Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Margit, wij hebben laatst de Römer stoeltjes gekocht. Ze zitten er heel stevig in en de stoelen zijn heel makkelijk plaatsbaar.
    Ze zijn wel duur, maar ach, dan zit je kind ook lekker en veilig :).

Adi, wat knap van Aldin! Hier ook nooit loopstoeltjes gehad. Niet eens aan gedacht om ze te kopen. Ik vind dat ze pas horen te lopen als ze het zelf kunnen.

Wauw Marye, Florine al een tandje! Da's echt snel!

Krista, gefeliciteerd met de 10 maanden! Gaat het al weer wat beter met Lucas?

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @Habibas, ik gad Evy dus drie weken geleden ofzo ook steeds ene fles om 5 uur maar daar ben ik dus gewoon een keer mee gestopt omdat ik merkte dat als ik hara eruit haalde en ik dus een fles ging maken, dat ze dan gewoon ging spelen, rondkijken etc. ipv huilen om eten, toen wist ik dus dat ze gewoon wakker was net als Pepijn van Marije blijkbaar ;) Misschien dat ik wil proberen dit weekend de fles weer een half uur eerder te geven 's avonds, als het tenslotte toch niet uitmaakt. Nu geven we dus 23 uur, ik ga 22.30 proberen. Hoelaat geef jij Marije?

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Linda: Ik geef tussen 22:00 en 23:00 een fles. Weet nog niet echt wat ik er verder mee moet. Hij heeft het 2 weken geleden gewoon een paar nachten wel goed gedaan dan werd hij pas om 7 uur wakker. Maar nu 5 uur en ik heb alleen zijn voeding opgehoogd. Verder niets veranderd...

4. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Nee wij dus ook niet, misschien dat straks rijstebloem gaat helpen mara dat duurt hier nog even... Maakt Pepijn zijn zusje ermee wakker, Timo wordt er wel vaak wakker door maar blijft gelukkig rustig liggen.

5. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    Hey meiden, lang geleden alweer. Ik probeer nog steeds mee te lezen maar het reageren blijft lastig. Maar ik ga weer eens een poging wagen.......

@ Helena, die playpen die jij in gedachten hebt hebben wij ook. Tenminste, wij hebben hem bij de tweelingwinkel gekocht maar hij ziet er volgens mij hetzelfde uit. We vinden hem wel handig om dingen af te zetten als dat nodig is maar over de kwaliteit zijn we niet erg te spreken, erg slap en dun materiaal......
    Over het klimmen en klauteren en niet luisteren van de jongens en overal aanzitten waar ze niet aan mogen zitten: wij hebben die fase met Bas ook gehad. Erg lastig (zeker met 2 van die mannen zoals bij jou). Ik was toen hoogzwanger/ net bevallen en had echt geen puf en tijd om achter hem aan te gaan dus wij hebben er wel voor gekozen om alles zoveel mogelijk weg te halen / vast te zetten of te barricaderen. De gekste stunten haalde hij uit en luisteren homaar....ik moet zeggen dat het nu redelijk gaat wat betreft het stuiterbalgehalte. Op een gegeven moment is de aardigheid eraf ofzo. Het valt me steeds vaker op dat als we ergens komen hij wel gewoon de glazen op tafel laat staan en de plantjes laat voor wat het is. Niet dat we nooit hebben geprobeerd om hem daarin te stoppen hoor, dat doen we uitereaard wel, maar we hebben het ons gewoon wat makkelijker gemaakt.

@ Karel: vandaag je eerste werkdag, spannend! Zet 'm op hoor!

@ Jipper: heerlijk dat jullie zo van het nieuwe huis genieten, dat hebben jullie wel verdiend! Naar van je vervelende dromen en hoofdpijn.....
    Hier trouwens ook 2 kindjes helemaal onder de eczeem, en 1 in mindere mate, dus als je nog tips hebt? Wij smeren nu met Lipikar en vaseline lanette maar we krijgen het er niet mee onder controle helaas (en uiteraard niet teveel badderen en geen zeep gebruiken enzo).

@ groente en fruit: We zijn pas begonnen met de groente en fruit potjes en pakken het ook aan zoals het al eerder beschreven is, ik vind het wel weer echt leuk om te geven.....wel gaan we weer, zodra ze in de kinderstoel kunnen zitten, grote brokken geven die ze zelf kunnen pakken en afhappen, zoals we bij Bas ook gedaan hebben. Maar voor nu zijn die potjes toch wel erg makkelijk.

@ Margit: beterschap, heerlijk toch, lekker een dagje thuisblijven zonder kinderen, kun je eindelijk eens een beetje bijkomen. Als moeder zijnde kun je zo moeilijk ziek zijn....
    Had jij vorige week niet een sollicitatiegesprek? Of is dat niet door gegaan vanwege je keelontsteking? Fijn dat het goed gaat op het kdv!

@ Adi: knappe Aldin!

@ Ylaisa: hoe is het met de chikkies? Lijkt me echt leuk om je eigen kippetjes te hebben....En jouw kindjes al bijna een jaar, wat gaat het hard he? Is het nog gelukt met de taartjes?
    Zo te lezen maak jij er ook een sport van om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen en dan nog lekker te eten ook! Doe je goed. Wij hebben 60 euro per week aan huishoudgeld (ik moet toegeven dat de luiers daar niet van betaald worden) en toen ik nog de tijd had om alle aanbiedingen af te fietsen kon ik daar zelfs nog van overhouden. Dat laatste lukt nu niet meer en om rond te komen is het wel noodzakelijk dat ik de boodschappen doe en niet VL, maar het lukt nog steeds....

@ Hanneke: hoe is het met jou? Wennen nu Leander weer hele dagen aan het werk is? (kunnen daar die buien van Ruben ook mee te maken hebben of zeg ik nu iets heel raars?)
    Hele brutale vraag misschien, maar hoe doen jullie dat financieel als jij niet werkt en Leander tot voor kort halve dagen, en jij toch niet op de prijzen hoeft te letten in de supermarkt?
    Heb je de smaak van het autorijden alweer te pakken? Vind het goed van je dat je eerst een les hebt genomen! Hier is VL degene met rijangst. Soms wel lastig, zelfs naar het ziekenhuis om te bevallen heb ik zelf gereden (met 5 cm ontsluiting :), maar had geen duidelijk voelbare weeen hoor, anders had ik het niet gedaan) 's nachts naar huis heeft Matthijs wel gereden, ik mocht niet van de verpleging :D, en ze liepen echt mee naar de auto om te controleren wie er achter het stuur kroop. Ik stelde nog voor om om de hoek te ruilen maar 's nachts is er natuurlijk weinig verkeer dus toen durfde hij wel.

@ Krista: gefeliciteerd met de 10 maanden, en beterschap voor Lucas....

@ Luca: hoe is het met jou? En hoe gaat het bij jou met de BV eigenlijk?

@ Wakker worden om 5 uur: Tot vorige week werden T en D ook rond een uur of 5 wakker. Nu hebben we een verduisterend rolgordijn opgehangen (we hadden al een verduisterend gordijn maar deze sloot blijkbaar niet genoeg af) en wordt het een uur of 7.

Ben nog heel wat meiden vergeten geloof ik, sorry....

Hier gaat het ook erg hard allemaal. Thijs en Daan zijn al weer ruim een half jaar en Bas wordt volgende maand al weer 2....
    T en D zijn kampioen achteruit tijgeren en schaterlachen en Bas blijft zo schattig met zijn broertjes en is kampioen kletsen.....echt geweldig. Hele zinnen komen er al uit. En gisteren in de auto zei hij ineens vanuit het niets: mama is lief. Dan smelt je wel.....:D
    Vandaag is alleen Thijs thuis en wat heerlijk is dat zeg. Heb er vanmorgen even goed de tijd voor genomen om heerlijk te knuffelen en te spelen en nu ligt ie alweer een anderhalf uur te slapen...
    T en D zouden pas 1 augustus naar het kdv gaan vanwegen de wachtlijst daar (dat was ook de reden voor mijn ouderschapsverlof) maar er is een ander kdv geopend waar een aantal kindjes van 'ons' kdv heen gingen. Daardoor kwam er 2 weken geleden een plaatsje vrij voor Daan voor 2 dagen in de week, en half juni mag Thijs er ook heen (hij komt helaas wel op een andere groep dan Bas en Daan). as donderdag gaat Thijs al een paar uurtjes wennen en dan is Daan dus lekker een paar uurtjes knuffel slachtoffer :D. De tijd die ik nog heb voordat ik weer aan het werk moet gaan we gebruiken om achterstallig werk weg te werken (schoonmaak-, schilder-, en kluswerk) en om af en toe 1 kindje thuis te houden om eens goed de aandacht te geven en voor mezelf af en toe een dagje vrij om even bij te komen...heerlijk.

Ik ga nu snel afronden. Moet straks naar de huisarts om een spiraaltje te laten zetten, zie er een beetje tegenop....ik dacht trouwens dat ze dat alleen bij de gyn deden.

6. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Jeetje: wat goed om van je te horen! En fijn dat er plek is op het KDV! Geeft jou idd ook wat ruimte om weer bij te komen. Klinkt goed allemaal!

Sollicitatiegesprek: goed onthouden! Was vrijdag, maar heb ik idd afgezegd. Moet nog een nieuwe afspraak plannen. Wordt volgende week denk ik ergens.

@ Helena: welke Römerstoel hebben jullie? Zien er idd goed en degelijk uit.

Hier heb ik net de meisjes opgehaald van het KDV, want ze hadden 38.7 en 39.0... Heb ze thuis meteen in bed gestopt en ze liggen nu lekker te slapen. Hoop echt dat het morgen weer over is en dat ze nu niet weer een paar dagen koorts gaan krijgen... Ze zijn wel echt superverkouden, het snot blijft maar lopen en ze hoesten. Vind het zo zielig voor ze :(. 't Is echt sinds ze op het KDV zitten, ze moeten weerstand opbouwen, dat weet ik ook wel, maar het liefst zou ik ze er gewoon direct vanaf halen... Niet dat ze het er niet leuk vinden volgens mij, maar de hele tijd zo verkouden zijn is ook niet leuk.

7. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Sorry, kan niet op iedereen reageren hoor, want wat is er geschreven!!!!

Heb vandaag mijn eerste werkdag gehad en ik ben nu nog aan het tollen van de hoeveelheid info! ;)
    En, wat wel leuk is, er is samen met mij nog een tweelingmoeder begonnen! Echt super leuk! Die van haar zijn 7 maand oud en ook 2 meisjes :) Echt toevallig. Maar het is heel goed bevallen!!

Bijvoeding: ik ben ook iets eerder begonnen geloof ik, maar echt met maar een paar hapjes! In het begin waren zowel de meiden als ik erg enthousiast, maar ze begonnen toen alles uit te spugen. Ik gaf dus teveel. Toen elke dag maar een paar theelepeltjes en nu eten ze 300 gram per maaltijd ;)

Las ik nog ergens iets over autostoeltjes? Wij hebben romer geloof ik. Zit lekker hoog! Lijken net prinsesjes als ze erin zitten :D

Sorry,maar ik plof nu neer met thee en ATWT wat ik heb opgenomen...pff....

8. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Margit, wij hebben de Römer King plus dacht ik.
    Deze in ieder geval: Romer King kopen? - Romer autostoeltjes - 1001autostoeltjes.nl.
    Wij hebben de aquablauwe en de paarse. Bevallen echt heel goed.

Jeetje, wat leuk om van je te horen! Praat me niet van de kwaliteit van die playpen! Hier staat hij nu in stukken in de tuin, klaar om gestort te worden. De stukken braken er gewoon vanzelf af! Ik heb nog wat proberen te verhalen op de fabrikant, maar dat is niet gelukt. Ik vond het echt niet meer verantwoord om Lex en Midas er in te laten spelen. We hebben nu een traphekje tussen de voor- en achterkamer en de kleine box weer in de kamer gezet. Vinden ze wel net zo leuk, ze zitten toch altijd heel dicht bij elkaar.
    Toch vond ik die playpen, toen ze gingen kruipen, ideaal!
    Ik weet nog dat Bas zo klimmerig en oostindisch doof was toen Thijs en Daan net geboren waren. Vooral als je borstvoeding gaf, toch?
    Hier gaat het op zich de laatste dagen best goed. Consequent verbieden werkt toch heel goed. Langzamerhand ga ik nu spullen terugzetten in de kamer en ze meer vrijheid geven. De salontafel blijft nu al min of meer staan en Lex klimt er niet meer om de haverklap op (of op de bank). We hebben ze ook wat nieuwe speeltjes gegeven. Volgens mij waren ze daar ook op uitgekeken. Hoe is het verder met jezelf? Heb je je draai gevonden en voel je je weer wat beter?

Hanneke, waar ben je? Ben je even meelezeres ;)?

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Even geen puf om uitgebreid te reageren, maar ik wil wel even zeggen dat ik heel blij om weer wat van je te horen Jeetje!! Fijn dat het allemaal wat rustiger is bij jullie nu. Hopelijk voel jij je weer wat beter ook.
    Super dat het met jullie jongens zo goed gaat en dat er nu plaats is op het KDV. Dat geeft jou wat rust terug. Geniet er lekker van, je hebt het verdiend!!

10. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Goede morgen!

Jeetje: Wel leuk dat je straks af en toe even tijd ehbt voor 1 kindje of een lekker dagje vrij. Geniet maar van dat beetje rust. Hopelijk is het plaatsen van je spiraaltje meegevallen!

Linda: Misschien ga ik idd straks (met 4 maanden) rijstebloem uitproberen. Hopelijk werkt dat dan goed! En tot die tijd zit ik gewoon erg vroeg op. Vandaag gaf Don de fles om 5 uur zodat ik nog even zou kunnen slapen, maar meneer wilde daarna niet meer slapen. Maar heel graag spelen.

Margit: Hoe gaat het vandaag met de meiden? Hopelijk geen koorts meer.

Adi: Hoe bevalt het vakantie hebben?

Hier: straks echo van Pepijn z'n heupen, hopelijk is deze uitslag wel goed!

11. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Marye; Zijn jullie al voor de heupjes van Pepijn geweest? En krijg je meteen de uitslag of duurt dat nog even? Als je de uitslag al gehad hebt hoop ik dat het goed is!!

@Jeetje; Hoe ging het plaatsen van het spiraaltje? Is het meegevallen?
    Tips over eczeem heb ik trouwens wel. Wat wil je weten?

@Margit; Hoe is het met je meiden? De koorts alweer over? Vervelend dat ze steeds zo ziekig zijn, maar het is inderdaad het opbouwen van hun weerstand. Niet teveel zorgen maken hoor. Als het goed is wordt het vanzelf beter. Geniet van je vrije dag!
    Ohw, wij hebben overigens ook twee Römer King autostoeltjes. Prima stoeltjes inderdaad.

@Karel; Gaaf dat je eerste werkdag zo goed bevallen is. En ook heel leuk dat je een tweelingmama als collega hebt. Kan je vertellen dat dat heerlijk is! (Ik heb 2 collega tweelingmama's. Waaronder mijn teamleider en dat is érg fijn... ;)) Hopelijk bevalt het vandaag weer net zo goed!!

@Adi; Geniet je lekker van je vakantie? Het weer werkt in ieder geval mee!!

@Krista; Is Lucas al een beetje beter?

Hier; De fysio is net geweest voor de jongens. En ze komt niet meer terug. Nooit meer... :$ Ze zou niet weten wat ze nog moet komen doen zei ze. Het gaat fantastisch met de jongens. Ze was helemaal onder de indruk van de manier waarop ze al lopen en alle andere kunsten die ze lieten zien (m.n. de fijne motoriek). Geweldig hè?! Maar het is wel gek hoor. Bijna twee jaar kwam ze zo om de maand langs en nu komt ze niet meer. :( Het is zo'n lief mens... Maar ondertussen zit ik hier ook heel erg trots te zijn natuurlijk!!! :D Wie had dat ooit gedacht 21 maanden geleden...? *zucht**snif**pinkt een traantje weg*

Zo, dan ga ik nu even genieten van mijn rust en het mooie weer!! Jullie ook?

12. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    #2892 Pippie1976, 2 jun 2010
    Laatst bewerkt: 2 jun 2010
    Even snel, want veeeeel te lekker weer om achter de computer te zitten:

@ Jipper: JIPPIE:):D:)!!! Wat supergoed van je mannen! En terecht dat je trots bent! Dat had je idd niet kunnen denken he, 21 maanden geleden! Kanjers zijn het!

Hier: vanochtend geen koorts, maar vond ze nu net wel weer wat warm. Als ze zometeen wakker worden temperatuur ik nog even denk ik. Idd vervelend dat ze zo ziekig blijven. Hoop echt voor hun dat dat niet al te lang meer gaat duren. Ik geef ze nu trouwens Tussikind, maar mag je ze tegelijk ook Nisykind geven, weet jij dat Jipper? Moet zeggen dat ik qua hoesten nog niet echt verbetering zie, is dat bij jullie wel redelijk snel met de VSM-producten (misschien werkt het hier gewoon niet en moet ik toch overstappen op het 'zwaardere' werk, al wil ik dat liever niet)? [Edit: zie net op de site van VSM dat je max. 3 VSM-producten tegelijk mag gebruiken. Dus ik gooi er zo ook nog een kuurtje Nisykind tegenaan ;)]

@ Karel: hoe was werkdag nr. 2?

@ Marye: hoe was de echo van Pepijns heupjes? Ik duim voor goed!!!

Ga even een broodje eten in het zonnetje :)!

13. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Margit; Als onze jongens verkouden zijn gooien we er zoveel spul tegenaan dat ik eigenlijk niet zeker weet door wat ze beter worden... :D Meestal beginnen we met Tussikind en Nisykind. Als ze ook snotterig zijn smeren we hun voetjes in met Luuf (met dank aan de tipgever hier op het forum!!) en als ze piepen krijgen ze voor het slapengaan een pufje. Maar dat laatste is natuurlijk op doktersrecept en doen we alleen als het echt nodig is. Vaak is het wel zo dat homeopatische middelen even tijd nodig hebben om te gaan werken. Hoe lang gebruik je het nu? Bisolvon hoestdrank helpt ook erg goed, maar dat is behoorlijk smerig... ;)

14. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik gebruik Tussikind nu een dag of 3. Pufje is Ventolin? Dat heb ik al een tijd in huis (volgens de HA altijd handig om in huis te hebben), maar heb ik nog niet gebruikt. Wil ik pas doen als het echt niet anders kan. Piepen doen ze ook niet, gelukkig. Doe je Luuf alleen voor het slapen gaan of ook overdag?

Bisolvon heb ik gisteren gekocht. Wil ik gebruiken als ze morgen nog steeds hoesten. Is smerig dus? Arme meisjes... De Tussikind vinden ze wel lekker geloof ik :).

15. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Moet je zelf het verschil maar eens proeven. ;) Tussikind is inderdaad lekker... :D

Luuf doen we alleen voor het slapengaan. En het pufje wat wij gebruiken is Atrovent. Dat droogt het slijm in en zorgt ervoor dat de luchtwegen niet verder geirriteerd raken (dacht ik... ;)). Ventolin hebben we ook in huis, maar gebruiken we zelden.

Sterkte hoor, hoop dat je meiden snel opknappen!!

En nu ga ik echt met een boekje op de bank liggen (en misschien even m'n oogjes sluiten... ;))!!

16. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Even ego, kom later weer lezen:

Pepijn z'n heupen zijn helemaal goed! We worden nog gebelt met de officiele uitslag maar de echoscopist zei:" Mooier dan deze heupjes kan niet. Over deze hoef je je geen zorgen meer te maken." Had dezelfde als bij Florine, toen zei hij helemaal niks.
    Natuurlijk moeten we 3wachten op het teledfoontje van de kinderarts, maar ga er niet van uit dat een man zoiets zegt zondar dat hij het 100% zeker weet!

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Bisolvon is zo vies dat ze het hier uitspugen!!

2de werkdag was pittig maar wel leuk :)

18. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Marije, fijn dat alles goed is met de heupjes van Pepijn! :) (hihi, dat rijmt)

Karel, fijn dat je werk tot nu toe leuk is! (en druk/pittig, maar dat zal vast iets minder zijn als je gewend bent)

hier: tussenweging cb gedaan: R. is 6345 gram en T. alweer 6825 gram. T. kruipt nu zelfs een heel klein beetje boven het gemiddelde uit, R. mag van mij wel wat harder gaan ;)

Verder ook gekeken naar zilveren vorkjes en lepeltjes voor T.&R. als we met de bijvoeding starten. Wel duur! Maar ook leuk om te hebben bij het eerste hapje :)
    Hoewel we daar nog wel eventjes mee wachten.

Wat een zon vandaag! Straks ook nog ff wandelen met de hond :)

19. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ben niet echt bijgelezen, maar Jipper, wat goed van je mannetjes :) :) :) :)

Oh ja, Jeetje, leuk je weer eens te zien hier! Met de BV gaat het gestaag door hier. Ik kon de productie wat ophogen, maar toen kreeg ik een dip :(. Nu gaat het weer de goede kant op, met zoveel als de kindjes toelaten, wisselkolven, en aanleggen (dit wel binnen grenzen, wil ook wel eens zp'en of film kijken i.p.v. productie ophogen hoor ;)). Wisselvoeden wordt niet makkelijk geaccepteerd. Dan is die fles veel fijner en sneller, vinden ze ;).

Hoe gaat het met jou en de BV, en verder?

20. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Marije wat super van pepijn, weer een zorg minder!

Hier drukke gezellige dagen, beide een t-shirtje aan, zo schattig die armpjes worden al echt lekker spekkig

Deel Deze Pagina