o ja jeetje, ik dronk een bruin biertje en at cashewnoten. Misschien fabeltjes, maar het leek na een paar dagen te werken.
Margit, lief dat je naar me vraagt! De situatie is absoluut niet verbeterd. Ik had iets een beetje onhandig gedaan en ze heeft me zo'n onaardig mailtje daarover gestuurd, zelfs de assistent schrok ervan.
Lieve meiden, Even een berichtje van mij ! Ben een tijdje al niet echt meer in dit topic te vinden, ligt niet aan jullie hoor! Maar had gewoon even een beetje tijd nodig om het een en ander voor mezelf op een rijtje te zetten. En tja wat dat betreft zit ik wat moeilijk in elkaar, dan zit mn hoofd zo vol met alle dingen van mezelf, dat ik gewoon niet kan reageren in topic's waarbij ik dingen moet opslaan en onthouden ! Maar geloof dat ik alles weer op een rijtje heb! En ga vandaag of morgen eens even rustig op mn gemak al jullie verhalen lezen! Dus nee, wij zijn gelukkig niet met de sint mee naar spanje genomen ! Tot snel! Liefs, Hanneke!
Jipper, wat heerlijk dat je over 5 dagen vakantie hebt! Ik heb officieel vakantie na de kerst. Dat is nou het leuke van werken in de zorg, ook op 2e kerstdag mag je gewoon op komen draven . Oh, dat met die accubak!! Daar krijg je toch ook bijna een hartverzakking van! Fijn dat je je verhaal over de onrust van Daan en Luuk nog even postte. Ik dacht er gisteren aan dat jij ook zo'n periode hebt gehad met je jongens. Ik was al van plan jou eens te vragen wanneer dat was. Als ik het gedrag van Lex en Midas kan plaatsen, kan ik er zelf veel makkelijker mee omgaan merk ik. En wat betreft dat derde kind: ik moet goed gaan nadenken of ik nou echt dat derde kindje heel graag zou willen of dat ik graag eens een normale zwangerschap met normale kraamtijd zou willen meemaken. Want op het moment neigt het meer naar het laatste. Ik wil zwanger raken omdat ik graag met Berry een derde kind wil, niet omdat ik graag zwangerschapsschade in wil halen. Karel, ik maakte me daar bij Midas ook altijd zorgen om. Hij dronk 9 van de 10 keer zijn fles niet leeg, terwijl Lex hem binnen 3 minuten naar binnen klokte. Ik ben ook een aantal keren extra naar het CB geweest met hem om hem te laten wegen. Toen ik er eindelijk vertrouwen in had dat hij goed groeide heb ik het losgelaten. Ik denk dat het namelijk ook iets is wat ik heb overgehouden aan de periode in het ziekenhuis en dat ze toch wel echt goed moesten groeien omdatg het anders niet goed met ze zou gaan. Dat gaat toch ergens in je hoofd zitten. Wat bedoelde je trouwens met dat er haken en ogen zaten aan de mooie kado's die Romy en Sofia hebben gekregen? Fanny, klinkt goed zoals je die oppasmomenten hebt voor Anna en Sophie. Dan kom je inderdaad wel aan je rust toe. Fijn hoor!! Kar, wat een leuke foto van je drietal! Ik moest wel lachen om Karel's reactie want dat was ook mijn eerste reactie: Wat lijken Sverre en Bjarne veel op elkaar!! En die Mette, wat een mooi koppie! Ik vind het zo vervelend voor je dat je niet goed in je vel zit... Komt niet alles gewoon bij de verrotte vermoeidheid weg? Je hebt natuurlijk al een behoorlijke vermoeidheid opgebouwd tijdens de laatste weken van je zwangerschap en als je nooit de kans krijgt om bij te trekken kunnen je lichaam en geest flink gaan protesteren. Heel veel sterkte en pas alsjeblieft goed op jezelf! Margit, fijn dat het zo goed gaat met je meiden en met jou! Even de laatste update van hier: Beide jongens vannacht een papfles gegeven. Lex heeft de hele nacht doorgeslapen. Midas heeft een uur gehuild alsof zijn leven er vanaf hing en daarna is hij bij ons in bed in slaap gevallen tot 7 uur vanmorgen. Toch bijna 6,5 uur aaneengesloten geslapen, Hoera! Gisteren met mijn schoonzusje naar de kerstmarkt in Düsseldorf geweest. Zij vond het helemaal geweldig, ik was blij dat zij het zo leuk vond . Nog een leuke kerstster gekocht en een waxinelichthouder met bewegende engeltjes erboven. Heel vreselijk kitsch ding, maar ik vind hem helemaal leuk. Berry vroeg zich al een beetje boos af of ik soms met een inhaalsalg ten opzichte van vorig jaar bezig was, aangezien overal in de kamer "kersttroep" staat, zoals hij me geïrriteerd meldde. Ik heb heel hard gelachen en gezegd dat hij zeker mijn nieuwe engeltjesding niet zo mooi vind. Daar moest hij dan ook wel om lachen (het is dan ook echt een spuuglelijk ding). Ik laat me dit jaar kerst echt niet weer door m'n neus boren. Zo, en ik ga nu mijn kerels maar eens wakker maken. Die liggen al weer anderhalf uur te slapen onderhand.
Het gaat al weer een stuk beter met het drinken. Moet er inderdaad ook wat makkelijker mee omgaan. De kinderen kunnen gewoon niet zo erg tegen getut heb ik gemerkt. Dus fles klaar, kind op schoot en gaan. En als ze niet willen dan terug in de box... het gaat nu prima Haken en ogen aan cadeaus... bijna bij elk cadeau werd er wel bijgezet wat we er mee MOESTEN doen... maarja... ook maar even laten gaan Kar: ik denk ook dat echt veel uit vermoeidheid voortkomt. Heb je al wat samen gedaan? Even weekendje weg? Hanneke: pfew...fijn dat de Sint je hier heeft gelaten! In Spanje was het misschien wel wat beter weer Helena: over de derde kind vraag. wij hebben dat precies zo. Een derde kindje is pas wenselijk bij ons als er geen "eisen" aan zitten zoals het moet een jongetje zijn, of inderdaad het zwangerschaps gevoel willen en goed willen afronden... Krista: wat naar dat het nog niet verbeterd is!! Trouwens erg merkwaardig dat je iemand via email informeert over het feit dat je iets niet goed heb gedaan. Bel dan even op zijn minst! email is dan zo onpersoonlijk en geeft jou bijna geen kans op een weerwoord... Margit: misschien heb je het al verteld maar hoe gaat het nu op het werk??!! begint je geheugen weer wat te werken?
@ Helena: fijn dat jullie vannacht weer hebben kunnen slapen. Weliswaar met jongetje tussen jullie in, maar toch . Je overweging om nog een derde kindje te willen kan ook ik me heel goed indenken. Ik zou ook heel graag nog een keer een zwangerschap met echte kraamtijd meemaken, maar dat is idd geen goede reden voor een derde kindje (en daarnaast weet je ook helemaal niet of dat je bij een volgende zwsch wel gegund is). Een derde kindje moet gewoon heel erg welkom zijn, punt. Over voor een jongetje (wat Karel schreef) gaan: bij Gijs in z'n familie krijgen ze (tot nu toe) of jongetjes of meisjes, dus ik acht de kans dat wij (als we voor een derde zouden gaan) weer een meisje zouden krijgen levensgroot. En zou dat ook helemaal prima vinden . 't Is allemaal goed, als het maar gezond is (en het liefst ook na 37 wk zwangerschap). Maar goed, bij ons is van een derde kindje voorlopig nog helemaal geen sprake. Eerst maar eens lekker genieten van deze twee boefjes. @ Karel: op mijn werk gaat het al iets beter, lief dat je het vraagt. Ik wil uit mezelf alles altijd perfect doen en dat lukt me nu gewoon nog even niet. Probeer dat nu dus een beetje los te laten en ik merk dat dat wel een hoop scheelt. Met het 'leeghoofdsyndroom' gaat het ook al beter, hoofd raakt alweer voller . Hoe gaat het bij jou? @ Krista: wat horkerig om een e-mail te sturen zeg, ben het met Karel eens dat je je dat beter persoonlijk kunt doen. Je schreef laatst volgens mij dat je nog een tijdelijk contract hebt, weet je al wanneer er besloten wordt of je een vast contract krijgt? En besluit zij dat dan? @ Hanneke: fijn dat je er weer bent! Ik heb dat ook hoor, dat je af en toe gewoon even zo met jezelf bezig bent dat er even geen ruimte is in je hoofd om te reageren op verhalen van anderen op het forum. Mocht je tijd/zin hebben dan ben ik nog wel benieuwd naar je groentehapjeservaring . @ Jipper: aaahhh, die accubak! Ik zou me ook rotschrikken . Fijn dat je weer helemaal beter bent trouwens. Ik kijk ook heel erg uit naar de kerstdagen! Vond Sint vieren met de meiden al helemaal super, dus kerst gaat ook leuk worden! Lekker kneuterig dingen als een gezinnetje doen. We gaan 1e kerstdag naar de vader van Gijs en zijn vriendin (en de broers en stiefbroertjes van Gijs zijn er dan ook) en 2e kerstdag komt de moeder van Gijs met haar man bij ons (en de broers van Gijs komen dan ook weer mee). Mijn ouders hebben dit jaar even 'pech', maar dat krijg je met gescheiden ouders en maar twee kerstdagen... Maar goed, mijn ouders passen 2 dagen in de week op, dus die zien de meiden al zoveel dat ze het niet zo erg vonden dat ze kerst dit jaar missen (ik wel, maar goed, dat is een ander verhaal). Wat gaan jullie met kerst doen? Kan me voorstellen dat het voor jou ook genieten gaat zijn deze kerst, vergeleken met vorig jaar! Heb je al kijkers gehad voor jullie huis eigenlijk? Hier: straks naar de kinderarts, zo de boel alvast maar eens gaan inpakken. Vanavond komen er drie oud-collega's van me op (heel verlaat) kraambezoek, dus ik moet zo ook nog eens even gaan opruimen hier .
Nog iets heel anders trouwens: ik heb al sinds mijn zwangerschap last van mijn duimgewrichten (zeg maar de aanhechting bij je pols). Eerst alleen aan 1 duim, maar nu aan beide duimen. 't Wordt ook steeds erger, en het knakt ook als ik ze beweeg. Heb geen idee of het iets met de zwangerschap te maken heeft/had, maar vroeg me af of iemand van jullie het misschien herkent? Vind het eigenlijk te suf om mee naar de HA te gaan, maar als het nog erger wordt dan ga ik toch maar even bellen. Ben benieuwd!
Even een turboreactie (hoor eigenlijk al een jongetje wat net wakker wordt); een paar maanden na de zwangerschap en bevalling kreeg ik last van mijn enkels en voeten. Ook mijn polsen deden af en toe pijn. Lijkt een beetje op wat jij beschrijft, maar dan op andere plaatsen. Ik ben toen wel naar de huisarts gegaan en van hem moest ik bloed laten prikken en kreeg ik een verwijzing naar de fysio. Uit het bloed kwam gelukkig niets (is ook getest op reuma) en de fysio heeft wel enigszins geholpen, maar eigenlijk is het vanzelf overgegaan nadat ik weer ben gaan sporten... Misschien toch een idee een leuke sport te gaan zoeken? Maareh...als je er last van hebt kun je toch gewoon naar de HA gaan? Beter een keer te veel dan te weinig! Succes in het ziekenhuis straks!!
Toch geen wakker jongetje, dus dan nog maar even reageren (wat moet je anders op je vrije dag? ). @Helena; Je hebt helemaal gelijk met wat je zegt over een derde kindje. Het is goed om op een rijtje te krijgen wat je vooral drijft om voor die derde te gaan. Ik kan me er helemaal in vinden. Hier is ook een van de redenen de gemiste 'normale' bevalling en kraamtijd. Maar sowieso heb ik 3 kinderen altijd een mooi aantal gevonden. Is iets gevoelsmatigs. Kan het niet zo goed uitleggen. Maar ook hier is het nog helemaal niet aan de orde hoor!!! Fijn dat Lex vannacht goed heeft geslapen. Dan komt het met Midas ook wel weer. En tot die tijd gewoon doen wat je hart je ingeeft. Jij weet ook daarin wat het beste is voor je kindjes. Dan maar niet zogenaamd 'pedagogisch verantwoord' (wie bepaald dat eigenlijk?). @Karel; Prachtige kisten heeft je schoonvader gemaakt! En wat een dotjes zijn die meiden van jullie. Ze lijken wel HEUL veel op elkaar zeg!! Gaaf! @Krista; Wat vervelend dat het nog steeds niet echt werkt tussen jou en je manager. Maar aan de manier waarop ze met jou omgaat blijkt toch wel iets van haar eigen onkunde hoor. Zo ga je toch niet met mensen om? Het lijkt wel een beetje alsof ze haar positie gebruikt. Ziet ze in jou een bedreiging ofzo? Hoop dat het allemaal weer goed komt. @Margit; Lekker dat jullie leuke plannen hebben voor de kerstdagen. Kun je dan trouwens geen oud en nieuw vieren met jouw ouders? Heb je toch een feestdag samen met hen. Wij gaan 'derde kerst' naar mijn schoonouders. En waarschijnlijk 1e kerst naar mijn ouders. Daar zal dan ook de weduwe van mijn oom zijn, mijn opa en hopelijk mijn broertje met zijn dochtertje (de kogel is door de kerk...ze gaan scheiden...). Dus ik weet niet wat dat voor avond zal worden, maar we maken er het beste van!! En mijn moeder zei al dat we dan 2e kerst maar gezellig een hele dag moeten gaan Carcassonnen (supergaaf spel waar we allemaal verslaafd aan zijn!). Lijkt me een goed plan... Dus we maken er iets moois van en ik hoop dat het voor jullie ook hele mooie dagen gaan worden! (Voor iedereen hier trouwens hihi...) Hier; De fysio is geweest. Was heel erg tevreden. We hebben oefeningen gekregen om de jongens aan het lopen te krijgen. Gemiddeld lopen kinderen tussen de 12 en 18 maanden en ik verwacht eigenlijk wel (en de fysio ook) dat de jongens binnen 3 maanden hun eerste stapjes zullen zetten. Dat zou dan inhouden dat ze zich volledige ontwikkelen als 'normale' kinderen. Ik ben zo trots!!! De fysio vertelde nog een verhaal over een tweeling hier uit de buurt die geboren zijn met 25 weken en wat hun complicaties nu nog steeds zijn dat ik maar weer al te meer besef hoeveel geluk wij hebben!! Pfff...kan er wel van janken (dat ga ik maar even lekker doen... ).
Even snel ego: de KA was weer tevreden. Gezondheid helemaal goed. Lengte en hoofdomtrek mooi binnen de curve (zowel voor prematuur als op tijd geboren kinderen). Gewicht iets onder de curve, dus we gaan aan de slag met pap en rijstebloem. En we mogen aan de fruithapjes en ligakoekjes. Eens kijken of Merle dat lekkerder vindt dan groentehappen . @ Jipper: terecht dat je trots bent! Die jongens van jou zijn ook KANJERS! Vervelend om te horen dat je broertje en zijn vrouw gaan scheiden. Is nooit leuk, maar helemaal niet als er een kleintje in het spel is. Nu snel boodschappen doen. Winkelwagentje volladen met pap, fruit, liga's, etc.
Wow Jipper wat goed van je jongens!! Het gaat dan echt super goed he!! Carcasson hebben wij ook ! Leuk he En bedankt voor je compliment! Ik vind de meiden trouwens helemaal niet zo op elkaar lijken,maar dat vind denk ik elke moeder wel Margit: Ook bij jou weer alles prima! Goed om te lezen! En liga's Heerlijk dat ze dat al mogen!! Trouwens wat je schrijft over je duim heb ik ook. Ik voel het veel als ik de meiden op pak. Misschien dat door de zwangerschap je gewirchten toch wat te leiden hebben gehad. Ik weet niet of je veel last hebt gehad van het vasthouden van vocht? Misschien dat dat er wat mee te maken heeft.. Trouwens Sofia heeft denk ik gehoord daat de fysio komt, want ze doet ineens haar hoofd omhoog als ze op de buik ligt!!!
Helena, ja ik zou ook weer een papfles geven! Goed dat je naar je gevoel luistert. Soms vraag ik me af waar hun adviezen op gebaseerd zijn, ook op dit forum hoor ik zo vaak dat kindjes maar blijven huilen als mama's het advies van het cb opvolgen Wat Maddy zegt, ze geven zelf aan wanneer ze het nodig hebben en wanneer niet. Daar heb jij me ook een keer mee gerust gesteld Kar! Wij hadden precies hetzelfde met Kruidvat voeding! Vooral spugen, en dan niet een mondje, maar hele golven. Echt naar dat het zo slecht gaat Ben je nog onder behandeling van een psychiater? Misschien is het inderdaad verstandig om je medicijnen wat op te hogen, of een ander middel te proberen.. Een chagrijnige, ongelukkige mama moeten we niet hebben natuurlijk. Je bent nog niet aan het werk toch, of heb ik het gemist? Dat hielp bij mij wel heel goed.
Daar zeg je wat Helena, ik heb de laatste tijd ook zo'n soortgelijke gedachte.. Ik heb dan wel een goeie lange zwangerschap gehad, maar een dramatische bevalling.. Ik zou aan de ene kant graag een normale bevalling hebben, meemaken hoe dat is. Aan de andere kant ben ik er natuurlijk heel bang voor. Vandaag bij de gynaecoloog geweest die mijn bevalling heeft gedaan. Ze vroeg of ik het een beetje had verwerkt. Verwerkt? Ik ben het vooral vergeten en als ik er met Fred over praat vind ik het vooral schokkend wat er allemaal is gebeurd. Ik ben jaloers!! Fred en ik willen al maanden, maar we kunnen het niet plannen met ons werk
Hanneke, sterkte! Tot snel Karel en Margit, ja ik vind het ook geen stijl! En ze had me nota bene wel gebeld om om uitleg te vragen en dat heb ik gegeven, plus mijn excuses aangeboden, toen zei ze "ok meid, maar doe het voortaan niet meer zo" en vervolgens krijg ik dus alsnog die email met dat ze het onacceptabel vindt en dat ik een aantekening in mijn personeelsdossier krijg!! Mijn contract loopt in juni af, en ja zij gaat daarover.. Ik hoop dus van harte dat haar contract eerder niet verlengd wordt (6). Maar goed ik hoop niet te hard, want bad karma komt terug. Jipper, O jee die accubak. Ik weet niet eens hoe dat eruit ziet, maar glas is wel heel eng! Ik deed gister Marcus in de wagen en terwijl ik dat doe hoor ik "Pof! Weeeeeeh". Was lucas van de bank gevallen terwijl ie echt helemaal tegen de rugleuning zat. Dat vond ik zoo erg! Ik voelde me echt een slechte moeder..
Ik had dat juist voor m'n zwangerschap, aan m'n linkerduim. Het leek alsof ie soms niet in z'n gewricht zat, dan kon ik hem ook niet buigen. Maar nu je het zegt, besef ik dat het over is, dus ik kan je niet helpen. Ik zou wel de HA bellen, al is het alleen maar om te horen of ie je wil zien of niet.
Ik ben lekker echt vervelend met m'n 100 berichtjes op 1 avond Jipper, ik vind haar ook onkundig. Precies het goeie woord. En het kan heel goed dat ze mij als een soort bedreiging ziet. Of misschien wordt ze onzeker van me. Ik heb wel eens gehoord over het queen bee effect ofzo. Vrouwen die eigenlijk niet met elkaar kunnen werken in verschillende 'rangen'. Ik weet dat ik stiekem ook niet dol ben op vrouwen als manager, maar ik heb me wel erg vriendelijk tegen haar opgesteld. Ik zie er misschien ook uit als dominant en ongeinteresseerd haha, maar dat ben ik niet. Mannen kunnen daarmee omgaan, vrouwen niet, daar heb ik het vaak met m'n beste vriendin over gehad. Wat fijn dat de fysio zo tevreden is over je knulletjes!
Krista, hier is Lex ook een keer van de bank gestuiterd. Hij had opeens uitgevonden dat hij kon draaien en stuiterde zo onder de salontafel. Berry en ik vonden het zo erg! We hebben niemand iets verteld, omdat we al heel vaak commentaar kregen dat we de kinderen op de bank lieten liggen met de voetjes tegen het rugkussen. Vonden ze leuk, lekker naar het licht van het raam kijken. Enneh, die adviezen die ik zelf heb gegeven: soms vergeet je wel weer eens wat maar af en toe zeg ik blijkbaar ook wel eens wat zinnigs, haha. Margit, wat leuk hè die liga's. Veel plezier ermee. Dat wordt lekker smeren.
Ja haha, Fred had het ookal zo vaak gezegd... Durfde het hem ook bijna niet te zeggen, maar moest wel, als Lucas zich anders zou gedragen moest ie toch weten waar het aan lag. En ook tegen m'n ouders gezegd, maar zij stelden me gerust, ik ben ook 1000 keer van de commode gevallen (omdat ik erop klom toen ik net in m'n ledikantje kon staan) en kijk wat er van mij is tercht gekomen
Zo ik heb weer netjes helemaal terug gelezen vanaf mijn laatste reactie , dus sommige dingen kunnen evt wat oud zijn, maar vooruit niks aan te doen! Helena, Dankje dat je dat zei, vind ik erg fijn om te horen. En de borstvoeding is natuurlijk ook best prima voor Malou en Ruben nu, maar ikzelf ben gewoon belangrijker! Ze kunnen genoeg voedingstoffen uit andere voeding halen en hebben mijn borstvoeding niet echt nodig. Het eten, toch alleen maar fijn dat ze bij jullie lekker zelf aangeven hoe eten voor hun het fijnste is? Dan is kleine stukjes gewoon ook prima toch ? Die worden vanzelf wat groter en straks dan doen ze het gewoon lekker zelf. Meid, het besluit over een derde wondertje lijkt me prima zo voor jullie. Fijn dat jullie er nog even over hebben kunnen denken en samen een goede beslissing hebt kunnen nemen. Hoe leuk het misschien ook was geweest om nu al te klussen . Uitstellen kan soms gewoon beter zijn! Nu nog lekker even die twee mannen ! En tja dan maar weer dikke neus voor het cb, ik zou idd lekker die fles geven hoor! Als daar toch de nachten mee opgelost zijn! Hun zitten er niet mee dus hun hebben makkelijk praten! Net zoiets als het advies kinderen maar gewoon te laten huilen als ze snachts wakker zijn ! Kar, Haha, die potjes, tja hoe ze smaken dat weet ik niet ! Vind het er alleen gewoon al niet eetbaar uit zien dus voor ons gewoon vers en das nog makkelijker ook, omdat je dat toch kookt voor jezelf, alleen moet je een paar hapjes extra koken ! Zoals ik het beschreef doen we het idd bij Benthe ook nu. Fijn dat het eten met Sverre zo goed is gegaan, gaat met die andere twee vast ook wel goed komen straks! Wat een super leuke foto trouwens joh! Leuk! Fijn dat het met de kleintjes goed gaat, die voeding, tja lastig hoor! Als ze er echt zo een last van hebben zou ik snel terug gaan op de oude voeding. Hier geven we Malou en Ruben nog altijd Nutrilon ha, gewoon omdat ik niet over wil stappen, hier reageren ze altijd al goed op dus houden we het hier maar bij ! Sterkte en hele dikke vette knuffel voor jezelf! Krista, Je hoeft van mij niet afstandelijk te worden van potjes babyvoeding hoor ! Ik vertelde alleen hoe wij het zien/willen voor onze kindjes. Maar wij koken het gewoon precies als voor onszelf, wij gebruiken geen zout bij het koken van groenten namelijk, doe je dit wel dan pas aan het eind toevoegen als je er al wat uit hebt gevist voor de kleintjes en anders alleen op je eigen bord erdoor doen. En dan idd op het bordje en wij gaven het in het begin wel vaak aan een vorkje geprikt, maar later zijn ze dat zelf echt meer gaan doen en ook meer met de handjes. Ik moest in het begin nog een beetje van mn smetvrees afkomen vond het maar niks, al die viezigheid aan die handjes enzo, maar ben later weer gewoon bij gedraaid, haha! Jij dus lekker naar de kapper geweest, en je zusje zag het niet eens, tja das geen compliment geloof ik . Ik had het laatst laten knippen, en verf het meestal maar nu is dat er echt allemaal uit, zegt ze, ik vind alleen de kleur niet zo mooi dit keer tja bedankt mam, dat is mn eigen haar kleur grrrr ! Het slapen van de jongens, ik heb geen idee meid, sorry! Margit, Hier is het dus weer goed ! Lief dat je naar me vroeg! En dus herkenbaar, denk dat iedereen dat weleens heeft ! Fijn dat het bij de ka allemaal prima was en dat de fysio ook tevreden is over de meiden! Uhm hoe wij begonnen zijn met groenten. Tja eigenlijk gewoon heel simpel. Een dag gekozen dat we dan toch maar wilden beginnen met de bijvoeding. Dan deden we eerst even aan de borst laten drinken, even een bodempje leggen . Daarna gingen ze in de kinderstoel, van te voren hadden we eten gekookt. Dus gewoon bijv een pan met broccolie, daar een beetje van gepakt, gewoon kleine roosjes of wat groter en dan een paar keer doorsnijden dat je goeie hapklare brokken krijgt, dat was om voor ons te voeren dus met een vorkje. En dan dus met een vorkje een hapklare brok in de mondjes die ze dan gingen kauwen. Daarnaast gewoon een ongesneden roosje in de hand om zelf te eten (zie even bij Krista voor het smetvrees stukje waarom er dus ook die hapklare brokken waren -> grof gesneden groenten). Als ze dan dat roosje dat ze zelf vasthouden weggegooid hadden en een hap of 2-3 van die stukjes aan de vork gegeten hadden, dan gingen ze weer uit de stoelen en dan weer aan de borst om het buikje vol te drinken. Bij Benthe doen we nu alleen maar grof gesneden groenten met soms pasta/rijst en nog geen stukje in dr hand, want hier doet ze niks mee. De grof gesneden groenten heeft ze wel al helemaal door en daar smult ze lekker van. Hoop dat je er zo iets aan hebt? Karel, Klinkt leuk joh die kisten die je schoonvader voor de meiden heeft gemaakt! Nu ben ik echt heel erg blond (en nee dit keer dus niet eens geverfd) mag ik vragen wat een kerstlino is? Hmm tja spanje daar is het misschien wel beter weer idd, das waar! Maar nu moet ik toegeven dat ik echt mega heimwee heb altijd als ik weg ben, kortom met de sint mee is niks voor mij! Ik ga op vakantie omdat mn vriend zo graag gaat, maar vorige zomer zijn we bijv 14 dagen naar spanje (hoe toevallig) geweest en echt na 2 nachten ging ik al tellen wanneer we weer naar huis mochten, en das dus echt altijd als ik weg ben! Maar bijv 3 dagen even er tussen uit dat lukt me nog net ! Willen we binnenkort ook weer even een keer gaan doen, met of zonder kids zijn we nog niet uit trouwens ! McLover, Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Succes maandag met de echo (hier was die met 5 en met 7 beide alleen inwendig overigens ) Fijn dat alles goed gaat met de jongens! Funnyme, Sterkte meid! Wel fijn dat je nu verlof hebt gekregen. En idd maar proberen de meiden naar het kdv te laten gaan en super lief van je moeder dat ze mee wil helpen. Jeetje, Fijn dat Bas het leuk/fijn vind met zn broertjes erbij! Leuk dat ie ook lekker mee wil helpen! Fijn dat het met Thijs en Daan ook goed gaat! Kwa voeden zou ik zeggen, bel iemand van LLL of BVN (beide vrijwilligers en gratis) die kunnen je misschien wat tips geven kwa kolven etc, maar liever een goede lactatiekundige, zij kan je helpen met het aanleggen van de kindjes, het kolven, het masseren van je borsten en daarbij kan ze nog een berg tips geven die echt bij jullie passen. Ik kan je wel vertellen dat ik gewoon 8x per dag, elke borst ong 15 minuten kolfde toen ik fulltime kolfde omdat Benthe in het ziekenhuis lag. Maar daar heb je niks aan, mijn borsten waren nog gewend om melk te maken enzo, ik was immers pas een week of 10 gestopt. Ik zou dus zeggen bel een lactatiekundige zodat je professionele hulp krijgt bij het voeden van je kleintjes! Verder zou ik zeggen, probeer zo veel mogelijk te rusten en probeer niet te veel naar de ccs die je kolft te kijken, dat geeft weer stress en stress zorgt weer voor nog mindere productie. Heb je overigens wel een goede tsr met kolven? Anders even je huisarts bellen voor neusspray kan zeker helpen -> http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/melkproductie/de-oxytocine-neusspray.html. Persoonlijk zou ik wel stoppen met het geven van flessen, gezien een speen een heel andere techniek is als een borst, en ze de borst niet meer kunnen pakken. Maar ik zou dus zeggen, overleg met een lactatiekundige, zij is ervoor opgeleid. Jipper, Fijn dat het met de jongens bij jullie zo goed gaat! En oeps, dat was dus echt wel even schrikken, gelukkig geen gewonden gevallen! Ze kunnen er bij voor je er erg in hebt. Wel lastig soms hoor! Heb ook regelmatig staan kijken hoe ze dat nou toch weer uit aan het vreten waren! Maar na soms een aantal keer aanhalen hadden ze dan toch wat ze nodig dachten te hebben ! Fijn dat je zo een zin hebt in de feestdagen! Lekker genieten dan meid! Ik zelf heb er weinig mee, ben altijd erg blij als dat allemaal weer voorbij is! Mooi toch dat die jongens het zo super doen! Echt wel trots op zijn dat jullie dat zo samen voor elkaar gekregen hebben! Enne daar mag je best een traantje om laten hoor meid! Sinterklaas, Las wat dingen over leuke cadeautjes en fijne avonden. Hier ook een heerlijke avond gehad! We hebben het redelijk klein gehouden, en ze snapten echt volgens mij niet waar die cadeautjes van waren. Maar oke, dat leren ze wel. Hatte piet kennen ze in ieder geval ! Vind dat eigenlijk zoiets stoms! Het hele jaar horen ze niks over die pieten en de sint, dan komen ze. De kindjes gaan ze herkennen, waar ze bij ons echt wel even tijd voor nodig hadden, en dan dus tegen de tijd dat ze ze herkennen is het al weer afgelopen. Volgend jaar gaan we natuurlijk weer van voor af aan beginnen ! Tja zal wel aan mij liggen, maar ik vind het maar stom hoor ! Haha! Zo en hier houd ik het bij hoor ! Overigens gaat het met Malou, Ruben en Benthe gewoon zn gangetje! Geen gekke, bijzondere dingen ofzo dus weinig te melden ! Liefs, Hanneke!