Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Adi: Goed dat je naar de gyn bent geweest. Wel balen dt ze nog niet echt een oorzaak weten nu..

Jipper: Fijn zeg dat het nu met het oude huis ook is afgesloten. En weg met die dubbele lasten. Heerlijk!

Kar: Zag je berichtje op hyves, reageer hier even... Maar ik ben wel een beetje van de schrik bekomen, kan er tenslotte toch niks aan veranderen.. Dus heb me er maar bij neergelegd en ik ga er maar van uit dat het goed komt. Pepijn heeft trouwens geen last van die eczeem. Hij krabt ook niet ofzo, dus dat is wel heel fijkn. Ik merk wel dat het heel hard wegtrekt, z'n hoofdje ziet er al zoveel beter uit!

Hier: Vanmiddag naar de huisarts, we gaan waarschijnlijk stoppen met de Zantac. Vind ik wel eng, ben zoo bang dat het nog niet beter is en alle ellende weer opnieuw begint. Maar wel fijn dat hij dat spul dan niet meer binnen krijgt!

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Op basis waarvan gaan jullie stoppen? Het helpt Evy volgens mij nog steeds goed, ik vraag me inderdaad alleen af hoe lang je daarme doorgaat. Ben benieuwd!

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Linda: We gaan stoppen omdat ze vaak na +/- 3 maanden het ergste gehad hebben omdat hun lijfje dan al veel verder is. Dus vaak is het rond die tijd over of stukken minder erg, waardoor ze er geen last meer van hoeven te hebben...Zo had ik het begrepen, maar zal straks nog we; even komen melden wat de ha precies zei.

4. adi

adi Niet meer actief

Marye, succes met het stoppen met medicijnen! Hopelijk doen ze het goed zonder. Hier krijgen Aldin en Diyana Nexium. Met 6 maanden hebben wij geprobeerd om te stoppen, maar ze kregen vrij snel weer last van zuur en pijn. Toen heeft de KA het verlengd tot 1 jaar en dan gaan we opnieuw kijken.

Net terug van de kinderarts. Ze zijn weer helemaal goedgekeurd, ze had eigenlijk niks te vertellen, we mogen over een half jaar terugkomen. Over 2 maanden mogen ze over op gewone koemelk als wij het ook willen en ze zitten goed in de curve. Aldin nog onder in de jongens-curve, Melisa goed richting het gemiddelde, en Diyana al bijna over het gemiddelde met gewicht ;).
    De gewichten en lengtes heb ik in mijn handtekening.

5. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag

In de winter hadden we dat ook hoor! Maar de afgelopen dagen was het zo warm dat we de pyjama en de deken maar weglieten. Want idd, de slaapkamers zijn onder het halfplatte dak, dus very hot!

Hanneke, bedankt voor je compliment :) En voor je advies over knoflook. Dan ga ik het ze binnenkort eens geven, in pastasaus ofzo!

Iedereen bedankt voor de complimenten trouwens :D:D

Marcus heeft over de muis van de laptop gekotst :( ik heb hem gister helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt, maar ik ben de knopjes vergeten. Die doen het niet :( dus zit ik moeilijk te doen met die touchpad van de laptop.

Habibas, dat hadden wij ook toen ze zo verkouden waren, dat ze alles onderspugen. 3x per dag was geen uitzondering. Dus sterkte, maar het ligt niet aan jou!

Ho Marye, wat een narigheid :(
    Sterkte ermee, ik hoop dat het meevalt. En probeer er achter te komen waardoor Pepijn eczeem heeft, het is een allergische reactie. Heb je andere voeding, of wasmiddel? Die zalf helpt heel goed, maar pakt niet de oorzaak aan.
    O goed zo Jipper weet er meer van :)

Adi, eet jij met je 3 kinders aan tafel?? Wat knap! Ik moet er niet aan denken met deze 2 aan tafel te zitten.. Ze krijgen lekker vantevoren in de maxicosi..
    Nou ik zou geen medelijden met je man hebben hoor! Barcelona!!

OOh Karel, die tshirts zijn echt fantastisch!!

Jipper, wat een lekkere drukke dag! Het leuke van zo'n dag is dat ie superlang duurt, alsof je drie dagen in 1 dag beleeft.

Adi, ik was best bang voor het inbrengen van die spiraal, omdat ze me vantevoren waarschuwden en aanraadden om paracetamol te nemen, maar echt, ik voelde alleen dat ze de baarmoedermond vastpakten en niet eens dat ze die spiraal erin deden. Dus ik zou het aanraden, maar wel heel klote dat je vaginisme hebt. Ik denk dat ik dat ook een beetje had, maar door die gesprekken met die gynaecoloog gaat het zoooveel beter! Misschien moet je er ook eens over praten, het klinkt altijd zo stom, maar het is zo'n opluchting..

Zo die Diyana gaat goed zeg :D

We gaan morgen naar Duitsland, Oberhausen! Heb er zo'n zin in! Maar niet in het benzineverbruik :( Ik heb zooo'n slurpbak, 1 op 10. Bah. Maar normaal staat ie tot 6 dagen van de week stil, dus een zuiniger auto kopen bespaart me niks.

Vannacht om 6 uur waren de apen wakker, lagen ze een beetje tegen elkaar te kraaien. Mama dus ook wakker :( Papa verder snurken, mama dus nog wakkerder :( maar ze huilden niet ofzo, dus lekker laten liggen.

6. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Hey dames,
    Alles oké hier. Beetje druk geweest met van alles omtrent het huis. Toch besloten om het niet te verkopen :D. De makelaar had er een hele goede vraagprijs voor neergezet, maar na een poosje nadenken willen we toch liever dit huis aanpassen aan onze wensen. Het slapen van L&M gaat eigenlijk heel goed nu ze weer bij elkaar slapen. Nu zijn we plannen aan het maken met wat we allemaal nog aan willen pakken. Toch misschien die dakkapel erop, muren in de keuken en wc eens aanpakken (zijn heel lelijk gestuct) en de wasmachine en de droger uit de douchecel halen en naar boven doen....Speelplekje in de tuin maken voor de jongens... genoeg te doen dus nog!

Adi, jammer dat het bezoek aan de gyn je niet meer duidelijk heeft gegeven. Hopelijk dat het ophoudt als je een andere pil gaat gebruiken. En wat zijn je kinderen weer gegroeid!! Diyana is gewoon net zo zwaar als Midas een maand geleden!!!!

Krista, wat een geweldige foto's zag ik voorbij komen van je mannen. Lex en Midas hebben trouwens, volgens mij vroeg je daar nog naar, nooit precies dezelfde kleertjes aan. Wel eens hetzelfde truitje/broekjein verschillende kleuren, maar nooit exact hetzelfde.

Karel, wat een supergaaf vaderdagkado! Leuke foto's van je meiden. Ik heb het al wel eens eerder gezegd, maar volgens mij lijken ze heel veel op je man hè? Hoe is het met jezelf? Ben je al begonnen met je nieuwe baan of was het nou per 1 juni?

Margit, ben je weer een beetje beter? En hoe is het met de meiden?

Jipper, wat lekker dat jullie allemaal een beetje beginnen te settelen in je nieuwe huis. Hoe is het verder met je? Je drukke dag van gisteren overleefd?

Marye, spannend dat jullie gaan stoppen met de zantac. Ik ben benieuwd hoe Pepijn erop reageert.

Over de warmte: romper (korte of lange mouw), pyjama, tussendoorslaapzak met mouwen, dekentje met een hoeslakentje erom, dat is waar ze hier in slapen. We hebben we 1 avond, toen we dachten dat ze het anders te warm zouden hebben, de jongens geen pyjama aangedaan en toen waren ze telkens wakker. Getemperatuurd en bleken ze allebei temp onder de 36.5 te hebben!! Allebei koud, dus pyjamaatjes weer aan gedaan en lekker doorgeslapen. Terwijl zij ook geen koude kamer hebben, maar we hebben tegenwoordig rolluiken, dat scheelt enorm.

Had ik trouwens al verteld dat Lex tegenwoordig steeds grotere stukken los kan lopen? Hij kan al van de ene naar de andere kant van de kamer (metertje of 6). Hij doet het wel heel enthousiast, gooit zijn armen omhoog en loopt al zwalkend de kamer door :D
    Midas doet af en toe voorzchtig een paar losse stapjes op het kleed. Voelt denk ik veiliger en prettiger wanneer hij op zijn kontje valt. ;)

7. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hey dames even snel:
    Ik ben net bij de huisarts geweest en heb toch mijn twijfels uitgesproken. Ben bang dat Pepijn meteen weer heel erg last krijgt en alles bij elkaar kan ik dat er even niet bij hebben. We gaan hem nu dus de halve dosis geven en dan weer kijken hoe dat gaat en als dat goed gaat over 4 weken misschien toch stoppen. Heb er wel een beter gevoel bij nu. En nu maar hopen dat het goed gaat met hem!

8. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Helena: Je huis naar eigen smaak maken is ook heel leuk!

Krista: Veel plezier morgen! Hier nog zo'n slurpbak maar wij rijden ook heel veel. Maar goed was het enige 3wat we op dat moment konden betalen en wat groot genoeg was. En mijn vorige auto reed 1:6 ofzo en nu 1:8 dus we gaan wel iets vooruit ;)

9. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Goed zo marye, hoeveel ga je dan nu geven?

10. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hij kreeg 2* 2ml best heel veel dus, dus nu krijgt hij 2* 1ml. Hoeveel krijgt Evy? Las namelijk bij de maartmama's dat heel veel kindjes al 2 * 1ml kregen.

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ marye; goed dat je je twijfels hebt uitgesproken.
    Ben beneiuwd hoe het gaat, met afbouwen. Wel beter, om het zo te doen, in plaats van in 1 keer helemaal stoppen.

Geven jullie ook 2 keer per dag 1 ml zantac?
    Krijgt Daan tenminste wel, sinds ie 2 weken oud is. Hij houdt dat ook nog wel een hele tijd (chirurg had 't over tot ie een jaar is ofzo!)... maar dat is ivm zijn slokdarmoperatie.

12. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Lindavnr: Ik ga dat nu geven hij kreeg eerst 2* 2ml"...

13. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Oh dan valt het hier mee, ik geef 2 * 0,5 ml en wij spastisch doen omdat we soms 0,6 geven als je uitschiet haha

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    oh okee..hopelijk reageert hij er goed op :)
    Ofja..merkt hij geen verschil, haha.

15. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Linda: Dan hoef je je duiidelijk niet druk te maken., Ik dcaht ook echt dat het teveel was, iedereen geeft veel minder. Maar de kinderarts vond het ook de juiste hoeveelheid.

16. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    Hoi Meiden!

Mijn werkweek zit er weer op! En zoals gewoonlijk tijdens die werkdagen hou ik het forum niet echt bij "schaam schaam "

Gister alle uitnodgingskaarten de deur uit gedaan..voor het partijtje van B&S op 5 juni. We vieren het van 1500-1800uur..en hopelijk lekker in de tuin. OP de ochtend geven wij de kids kadootjes..ze krijgen van ons zo'n meegroei fietsje ( Krista jij weet wel welke Trike nog wat..tot 3 jaar )
    Vanmiddag even naar de bakker..wil 2 kleine taartjes laten maken speciaal voor B&S en dan ieder met 1 kaarsje erin..de visite krijgt gewoon taart van de Aldi :D
    Gister was ML thuis dus ben in de middag naar de stad gegaan en de hele H&M leeggekocht haha..ook voor de kids leuke outfits voor hun verjaardag.
    Vanmiddag maar even een lijstje maken voor kadootjes..heb een intertoys boekje speciaal voor hun leeftijd..daar staan echt hele leuke dingen in! IK haal nog zo'n buitenleven kleed bij de Hema..en jip en janneke versieringen bordjes etc.
    HEb er wel zin in..maar zal denk ook wel blij zijn als het voorbij is omdat ik me er altijd zo druk over kan maken haha!
    BEloof dat ik eerdaags zal reageren op iedereen.

17. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hallo,

even kort, naar KDV geweest en heb er gelukkig wel een goed gevoel over. Klein KDV met maar 1 groep, super buitentuin. De leidsters die ik gezien heb kwamen serieus en lief over. 11 juni wenochtend, we zullen zien, in juni gaan ze maar 2x 1 dagen en vanaf 1 juli 2 dagen, waarschijnlijk vanaf sept. 3 dagen.

18. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hoi allemaal,

@Ylaisa: leuk, die verjaardagsplannen :D

@Linda: fijn dat het KDV goed voelt!

@hier: we hebben de uitslag van de afplatting van de hoofdjes binnen: R. valt binnen de marges (net), maar T. valt er helaas net buiten :(. Het kan nog gecorrigeerd worden, en daar werken we ook aan. Ik wil eigenlijk echt geen helmpje. Ze zeggen dat de kindjes er geen last van hebben, maar, afgezien van de hitte in de zomer, lijkt het me niet goed voor het knuffelen en daarmee de hechting.

Maar goed, we merken het wel. Heeft er hier iemand ervaring mee?

@hyves: haha, ik heb gister meer op hyves gedaan dan in de afgelopen twee jaar ;)

Oh, en nog een stoere foto van R. We stimuleren het niet, het is nog te vroeg, maar hij is zo trots als hij staat op (bijna) eigen kracht :)

19. adi

adi Niet meer actief

wat een schatje zeg!! En dat koppie... om te smelten!

20. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    luca, proficiat met de 4 maanden!! :D

leuke foto!!

Deel Deze Pagina