hm, er is veel geschreven! Kar: leuk om te lezen dat Mette zo ondernemend is! Hier zijn ze ook erg gefrustreerd dat ze het kruipen niet onder de knie krijgen...ze moeten echt leren dat als ze een been naar voren doen, het armpje ook naar voren moet Wel goed dat alex heeft aangegven dat hij zich zorgen maakt! Ben je nog eens met de ha wezen praten? Veel plezier vrjdag bij het tekenen van het koopcontract!! Ylaissa: hoe bevalt het werken nu? vind je het fijn? Ooievaarsbeten: eh wat is dat?? Linda: hier lachte Romy ook veel meer in het begin als Sofia! Zo vanmiddag lekker naar de film geweest..Alice in wonderland. Daarna nog naar de kledingwinkel villa happ geweest. De hele collectie met 50% korting! Dus we hebben weer wat ingeslagen Verder is de hele opvang geregeld voor de erste maand van m'n werk. Als ik dan m'n definitieve rooster weet kan ik meteen bellen. Wel een hele opluchting dat dat in ieder geval geregeld is! Nu verder met m'n patatjes
Wij betalen 10 euro per uur. Dan doet ze niet alles, maar wel beneden alles (keuken niet standaard), op de 1e verdieping alles en afwisselend de ramen/keuken/deuren/zolder e.d.
Heb heel ff 2 sec, maar even een tip: Lindavnr, naast de tips van Jipper nog even dit: hoe verwarrend het ook klinkt, een huisolie droogt vaak juist de huid uit. Voor de droge huid wordt aangeraden om niet met olie te smeren maar met een vettende creme. Olie wordt dan aangeraden om in het badwater te doen, zodat de huis olie kan opnemen. Huishoudelijke hulp: wij betalen 11 per uur, 3uur per week. Ze doet dat 'standaard' dingen in het hele huis. Voor grote schoonmaak, bijv ramen lappen, meubels verzetten om onder te poetsen, keuken gronding enz vraag ik haar zo af en toe om extra te komen.
Lindavnr, Jipper en Adi, bedankt voor jullie reacties over een droog huidje! Ga ik wat mee doen! Helena: mooie foto's, schatjes!!! Karel: fijn dat de opvang geregeld is en lekker, patatjes
Ik kan echt niet typen hiihihi Met huis bedoelde ik huid. Je hoeft van mij niet je huis met olie in te smeren ff ego: sinds deze week zitten ze hier allemaal los
Oh Helena, wat een lieve stoere ventjes!! Oh ja, hier ook ooievaarsbeten op Mette's oogleden. Het lijkt 't meest op gesprongen adertjes (op de oogleden tenminste) en verder op een klein rood vlekje. (Helaas zagen die vlekken van de hersenvliesontsteking er ook zo uit. Dus ik moet af en toe nog even goed kijken bij Bjarne ) Hulp in de huishouding: oooohhh wat heerlijk lijkt me dat! Maar voorlopig geen geld voor denk ik. Karel, klinkt als een heel geslaagde middag! Lekker hoor. Lachen: Mette eerder als Bjarne. Maar 't scheelde voor de hersenvliesontsteking telkens precies een week: Mette deed alles iets eerder. Nu zit er wel een paar weken vertraging in, al is Bjarne enorm met een inhaalslag bezig! Vergelijken is moeilijk te voorkomen denk ik; je hebt nou eenmaal vergelijkingsmateriaal. Ik merk wel dat het steeds minder wordt, nu ze steeds duidelijker een eigen persoonlijkheid krijgen.
Margit, wat een heerlijk weekend! Fijn zeg Helena, jij ook al slachtoffer van de verhuismanie! Linda, dat vergelijken blijft altijd met alles hoor! En is het niet door jezelf, dan doen andere mensen het wel voor je... En ik ben jaloers op je hulp in de huishouding!!! Luca, mijn HA was ook geen fan van zwitsal vanwege de parfum. Zelf hebben we helemaal nergens last van gelukkig, dus ik gebruik het gewoon, maar ik weet dat er van de bodyshop heerlijk spul is voor babies! En natusan is volgens mij veel minder geparfumeerd. Je hebt trouwens van Zwitsal 'Naturel plus', dat is zonder parfum! En je hebt ook van Neutral babyverzorging. Nou daar kun je even mee vooruit O en natuurlijk heel simpel: amandelolie. M'n dermatoloog is daar fan van. Helena, leuke ventjes!! En zeker een mooie foto van Midas! Ze zijn heel verschillend toch? Of ben ik nu zo'n dom iemand waar ik zelf ook een hekel aan heb? Adi, gefeliciteerd met het loszitten!!! Hier weer driftbuien, pff! Ik dacht dat we het gehad hadden.. Je moet natuurlijk niet gaan slapen!! Gelukkig heeft K3 wonderen verricht. (Ik HAAT K3, maar ze vinden het fantastisch. Hoe moe en vervelend ze ook zijn, zodra ze het horen kijken ze met open mond naar de tv) Dus dat een half uurtje aangezet, en toen zonder al teveel morren naar bed. M'n manager is ziek. Haha! Ik zie het maar als bad karma Erg fijn gewerkt vandaag voor de verandering. Het einde van m'n contract komt in zicht. Maar vooralsnog sta ik op het nieuwe rooster gewoon ingepland na 16 juni. Als zij niks zeggen, kom ik gewoon werken, want ik hoorde van mijn collega, en heb het net opgezocht, dat ze dan verplicht zijn je contract te verlengen met wat je nu hebt. Dan kunnen ze me altijd nog willen ontslaan, maar dan met oprotpremie! Ik hoop dat ze er niet aan denken! Ik heb me ook aangemeld bij het CWI, en nu moet ik een workshop WW gaan doen. Ik zie het al voor me.. Maar het is voor een goed doel!
Wat een geweldige foto's! Hulp: ik betaal nu 11 euro pp en heb haar ook 3 uur per week. Ik had eerst een andere hulp, haar betaalde ik 10 euro pp. Ik heb beide via marktplaats gevonden. Ze zijn op gesprek geweest en toen dat goed voelde, heb ik iemand uitgekozen. bij mij doet ze in principe alles. Ik woon in een (groot) appertement dus dat scheelt denk ik wel iets.
Ooh Krista, wat een heerlijke ventjes!! Echte lekkere stoere mannen! (Ik vind ze ook aardig identiek Adi )
Krista, ik zou idd ook gewoon mijn mond houden en komen werken.. Eigen schuld dat zij zo laks zijn toch?! Sverre vindt K3 ook leuk, en hij probeert ook die dansjes na te doen, erg lief! Maar alle muziek lijkt op elkaar, na 3 liedjes tuiten mijn oren ook. Hier is het weekend! Vandaag ouderschapsverlof, morgen vrij en vrijdag heb ik ook vrij genomen. Raar idee. Vanavond gaan we een MP-vaatwasser ophalen, ben benieuwd. Die van ons is al maanden stuk en de monteur wist vorige week te melden dat de pomp vervangen moet worden, kost ruim 160 euro! En dan nog uurloon, voorrijkosten etc. Die MP-vaatwasser kost 150 euro. En het gaat mij er maar om dat hij het doet.
Kar heerlijk zo'n lange weekend! Ik werk vandaag ook thuis, straks gesprek op KDV (zie verhaal hieronder) en morgen een bruiloft Ik ging vanochtend de kinderen naar KDV brengen en kreeg daar te horen dat hun (verticale) groep dicht gaat wegens te weinig bezetting. Ze gaan dan over naar een babygroep... Ik wil helemaal niet dat ze overgaan! Ze doen het daar zo goed! En de 2 leidsters waar ik een geweldige klik heb gaan dan naar andere groepen. De derde leidster gaat mee naar de babygroep, maar die werkt eigenlijk altijd alleen op mijn zenuwen. (standaard antwoord op elke vraag = 'ik weet het niet') ppffff.. ik kan zo niet werken nu, zit met honderden vragen. Ik ga ze ook allemaal stellen vanmiddag, en we krijgen ook de kennismaking met de nieuwe groep. Zitten jullie kinderen ook op een babygroep? Is daar niet te veel herrie met AL die babys (hier waren zij de enige babys tussen peuters)? En hoe zit het dan met eetmomenten. De meeste babys hebben ongeveer dezelfde schema's. Moeten ze dan geen eeuwigheid wachten op hun eten?
vervelend ineens zo'n wijziging! Hier zitten de kinderen ook op een babygroep. Helaas was er op de verticale groep geen plek meer. maar op zich bevalt het heel goed. Ik denk dat R&S wel de jongste zijn van het stel. Op deze groep zitten niet zo heel veel kindjes volgens mij, of er liggen er altijd veel te slapen. in ieder geval; als ik ze kom brengen 's mddags is het meestal heel rustig en kan ik goed praten met de leidsters. Er zitten kindjes bij die al kunnen lopen of goed kruipen en die spelen dan gewoon met R&S... Wachten op eten is hier eigenlijk ook geen probleem. Als ik kom krijgen ze meestal meteen een boterham en de fles. Ik denk dat het ongeveer het zelfde gaat als de vertikale groep alleen zijn de kindjes jonger. Je hebt er natuurlijk ook meer leidsters dus dat scheelt Maar zoiezo alles vragen wat je wilt vragen en uit ook je gevoelens over die ene leidsters. Je wilt dat er iemand op je kinderen past die adequaat kan reageren en niet met alles ik weet het niet reageert.
@Kar; Lekker dat je lekker een lang weekend hebt. Kun je hopelijk ook een beetje bijkomen. Hoewel vrijdag natuurlijk best een spannende dag gaat worden! Goed trouwens dat jij en Alex hebben geconstateerd dat je even een extra zetje nodig hebt. Hopelijk heeft dat het gewenste resultaat en 'fiets' je redelijk relaxt door alle drukte heen! @Krista; Wat lijken jouw jongens op elkaar!! Lekkere stoeren ventjes zijn het al zeg! Leuk!! Was nog vergeten te reageren op het berichtje over je moeder. Lijkt me dat Moederdag een aardig dubbele dag voor jou is geweest. Een beetje laat, maar alsnog sterkte!! @Helena; Ook al op Hyves gereageerd, maar wat een heerlijke mannen heb jij!! Het zijn echt knapperds!! En geduchte concurrentie voor Daan en Luuk zo te lezen! Spannend dat jullie ook verhuisplannen hebben. Hoop dat het lekker snel zal gaan als jullie echt de knoop doorhakken. En met verlies verkopen kan bijna niet meer anders tegenwoordig... Het is een echt kopersmarkt op dit moment. Wij hebben ons huis zelfs maar net boven de WOZ-waarde verkocht. @Adi; Kan je geen antwoord geven op je KDV-vragen, maar ik kan me voorstellen dat je er wel mee in je maag zit. Hopelijk krijg je vanmiddag alle antwoorden die je hoopt te krijgen. En ze wennen ook vast wel weer in een andere groep, toch? @Margit; Super dat jullie weekend zo geslaagd was. Hopelijk volgen er snel meer! En geniet lekker van jullie weekje vrij. Helaas zit fietsen met de meiden er niet in denk ik, want wat is het weer 'fijn' weer... @Linda; Vergelijken zal altijd blijven gebeuren vrees ik. Zeker als je kindjes ook nog eens heel erg op elkaar lijken of van hetzelfde geslacht zijn. Het lot van een tweeling/meerling... @Luca; Hopelijk helpen de tips die je hier hebt gekregen. Ego; We zijn nu echt bezig met de laatste loodjes. Nu kan ik nog even niet zoveel doen, maar straks komt mijn schoonmoeder oppassen en Mattijs heeft een middag vrij genomen, zodat we vanmiddag het nieuwe huis kunnen schoonmaken en de laatste dingen in orde kunnen maken voor de verhuizing van morgen. Vanavond wordt het 'nieuwe' bed opgehaald. Morgenochtend ga ik, samen met de hulptroepen, de restjes inpakken in het oude huis. En ik hoop 's middags dan al naar het nieuwe huis te kunnen om dingen uit te gaan pakken. De andere hulptroepen (niet erg geëmancipeerd, maar dat zijn allemaal mannen en de vrouwen pakken in... ) zullen met een vrachtwagentje heen en weer rijden met meubels en dozen. Heb er superveel zin in, maar zal ook heel blij zijn als het allemaal voorbij is!! Jullie horen er wel van!