Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

hihihi... toch allemaal zo erg herkenbaar.. Dat sorry kan ik ook niet waarderen als enige antwoord. En helemaal niet op een toon van 'ik zeg sorry zodat je erover ophoudt, maar ik heb er geen spijt van'

Wat hier ook de dooddoeners van uitspraken van ML zijn (tijdens een meningsverschil/ruzie)
    - midden in een ruzie 'schatje' zitten roepen. Als ik al behoorlijk kwaad ben, word ik helemaal pissed ;);
    - of roepen: 'maar jij zei dat ik het zus-en-zo moest doen'. Dan ontplof ik :p, alsof ik ALLES moet bepalen en regelen, zijn hersentjes kunnen niet belast worden met iets onbenulligs als een beslissing nemen, nee, hij beperkt zich alleen tot de uitvoering gggrrr

Erg he?

2. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    even ego:
    gisteren was zo'n topdag, vandaag is een erg slechte. Nynke is compleet uit haar hum. Ze heeft al 4x willen drinken in 5 uur en bij verschonen zag ik dat ze uitslag (kleine rode vlekjes) heeft op haar romp, nekje en ook op haar hoofdje. Geen koorts gelukkig. Herkenbaar? Alleen bij mij op schoot is ze rustig..........

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    waterpokken???? Hebben ze hier nog niet gehad maar ik dacht dat dat ook allemaal rode vlekjes waren...

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Habibas: Kan het geen warmteuitslag zijn? En dat ze dorst heeft en daarom veel wil drinken? (Ik zeg ook maar wat hoor.. )

Oh die ruzies.. Alex gaat vaak zo slachtofferig zitten doen. Zoooo kwaad word ik daar van. En zijn enige antwoord als ik zit te piekeren of klagen is 'Het komt wel goed'. Ja, maar niet vanzelf!!

Ylaisa, pfoe als ik jouw verhalen lees ben ik blij dat ze hier nog niet kruipen..!! :D Is je tuin niet baby-proof? Anders zou ik ze lekker buiten hun gang laten gaan. Gisteren heeft Mette al heerlijk van de bieslook liggen knabbelen. :D :D

5. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

Oh ja! Kan ook heel goed! Dat hebben ze hier ook heel snel last van :)

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ha meiden,
    haha, gisteren het cb gebeld of er een wijkvk hier kon komen wegen. Ze had dit bij de huisbezoeken zelf aangeboden, omdat met de tweeling daarheen gaan nogal een gedoe is.. dat moet dan tussen 9 en kwart voor 10, en dan moet ik echt super haasten aangezien het ook een half uur lopen is.
    Vond het eerst stom om dr gebruik van te maken, maar dacht ach..ze bieden het niet voor niets aan :D
    Nu gingen we net even weg, en komt ze net aangereden! Maar ze had nu willen wegen want ze had daarna een week vakantie maar nja, wij gingen dus net weg.
    Ohh zegt ze, dan weet je wat; hier heb je de weegschaal, dan hou je die gewoon bij, en dan kom ik die na mijn vakantie weer oppikken. Dat mag dan wel eigenlijk niet, maar ach, dat geloof ik wel bij jou! :D hahah.

Dadelijk ga ik ze dus wegen! ben zo benieuwd!
    Is alweer 2 weken geleden...

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    De mannen zijn weer lekker gegroeid! :D
    In 2 weken tijd is Daan 350 gram aangekomen: hij weegt nu 3770 gram.
    Jesse is 300 gram aangekomen en weegt nu 4130 gram!

Geen idee of dat een beetje normaal is, of weinig, of veel, maar ik vind het wel goed van ze! :D haha.

8. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Karel ja vooral als ze dan sorry zeggen op deze manier: ik zeg sorry voor het schelden waar de kinderen bij waren..
    Dus met andere woorden..het was dus wel gemeend..maar alleen een beetje jammer dat de kids erbij waren....pfffffffff

@Kar tuin is op zich babyproof..hebben alleen houten flonders op het begin liggen en ML is bang dat ze dan splinters in hun vingers krijgen..maar ik niet hoor..moet alleen even aangeveegd worden..ook kunnen ze straks op het gras..maar is vorige week opnieuw ingezaaid..dus eventjes wachten nog.

@Lindavr volgens mij is dat harstikke goed...zolang ze maar blijven aankomen ( dacht ik )..

Hier: Nou een TOP dag gehad! Maar wel druk! Vanmorgen gewandeld met kids en hond..en de eendjes brood gegeven..daarna fruitje..en hup de wagen weer in om naar de supermarkt te lopen..broodje en flesje..tukkie tijd...mama even zonnen en schoonmaken..mezelf getrakteerd op een mooie bos lelies..MAMA gelezen..kids uit bed..ingesmeerd..petjes op en met hond naar het park..daar in het gras gespeeld met hun nichie ( scheelt 6 dagen ) en samen met mn zus heb ik me suf gelachen om de kids..en de hond was samen met vriend ( hond van zus ) het park onveilig aan het maken..en lekker aan het zwemmen en eenden aan het verjagen.
    Bij thuiskomst een kado van ML..letterlijk zei hij: " een goedmakertje voor het scheldwoord" :D...nou dan mag hij het wel vaker zeggen...want ;) heb een MAma fiets gehad..compleet met zitje voor en achter..windscherm..en hij heeft mijn nieuwe designfietstassen meegenomen naar de winkel om bijpassende zitjes te vinden............Ik ben zooooooooo blij!!!!
    Morgen lekker fietsen!!!
    De fietsaanhanger houden we nog wel..ga er geen schalen voor halen..maar daar gaan ze pas in als ze zonder schalen kunnen...en als we erop uit gaan kan daar mooi alle troep in!!!
    Blij blij blij!

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Wij hebben ook houten vlonders en ik heb vandaag een hele dikke splinter uit Luuks grote teen moeten halen. Dus het idee van je man is niet zo gek... ;)
    Wel onwijs gaaf dat je zo'n mooie fiets hebt gekregen. Daar heeft 'ie wel iets goed gemaakt toch? Geniet ervan!!

@all; Gaan jullie nog iets leuks doen morgen? Hier in Zeeland staat alles in het teken van het bezoek van de koningin aan Wemeldinge en Middelburg. Maar wij gaan lekker naar mijn moeder (paps doet mee met z'n 'bootje' aan een vlootschouw in M'burg) naar de optocht kijken, ver van alle drukte in de rest van de provincie!!

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ylaissa: wat een super cadeau zeg!! Hij wet dan wel dat hij fout zat en heeft het nu zeker wel goed gemaakt denk ik zo!!!

Jipper: Ik hoop dat het weer een beetje mee zit. Waarschijnlijk krijgen wij vrienden over de vloer met hun zoontje en als het dan goed weer is lopen we door het park waar allerlei festiviteiten zijn...

Lindavnr: lekker gegroeid zeg!! Daan doet het dan ook prima weer he!!

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zwaai zwaai, bijhouden gaat me even niet lukken, hopelijk snel wel weer :D! Nee niet heel ernstig, maar moet maandag weer naar de gyn om uit te laten sluiten dat hier weer aan de hand is wat laatst ook was met die ontstekingen...niet helemaal super hier dus, maar mag eigenlijk helemaal niet klagen natuurlijk gezien het verhaal van Helena daarom ook niet gedaan maar wel even een melding van 'afwezigheid'.

Helena,
    Heel erg dikke knuffel voor jullie! Heftig hoor dat je na het verlies van jullie wondertje ook nog zo iets moet doormaken! Hopelijk kunnen jullie het samen rustig een plaatsje gevan allemaal. Rustig aan meid.

Habibas,
    Misschien zijn het regeldagen?

Lindavnr,
    Super gegroeid hoor :D! En of het nu gemiddeld, normaal of wat dan ook is, doet er niet toe joh :D het is gewoon super van die mannetjes!

Jipper,
    Succes met de verhuizing enzo! Hier weinig plannen voor morgen, misschien even een rommelmarktje over, maar twijfelen nog. Jullie veel plezier met varen, hopelijk lekker weer meid!

Verder sorry! Dit is dat wat ik nog wist, verder is het me een beetje ontschoten.

Ow nog heel klein beetje ego, mag dat ;), Benthe heeft van de week voor het eerst haar eigen naam gezegd :D! 'Bent, Bent'.

Liefs, Hanneke!

12. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Karel, ik heb biologie gestudeerd, veel richting microbiologie, maar nooit m'n bachelor afgemaakt. Ik wil het nog wel.

Adi, ik hoop dat ik je een beetje steun kan geven als ik zeg dat het hier ook drama is, niet zo erg als Aldin gelukkig! Ze gaan vaak niet slapen, worden snel weer wakker, krijsen, en willen niet alleen zijn, klimmen maar op me.. Marcus heeft eergister ook tussen ons geslapen (wel gaan slapen na een uurtje gelukkig)

Habibas, volgens mij maakt Nutriton idd de poep dikker, want het maakt ook de voeding dikker! Maar 7 keer per dag poepen is toch laxerend? En mijn kindjes hadden ook meestal net zoveel poep als voedingen. En ze hebben ook veel last gehad na het voeden, van hun darmpjes denk ik. Maar het is gewoon overgegaan.

Ach arme Ylaissa, wat een rotsituatie bij jou thuis. Maar ook heel herkenbaar hoor. Wij lopen ook alleen maar op elkaar te snauwen. En we hebben het al eens met z'n allen erover gehad dat de zin in elkaar ver te zoeken is. Vandaag ben ik naar de gynaecoloog geweest om te kijken of er niet iets lichamelijks is. Maar die man wist alles zonder dat ik het hoefde te vertellen en gaf me 3 adviezen: 1 dag per week moeten we iets voor onszelf doen, drink een paar wijntjes en ik moet initiatief nemen. Ik had alles al zelf bedacht, maar dat blijkt dus maar dat we echt ook tijd voor onszelf moeten nemen! Ik denk dat dat ook geen overbodige luxe voor jou is; je hebt het niet makkelijk gehad en nu ben je ook nog de perfecte huisvrouw. PFF!!

Helena, wat een verhaal!! Wat een ramp zeg.. Hadden ze niet veel eerder die curettage kunnen doen.. Sterkte met bijkomen!

Kar, gelukkig gaat het beter dankzij deze AB. Ik hoop echt dat het nou snel over is. Rare dokter trouwens, dat ie zegt dat je van ab geen buikpijn kan krijgen. Het is volgens mij algemeen bekend dat ab ook bacterien in je darmen dood met alle gevolgen van dien.
    Grappige Mette :D Hier ook huilen hoor als iets lekkers niet snel genoeg gaat :)

Luca, ja je hebt gelijk over dat bellen hoor. De hele tijd had ik geen zin om te bellen, omdat het weer confronterend zou zijn, en daarna was ik het vergeten. Ik voel me idd schuldig als ik niet voor haar klaar kan staan, of zelf weer loop te klagen, want wat is mijn probleem vergeleken bij haar?

Hanneke, dat lijkt me leuk als ze hun eigen naam zeggen! Ik zou maar trots zijn op Benthe :)

Hier weinig beleeft.. O ja ruzies, ze gaan hier altijd over geld (fred is gierig, maar het is mijn geld. ik geef hem alles wat ie nodig heeft, doe nooit moeilijk, maar iets voor mezelf kopen is altijd te duur) en dat ik nooit thuis ben (nee ik ben aant werken dat ik zo leuk vind, om geld te verdienen voor ons allemaal), dat ik mijn collega's leuker vind dan hem, want daar lach ik (ja want thuis is het zo gezellig thuiskomen met altijd een chagrijnige man).

Vandaag ook na dat gynaecologenbezoek (wat een leuke man, ik werd bijna verliefd haha), ik belde hem heeeel blij en opgelucht op, dat ik normaal was en dat hij aanraad eens per week, weg te gaan, lekker wat te drinken af en toe, reageert ie weer heel negatief " ja dat komt jou wel goed uit he, precies wat je wil, maar dat kan niet met kinderen" Ik zou echt wel met 2 huilende kinderen willen zitten, zodat hij het echt leuk kan hebben en dan herboren is.. Maar blijkbaar hij niet. Hij werkt trouwens nu 5 avonden per week. Dus hij mag niet meer klagen. Dat was ook een leuk gezeur-verhaal van mij he :p

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ habibas: die lichte rode bultjes heeft jesse ook op zijn romp.. geen idee wat het is. Misschien idd warmte bultjes?
    Ik zelf had het idee even dat het 2 keer was nadat ik hem had ingesmeerd met olie, dus dat ga ik nu even niet doen..kijken of het minder wordt.. en dan weer een keer wel doen, kijken of het terug komt. Maar denk niet dat dat het is hoor..

Ook hij heeft een paar dagen hele schrale rode wangetjes gehad, maar dat is nu weer iets rustiger, al is het nog steeds schraal.
    Smeerde er eerst zwitsal 'op het wangetje' op, maar dat leek niet echt te helpen. Nu doe ik er bepanthen op, en dat helpt wel goed, schraalheid is al wat minder geworden.

Daan heeft ook wat rode bultjes in zn gezichtje, maar ik denk ook gewoon van de warmte ofzo?
    Nja, vind het er in ieder geval niet echt uit zien als dat het iets ergs is, en ze hebben ook gewoon een mooie temperatuur, dus het zal denk ik wel gewoon het babyhuidje zijn wat nog erg gevoelig is voor vanalles.

@ Krista, habibas: Hier werd de poep van Jesse echt MEGA dun van Nutriton. Hij had echt gewoon spuitluiers, zoals ie dat in het begin bij borstvoeding had. En ook iedere luier zat vol, dus ook 7 keer per dag toen.
    En voor ik aan die Nutriton begon, had ie gewoon hele goede ontlasting, en 1 keer per dag.
    Dus ben na een weekje of anderhalf gestopt met die nutriton, en een paar dagen erna was het weer gewoon normale ontlasting.
    Hij heeft nu nog zo ongeveer 2-3x per dag een poepluier.

14. adi

adi Niet meer actief

HOERA voor Benthe!!!! Wat knap zeg, en het moet echt megaschattig klinken ;)

En wat naar dat je er weer last van hebt, maar inderdaad toch beter om het even na te laten kijken..

Ik weet niet of je het kwijt wilt hier, maar ik vraag me af wat voor klachten had jij precies bij die ontstekingen? En wat was er precies aan de hand?

Hier heb ik namelijk al een paar weken last van mijn buik. Vorige maand ong de hele maand ongesteld geweest (ondanks de pil), en sinds een week best veel last van mijn onderbuik. Ook ter hoogte van mijn KS-wond.
    Ik heb de gyn nog steeds niet gebeld, moet het echt doen.

Maar nu begin is steeds banger te worden dat het toch iets niet goed zit daarbinnen...

Sterkte maandag trouwens !!!!

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Adi,
    Super trots idd op die kleine (toch wel groot wordende) meid!

Ik ga je even een pb sturen want zet idd liever niet alles hier neer gezien natuurlijk heel de wereld (;)) dit mee kan lezen.

Maar even heel kort, even contact opnemen met de/je gynaecoloog lijkt me geen gek idee. Hier overigens geen last van bloedingen (al ruim 3 jaar niet ongesteld geweest).

Liefs, Hanneke!

16. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Krista..klinkt heel simpel wat die Gyn zegt he?!...Zoiets had ik zelf ook al bedacht..en indd dan maar wat wijntjes aangezien je daar toch losser van word.

Gister was ik toch zooooooooo moe ineens..'s ochtends even gefietst met de kids..'s middags lagen ze op bed en toen sloeg bij mij de moeheid ineens heel hard toe..en moest ook huilen en kon niet meer stoppen..later op de middag weg geweest..vroeg in de avond thuis..film kijken ( was de bedoeling ) maar ik viel alweer in slaap op de bank.
    Terwijl ik toch niet echt een drukke dag had..goed had geslapen die nacht..maar wat me wel opvalt is dat ik nog maar 4 pillen van mn strip hoef..en dat ik elke maand dit wel ervaar..en als ik ruzie met manlief heb is dat meestal de laatste week van mn strip! En ook dat huilen is dat zo extreem! Ik heb dit vroeger weleens gehad..maar de laatste jaren eigenlijk niet...miss toch kijken voor een andere pil ofzo??? Wie heeft dit nog meer??

@Adi Jeetje ik hoop het niet zeg dat het iets met je ks te maken heeft..je zou het bijna niet meer verwachten na 9 maanden..maar miss wel naief van mij. Ik hoop dat het meevalt..maar wel ff bellen he ;)

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Krista: Wat goed dat je naar de gyn bent gegaan!! Maar wat hij zegt klopt wel. Het is heel belangrijk om iets voor jezelf te doen. Vandaar dat ik ook weer ben gaan werken. Even iets voor mezelf. En wat wijntjes dat helpt hier soms, maar soms ook averechts, want dan wordt ik zo duf dat ik meteen in slaap val ;) :)

Wij proberen soms echt bewust samen te zijn. Soms wordt het ook echt gepland,niet romantisch, maar het helpt wel om echt samen tijd door te brengen en weer even romantisch te zijn.
    Daarnaast gunnen we elkaar ook de pleziertjes. Dus ik stimuleer dat Joel alleen ergens heen gaat bijv. werkuitje en anders om ook. Je hebt dat echt nodig. In het begin zei ik ook kattig; jij hbt makkelijk praten jij hebt altijd uitjes enzo en ik zit dan met de kinderen, maar ja daar kom je niet veel verder mee helaas :(

Lindavnr: in het begin heb je idd dunne ontlasting, maar na een paar weken wordt dat weer anders hoor.

Hier: Romy heeft 2 ondertanden bijna door. Je ziet ze nu duidelijk zitten, zit alleen nog een vliesje over. Haar hele kontje is kapot en rood en ze poept alles onder ;)

Ylaissa: ik denk idd dat je een andere pil moet hebben qua samenstelling. Het is wel fijn dat je dit ontdekt hebt, kun je er wat rekening mee houden ;) De dokter vraagt hier echt of ik chagerijnig wordt en zo :)

Hanneke: wat stoer dat ze haar naam kan zeggen. Als ik dat lees wordt ik altijd zo blij want dan besef ik dat wij dat straks hier ook krijgen! Kan ik er naar uitkijken!!

18. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Karel echt vraagt jouw dokter dat?? Super hoor! Tja hier slik ik dezelfde pil al 13 jaar ofzo..Stedril 30..een vrij lichte pil..maar denk door de zwangerschap etc dat mijn hormoonhuishouding is veranderd..dus dat ik een andere samenstelling moet hebben...Nu echt maar eens die dokter bellen! Roep ik al maanden volgens mij!

19. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ja hij vraagt echt hoe ik dan ben. Bijv. ook of ik ga snoepen of dus chagrijnig wordt. Zo kijkt hij hoe ik reageer en dan kijkt hij welke pil erbij past :)

20. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi ladies,

Even heel kort......dit stond gisteren al de hele tijd open, maar geen tijd voor gehad....:)

Bedankt voor het meedenken over de uitslag. Het is nu weg en ze doet het weer super hoor!:D Waarschijnlijk toch die warmteuitslag zoals jullie al dachten!

Verder ga ik nu even niet reageren.......
    Oh ja, straks voor het eerst naar de kapper sinds 1 jaar en met manlief naar de stad, want oma past op. Heerlijk hoor!!

Deel Deze Pagina