Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh Helena... :( Wat naar dat het zoveel pijn deed en uiteindelijk toch een curretage moest worden. Zorg goed voor jezelf, of liever, laat voor jezelf zorgen. Heel veel sterkte, ik hoop dat je snel weer lichamelijk opgeknapt bent.

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ohw lieve Helena!! Wat een ellende allemaal!! En dat het dan ook nog eens zo moet eindigen. Pas heel goed op jezelf hoor! Neem de tijd om dit een plaatsje te geven. Pfff...eerst de moeilijke zwangerschap en start van jullie jongens en nu dit weer. Hou je taai!! *knuffel*

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Helena: oh meid wat erg voor jullie :( Geen woorden voor :( Goed uitrusten en laat je lekker verwennen!

Habibas: goed dat je dit met elkaar bespreekt!!!. Alleen het is helaas geen garantie. Wij zeiden dat in het begin ook tegen elkaar..."dat overkomt ons niet" Nou moeheid is echt een verschrikkelijk iets en je partner is dan zo'n makkelijk doelwit.. :( Dat je vriend veel in het huishouden doet is super lief, maar vaak ligt het daar niet aan hoor. Ik denk dat een vrouw veel meer bezig is met de verwerking van alles. En je hebt natuurlijk die stomme hormonen en mannen snappen dat vaak niet ;) Maar het is altijd goed dat je er samen van bewust bent dat dit op de loer ligt ;)

Jipper: gek eh dat je dingen zo snel vergeet! Naja...jij hebt nu lekker (verhuis) vakantie!!! Spannend he!! Wat onwijs cool dat die mannen van jou aan de wandel zijn! Ze worden dan ineens zo groot...

Hier: *zucht* hebben we mijn werkissues gehad, nu heeft Joel het...Hij zou een vaste aanstelling krijgen, alle papieren waren onderweg en nu wordt er moeilijk gedaan :( Het is nu nog maar de vraga of het doorgaat...maar het is indertijd zo raar gegaan met die verlengingen dat wij dneken dat hij al een vaste aanstelling heeft. Hij heeft namelijk een brief waarin geen einddatum staat...heel vreemd. Maar hopelijk krijgen we snel uitsluitsel. En dan zou je denken dat ik nu niet meer hoef te solliciteren voor de ww want ik heb een nieuwe baan..Neeeeeeeee, zolang je ww krijgt moet je soll. Echt belachelijk en tijdverspilling, maar goed...

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Lindavnr: wat een kanjers, die jongens van jou! Knap hoor, zo lang slapen! :) En zo lief, die foto, handjes vasthouden! Ik had altijd het idee bij Mette en Bjarne dat ze het toch merkten, dat ze weer even 'samen' waren. Ze werden er wel rustig van tenminste. Nu is het vooral aan elkaar plukken, op elkaar bijten, schoppen, etc. :D

Habibas, fijn dat je dag (en nacht) zo goed was! Klinkt heel gezellig zo met zijn viertjes. *jaloers* ;)

Jipper: heerlijk dat je vakantie hebt! En al bijna de sleutel, joepie! :) Het lijkt mij ook een enorme opluchting als alle verhuis-stress achter de rug is hier. Ik moet misschien maar eens beginnen met inpakken, bedacht ik me vannacht (ja, 't leidt tot 's nachts piekeren.. )
    Grappig is dat he, dat gewiebel en gewaggel van die kleintjes als ze net kunnen lopen, je kunt ook echt aan die benen zien dat ze nog 'recht' moeten worden ofzo. Van die enorme voetbalbeentjes hebben ze dan nog. :D Zo schattig.

Ik ben trouwens ook zo veel vergeten van Sverre's babytijd, moet elke keer opnieuw het wiel uitvinden met Mette en Bjarne. ;) Dat had ik echt niet verwacht!!

Ylaisa: pfff... zo'n ruzie kun je er niet bij hebben nu lijkt me. :( Hier draaien ruzies altijd om geld en ook wel de taakverdeling hoor. Kan me voorstellen dat je je een huissloof voelt op dit moment. :( Het is iets dat hij zich heeft verontschuldigd maar uitschelden gaat wel heeeeeel ver vind ik. Sterkte ermee in ieder geval, praten doe je al veel zeg je.. misschien idd maar even zwijgen dan.

Hier: Bjarne reageert gelukkig goed op deze antibiotica. Het is ook amoxicilline maar een ander merk en we geven het nu na de fles ipv ervoor (zoals op de bijsluiter staat). Volgens de huisarts was het trouwens onmogelijk dat hij buikpijn had van die amoxi. :x Verder slaapt hij gelukkig ook weer rustiger in. Hij is ook vrij vrolijk. Maar ook nog snel moe en dan erg zeurderig (werkt mij enorm op de zenuwen :)).

Mette wordt zo'n haaibaai, ongelooflijk. Ze is nu al jaloers als ze ziet dat bijv. Sverre of Bjarne ook een stukje van haar boterham krijgen. Ook op het KDV gaat ze piepen als een ander kindje gevoerd wordt en ze naar haar idee niet snel genoeg een volgend stukje brood krijgt. Vanmiddag kreeg Bjarne al een potje omdat hij een uurtje eerder dan Mette had gegeten, dat ziet ze dan vanuit de box, meteen piepen en pruilen en boos. Net zolang tot zij ook mag eten. ;) :D :D

Ik vind het nu nog heel komisch. Maar vraag me af of ik dat over een paar maanden nog vind... :p

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oohh hij werkt zeker aan een universiteit?? ;)
    Hoe herkenbaar is dit. Maar idd even goed natrekken, kan best zijn dat hij al een vaste aanstelling heeft of hoort te hebben. Geloof dat ze bij de uni maar 3 keer mogen verlengen en dan vast moeten aanbieden.

En jij dus maar weer brieven naar supermarkten etc sturen? :D Mijn moeder werkt bij P&O van Economische Zaken, en krijgt soms ook van die kladblaadjes met een naam en adres en de vraag of er werk is. Duidelijke 'ww-klantjes'... :D :D

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

Nou het is heel gek. Hij heeft 1 brief met een 1- jaars aanstelling.
    Na dat jaar heeft hij een ontslagbreif gekregen
    Meteen daarna een brief waarin stond dat hij promotie had gekregen en succes met je werkzaamheden... verderniets.... Dus ook geen einddatum oid...

Ach ja morgen maar even de vakbond bellen :)

Cool he die briefjes :) Tja is toch ook belachelijk! Wiens tijd zitten we hier nu te verdoen ;)

7. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Helena, wat ontzettend naar dat je dit hebt moeten doormaken! Rust goed uit en ik hoop dat je je snel wat beter zult voelen.

Veel sterkte!

8. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Helena: meis, ik schrik helemaal van je verhaal. Wat heftig! Rust inderdaad goed uit en laat je lekker verzorgen. Dikke knuffel!

@ de rest: beetje moe, de dametjes hadden weer eens besloten dat overdag slapen voor baby's is en niet voor dreumesen ;). Ze hebben welgeteld 40 minuten geslapen vandaag :$ (eerst 20 min na de fles van 12:00 uur en toen nog 20 min nadat ik 1,5 uur met ze gewandeld had (meestal vallen ze wel in slaap tijdens het wandelen, maar nu dus niet)... :$). Pfff, het zijn m'n allerliefste schatjes, maar zonder hun middagslaapje ben ik aan het eind van de dag bekaf ;). Ga nu dan ook lekker naar mijn bed. Tot snel!

9. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ylaisa, ik las jouw verhaal over de ruzie met je man. Rot hoor, en lijkt me typisch zo'n ruzie die dus eigenlijk over diepere zaken gaat dan waar de ruzie toen over ging. Neemt niet weg dat hij te ver gaat met het schelden! Gelukkig zag hij dat zelf ook in.
    Maar herkenbaar ook voor mij. Niet sinds de geboorte van de jongens (ik ben gewoon te moe om nog ruzie aan te gaan ;)), maar dat komt vast wel weer :):p

Lindavnr, goed hoor, dat ze zo doorslapen :)

Kar: fijn dat de antibiotica aanslaat bij je mannetje Bjarne en dat hij wat vrolijker is. Het arme mannetje verdient het om nou geen gedoe meer te hebben! (ik kan me trouwens voorstellen dat zeurderigheid op je zenuwen werkt hoor, goed dat je dat bij jezelf bemerkt, dan kun je er beter mee omgaan)
    En temperamentvolle tante, die Mette ;)

Habibas: fijn voor jullie, zo'n prettige dag :)

Karel: wat fijn, complimentjes bij de sollicitatie en meteen een nieuwe baan :)
    Hopelijk valt het mee, de problemen die je man bij zijn werk kan tegenkomen!

@doorslapen: we hebben nu al twee weken een doorslaper: R. houdt zich heerlijk aan zijn ritme. Je moet wel opschieten als hij nu-nu-nu wil eten, maar anders dan dat is hij een engeltje. :D
    Hij sabbelt wel teveel aan de borst. Vindt het heel gezellig daar, maar blijkt geen doorzetter met drinken. Teveel gekolfde melk en KV met de fles gekregen :(

T. krijgt ook Nutrilon Omneo, en daar zit jbpm in, en stroomt dus niet goed door. Hij drinkt goed aan de borst en is gewend wat meer moeite te doen, maar zijn ritme breekt me wel op. Hij komt minstens 2 a drie keer per nacht, drinkt vervolgens de borst niet leeg, maar 2 a 3 uur later is het weer raak. En dan is hij reuze enthousiast dat hij weer bij me is, en ligt steeds aan de borst te smilen. Aandoenlijk en super schattig, maar ik ben zo moe!
    Hebben jullie tips? Hij is ook overdag een vaak kleine beetjes-drinker :).

Zo verschillend als die twee jochies zijn, zo verschillend blijken hun ritmes en wensen ook! (Maar dat vind ik wel leuk :D)

10. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    #2370 Troetelbeertjes, 28 apr 2010
    Laatst bewerkt: 28 apr 2010
    Krista, wat verschrikkelijk dat je moeder zo ziek is en dat de arts zo duidelijk is over voorgaande prognoses! En jammer dat je zus zich egocentrisch toont (of iig zo overkomt). Veel sterkte en knuffel!

Ik herken het, dat je veel verdriet hebt om haar ziekte en tegelijkertijd niet belt of later belt op het moment dat er waarschijnlijk (weer) naar nieuws is, of de volgende keer dat er weer een nare situatie is geweest. Dat vergt veel van je, en dan voel je je ook schuldig als je niet meteen klaar stond. Het lukt mij bij mijn zieke moeder (jong dementerend) meestal wel, maar vaak voel ik me na het telefoontje of een bezoek juist heel rot, omdat het zo confronterend is.
    (Maar misschien interpreteer ik je verhaal (over dat het slacht was dat je nog niet had gebeld) niet juist :))

Lindavnr, ik las je verhaal over wat jullie nog staat te wachten met de operatie: veel sterkte alvast, voor Daan en natuurlijk ook voor jou en je man (en Jesse).
    Gaan jullie voor de thuishulp?

Jeetje, hoe gaat het met jou?

Ok, dit was het weer even. Ben weer tig dingen en reacties vergeten, maar dat maak ik vast later weer goed :p

Groetjes, Luca :)

11. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Helena Tjeetje dat had ik niet verwacht dat het zo zou gaan..Heel veel sterkte en hopelijk ben je er gauw bovenop

12. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Kar ben blij dat het met Bjarne weer wat beter gaat! Hopelijk houdt ie het zo!

@Karel wat een gedoe zeg...hopelijk snel duidelijkheid!

@Lindavr..wat goed van de kanjers, heerlijk hoor!

@Habibas..je kan er indd goed overwaken dat het bij jullie niet zo loopt..maar bij mij ( ons ) is het ook zo dat ik erg ben veranderd..soms zijn mijn reacties zo mn mond uit ( afsnauwend ) dat ik het wel weer wil inslikken..erg kort lontje..Ik heb er alle hoop in dat het na het eerste jaar wel beter gaat.

@zonnebrand Ik heb vd wk Hypo van Zwitsal gehaald..factor 30..en natuurlijk leuke petjes en bandana's en zuidwesters...zijn er helemaal klaar voor!

13. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van ons waren EUR 17.99 per stuk, maar we hadden 20% korting tijdens de mama mazzeldagen. Succes!

14. adi

adi Niet meer actief

Lindavr, wat een schatjes zeg! Echt een heerlijke foto, zo knus J *smelt* En die eerste glimlach is goud waard ;

Jipper, nog 3 nachtjes slapen en jullie hebben de sleutel! Ik snap wel dat je dan meteen aan de slag wilt hoor. En ben je nu constant bezig met de jongens achterna aan het rennen? ;) Een harde applaus voor de lopende kanjers!

Ylaisa, wat balen van die ruzie. En zoals Karel het al zei, het is gewoon de uiting van de vermoeidheid, stress en al die nieuwe verantwoordelijkheid. Ook van zijn kant. Hopelijk hebben jullie het uitgepraat

Habibas, je dagje klinkt heerlijk! Ik hoop dat het morgen tenminste droog blijft, dan gaan we ook op stap met de kids, Ik moet eraan denken dat ik zonnebrand moet kopen

Helena…. Ik lees je bericht met een brok in mijn keel… Wat vreselijk dat het zo moest aflopen meid.. Heb er geen woorden voor. Ik wil jullie nogmaals condoleren met je verlies, en hou je taai. Probeer toch rustig aan te doen en de rust te vinden om het allemaal te verwerken…

Karel, wat een gedoe zeg met de aanstelling van Joel. Ik vind het ook raar, weet ook niet of het mag om een contract aan te bieden zonder einddatum, maar toch voor een bepaalde tijd. Als ie poot stijf houdt kunnen ze hem eigenlijk niks maken, want een aanstelling zonder einddatum is wettelijk een vast contract.. Misschien even bellen met de vakbond inderdaad..
    En jij lekker even nog een paar weekjes blijven solliciteren.. Tja, je kunt zo wel je talenten testen, sollicitatie insturen voor de 2de Kamerlid, of een presentator van het Nieuws enz ;)

Kar, gelukkig reageert Bjarne goed op de antibiotica. Die hebben wij ook gehad voor de oorontsteking van Melisa. Ik heb haar tegelijk ook probiotica gegeven, ABC Dolphius. Deze mag vanaf de geboorte en geeft wat rust aan de darmen. Hierdoor kreeg zij bijv geen diarree, terwijl ze die vorige keer wel had van een kuurtje.
    En Mette lijkt wel een zusje van Melisa. Die kan bijna vechten om eten. En ze wil altijd datgene wat een ander eet, haar eigen bord/fles zijn niet zo boeiend ;)

Margit, tja grote meiden slapen niet meer overdag ;)
    Ik snap dat je gesloopt bent. Ik merk hier ook dat we het vaste slaapritme overdag kwijt raken. Ze kunnen nu makkelijk 3 uur achter elkaar wakker zijn, dat kon eerst echt niet. En slapen maar 2x per dag, in totaal misschien 3 uur overdag.. En ook niet tegelijk, dus eigenlijk nooit rust hier L

Krista, wat een verschrikkelijk nieuws over je moeder! Heel veel sterkte ermee meid.. hopelijk kunnen jullie nog een hele tijd van elkaar genieten…

O ja, meiden… volgens mij zijn bij nieuwe tweelingen weinig ‘meiden-combinaties’… maar ik probeer het toch. Wij hebben echt über-schattige zomerpetjes gekregen voor de meisjes. Van wit katoen met leuke bloemetjes erop. 2 dezelfde.
    Ze zijn alleen te klein, en ik vind het zonde om ze in de kast te laten liggen..
    Heeft iemand van jullie 2 meiden? Jullie mogen het zo hebben, passen denk ik in een grotere envelop, dus kan het ook opsturen. Ik zal ff kijken of ik vanavond een foto kan maken.. Ik kan ze ook geven aan twee ‘losse’ meiden, maar ik vind ze echt extra leuk voor een tweeling J

15. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Helena: meis toch, wat ontzettend heftig dat het zo is gelopen tot aan echte persweeen aan toe. Ik wist niet dat dat in zo'n vroeg stadium ook zo'n heftige uitwerking kon hebben.........
    Heb zelf 2 miskramen (met 6 weken) gehad voor de tweeling, maar ben de vruchtjes 'gewoon' verloren met lichte krampen.
    Heel veel sterkte meid! Neem je tijd om dit te verwerken en laat je goed verzorgen! *knuffel*

16. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

Als ze bij jou te klein zijn zullen ze hier ook wel te klein zijn denk ik he?!

17. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja, meiden… volgens mij zijn bij nieuwe tweelingen weinig ‘meiden-combinaties’… maar ik probeer het toch. Wij hebben echt über-schattige zomerpetjes gekregen voor de meisjes. Van wit katoen met leuke bloemetjes erop. 2 dezelfde.
    Ze zijn alleen te klein, en ik vind het zonde om ze in de kast te laten liggen..
    Heeft iemand van jullie 2 meiden? Jullie mogen het zo hebben, passen denk ik in een grotere envelop, dus kan het ook opsturen. Ik zal ff kijken of ik vanavond een foto kan maken.. Ik kan ze ook geven aan twee ‘losse’ meiden, maar ik vind ze echt extra leuk voor een tweeling J[/QUOTE]

Wij hebben 2 meisjes, maar die zijn nog wel heel petit, dus denk dat die zonnepetjes voor die van mij veels te groot zijn, maar als niemand anders met wat oudere meiden ze wil hebben, hou ik me aanbevolen. Klinkt erg schattig :)

18. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    Ook nog even ego:

Kids gaan nu echt alle kant op..mijn huis lijkt wel een fort! De tuindeur staat met het lekkere weer open maar is ook gebarricadeerd anders kruipen ze naar buiten..pfff..rol een kleed uit..maar die ligt met al het speelgoed dus ook voor jan...
    Verder hebben manlief en ik het zo goed als het kan soort van uitgepraat...hij had natuurlijk al sorry gezegd..maar daar word ik soms niet goed van..
    Ik ga ervan uit dat hij die dag echt een baaldag had..en het is met dit mooie weer retedruk met zn bedrijf..
    Icm mijn kortafheid etc..heb je een mooie basis voor een ruzie.
    We gaan weer op goeie voet verder..en hoeveel ik de laatste ook van hem baal..ben toch ook wel heel blij met hem! :D

19. adi

adi Niet meer actief

Hier passen ze echt in de verste verte niet meer, dus bij jou ook niet denk ik. Ik schat ze meer voor babys van ong 5-6 maanden.

Habibas, ik maak vanavond een foto, kun je zien of je ze mooi vindt.

20. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Oh hoe herkenbaar! Ik dacht dat ik de enigste was... Hier wordt door ML ook alleen maar geantwoord met sorry. Ik heb laatst gezegd dat me dat helemaal niets meer zegt...;) Maar ja aan de andere kant zou ik ook niet weten wat je moet zeggen :)

Laatst vroeg hij me hoe ik me voelde en wat er was, dus ik vertel dat, loopt hij weg en gaat computeren :x Hadden we hier ook ff ruzie en als je dan alleen sorry zegt wordt ik nog woester ...

Deel Deze Pagina