spoed ks door een dubbele stuitligging, twee jongetjes, na 37+5 weken. T. was 3450 gram en R. 3200 gram.
    Inmiddels zijn beide jongetjes iets over de vijf kilo en alles gaat goed met ze. Ook ik ben goed hersteld, al doen mijn heupen nog steeds wat pijn door de bekkeninstabiliteit tijdens mijn zwangerschap, waardoor rennen nog zeker niet aan de orde is ;).

Ik heb hiervoor al een heleboel mooie foto's voorbij zien komen! Mooi hoor, al die lieve koppies :D

Jeetje en Helena, beterschap met de nare situaties!

Ik hoop dat ik veel mee zal kunnen schrijven. Maar het is vaak druk met die twee donderstenen ;), maar daar weten jullie alles van!
    Ik zit nu te schrijven met 1 kind aan de borst en een hand aan de computer ;)

2. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Karel Het is BERGEN AAN ZEE!!! KOm er net vandaan..moest de kids bij mn schoonouders ophalen..die wonen daar en de ME busjes en brandweerauto's zoefde voorbij :(

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ha meiden,
    ik ga even kijken of ik de tijd kan vinden om hier mee te kletsen...maar weet niet of ik het allemaal zal gaan kunnen volgen hoor! :)
    Maar ga mn best doen ;)

Voor wie mij niet kent:
    Ik ben met 38weken en 1 dag bevallen van een een eiige tweeling; daan en jesse.
    Daan heeft helaas al veel meegemaakt en is toen hij 2 dagen oud was geopereerd aan zijn slokdarm. Deze was namelijk onderbroken.
    Op dit moment heeft hij een stoma omdat hij ook geen anus heeft, wat wil zeggen dat hij dus geen poepgaatje heeft.
    Over ongeveer 2 maanden zal hij hiervoor zijn volgende operatie krijgen.
    Daar weer ongeveer 2 maanden na zullen ze zijn stoma gaan verwijderen en dat is dus de laatste operatie.

Dat was even kort mijn verhaal, en nouja, zoals ik al zeil; ik ga mn best doen hier mee te kletsen maar heb geen idee of ik het allemaal een beetje zal kunnen volgen!

4. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Helena sterkte met die verdrietige dingetjes..kan me heel goed voorstellen dat de kids dat erg goed aanvoelen..hier is Steijn volgens mij daar erg gevoelig..althans hij laat het meer blijken

@Kar Tjeetje die arme Bjarne..hopelijk is het gauw over.

@Karel..afwachten dus je gesprekje..begrijp precies wat je bedoeld..die onzekerheid als je iemand niet kan peilen..hier ook...betrap mezelf erop dat ik het dan met mn charmes en grapjes probeer..en als hij / zij dan niet moet lachen kan ik wel door de grond zakken haha!

@Luca Welkom hier!

@Jeetje..klinkt iig positief! Na het lezen van je stukje besef ik me dat ik miss wel op het randje heb gezeten..kon ook niet beslissen wat ik op mn brood wou ( raar voorbeeld maar het is wel waar )...de hele ochtend denkend of ik nou wel of niet naar de winkels toe ging..of ik wel of niet ging wandelen..of ik wel of niet de kids in badje ging doen..janken om niks..moe futloos..zeer kort lontje..mezelf niet meer herkennen..willen verdwijnen etc etc..Hier toen ook gepraat en toen de woensdag ingelast als mijn dag! Kids naar schoonouders..en gewoon de hele dag verzinnen wat je moet doen..zonnebankie..shopje..en ook gewoon schoonmaken..maar alles op mn dooie gemakkie zonder kids die alle aandacht opeisen.
    Denk dat zo'n dag je echt goed zal doen!!! Sterkte!

Hier: Nou.......denk dat ik me weer ga begeven op de arbeidsmarkt..working 9 till 5! :D
    Ik had een open soll gestuurd naar een bedrijf waar ik 6 jaar geleden werkte..op aanraadde van een vriendin die daar ook werkt en dus een collega van mij was.
    Nav een telefoongesprek en CV mocht ik prompt vanmiddag langskomen..Allemaal oude collega's gezien, erg leuk!Gesprek duurde anderhalf uur!!!!!!!! Heftig gesprek..kon die kerel ook niet peilen..maar al met al ligt het balletje nu bij mij of ik akkoord ga met 3 dagen werken ipv 2 die ik eerst had geopperd..En in principe ga ik daar mee akkoord alleen moest ik thuis even overleggen ivm opvang etc.
    Dit is besproken en op maandag is het papadag..papa zorgt voor de kids..en doet administratie etc ( wel lekker een vast daggie administratie want dat schiet er nog weleens bij in ) en dinsdag past mn mams op en woensdag of vrijdag mn schoonmoeder. Mooi opgelost..Dus eigenlijk is zo'n beetje de kogel door de kerk..denk ik.
    Wel heb ik er moeite mee hoor..Ruim een jaar niet gewerkt..en 3 dagen is best pittig..zei die man ook..
    Pfff..hoe dat gaat straks allemaal ..met eten maken..boodschappen doen..en hele andere organisatie heerst hier straks in huis!
    Wie werkt er nog meer 3 dagen..en lukt dat allemaal?

5. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ja stom dat bedoelde ik ook. Br...eng hoor!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmm wat is het toch, kijk ik zo weinig, ben ik zo langzaam of gaat het hier zo vreselijk snel :D! Hahaha! Ga weer eens rustig op mn gemak zitten lezen, maar denk dat reactie van mij tot morgen op zich gaat laten wachten :D!

Eventjes wel Luca en Lindavnr, welkom hier, hopelijk veel schrijfplezier :D!

Liefs, Hanneke!

7. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    hihi! Ja zeker eng..schoonouders net gebeld of we al paling konden roken hahah
    Maar vind het zo sneu voor alle diertjes..en de vogels die aan het broeden zijn

8. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    Ik moest nog aan je denken..vroeg me al af hoe het met je ging en de kindjes.
    Vind het heel sneu voor Daan! Maar zo te lezen zijn er dus wel opties.
    Gaat het wel goedkomen allemaal..weet begod niet hoe dat allemaal gaat..maar kunnen ze iets van een anusje maken..klinkt stom maar ik weet niet hoe ik het anders kan formuleren.
    Vind echt dat het verboden moet worden dat zo'n klein ventje al zoveel moet doormaken.
    Hoe gaat het verder met de kindjes?
    Daar weer ongeveer 2 maanden na zullen ze zijn stoma gaan verwijderen en dat is dus de laatste operatie.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En toch maar nu, had toch weinig te doen verder, haha dat klinkt niet zo netjes, maar zo bedoel ik het niet hoor :) ;)!

Adi,
    Knappe Aldin, achteruit kruipen is super! Over een tijdje gaat ie vooruit vast ook leren en snappen :D tot die tijd maar lekker achteruit zoeven! Hmm Melissa een beetje buikpijn ofzo? Dat ze niet echt wil eten/drinken, nouja maar een beetje laten rusten zou ik zeggen, en zelf aan laten geven wanneer ze wat wil en wanneer ze genoeg heeft. Zo te lezen zijn ze alle drie van prima 'formaat' ;), fijn toch! En dus toch een beetje last van haar buikje, hopelijk voor haar gaat het snel weg! Wat een naar bericht over jullie vrienden. Heel veel sterkte! Voor jouzelf ik zou gewoon even de huisarts bellen meid.

Habibas,
    Als je het wil proberen, hoef je het natuurlijk geen 24 uur per dag zo te doen he ;)! Maar al is het bijv maar bij de helft van de voedingen, dat scheelt al heel iets. En zielig, tja wat is zielig, wakker worden en lekkere warme melk in je buik krijgen, das toch niet zielig ;) haha! Ik zou gewoon eens kijken of je het iets vind of niet. Vind je het niets, dan ook echt gewoon niet doen (en nee, ook niet dan toch maar proberen omdat anderen zeggen dat je het moet proberen, jouw gevoel is altijd het beste)! Vind je het wel iets, geef het een kans, misschien werkt het voor jullie en misschien niet. Tegelijk voeden heb ik eigenlijk nooit gedaan ;)!

Marye,
    Heel herkenbaar hoor. Lezen en dan daarna reageren is voor mij ook niet te doen, weet dan uiteindelijk niet meer wat er geschreven is en ook soms niet meer door wie. Ik zet dus altijd gewoon 2 schermen open, lees op het een en typ op het ander :D! Anders kom ik nooit tot reageren ben ik bang :D! Lastig dat Pepijn meer drinken wil dan die maximale hoeveelheid, hopelijk gaat die andere voeding wat helpen. Verder hier geen tips ofzo want heb er geen verstand van :D! (zie je ik weet helemaal niet zoveel :) zeker niet van verschillende soorten kunstvoeding overigens :)). Hopelijk is het gemengde kunstvoedings flesje goed gegaan.

Jipper,
    Ik zat er laatst nog aan te denken hem eens omhoog te halen! Maar die kleurtjes had ik niet aan gedacht ;)! Prima zo toch :D! En hmm ik heb eigenlijk niet echt een idee hoeveel de stand jongens - meiden is, voor mijn gevoel is het redelijk gelijk op, haha! Jij was het dus idd toch die helemaal klaar was met het huis en de buurt, nou hopelijk gaan jullie er snel weg! Lekker de boel inpakken enzo dat scheelt al, zo komt het voor je gevoel al een stuk dichterbij, das fijn denk ik!

Karel,
    Haha, lekker verstrooid idd, al zou het ook echt iets zijn dat ik best zou kunnen vergeten te zeggen tegen Leander, en andersom hij ook zou kunnen vergeten te zeggen aan mij :D! Haha! Maar super van die meiden dat ze dat maar eens mooi weer geleerd hebben, knappe Romy en knappe Sofia! Nu afwachten wanneer ze het thuis gaan doen :D! Nouja dat tempodinges, dat vind ik ook echt heel erg slordig en echt niet netjes. Fijn dat je weer een gesprek hebt gehad, ook al ging het dan niet echt fijn en zoals je zou willen. Nu maar afwachten dus.

Kar,
    Verdorie, dus toch weer ooronsteking bij Bjarne! Hopelijk gaat het snel over. En Mette dus erg onrustig bij het naar bed gaan, vervelend voor iedereen eigenlijk maar vooral voor haar zelf en natuurlijk haar kleine broer die ernaast wil slapen ;)! Pff en tja dan zul je net zien dat je naar het cb moet als ze slaapt, grrrr, zucht. En dan nog zo lang wachten in het ziekenhuis, zucht, steun. Verder heel mooie cijfertjes zie ik, fijn zo! En tja kan best natuurlijk dat Mette langer is dan Bjarne, dat meten is zo zuiver niet op het cb :p haha! Hoor regelmatig van te heet gewassen (dus gekrompen) kindjes enzo.

Helena,
    Heel veel sterkte en succes met alles meid! Hopelijk is alles snel weer voorbij. En kinderen zijn daar idd heel erg gevoelig voor, eigenlijk vind ik dat juist erg fijn dat hun dit soort dingen nog zo goed aan kunnen voelen, wij proberen dat er ook echt in te houden voor zover dat kan.

Jeetje,
    Fijn dat jullie in ieder geval hebben kunnen praten en hij dus ook de dingen beter begrijpt en er ook de ernst van inziet. Ik zou idd ook echt zeggen pak alle hulp die je pakken kan meid! Wel heel erg vervelend dat je vader en moeder dit zo doen en jou in het midden zetten als het ware. Sterkte daarmee ook uiteraard want dat is natuurlijk ook niet niks! Dat brood smeren komt me overigens heel bekend voor :)!

Blubje,
    Ow wat een heerlijk koppie zeg! Wauw echte knappert!

Ylaissa,
    Ow wat naar zeg dat je schoonouders daar vlak in de buurt wonen! Hopelijk mag alles goed aflopen (voor alles en iedereen die daar in de buurt leeft en woont bedoel ik natuurlijk he!!) Fijn lijkt me dat je in ieder geval je kids lekker veilig thuis hebt :)! Jij dus eigenlijk een nieuwe baan :D! Gefeliciteerd dan alvast :D! Klinkt in ieder geval goed en fijn dat het met de opvang van de kids ook zo 'makkelijk' geregeld kon worden. Hopelijk ga je het heel erg naar je zin hebben op je nieuwe 'oude' werk! Hier overigens geen ervaring met 3dagen werken met de kids, hier een tijdje 1 hele en 2 halve dagen gewerkt toen ze 6 maanden waren maar al snel weer gestopt en op het moment ook totaal geen ambitie om weer te beginnen.

Hier eigenlijk van ons heel weinig te melden! Ruben zit op het moment niet zo lekker in zn vel (maar denk dat ie ook wat dingetjes teveel oppikt), overmorgen ziekenhuis voor Benthe en plassen van Malou op de wc gaat nog altijd super en soms wat minder :D! Eigenlijk dus geen veranderingen :D!

Liefs, Hanneke!

10. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Even snel vanuit de trein (lang leve mijn hippe iPhone...)
    Gisteren leuke cursus Eerste hulp bij kinderen gehad. Wel veel info in een korte tijd, maar vind het wel een aanrader. Nu naar Amersfoort voor training van m'n werk. Blijf daar vannacht ook slapen, dus moet m'n lieffies missen...).

@ Ylaisa: wat een goed nieuws van je baan! Gefeliciteerd! Ik werk ook 3 dagen en vind het prima te doen. Zou niet meer of minder willen (iig voorlopig). Vind het wel fijn dat ik weinig reistijd heb (10 min fietsen), dus ben 's-avonds op tijd thuis voor avondhapje van M&L. Verder moet je gewoon even in een nieuw ritme komen met boodschappen doen en koken enzo, denk ik, maar dat komt vanzelf goed! Heb ik alle vertrouwen in!!!

@ Jeetje: fijn te horen dat je een goed gesprek hebt gehad met Matthijs. Hopelijk gaat het vanaf nu in een stijgende lijn omhoog!
    Gescheiden ouders: hier gescheiden schoonouders. Zijn al 12 jr uit elkaar, en beiden hertrouwd, maar schoonpappa is nog heeeel boos op zijn ex en kan/wil eigenlijk niet met haar in 1 ruimte zijn. We hebben alle opa's en oma's wel gelijktijdig uitgenodigd voor de 1e verjaardag, dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat... Zie er wel een beetje tegenop, maar wil en ga de verjaardag er niet door laten verpesten!

@ Jipper: las net op nu.nl berichtje over pabo-docenten die gewild zijn op het vmbo en daar misschien standaard een bevoegdheid voor gaan krijgen. Zou goed nieuws zijn voor jou, toch? Hoe gaat het met inpakken?

Hier: 2 hele duidelijk ondertanden op komst bij Merle! Misschien zijn ze wel door voor ze 1 wordt!!! En: beide dames slapen al een week weer de hele nacht door, jippie!

Zo, lamme duim van het typen, dus ik hou er mee op. Fijne dag iedereen!

11. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Margit fijn te horen dat het prima te doen is...kon ook niet anders..maar het zal indd de eerste periode aanpoten zijn om aan het nieuwe ritme te wennen..merk dat ik me erg vast hou aan een bepaalde structuur en als daar van afgeweken word raak ik eventjes vd rel
    Spannend de eerste tandjes bij Merle..hopelijk heeft ze er niet al te veel last van..en kan ze ze snel showen!

Hier: Vannacht een beetje een spooknachtje..
    Britt was al een beetje ziekig aan het worden..ik denk dat ik haar aangestoken heb..hoesten en snotteren..Gisteren bij mn schoonouders zag ik direct dat ze koorts had ( 39) heb haar wat druppels suikersiroop gegeven voor dr keeltje..en eigenlijk is zij vrij goed de nacht doorgekomen..ook geen zetpil..ik wacht daar liever even mee..en bovendien was ze wel vrolijk en dronk ze goed ( eten niet )..
    Steijn daarentegen heeft een rotnacht gehad..ben er 6x uitgeweest..hij moest een paar keer flink hoesten en daarna meteen zielig huilen..dus hem ook een suikersiroopje gegeven..
    Kon het niet helpen vanmorgen te denken dat het wel typisch man-eigen is..een hoestje en meteen jammeren ;)..Wat dat aangaat is er een groot verschil tussen Britt en Steijn...Steijn is heel gauw zielig en Britt stampt zich erdoorheen..zo grappig om te zien

12. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Even snel, zit op m'n werk (tussenuurtje). Dit had ik nog niet gezien, mag meteen even kijken! Bedankt voor de tip!!
    Veel succes vandaag!!

13. adi

adi Niet meer actief

o ja hoor, zoooo herkenbaar. Hier is Aldin bij één hoestje of verstopte neus helemaal van kaart 's nachts. Terwijl Melisa al maanden heeft lopen hoesten als een volwassene en gewoon verder geslapen daarna.
    En Melisa is te sussen met een slokje water of een speentje en neusdruppels geven is geen probleem. Aldin gilt de hele beurt bij elkaar als we met druppels aankomen, en vervolgens moeten we hem een uur in slaap wiegen en zingen en weet ik veel wat.
    (Diyana zit bij ons dan weer tussenin. Meestal slaapt ze als een blok overal doorheen, maar ALS ze besluit te gaan spoken dan weten we dat we die nacht niet gaan slapen)

14. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    even een vraag: welke autostoeltjes hebben jullie voor vanaf 9 maanden? En waar hebben jullie op gelet?

15. adi

adi Niet meer actief

Ik lees mee ;)

Wij gaan letten op:

1. Veiligheid
    2. Er moeten 3 stoelen naast elkaar passen in de auto
    3. de rest van tips die hier gaan komen...

16. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ja nou wij waren laatst bij de babydump en zij zei toen dat er bijna geen verschil in de stoeltjes zaten. Behalve dat er 1 kon draaien enzo. Maar is dat handig? En wil je daarvoor bijna 100 euro meer betalen? :(;) Dus ik ben benieuwd wat jullie hebben :D

En ze moeten ook 9 kilo zijn heb ik begrepen?

Oh net zat Sofia weer zo te kijken en te gillen naar me vanuit de box. Ik weer naar haar zwaaien, en toen zwaaide ze terug :D Een paar keer achter elkaar! *trots*

17. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Hey allemaal,

De jongetjes lekker in bed, dus ik heb weer even tijd.
    Leuk om te zien dat de nieuwe tweelingmama's ook tijd vinden om hier te komen schrijven. Ik vond/vind het ook echt de moeite waard. Vooral in de eerste periode veel tips en harten onder de riem gekregen hier op het forum.

Even ego:
    Ik wil jullie heel graag vertellen wat het verdrietige nieuws is, maar ik wil onder geen beding dat het op mijn Hyve terecht komt. Dus graag reacties via het forum, niet via Hyves :( Ik hoop dat jullie hier rekening mee willen houden.
    In de tweede week van maart kwamen we erachter dat ik zwanger ben. Superblij, maar wel onverwacht, want we hebben in januari de anticonceptie pas laten staan.
    Ik was doodmoe, voelde me misselijk, zelfde als bij de jongens. Lustte weer bepaalde dingen niet meer, weer gek op smeerkaas etc.
    Na een paar weken voelde ik me weer wat beter. Heel fijn vond ik dat.
    Afgelopen maandag hadden we de eerste echo. Daaruit bleek dat het vruchtje, in plaats van ongeveer 8/9 weken, de grootte had van ongeveer 6,5 week. Er klopte ook nog geen hartje.
    De vk vroeg of we ons verrekend konden hebben of dat ik misschien minder lang zwanger was. Tja, dat kon eigenlijk niet. Zo vaak komt "het" :)D) er hier niet van, dus wij weten precies wanneer de laatste keer moet zijn geweest. En 11 maart al een licht positieve test gehad, 13 maart een beter zichtbare test.
    We moeten er dus rekening mee houden dat het vruchtje is gestopt met groeien. Gek genoeg hadden we er zelf al twijfels over of alles wel goed zat. Dit hebben we ook naar elkaar uitgesproken.
    26 april hebben we weer een afspraak voor een echo. De vk heeft gezegd dat het wat haar betreft alle kanten op kan.
    Het kan zijn dat we dan een hartje zien kloppen, het kan ook zijn dat het vruchtje alsnog niet gegroeid is. Ook kan het zijn dat ik voor de twee weken om zijn een miskraam krijg. Dat is de reden dat ik in de ziektewet ben gegaan. Ik werk alleen en moet er niet aan denken om enorm te gaan vloeien op mijn werk. Supershockerend voor de bewoners, heel erg naar voor mijzelf. Ik blijf dus in ieder geval tot de echo thuis.
    We zijn er allebei heel erg verdrietig om, ik schrijf dit met tranen in mijn ogen. Ook al was ik nog maar kort zwanger, we hadden ons al erg verheugd op de komst van nog een lief kleintje, het was erg welkom. Ik praat er zelf al in verleden tijd over. Ik heb er een hard hoofd in dat het goed zit en voel me met de dag minder zwanger.

Volgende keer reageer ik weer op iedereen.

18. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Kar: Sterkte voor Bjarne, hoe is het vandaag met hem? Het zal hierna toch wel eens over mogen zijn!

Lindavnr: Leuk om hier ook wat van je te lezen :) welkom!

Ylaisa: spannend hoor om weer te gaan werken. Hopelijk ga je het erg naar je zin hebben!

Helena: heel veel sterkte voor jou!

Habibas: Maak je ze nu wakker voor voeding? En gaat het dan wat beter? Ik ben benieuwd!

Hier: vandaag bij het cb geweest voor de eerste prikjes. Ze aaren allebei erg stoer, ongeveer 30 seconden gegild van de schrik en daarna weer lief en rustig. *Trots!*
    Dan hebben ze vannacht ook nog eens 7 uur aan 1 stuk geslapen! *Trots!*
    En ze zijn ook heel hard gegroeid. Ze groeien wel steeds verder uit elkaar. Pepijn is nu 4920 gram en 56 cm en Florine is 4040 gram en 54,5 cm. *Trots!*

Vandaag dus een hele trotse moeder. Oh en met die andere voeding voor Pepijn is de rust weer een beetje terug. Ze zitten nu netjes op 5 voedingen, wat een luxe.

19. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Helena: Had je laatste bericht nog niet gelezen. Maar meis wat naar dta je er geen vertrouwen meer in hebt. Ik hoop natuurlijk voor jullie dat het met de echo toch wel goed is. *Knuffel!*

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ helena: jeetje, wat heftig joh :(
    Veel sterkte en ik hoop echt op een wondertje en dat het hartje klopt bij de volgende echo!

@ marye; welke voeding had je eerst en welke nu? ben wel benieuwd!

@ hier: naar het cb geweest!
    Beide jongens doen het super: Daan weegt nu 3420 gram en 50,3 cm en Jesse 3830 gram en 53,5 cm. :D Goed hè!? Wat een gewichten alweer! :D

Deel Deze Pagina