Je gaf bv of niet? toen ik dat deed mocht ik van het cb elke week ophogen met 10. en als je merkte dat het niet genoeg was mocht het meer. Ik zou de flessen van over dag dus ophogen naar 145 en dan kijken hoe je 's avonds uitkomt. Dus even kijken hoe de jongens het trekken, of ze er misschcien meer tijd tussen kunnen laten. Als je vannacht minder geeft zou ik de een na laatste fles alvast wat ophogen. kijken wat ze doen... Wij begonnen meestal 's morgens op een vast tijd en dan gingen we na de een na laatste fles slapen en dan keken we gewoon wanneer we wakker werden. Op het laastst slaap je dan door En op een gegeven moment merk je dan dat ze 's nachts geen hele fles meer willen; toen gingen wij dus overdag ophogen zodat ze overdag lekker gevuld zijn en doorslapen... maar ja het kost gewoon tijd helaas
Blubje, nu wordt het een ander verhaal, haha! Stomme banners ook... Wij hebben Lex ook in de week voordat hij 4 maand werd al wat hapjes fruit gegeven. Hij keek ons het eten echt uit onze mond en vond hetg heerlijk!! Midas hebben we ook geprobeerd, maar zijn we weer mee gestopt en met 6 maanden weer begonnen. We hadden het idee dat hij er nog niet zo aan toe was. Zij zaten toen nog wel op meer flessen, maar wij hadden ook prematuurtjes. Is denk ik wel een ander verhaal. Karel, GEFELICITEERD!!! Lijkt me echt een leuk baantje. Ook leuk dat je zulke mooie complimenten hebt gekregen. Altijd goed om te horen hoe je over komt. Marije, wat een goede moeder ben je toch! Fijn dat Pepijn goed op de medicatie reageert. Jipper, lief, dank je voor de knuffel. Heel veel succes met de verhuizing. Da's echt het minst leuke van een nieuw huis... Lindavnr, je kunt er ook voor kiezen om de laatste avondvoeding wat op te hogen. Misschien is dat een idee? Het idee is namelijk datg ze dan wat langer slapen tot de volgende voeding en je de hoeveelheid daarvan kunt verlagen. Niet dat het hier ooit heeft gewerkt hoor, haha. Linda, heerlijk zo'n schoon huis. Kan me niet meer herinneren wanneer het hier voor het laatst echt schoon is geweest, haha! Sascha, ik zag dat je meeleest. Hoest met jouw meiden? Habibas, naar de huisarts zou ik zeggen. Of kun je nog contact opnemen met de KA? Staat Bente daar nog onder controle? Kar, hoe gaat het met jullie allemaal? Adi, oh, moet je met dit mooie weekend werken? Wat balen!!! En Diyana weer tandjes, blijft lekker doorgaan zo met je drietal Margit, ziet er lekker uit dat taartje! Leuk hoor die eerste verjaardag. Ben heel benieuwd of je de gebeurtenissen rondom de bevalling straks wat beter af kunt sluiten. Heheh, Berry is gelukkig weer lekker thuis. Heb na die twee dagen echt respect voor alleenstaande moeders. Poeh, je zou er toch maar dag en nacht alleen voor staan. Ik was vandaag Midas aan het wassen en dan zet ik Lex altijd even in zijn bedje in zijn slaapkamer. Hoor ik opeens een harde bonk en heel hard gehuil. Heeft dat flapdrolletje mooi z'n deken in een hoekje gedrukt, is er op gaan staan en is dus over de rand van het ledikantje geklommen. Het einde was vast niet z'n bedoeling, maar hij heeft niks gebroken. Alleen een paar blauwe plekken. Mama weer een paar grijze haren rijker, schrok me echt een ongeluk. Zowiezo wordt Lex erg klimmerig. Hij hangt regelmatig in de boxdelen, was laatst al in de kast geklommen en heeft ook ontdekt dat hij op de bank kan klimmen Meer werk voor ons, maar dat koppie als het gelukt is...priceless!! En Midas, ach die is zo heerlijk zichzelf. Van de week zat hij voorop de fiets (vindtg hij geweldig) en hij was aan het zingen, Lalala....laaaaa...alalalaaaaa...!!! En hard!! We moesten er zo om lachen. Iedereen wist dat wij er aan kwamen en Midas had vreselijk veel lol.
@ karel: hmm nee ik geen flesvoeding. Dan geef ik vanavond gewoon iets meer, 145-150 ofzo.. en dan zien we wel daan zal ik niet ophogen, want die weegt pas rond de 3600 en drinkt net als jesse nu 135. Hij zit denk ik in een flinke groeispurt die Jesse 2 weken geleden had (hij was toen 500 gram in 1 week aangekomen). daan zal ook wel na 5 uur slaap wakker worden vannacht, maar dat mag ook best Bedankt voor je antwoord! @ Helena: ja, dat ga ik proberen ja ..laatste voeding ophogen en dan vannacht als ze komen minder geven. Jee, dat ie zomaar uit zn ledikantje geklommen was!! dat zal inderdaad even flink schrikken geweest zijn!! gelukkig niets aan de hand!
ik kom morgen even uitgebreid reageren.. maar wilde alleen even kwijt dat wij alweer op 9 maanden zitten.. wat gaat de tijd vreselijk snel jongens... nog 3 maandjes en ze zijn alweer 1 jaar.. ik kan het niet eens bevatten En Margit, bij jullie is zondag zover toch? Heel veel plezier meis!
@Blubje...aaah dat werpt al iets meer duidelijkheid in de zaak, scheelt nogal @Karel Gefeliciteerd, baan klinkt echt erg leuk..uitdagend en veelzijdig! Doe je goed!!! @MArgit..alvast een hele fijne dag morgen! Ben benieuwd hoe je alles ervaren hebt! @de rest..vraag want ik weet het ( al ) niet meer zo goed;l vriendinnetje van mij is 4 weken geleden bevallen van een dochter..en die drinkt nu ongeveer 7 x 160cc..is dat niet erg veel??..Ook geeft ze tussendoor melk..en heeft ze niet echt een schema..ze weet soms ook niet wanneer ze de laatste voeding heeft gegeven en dan moet ze het aan haar vriend vragen ...poeheey wat een verschil met mij..hier altijd alles zoooo strak.. Hier: kids gaan aan het einde vd dag naar opa en oma en manlief en ik gaan tapas eten en naar de bios..en dan soort van uitslapen morgen..Mag wel weer eens een keer en helemaal na de afgelopen tijd want Manlief is superdruk met zn werk!
Blubje: inderdaad dat scheelt wat weken haha!! Dan zou ik ook af en toe wat fruit geven hoor Margit: nog 1 dag en dan heb je 2 dreumessen in huis!! (tenminste zo heet dat toch? ?) Alles al klaar voor de grote dag? Kar: hoe gaat het met Bjarne (en SVerre en mette? ) Helena: fijn dat manlief er is! Kunnen jullie samen het weekend in!! Adi: gefeliciteerd met je 9 maanden!! Tijd gaat snel he! Kan me niet indenken dat ik de meiden nog maar 9 maand bij me heb...voelt al als een eeuwigheid!! Lindavnr: hoe is het gegaan met de nacht en de voeding?? Hier: bedankt voor alle felicitaties!! Ben ok helemaal happy met m'n nieuw baan en hoe alles gegaan is... Ik ben meestal zo onzeker over mezelf, dus dit is goed voor mijn zelf vertrouwen!! Vandaga de meiden 9 maand alweer! Sofia wil geen gemalen banaan meer maar gewoon stukjes... Soms is het ook een oud wijf hoor Verder eignlijk geen nieuws
ha meiden, even snel want moet daan's stoma verschonen .. Nacht is goed gegaan jesse heeft maar liefst 6.5 uur geslapen, dus weer een half uurtje erbij! Daan kwam ook weer netjes na 5 uur. Die sliep dus niet langer met wat extra voeding 's avonds met de laatste voeding (10 cc meer beide) Jesse om 5 uur 70 cc gegeven, wat tot half 7 was. Vond ie prima, hij sliep netjes weer in. (was alleen even niet blij toen zn fles al op was ) Vannacht dus nog maar iets minder proberen. Dankje voor al jullie tips Fijn dat ik altijd even om advies kan vrragen hier! @ AdI: proficiat met de 9 maanden alweer!! (en een dag )
Linda, zo te lezen doen de jongens het hartstikke goed joch! wat fijn dat Daan het ook zo goed doet. Het zal voor jullie ook een enorme opluchting zijn als de stoma eraf kan natuurlijk. En de voedingen zou ik echt op je eigen gevoel doen. Voordeel van BV is dat je het nooit te veel kunt geven Wat ik wel moeilijk vond is dat ik mijn kostbare afgekolfde melk (waarvan ik echt niet te veel had) had opgewarmd en de hoeveelheid verhoogd omdat ze meer wilden, en zij vervolgens de helft lieten staan. Kon ik weer een hele tiet melk weggooien... Toen kon ik elke keer echt janken Karel, ook gefeliciteerd!!!! Grappig van Sofia, ze worden echt groot he! Vanochtend ben ik met Melisa bij de buurvrouw op de koffie geweest en onze grote meid zat ook gewoon met ons aan een (baby)koekje en een kopje thee. Echt helemaal wijs
ze doen het super ja Maar ik geef geen bv meer hoor . ben nu de fles aan t geven dus vandaar een kort berichtje!
Sorry voor mijn sporadische aanwezigheid... merk dat ik op dit moment meer op Hyves zit. Bovendien ga ik erg vroeg naar bed; en ook al 2 keer tegelijk met een van mijn zonen deze week. (Maandag Sverre en gisteren Bjarne). Weinig tijd voor mezelf dus, vaak. Op m'n werk is het ook hectisch nu ik weer een cursus geef (college geven & voorbereiden) en daar ook 7 groepen voor begeleid (elke week opdrachten nakijken). Dus daar kom ik ook niet echt aan 't forum toe. Was afgelopen week ook naar, en vandaag ook nog wiebelig. Kan het moeilijk uitleggen maar het voelt alsof ik van mijn antidepressiva aan 't afkicken ben - duizelig, trillerig, hoofdpijn, dubbel zien etc. Maar dat is dus niet zo. Zal wel vermoeidheid zijn dus. Margit, ik feliciteer jou alvast met je meiden!! Morgen ben ik naar een communie van 't neefje van Alex en we moeten al erg vroeg weg. Vrees dat ik niet op tijd thuis ben om je te feliciteren dus bij deze: MERLE EN LINDE, GEFELICITEERD MET JULLIE EERSTE VERJAARDAG!!
En Karel en Adi, gefeliciteerd met de 9 maanden!! Hier zijn ze dus alweer 7 mnd. De laatste maand ging echt achterlijk snel..!! Pfff over 2 mnd wordt Sverre ook alweer 3 jaar! Heb van de week al contact gehad met een basisschool in Maastricht. Ongelooflijk toch...
Margit: Alvast gefeliciteerd met de meiden. @ rest, morgen kom ik misschien weer reageren. Vandaag kraamfeest gehad en daarna nog bij vrienden geweest, Don ligt stomdronken in bed Denk dat ik er maar bij kruip, want vermoed dat ik vannacht voor allebei de kindjes eruit moet ...
Karel en Adi, gefeliciteerd met jullie 9 maanden Margit, jij en je kindjes gefeliciteerd met hun eerste verjaardag!! Marije, sterkte met je man en kindjes vannacht...
Margit alvast VAN HARTE GEFELICITEERD met de eerste verjaardag van jullie princesjes!!! Geniet volop van deze bijzondere dag en probeer niet te veel bezig te zijn met 1 jaar geleden... Ze zijn er, ze zijn mooi, gezond en geweldig en dat heb jij allemaal mooi geflikt
Margit, Van harte met de 1e verjaardag van MERLE en LINDE!! Ik hoop dat je taart goed gelukt is Hele fijne dag vandaag (wordt prachtig weer!) en een dikke knuffel voor jou en je kanjers van meiden.
Margit: van harte gefeliciteerd met je meiden!!! Een hele fijne dag vandaag! Geniet ervan!! Kar: hoe ging het vannacht met Bjarne? Met het inbakeren?
Meiden, ook ik ben hier ff niet zoveel te vinden, gelukkig houd ik van de meesten de belangrijkste weetjes wel bij via hyves. red het even niet, druk druk, om bij te lezen en te reageren. En wilde natuurlijk hier ook nog even Margit feliciteren! LIeve Margit en Margit-man GEFELICITEERD met Merle en Linde!!! 1 kaarsje op de taart voor allebei!! Wát een mijlpaal! En jij ook gefeliciteerd met je 1-jarig jubileum als mama!!! Van harte!! Een heel mooie dag gewenst met dit prachtige weer!!
Wat een rust hier Iedereen aan het genieten van het mooie weer? Hier is het niet al te zonnig helaas Onze Romy wordt later een kleine dief We komen naar boven om de meiden uit bed te halen ligt haar hele bedje vol met speelgoed...Heeft ze op de een of andere manier alle knuffels uit het bedje van Sofia gehaald Voortaan een camera ophangen om te zien hoe ze dat gedaan heeft