Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zo en ik ben weer bijgelezen (na ja gelezen meer erover heen gelezen met het meeste) van begin mei tot nu. Ik heb ook het stukje gelezen over geen aansluiting vinden hier met een oudere tweeling en ik kan me daar helemaal bij aansluiten. Ik heb hier op zich ook wel een oplossing voor bedacht en ben benieuwd wat anderen hier van vinden.
    Het lijkt mij heel logisch om een nieuw topic aan te maken voor peutertweelingen en daarna voor basisschool tweelingen (bijvoorbeeld groep 1 t/m 4) en daarna voor oudere bassischoolleerlingen en nog later voor pubertijd met tweelingen.
    In principe ging dat nu ook al zo, eerst allemaal zwanger, later zoveel moeders dat er een tweelingmoeder forum kwam, is toch logisch wanneer er nu een peutertopic komt? Of heb ik het helemaal mis. Ondertussen kun je wanneer je wilt wel gewoon meekletsen op het forum waar je zit en heb je een vraag aan een oudere tweelingmoeder kun je het op hun forum vragen?
    Ik ben erg benieuwd hoe iedereen hierover denkt.

Verder gaat het hier met de meiden hartstikke goed, Marlena loopt gelukkig weer goed nu (heeft lang geduurd). Ze kletsen ons de oren van het hoofd. Af en toe wordt ik ook helemaal gek van ze, want ze spoken telkens van alles uit en rust heb je dan absoluut niet. Op het werk zijn het de laatste loodjes, erg druk dus. Na de vakantie begin ik dan op een nieuwe school met een nieuwe groep ook wel weer spannend dus.
    Ben vandaag niet helemaal fit (keelpijn, hoofdpijn, snotterig) dus stop er nu eerst weer even mee.

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Sascha; Wat leuk om weer wat van je te horen!! Pfff...dat laatste loodjes op school, heel herkenbaar! Maar je gaat dus naar een andere school? Was dat sowieso al het plan of had je het na dit schooljaar zo gehad op je oude school dat je daar weg wilde? Ben wel benieuwd wat je beweegredenen waren.
    Fijn dat het goed gaat met je meiden. Marlena heeft dus nog wel lang last gehad van haar gebroken 'pootje'? Echt naar zeg!

Je idee over de indeling vind ik eigenlijk wel goed, maar ik weet hoe anderen daar over denken. Het is inderdaad wel logisch om nu ook een topic te openen in het 'baby/dreumes' en/of 'peuter/kleuter-gedeelte'. De meeste kindjes hier zitten toch ondertussen in die leeftijdscategorieën. En de andere mama's van jongere kindjes komen daar vanzelf ook weer terecht. Mee blijven kletsen in de andere topics is ook geen probleem natuurlijk. Dat doen de meeste mama's hier toch ook nog in het zwangerentopic?
    Ben ook erg benieuwd wat de rest ervan vindt.

3. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Schoot me nog iets te binnen...
    Dit is natuurlijk eigenlijk een algemene club, dus hier kunnen we lekker blijven kletsen over 'algemene dingen' en alle andere vragen over voedingsschema's, tandjes, luieruitslag en dat soort dingen (;):D) kunnen we dan in aparte topics met elkaar bespreken, maar dan wel speciaal voor tweelingen (dus die openen we dan even heel brutaal voor onszelf). Ook een idee?

4. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Ik vind het helemaal goed.

Dat ik van school verander is niet echt mijn eigen keus, dat is bovenschools bedacht. Ik zit nog maar net een jaar op deze school (daarvoor 8 jaar op dezelfde school). Ik heb niet echt een leuk jaar gedraaid hier. Ik had een erg moeilijke groep 6 (1 jongen in het bijzonder met een paar meelopers). En op vrijdag had ik groep 5/6 (28 ll). Door die moeilijke jongen was het vaak onrustig in de groep. Ik moest elke stap achter hem aan om te kijken wat hij deed, ik kon de klas niet uit om te kopiëren enz. Bovendien verving ik een overleden leerkracht en was mijn duopartner in eerste instantie niet blij met de opgelegde keuze van een nieuwe duopartner (ik dus). Zij had liever zelf meer willen werken oig meer inspraak willen hebben hierin. Ik kreeg bij haar steeds het gevoel dat ik een stagiaire was, overal mee bemoeien, tips geven die ik totaal niet nodig heb (bijv. zorg er voor dat de ouders de resultaten van de andere ll niet zien op de 10min avond, het was echt niet mijn eerste keer, dat snap ik natuurlijk ook wel). Nu wordt het eindelijk iets gedaan aan het gedrag van de jongen, bureau jeugdzorg wordt zelfs ingeschakeld, maar ja ze hebben bovenschools beslist voor mij dat het beter is om in een enkele groep te werken met iets jongere kinderen. Ik vind het op zich wel fijn om nu weer met een schone lei te beginnen, maar baal wel van de manier waarop het gegaan is. Zonder die jongen kon ik die groep makkelijk hebben, maar ja.. Ouders hebben nu gewoon een verkeerd beeld van je en dat is moeilijk weer recht te breien denk ik. Nu dus weer een frisse start na de vakantie.
    Zo heel lang verhaal sorry.
    En heb jij inmiddels al een nieuwe baan? Jij zocht toch iets anders of heb ik het mis?

5. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Pfff effe ego-en hoor... Hoe zit dat bij jullie met dit weer? hie eigenlijk de hele dag gehuil. Er hoeft maar iets te gebeuren en ja hoor...wordt er helemaal chagrijnig van :( E doodmoe.... loop de hele tijd te sjouwen en doen. Romy wil na een paar happen ook niet meer eten en loopt constant te sippen. Zoerg dat ik me bijna zorgen ga maken, want normaal is ze zo vrolijk. Ze is ook erg moe valt me op...zou dat door het weer komen??

Adi: leuk idee van die taart!! Het is al bijna zo ver he :)

Afvallen..tja k laat het maar gaan. Ik moet er eigenlijk nog 5 af, maar dat wil niet echt. Ik let op wat ik eet, en sinds ik weer werk en dus elke dag met de fiets ga en minder snoep gaat er ook wel wat af...

Hangtieten zag ik ook voorbij komen ;) Tja hier dus ook door het kolven, maar met een goede bh, die het omhoog trekt, zit ik toch echt aan een d-cup! Voor de bevalling een c... :D

Nou nog even spanmmen met een foto van sofia in ons "zwembad"

6. adi

adi Niet meer actief

Karel, nogmaals, geweldige foto :)

Over deze topic: ik vind het eigenlijk prima zoals het nu is. Maar kan me voorstellen dat mama's van peuters onze verhalen een beetje zat zijn. Maar de verschillende thema topics: ik ben dan bang dat ik altijd off-topic zou gaan praten. Dat ik bijv ergens iets ging vertellen over de voeding, en dan zou ik moeten zeggen: o ja, meiden ik wil ook iets over mijn baan kwijt, willen jullie verder lezen in de algemene topic?

Wij hebben vandaag de overdekte ballenbak van de zolder gehaald. Het kan ook als een zwembadje dienen. Het is een heel gevaarte, en de zwembadpomp deed het niet. Dus manlief alles rond 12.00uur met de mond opgeblazen. Arme man was bijna knock-out. Heeft dat ding vervolgens de hele middag in de felle zon gestaan en zijn de pilaren weer slap geworden en omgevallen. Dus kon ie net weer gaan blazen zodat de kindjes konden spelen. Het is trouwens een geweldig ding! Ik zal morgen even een fototje plaatsen.

7. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Karel: hier ook hoor! R. eet minder, is gelukkig maar een beetje huilerig, T. veel huileriger, maar ik denk ook echt dat er al wat last is van spanning op het gebit.
    En ik kan ook echt niet goed tegen de hitte, ben echt een sneeuw en winter mens. Als baby was het voor mij al huilen geblazen bij warmte, nog erger bij dreigend onweer en als het eenmaal regende was het weer goed :)
    Is nu nog zo, maar ik ga maar niet meer huilen ;)

Lekker wordt dat de komende dagen, op naar koudere dagen!

@Adi, arme Adiman :), maar klinkt leuk, zwem/ballen bak

@Karel: leuke foto!! :)

8. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    @Adi ik bedoel ook niet dat er nog een apart algemeen forum komt hoor! Je kunt in het topic van de leeftijd van je kids (en dat is voor jullie gewoon hier) gewoon lekker blijven kletsen zoals jullie nu ook al doen. Het is gewoon handig voor moeders van oudere twins dat ze hun ervaringen ook kunnen delen in een "eigen" gedeelte. Verder verandert er dus eigenlijk niks. Iedereen kan hier ook gewoon blijven kletsen zoals het nu ook al gaat. (net als sommige mama's ook nog op het zwangerentopic mee kletsen)
    Ik merkt gewoon dat er hier zoveel geklets wordt dat ik het niet meer bij kan houden. En het merendeel van de berichtjes gaat over dingen waar ik al lang niet meer in zit. Nog een jaartje dan gaan die van mij al naar school, ik zit met hele andere dingen zoals zindelijkheid, peuterspeelzaal ja/nee, koppigheid, enz, enz. Verder vind ik het juist leuk dat het hier zo gezellig druk is. Toch geweldig dat iedereen het zo goed met elkaar kan vinden hier? Ik kan het persoonlijk gewoon niet meer bijhouden en steek er op het moment niet zoveel van op. Dat is alles.

9. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    ik zal nog even spammen. Op deze foto heeft Marlena haar been nog in het gips.

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

leuke foto :D

11. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Sascha; Wat een geweldige foto!! Mooie meiden heb je hoor!!
    Wel heel vervelend dat het zo gelopen is op je huidige school. Dat zal niet zo goed voor je zelfvertrouwen zijn kan ik me zo voorstellen. Misschien is het dan inderdaad maar goed dat je op een nieuwe school opnieuw kunt beginnen.

@Karel; Superfoto!! En dat gedrag van de meiden ligt denk ik wel aan het weer hoor. Ik word er zelf ook een beetje gammel van. Moet zeggen dat de jongens er hier aardig tegen kunnen, maar ze hebben ook wel meer momenten dat ze jengelig en huilerig zijn. En ze zijn zeker veel sneller moe.
    Eten gaat hier ook niet geweldig, terwijl ze normaal alles eten wat los en vast zit, maar dat vind is net zo goed te verklaren. Met dit weer heb ik ook alleen maar zin in een salade of zoiets... Niet teveel zorgen maken en veel sterkte, want ik snap dat je er niet vrolijk van wordt.

@Adi; Arme Adi-man... Ik zie z'n blauw-aangelopen-gezicht al voor me... Is hij ondertussen al een beetje bijgekomen? ;)

@'Peutertopic'; Ik heb er nog eens over nagedacht, maar ik weet toch niet of het de beste oplossing is. Als ik voor mezelf spreek; het is logisch dat er dan meiden niet meer meekletsen daar die we toch erg zullen missen... Wat een dilemma... ;)

Hier; Vanmorgen zijn we met de jongens naar klein strandje hier in de buurt gefietst. Voor ons Zeeuwen nog niet het échte strand, maar even een 'proefstrandje'... Het was erg leuk en het is zeker voor herhaling vatbaar. Maar we hebben wel bedacht dat we dan heel vroeg op het strand moeten zijn wil het een beetje leuk blijven, want nu werden ze toch echt te moe na een tijdje. Helaas geen foto's... Waren in de haast de camera vergeten... 8)

12. adi

adi Niet meer actief

Karel, hier vinden ze de hitte ook vreselijk. Hier gaat het mat name moeilijk met slapen. Om 19.30uur is het nog gloeiheet en bij hun was het vanavond 26 graden !
    Toen hebben we ze maar tot 21.00uur opgehouden en toen naar bed gedaan. Het was nog veel te heet en benauwd, dus de meisjes sliepen pas om 22.00uur :(
    (ze moesten daarnaast natuurlijk ook even bijkletsen.. En ze gaan tegenwoordig van speentjes ruilen in bed ;). Het onhandige is dat Melisa Difrax heeft en Diyana Bibi speentje. Dus zoeken wij ons tegenwoordig ter pletter naar die dingen, want ze kunnen nu ook in het verkeerde bed liggen ;)

13. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Adi: Ben benieuwd naar je zwem/ballenbak kllinkt erg leuk! Jammer dat ze met het warme weer zo slecht slapen:(

Karel: Bij jullie ook al slechte slapers. Echt vervelend! Wel een hele leuke foto! Prima oplossing als je geen badje hebt :)

Sacha: Leuke foto!

Hanneke: Leuke foto van Benthe ! Fijn dat het ook weer wat beter gaat.

Hier: Ook hier kindjes die erg last hebben van de hitte. Het verschil tussen hun kamer hier en de kamer in het nieuwe huis is zo'n 10 graden. Hier is het 32 graden in het huis 22 ofzo. dus nu gaan ze elke dag mee naar het andere huis. Spelen en slapen op hun eigen kamer en dat gaat prima gelukkig.
    Verder hebben we Florine haar spreidbroek uitgetrokken. Hij zit niet helemaal goed. Haar ruggetje trekt dan scheef en haar beentje hangt er toch een beetje raar bij. Dus heb vanmorgen gebelt en ws kunnen we vanmiddag even langskomen om het na te laten kijken.
    En verder druk druk druk met verbouwen, vrijdag en zaterdag gaan al onze spullen eindelijk over!

14. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Karel: wat een leuke foto en een prima idee toch zo'n cementbak....Hoeft ook veel minder water in dan in een zwembadje!

@Sascha: mooie meiden hoor! Wij hebben ook 2 meisjes, maar nog heel stuk kleiner. Vind het altijd leuk om te zien hoe het kan worden over 2 jaar...

@hitte: vervelend hoor dat jullie kids allemaal zo'n last hebben van de hitte. Niet tof! Hier lijken ze nog geen last te hebben. Het is wel 26 graden op hun kamertje, maar Nynke sliep vannacht 11 uur en Bente 8 uur, een record!! En nu ligt Bente alweer 5.5 uur te ronken in haar bedje. Hopelijk blijft het zo, want het schijnt nog warmer te worden.....:(
    Jullie heel veel sterkte met jengelige kinderen!

@Adi: ben ook benieuwd naar jullie ballenbak/zwembad! Het kost wat bloed, zweet en tranen, maar dan heb je volgens mij ook wat ;)

@Marije: vervelend van die spreidbroek, maar wel goed dat je hem uit hebt gedaan. Als hij niet goed zit, kan het natuurlijk nooit goed werken. En ik moet veel aan Florine denken met dit warme weer...hopelijk heeft ze er niet teveel last van straks als hij wel goed zit.

Duty calls! DOEI

15. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    @Marye, ik was nog benieuwd hoe groot de afwijking van de heupjes precies was. Allana heeft namelijk ook een spreidbroekje gehad. Zij had maar een hele kleine afwijking (1% teveel als het maximale). Zij heeft ongeveer een half jaar haar spreidbroek gedragen. Qua kleding zijn ruime joggingbroekjes erg handig en maillots maar goed dat is meer voor als het wat kouder is natuurlijk. Ik hoop dat het gauw weer opgelost is zodat hij weer goed zit.

16. adi

adi Niet meer actief

Meiden ik zit me op te vreten op mijn werk.

Heb vanochtend het contract getekend!!! Het is officieel, ik heb een nieuw baan!!!! :) :) :)

Maar... deze moet ik dus zsm opzeggen. Mijn baas is op cursus (lekker handig) en ik zit hier met zweethanden, omdat ik dus nu bij mijn coach moet opzeggen.. Ik vind het echt doodeng...

even virtueel gillen: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Wow wat goed!!! Proficiat!!! YOOEEEHOOE Gam aar snel naar je coach, ben je er vanaf!! Nogmaals gefeliciteerd.super!

18. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Adi: dat is best een beetje eng! Heel veel succes!!!!!!!

Marije: ik hoop dat de spreidbroek van Florine straks beter zit en ze er minder last van heeft!

Sascha: mooie foto! :D

@Hier: ben nog een beetje verbrand van een stranddagje zaterdag :). Kindjes netjes ingesmeerd, en in schaduw gehouden, maar voor mezelf dus niet gedaan.. ;). Heb kindjes die onrustig werden ook in draagzak gehad en tegen de zon beschermd met mijn eigen lichaam. Rug dus verbrand, maar het is alweer bijna weg :).

Ze vonden het wel lekker daar, er stond een wind :)

@topic: Voor mij werkt het op deze manier prima, maar kan me voorstellen dat de mama's van oudere tweelingen 'hun ei hier niet kwijt kunnen'. Ik merk wel wat het gaat worden :)

19. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Hey meiden,
    Wij zijn weer terug van ons weekendje weg. We hebben echt gigantisch veel geluk gehad met het weer en zowel de jongens als wij hebben echt genoten. Het huisje was super. Genoeg ruimte voor de box en we konden makkelijk twee campingbedjes naast elkaar kwijt ind e slaapkamer. Er hadden er zelfs wel drie in gekund! En dat voor een 4-persoons huisje!
    De jongens hebben heerlijk gespeeld in het zwembad, de speeltuinen en het indoorspeelpaleis. Kortom, echt voor herhaling vatbaar.

Adi, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Ben benieuwd hoe ze op je werk hebben gereageerd. Klinkt goed die taart!

Krista, aanstaande zaterdag gaan de jongens weer mee uit eten :D. Het bevalt prima en we hebben zaterdag een feestje van mijn schoonouders. Kunnen de guppies mooi mee, lekker patatjes eten ;).

Hanneke, grappig verhaal van Benthe! Fijn dat ze stukje bij beetje weer wat opknapt.

Habibas, superfoto van Nynke. Wat een moppie!

Sascha, leuk om je weer voorbij te zien komen. Wat worden je meiden al weer groot!! Leuk foto, heerlijk die tweelingknuffels!

Jipper, jammer dat je geen mooie strandfoto's hebt kunnen maken. Zou ons ook zo kunnen gebeuren, wij zijn ook niet heel gefocust op fototoestellen. Daar hebben we de opa's en oma's voor ;). Gelukkig blijft het nog heel lang mooi weer!

Margit, hoe is het met jou?

Lindavnr, lijkt me behoorlijk pittig, dat oprekken van Daan's anus. Zowel voor hem als voor jullie. Heel veel sterkte.

Luca, klinkt als een interessante baan die je hebt. Wel fijn dat je het thuis kunt doen. Wel heel herkenbaar wat je zegt. Mijn man heeft vaak het gevoel dat hij wat tijd voor zichzelf heeft "verdiend" als hij me een poosje met de jongens heeft geholpen. Daar kan ik zo boos om worden! dan gaat hij met z'n gitaren klooien op zolder en zit ik nog de hele middag alleen met de jongens....

Jeetje, hoe gaat het bij jou? Alles goed met jou en je kerels?

Voordat we een weekend weg zijn geweest, zijn we nog naar de dierentuin in Emmen geweest. Zo grappig! Lex en Midas vonden alleen de dieren in de kinderboerderij echt leuk. Verder vonden ze het superstoer om met opa en oma het hele park rond te stappen aan het handje (Lex het liefst los...)

20. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Dat was Lex, nadat zijn hele t-shirt onder de roosvicee zat.

Hier nog eentje van Midas

Deel Deze Pagina