Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

phoe wat is er veel geschreven zeg! Ik heb hier een berg was achter mijn rug die op me wacht dus doe ik het heel snel. Sorry als ik niet op iedereen reageer.

Lindavr, ik vind het heel begrijpelijk dat je nog niet zo veel buiten komt, helemaal als je alleen bent. Ik ging pas vanaf 5 maanden of zo weleens alleen met de kids naar buiten, en dan vooral om ze naar KDV te brengen. Sinds kort maak ik een ommetje met ze, het is allemaal veel makkelijker als ze eenmaal kunnen zitten vind ik. De derde heb ik dan ook in een buikdrager, dus ben nog miner mobiel. Maar we gaan binnenkort een derde stoeltje monteren aan onze tweelingwagen en dan heb ik ook een soort van drielingwagen.
    En dat het met 1 kind allemaal makkelijker is, is geen rare gedachte hoor, het is gewoon een feit (of je kind moet ziek zijn). Hier hebben we een paar keer twee kids uit logeren gehad,e n bleef 1 kindje thuis voor de extra aandacht. Wij vinden het dan zooo bijzonder. Dat we hem of haar die ongedeelde aandacht kunnen geven, en samen de baby naar bed kunnen brengen of in bad doen. Ik rust dan ook uit, met 1 kindje. Mijn vriendinnen vinden het overigens niet leuk als ik dat zeg, want de meeste hebben met hun ene baby al bijna een burnout ;)

Hanneke, meid je hoeft helemaal niet te twijfelen aan jullie ouderschap, jullie doen het gewoon prima! En Ruben is nu waarschijnlijk bezig met het ontdekken van zijn persoonlijkheid en eigen IK en dan zit ie zichzelf een beetje in de weg. Ik heb ook geen tips hoe je je ermee zou moeten omgaan, dat hebben waarschijnlijk mama's met wat meer ervaring. Maar iig heel veel geduld voor jullie en sterkte voor hem ;) En hopelijk blijft het bij de meiden weg :) (hoop ik ook altijd ;))

Karel, de meiden zijn goed gegroeid joh! En weer precies even groot als Aldin en Melisa, grappig :) !

Hier:
    Ik weet niet of er zoiets bestaat als 9-maanden-puberteit, maar daar heeft Aldin waarschijnlijk last van. Hij wil zo graag kruiopen, maar het lukt hem NET niet. Hij staat heel goed op handen en knieën en kan met zijn benen wel op de juiste manier bewegen, maar hij durft zich net niet op te vangen met zijn handen, en daar gaat het mis. Dan gaat ie voluit op de grond liggen en KRIJSEN! Ik mag hem ook niet helpen :(, dan wordt ie ook boos. Hij zit ook in een rare fase dat ie niet op schoot wil liggen voor de voeding, het moet zittend. En dat vind ik wel erg, want ik vind het juist heel knus even die fles-momenten.
    Mijn kleine baby wordt groot :(
    (en inderdaad hoop ik dat de meiden het niet zo heftig ervaren deze fase)

Vandaag is fysio hier geweest voor de standaard controle. En ze doen het perfect! Gecorrigeerd ziotten ze helemaal bovenin de motorische-curve, en ongecorrigeerd zitten ze ook binnen de curve. Ze was helemaal onder de indruk hoe goed en stevig ze los zaten en hoeveel controle ze over hun lichaam hebben. De meisjes zijn ook heel goed bezig, eigenlijk bijna net zover als Aldin, alleen gaan zij nog niet op handen en knieën staan, ze tijgeren nog (achteruit).

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Adi: grappig he! Hier doen de meiden net als Aldin. Op handen en voeten zitten en tekeer gaan als het kruipen naar voren niet lukt. Romy is zoiezo aan het miepen want die huilt om ALLES :( Op de creche vertelde ze dat ze bij alle ouders die hun kinderen kwamen halen ging huilen *zucht*

Dus die puberteit bestaat volgens mij wel ;)

Met 1 baby een burnout? ;) Dat bestaat niet.... ;)

3. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Naar buiten met de kinderen: Ik vind het juist heerlijk om met de jongens naar buiten te gaan, vooral toen ze nog kleiner waren. Ik kon toen ook pas echt gaan genieten van mijn verlof. Lekker in de stad afspreken met een vriendin, luiers mee, flesjes mee voor de jongens en mama lekker lunchen. Doelloos wandelen vind ik helemaal niks, maar ik heb eigenlijk elke dag wel wat te doen. Even een kaartje posten, boodschapje doen, op visite...

Volgens mij heeft elke tweelingmoeder wel eens gedacht hoe makkelijk het moet zijn met 1 kindje. Ik zeker. Als ik soms zag hoe makkelijk vriendinnen even weg ging, terwijl er bij mij in het begin veel voorbereiding bij kwam kijken als ik even weg wilde.
    Nu soms nog hoor. Je hebt er altijd twee om op te letten en nu ze overal bij kunnen is in mijn eentje op visite bij mensen zonder kindvriendelijk huis bijna geen doen.

Hanneke, lastig hoor, zo'n peuterpubertijd. Ook wel zielig dat hij zo gefrustreerd is. Lex doet dat nu al wel eens. Vooral als hij me iets duidelijk wil maken maar dat niet kan. Dan gaat hij heel boos op de grond liggen huilen en bonkt hij met zijn hoofd op de grond. Midas heeft hetzelfde, maar hij trekt heel hard aan zijn eigen oren :D.
    En ik voel me inderdaad weer aardig goed. Soms komt het nog wel terug, als ik een zwangere vrouw zie ofzo, maar dat zal altijd wel zo blijven.

Nessy, 20 miskramen! Jeetje wat erg. Ik heb er laatst 1 gehad en vond het al zo vreselijk dat ik erg bang ben voor een nieuwe zwangerschap. Dat wil ik echt nooit meer meemaken. Ik hoop voor jou dat er nog een gezonde zwangerschap in zit.

Karel, je hebt zeker lange meiden! Fijn zeg dat ze weer goedgekeurd zijn.

Adi, haha, geweldig! Wij rusten inderdaad ook uit met 1 kindje thuis.

4. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Die peuterpuberteit bestaat echt wel hoor.
    Of het is een oei ik groei moment.Het is vervelend maar gaat weer
    vanzelf over.Makkelijk praten heb ik nu met mijn grote kids maar die
    van mij waren ook ukkies en weet nog wel hoe het was.Ze willen vaak
    zoveel maar zijn er nog niet klaar voor.Vond het ook wel zielig.

Ik vond het wandelen ook heerlijk.Even eendjes brood geven en frisse
    neus halen en de kids helemaal happy en rozig.:)

Een zwangerschap zit er voor ons denk ik niet meer in.Ben te bang
    voor weer een miskraam en ik ben ook nu (sinds vandaag) 43.
    Denk dat ik 1 van de oudste hier op het forum ben met nog
    een paar meiden.:)

5. adi

adi Niet meer actief

Nessy gefeliciteerd met je verjaardag :)
    Jeetje, 20 miskramen... ben er even stil van..

Maar ik zie aan je banner dat jullie nog bezig zijn voor een 5de? Heel veel succes! En leeftijd zegt niet altijd alles.

6. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Adi...na mijn miskraam in februari hou ik alleen mijn ongie bij maar
    we zijn er niet bewust meer mee bezig.En eerdaags moet ik geopereerd
    worden en dan 6-8 weken erna nogmaals dus kan het niet nu echt niet.
    Ben ook te bang voor weer een miskraam.

Zag trouwens dat je schreef over een drielingwandelwagen.
    Wij hadden er vroeger 1.Er zaten 2 kids naast elkaar en 1 ervoor.
    Was net een tank maar kon ze alle drie meenemen en gaan wandelen.:)
    Ik was er echt blij mee.

7. adi

adi Niet meer actief

bedankt voor het kamertje ;)
    Die van Aldin moet nog. Op dit moment staat daar mijn grote boekenkast. Het is een 100 jaar oud, handgemaakte vitrinekast in Engelse stijl. Ik heb het hele land afgezocht om die te vinden en nu moet ik hem verkopen :( want hij past nergens anders in het huis. Als die verkocht is, gaan we de kamer van Aldin opknappen.

De meiden slapen prima naast elkaar, gelukkig maar. Het scheelt ook niet veel, eerst zat er 2 meter tussen, nu niks meer. Dus qua geluid zal het niet heel veel schelen. Het grappige is dat ze nu elkaar zien door de spijlen, dan roepen ze elkaar ook, schattig ;)

Met het naar bed brengen: aan Melisa is het heel lastig te zien wanneer ze moe is. Zij valt nog steeds gewoon in slaap tijdens de fles, maar als deze leeg is wordt ze wakker, gaat zitten en wil dan zingen en springen :(. Dan gaat ze in haar ogen wrijven en gapen, probeer ik haar in bed te leggen, gaat ze daar verder zingen en springen :(. Nu heb ik twee nachten naast haar gestaan en haar handjes even vastgehouden, na 10min sliep ze, dus dat is heel netjes. Diyana gaat sinds 2 dagen wel gewoon normaal slapen, hopelijk blijft dat zo.

En ik heb de gyn gebeld en een afspraak gemaakt. Moet volgende week dinsdag daarheen. Bedankt voor het vragen :). De pijn is op zich nu over, maar ik wil wel vragen hoe het zit met die doorbloedingen en pijn die ik toen had.

8. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Adi: Wat balen dat Aldin zo doet, eigenlijk best zielig!
    Hopelijk krijgen de meiden deze fase niet .

Nessy: Wow wart heftig zeg al die miskramen enz. Wat een hoop ellende.

Over 1 of meerdere kinderen: Ik denk wel eens als iemand klaagt dta het zo extreem druk is met 1 kindje. Dat ze zich niet zo moeten aanstellen, ik heb er 2 en ik vind het bets meevallen, had het me nog veel erger voorgestel;d. Ws komt dat allemaal nog wel...

9. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    #2709 Pippie1976, 19 mei 2010
    Laatst bewerkt: 19 mei 2010
    Meiden, even snel ego vraagje: mag je naar buiten met een kindje met 39.4 koorts? Arme Merle is ziek... Wil afwisselend hangen en spelen en drinkt gelukkig wel goed, dus maak me (nog) geen zorgen, maar zou wel graag met ze naar buiten gaan vandaag. Lees alleen verschillende adviezen op internet... Wat zouden jullie doen? Dank alvast!

Kom later weer meer reageren. Eerst maar deze dag een beetje doorkomen, met 1 ziek kindje en 1 heel ondernemend kindje... (ja, dan denk ik ook weleens dat 1 kind een stuk makkelijker zou zijn...:))

10. adi

adi Niet meer actief

Melisa had laatst ook hoge koorts, maar was verder gewoon actief, blij en at en dronk goed. Wij hebben naar HAP gebeld en gevraagd of we met haar een dagje naar buiten konden (winkelen). Was juist goed zei ze, zolang het buiten mooi weer is en als je ervoor zorgt dat ze niet zweet en vervolgens in de wind of in de airco zit.

11. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Adi: slim om HAP te bellen! Heb ik dus net ook even gedaan en die zeiden idd hetzelfde. Ga zo dus lekker even wandelen met de dames.

12. adi

adi Niet meer actief

Heel veel plezier dan en beterschap voor Merle!!

13. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Margit: beterschap voor je meisje!

Wat zijn er gister weer veel herkenbare dingen geschreven! Helaas weinig tijd om te reageren nu. Misschien straks :)

We moeten zo naar de fysio i.v.m. voorkeurshoudingen. Iemand ervaring met de fysio en wat je kunt verwachten? Oefeningen, tips voor mij? Ze doen toch geen oefeningen die vervelend zijn voor de kleintjes? :)

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hier ook erge voorkeurshoudingen, vooral bij daan..gok dat we ook fysio zullen moeten starten..
    Dus ik lees mee over evt. tips!
    Ben elke dag aan het vechten met Daan met zn hoofdje, dus ik leg hem maar voortaan op zijn zij...
    Hij heeft rechts ook nu een beetje een afplatting..

15. adi

adi Niet meer actief

Wij hadden hier instructies ter voorkoming van voorkeurshouding (vanwege couveuse-tijd). We kregen een dag-schema hoe we na elke voeding de kindjes neer moesten leggen in bed. maar als de kleine zijn hoofd al kan draaien naar andere kant, werkt deze schema al niet meer.
    Volgens mij doen ze echt geen 'rare' oefeningen. Enige wat ze kijken is of het echt een voorkeurshouding is. Ze leggen dan het kindje in verschillende poses en kijken of die zich elke keer naar zijn voorkeurskant draait. Dan krijg je waarschijnlijk tips en trucks hoe je de andere kant aantrekkelijker kunt maken. Misschien krijg je ook een zij-slaap-kussen

16. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Ylaissa, ik heb de afgelopen dagen jouw voorbeeld proberen te volgen met die 55 euro, maar ik zit al op 14 euro per dag! En dan koop ik geen gekke dingen... En vooral geen luiers.

Adi, echt fantastisch dat kamertje!! Net als Karel zegt, ik kan zoiets echt niet bedenken! :( Ik ben nu helemaal benieuwd naar het kamertje van Aldin! Misschien kan ik ideetjes pikken :D

Luca, wat gaaaaf dat T. al zo bewust geluidjes kan maken!
    Hier hebben we nu tieee of tietiee als ze iets leuks zien, zoals de katten of de vissen, en ik merkte net dat Marcus Lucas wilde roepen en heel hard DAAA zei.

Mijn moeder is gister weer een ronde bestralingen gestart. Er zit nu ook in haar hals, en daar heeft ze veel pijn van, dus de dokter stelde bestraling voor.

En wat een mooie foto die eerste! Die zou ik uitvergroten en boven m'n bed hangen.. En die andere twee zijn ook echt leuk!!

Linda, ik zou idd zeggen dat jullie het zelf willen proberen te doen. Dat voorkomt dat mensen denken dat jullie het beter denken te weten, en ik denk dat ze dan alleen maar trots op jullie kunnen zijn. En gewoon alles doen voordat de visite het kan doen.

Habibas, heerlijk een weekendje met je ouders. Precies wat je zegt, kan je lekker even de zorg delen en gezellig samen zijn :)

Lindavnr, ik zou het moeie kindje idd alvast naar bed brengen en dan heb je lekker even tijd voor het andere kindje! Het duurt toch niet lang voordat die ook moe is. Het is natuurlijk voor jezelf wel rustiger als je ze allebei naar bed brengt, dan heb je even 2 uurtjes rust. Maar af en toe is het wel fijn hoor! Gaat de 'niet moeie' gewoon slapen dan als je die in bed legt? Hier zou dat een drama worden...

Helena, gelukkig dat het weer lekker gaat! En goed dat je weer helemaal gaat werken.

Habibas, ja hoor bij ons sliepen ze ook zo snel weer.
    En ze hebben bij ons sinds ze in hun ledikant slapen een slaapzak, 6 maanden was dat ofzo. Ze sliepen eerst namelijk nog in de wieg, omdat ze echt niet gingen slapen in het ledikant. Die slaapzak gaf ze blijkbaar geborgenheid want die hielp wel mee om ze te laten slapen. Het bijkomende voordeel is dat ze zich niet meer onder dekentjes kunnen wurmen! En zonder slaapzak worden ze wakker, omdat ze zich bloot trappen. Ze hebben erboven ook nog een lakentje en dekentje.. Ik denk dat zodra het warmer wordt, ik eerst het lakentje weglaat, en als het nog warmer wordt, het dekentje, maar wel het lakentje.

Groene stinkpoep hebben ze ook gehad, het is van een ontsteking, maar het ging hier vanzelf over. Je kan even de HA bellen, vragen wat hij denkt.

Hanneke, grappig dat je zegt dat je denkt dat het aan je opvoeding ligt. Toen mijn jongens nog draken waren :p, vroeg ik me heel vaak af of ik het gewoon verkeerd deed, en of jij op jouw manier altijd engeltjes had :D

Lindavnr, ik vind het altijd een opluchting om naar buiten te gaan. Idd, je kan dan niet op de bank hangen, maar de kindjes vinden het leuk, en zijn dan lekker stil en aan het kijken naar alles. Dat is ook rust.. Want thuis zijn ze altijd aan het mekkeren.
    En een aantal maanden geleden, toen een aantal van ons in jouw fase zaten, hebben we die gedachte ook met elkaar gedeeld: 'hadden we maar 1 kindje, veel makkelijker'. Maar het wordt steeds makkelijker met je kindjes, ze hoeven dan niet meer 7 flesvoedingen, gaan spelen (met elkaar!) en dan ga je zelf ook weer beter in je vel zitten. Ga je weer werken? Dan helpt ook, lekker weer jezelf zijn.
    Natuurlijk denk ik soms nog, als ik er een had, kon ik makkelijk met de maxicosi even weg, want die twee reuzen kan ik niet tillen. En even een oppas regelen is moeilijker. Maar straks denk je niet meer zo hoor, maak je maar geen zorgen!!

Eigenlijk denk ik dat ze elkaar pas met 5/6 maanden ontdekten ofzo.. Ik las dan van andere moeders dat ze rustig werden van elkaar en naar elkaar keken, en dan dacht ik echt dat ze hier 'mislukt' waren ofzo haha. Maar het is goed gekomen :)

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hihi ik zit al op 5 voedingen, dus wat dat betreft is het rustig hoor :)
    Ze slapen super, 9 uur elke nacht..dus heb echt niet te klagen.
    En inderdaad, als ik de moeie in bed leg, en de niet moeie ook, klagen ze niet. Dan kijkt ie wat rond en hoor ik hem af en toe jengelen, maar dan valt ie ook wel in slaap uiteindelijk. :).

de kindjes mee naar buiten; sja, ze kijken nog niet rond ofzo, aangezien ze in een nestje liggen en niets kunnen zien. :p
    Maar dat komt over een tijdje wel. En inderdaad als ze kunnen zitten lijkt het me nog veel gaver en ook een stuk makkelijker.
    Mar kga dadelijk een flink stuk wandelen naar het dorp :)
    Ben vanmorgen vroeg opgestaan dus heb nu tenminste alle tijd! :D En het weer is heeeerlijk! :D

18. adi

adi Niet meer actief

Krista, ik moet altijd lachen om jouw stukken.. je hebt zo'n leuke humor ;)

Ik vind de kamer van de meiden niet echt enorm crea hoor... ik had iets veel extremer in mijn hoofd, maar toen bedacht ik dat ze dan helemaal niet zouden gaan slapen ;)
    Bij Aldin heb ik al een hele plan in mijn hoofd, hij krijgt een marine-kamer. (mijn schoonvader is marinier geweest en is helemaal uit zijn dak gegaan toen we het vertelden). We hebben gekozen voor de marine-behang van LIEF, die komt op 1 grote en 2 smalle wanden. Vierde wand wordt zeeblauw en daar hangen we een vissersnet aan. Aan die net kan dan van alles vastgemaakt worden, knuffels, fototjes enz
    Aan zijn bed krijgt ie een oude stuurwiel en aan de muur komt nog een anker met zijn naam ingeraveerd erin. Die anker gaan mijn schoonvader voor hem maken (van alluminium)

Ik hoop dat het net zo wordt als in mijn hoofd.. en het ergste is dat ik kleu blauw altijd enorm lelijk heb gevonden.. maar in deze combi vind ik het natuurlijk wel passen ;)

En dat met elkaar bezig zijn wordt echt steeds leuker :) Hier roepen ze elkaar ook echt en gaan dan communiceren met bepaalde oerkreten ;). Laatst stond ik in de keuken en dacht echt dat ze elkaar afmaakten, zo'n gegil kwam er uit de kamer. Kwam ik daar lagen ze op hun buik naar elkaar te gillen en ze lagen helemaal in een deuk ;)
    En ik merk dat ik als ouder van een meerling toch langzamerhand in voordeel begin te komen ;). Ik hoef ze maar bij elkaar in de buurt te leggen en ze zijn niet alleen, en hoeven echt niet constant op schoot of zo. Ze wurmen zich juist los van mij als ze zien dan andere twee op de grond aan het spelen zijn. Het nadeel is dat je altijd moet opletten dat ze elkaar de ogen niet uit het hoofd krabben en zo ;)

19. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    You're blessed! :D In mijn ervaring wordt het allemaal makkelijker, omdat ze meer kunnen, en daardoor leuker worden. Ze gaan makkelijker slapen, gaan lekker spelen. .Dus als je het nu al niet zo erg vindt, ben je heel stoer en heb je heerlijke kindjes! Ik denk dat het dan alleen door ongeplande dingen zoals ziekte of peuterpubertijd erger kan worden.

Adi, jouw apies zijn echt knap :)

Margit, 39.4 vind ik wel heel hoog.. Maar als ze gewoon normaal functioneert, en je haar lekkere kleertjes aantrekt, niet te warm en niet te koud, kan het wel vind ik.

Karel, moest jij ook naar een WW-workshop toen je WW aanvroeg?

Gister hebben we heerlijk gewinkeld, in de winkelstraat waar we eerst om de hoek woonden. Miste het wel toen ik het zag :) De kindjes waren ook heel gezellig, en we kwamen een verpleegkundige uit het zkh tegen, ze werkte bij de viskraam en gaf M&L kibbeling. Hmmm smullen. En we hebben gave schoenen gekocht voor ze! Meestal zijn er niet 2 dezelfde, maar nu wel en echt precies mijn smaak. Ben blij :) Maat 21 alweer! (die zijn stiekem wel 1cm te groot, maar dan kunnen ze ze tenminste even aan. We hebben hier nog 4 paar ongebruikte schoenen in maat 18/19.. Zonde..

20. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Haha nou insgelijks hoor, om die 'oerkreten' moest ik gewoon hardop lachen, jeetje dat komt nooit voor :)
    h

Deel Deze Pagina