Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Lindavnr, heel veel succes en sterkte morgen! Ik zal aan jullie denken! Fijn dat jullie in het RmcD huis kunnen zitten!

Jeetje, Helena, Karel (en wie er nog meer gereageerd heeft) bedankt voor de goede tips!

@hier: heb vandaag de hele dag borstweigeraars.... @#$%@ grom. Nu kolven dus. Hoop dat het van voorbijgaande aard is.

2. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hanneke, veel sterkte voor jouw kleine Benthe! En wat een lange mail, gaat mij echt nooit lukken ;)

We gaan het hier ook langzaam aanpakken. Wil wel ingelezen zijn voor die tijd :)

3. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    Luca, wat vervelend he, dat borstweigeren. Hier krijgen ze ook steeds minder interesse in de borst, willen eigenlijk liever fles. Ik vind het echt moeilijk want als je niet genoeg melk hebt moet je nu eenmaal wel fles bijgeven maar daar maak je het probleem alleen maar groter mee natuurlijk. Echt lastig.

Hanneke, hoe ging het in het ziekenhuis? Wanneer krijg je de uitslag? Lange kuur trouwens, 2 weken.

Lindavnr, ik lees net op twitter dat het allemaal goed gegaan is, fijn!

4. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Lindavnr, fijn hoor, dat alles goed is gegaan :)
    Ook sterkte met het herstel voor de kleine man!

Hanneke, hoe ging het vandaag met Benthe?

Jeetje, ik hoop dat het van tijdelijke aard is, ik kolf nu overdag, 's nachts gaat het met wat morrelen goed. Maar normaal was 's nachts echt mijn leukste kind-mama momentje. Tristan -de beste drinker- was altijd zo blij (aan de borst) in ons bed. Hardop lachen en giechelen aan de borst, lachjes in zijn slaap als hij weer in slaap viel. Ik ben nog niet klaar om dat te missen. Ook al zal hij dat met de fles 's nachts ook vast hebben, dat weet ik nog niet.
    Dus ik hoop dat dit gedoe snel over is. Van kolven loopt de productie natuurlijk wel vaak wat terug. Maar ik hoop iig de 6 maanden vol te maken! Dat heb jij maar mooi gedaan :)

5. adi

adi Niet meer actief

Lindavdr, wat fijn dat het goed gegaan is, lijkt met toch vreselijk spannende operatie. Ik ben eigenlijk benieuwd hoe ze het nou precies hebben gedaan?

Hanneke, moest Benthe vandaag naar het zkh? Beterschap!

Borstweigeren: wat balen zeg dames, het is toch zo heerlijk om een tweeling te voeden, maar als ze weigeren heb je ook een dubbel probleem inderdaad. Hopelijk is het een fase.

Vandaag zitten wij met Diyana die de hele dag > 39graden koorts heeft en een middenoorontsteking (zijn net bij HAP geweest). Ze huilt aan een stuk door, ik vind het echt verschrikkelijk. Tegen mij aan kan ze ook niet slapen, want ze gloeit helemaal en van mij wordt ze nog warmer. En als ik haar neerleg krijgt ze weer pijn. Paracetamol helpt maar eventjes. Een kuur mag ze pas als ze maandag nog steeds ziek is.

... wordt een hele zware nacht... Diyana is echt ontroostbaar als ze eenmaal huilt. Ze kan het urenlang volhouden (en hard!) wat we ook doen. Dus wordt voor mij vannacht een hele lange wandeling door de woonkamer denk ik... arm meisje....

6. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Och, die arme Diyana! Veel sterkte voor de kleine meid, maar ook voor jou Adi! Ik hoop dat Diyana zich snel beter voelt.

7. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

Adi wat naar! Misschien even aan het hoofdeinde van haar bed iets ophogen met boeken...dan staat het iets scheef, en als ze dan ligt is er minder druk op haar oren...

succes!!

8. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Hanneke; Beterschap met Benthe!! Vervelend dat je meisje zo ziek is en je eigenlijk niet goed weet wat er aan de hand is. Hopelijk heb je snel duidelijkheid.

@lindavnr; Wat geweldig dat de operatie goed is gegaan. Die kleine Daan van jullie is echt een Kanjers met een grote K!!

@Margit; Heb je nog iets gehoord op je sollicitatie?

@Adi; Veel beterschap voor Diyana en ik hoop dat het mee gaat vallen vanavond. Hopelijk helpt een zetpilletje tegen de koorts en de pijn. Sterkte in ieder geval!!

@Luca; Vervelend dat ze borst weigeren. Hopelijk is het een fase en hebben ze snel door dat dat gewoon het fijnst is... :D

Hier twee jongens die aardig aan het peuterpuberen slaan... ;) Luuk weigerde vanmiddag te eten bij de oppas. Gelukkig weet zij van aanpakken en heeft hij het niet kunnen winnen, maar zij zei ook al: 'Als hij iets in z'n kop heeft...' Met dat manneke krijgen we nog wat te stellen hoor!! Daan heeft ook wel een eigen willetje, maar anders. De monsters... ;):D Nu zijn ze nog even met papa 'pakkertje' aan het spelen. Dat is gillen en gieren!! :D Maar ik vrees dat ik de pret moet onderbreken, want het is echt al lang bedtijd geweest... (stomme mama... :x)

9. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Lindavnr: fijn om te lezen op Hyves dat de operatie van Daan goed is gegaan. Weet je al wanneer jullie hem weer lekker mee naar huis mogen nemen? Veel beterschap voor jullie kanjer!

@ Adi: arme Diyana! Zij heeft wel vaker oorontsteking toch? Of was dat één van je andere moppies? Beterschap voor haar en sterkte voor jullie... Hoe liep het nou ook alweer met jouw sollicitaties?

@ Jipper: o jee, peuterpuberteit... nu al :$?! Ben benieuwd hoe jullie je peuterpubers aan gaan pakken, dan kunnen wij daar weer van leren over een aantal maanden ;).

@ Hanneke: ben ook benieuwd hoe het nu met Benthe is.

@ Karel: hoe is je tweede werkweek bevallen? En hoe is met de tandjes van Romy (of was het Sofia?)? Komt er alweer wat door?

@ Ylaisa: leuk weer wat van je te horen! Je klinkt heel positief, mooi! Jouw kids zitten duidelijk in dezelfde ontwikkelingsfase als die van mij... Heel leuk dat ze zich optrekken en de hele kamer doorklauteren, maar af en toe ook zwaar vermoeiend... En leuk dat Britt haar voortanden krijgt. Bij Merle zijn ze bijna helemaal door en het ziet er zo supereigenwijs uit! Bij Linde zie ik al een klein stukje voortand, dus dat gaat ook niet lang meer duren.
    Ben benieuwd hoe je de Nuvaring vindt. Ik wil ook andere anticonceptie, maar ben er nog niet uit wat ik wil. In ieder geval iets met weinig hormonen.

Hier: gisteren even gepraat met de leidster op het KDV en zij is heel positief over Merle en Linde. Ze zegt dat ze heel goed en snel gewend zijn aan het KDV en zich duidelijk op hun gemak voelen. Ze spelen lekker, eten en slapen goed (ze slapen daar echt ontzettend veel, doen een ochtend- en middagslaapje, dat doen ze thuis echt nooit...:$ Blijkbaar kost het ze heel veel energie, al die andere kindjes, speeltjes, etc.). Vind ik wel heel fijn om te horen. Dan laat je ze toch met een beter gevoel 'achter' die 2 dagen per week.

Verder: kreeg gisteren bericht van mijn sollicitatie dat ik voor een arbeidsvoorwaardengesprek mag komen volgende week! Gesprek was goed gegaan dus. Vind het wel superspannend hoor, het gaat nu opeens wel heel snel. Zit nog wel een beetje te twijfelen, want het is een baan voor 2 jaar voor 24 uur per week. Het liefst zou ik iets willen met uitzicht op een vast contract en niet tijdelijk, want dat had ik nu ook (had nu een baan voor 3,5 jaar) en dan moet ik over 2 jaar weer op zoek. Maar aan de andere kant is het bijna onmogelijk om (in mijn vakgebied) een leuke baan voor 24 uur p/wk te vinden, dus dit is wel een buitenkansje. Misschien is het wel prima om nu voor 2 jaar 24 uur p/wk te werken en dan daarna te bekijken of ik dat nog steeds wil of dat ik dan misschien wel 32 uur wil gaan werken. In ieder geval vind ik het nu nog wel fijn om 3 dagen te werken en 4 dagen bij de meiden thuis te zijn. Nou ja, keuzes, keuzes, keuzes dus...

Zijn hier eigenlijk mama's die meer dan 3 dagen p/wk werken? En hoe bevalt dat? Hoe vind je de combinatie met het mama-zijn?

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Margit: ik werk 20 uur verdeeld over 4 dagen. Dat bevalt best hoor, al merk ik wel dat het huishouden in het gedrang komt. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik nog in een nieuw ritme moet komen.

Het werk bevalt goed! Ik doe al veel zelfstandig en ze vinden dat het goed gaat :)

Wel net te horen gekregen dat Joel in aug/sept. ander anderhalve week naar argentinie gaat... ben dan lang alleen met de kids :( Zie er nu al tegenop... :(

Super hoor dat je weer op gesprek mag komen!!!!

11. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Fijn dat het goed gaat! Idd, lekker in je ritme komen en dan komt het huishouden ook wel weer.

Pff, heftig dat Joel 1,5 week naar Argentinie gaat (wel heel leuk voor hem natuurlijk). Lijkt me zwaar om alleen de kids te doen. Kun je iemand vragen om je te helpen die weken?

12. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    ja ik hoop dat m'n ouders kunnen komen in het weekend, en oor de rest m'n schoonouders...maar daar zit ik niet echt op te wachten ;)

13. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    O ja, je schoonouders...;) Ze waren toch een half jaar op vakantie geweest? En nu dus weer terug? Zal wel weer even wennen zijn... Kunnen je ouders niet lekker 1,5 week komen logeren? Hmm, dat is misschien ook wel weer heel lang...;) Weet niet hoe je relatie met je ouders is...?

14. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Met mijn ouders heel goed, maar m'n moeder werkt zelf nog, dus dat gaat denk ik niet. Al kan ze wel zelf haar rooster maken, dus wie weet... maar ze zijn nu zelf weg, dus ik kan het nu niet vragen *zucht* Anders vraag ik zelf gewoon wat vrije dagen op, dat scheelt ook....

Beetje dubbel zo...ik gun he them heel erg, vind het super leuk, maar ik heb meteen het gevoel dat ik met de kids opgescheept zit.
    maar ja, dan zijn ze ook ruim 1 jaar, dus kunnen ze misschien al weer veel meer...

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik had ook al een eigen topic geopend.. Wat hebben jullie? de kleintjes samen op een slaapkamer of toch apart in een kamertje? wij willen ze de eerste weken wrsch wel eerst bij elkaar leggen, daarna ieder in hun eigen kamertje. Veel mensen vinden dit 'vreemd', was benieuwd hoe jullie dit hebben?

16. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Onze meiden liggen samen op één kamertje, lekker met hun bedjes tegen elkaar aangeschoven. Vind het persoonlijk voor hun wel zo knus en gezellig om bij elkaar te liggen. Heb eigenlijk nog geen idee wanneer we ze wel een eigen kamer gaan geven. In ieder geval de komende jaren nog niet.

Ik weet trouwens niet wat ik gedaan zou hebben als het een jongen/meisjetweeling zou zijn geweest.

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hier liggen ze ook heerlijk naast elkaar. Hebben ze 's morgens lekker iemand om tegen aan te kletsen, zodat ze pap en mams niet wakker hoeven te maken 'smorgens ;)

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    maar.. maken ze elkaar niet wakker dan? of als jij binnenkomt dat ook de ander wakker word?

19. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je kunt het altijd vragen natuurlijk, als je het prettig lijkt!
    Haha, ja, over een paar maanden kunnen ze inderdaad meer, maar of het daar dan rustiger van wordt :p;):):D.

20. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Soms gebeurt dat wel, meestal niet. Maar ik vind het gewoon belangrijker dat ze lekker bij elkaar liggen.

Deel Deze Pagina