Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Hey allemaal,
    Hier gaat het langzamerhand weer wat beter. Voel me niet meer zo heel draaierig, maar zie er nog uit als een spookje :).
    Begin al weer een beetje te vergeten hoe naar het allemaal was.

Hanneke, het is natuurlijk onzin dat jij niet mag klagen omdat ik dit heb gehad. Bij mij is het hopelijk eenmalig, bij jou lijkt het langdurig. Nog steeds niet helemaal duidelijk wat het is dus?

Jipper, sterkte met de verhuizing!

De pil: ik ben gewoon gestopt met het nemen van de pil omdat ik merkte dat ik compleet veranderde toen ik stopte omdat ik zwanger wilde raken. Ik reageer heel sterk op hormonen, ben een paar keer van pil gewisseld maar kon er geen vinden waar ik me goed bij voelde. Heb toen met Berry afgesproken om andere voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Zoals jullie ondertussen weten is een volgende zwangerschap welkom, dus een "ongelukje" maakt hier niet zo veel uit. Als we denken compleet te zijn, laat 1 van ons zich gewoon helpen. Geeft mij veel rust, het idee nooit meer de pil te hoeven slikken.

Habibas, nog even als reactie op jouw miskramen. Heel naar dat je dit twee keer hebt moeten meemaken, maar wat fijn dat het relatief rustig verliep. Bij mij was het zo pittig omdat het vruchtje niet los wilde laten en ik was officieel 11 weken zwanger. Het vruchtje was alleen gestopt met groeien bij 6,5 week.

Karel, JUJ TANDJES!!! hè hè ;)!! Misschien een tip: ons werd geadviseerd om bij kapotte billen Bepanthen te smeren. Dat is veel vetter dan zinkzalf en helpt de billen sneller helen.

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

Ja? bedankt voor de tip! Wilde net hier posten omdat ik me bijna geen raad meer weet :( De hele billetjes zijn kapot en is vuurrood. Het begint ook te bloeden nu :( En als ik dan de sudocreme opsmeer dan begint ze te huilen van het prikken... :(

bah...

3. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @Karel1978: Timo had het van de week ook, heel zielig, het bloedde gewoon!

Ik maakte zijn billen schoon met een wattenschijfje met olie, niet dus met schoonmaakbillendoekjes, bijna om de twee uur zijn luier verschoond (maar hij poept misschien nog meer als jou kleine meid).

Het gekke was ik had ook gehoord dat als het echt kapot is dat je dan bepanthen moest gebruiken maar dat hielp echt niet dus toch alleen maar sudo gebruikt en het was na een dag al stukke minder, hij huilt in ieder geval niet meer erom. Oja en na het wassen laat ik 'm even in z'n blote billen.

4. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Oja als ik dan dus met de olie had schoongemaakt dan depte ik met een hydrofiel luier de billen droog en daarnba de creme, meestal stopte hij dan ook met huilen.

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Oh lees net bij een ander topic waar ik schrijf calendula billenzalf van VSM!

Nou ga zo even stofzuigen en.... mijn grote zoon had om half twaalf de laatste fles en kwam pas weer om kwart voor zes :) toch ook al heel mooi vonden wij :)

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Linda: bedankt voor de tip! Met die doekjes moet je zo wrijven en dan wrijf je het idd kapot :( Ik ga het maar eens proberen... Thanx!

7. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Helena blij dat je je al iets beter voelt! weet je al wanneer je weer gaat werken?
    MBT pil..dacht er ook aan om 1 van ons te laten helpen..maar indd..ik ben nog maar 27..manlief wel al 38..en het plaatje compleet is er wel NU..maar misschien volgend jaar weer anders..vind dat nu toch nog zo definitief.
    Zat aan een spiraaltje te denken..maar ik meen dat Krista daar niet zo posi over was.
    Vraag me ook af of je juist een zwaardere pil moet als je heftig op ( nu een lichtere ) reageert..

Hier: Pfff..boodschappen gedaan..met mn mams..toch maar gevraagd of ze mee wou..had een hele waslijst en dat gaat niet met alleen de kinderwagen en een mandje..Eten etc gehaald voor de aankomende dagen omdat ik as maandag weer ga werken.
    Britt heeft voor het eerst in een winkelkarretje gezeten..ach wat is dat toch leuk! ..normaal met 2 kan dat natuurlijk niet.
    En nu..genieten vh weekend voordat we ons weer gaan begeven op de arbeidsmarkt!
    As maandag past mijn mams op..komt hierheen..en dan neemt ze de kids mee naar haar huis..want dan komt mn zus haar dochtertje brengen..en dan eten we daar ( erg handig! )..dinsdag ook mn mams..en woensdag...uuuh weet niet eens of ik dan moet werken ivm 5 mei viering.
    Ben op zoek naar een drieling buggy...Adi een idee? :D
    Mn mams gaat namelijk standaard op dinsdag op mn kids en die van mn zusje passen..dus is het wel handig als ze de deur uit kan..een bolderkar is ook leuk..maar dan met zitjes..anders gaan ze alle kanten op.
    Dacht wel een leuk kado voor moederdag ( 2e hands dan ;) )

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Kapotte billetjes: He toch, wat sneu :(
    Hopelijk helpen de tips en is het gauw over!!

@ linda: Wat goed dat hij zo geslapen had! :D fijn!!

@ hier: Ook een super nacht gehad!! Om 11 uur voeding gegeven en toen kwamen ze pas om 6 uur weer, dus netjes 7 uur geslapen! :D top!

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    #2409 jedalin, 1 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mei 2010
    Weer vragen om stemmen verwijderd!

Wel leuk trouwens; heb nog niemand gevraagd te stemmen, en heb al 13 stemmen gekregen in 1 dag!! :D

10. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @lindavnr; Ik heb gestemd hoor! Het is ook zo'n supergave foto!

@Karel; Sterkte met de billetjes. Hier hebben ze nooit zulke kapotte billen gehad, dus ik kan je niet echt helpen. Maar als de billen een beetje rood zijn zweer ik bij talkpoeder. Al die zalfjes maken het naar mijn idee dan alleen maar erger.

@Helena; Fijn dat je je iets beter voelt, maar rustig aan hoor. Het is niet niets allemaal.

@de pil; Ik ben, omdat ik het echt niet anders wist, ook maar weer de pil gaan slikken. Mijn verhaal is eigenlijk hetzelfde als dat van Helena. Toen ik stopte met de pil voelde ik me veel beter. Ook minder last van mijn angst en paniek. Maar toen ik ging nadenken over andere voorbehoedsmiddelen kwam ik er echt niet uit. Dus toch maar weer de pil. Eén van ons laten helpen is ook een optie, maar dat doen we dus ook pas als we echt heel zeker weten dat we 'klaar' zijn en zo ver zijn we nog niet... Lastig hoor...

Rest weet ik niet meer, sorry... :(

11. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Jipper tjee jouw verhaal komt mij ook erg bekend voor...ik dacht eigenlijk dat het kwam omdat ik zwanger was ( was namelijk na het stoppen met de pil meteen zwanger) maar ik was gedurende mn hele zwanger super vrolijk...nooit een kort lontje of chagi..echt geweldig voelde ik me!!!! Problemen begonnen meteen toen ik weer begon met de pil

12. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Dan zou ik toch overleggen met de huisarts. Tijdens je zwangerschap is je hormoonhuishouding ook anders dus wie weet!

Hier: Sofia kan op handen en knien staan! Ze is de hele dag al bezig en zooooo ontevreden en gefrustreerd...gr... ben het helemaal zat. Dat gehuil en gezeur..bah...

Ik hoop dat ze nu gaan slapen tot de laatste fles :(

13. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Ylaisa, goed dat je het hebt terug geleid op je pil. Heel goed mogelijk dat je lichaam nu gewoon heel anders reageert. Die afspraak bij de dokter is zo gebeurd joh moet je maar denken! Je hoeft niet eens met je benen wijd zoals ik charmant bij de gyn :p Het ergste was nog dat hij er een vinger in deed en mij m'n spieren liet aan- en ontspannen!

karel, precies hetzelfde zegt Fred. "je bent al altijd weg" en dan nog erger: "je moet je verantwoordelijkheid nemen" dus hij werkt tegen in het betervoelentraject. Maar ik ga hem wel uit eten nemen van de week, en misschien ontbijt op bed :)

14. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Karel succes met je meiden. Het hangt in de lucht he, hangerige kindjes die zichzelf in de weg zitten. Ik heb zinkoxidecreme van de dokter gekregen, dat is een wondermiddel hoor. Hij was nogal tegen zwitsal door de parfum.

15. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Karel succes met je meiden. Het hangt in de lucht he, hangerige kindjes die zichzelf in de weg zitten. Ik heb zinkoxidecreme van de dokter gekregen, dat is een wondermiddel hoor. Hij was nogal tegen zwitsal door de parfum.

16. adi

adi Niet meer actief

Hallo meiden,

ik weet niet alles weer, maar wil ff heel kort reageren.

Karel, hoera dat de tandjes al bijna door zijn!!! Bij Aldin is nr 2 ook ongemerkt doorgekomen! (of was dat de reden van die vreselijke nacht van laatst? En bij Melisa staat ook alles op springen,,

En die frustraties van de kids... ik word hier soms ook hopeloos van. Ze kunnen zich heel goed verplaatsen met tijgeren en heel snel rondjes draaien op de buik, maar vooral Aldin wil heel graag vooruit. Hij kan nu ook op handen en knieën staan, maar dan wiebelt ie heen en weer ;)

Ylaissa, ik heb zelf geen drieling-buggy, vind het echt verschrikkelijke ondingen. Ze zijn of te breed, je komt geen enkele deur door, en heel lang als treintjes-model. Je kunt dan bijv onmogelijk een bocht maken in de winkel oid.
    Wij hebben nu gewoon een tweeling- en een enkele wagen. Als ik alleen ga (en dat is echt bijna nooit), neem ik eentje mee in de baby-bjorn.
    Voor straks willen wij ook een bolderkar met zitjes, dat lijkt me een goede oplossing.

Krista, gefeliciteerd met de vermaandag van Marcus en Lucas! Er worden hier straks gewoon 7 kids bijna tegelijk jarig, en dat lekker midden in de zomer ;)
    O ja, die bezoekjes aan de gyn ;). Dat met die vinger, hij heeft waarschijnlijk je bekkenbodem getest.. Ik heb daar een paar jaar geleden heel veel problemen mee gehad, moest zelfs naar een fysio (speciale) daarvoor, echt super genant was dat ;)

En na al die pil-verhalen... volgens mij moet ik dat ook bespreken met de gyn. HIer ben ik inmiddels ook veranderd in een plant, zin is echt ver te zoeken, en het ligt echt niet aan mijn man..

17. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hoi!

Weer terug van de eerste sleepover met de twee jochies bij mijn ouders. Mijn moeder was jarig en we zijn naar de Beekse Bergen safaripark geweest. Het is goed gegaan allemaal. Het was me vroeger nooit opgevallen hoeveel kinderwagens en jonge gezinnen daar wel niet zijn ;).

Hier baal ik nu een beetje. Luca-man moet dingen van zijn werk afmaken. Hij is vanavond na zes uur naar zijn werk vertrokken en blijft daar nog wel even. Morgen ook en dan weer een volle werkweek (5*9 a 10 uur ;)).
    Het levert gelukkig niet teveel ruzie op hier, maar gezellig is anders...

Gelukkig is de stress en drukte na de komende week iets minder. Kunnen we even samen met de kids ontspannen...

Ik pak op een heel laag pitje mijn eigen werk weer een beetje op binnenkort (eigen bedrijfje aan huis). Gewoon even met iets anders bezig zijn iedere dag. Ben benieuwd hoe dat me weer gaat bevallen :).

@de pil: ik reageerde vroeger ook niet zo leuk op de pil. Werd er erg somber van. Ik reageer best heftig op die hormonen (Dat was in de zwangerschap helemaal erg, lees: prenatale depressie). Maar anders dan dat ik het bij jullie lees dus.
    Bij mij was de Mirena spiraal (wel) de oplossing. Maar een 50e tot een honderdste van de hoeveelheid hormonen in je bloed (vergeleken met de pil) en als bonus niet of nauwelijks meer ongesteld. Hij zit er hier alweer anderhalve maand in en blijft totdat we voor een (eventuele) derde gaan. Ik verwacht ook geen bloedverlies meer tot die tijd, net als bij de Mirena's voor de zwangerschap :D.
    Maar jullie zullen er vast al bekend mee zijn.

@Karel: sterkte voor je meisjes!

@all: nog niet goed bijgelezen, dus later meer :)

18. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Ik heb een peg perego drielingwagen, is een treinmodel en kom overal binnen en doe ook boodschappen in de supermarkt etc.

19. ducie

ducie Bekend lid

15 feb 2008
    662
    0
    0
    lieve moeders hier

een 2-ling is toch wel bijzonder als je dat krijgt

nu wil ik vragen of er hier heel misschien moeders zijn
    die nog een geb kaartje over hebben ?

ik spaar geb kaartjes en dan is een kaartje van een meerling wel bijzonder

gr anja

20. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Wat een heerlijke schoonmaakdag :) Dat vinden jullie vast ook want er wordt amper gepraat.

Adi, je hebt me nog niet geaccepteerd!

Deel Deze Pagina