@Krista heb oa op Trosradar veel negatieve dingen erover gehoord en natuulijk hoor je eerder negatieve dingen dan positieve dingen en gelukkig ben jij er wel blij mee. Ik wil gewoon mn maandelijkse periode blijven hebben hoe raar dat ook klinkt maar mijn idee daarover is dat het gewoon zo hoort. En nu wil ik graag die ring proberen.
@sylvia: evy en timo waren ook zo de eerste weken, wij gaven ze toen geloof ik om de 4 uur en tussen de voeding van 20 uur en middernacht was het altijd aanklooien, veel rondgesjouwd idd, je probeert natuurlijk het een en ander uit en ik legde ze dan vaak in de wandelwagenbak bij mij op de kamer, ik ging toen vaak ook al 9 uur naar bed, soms sliepen ze dan wel gewoon in. Ik dacht maar steeds, je kunt ze nu toch niet verwennen nou en inmiddels is het over, ze slapen nu nooit meer naast mijn bed. Soms zette ik ze ook wel eens uit overmaat van ramp in de maxi cosi omdat die zo lekker schommelt beter dan de wipstoel, nou dan waren ze zo weg (met nog 10.000x de speen terug in de mond stoppen). Een troost dus dat het bij osn wel over ging, nu heeft Evy trouwens ongeveer 1x per week zo'n aanval van echt niet willen slapen rond dat tijdstip, na de laatste voeding dus in de nacht hebben wij nooit problemen gehad met slapen.
Hanneke weet ik! Het was een 'geruststelling' dat niet iedereen het bijv over voedingsschema's hoeft te hebben, omdat we mama's hebben die ook in die fase zitten en dus het beste advies kunnen geven! Nee joh, die Mirena is zo gebeurd en je merkt er weinig van. Ik vond het juist een fijne werking, omdat er maar zo weinig hormonen vrijkomen en precies op de juiste plek. Vroeger had ik altijd de pil, daar wilde ik niet weer aan beginnen. En ik wilde zeker even geen kinderen meer, dus extra handig.
Weet je wat ik juist heb geleerd: die maandelijkse periode hoort helemaal niet zo. Vrouwen 'horen' heel veel kinderen te krijgen, dus eigenlijk zijn ze zwanger, na de bevalling geven ze borstvoeding en dan weer zwanger. Die grote hoeveelheid ongesteldheid van tegenwoordig veroorzaakt onder meer endometriose. Nou zal het allemaal wel niet zo zwartwit zijn natuurlijk. Maar je moet vooral doen waar je jezelf prettig bij voelt hoor!! Ik zou juist weer denken dat ik die ring zou verliezen.
Ja hier ook drama's met slapen hoor! En toen hadden juist alle mama's hier nooit zoveel problemen, dus ik dacht dat er met ons iets mis was, dat we te snel toe gaven ofzo. Ze sliepen echt niet in hun ledikantjes, dus idd in de wagenbakken.. En soms gingen ze echt uit hun dak, maar toen hadden we uitgevonden dat je die bakken kunt schommelen of schudden, echt binnen een minuut sliepen ze dan! En ze wilden nooit een speen, maar ze gaan nu alleen slapen met een flesje, dat hebben we ze aangeleerd. Maar dat komt ook wel goed als ze wat meer begrijpen.
Habibas, Haha, tja, die reacties, denk dat dat er gewoon in blijft voor mij, maar ik sla vast ook best eens iemand over hoor. Scheelt dat ik nu wat meer tijd heb , Ruben en Malou zijn immers niet thuis en Benthe slaapt vrijwel de gehele dag . Hopelijk is ze snel weer beter idd, prikken was niet leuk maar is ze hoop ik toch wel alweer vergeten. Lekker hoor dat ze nu nog lekker bij elkaar liggen. Wat ik ook weleens heb gehoord, maar dan kunnen ze elkaar ook niet zien, is dat mensen zo een kdv bedje hadden zegmaar. De ene slaapt dan boven en de ander slaapt beneden, eigenlijk gewoon 2 ledikantjes op elkaar gestapeld en dan met een deurtje bij de spijltjes. Dat scheelt wel een hoop ruimte natuurlijk. Kar, Zwaai, zwaai . Adi, Fijn voor haar dat het wel weer een beetje gaat zo, en idd lekker bij mama. Maar zeg nou zelf, waar kan je beter zijn dan lekker veilig bij mama als je zo niet lekker bent. Mooi dat je een oplossing had gevonden om haar lekker rond te lopen (lekker voor haar dan vooral he ). Voor mama zal het wel even aanpoten zijn zo natuurlijk want geen seconde rust, sterkte. Krista, Hoest met jullie mannetjes? En haha, maar ik ben niet zo een held! Heb het idd vaker gehoord dat zeker na 3 kindjes het een fluitje van een cent is, maar oke ik durf echt niet. Voor mij zit het me gewoon niet lekker, dat een spiraal er eigenlijk voor zorgt dat een al bevruchte eicel zich niet kan innestelen. Een pil is voor mij net iets meer geruststellender, omdat die als het goed is de eicel niet laat rijpen/vrijkomen, die dan dus ook niet bevrucht kan worden. Best lastig dus als je zulke gevoelens/ideeen erover hebt. Op het moment overigens geen pil oid voor mij, maar condooms tot ik weer weet wat ik verder wil... Fijn dat het voor jou/jullie in ieder geval super werkt en idd erg handig tegen het krijgen van kindjes als het goed is tenminste ! Over dat van hoeveel menstruaties er tegenwoordig zijn dat heb ik idd ook vaker gehoord. Maar vooruit, hier al zeker 3.5 jaar niet ongesteld geweest. Malou en Ruben vanmiddag lekker even hier geweest, en zelfs Benthe is toen zeker 1.5 uur wakker geweest. Heel erg super! Maar eigenlijk had ik liever net even wat meer tijd voor Malou en Ruben willen hebben, maar oke, we hebben lekker van het zonnetje genoten. Wel weer heerlijk weer eindelijk eens vandaag zeg ! Liefs, Hanneke.
Gezellig druk hier! @Mirena: ik zit inmiddels aan mijn 4e Mirena, en ben er ook erg groot fan van (geen/weinig bloedverlies, nooit ergens aan hoeven denken en het is het veiligste, en maar 1/50e tot 1/100e aan hormonen in je bloed). Plaatsen kan wel (een beetje) pijnlijk zijn voor een eerste zwangerschap/ontsluiting, maar ik voelde de laatste keer eigenlijk niks! Waren mijn weeën en ontsluiting voor de ks toch nog ergens goed voor Maar ik weet dat sommige vrouwen hem niet fijn vinden of pijn hebben. Maar ik ga nooit meer zonder (behalve bij zwangerschapswens), zelfs als Lucaman gesteriliseerd zou zijn . Geen menstruatie meer hier . Met Nuvaring geen ervaring. @schema's: hier alles op verzoek, ook de kv, dus eigenlijk geen ervaring hiermee. Slapen ging (behalve bij een uitzonderingsweek, R. was lastig) hier na de 2e week eigenlijk altijd prima. Wel soms pas vlak voordat ik en Lucaman gaan slapen (R. is nu nog wakker, oh nee, net in slaap gevallen op schouder Lucaman), maar in bed eigenlijk geen gemorrel. We houden hetzelfde ritueel aan en dan vallen ze wel in slaap. Op 2 nachten na zijn ze ook nooit lastig geweest na de nachtvoeding. Overdag zijn de ukjes bijna altijd bij mij/Lucaman. @Krista: hihi is dat zo? We moeten of BV geven of zwanger zijn @Hanneke: Hoe is het nu met Benthe? Rot van de prikjes... @Adi: jij ook sterkte met jouw zieke meisje! @Lindavnr: hoe gaat het nu? Ik hoop dat de kleine man goed herstelt Hoe lang voordat jullie allemaal weer thuis kunnen zijn? (Net snel ff alles doorgelezen, maar hoop dat ik niet over een berichtje heb heen gelezen). @Hier: Gisteravond rond een uurtje of zeven Tristan toch weer aangelegd. Brullen en moeilijk doen, maar ik heb geen KV of gekolfd flesje gegeven en toen dronk hij daarna toch even en viel daarna in slaap. 's Nachts geen problemen en vandaag ook beter weer, wel soms nog beetje moeilijk doen. Ik denk dat het met hem iig wel goed komt, R. nog ff kijken. Ok. dit herinnerde ik me nog, volgende keer weer een reactie op andere tweelingmama's . Ben moe van drukke winkeldag. Heb nieuw telefoontje, nieuwe slippers etc., naar Gamma geweest zodat het raam van de kindjes ook insectvrij open kan blijven en AH voor een week inkopen gedaan. Morgen werkt Lucaman, maar maandag is hij weer vrij, Nederlands elftal kijken!
ha meiden, even kort! Alles gaat goed hier! Daan heeft de operatie heel goed doorstaan. Hij krijgt ondertussen weer zijn normale hoeveelheid voeding en is van de morfine af. Ook de monitor staat af, dus dat is altijd wel een fijn idee, dat die controle niet meer nodig is. Hij heeft nog wel verhoging, al sinds de operatie zo'n beetje, maar gelukkig geen koorts meer. Hij heeft vanmorgen alweer gelachen gelukkig, was erg fijn om te zien! Dat ons mannetje toch weer een beetje de oude wordt langzaamaan. wij logeren in het ronald mc donald huis. Is erg fijn en lekker dichtbij Daan. Ook al mis ik mijn mannetje onwijs, zo 's avonds als we hier zijn. Maar wel heel fijn om een plekje te hebben waar je af e ntoe heen kan en lekker rustig aan kan doen, buiten het ziekenhuis. Jesse doet het ook hartstikke goed en is heel erg lief. Alsof ie weet dat ie wat rustig aan moet doen omdat zijn broertje nu even meer aandacht nodig heeft. HOe lang Daan nog moet blijven weten we nog niet, hebben nog geen arts daarover gesproken. Voor de operatie werd 7 tot 10 dagen geschat. Tis nu wel allemaal wat lastig met Daan vasthouden/voeden. Hij mag nog niet op zijn kontje zitten, alleen ligt leunen. Dus als we hem voeden moet ie met zn kontje tussen mn benen in liggen. Dan met optillen ook weer lastig want ik kan hem dan niet bij zn kontje pakken. Is allemaal nog te gevoelig. Maar over een paar daagjes gaat dat wel beter als het goed is. Ga weer stoppen! truste!
Ok, toch nog ff reactie op dit nieuwe bericht Had ik aanvankelijk ook moeite mee. Hoewel er vaak ook geen eisprong plaatsvindt bij Mirena, kan het ook gebeuren dat er inderdaad een bevruchte eicel vervolgens niet innestelt. Omdat de bevruchte eicel het niet zelf 'merkt' en ik zelf niet goed reageer op de pil of eenzelfde hoeveelheid hormonen, heb ik toch voor Mirena gekozen. Liever geen condoom, vind ik te naar voor mijn seksleven
Ok, nu écht mijn laatste bericht. Lindavnr, fijn dat het steeds beter gaat met de kleine Daan. Ik hoop dat hij zo min mogelijk pijn hoeft te hebben, en het met jullie allemaal goed blijft gaan! En wat goed van Jesse, dat hij zo lief is Veel sterkte!
Luca, Fijn dat hij na wat gemekker en gezeur, toch lekker de borst nam. Gewoon vol blijven houden hoor en idd geen gekolfde bv of kv geven, er is immers een borst die aangeboden word. Maar daar ben ik misschien te streng in ! Haha, heb bij Benthe na het thuiskomen uit het ziekenhuis, ook heel snel de borstvoedingen opgebouwd en de gekolfde flesjes of flesjes kunstvoeding afgeschaft ! Jij dus een drukke dag gehad, ach soms moet er gewoon heel wat gedaan worden. Die mirena, fijn dat het jou zo goed bevalt. En er zit natuurlijk ook gewoon minder hormonen in dan in de pil. En die eicel merkt er vast niks van, maar toch zit me dat niet lekker . En tja condooms zijn idd maar niks, alleen ben ik een tijd geleden moeten stoppen met de pil, en wil ik denk ik toch nog wachten of ik niet eens ongesteld word (mag onder tussen wel een keer), zodat alles nog werkt zegmaar . Dus tja hier toch nog maar even condooms, want willen liever geen verrassingen, haha. Enne tja seksleven was da? haha, met al die buikpijn (die nu overigens zo goed als weg is al zeker een week) komt het er toch niet zo heel erg vaak van op het moment. Lindavnr, Fijn dat je even een update komt plaatsen! Super dat het eigenlijk allemaal goed is gegaan en goed gaat. Hij lijkt dus alweer lekker de oude te worden, das mooi. Hopelijk is de verhoging toch ook snel helemaal weg. Voorlopig dus nog wel even in het ziekenhuis, maar das wel begrijpelijk, al is het te hopen dat jullie snel allemaal weer naar huis kunnen. En zal ongetwijfeld erg gevoelig zijn nog voor hem, dat het maar dragelijk mag zijn in ieder geval en dat houden ze vast wel in de gaten. En idd maar extra voorzichtig zijn met jullie mannetje! Truste! Hopelijk volgende keer weer zulk goed nieuws.
hmmm, ik dacht even snel wat te reageren, maar wat megaveel is erf weer gekletst!! Hanneke, wat ontzettend sneu allemaal voor Benthe. Ik hoop dat ze goed reageert op haar kuurtje. Trek je het zelf allemaal nog een beetje? Ik las ook het een ander over borstvoeding. Superknap hoor Luca, dat je zo doorzet. Heb het zelf maar 6 weken kunnen geven, mijn productie kwam niet op gang, hoeveel ik ook kolfde, dus veel advies kan ik je niet geven, maar gelukkig zijn hier genoeg ervaringsdeskundigen Anticonceptie: Niet voor mij op het moment. Eerst even de boel weer normaal krijgen . Ik heb heel veel verschillende verhalen gehoord over de Mirena. Vooral over de plaatsing ervan. Een vriendin van mij was heel bang gemaakt over de pijn bij het plaatsen. Achteraf viel het haar zo vresleijk mee. Ze heeft er bijna niks van gevoeld. Ik heb zelf de nuvaring een poosje gebruikt. Ik vond het helemaal niks. Ik voelde hem continue zitten en als ik op de wc zat, kwam hij er gewwoon een beetje uit. Leek me helemaal niet veilig, haha. De vriendin van mijn broertje gebruikt hem ook en die zweert erbij. Ben benieuwd wat jij er van vind Ylaisa1 Adi, wat ontzettend sneu voor Diyana. En wat een rotnacht zeg! Ik hoop dat je het binnenkort weer een beetje bij kunt trekken. Karel, da's best lang, anderhalve week zonder man. Ik heb wel eens 4 dagen gedaan en ik moet zeggen, het ging me eigenlijk heel goed af. Het viel me reuze mee. Natuurlijk miste ik hem wel, maar goed, overdag ben ik altijd alleen met de kinderen, dus even eten geven en naar bed brengen was ook echt geen probleem. En als ze 's nachts onrustig waren, ging ik lekker bij ze op hun kamer liggen. Konden we alllemaal lekker slapen. Ik vind het wel knap als mensen hulp kunnen vragen. Ik ben er zelf geen ster in. Ben nogal een controlfreak en doe het liefst alles zelf Margit, ben je weer helemaal beter? Lindavnr, dikke knuffel voor jullie allemaal. Voor je kanjer Daan omdat hij het zo goed doet, voor je kanjer Jesse omdat hij zo lief is voor zijn papa en mama, voor jou omdat ik vind dat je je er allemaal geweldig doorheen slaat en omdat ik toch bezig ben.... mag je je man er zelf een geven. Vind ie vast leuker, haha Kar, hoi! Volg je toch wel via hyves. Jeetje, alles oké met jou? Lex bleek uiteindelijk niet alleen last te hebben van kiesjes, maar beide jongens hadden weer een kinderziekte te pakken. De zesde ziekte. Koorts tussen de 39 en 40 graden en daarna helemaal onder de rode vlekjes. Hij is nog steeds niet helemaal de oude, maar het gaat al weer een stuk beter. Midas gaat echt super, doet ook al heel wat stapjes los en hij kan al een heel stuk aan 1 handje meelopen. Gisteren waren we op een muziekfestival bij ons in het park en de jongens (en wij) hebben echt genoten! Midas heeft alleen maar bij Berry op zijn nek zitten swingen, zingen en klappen. Lex liep een beetje rond en stopte af en toe even om een dansje te maken, haha. Echt zo schattig. Nog een weekje werken en dan heb ik twee weken vakantie! Ik heb echt zin om lekker weg te gaan. Verder hebben we die vakantie heel veel feestjes en da's natuurlijk altijd leuk
Zeker rustig hier! NL gewonnen, joepie!! Maar wat een slecht spel de eerste helft zeg! En dankzij de Denen kwamen ze uiteindelijk een beetje aan voetballen toe. Ben er niet gerust op hoor! Vanmorgen met de meisjes naar CB geweest voor 2e rondje prikken. Nou, ik ben supertrots. Nynke huilde bij de eerste prik helemaal niet en bij de 2e echt maar een paar seconden. Niet eens een speen nodig. Bente was na 2 minuten ook stil! En ze zijn allebei in diepe slaap gevallen in hun maxicosi's. Heb ze ook meteen maar even laten wegen: Nynke 5.5 kilo, Bente 4.5 kilo. Bente zit eindelijk op het onderste lijntje van de curve goed he?!! Nynke is een beetje gas aan het terugnemen en zit nu op gemiddeld. Kortom, erg blij met onze meisjes
@karel: heftig anderhalve week alleen.... Ik ben eind juli een week alleen, vriendlief moet naar USA voor werk. De meiden zijn dan 4 maandjes.....Mijn ouders zijn helaas met vakantie, maar mijn schoonmoeder komt de hele week in huis (woont in Friesland, dus kan niet zomaar een paar keer op en neer). Heb ook liever mijn eigen moeder bij me, maar kan het gelukkig prima vinden met mijn schoonmoeder, dus dat gaat hopelijk wel lukken. Maar een hele week met haar in 1 huis....poeh..... Lastig is ook dat het pas mijn 2e week is dat ik weer aan het werk ben en ik weet nog helemaal niet hoe ik daarop ga reageren.....We zullen zien. @Helena: wat sneu dat ze zo ziek zijn geweest, maar het gaat zo te lezen al veel beter met ze. Heerlijk dat ze zo kunnen genieten van zo'n festival!!
Hey Meiden! Eerste werkdagje zit er weer op na een onstuimige nacht met Britt..weet niet wat ze had/heeft maar erg huilerig..snotterig..denk echt nog steeds die boventanden. Hopelijk breken ze snel door. VErder leuk kermisdagje gehad gister met de kids..zoals velen konden zien op Hyves Steijn vond het erg leuk in het vliegtuigje..hij houdt van snelheid..snelle en wilde spelletjes. Wij zitten er overna te denken..nou ja..eigenlijk gaan we het doen..2 buggies bestellen incl koppelstukken. Zag gister toevallig een kennis met ook een jongen/meisje tweeling en ze liepen allebei afzonderlijk met een buggie..in denk in het vooruitzicht dat het ook wel makkelijk is..als je bv 1 kindje meeneemt met boodschappen en de ander thuislaat. Ook is de tandem wagen die we nu hebben niet meer handig..Britt trekt aan Steijn zn haren en andersom loopt Steijn te trappen tegen de stoel van Britt. Ook willen we binnen nu en anderhalve maand 2 nachtjes samen weg..denk naar Texel..lekker een hotelletje op het strand..leuk centrum. Mijn zusje vond het onvoorstelbaar dat we zonder kids weggaan..en tuurlijk voel ik me wel een beetje schuldig..maar ik denk dat het ook wel goed voor ons is om even op te laden..hoe denken jullie hierover?? Mijn zusje denkt dat het ermee te maken heeft dat een tweeling hebben toch heel anders is..dat denk ik ook..maar voel me wel een beetje ego..alhoewel we in het najaar met zn viertjes weg willen.
Ylaissa: lekker weg gaan samen hoor!! Als jullie je daarbij goed voelen moet je dat zeker doen! Even lekker samen zijn, even man en vrouw zijn, lekker opladen!! Super Wij doen dat ook regelmatig. Voel me er absoluut niet schuldig over, want ik denk dat je dan veel betere ouders weer bent als j je goed voelt!!
Helena, wat sneu voor Lex. Beterschap! En hoera voor Midas!!!! Hanneke, hoe gaat het met Benthe? Helpt die kuur al een beetje? Habibas, wat zijn ze toch weer gegroeid zeg! En je sm een week in huis... het is maar wat voor band je ermee hebt. Mijn sm is hier heel vaak om te helpen, en mij helpt het enorm om gewoon heel eerlijk te zijn. Ik leg haar uit waarom ik een bepaalde regel heb en hoe wij dingen zien. En ik zeg eerlijk dat ik ook voor het eerst moeder ben, en daarom soms onzeker en dat de manier waarop wij opvoeden voor ons belangrijk is. En de toverwoord is 'even loslaten'. Die week maar even genieten dat je twee helpende handen hebt, en de 100% controle even loslaten. Laat oma ook even oma zijn. Het komt vast wel goed Ylaisa, wat is onvoorstelbaar om even een nachtje voor jezelf te nemen na een jaar tijd? Ik vind het een beetje een belachelijke opmerking. Geniet er lekker van meid. Wij zijn inmiddels 3x een nachtje weggeweest samen, en hier gaan de kindjes ook vaak logeren bij opa en oma. Zij vinden het helemaal geweldig, en wij komen even tot rust. Laat die 'opmerkingen' voor wat ze zijn en geniet even met je mannetje. Dan ben je weer een gelukkige en uitgeruste mama voor de kids. Hier: Diyana is gelukkig wat beter, die kuur helpt heel goed. Ze is koortsvrij, maar nog steeds heel hangerig. Ze ligt nu ook bij ons in bed, omdat ze heel vaak wakker wordt en tegen ons aan wilt kruipen. Ach.. het mag nu best voor een paar dagen . Misschien dat we haar vanavond overleggen als we naar bed gaan, vandaag heeft ze wel goed geslapen in haar eigen bedje. Aldin kan zich optrekken , hij gaat op zijn knieën staan tegen alles aan (zijn bedje is al omlaag nu). Als we zijn kontje even ondersteunen gaat ie zich ook optrekken tot staan. En hij kan nu heel goed en snel aan twee handen lopen. De meiden gaan nu goed op handen en knieën zitten en bewegen met de benen. Als ze ontdekken dat ze ook met hun armen vooruit komen, gaan ze ook kruipen en wordt het hier een leuke circus denk ik
Ylaisa, ik denk dat het juist een heel goed plan van jullie is om samen een paar dagen weg te gaan. Het afgelopen jaar is voor jullie allebei niet makkelijk geweest en ik denk dat jullie het samen heel goed kunnen gebruiken. Jullie worden er een nog leukere papa en mama van en een nog leukere man/vrouw! Habibas, stoer van je meiden zeg! Goed gegroeid ook. En een week zonder vriend maar met je schoonmoeder, oei, moet er niet aan denken. Mijn schoonmoeder en mijn eigen moeder zijn echt schatten van mensen maar na 10 minuten met ze aan de telefoon ben ik al doodop . Karel, hoe gaat het op het werk? Bevalt het nog steeds goed? Lindavnr, fijn om van jullie te horen! Blijven jullie al die tijd in het RmcD huis eigenlijk? Daan doet het echt goed zeg! Margit, Hanneke, Helena en Adi, zijn jullie kids al wat opgeknapt? Luca, goed zeg, dat Tristan je borst toch weer pakte. Dat geeft weer wat moet. Ik hoop voor je dat het nu goed blijft gaan. Mocht je willen, ik heb hier nog een borstvoedingshulpset liggen die ik niet meer ga gebruiken, je mag hem zo hebben als je wilt. Hier blijft het aanmodderen. 's ochtends gaat het goed maar verder houd het wel zo'n beetje op. Ook jouw truc toegepast en uiteindelijk werd er wel wat gedronken maar beide mannen hebben vervolgens uit dank heel hard gebeten :x. Nu weet ik wel dat ook daar weer dingen op te verzinnen zijn en tepelhoedjes heb ik ook in huis maar ik weet niet of ik daar nog wel op zit te wachten. Deze week ga ik daar nog eens goed over nadenken maar ik neig naar afbouwen en alleen nog 's ochtends voeden en 's avonds kolven. Mirena: ik heb de mirena 2 weken geleden laten zetten. Het zetten viel idd erg mee maar sindsdien zit ik echt weer een stuk minder goed in mijn vel. Weer continu huilen en van elke mug een olifant maken terwijl ik net wat was opgeknapt. Mijn gevoel zegt dat het aan de mirena ligt. Het is een bijwerking las ik in de bijsluiter en met googlen las ik dat het pas weer ophoudt als je 'm eruit haalt . Balen, had 'm juist genomen vanwege de lagere dosering hormonen die in je bloed komen. Hier vanavond met zijn allen voor het eerst aan tafel gegeten . Ten D kunnen met zitverkleiners echt al goed zitten in het stoeltje en hebben een worteltje gekregen. Wij hadden aardappel tonijn salade. Echt leuk om als gezin te eten. Gisteren hebben ze al een worteltje gehad en daar hebben we foto's van gemaakt, ik zal zo eens kijken of ik wat kan plaatsen. We hebben ze wel na een minuut of 10 weer uit het stoeltje gehaald want ik denk dat dat voor nu lang zat is.