Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Habibas
    Indd misschien krampjes..heb je daar al iets voor..van VSM heb je druppeltjes ( ben ik erg over te spreken ) en anders een soort pipetje met een gelletje ( sinasappelsmaal ) van Infacol ( gaf bij ons verstoppingen ) En zijn ze tijdens het drinken ook een beetje onrustig...smaak geluiden maken?..Misschien tongetje controleren ( mondje algemeen )..veel babies hebben last van spruw..door drinken kan het gaan branden

@Helena..Fijn iets van je te vernemen..ik hoop dat het zonder al te veel ongemakken snel over is. Rustig aan!

@Hanneke...voel je niet geroepen om op iedereen te reageren hoor...gaat soms zo hard hier ;) Rustig avondje voor jou!

@Kar hoe is het met Bjarne nou?..Het houdt je wel bezig he..en het huis is toch niet helemaal out of the picture?

Hier: Rustig dagje..gerommeld..boekje gelezen in de tuin..gewandeld..visite gehad..gewinkeld.
    Kids lekker in badje gedaan..en die liggen nu heerlijk te slapen.
    Wou Britt vanmiddag laten zitten op het kleed naast mij..klampt ze zich helemaal aan me vast..elke keer weer...met een beetje gejammer erbij. Heel sneu..maar toch zooooooo lief...geeft me toch stiekem een goed gevoel.
    Ruzie gehad met ML..what else is new..Oke oke...hij heeft gelijk dat ik hem vaak afsnauw..maar vandaag was dat echt niet zo!!! Tijdens het eten begon Steijn weer een beetje te krijsen..omdat hij zo ongeduldig is..dus ML zegt moet de tuindeur even dicht..en ik zeg nee..want dat vind ik onzin..over de gehele dag huilt hij 2 min..en dan doe ik met ruim 20gr niet de deur dicht ivm eventuele overlast ( wat ik geen overlast vind! )...10 min later zegt hij het weer...dus ik weer nee ik doe de deur niet dicht..en geef mijn argumenten..Ik vind het gewoon onzin..we hebben 2 jonge kindjes die weleens huilen..dan ga ik toch niet met mooi weer de deur dicht doen...
    Nou op deze manier zei ik het ook tegen ML...vervolgens zegt ie dat ik stil moet zijn..politieagent speel..en hem afsnauw..Nou ik ben echt wel zelfkritisch..en ik snauw hem weleens af..maar nu ECHT NIET!...
    Vervolgens pakt hij de staaf met zout..knalt hij het met een harde knal op tafel..loopt helemaal rood aan..kindjes schrikken en Steijn moest huilen en vervolgens noemt hij me K..Wijf!!
    Nou ik was helemaal sprakeloos ( gelukkig ) pakte Steijn en troostte hem..
    Later zei hij sorry voor het schelden waar de kids bij waren..maar daar heb ik nu niks aan..Ik ben ook geen geweldig voorbeeld af en toe..maar dit was echt de druppel..
    Hij wou erop doorgaan met praten..maar het enige wat ik nu wil is rust..We praten al zoveel..en heb enorm het gevoel dat ik op mn tenen loop..alles wat uit mijn mond komt is volgens hem afsnauwen..ik weet dat ik ben veranderd sinds de bevalling..en ik doe mn uiterste best om weer de oude te worden..maar alles lijkt wel van mijn kant af te komen..Dat van vanavond sloeg echt nergens op! Ik doe alles hier..smeer zn brood 's avonds..doe zn was..tussen half 6 en 6 als hij thuis komt staat het eten op tafel..huis is schoon..zorg voor de kids..Terwijl ik mezelf altijd als feminist beschouwde ben ik nu bijna de perfecte huisvrouw..Ik geef hem nog net niet 's avonds zn sloffen..en zn brood zit ook niet in een trommeltje..
    En als ik wat nieuws aan heb ziet hij het niet eens....en 's avonds in bed loopt hij te steunen en te kreunen dat ie zo moe is..( oke hij heeft ook echt zwaar lichamelijk werk )..maar verwacht ie bijna ook nog dat ik hem in slaap kriebel..O ja en het feit dat we nog steeds 2 katten en een hond hebben is ook aan mij te danken..want ik geef ze altijd eten en laat de hond uit..
    Tjeetje wat een klaagzang..!!
    Maar ik vind dat ML wel ondankbaar kan zijn!

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Jee Ylaissa: wat een verhaal. Ook wel heel herkenbaar ;) het lijkt erop dat jullie enorm op je tenen lopen en op allerlei details aan het letten zijn. Dingen worden dan opgekropt en knallen erdan op de meest rare momenten eruit!!

Ik denk dat jullie echt eens een weekend eruit moeten en gewoon niets doen. Ook al is het maar alleen het hele weekend op bed liggen, maar gewoon lekker niks doen en lekker genieten met/van elkaar. Weer eens lekker lachen samen :) ook lachen over de buien die je wel eens hebt, dat helpt...

Maar het blijft gewoon kloten als het zo loopt :( Sterkte meid!!

M.n baan is nu vast! 1 juni start ik :) Binnenkort nog even de papieren tekenen en dan kunnen we van start! De eerste 6 maand is dan op uitzendbasis en daarna contract :D Ben blij..

3. adi

adi Niet meer actief

Ylaissa.. wat naar zeg! En inderdaad vreselijk als je 'vals' wordt beschuldigd.. Misschien is het inderdaad een idee om samen even een weekendje te plannen, kindjes uit logeren en even helemaal niks doen..

Karel, gefeliciteerd joh, wat een heerlijk vooruitzicht! Hoeveel uur ga je werken? En wat ga je doen met de meiden, al opvang geregeld?

Hier vannacht een redelijke nacht gehad. Aldin zit de laatste dagen echt een beetje in de knoop met zichzelf. Volgens mij staat ie op de punt om te gaan kruipen, maar heeft het licht nog net niet gezien. Hij is echt rusteloos in bed. Draai 300x voordat ie eindelijk slaapt (ken ik helemaal niet bij hem)
    Daarnaast schijnt ie ook te dromen, midden in de nacht gaat ie slapend gillen, en we krijgen hem heel moeilijk wakker.
    Maar tja, deze fase moeten we ook doorheen...

Vanochtend trouwens echt een *smelt*moment op het KDV gehad. Ik was bezig met het uitpakken van de kids, en Aldin en Melisa lagen al in de grondbox. Kwamen twee kindjes uit de groep van ong 1,5 daarheen en riepen... 'baby lache baby lache'.. Gingen ze daar als gekken staan dansen en met speelgoed slaan. Aldin en Melisa lagen helemaal in een deuk, echt hardop lachen en gieren..
    Zegt de leidster 'die twee doen elke keer een hele show voor de drieling opvoeren zodat ze lekker gaan lachen'
    Echt zooooo lief ;)

4. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ow dat hebben wij hier een week of 2 geleden gehad!! Echt zo sneu. Krijsend lagen ze dan in bed en konden niet ophouden. Leek ook net of ze nog half aan het slapen waren want als we ze dan na soms een uur(!) rustig kregen keken ze ons zo aan van; "he, jij ook hier?" en kregen we weer een mooie lach... heel raar ;)

Wat leuk zo'n show! Jullie kdv zal het wel heel bijzonder vinden een drieling in de groep! Hier vinden ze een tweeling al super dus bij jou moet dat ook wel zo zijn :)

Ik werk trouwens 20 uur verdeeld over 4 dagen. Ik start in juni, en dat komt goed uit want dan heeft Joel geen onderwijs meer en is hij heel flexibel .Mochten we dus geen opvang hebben kan hij bijspringen of mijn schoonouders...die zijn dan weer terug van vakantie. Maar mijn baas zou proberen rekening te houden met de opvang van de meisjes, dus de dagen die ze al gaan.Dat scheelt natuurlijk enorm!

Wat een weer he meiden! Heerlijk!! Maar met koninginnedag zou het minder worden :( naja, dan nu maar dubbel genieten :)

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ha mama's, vraagje!
    Past een gewone maat parasol gewoon goed op een tweelingkinderwagen? Dus liggen beide kindjes dan uit de zon? of gaat dat niet lukken met 1 parasolletje??

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

Goeie vraag!! Ik ben ook aan het kijken. Zelf denk ik dat je er wel 2 nodig hebt eigenlijk ...... Ik lees mee!!!!!!

7. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Wij hebben altijd 1 parasolletje gebruikt en dat ging, maar ideaal was het niet. Je bent constant aan het meedraaien om steeds allebei de kindjes uit de zon te houden. Maarja...twee van die dingen op de wagen is ook weer zo wat... ;)
    @Karel; Zitten jouw meiden al in de wagen? Dan zou je het al met petjes/hoedjes en zonnebrand afkunnen denk ik.
    Nog gefeliciteerd met je nieuwe baan trouwens. Weet niet meer zeker of ik dat al ergens gedaan had.

8. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    hey das een goeie!! Nog niet over nagedacht :) Want ze zitten inderdaad gewoon lekker in de wagen :)
    Zonnebrand..daar dacht ik vanmiddag nog over.. Welke factor moeten ze? 300 ofzo? ;)

9. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb dit weekend 1 parasolletje gekocht, ging best en ik heb van zwitsal factor 50 gekocht en ook twee zonnehoedjes, had ik beter eerst even kunnen passen...... veels te groot!!!!

Hier echt irritant, evy valt steeds weer in slaap halverwege haar fles, ze heeft niet genoeg want een uur tot twee later meld ze zich voor de rest terwijl ze 'm soms ook in een keer leeg drinkt. Probeer haar steeds maar wakker te maken.

10. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hier gebruiken we factor 50. Wij hebben zonnebrand van Vichy i.v.m. de eczeem van de jongens. Ik zou wel even in de gaten houden of jouw meiden gewoon tegen Zwitsal zonnebrand kunnen. Dat ruikt natuurlijk wel het lekkerst.

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Nog even een trotse @ hier:

....

@ hier: Daan en Jesse hebben vannacht doorgeslapen!! :D Dus vandaag zitten we op 5 voedingen! Echt super.
    Nu hebben ze niet 8 uur geslapen hoor, maar wel maar liefst ruim 6.5 uur! :D
    We hebben om half 12 de laatste voeding gegeven en om kwart over 6 de eerste weer. Normaal zitten we op half 7 's ochtends. :).
    Eerste keer werden ze om half 5 wakker, dus toen de speen gegeven en toen was het half 6. Nog een keer de speen gegeven en toen was het dus kwart over 6 :)
    Echt super dus, ben helemaal trots! :D

Verder heeft Jesse door hoe hij moet lachen, dus ik ben een paar keer per dag hélemaal in de wolken als ie zn mooie lach laat zien aan me! :D
    Nu Daan nog! :D

12. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

Wat goed!! heerlijk he!!!!

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ja echt zo goed!! :D

Bij mijn trotse berichtje, ook nog even heel trots een hele lieve foto :D

Bekijk bijlage 68343

14. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hallootjes!! Nou, ik ga het weer proberen hoor. Nu mijn (verhuis-)vakantie is begonnen heb ik wel weer een beetje puf om hier mee te kletsen. Maar vanaf hier hoor, want ik heb wel alles meegelezen, maar het is veel te veel om op te reageren. Als iemand toch nog dringend op een reactie van mij zit te wachten dan hoor ik het wel... ;):D:p
    Nog wel een kanttekening. Ik merk dat ik écht al veel ben vergeten van de 'babydingen' van de jongens. Dus reageren op babyvragen vind ik best moeilijk. Dat ik dat dus niet zoveel doe is geen desinteresse hoor...

@Lindavnr; Super dat je ventjes zo goed hebben doorgeslapen vannacht. Nu duimen dat ze dat vol gaan houden. Heerlijk is dat!! En wat een onwijs lieve foto!! Genieten!

Ego; De jongens zijn hier zo lekker aan de wandel. Ze kruipen nu bijna niet meer. Het is heel grappig om te zien. Eigenlijk lijken het net twee oude mannetjes als ze rondstappen :D; beetje voorover gebogen, schouders iets opgetrokken en nog een beetje wankel. Maar ze doen het wel!! En buitenspelen vinden ze nu helemaal het einde! Vanmiddag weer lekker in de zandbak gespeeld (en Daan vind zand toch nog steeds erg lekker... ;)).
    Verder krijgen we nu écht maandag de sleutel!!! Mattijs en ik gaan maandag meteen aan de slag in het nieuwe huis. Dat wil zeggen alvast vloerbedekking lostrekken en Mattijs wil het naambordje, wat hij voor zijn verjaardag heeft gekregen, ook meteen ophangen!! :D Even zijn territorium afzetten!! ;) ('Even tegen de gevel aanpissen', zegt 'ie zelf... :$:D) Ik merk dat ik er nu ook rustiger onder ben. Eindelijk alle ellende rond de financieringen klaar en bijna verhuizen. Heerlijk!!

15. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Linda, wij hebben van het weekend ook parasolletjes gekocht. Heb niet eens nagedacht over 1, maar meteen 2 gekocht en ook al een paar keer gebruikt. Eentje dekt niet altijd alles en zoals al gezegd blijf je hem dan continu verplaatsen. Die van de prenatal zijn erg fijn vind ik! En heb er geen last van dat het er 2 zijn!

16. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ylaisa: wat balen zeg zo'n ruzie. Ik zat het aan mijn vriend te vertellen net en dat het bij ons ook wel eens zo zou kunnen gaan, dus we gaan er extra voor waken. Het enige belangrijke verschil is dat mijn lief wel heel veel in het huishouden doet en houdt van koken...;)

@Lindavnr: jeetje wat slapen ze bij jou al snel door zeg!! Super hoor! En wat een schattig foto zeg!

@allen die gereageerd hebben op mijn kreunende meiden: thanks! Het zullen idd wel krampjes zijn, maar niet zo extreem dat ze gaan krijsen. En die VSM druppels heb ik inmiddels ook in huis, maar gebruik ze niet consequent.......

@Jipper: gefeliciteerd! fijn dat het nu echt bijna zover is!

17. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog even ego:
    Wji hebben een superdag vandaag! Manlief was vrij (heeft zijn papadag al, dus dan is het gezellig met viertjes!).
    Vannacht was voor ons doen een supernacht: Nynke liet 4.5 en 4 uur tussen de voedingen en Bente 3.5 en 4 uur!! Helemaal super! Dus even een beetje bijgeslapen..........uurtje of 7 in 3 etappes.

Vandaag zijn we voor het eerst naar de stad geweest met de meiden in de maxicosi in de auto en daarna op de kinderwagen. Ging ook helemaal goed. Lekker chocoladetaart gegeten op het terras. Kadootje voor manlief zijn verjaardag gekocht (van 4 maanden geleden :D) en nog wat andere dingetjes! Echt heerlijk.

Thuis kids meteen eten en nu pas weer, dus heerlijke middag!

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ habibas: Ooh 2 dus! oke.. euhh, even nog een vraagje dan: hoe duur waren ze ? :D haha.

19. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Hey allemaal,
    Even een ego-berichtje van mij.

Gisteravond is de miskraam tegen 22.00 uur op gang gekomen. Ik verloor de hele nacht veel bloed en grote stolsels en had enorme krampen/weeën. Uiteindelijk voelde ik me om half 4 zo beroerd en licht in mijn hoofd dat we de vk hebben gebeld. Ze is direct langs gekomen en heeft een ambulance gebeld die me naar het ziekenhuis heeft gebracht. De arts-assistent heeft eerst geprobeerd om de resten van het vruchtje los te krijgen, wat gedeeltelijk is gelukt. Een half uurtje ging het goed. Daarna kreeg ik weer weeën die eindigden in heuse persweeën.
    Om 8.00 uur 's ochtend uiteindelijk toch de ok in gegaan en gecuretteerd. Ik ben erg veel bloed verloren, mijn hb was vanmiddag maar 4,6. Ik ben blij en opgelucht dat nu alles achter de rug is, maar dat het zo'n pijn zou doen had ik nooit verwacht.
    Ik ga nu weer lekker uitrusten. Kom binnenkort weer even reageren.

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    oh meid wat ontzettend rot dat het met zoveel pijn moest gaan en curretage...
    jeetje, ben er even stil van...
    Heel erg veel sterkte voor jullie... liefs!

Deel Deze Pagina