Hi meiden, Jeetje, wat is er toch veel getypt dit mooie weekend! Kan het niet bijbenen. Wel alles gelezen hoor! @Krista: wat een prachtige kerels! @warmte: hier is het ook 23 graden op de babykamer en die heeft alleen 's morgens even zon. Weet ook niet wat ik eraan moet doen, behalve het raam openzetten. Maar goed, vanaf morgen wordt het 13 graden waarom niet gewoon 20 graden?? Rare NL. @Luca: veel sterkte met T, hopelijk gaat het nu wat beter en om je ook aan jezelf en R toe! Sorry, de rest ben ik alweer vergeten........ Wij hebben een superweekend gehad met de opa en oma's! Samen 2x uiteten geweest, gefietst, biertjes op het terras gedronken en onze ouders hebben op de kids gepast!! HEERLIJK! Maar ook wel moeilijk om los te laten hoor! En vannacht meteen terug bij af........Nynke is verkouden en heeft soms heel veel slijm achter in haar keel waardoor ze stopt met ademen. Heel eng! Kent iemand dit? Ook het drinken gaat daardoor lastig en ze drinkt dus maar 100cc per keer. Niet zo heel erg hoor, want ze het een vetzakje Vanmorgen kwamen ze tegelijk en na de fles moeten ze eigenlijk allebei helemaal rechtop: Bente voor het zuur/spugen en Nynke vanwege het hoesten en het slijm. Dat werkte dus niet. Te kort rechtop en weer in bed had Nynke alles onder gespuugt. Er lag zelfs een hele plas op de grond........dat werkt natuurlijk averechts op mijn onzekerheid.... Nu slapen ze als roosjes en lijkt er niets aan de hand. Gek he?! De verkoudheid is vooral 's nachts en 's morgens vroeg. Ik zal eens een kijkje komen nemen op Hyves en iedereen ook een PB sturen........
Hier ook 23 graden op de kinderkamer.. echt warm. En zet ook alle ramen tegen elkaar open als we beneden zijn. Overdag inbakeren is ook echt te warm voor ze, dan zweten ze zich een ongeluk als ik ze eruit haal. dus dat doen we maar niet meer..Daan vind het prima.. Jesse wordt het vrij druk door en slaapt een stuk minder. maar ja! Lekker hoor, 18 graden op de kamer in de zomer! Goed geïsoleerd huis!
@ Habibas: daan heeft ook heel veel slijm (door de slokdarm operatie) en heeft er vooral na de fles heel veel last van. Dan piept ie echt om adem te krijgen, echt zo zielig. Lijkt net of ie astma heeft ofzo, maar volgens mij is het gewoon dat slijm. We proberen het nu op te nemen om te laten zien aan de kinderarts..om even uit te sluiten dat het niet echt astma ofzoiets is. Maar idd erg eng.. dan heb je echt zoiets van kind.... haal adem!! Sja..tegelkijk de fles geven is handig zolang ze drinken inderdaad, maar daarna is het altijd lastig. Je moet er 1 laten liggen en de ander rechtop. Dat vind de een niet leuk..dus dan maar even kort een minuut recht op en dan gauw de ander... en dan idd het resultaat; spugen. Herkenbaar hoor, daarom heb ik er voor gekozen om zo min mogelijk tegelijk te voeden. Ze komen hier altijd gelijk, altijd tegelijk wakker voor de fles. Ik doe altijd Jesse als eerste, want die is het ongeduldigste. daan zet ik in een wipstoel bij mij bij de bank zodat ik die zn speen kan geven of even heen en weer kan wippen om hem wat rustiger te houden als ie jengelig wordt. En dat werkt wel het fijnste vind ik... maar goed, daar moet je gewoon je weg in vinden.
Even kort verslagje van het bezoek aan de kinderarts. Heb even geen zin om verder te reageren want baal verschrikkelijk. florine heeft dus heupdysplasie en wordt nu doorverwezen naar de orthopeed, daar kan ze 9 juni terecht. Een week eerder zal dus toch ook bij Pepijn een echo gemaakt worden. En misschien heeft hij het dus ook. Verder zit Pepijn van top tot teen onder de eczeem en krijgt nu zalf met steroïden. Baal er allemaal flink van. En dan hebben ze ook allebei een heel slecht humeur en is het eigenlijk heel de ochtend huilen huilen en nog eens huilen... __________________
gatsie zeg..dat is gewoon zwaar klote Kan me indeken dat je zwaar zit te balen ... Kop op hoor! Hopelijk valt het mee en kan de orthopeed iets doen. Sterkte meid!
Bah Marye, wat balen zeg! Het zoontje van een nicht van mijn man heeft het ook gehad. Zij vonden het spreidbroekje meevallen (had ernaar gevraagd omdat hier de beide jongetjes ook verhoogde kans hebben op heupdysplasie, over dik een maand echo). Hoop dat Florine niet veel last zal hebben van het spreidbroekje en dat de heupdysplasie zal verminderen/verdwijnen. Sterkte voor Pepijn en hoop dat hij snel van zijn eczeem af is met de zalf!
Nou meiden, ik hou het echt niet meer bij hoor. En sorry, maar ik ga het niet eens meer proberen... Zal even reageren op de dingen die onthouden heb. @Temperatuur op de kamer; Wij moeten ook gaan ontdekken hoe we het nu gaan doen. In het oude huis wist ik wel ongeveer hoe warm het kon worden en wat ik ze dan aan kon trekken, maar nu is het heel anders. Dachten we dat ze in het oude huis een warme kamer hadden, hier liep de temperatuur gisteren op tot 25 graden!! Zelfs met het raam open en met karton afgeplakte ramen (omdat we nog geen verduisterende gordijnen hebben...). Vanmorgen maar even snel in mijn tussenuren naar de Hema gefietst om 'shortama's'. En verder slapen ze in een romper zonder mouwen en een heel dunne slaapzak. Arme ventjes... (Gelukkig slapen ze wel goed...) @Marye; Echt zo balen voor jullie!! Wat zul je geschrokken zijn. Hopelijk gaat het bij Florine meevallen. Aan de andere kant kan ze nu maar beter geholpen worden en weet ze er straks niets meer van, als ze eventueel zo'n spreidbroekje moet. Sterkte in ieder geval!! Wat de eczeem van Pepijn betreft; zoals ik op Hyves al schreef heb ik nog heel veel andere tips voor je tegen eczeem. Wij hebben 2 keer gesmeerd met hormoonzalf, maar omdat we er echt niet achter stonden zijn we op zoek gegaan naar ander opties en die hebben we gevonden. Je mag me altijd PB'en. Verder weet ik het niet meer... Hier; De jongens zijn sinds vorige week over naar 1 slaapje overdag. Dat gaat heel goed. Ze waren steeds zo vroeg wakker 's morgens (kwart over 5, kwart voor 6), maar nu slapen ze weer lekker door tot half 8. Blijkbaar hebben ze het niet meer zo hard nodig. Als ze wakker zijn, zijn ze heerlijk aan het spelen. Zeker met het mooie weer waren ze steeds lekker in de tuin. Genieten om dat stel bezig te zien. Van mijn tante hebben we een hele bak Primo gekregen (de voorloper van Duplo) en dat vinden ze fantastisch!! Volop genieten dus, in ons nieuwe huis!!
Margit, ff hel snel, wij hebben nu een matras bij de jongens op de kamer en ik wou dat we dat vééél eerder hadden gedaan. Ik het begin sliepen we er wel eens een hele nacht, maar nu gebruiken we hem nauwelijks meer. Alleen als ze echt heel onrustig zijn gaan we er even op liggen, wachten tot ze slapen. Misschien ook een tip voor jou? Marye, sterkte, Gadver, dat was nou net wat je niet wilde horen
Even snel: @Marije wat een shit nieuws zeg! Ik snap heel goed dat je ernorm baalt! Ik hoop dat het allemaal zal vallen KNUFFEL! @warmte slaapkamer Hier slapen ze 's avonds nog in romper zonder mouwen, shirtje lange mouwen en slaapzak ( winter slaapzak ), overdags alleen romper en slaapzak. Het kamertje van hun is gelukkig niet zo warm..maar wil wel deze week andere slaapzakken halen. Voel wel 's avonds of ze klammig zijn en dit is niet het geval..1 avond was Steijn dat wel..kwam waarschijnlijk wel door de warmte maar ook was hij heel actief aan het dromen. VErder weer druk aan het werk..gekkehuis! Gelukkig morgen weer laatste dag! Weet wel waar ik het voor doe want mn eerste salaris gehad...heerlijk..weer mn eigen geld. Vrijdag maar even de stad in..want heb totaal geen zomer kleding. Vorig jaar zwanger/bevallen en dus hangkleding aan..jaar daarvan hele andere smaak en heb dus tijdje terug alles weggedaan. Vanmorgen al vroeg wakker..5 uur! Was vergeten het raam dicht te doen 's avonds met als gevolg ( dat is ook de reden waarom ik het raam dicht doe )..schreeuwende eksters! En we moesten al vroeg op om de kippies uit het nachthok te laten..dit moeten we de eerste tijd zelf doen..en ook de avond ervoor zelf in het nachthok laten met schemering..en na een paar dagen kunnen ze het zelf. Wel leuk hoor!
oh marije, hopelijk gaat het snel verholpen worden! Ik snap dat je als een stekker baalt, maar er iets aan te doen gelukkig! Jipper, kan me voorstellen dat ze nog even moeten wennen in nueiw huis. Zijn jullie al een beetje gesetteld? Flesjes en boeren tegelijk? Hier best vaak gedaan. Voor het boertje legden we dan één baby of in de wipper of 's nachts bij ons op bed tegen de voedingskussen aan, en dan de tweede vasthouden. Vervolgens omruilen. Ging veel beter ivm spugen (Diyana heeft ook reflux). Zijn ze allebei tegelijk klaar met de fles? Hier dronken Diyana en Aldin best snel. Die waren al klaar met de fles toen Melisa op de helft zat. Wij pakten dan de snelle al over de schouder, en met de andere hand flesje van Melisa vasthouden. Tegen de tijd dat Melisa klaar was met drinken, heeft die ander al geboerd en kon die even bijkomen op schoot of tegen de voedingskussen. Hier: ze zijn laatste twee dagen een stuk drukken door die warmte, en ook meer moe omdat ze niet zo fijn slapen overdag. ppfff. Vandaag hebben ze trouwens besloten dat ze brood willen bij hun avondeten. Ik was tafel aan het dekken en ze hadden al honger dus kregen ze een korstje tijdens het wachten. Toen wij ze eten wilde geven probeerde ik dan dat korstje af te pakken. En kreeg een hele boze gedram over me heen hihihi... Ze gaven die korsten niet af! Dus elke hap was het even hapje brood en dan hapje van de lepel Wij lagen helemaal in een deuk ps: mijn mannetje is vanavond naar Barcelona vertrokken en komt pas zaterdagochtend terug... even een zwaar weekje voor mij, maar hij heeft het veel zwaarder, ziet zijn kinderen nu 4 dagen niet... ik zou het echt vreselijk vinden
Karel: Wat een super shirts! Dat zou ik ze ook wel aan willen trekken Adi: Wow dat zal zeker druk zijn 4 dagen alleen met de kids. Maar kan me voorstellen dat je niet met hem zou willen ruilen. Jipper: De bedoeling is dat ik die zalf de komende 2 weken gebruik om de eczeem die hij nu heeft onder controle/weg te krijgen en daarna alleen door vet te houden, geen zeepproducten enzo te gebruiken het onder controle blijft en dan die zalf dus niet meer nodig is. Maar ik wil ook graag jou tips horen! Wat knap dat de jongens nog maar 1 dutje nodig hebben! Hier: Ben van de ergste schrik bekomen ondertussen, nu gewoon afwachten wt de orthopeed zegt. Hopelijk is het niet een hele erge vorm en zal alleen een spreidbroek voldoende zijn. Overigens denk ik niet dat Pepijn het heeft. Zijn beentjes kunnen namelijk wel goed en hetzelfde bewegen en draaien dat was bij Florine niet....
Ik ben inmiddels goed opgevangen . MIjn schoonmoeder is gisteren blijven slapen en vanochtend geholpen met de ochtendvoeding en naar KDV brengen. Vanavond komt ze weer na haar werk en blijft morgen bij ons om op te passen (is haar vaste oppasdag). MIjn moeder komt donderdag en vrijdagnacht slapen en helpen met avondritueel en badjes.. Dus helemaal opgelost en nog gezellig ook.. Alleen missen wij met zn alle papa, nu al
Kan me goed indenken dat je/jullie papa en manlief missen! het is toch weer een heel geregel ook al heb je hulp. Ik vind dat als je het samen doet het allemaal wat gestroomlijn tgaat! Het is toch teamwork! Wel fijn dat de hulptroepen er zijn! Tshirts: heb ik via iemand van hyves bestelt! Incl. verzendkosten was het 16 euro. Vond het zo leuk. Kon zelf tekst enzo aanleveren...
Adi: IOh dat is wel heel mooi geregeld. Kan em voorstellen dat je je man mist! Ik kan Don geen nacht missen...
@Adi; 4 dagen zonder je man... Lijkt me vreselijk... Maar gelukkig heb je genoeg hulp zo te lezen. Dat mag ook wel met drie kleine kindjes!! @Karel; Wat een geweldige rompertjes!! Ik ben ook al druk aan het nadenken over een Vaderdagcadeautje. Eigenlijk zou ik graag een mooie foto van de jongens laten maken, maar dat is zo duur... Iemand tips? @Marye; Ik ga je even PB'en. @Ylaisa; Leuk, je kippetjes zijn er!! Heb je ook foto's? Ben heel benieuwd! En fijn dat het werken zo goed bevalt. Geniet ervan! Hier; Vanmorgen hebben we de sleutels overgedragen aan de nieuwe bewoners van ons oude huis. Dus dat hebben we ook weer achter de rug. Lekker hoor!! Verder een drukke middag (nu nog even stilte voor de storm...). Straks komt mijn vriendin met tweeling theeleuten, later vanmiddag komt mijn nichtje spelen en vanavond blijven mijn ouders, broer en nichtje eten. Druk, maar wel gezellig dus!!
Eeven ego: Ik ben gisteren toch bij de gyn geweest (voor die doorbloedingen en buikpijn). Ze heeft een interne echo en een uitstrijkje gemaakt. Het was trouwens zo raar om weer op die tafel te liggen en naar mijn lege baarmoeder te kijken! Ik moest het echt even verwerken hihihi Maar gelukkig is alles schoon daarbinnen, geen cistes of vleesbommen oid. Ook geen infecties. Uitslag van het uitstrijkje krijg ik over 2 weken. Ze zei dat het makkelijk van de pil kan komen, dat mijn lichaam weer aan de pil moet wennen na een hele tijd. Daarnaast heb ik eerst 3 maanden BV-pil geslikt (na 2 jaar geen pil), en dan weer de gewone pil. Volgens haar is mijn lichaam nu een beetje in de war. Totaal vergeten overigens om evt andere antieconceptie te hebben. We hebben de hele tijd over mijn zwangerschap en bevalling gepraat (was de gyn die mijn zwangerschap heeft begeleid), en ze heeft uitgebreid naar de foto's gekeken . Maar de conclusie is dat, als niks uit het uitstrijkje komt, ik het even aankijk komende maanden, en mocht de pijn en bloeding weer komen overstap op andere pil. Ik heb een lichte vorm van vaginisme en zal het inbrengen van een spiraal niet overleven denk ik. Die echo-apparaat en de kleinste eendenbek zijn al een beproeving voor me (ze moest me bijna verdoven )
Jeetje Marije, echt kl*te zeg!! Dat was inderdaad niet het nieuws dat je wilde horen..............Heel veel sterkte met beide meid! *KNUF*
Zwaai zwaai, ga morgen proberen echt even goed terug te lezen en te reageren. Voor nu wat ik nog weet, Marye, Getsie, toch geen echt goed nieuws gekregen over de heupjes. Sterkte in ieder geval. Karel, Super leuk vaderdag cadeau ! Knappe meiden ook die het aan hebben ! Adi, Goed dat je dus idd bij de gyn bent geweest. Gelukkig maar dat het binnen er allemaal goed uitzag. Nu afwachten nog voor het uitstrijkje. Geduld hebben dan maar. Ander anticonceptie kan je misschien nog naar vragen wanneer je de uitslag krijgt? Warmte op de slaapkamer, Oke nu is het natuurlijk niet meer zo warm buiten. Maar de dagen dat het warm was buiten viel het hier binnen nogal mee, bij de kamer van Malou en de kamer van Ruben staat de zon erop van opkomst tot een uur of 3/4 en op de kamer van Benthe (de onze dus) komt ie om een uur of 3/4 en blijft tot hij onder gaat. Maar eigenlijk dus niet warm, warmste dat ik gezien heb op de klok was 19/20 graden. Hier gewoon de ramen dag en nacht open, kinderen gewoon onder een dekentje en lakentje en pyama met lange mouw nog. Liefs, Hanneke!