Ze heeft het als ze waker is, ze jengelt heel even en gaat dan helemaal over de zeik. Ze heeft haar ogen dan open. Lijkt mij ook op paniek maar ge idee waarvoor. Voor die tijd had ze van de week de grootste lol! Ik heb al van alles geprobeerd, van negeren tot afleiden en een koude lap in haar nek...
hm, tja, de theorie van Adi lijkt me ook kunnen! Ik zou dan toch even of het CB bellen, KA of HA.... Lijkt me erg vervelend als je dan niets kunt doen om haar te kalmeren Hier gelukkig een iets rustigere nacht gehad. Er was even gehuil en toen ik naast m'n bed stond om te gaan kijken werd het weer stil. Vandaag kijken we het nog aan, anders morgen toch even bezoek HA want ze hoest ook enorm. We hebben al bisolvon voor kinderen maar dat is zo vies, dat ze dat weer uitspuugt. Nu dus maar terug naar tussikind, luuf, neusspray, paracetamol. Adi: et kan best die tand zijn. Ze bijt weer overal op, kwijlt enorm, en als ze met een speeltje tegen haar mondje komt krijst ze weer alles aan elkaar. En volgens mij komen er 2 tegelijkertijd, want ik zie 2 witte streepjes. Kar: hoe is het met Bjarne? Margit: hoe gaat het met de voorbereidingen voor het grote feest? Heb jij nu ook een eigen taart gemaakt?
Heel verhaal getikt en weer een keertje backspace, alles weg..... Blubje, misschien kun je het beste even overleggen met de assistente van je huisarts? Dat is eigenlijk wat ik altijd doe als ik me zorgen maak over de kinderen. Hanneke, lief dat je naar me vraagt. Voel me erg raar. Heb vaak last van mijn rug, af en toe wat steekjes in mijn buik. Met heel mijn hart hoop ik dat volgende week maandag een levend kindje te zien is, maar verstandelijk weet ik dat die kans wel heel erg klein is.
Helena, je moet dus nog een hele week wachten? Ppff, sterkte meis! Ik snap heel goed dat je helemaal doorheen zit en helemaal in spanning bent. Ik wil je geen (valse) hoop geven, maar hier was met bijna 7 weken op de inwendige echo echt helemaal niks te zien behalve 3 vruchtzakjes. Met 9 weken zagen we 3 kloppende hartjes. Maar dit soort verhalen wil je helemaal niet horen op dit moment (had ik toen tenminste) Probeer toch wat rust te vinden, hoe gaat het met de kids?
Hoi meiden! @Karel Romy dus ook snotterig..misschien is ze zo erg benauwd...Britt liep ook de afgelopen dagen zo erg te jammeren..wou alleen maar bij me zijn..MIsschien even meer op bed leggen ook..Hier slapen ze ook veel ivm de verkoudheid..nou ja..en de rest he; neusdruppels..luuf..half ui..lekker badje..suikersiroopje van vsm..etc etc @Blubje..lijkt mij ook dat er misschien wel iets is waardoor ze zo in paniek raakt...wat Adi zegt zat ik ook aan te denken ; reflux..Ik zou even de huisarts of CB bellen..Succes ( vind het erg sneu : ( ) @Kar blij toe dat Bjarne weer aan de betere hand is..hopelijk hebben jullie het voor een tijd even gehad! @Helena..pffff...nog een week wachten! Ik hoop dat je veel afleiding vind deze week en dat je snel uit de onzekerheid word gehaald! Hier: even snel..kids nog steeds verkouden..Steijn is zn stem kwijt..en hoesten gaat gepaard met een spuugje door al het slijm..overigens geen verhoging/koorts meer..en lijkt alles los te komen dmv veel snotneuzen. Van het weekend lekker gewandeld..2 schommels opgehangen..dat vinden ze ook erg leuk!
Helena, heel veel sterkte en een dikke knuffel! Blubje, overstrekt ze ook? Mij klinkt het in de oren als krampjes of reflux. Hier zijn ze bij tijd en wijle ook zo over de zijk, erg zielig en duidelijk dat ze ergens last van hebben, krijsen, geen contact kunnen maken, zoals jij beschrijft eigenlijk. Ik kreeg de tip van de assistente om ze dan een zetpil te geven, haalt net de scherpste pijn weg, maar als je het niet vertrouwt gewoon zelf even bellen natuurlijk.....
Hoi! Zo, eindelijk weer een kindje in slaap, eentje aan de borst, dus mama kan zp'en . Wandelen zit er ook weer op. Hond is loops, dus die kan niet los. Handig met de kinderwagen @Hanneke: haha, wat attent van Leander . Maar het was ook al laat zaterdag. Nu voel ik me weer schuldig dat ik gister niet aan zp toe kwam . Nou ja, vandaag goed gemaakt Ik vind 75% BV al heel mooi. Na deze eerste drukte met de cv etc. gaan we regeldagen inlassen. Lucaman helpt terwijl ik zoveel mogelijk voedt en kolf. Lukt het niet, dan heb ik het geprobeerd, lukt het wel, dan maak ik daarna wel de afweging of die 100% BV haalbaar is. Heb je nou donderdag de uitslag van het onderzoek? Ik loop soms nog wel een beetje bij te benen met iedereens verhalen @Krista: 3 borstontstekingen! Poeh zeg. Ik schoot laatst helemaal in de stress omdat ik weer een verstopt melkkanaaltje had. Kolven, warme douche en masseren, en een ibuprofen die wellicht ontstekingsremmend werkte heeft het toen opgelost. Maar ik kan me goed voorstellen dat met 3 borstontstekingen de maat vol is. Hoe is het met jouw moeder? En je zus? (Ik lees al een tijdje mee, vandaar mijn vragen, maar had het toen nog een beetje te druk om regelmatig te reageren, dus hield me nog even stil). @Habibas: los laten lukt me wel, maar ook ik heb af en toe van die momenten dat ik gillend het huis uit wil rennen omdat ze allebei nu-nu-nu iets moeten hebben en dus luidkeels huilen . Het gaat tegen mijn moedergevoel en opvoed-ideeën in, maar ik heb er wel eens eentje boven gelegd zodat ik in alle rust de voeding van de ander kon afmaken. Het had geen zin dat we alle drie gestresst waren. Kom ik 10 minuten later boven, ligt hij lekker te slapen ipv moeilijk te doen . Hoe dan ook, ik vind dat iedereen zo goed bezig is met schema's. R. is al wel terug naar 5 voedingen en een paar troost-slokjes, maar T. houdt van kleine voedingen, en vaak... Dus ik vind 2 kids toch een flinke dagtaak hoor! Fijn dat je wel veel melk hebt! @Blubje: hoe gaat het nu met je dochter? Heb je de ha nog gebeld? Ook ik denk aan krampjes of een andere lichamelijke klacht. Ik herken het een beetje van T. Hij had veel last van darmkrampen en was dan ook moeilijk 'te bereiken'. Gelukkig is het nu beter, met een voeding tegen darmkrampen en ik let op wat ik eet ivm de BV. @Noor: hoe is het met je? @Jeetje: Hoe gaat het nu met je? Kun je wat meer tot rust komen na met je man gepraat te hebben en begrijpt je moeder het wat beter? @Helena: ik hoop zo op goed nieuws voor jullie over een week. Sterkte en ik hoop dat je afleiding hebt of kunt vinden! @Ylaisa: beterschap voor je kindjes en wandelen is lekker nu met dit weer @Karel: moest lachen toen ik je verhaaltje van boos kijken las en dan toch iemand die met de wagen meedraait Hier wel veel reacties, maar met standaard een mup in de draagzak en de ander in een wagentje naar mij of Luca-man toe, valt het reuze mee met opdringerigheid. Het zijn wel vaak oude mensen! Wij hebben trouwens geen tweelingwagen nog. Past niet in onze begane grond hal. @Adi: heeft Aldin nog veel pijn aan zijn tandje? (het was toch Aldin?Schrijf dit stuk uit mijn hoofd.. ) Sterkte! @all: mijn kindjes zijn vaker wakker nu, maar nog te jong om zelf te gaan spelen. In de box kijken ze wel naar knuffels, maar na 10 minuten is het daarmee ook klaar en willen ze bij mij liggen. Tegelijk is dat lastig. Hoe 'vermaken' jullie je kindjes? Of leer je ze dat zelf te doen? En wanneer lukt het dat ze een tijdje zelf in de box spelen of kijken naar jou terwijl je bijv. opruimt? (ze kijken nu wel, maar dat is niet lang genoeg, en dan willen ze weer bij mij... ) Zo, dat is voorlopig even genoeg. Jipper, Margit, Sascha, Linda's en Marye, volgende keer ook reacties op jullie
Oh, nog een ding wat ik nog niet verteld had. Arts bij cb heeft 'voorspeld' naar aanleiding van iig de lengte van de ouders en misschien ook de groeicurve, dat de kindjes tussen de 1,96 en 2,05 meter worden. Is alweer een tijdje terug, maar vind het leuk . Raar idee dat ik ooit tegen deze ukjes zal opkijken
Oohh, wat vond ik dat een rottijd, ik herken je probleem heel goed! Ik wilde zo graag een mijn kindjes toegeven en ze contant bij me houden, maar ja, had ook maar 2 armen. Hier konden ze wel een kwartiertje vermaakt worden met een draaiende mobiel boven de box. En voor de rest legde ik altijd één of twee op een dekentje naast me op de bank (eentje had ik dan op schoot). Op die leeftijd rollen ze nog niet weg en je kunt er tegen praten en zo een beetje rustig houden. Daarnaast zaten ze hier ook af en toe in een wipstoel naar speelgoed of naar de lamp/klok te kijken terwijl ik met de voedingen van anderen bezig was. Al met al vond ik dat het meest stresvolle van een meerling hebben. Je kind niet altijd bij je kunnen pakken als het dat nodig heeft. Ik deed overigens echt niks anders op een dag dan kinderen vasthouden/voeden. Pas toen ze zelf speelgoed gingen aanraken en om zich heen gingen ontdekken, konden ze zich langer dan een kwartier vermaken. Heel veel succes! En maak gebruik van je man en familie als die op bezoek komen!
Ik heb eerlijk gezegd nooit echt de behoefte gehad om de kinderen steeds bij me te nemen als ze dat wilden. Ik legde ze eerst in de box en als ze dan begonnen te mieren dan zette ik ze in een wippertje bij me, of op het kleed op de grond. bleven ze mieren dan legde ik ze op bed en gingen ze slapen. Tuurlijk pak ik de kinderen wel bij me hoor. Niet dat jullie nu denken dat ik ze nooit bij me heb haha Nu spelen ze vaak met elkaar.
Adi, mooi verwoord en precies zoals ik het voel! Af en toe wil ik 4 armen en voor jou zelfs 6 Fijn dat dat iig beter wordt en hopelijk gaan ze snel zelf spelen. Karel, fijn dat jij er relaxt mee om kan/kon gaan. Ik voel me soms te kort schieten, terwijl er niets aan te doen is en alle baby's huilen... Kar, stom, was ik jou nog vergeten... Hoe is het met Bjarne?
Naja misschien dacht ik wel te makkelijk. ik dacht namelijk altijd. Oke ze hebben gespeeld, beginnen nu te huilen, ze hebben een schone broek en hebben gegeten DUS ze zijn moe.... en dan legde ik ze op bed....
Gingen ze dan ook slapen? Waarschijnlijk waren de ukjes dan ook moe en klopten jouw gedachten, maar hier accepteert T. zijn bedje tot nu toe alleen 's avonds. Maar over het algemeen zijn de ukjes toch waar ik ben.
ja eigenlijk gaan ze altijd slapen als ik ze in bed leg. Das wel makkelijk Ow morgen meot ik weer naar tempoteam voor die ene vacature!
Zo, hier ook 1 op bed en 1 aan de borst (En Bas bij oma) tijd voor zp. Luca, jij bent ook al zo aan het bikkelen om je produktie omhoog te krijgen, respect hoor! Maar denk je wel een beetje aan jezelf? (zeg ik met een tikkeltje zelfhoon ) Ik heb in de eerste weken ook zoveel moeite gedaan om de produktie omhoog te krijgen maar ik heb het uiteindelijk opgegeven. Om de 2 uur voeden en daarna nog kolven werkte niet voldoende en uiteindelijk heb ik als tip van de lactatiekundige van het cb zelfs na elke voeding 9 minuten gekolfd, 9 minuten pauze, 7 minuten gekolfd, 7 minuten pauze, 5 minuten gekolfd, 5 minuten pauze, 3 minuten gekolfd. Dit heb ik een paar dagen gedaan en toen is de produktie een klein beetje omhoog gegaan nog maar wel ook mijn tepels stuk, wat je ook al had. Niet echt een aanrader dus....ik heb uiteindelijk besloten dat ik het genoeg geprobeerd had en vond het niet eerlijk tegenover Bas om er nog mee verder te gaan. we zitten nu op ongeveer 60 a 70% en soms vind ik het nog steeds moeilijk dat het niet meer is maargoed, bv moet ook weer niet ten koste van alles gaan denk ik dan. Als je echt nog een poging wilt wagen om de productie op te krikken, zorg er dan idd voor dat je hulp hebt en dat je er samen voor gaat. Ik heb toen alleen het voeden en het kolven voor mijn rekening genomen en mijn vriend deed al het andere.... En over het spelen, helaas hier ook niet dat ze zichzelf goed kunnen vermaken, ik kan me eigenlijk ook niet herinneren wanneer Bas zichzelf goed kon gaan vermaken Adi, idd zoals je het beschrijft, dat vind ik ook het meest stressvolle, dat je niet altijd je kind bij je kunt nemen op het moment dat hij het nodig heeft omdat je met de ander bezig bent. Als ik dat aan anderen probeer uit te leggen gaan ze het altijd rationaliseren. 'Ja maar je doet toch je best, en je moet maar zo denken......' enz. Vind ik heel irritant als mensen dan gaan rationaliseren, dat kan ik zelf ook wel bedenken allemaal. Maar het blijft gewoon een rotgevoel... mmmmm helaas laptop is leeg (batterij bedoel ik) snel posten en misschien dadelijk nog meer....
Vind ik dus ook, want als bij die mensen hun kind huilt en ze kunnen er niet bij om wat voor reden dan ook, dan voelen ze zich toch ook rot? Ik voel me echt dan soms schuldig omdat ik dan bang ben dat ik de een emer aandacht geef asl de ander
Meiden wat een geklets! Moest vandaag college geven en voorbereiden dus weinig tijd.. Ik wil eigenlijk wel reageren maar geloof niet dat ik 't ga doen. Ben moe, heb rugpijn.. Dus eventjes ego. Sorry! Heb wel met alle moeders met te weinig handen te doen, en met kleine Britt van Habibas, en met Helena. Sterkte ermee! Bjarne: we zijn gestopt met de antibiotica. Het werd zo'n strijd om hem de fles te geven, of zelfs een groentehap. En ik wil niet dat hij een 'trauma' krijgt. Verder lijkt hij weer beter te horen, hij reageert tenminste sterk op geluiden. Te sterk, want vanavond tijdens de papfles ben ik boven moeten gaan zitten omdat hij te overprikkeld raakte door het lawaai van Sverre en zijn gereedschap. Verder was hij echt zoooo vrolijk, zo hebben wij (en het KDV) hem in weken niet gezien! Heerlijk! Mette: heeft vandaag op het KDV laten zien dat ze ook kan huilen. Haha, dat hadden ze nog nooit gezien van haar. Ze is erg verkouden en volgens de leidster vertoont ze alle tekenen van tanden krijgen. We zullen zien.. Verder denk ik dat ze over een dag of 5 wel kan kruipen. Verder las ik net in mijn email dat ik een opzegtermijn van 3 maanden heb! Net op tijd dus om een brief te schrijven. Morgen meteen maar doen.. Zo. Ik ga rijstepap eten. Tot later!!
Ow, Jeetje: wat zijn jouw jongens goed aan het groeien! Wauw! Ze zijn gewoon bijna even zwaar als Mette en Bjarne - maar 2 maanden jonger!!
ha meiden, vandaag in het ziekenhuis geweest, was een lange dag.. Dus reageer even niet verder, oke? sorry! Wilde even laten weten hoe het was; Daan heeft 'n uurtje onder de röntgen gelegen voor de twee onderzoeken. (mcg en coloninloop) Eerst om te zien hoe 't laatste stukje van z'n darmkanaal eruit ziet zodat ze weten hoe de volgende operatie moet gaan verlopen, en toen nog 'n blaasonderzoek om te kijken of er geen kleppen, fistels of andere problemen te zien zijn in de urineweg. Het ziet er allemaal goed uit gelukkig! Nu moeten we woensdag weer terug voor de controle afspraken en hopelijk kunnen we al een datum plannen voor de volgende operatie..