Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    Krista, ik moest echt lachen om je opmerking over het zwanger zijn en bv geven. Ik ben nu sinds oktober 2007 zwanger en/of bv aan het geven en vind dat eigenlijk al een eeuwigheid :D. (Hanneke nog een jaartje langer ongeveer?) Maar zo moeten we dus doorgaan tot de overgang....?

2. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    Daan met wortel

3. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    en hier Thijs

4. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Oh Jeetje, wat een heerlijk stel kinderen heb je toch! Wat worden Thijs en Daan groot!!! Midas was 2 maand geleden nog 8800 gram, haha.
    Wat betreft die Mirena, jouw reactie hierop is de reden dat ik geen hormonen meer wil slikken. Ik word er heel labiel van.

Ylaisa, ik vind het niet raar dat je er even tussenuit wilt. Ik snap niet dat mensen dat raar vinden. Het is toch niet zo dat je je kinderen om de haverklap uitbesteed? Onze kinderen vonden het hardstikke leuk om te logeren, opa en oma hebben genoten en wij waren er wel echt van uitgerust.

Adi, fijn dat het weer wat beter gaat met Diyana. En die Aldin!! Die gaat lekker snel. De meiden volgen vast ook snel en inderdaad, dan wordt het een mooi circus bij jullie thuis.

Habibas, hoera voor Bente! Gaaf dat ze nu binnen de curve valt. Ik weet dat wij zo blij waren toen Midas daar uiteindelijk in viel. Hij loopt trouwens nog steeds mee op de onderste lijn en Lex net iets onder het gemiddelde. Lijkt dus wel wat op het verschil tussen jouw meiden.
    En een week met je schoonmoeder, pfff. Wel fijn dat je goed met haar kunt. Mijn schoonmoeder is een prima mens, maar wij hebben heel verschillende ideeén over het huishouden en de kinderen. Ik vind het vaak al wel genoeg (en heel lief hoor) als ze hier een dagje helpt.

Hier een dramanacht vannacht en ik had "Lex en Midas-dienst" :)
    Gistermiddag werd Lex heel huilerig en Midas deed gezellig mee. Na het eten ging het wel iets beter, maar met het naar bed gaan waren ze weer heel onrustig en dat is de hele nacht zo gebeleven. Om 6.00 uur waren ze wakker. Nou ja, het wordt mooi weer en dan gaan we straks maar lekker naar buiten. Mijn vriendin heeft sinds gisteren een volkstuintje hier heel dichtbij en daar zijn we voor vandaag uitgenodigd. Ze is jarig en viert het daar! Lijkt me gezellig.
    Zo, ik ga mijn kerels eens pap voeren. Groetjes allemaal!

5. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    GOEDEMORGEN!

Ylaisa: ch juist goed om even de tijd voor elkaar te nemen! Gewoon doen en lekekr van genieten.

Helena: Balen van de vervelende nacht, hopelijkk wordt het vanmiddga wel leuk in dat volkstuintje. Het is in ieder geval mooi weer!

Jeetje: Hier ook een Mirena, voor de zwangerschap zo'n 3 jaar gehad. En dat neerslachtige gevoel heb ik toen alleen de eerste 3/4 weken gehad. Nu weer een Mirena en ben al 7 weken net zo saggo als wanneer ik ongesteld ben. Bloed ook al bijna 7 weken, gisteren de eerste dag niet. Dus volgens mij is het heel wisselend hoe je er op reageert. Hopelijk ttrekt bij jou dat neerslachtige gevoel dus snel weer weg!

Habibas: Wel spannend hoor zolang zonder je man en zeker als je net bent begonnen met werken. Maar ik zou er niet aan moeten denken om mijn schoonmoeder hier te hebben. Wi liggen elkaar niet zo heel erg en al zeker niet als het gaat om de kinderen, ze weet tenslotte alles beter.
    Wat fijn dat Bente nu ook binnen de curve valt, netjes hoor!

Lindavnr: Wat fijn dat Daan zo vlot vooruit gaat!

Hier: We zijn aan het bijvoeden en het kan best toeval zijn, maar Pepijn slaapt sindsdien weer door. Eerst 2 nachten van 22:00-08:00 en vandaag van 21:00 tot 06:15. Ik ben trots!

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Jeetje: wat een mooie kerels!! En al zo flink! lekker hoor :) en ook de ikea schortjes zie ik ;)

Adi: ik vind het altijd zo leuk om te lezen dat jou kids echt gelijk oplopen met die van ons. Hier zijn romy en Sofia ook erg bezig met staan, en optrekken. Op hun knieen zitten vinden ze ook erg leuk :)

Habibas: jij dus ook even alleen met de kids? Tja, mijn schoonouders zijn wel in de buurt, maar ik wil ze eigenlijk zo min mogelijk over de vloer. Als ik alleen ben, ben ik al een beetje gestresst en dan kan ik hun er niet bij hebben. Ze willen wel helpen met koken enzo, dus dat zou wel een heleboel schelen. Ach, het zal allemaal wel los lopen. Ik probeer nog een paar dagen vrij te pakken en dan lukt het wel. En ik moet gewoon alle hulp accepteren en dus niet zo zeuren ;)

Helena: balen van zo'n nacht zeg :( Hopelijk heb je vanmiddag een hele fijne dag!! Het is hier trouwens wel erg koud, dus hopelijk hebben jullie daar geen last van!

Hier bevalt het wekr nog heel erg. Ik moet zeggen dat het salarisstrookje elke week ook meewerkt ;) Maar als ik op het werk ben, kom ik echt tot rust...en ik vind het heerlijk om iets anders aan m'n hoofd te hebben. We zijn ook aan het kijken of we in het najaar nog een lang weekend naar barcelona kunnen, maar dan moeten mijn ouders op de kinderen kunnen passen. Moeten we dus nog even navragen :) Verder de meiden dus druk bezig met oefenen te staan. En optrekken begint ook te komen! Wat gaat het ineens hard zeg!

7. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Helena Hoop dat je een lekker daggie hebt gehad!

@Karel lekker ff he dat werken..moet zeggen dat ik me in het begin schuldig voelde omdat ik dan even niet aan de kids dacht maar druk aan het werk was. En indd het salaris..heerlijk mn "eigen"geld weer kunnen besteden hihi..ineens toch meer voor mezelf kopen. Maar echt tot rust komen doe ik niet..want het is mega druk op het werk en 's nachts praat ik in mezelf over het werk :(

@Jeetje wat een kanjers! GEzellig he samen eten! Hier doen we dat ook altijd..mits we in het weekend gewoon samen lekker rustig willen eten. En mbt Mirena daar ben ik dus ook bang voor..tis best een stap om het te laten zetten..en als het dan niet lekker loopt volgens je gevoel..moet je weer..Daarom probeer ik eerst de Nuvaring.

@Anticonceptie donderdag naar apotheek om de Nuvaring te halen..ben benieuwd..dokter gaf wel aan dat je ook hier emotionele schommelingen van kunt krijgen maar het heeft iig de helft minder hormonen..dus ik probeer het 3 maanden en anders weer verder kijken.

@Buggies paar pagina's terug had ik geschreven over buggies die we hebben besteld met koppelstukken, hebben jullie hier ervaring mee. Oke..je bent best breed..maar de Kruidvat heb ik toch al geboycot..en de supermarkt heeft een invalidekassa..en als ze die niet gebruiken..tja zal er toch uitmoeten met mn boodschappen..Ik hoop gewoon niet dat het een impulsieve aankoop is..

Hier:..pfff..ben wel moe..erg druk op het werk..veel druk op mn schouders..deadlines etc etc..echt koppie erbij houden. Nadat ik de kids had opgehaald van mn ouders vandaan naar huis..eten..en de kids erg huilerig..werd er echt gek van..word meteen dan weer gestresst..en reageer het weer af op manlief..terwijl hij zo zijn best doet..Echt klote vind ik dat van mezelf..wel weer sorry gezegd maar het leed was al geschied.
    Kids zijn de laatste tijd erg huilerig en slapen slecht overdags..dus geen land mee te bezeilen. As zaterdag verjaardag van mn tante..in principe word daar ook voetbal gekeken dus het was geen probleem om de kids daar een middagdutje te laten doen..mn zusje laat haar dochtertje daar wel slapen..maar voor ons is dat echt een volksverhuizing..campingbedjes mee etc etc..Dus wij gaan na de voetbal heen..en daar ook bbq-en. Ik kijk er nu al weer tegenop..want voor ons is het echt een gedoetje en helemaal als de kids zo huilerig zijn, dan kunnen ze zich zo slecht vermaken en echt relaxt zitten is er vaak ook niet bij. Maar wil me ook niet afzonderen. Pffff....wat dat aangaat is 1tje echt makkelijker met dit soort dingen. Ik wil ook het liefst daar voetbal kijken..gezellig drankje erbij etc..maar nee..

8. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Nou ja, volgens 'afspraak' ga ik dus niet op iedereen reageren, want daar heb ik de puf niet voor...

@Jeetje; Wat een heerlijke ventjes heb jij!! Echt lekkere beertjes zijn het! Mag ik een keer komen knuffelen? :D;)

@Ylaisa; Wat een nare opmerking van je zus en zo niet terecht. Ik heb zelf het lef er nog niet voor gehad, maar zou jaloers zijn als jullie lekker een weekendje samen weggaan. Volgens mij is dat heel goed voor je relatie en zoals Karel al schreef, pas dan kun je leuke ouders zijn, toch? Je zusje kan duidelijk niet inschatten hoe het is met een tweeling. Maar gelukkig zag ze dat zelf ook al in.

@de rest; Voor jullie dan maar een digitale knuffel ofzo... ;)

Hier; Ik ben echt vreselijk moe. Weet wel dat ik eigenlijk niet mag klagen, want ik werk maar 3 dagen (op school dan ;)), heb straks 6 weken vakantie, maar aan de andere kant weegt dat ook niet op tegen de werkdruk in het onderwijs en alles wat er het afgelopen (school)jaar weer allemaal gebeurd is. Dus ik klaag toch wel even lekker... :p
    Maar een lichtpuntje; volgend schooljaar heb ik gewoon weer werk (dat is steeds weer spannend, aangezien ik nog steeds geen vaste aanstelling heb en die ook niet ga krijgen zonder 2e graads opleiding...) en morgen ga ik zelfs kennismaken met mijn nieuwe mentorklas. Ben benieuwd naar onze nieuwe brugklassertjes!! :D Heb er veel zin in!!

Zo, nu ga ik lekker met een kop thee op de bank hangen. Fijne avond nog!!

9. adi

adi Niet meer actief

sorry meiden, eventjes heel erg ego:

- goed nieuws van vandaag: Aldin en Melisa hebben het optrekken helemaal door. Ze trekken zich tegen alles op en snappen nu ook hoe ze moeten gaan staan :). Daarnaast heeft Aldin vanavond voor het eerst met ons spelletje 'geven en nemen' gespeeld. Hij gierde echt van het lachen :)
    Diyana is een stuk beter, maar erg stilletjes, ze slaapt nog veel en eet vrij weinig. We hopen dat het door die kuur komt en dat het komende dagen beter gaat.

- slecht nieuws van vandaag: ik denk dat ik tegen overspanning aan zit. Voel me echt zo gespannen als een speer, ben dood en dood moe, en kan helemaal niks hebben. Heb vandaag echt urenlang zitten janken, en als de kinderen gaan gillen (vinden ze tegenwoordig leuk) moet ik echt de kamer uitlopen want word daar echt gek van. Ik heb het gevoel dat ik de controle over alles kwijt raak, dat ik mijn huishouden niet meer bijgewerkt krijg, de kinderen te weinig aandacht krijgen, ikzelf te weinig slaap, voor de ml al helemaal geen tijd en op het werk kan ik me niet meer concentreren. Dus een totale faalgevoel. ML overtuigde me vandaag dat het echt niet waar is allemaal, volgens hem doen we het juist prima en loopt alles op rolletjes. Volgens de buitenwereld zijn wij ook een supergezin, want de kinderen zijn happy en verzorgd en wij lachen altijd. Maar ja, dan kom ik thuis en is de woonkamer een bende en dan stort ik in. Dat is toch niet gezond? Is het verstandig om met de huisarts/ bedrijfsarts te gaan praten? misschien ben ik dan een zeur, maar ik ben bang dat als ik te lang wacht het nog erger wordt, en ik dan met een burnout zit en de kinderen in de steek laat.

pfff een hele relees, maar ik moet het echt even kwijt. Komt het iemand herkenbaar voor?

10. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hee hallo,
    Hier ook ook een tweelingmama. Jochem en Madelief zijn geboren op 16 juli 2009. Ik heb net pas dit clubje ontdekt. Hoop er veel tips en wijsheid uit te kunnen halen.
    Wat me wel opvalt is dat je lastig iets kunt zoeken/vinden. Ik werd bijvoorbeeld naar deze club verwezen omdat ik op zoek ben naar een leuke tekst voor op de uitnodiging ter gelegenheid van hun eerste verjaardag. Die zou hier ergens tussen moeten staan. Maar die kan ik toch nooit vinden zo. Moet ik alle berichten eerst lezen. Ook wel leuk om een keer te doen hoor, maar als je snel even iets wilt zoeken is het lastig.
    Misschien kunnen we de moderators vragen om een onderverdeling te maken in de club voor tweelingmama's? Volgens mij zijn we best met veel.
    Idee?
    Gr. Dolfijn

11. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Adi: Wat rot dat je je zo voelt! toch zou ik even contact opnemen met een arts, inderdaad maar beter een keer teveel dan dat je straks te laat bent...*Knuffel*

JippeR: Fijn dat je je baan mag houden. Hier nog een docent zonder bevoegdheid, zou afgelopen jaar afstuderen, maar niet gebeurt dus...En ik ben het eind van het jaar ook altijd zat hoor, ookal zegt men dta je niet mag klagen...Nog even volhouden!

12. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    even alleen voor Adi en dan snel naar bed:

Lieve meid, ik snap zo goed wat je bedoelt! En het is echt goed om naar de huisarts te gaan. Die weet ook of je misschien op een of andere manier hulp kunt krijgen of hij kan je vertellen dat je je ziek moet melden zodat je dat jezelf toe kan staan om te doen als je begrijpt wat ik bedoel. Laat alsjeblieft aan mensen weten hoe je je voelt, alleen dan kunnen ze je helpen. Heel vaak hebben anderen het niet eens echt door wat er speelt en als je mooi weer blijft spelen kunnen ze het niet door hebben en kunnen ze je niet helpen. En echt, als jij instort stort alles in! Dus zorg goed voor jezelf! Ziekmelden, naar de huisarts, kinderen wel naar het kdv brengen of je schoonmoeder wel op laten passen maar dan het liefst bij haar thuis als dat mogelijk is en je bed in of wat je dan ook wil! (maar natuurlijk weet ik heel goed dat dat allemaal veeeel makkelijker gezed dan gedaan is ;))
    En vanaf hier een heeeeeele dikke knuffel

13. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Adi: Meid, hier ook herkenbaar hoor! Knuffel alvast!! Ik denk dat het goed is om even naar de HA te gaan. Al is het maar om even goed je hart te luchten bij iemand die er echt wat mee kan (je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel) Wat jeetje zegt; misschien kan hij je op andere vlakken hulp aanbieden of weet hij instanties waar je hulp kunt invragen...

En hoe is het met je werk? mischien moet je eens even lekker thuis blijven?

Sterkte hoor!!

14. adi

adi Niet meer actief

Meiden, bedankt voor jullie lieve reacties!! Ze doen me zooo goed. Ik ga morgen idd met de ha praten, het gaat zo niet langer, ik heb tegenwoordig ook hronische hoofdpijn.
    Maar morgen heb ik ook het tweede gesprek van mijn sollicitatie van laatst. Als ik deze baan krijg kan ik daar vanaf september beginnen, en zou ik juli en augustus helemaal vrij nemen/ ziek melden. Ik moet namelijk echt tot mezelf komen.

Het ergste is dat Aldin mij tot waanzin drijft. Hij doet de laatste dagen niks anders dan oorverdovend gillen. Is dit een sprongetje of zo? Hij is niet verdrietig of wat dan ook, dus geen zin om te 'troosten'. Als ie bijv iets wil pakken en het ligt met 10cm verder dan hij dacht gaat ie al gillen. Ik word er helemaal gek van, en de meisjes ook. Dat vind ik het ergste. Melisa gaat dan terugschreeuwen, en Diyana zet haar handjes op haar oren en gaat jammeren (een baby van 10maanden moet toch niet met haar handen op haar oren zitten???).
    Ik heb echt geen idee hoe hiermee om te gaan. Sommige zeggen dat ik hem dan in zijn bed moet leggen en weg moet lopen. Maar hij is te jong om 'gestraft' te worden, en eigenlijk moeten we het gewoon negeren. MOet ik hem dan gewoon in een kinderstoel zetten en verder geen aandacht aan besteden? Ik vind het gewoon zielig voor de meiden, en gaat dit lang duren?
    ppfff.... hopelijk is het voor iemand herkenbaar.

Dolfijn welkom hier, je kindjes zijn ook van dezelfde leeftijd als die van mij, Karel en Krista :), leuk! Volgens mij had Margit uitnodigingen voor het eerste verjaardag met leuke tekst gemaakt.

En hier gaan er binnenkort denk ik nog meer mama's over brainstormen ;)

15. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Adi: het is natuurlijk altijd lastig om daar over op afstand te oordelen, maar kan het niet zijn dat hij schreeut uit frustratie? Dat hij niet goed kan kruipen of juist heele graag wil lopen maar dat niet kan? Neem hem anders mee naar de HA, of ga eens met hem naar het cb.... Misschien hebben zij een idee? De meiden reageren dan op hem denk ik, das wel balen....

16. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Adi: och meis toch.....ik kan heel goed begrijpen dat je je zo voelt. Je hebt 3 kids waar je supergoed voor zorgt, maar je bent geen superwoman.....niemand. Ik vind het al zo superknap dat je er 3 aankunt en snap heel goed dat dat soms niet lukt. Zeker niet met zo'n krijsende Aldin en meisjes die er last van hebben, maar jij ook natuurlijk! Ik zou ook zeker naar de HA gaan, als jouw gevoel dat zegt! Maar dat ga je morgen dus al doen, goed zo! Je moet idd goed voor jezelf zorgen hoor! En idd niet teveel de schijn op houden. Iedereen vindt het al heel erg knap wat jullie doen met een drieling, dus af en toe aangeven dat je het heel moeilijk hebt, zullen mensen echt niet raar vinden. En wat dan nog?? Heel veel sterkte meis en wees eerlijk tegen je HA hoe je je voelt he?!!

Dikke knuffels voor jou!

17. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dolfijn: welkom hier! Ik heb soms hetzelfde probleem om dingen te vinden hier hoor! Maar er zijn zoveel experts dat ze je vast op weg kunnen helpen.

@Jipper: balen dat je er zo doorheen zit, maar wel leuk dat je zo enthousiast bent over je nieuwe brugklas. Leuke kids? En straks lekker lang vakantie om bij te tanken!

@Lindavnr: en lekker thuis met kleine Daan? Hope so! Geniet weer van je mannetjes op jullie eigen plekkie!

18. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu nog even ego:
    We hebben een dramadag achter de rug. De meiden hadden heel veel last van de prikjes van maandag. Maandag zelf helemaal niet, maar dinsdagochtend om 5u begon het en het hield om 22u gisteravond op.....Huilen, huilen en nog eens huilen. Ze wilden alleen maar op de arm rondgesjouwd worden. Tja, dat lukt niet met 2 tegelijk.....dan vind ik een tweeling soms zo onhandig en zielig ook. :(
    Om 22u eindelijk gaan slapen en wij ook.....schrok ik om 1.30u wakker, ze moesten nog een laatste avondvoeding:$:$
    Toen maar voorzichtig wakker gemaakt, natuurlijk maar een halve fles gedronken, direct weer teruggelegd en om 7.30u meldden ze zich weer.
    Fles helemaal leeg en nu tukken ze heerlijk:)

Zo zelf even naar de HA, heb pijn in mijn buik....lijkt littekenweefsel van KS, maar het wordt steeds erger....

Nog 2 daagjes en we gaan een weekje met vakantie!! Zin in, maar het wordt heel slecht weer en we gaan naar zee.....:( Ach, maakt niet uit. Even weg uit dit huis, heerlijk!

19. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Adi, ook een dikke digitale knuffel van mij! Ik sluit me aan bij iedereen hiervoor. Heel verstandig dat je naar de ha gaat. Het is me ook nogal wat, de zorg voor een drieling. Geen wonder dat dat een gevoel van controleverlies met zich meebrengt, die ben je ook voor een groot gedeelte kwijt. Ik denk dat wij allen, met 'slechts' een tweeling (en derde kindje), het gevoel toch in zekere mate herkennen.

Duidelijk aangeven aan de ha en mensen in jouw omgeving hoe je je voelt. Dat zal vast al helpen, en dan kunnen jullie allemaal samenwerken naar een fijnere situatie die minder stress geeft!

Liefs, Luca

20. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Habibas, herkenning ook hier! Ik vind het soms inderdaad zielig voor mijn ukkies als ze moeten wachten op elkaar! Daar had ik het in de zwangerschap al moeilijk mee. Ze niet kunnen oppakken als er iets is, omdat de ander ook wat heeft. Ging en gaat tegen mijn idee van hoe ik altijd al met mijn (toekomstige) kindjes om wilde gaan en ik kan ook zo slecht tegen het geluid van een huilend kind!

Gister hier zo'n ochtend: eerst wilde Tristan niet gaan slapen 's ochtends, dus ik moest gaan douchen, wetende dat hij zou gaan huilen. Hij is binnen 10 minuten dan helemaal overstuur en dan mag ik hem het eerste half uur niet neerleggen. Vervolgens de ukjes allebei verschonen en even wassen, en toen waren ze allebei als ze weg gelegd werden en ik met de ander bezig was, helemaal over de rooie...
    Heerlijk als je een afspraak hebt overdag en je je niet aan hun ritme kunt aanpassen... :)

De middag en avond gingen wel weer goed gelukkig en deze ochtend ook. T. ging lekker slapen, R. ook en mama is fris gedoucht en heeft zp-tijd :)
    Haha, noem ik het een goede ochtend, maar ondertussen is onze net nieuwe cv tijdens het douchen kapot gegaan. Brrrr, dat was koud!

Straks fysio, ik hoop dat T.'s hoofdje wat is bijgetrokken. Vindt het wel zo overkomen, maar de meting zal het uitwijzen.

@Jeetje: wat naar dat Mirena slecht valt bij je, hopelijk wordt dat wat minder zoals Marye dat heeft ervaren. Ik reageerde slecht op de pil altijd, maar Mirena heb ik geen last van. Heb bijna het gevoel dat ik het zelfs fijner vindt met, maar dat zal wel onzin zijn ;)
    Wat betreft de BV: hartstikke knap dat je de 6 (bijna 7) maanden hebt bereikt. Ik vind het best lastig om dat flesje niet te geven hoor, maar er zit wel verbetering in. Als het zo blijft, ga ik wel over op minder of geen BV meer in de toekomst. Bijvoorbeeld alleen nog 2x per dag kolven. Ik zie wel, voorlopig gaat het nog goed genoeg.

Sorry, later meer reacties, kindjes willen eten en aandacht!

Deel Deze Pagina