Ha ladies! @Hanneke: wat super dat de MRI goed was en inderdaad onder controle blijven kan nooit kwaad @Margit: wat ben jij een crea-bea zeg! geweldig! Wou dat ik zo'n keukenprinses was. Gelukkig heb ik mijn eigen keukenprins @Jeetje: wat goed van Bas zeg! En dat is ook al erg snel toch?? Ik weet dat mijn neefje van 3 het gewoon vertikt om op toilet te plassen en te poepen....... @Lindavnr: wij doen ze ook altijd in bad als we samen thuis zijn. En liefst achter elkaar, zodat je het badwater 2x kunt gebruiken......Maar dat lukt niet altijd, omdat ze bij ons nog niet echt een ritme hebben......En we hebben wel geleerd dat een hongere Bente het echt niet fijn vindt in bad, dus daarom maken we ze na 2.5 uur wakker om in bad te gaan en kan ze daarna drinken. Even ego: ik ben zo keionzeker, word er zelf helemaal gek van!! Ik weet nu bijna zeker dat Bente reflux heeft, want de spuug is vlokkig en ruikt heel zuur (als karnemelk). Het gekke is dat ze er niet keihard bij huilt, maar wel kreunt en piept al tijdens het drinken en ook best lange tijd erna tot ze in slaap valt. Ik moet me geen zorgen maken, want bij prematuren is dit normaal, maar doe het toch . Dan komt ook Nynke nog tussendoor voor een voeding, terwijl ik Bente rechtop houd........poeh. Nu zijn ze rustig, gelukkig! Tijd om in de zon bij te komen. Fijne dag en weekend allemaal! @Margit: heel veel plezier met de 1e verjaardag! Wij vieren vandaag de 1e maand
Dankje voor al jullie reacties op 't badderen! Het liefste wacht ik ook tot ik een keer samen met Arno ben, maar bij Daan is het meestal; zodra het stomazakje los gelaten heeft, in bad.. en dat is dus ook vaak als Arno werken is. En ik kom er achter dát dat zakje los is, wanneer ik hem verschoon. En dat is iets voor de fles. Anders zou ik hem een uur van te voren wakker moeten maken om te kijken of het zakje gelekt heeft. Zo niet, zou ie verder moeten slapen/wachten. Ook niet echt handig. Nja, het lukt op zich wel, zorg er wel voor dat ik hem gewoon op de kamer badder en dan zie ik in ieder geval dat Jesse huilt, haha. dat is al beter dan dat ie huilt, en ik hem niet kan zien. Verder alles goed hier: de nachten gaan al best goed!! Daan slaapt de laatste nachten elke keer ongeveer 5 uur en Jesse vannacht zelfs 6! Super dus! @ Marye: Erg fijn dat de medicatie zo goed helpt zeg!! Wat een opluchting moet dat zijn voor zowel Pepijn, als voor jullie zelf! @ habibas; pff wat lastig, k heb er helemaal geen ervaring mee maar sommige andere hier wel, dus misschien dat die je iets van tips kunnen geven voor de reflux..
@Karel Gefeliciteerd! Nou ja..een voorzichtige gefeliciteerd..maar klinkt erg positief! Wat is het voor baan..wat moet je precies doen..omdat je ook op stage eerst moet
Kom weer een poging doen mee te lezen! Hier gaat het sinds twee dagen wel weer fijn, mijn moeder is ene paar dagen geweest en heeft flink meegeholpen, ons huis is aan een voorjaarsschoonmaak onderhevig geworden dus ik zit er lekker fris bij. De kleintjes doen het goed. Evy nog steeds 7 voedingen (ze drinkt ongeveer 120 cc) Timo inmiddels 6 voedingen van 150 cc.
Kom alleen even langs om Helena een digitale knuffel te geven. *KNUFFEL* Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt! Hou je taai! @all; Heel fijn weekend, het wordt mooi weer heb ik begrepen. Geniet ervan!!
Karel: Dat klinkt goed! Hopelijk word je aangenomen! Habibas: Je kunt Bente ook in de maxi cosi zetten, daarin zit ze ook rechtop genoeg. En zo kun je dan Nynke voeden, is dat een idee? Ylaisa: Fijn dat de snotneuzen eindelijk voorbij zijn! Hier: Ik heb mijn oude vertrouwde Pepijn gewoon al helemaal terug! Hij drinkt nog wel iets minder dan eerst, maar dat geeft niks. En hij huilt niet meer tijdens en na de voeding, alleen wanneer ik die smerige Zantac geef. Maar dat is ook echt heel goor! Verder is hij wel echt moe van de afgelopen dagen merk ik, hij slaapt echt alleen maar, en zelfs tijdens de voeding valt hij weer in slaap. Maar goed dat zal wel snel bijtrekken.
Nou ja, werd net gebeld en 2de gesprek gaat niet door....ze nemen me zo al aan . Ben super blij!!! In juni begin ik met de training. Ik ben dan medewerker sales support. Als iemand zich inschrijft voor een huurwoning, begeleid ik die klant helemaal met het zoeken. Ik sluis de klant dan door naar een geschikte verhuurmakelaar die de deal uiteindelijk sluit. Ik moet dan op stage om de makelaar te leren kennen en het gebied wat ik onder me hoede krijg. Als ik bijv. de woningen van Amsterdam moet beheren, dan moet ik wel een beetje weten hoe en wat Het is gericht op de hogere klasse, dus het is vrij zakelijk allemaal... Ben helemaal happy!!!
Eeven ego: hebben net Diyana moeten ophalen bij het KDV. Ze heeft de hele dag niks gegeten, heeft 38,5graden koorts en is vreselijk hangerig. Woensdag hebben ze op het KDV al geconstateerd dat ze 'tanden-poep' heeft, dus waarschijnlijk is het weer zover En ik moet nu juist dit weekend de hele weekend werken omdat het zo ontzettend vreselijk klote druk is op het werk. Dit is al mijn tweede vrije vrijdag dat ik gewoon aan het werk ben
Proficiat Karel!!! @ Marye: super dat pepijn weer de oude is!! fieuw! Nou, super dat je zo goed naar je moederinstinct geluisterd hebt!! @ Linda: oh drinkt Timo al 150? Maak je dan 150 ml en 5 schepjes, en dan terug gieten? Had het cb gezegd dat je al kon verhogen of hadden jullie dat zelf gedaan? Ik weet niet zo goed of ik jesse dat zal geven. Hij kan het makkelijk op want hij zoekt best nog wel na zijn flessen.. Maar hij weegt nu ongeveer 4 kilo..en drinkt 6x135 ongeveer.. Hoe zat dat rekensommetje ook alweer?
hohoho stop stop stop, ik zie net dat mijn banner niet klopt. Britt en Jesper zijn 12 jan. geboren, ze zijn dus 3 en een halve maand. Op 4 voedingen zijn we gegaan op advies van CB omdat ze de 5de voeding toch niet dronken. We hebben het toe bekeken wat ze zelf aangaven. Ze komen beiden gem. 300 gr pw aan dus groeien harstikke goed. Ook waren zij helemaal voldragen, 39 weken en 5 dagen! Op de een of andere manier is mn banner verkeerd, ga hem meteen aanpassen!
gefeliciteerd Karel!! En dat zonder 2e gesprek. je hebt dus een super indruk gemaakt! Heerlijk hoor! Klinkt als erg leuke baan, veel plezier alvast! @Marije, goed idee om Bente in de maxicosi te zetten. Gek is dat ik alles onder controle wil houden, ook of ze spuugt, maar dat zal helaas niet gaan Nynke is wakker, dus moet weer aan de bak. Fijn weekend!
hmm ja jesse zit in zn net wel-net niet doorslaap fase. haha. Dus hij heeft nog 6 voedingen, maar aan de hand van hoe laat hij wakker wordt kijken we wat we geven. Hoe later hij wakker wordt, hoe minder hij krijgt en dan weer om half 7 s ochtends de normale voeding. Dan heb ik nu 135x5=675 + in de nacht ongeveer 80-90 cc.. daar zit ik dan al boven..en dan zou ik de voeding nog willen verhogen. Mgoed, hij heeft er altijd boven gezeten (ruim) en nja..hij heeft gewoon nog echt honger na zn fles. Dus ga toch maar gewoon verhogen, naar 145 ofzo. Of misschien om te beginnen alleen verhogen met de laatste voeding, die van half 11 savonds? zucht..ik weet 't niet
Karel: Ik wil je ook hier even feliciteren! Wat moet jij een geweldige indruk achtergelaten hebben. Als ik ooit weer op zoek ga naar een andere baan, kan ik dan bij jou even een training volgen? Habibas: Als je haar dicht bij je zet en er is echt iets aan de hand, kun je haar altijd pakken als het mnoet. Maar als je haar eerst goed laat boeren en dan in die maxicosi soort van rechtop zet, zal ze hopelijk niet spugen
Lindavnr: Als Florine niet goed slaapt zoals bijv afgelopen nacht dna drinkt ze gewoon 6* 150 + 5. Wij komen er dus ook ruim boven, maar als we maar niet boven de liter uitkomen, of ze veel gaat spugen is er niets aan de hand,.
Als hij toch verder slaapt na die 80/90 betekent dat dat hij niet veel meer nodig hebt. ik zou de flessen van over dag verhogen en dan 1 minder waarvan de laatste zo laat mogelijk.... jammer dat er geen handleiding bij zit he die heb ik hier heeeeeel erg gemist!!
Nee die nachtvoeding wil ik ook niet verhogen. vannacht was hij kwart voor 5 wakker. Heb ik 80 gegeven, en toen sliep ie nog op half 7. de fles van half 7 dronk ie goed op. Als ie rond 4 uur komt, zoals de nacht daarvan, krijgt hij 90. En dan ook slaapt ie prima daarna. Misschien vannacht nog minder geven en kijken of dat goed gaat. Hmm dus de flessen gewoon vanaf nu verhogen naar 145 ofzo?