Tweeling mama's!

Discussion in 'Algemene clubs' started by Karel1978, Nov 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heel mooi gezegd :)!

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Nou dat heb ik dus precies zo! Vanmorgen m'n zus aan de telefoon en die vroeg of R&S al zelf brood en avondeten konden wat haar zoontje kon dat al wel met ruim 9 maanden, maar je moest er wel tijd in stoppen. Ik zei al voorzichtig dat ik dat wel probeer, maar dat het met 2 echt niet altijd te doen is...en ze ging er maar over door, Dan durf ik dus niiet te vertellen dat ik er gewoon geen tijd voor heb en eerlijk gezegd ook geen zin, en dat ik blij ben dat ze uberhaupt eten binnen hebben... Begin me dan al snel een "slechte" moeder te voelen :(

Habibas: Aventflessen hebben inderdaad een groter gaatje :) stand 1 is groter als stand 2 van difrax geloof ik!! :$ Wat ik wel eens deed als ik alleen was is de kindjes in een wippertje zetten na de voeding zodat het kan zakken. heb je je handen vrij voor de volgende!

Toch zou ik persoonlijk kijken of je het ritme 's avonds gelijk kan trekken. Dus ans de een halverwege in slaap valt dan maar weer terug leggen. Je kunt trouwens ook verbaasd zijn over hoe goed kindjes kunnen drinken terwijl ze slapen ;)

Verder is die 3.5 uur prima lijkt me en ik zou dus idd de laatste fles op vraag doen, de rest gewoon strak.

Maar goed, er zullen ook voorstanders zijn voor alles op vraag ;)

3. adi

adi Niet meer actief

Habibas, ik heb teruggegraaid in mijn geheugen en zo ging het bij ons met 7 voedingen:

ze kregen om: 9-12-15-18-21-1 en dan nog een nachtvoeding op verzoek.
    Die voeding op verzoek kregen ze alle drie als eentje zich meldde. Dan haalden we alle drie uit bed, even ruiken of ze gepoepd hadden. Bij alleen een plasje ging ik ze niet verschonen 's nachts, dan worden ze alleen maar wakkerder van.
    Hier dronken ze de voeding van 23.00 en de nachtvoeding geheel slapend overigens. Ik heb ze nooit wakker gemaakt, gewoon baby uit bed en fles in de mond (of de borst). Ze moesten in het begin even aan wennen, maar snel genoeg konden ze heel goed slapend drinken. Ik liet ze 's nachts net zoveel drinken als ze wilden, als ze genoeg hadden aan 20cc was het ook prima, daarna gewoon terug in bed.
    Wij deden dan altijd samen voeden. Mijn man voedde twee kindjes tegelijk 's nachts (ik de derde vanwege bv). Misschien is dat een idee voor je? Wij zetten de kindjes dan op ons grote bed tegen de voedingskussen aan en hielden de flesjes vast. Boeren dan even om zn beurt. Dit werkte echt super.
    Overdag als ik alleen was deed ik dan vaak twee kindjes in de wipstoeltjes en tegelijk de fles geven. Je mist even dat intieme moment, maar die haalde ik daarna wel in.

Wij gebruiken nog steeds de 1-2-3 speen van Difrax. Melisa dronk haar fles met nutriton, en we begonnen met stand 2 en eindigden met stand 3. Zij dronk altijd heel langzaam. Maar omdat we twee tegelijk voedden konden we de andere al over de schouden houden voor het boertje en met de andere hand haar fles vasthouden.

Tja, je wordt heel handig met zoveel babys. Als je echt zo doorheen zit probeer een aantal nachten praktisch te worden. Doe om en om voeden wat Karel zei, en soms even allebei tegelijk. Laat ze lekker doorslapen tijdens het voeden, en verschoon ze niet als het niet nodig is.
    Wi verschoonden de kids toen trouwens altijd vóór de voeding.

Heel veel succes!

4. adi

adi Niet meer actief

Nou ja, smeert de kleine zijn eigen boterham al? Ik snap soms echt niet dat sommige mensen niet snappen dat je met meerdere kids geen zeeen tijd hebt om van alles te gaan experimenteren.

Maar van andere kant, mijn vriendin heeft er ook 'maar' één en zij oefent bijvoorbeeld helemaal niet met een tuitbeker want dat is zo'n gedoe, en de stukjes eet ie ook niet (10 maanden) want die wil die niet en een potje is makkelijker... tja dan voel ik me ineens een super-mama :D

En je moet gewoon een keer vragen of ze een dagje wil ruilen met je.. dan krijg je een hele tijd geen lastige vragen meer ;)

5. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Ja misschein wel..maar zij heeft altijd een beetje vreemd gedaan over het feit dat wij een tweeling kregen. naja. Het zijn juist de mensen die dicht bij je staan die je zo onzeker kunnen maken :(

Ik bedenk maar altijd wat de meiden wel kunnen en voel me dan ook supermama. Zeker als ik weer zo'n super lieve glimlach krijg van Sofia of Romy...

6. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Habibas: Meid, wat naar dat je zo ontzettend moe bent. :( Vergeet niet dat je kindjes nog heel klein zijn en misschien ook wel die 7 voedingen nodig hebben. Zeker als ze nog niet meer willen drinken dan 120 per keer. Maar fijn is anders...

Wat wij deden was altijd 'nummer 2' ook mee naar beneden nemen als er eentje wakker werd. ook al sliep die nog. En zo werd hun schema 's nachts in ieder geval gelijk. Dus daar zou ik mee beginnen.

Verder deden we de voedingen 's nachts samen. Ieder 1 kindje. En lagen we na max 3 kwartier weer in bed. Verschonen voor de fles, zodat ze slapend terug gelegd konden worden. Maar op een gegeven moment gingen ze na de fles nog poepen, dus werkte dat niet meer.

En verder kun je eens een grotere speen proberen als je nutriton gebruikt.

In ieder geval veel sterkte!! En echt, ooit wordt het beter....

7. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh ik denk nu soms ook met weemoed terug aan de tijd dat we alleen Sverre hadden.. ;) En dat terwijl hij nog steeds het vermoeiendst is van alledrie! Ik mag toch hopen dat Mette en Bjarne ietsje minder van lawaai houden... ;) :D (Zit er niet in, kan ik nu al zien.)

Het is echt heel speciaal en leuk om een tweeling te hebben vind ik, leuker dan ik ooit had kunnen denken. En M&B zijn de makkelijkste kindjes die er zijn. :) Maar eentje tegelijk is al werk genoeg. :D

8. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Wat leuk dat er zoveel is geschreven :D

Ik ben uren geleden een reactie begonnen, maar mijn comp. is extreem langzaam (tijd voor een nieuwe... ) en ik zie dat alle adviezen aan Habibas al gegeven zijn. Heb mijn comp. dus opnieuw opgestart en hij is nu sneller :)

@Als je man er niet is: ik vind dat ook echt iedere keer weer wennen! En ik was vanmorgen ook blij omdat ik wist dat het weekend er aan komt, mijn mannetje niet werkt dit weekend, en het dan dus een stuk meer ontspannen is! Zo'n gevoel dat een meerling een taak is voor twee mensen, niet eentje ;)

@Habibas: veel goede tips al! Veel sterkte iig en wat ook al gezegd is: het blijft niet zo!
    En probeer het ook over je heen te laten komen, dan stress je minder en stress is een grote energievreter. En voor je het weet laten ze meer tijd tussen de voedingen :)

@Seks: hier hebben we de afspraak dat we eigenlijk iedere avond wat doen: of het nou elkaar 'een handje helpen' is of meer. Deze afspraak kwam voor de zw-schap neer op iedere avond seks of meer in bijvoorbeeld het weekend, in de zw-schap en nu is het wat minder energiek allemaal, maar even frequent en ik denk dat we niet mogen klagen ;).
    Ik ben blij met deze afspraak: je komt noodgedwongen altijd toch even tot elkaar, of het nou maar voor 5 minuten is of meer :)

@Kar: lijkt me fijn voor je als je je gevoelens met Alex deelt. Vertelt hij jou hoe hij zich voelt?

@Margit en Linda: KDV: lijkt me ook erg moeilijk! Veel succes en sterkte en goed om te lezen dat het al wat beter ging, Margit.

@Marye: jullie hebben het druk zeg! Zoveel klussen in juist deze drukke periode. Knap hoor!

@hier: De jochies waren bij het CB 5800 en 5995. Alles gaat goed, alleen gaan we een bezoekje brengen aan de fysio vanwege voorkeurshoudingen.
    Ze prikten T. verkeerd waardoor hij nog een prikje moest en dus meer vloeistof binnenkreeg. Arm mannetje :(, maar alles is nu weer goed.

@all: wanneer gaat het CB zich zo bemoeien met het eten? Hier hebben we eigenlijk nog geen echte vragen gekregen daarover. Maar ja, nu is het toch nog een kwestie van BV of KV...

Mannetje maakt aanstalten om hier af te sluiten, ik ga maar eens meehelpen! Heb lang niet op iedereen gereageerd, maar later weer meer ;):)

9. KristaB

KristaB Actief lid

Jan 27, 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    aah wat een 'feest' der herkenning! Fijn dat we erover kunnen praten en het zo vaak voorkomt. Ik dacht dus dat ik gek was en ben naar de gyn gegaan.
    Ik zeg soms ook tegen Fred dat ie maar ergens anders seks moet zoeken, dat ik dat dan tenminste niet hoef te doen... Maar hij zegt idd dat ik gek ben, dat ik dat niet eens mag denken! Wij doen het ong 1x per week. En dan niet omdat ik al behoefte heb, maar omdat ie al 4x die week heeft gezegd dat ie zin in me heeft en ik me echt schuldig voel! Ik heb wel de raad van de gyn opgevolgd en ben begonnen, en het was best lekker, maar ik heb nou weer een gigantische schimmelinfectie!
    @marye: ik heb heel lang last gehad van de knip, nu nog wel, en daardoor ook bang geworden. Dus na de bevalling was het gewoon voorbij.
    O ja wat die gyn trouwens ook zei, heel treffend: je bent nu in je eigen gedachten niet meer die mooie jonge blom, maar moeder. Klopt precies! Wat Adi ook zegt: straks worden die kinderen weer wakker, heb je nog geen tijd om te slapen of iets voor jezelf te doen. Pff.

Kar, ik vind het echt zo rot dat je maar ongelukkig blijft! Je moet idd wat meer leuke dingen met jezelf en je man doen. Maar hoe moet dat met 3 kindjes? Misschien kan Sverre bij de ene opa en oma en de tweeling bij de andere?

10. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    @Habibas misschien ten overvloede maar ik heb ergens gehoord dat ze niet langer als 20min over de fles mogen doen...dus ik zou inderdaad kijken voor een andere speen

Hier: film De Gelukkig Huisvrouw is echt een aanrader..heel heftig verhaal! En voor iedereen die een post-traumatische depressie heeft gehad..heel veel respect! Heb het voor mn zwangerschap altijd onderschat..na mn bevalling dacht ik er iets anders over..maar nu na het kijken van die film...hallaluja!!!..wat enorm heftig en ben blij dat toch de overgrote meerderheid er na de bevalling goed uitkomt!!
    Veel tranen moeten wegslikken bij het kijken van de film!

11. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

Jun 7, 2009
    514
    0
    0
    Wauw! 3 pagina's moest ik lezen en ik ben hier gisteren nog geweest.

Habibas, er zijn al heel veel tips geweest maar ook nog een paar van mij. Het is wel een heel verhaal geworden hoor, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.
    Hier hebben we ook altijd op schema gevoed. Onze jongens waren dit gewend vanuit het ziekenhuis en het is ons heel goed bevallen. Midas zat bij thuiskomst op 8 flessen, Lex op 7, dus wij hadden twee schema's, haha. Jij hebt ook twee kleine kindjes, dus ga er maar vanuit dat ze nog wel een paar weekjes die 7e fles nodig zullen hebben.
    Toen ze allebei op 7 flessen zaten was ons schema ongeveer 6-9.30-13-16.30-20-23.30-2.30.
    Wij voedden ze eigenlijk altijd tegelijk. Als ik alleen was ging ik in het midden van de bank zitten met aan beide kanten een kindje en hield ik zo de twee flessen vast. Om en om een boertje (dan legde ik een hydrofiel onder de fles van de andere zodat deze lekker door kon drinken) en klaar. Scheelt erg veel tijd.
    Als Berry thuis was deden we elk een kindje.
    De laatste voeding deden we in ons bed. Ik deed de voeding van 2.30, Berry die van 6.00, zodat hij daarna naar zijn werk kon. Zo konden we allebei bijna 6 uur slapen. De nachtvoeding deden we op de kamer van de kinderen. Daar hadden we een fijne stoel staan en twee mc's. Ik legde Lex dan met een fles gestut in de MC en Midas nam ik op schoot want die was met z'n kleine lijfje nog niet stevig genoeg om een hele voeding in de MC te zitten. In eerste instantie verschoonden wij de kinderen ook voor de voeding (anders spuugden ze vaak door het "dubbel klappen"), maar toen we naar 6 flessen gingen, gingen de jongens steeds vaker onder de voeding zitten poepen. Daarna verschoonden we ze na de voeding en dat was ook geen probleem. Wij gebruikten ook de speentjes van difrax. Standenspenen gebruikten wij pas later, toen de jongens rijstebloem door de voeding kregen. We hadden eerst die van Difrax, maar zijn later overgestapt op die van Kruidvat. Ik vond bij Difrax in het halfdonker de standen erg moeilijk te zien.
    Lex heeft lang Comfort gedronken (zelfde als nutriton, maar dan van Friso) . Hij was juist een heel gulzige, snelle drinker, dus we lieten hem de dikke troep gewoon door een klein gaatje zuigen. Toen deze "manie" over was, hebben we medium-speentjes voor hem gekocht van Difrax. Zo kostte het hem iets minder moeite. Misschien is dat ook wat voor Bente? De speentjes zijn vrij stug, dus misschien verslikt ze zich dan minder makkelijk.
    Toen we naar 6 flessen gingen hebben we de nachtfles flexibeler gemaakt. We wachtten tot er na de avondfles een kindje wakker werd en op dat moment maakten we de ander ook gewoon wakker. Dit werd steeds iets later.

Zorg goed voor jezelf hoor! Ik kan je echt aanraden om op schema te gaan voeden en 's middags gewoon even met de kindjes te gaan slapen. Zonder die regelmaat en de rust voor jezelf had ik het denk ik niet getrokken. Voor de kinderen is het belangrijk dat het goed gaat met hun ouders. Geknuffeld werden/worden ze hier meer dan genoeg. Ik vond niet dat ik daar persee het voedingsmoment voor moest gebruiken. Daarnaast krijg je ook meer energie om wat met de kinderen te ondernemen. Buitenlucht vond ik ook belangrijk voor de kleintjes, dus ik ging vaak even wandelen. Knapte ik zelf ook altijd enorm van op. Dat doe ik nu nog steeds, elke dag even een rondje lopen of fietsen.
    Vanaf het moment dat ze op 6 flessen zaten werd ik heel makkelijk met de kinderen voeden. Als ik ging lunchen met een vriendin (en haar toen drie kinderen) nam ik ze gewoon mee. Lekker de wagen in de schaduw op het terras, twee hydrofielluiers mee om flesjes te stutten, luiertas mee. Kindjes konden lekker slapen in de buitenlucht en werden af en toe even lekker uit de wagen gehaald om mee te knuffelen. Leuk voor de kindjes en voor de mama :).

Enneh, ik vind het tegenwoordig heerlijk om alleen te zijn met Lex en Midas. Kan ik mooi mijn eigen plan met ze trekken. :D

Een tweeling is echt druk, maar nu ze wat groter zijn merk ik dat ze zich veel beter kunnen vermaken dan een eenling. Ik kan prima even wat in huis gaan doen. Lex en Midas spelen lekker met elkaar, terwijl ik vriendinnen heb met eenlingen die continue vermaakt moeten worden.
    Afgelopen week hadden Berry en ik een gesprek over onze hypotheek en hebben de jongens meegenomen in de wagen. Wij konden praten en zij zaten kiekeboe-spelletjes met elkaar te spelen en lekker te lachen. Heerlijk!

Karel, dat eten! Hier eten de jongens ook echt nog niet zelf. We proberen het ze wel te leren, maar het gaat langzaam en vergt veel van hun fijne motoriek.

Luca, dat je daar de energie voor hebt! Ik vind 5 minuten ook seks, haha :). Sneu voor Tristan dat hij nog een keer geprikt moest worden. Heeft hij er veel last van gehad?
    Enneh, in feite kies jij ervoor om het CB te consulteren als je vragen hebt, dus als jij vragen hebt over eten en hun mening wil horen dan stel je ze gewoon.

Adi, haha, ik moest zo lachen om jouw verhaal over seks. Ik heb dat ook. Op zich wil ik wel, maar ik vind het zo'n gedoe, die pyjama uit...moeite doen...;)

Kar, dikke knuffel voor jou. Voel je je nog steeds zo alleen staan in de verzorging van de kinderen of is Alex ondertussen bijgetrokken? Pas goed op jezelf hoor!

Krista, schimmelinfectie :(. Vervelend. En ja, een domper op de voorgenomen seksuele opleving ;)

Margit, heel fijn weekend! Geniet lekker van julllie tijd samen.

Oh, de kindjes zijn wakker. We gaan lekker tekenen voor de oma's voor moederdag. Jullie nog grootse verwachtingen voor morgen? Voor veel van jullie is het je eerste moederdag toch? Heel veel plezier!!!

12. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Echt? Ik vond het een afschuwelijke film...

13. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0

Waarom?

14. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Ik vond het verhaal zwak. Er werd (zoals in de meeste Nederlandse films) zoveel in gevloekt en getiert. En al dat bloot in het begin. Ik ben echt niet preuts ofzo en ook ik vloek wel eens, maar ik vond het niet echt bijdragen aan de film. Daarnaast heb ik de helft van de tijd niet kunnen kijken, omdat ik het allemaal zo heftig vond (de bevalling, daarna wat ze met het kindje deed, enz.). Nee...brrrr...als ik eraan terugdenk krijg ik weer de kriebels.
    Nog wel wat positiefs; er zaten ook best grappige en ontroerende stukjes in en ik vond dat er goed geacteerd werd, maar dat weegt voor mij niet op tegen wat ik hierboven schreef.

15. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Sorry trouwens, dat ik op de rest niet reageer, maar er is zoveel geschreven dat ik echt de puf niet heb om hele verhalen te gaan typen. Dan maar even niet. De klusmoeheid is hier toegeslagen... ;)

16. KristaB

KristaB Actief lid

Jan 27, 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb de film niet gezien, maar wel het boek gelezen. Dat had ik gekregen van een vriendin toen ik het allemaal niet meer zag zitten en had gezegd dat ik huisvrouw wilde worden. Ik vond het een erg 'leuk' boek.

Marcus kruipt alleen nog maar over Lucas heen. Lucas vindt dat niks en gaat dan huilen, en ik mag echt niet weg, want anders weer huilen. Het beste is nog als Marcus op mij kan klimmen.

Gister een 2e campingbedje gekocht bij Aldi, echt goedkoop van een bekend Duits merk blijkbaar! Maar daar gaan we dus niet in slapen. Niet met fles, niet met mama ernaast, niet als we al een uur aan het dreinen zijn. AArg. En ik kwam thuis, legde ze in hun normale bedje en ze vielen als een blok in slaap!

O nou het lijkt op etenstijd hier, huilen geblazen.. Doeii

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    haha hier ook! Alleen bij mijn ouders slapen ze goed in een campeer bedje ;)

Die film lijkt me zo deprimerend...als ik de voorstukjes zie zit ik al bijna te janken ;)
    Ik heb voor mezelf een lekkere taart gemaakt, met lange vingers, slagroom en cognac en dan afdecoreren met chocolade! Volgend jaar mogen R&S het zelf doen ;)

18. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik zal die film niet gaan zien, want heb een hekel aan Heleen van Royen en ik ben op dit moment zwaar Carice-moe. En, na mijn eigen PPD hoef ik even niet, geloof ik. ;) :D

Verder vandaag weer de halve middag alleen gezeten met de kids; mijn ouders zijn op mijn verzoek even langs gekomen. Alex moest fluiten bij voetbal. Morgenochtend gaat hij zelf spelen en ben ik dus de hele ochtend weer alleen. Leuk dat hij een hobby heeft. Maar ik werk ook fulltime (behalve woensdag maar dan ben ik bij de kinderen dus kan ik ook niets)..

Maar goed. Vanochtend wel samen 't huis schoon gemaakt. En de wasmand is ook zo goed als leeg. Dus dat is tenminste iets. :D Vrijdag krijgen we weer kijkers; ik hoop op goed resultaat. Ik ga vrijdag ook het koopcontract van het nieuwe huis tekenen! :)

19. Habibas

Habibas Actief lid

Aug 26, 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve lieve dames,

Heel erg bedankt voor alle uitgebreide reacties op mijn wanhopige berichtje!! Ik zal alle tips eens op een rijtje zetten en dan kijken wat voor ons het beste voelt, maar dat ik meer structuur en regelmaat moet toepassen is me wel duidelijk geworden!!

Ik vind het echt bijzonder dat jullie zoveel tijd nemen om mij advies te geven, doet me erg goed!! :):)

trouwens vannacht op zolder geslapen met oordoppen in en ML de voedingen gedaan. Ik heb om 2.30u wel geholpen, want toen was ik wakker, maar de voeding van 6uur helemaal gemist, heerlijk!! Alles bij elkar 9 uur geslapen, dus helemaal super! Dat gaan we vaker doen, ook andersom trouwens :D

Fijn weekend nog allemaal!

LIEFS

20. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    @Jipper ik heb ook lange tijd mn handen voor mn mond gehouden..vond het af en toe ook te erg worden..wat ze dr kindjes aandeed etc..maar daarom vond ik het juist een sterkte en goeie film..omdat het me erg aangreep..dat vind ik toch een kunst als je een film maakt. Ook veel grappige stukjes inderdaad..en bloot en vloeken..tja typisch nederlandse stof helaas weinig aan te doen.

Verder vond ik Carice heel erg goed acteren!! En vind ik het erg goed dat zo'n boek word verfilmd..ik zag ook mannen in de zaal en misschien worden zulke situatie nu minder onderschat door mannen en door de omgeving eerder herkend.

Share This Page