Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik had de tandenvraag even gemist... ;)

Wij zijn eigenlijk direct begonnen met 'poetsen' toen ze hun eerste tandje kregen. Het is in het begin inderdaad een beetje spelen. Borsteltje in de mond, beetje bewegen. Wij zijn wel ook direct met tandpasta begonnen en dat vinden ze heerlijk, dus als ik nu hun tandjes gepoetst heb mogen ze daarna zelf nog even 'poetsen' en dan zuigen ze heerlijk de tandpasta van de borstel... :D

2. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Wat veel geschreven weer! Hou het niet meer helemaal bij :)

Maar vooruit :):

@tandenpoetsen: poetsen jullie dan met 'gewone' tandpasta? Is het niet ongezond om dat teveel binnen te krijgen voor zo'n kleintje?
    Ze hebben hier nog geen tandjes hoor, maar wel heel erg veel kwijlen en op de hand sabbelen en bijten. Maar dat doen ze al weken, dus dat lijkt me niet specifiek een tandjes-teken.

Wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd om tandjes te krijgen?

@Marye: wat naar voor Florine (en ook voor jou en je man). Ik hoop dat ze toch snel went. Hier gaan we volgende week vrijdag voor die echo voor de heupjes. Al blijkt het in het zkh. nu meteen een röntgenfoto te worden. Was dat waar Florine zich zo rot bij voelde?
    (Dan weet ik wat ik mag verwachten)

@Margit: gefeliciteerd!

@Adi: rot dat je het gevoel hebt te worden afgescheept. Ik hop dat de HA wat zinnigs heeft te zeggen, en dat er niks ergs is.
    drietal thema's: ik zag kwik,kwek,kwak en de drie musketiers al voorbij komen. Voor de rest heb je met dit getal natuurlijk de drie wijzen uit het oosten van de geboorte van Jezus (ben niet christelijk hoor, maar ik dacht, ik noem het even :p). Rood, wit, blauw voor heel Nederlands gezinde baby's ;), ehm... voor het 1 jaar oud worden is het thema toch papier? Succes met het bedenken van een thema!

@hier: piepende Tristan,ik moet stoppen

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Luca: Die foto was inderdaad nogal een probleemk. Maar Florine heeft echt heupdysplasie en kon dus 1 been niet goed naar buiten draaien, moest wel voor de foto. Dat deed natuurlijk pijn en toen krijste ze alles bij elkaar en moesten we haar met 3 man tegen houden. Maar misschien valt het allemaal wel mee bij jou jongens! Daar ga ik iig voor duimen!

4. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @jipper je mag je ermee bemoeien hoor, ik schrijf het tenslotte zelf neer ;)

@adi we hebben ook zojuist besloten nog niet te stoppen

@marye: ik vind het echt heel zielig voor F en dan ook nog die warmte, misschien reageert pepijn ook wel een beetje op zijn onrustige zusje! knuf en oja het huis, we hebben een nieuwbouw huis op het oog, wonen nu in een koopappartement, mochten we def. tot koop overgaan (het mogelijke huis is nog niet in de verkoop nu) dan zetten we ons appartement te koop omdat er dan ook nog gebouwd gaat worden natuurlijk. Maar dat lijkt me wel erg spannend.

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    We gebruiken speciale tandpasta voor kindjes van 0-6 jaar. Sja, ze krijgen het hoe dan ook binnen, ook als ze niet op de tandenborstels zuigen... ;)

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    ik heb hier de hele lade vol liggen met proefexemplaren van ondermeer elmex.... maar ja die ene tand...ach, het zal wel meer spielerij worden :)

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ha meiden,

ff snel een copy-past berichtje want heb verder even geen tijd om bij te lezen en reageren..

@ hier: Kids hebben gisteren 4 flessen gehad en dat ging goed! Laatste fles om half 10 gehad en vanmorgen om 6 uur speen gegeven en werden wakker rond half 9 :). lekker dus.
    Vandaag komen we weer uit op 4 flessen, dus ben weer benieuwd.

Verder in het ziekenhuis geweest.
    We hebben voor de 1e keer nu het gaatje van Daan opgerekt. Nou, het zijn niet zomaar staafjes joh, die erin moeten!
    gewoon ijzeren staven van 15 cm lang ofzo, beginnend met een dikte van 4 mm tot 14 mm. :$ Das gewoon de dikte van je duim ,zo ongeveer. Die moet er dus uiteindelijk in..
    de bedoeling is, dat we het staafje zo'n 3 à 4 cm in zijn poepgaatje doen.. en dan 30 seconden erin houden, 2 x per dag.
    je kan het vergelijken met een thermometer erin doen, gewoon erin duwen dus, maar ja, dan met een ijzeren staaf :(.

Toen ze keek naar zijn poepgaatje zei ze dat Daan een hele mooie wondgenezing heeft (Joehoe :d hihi.) en hele mooie ontlasting heeft in zijn stoma (hahaha :)). 2 mooie complimenten ;).
    Maar wel fijn beide; door de goede genezing kan hij nu al op 8 mm beginnen met oprekken. scheelt weer!
    De verwachting is zo'n 6 weken (tot 8 weken) tot de volgende operatie.

de mooie ontlasting was bedoeld voor wanneer hij mag gaan poepen; deze was niet te dun, want dat kan dan ontstekend gaan werken aan zijn gaatje en billetjes.
    En er zaten geen korreltjes of zo in, en dat was ook goed, zelfde reden :).

Volgende week krijgen we de staven binnen en moeten we beginnen.
    Ik heb het in het ziekenhuis gedaan. Arno vond het wat eng, dus had liever dat ik het deed. ik vond het wel oke, en moet zeggen; t viel mee. De eerste keer toen de dokter het deed moest daan erg hard huilen, ook helemaal overstuur. Gelukkig is hij goed te troosten, dus binnen paar minuutjes was hij getroost (en bekaf van het huilen) en na een kwartiertje heb ik het dus gedaan, omdat de dokter wel wilde dat we het een keer met hun deden.
    Het valt dus op zich mee, maar tis niet niks..
    Dit staafje past ook nog vrij makkelijk, dus heeft Daan weinig last.. als ze groter worden zal ie er wat meer last van hebben waarschijnlijk...
    nja, gaan we dus 2x per dag samen doen, want alleen raden ze af. de een moet daan vasthouden en troosten, de ander het staafje..

8. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Lindavnr, ik hoop dat het allemaal mee zal vallen voor de kleine Daan, en ook voor jullie! Wel een stoer ventje hoor, zo goed als dat hij met alles om gaat! Ik hoop dat alles blijft meezitten met zijn herstel en volgende operatie etc.!

Bedankt voor de antwoorden!Wist ik niet eens dat er speciale tandpasta was :) (sorry, echt geen tijd voor meer :(, we duiken ons bedje in... )

9. adi

adi Niet meer actief

Lindavdr, wow wat klinkt dat oprekken heftig zeg! Ik heb er echt respect voor dat je dat zelf durft te doen. Heeft hij er veel pijn van? En ik ben hier echt een leek in, maar gaan ze straks nog zijn dikke darm 'aansluiten' op het poepgaatje of gaat dat vanzelf?

Karel, proficiaat met het eerste tandje!!! Wat ben je dan trots he! Hier hebben Aldin en Diyana ieder 2 tandjes en ik moet zeggen dat ik niet zo ijverig ben met het poetsen :(. We doen het af en toe, met zo'n kinder tandpasta van 0-6 jaar. Gewoon een puntje tandpasta op het borsteltje en een beetje over de tandjes heen wrijven. Hier vinden ze het heerlijk, want die tandpasta is lekker en het kriebelt zo lekker ;)

Ik zit gewoon vanaf 01.30uur hier beneden in de woonkamer :(.. Kon echt geen oog dicht doen vannacht. Hanneke, dat jij dit elke nacht zo hebt.. woow respect dat je het kunt volhouden.
    Ik maak me te veel druk om alles.

Het gesprek gisteren voor die baan ging eigenlijk heel goed. Ze hebben me een mega-aanbod gedaan, mijn bek viel open :).. Ik zou zeg maar ongeveer 30% (!!!) vooruit gaan op mijn huidige salaris. En het is een contract voor 28 uur. Dus echt een droomaanbod. Ik heb het contract hier liggen, hoeft het alleen maar te tekenen ;)
    Maar dan ga ik me druk zitten maken. Is dit wel een slimme stap? dadelijk heb ik een fout gemaakt. Wat als het tegenvalt? Hoe zal mijn huidige werkgever reageren? Ik wil eigenlijk meteen mijn vrije dagen opnemen, maar mijn werk is eigenlijk nog niet af. Maar aangezien ik op het moment bijna met een burnout kamp, krijg ik op het werk toch bijna niks gedaan. enz enz
    En toen ben ik maar een potje zitten janken, echt erg....

O ja, We hebben Aldin om 22.00uur bij ons gelegd, hij was ineens zo bang, klampde zich aan me vast en ik kon hem echt niet terug leggen in zijn bedje.
    Wat kan da kind draaien in zn slaap (had ie nog nooit zo)!!! Het was net een draaimolen in bed, elk kwartier had ik zijn voeten weer in mijn gezicht :) Hij draaide om zijn as, maar tegelijk ook van rug naar buik, naar zij en weer terug. En gewoon lekker doorslapen hihihi Het komt ook door de warmte, de arme kids kunnen hun 'draai' gewoon niet vinden. Ik moest Melisa ook een paar keer goed gaan leggen, ze kwam telkens met haar hoofd tegen de spijlen aan.

Zo, inmiddels is het 05.50uur :(

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Adi: wat een goed aanbod:D super zeg! Tja elke verandering brengt onzekerheden met zich mee, en zeker als je al niet lekker in je vel zit, word elke mug een olifant om het zo maar te zeggen. Probeer er rustig over na te denken, en wat vind je man ervan?? Als jij denkt dat dit beter voor jullie hele gezin is, dan zou ik het toch doen hoor!!

Lindavnr: heftig hoor :( bah....ik hoop niet dat daan er eel erg veel last van heeft.... Succes!!

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @lindavnr: heftig hoor heel veel respect voor jullie!!!

@adi: lastige dingen zijn dit altijd je kan dan wel blijven dubben he! succes!

12. adi

adi Niet meer actief

Karel, iedereen vindt het een super kans, het is eigenlijk precies wat ik zocht. Maar ja, dan heb ik het gevonden, en dan slaat de twijfel toe natuurlijk. Maar ik ben altijd vreselijk onzeker geweest als het om zulke belangrijke keuzes ging. Vorige keer toen ik van baan wisselde (4 jaar terug) heb ik ook nachten wakker gelegen, en toen hadden we niet eens kinderen en was het dus makkelijker om een sprong in de diepe te wagen.
    Maar de dag is weer aangebroken en ik denk dat ik het toch maar ga doen. Heb me vandaag overigens ziek gemeld, heb een bijna slapeloze week achter de rug en ben echt een wrak. Ga zo even met Melisa naar de HA, dan haar bij het KDV afzetten en dan even lekker slapen, heb het echt even nodig.

13. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Adi, slaap lekker straks :)

En zoals je het vertelt, is jouw nieuwe baan zowel qua geld als uren een goede stap! Dus gefeliciteerd met je nieuwe baan en ik hoop dat je de zorgen wat los kunt laten, dat lukt vast beter met een hoop uren slaap inhalen! :)

Succes bij de ha met Melisa en ik hoop dat Aldin zich snel fijner voelt!

14. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Nog even klein beetje ego:

Gister voor het eerst sinds jaaaaren naar de tandarts geweest. Nog steeds geen gaatjes voor mij :), maar ze adviseerde wel dat ik een verstandskies liet trekken. Brrrr, doet dat pijn? Hier echt geen ervaring met enge tand-dingen als tand trekken of boren etc.

Ze zei dat ze prima kon verdoven, ondanks de borstvoeding. Dus de afspraak staat....

Verder hebben de kleintjes hier ook last van de warmte, maar we kunnen nu in ieder geval de hele bovenverdieping tegen elkaar open zetten, ook de hele nacht. We hebben gister 2 extra horren voor de ramen geplaatst, dus geen muggen en zo :)
    Scheelt toch weer!

Voor de rest stress met werk. Kleintjes eisen zoveel tijd, en dan kan ik pas aan het werk als Lucaman weer thuis is en dan heeft hij vanavond ook nog eens een bbq met werk (hij gaat gelukkig wel vroeger weg).
    Maar vannacht kon Lucaman wel piepen bij de nachtvoeding of ik Tristan wilde weg leggen na het (borst)voeden, want dan kon hij nog even lekker slapen. Grom, heb ik de hele dag eerst de kids en daarna werk voor drie uur, en kan hij gaan piepen om meer slaap, terwijl ik de voeding al doe??? Maar geen zin in ruzie maken, dus hou mijn mond nu even. We hebben sinds de kindjes eigenlijk het minste ruzie ooit, te moe voor allebei en dus laat je 'kleine' dingen varen ;)

Nou ja, ik zal wel moeten werken vanavond, en dan mag hij de kids vermaken en voeden en op bed stoppen... In de praktijk doe ik ook nog steeds een gedeelte, bv gaat toch door en ik kan beter troosten ;)

*einde klaagzang*

Het gaat verder prima met de kids, ik hoop dat ze vandaag lief zijn voor hun mama!

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Adi: nee dat is al gebeurd in de afgelopen operatie. De laatste operatie wordt alleen zijn stoma weggehaald waardoor de ontlasting dus verder door de darmen gaat en via zijn poepgaatje eruit komt, in plaats van uit het stoma nu.

Wat gaaf dat je er zo ver op voor uit gaat qua salaris! wauw!
    Succes met beslissen of je er voor gaat of niet.. maar volgens mij moet je het gewoon doen! :)

@ luca: dankjewel :).

@ Adi: oh ik zie dat je besloten hebt het te gaan doen! Goed!!!
    Succes met een beetje bijslapen!

@ luca: werk je dan thuis of zoiets?

@ Linda: fijn dat de eczeem nog maar erg licht was bij Timo en er geen zelf nodig is. Was hier precies hetzelfde! Ook nog erg licht, geen zalf nodig maar gewoon goed vet houden met creme :).
    Gaat wel goed! Al is het minder fijn met dat warme weer om ze zo in te moeten vetten..zweet alleen maar meer.

@ hier: Jongens hebben het weer goed gedaan op 4 flessen. Kwart voor 9 de fles en vanmorgen half 8 wakker :).
    Eens kijken hoe we vandaag uitkomen :)

16. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Lindavnr: wat een kanjers zijn het toch, wij zijn ook al twee dagen blij want evy is al twee keer niet gekomen voor haar speen om 5 uur (of wij hebben het niet gehoord haha).

Luca: ja erg kunnen mannen soms zijn hihi. Hier af en toe wel eens meningsverschil maar vooral als we moe zijn maar niet echt ruzie

17. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Even snel:

@ Adi: klinkt hartstikke goed, dat aanbod! Ik zou het doen :)! Herken het twijfelgevoel heel goed, ik heb hier ook dagen zitten twijfelen of ik ja zou zeggen tegen mijn nieuwe baan. Je weet nooit of je de juiste keuze maakt (ja, achteraf...;)), daarom moet je de keuze maken vanuit de situatie waarin je nu zit en de kennis die je nu hebt. En deze baan klinkt wel echt perfect voor een mama met drie bijna-dreumesen ;). Wanneer moet je iets laten weten?

Wat naar trouwens, die bult bij Melissa. Is het geen lymfeklier? Ze hebben hier op hun achterhoofd ook een paar kleine bultjes (soort van kleine 'erwtjes') en volgens de KA en HA zijn dat lymfeklieren. Je ging vandaag toch met haar naar de HA? Wat zei hij? Hoop dat het niets ernstigs is!

@ Lindavnr: ook hier nog even zeggen dat ik Daan echt heel stoer vindt en dat ik echt zoveel respect en bewondering heb voor de positieve manier waarop jullie met alle operaties en bijkomende zorgen rond Daan omgaan. Ik ben ervan overtuigd dat dat het voor Daan ook een stukje draaglijker maakt en dat hij daardoor sneller herstelt. Petje af!

Tot later!

18. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik ben niet plots dyslectisch geworden ;), maar wil niet dat mensen hierop kunnen googlen. Ik schrijf sommige woorden niet aan elkaar:

@Lindavnr: Ik beoordeel asse ssment rapp orten en ass essoren op inhoud en (taal)kwaliteit. De asse ssments en bijbehorende rapp orten draaien om de erkenning van in werk en privéleven verkregen com pe tenties. En kunnen leiden tot dipl oma's tot en met h b o niveau en/of opleidin gstraje cten van bijv. een paar cursussen/langere tra jecten om alsnog het desbetreffende diplo ma te krijgen.

Zijn jullie nu ook thuis begonnen met het oprekken? Durft/wil je man nu ook? Dat jij ook kunt troosten?
    Nogmaals sterkte voor jou en kleine Daan en jullie gaan er heel gioed en sterk mee om hoor!

Kleintjes zijn druk, dus ik stop met dit bericht, wat al een uur open staat ;)

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Oke, wel fijn zeg dat je dat thuis kan doen!

We hebben vanmiddag de spullen binnen gekregen dus gaan het vanavond of morgen pas voor de 1e keer zelf doen.. mn vriend wacht denk ik nog even tot ik het een paar keer gedaan heb en dan zal ie het ook wel proberen.

@ margit: dankjewel :)

20. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een maart 2010 tweelingmama die nog geen kindjes met eczeem heeft......even afkloppen ;)

Gelukkig is het nog lichtjes bij jullie, hopelijk kun je het de kop indrukken. Hier trouwens wel heel grote kans. VL en zijn moeder hebben het ook heel erg gehad.....:)

Deel Deze Pagina