@Helena: wat een mooie kereltjes zeg! Volgens mij allebei heel eigenwijs En wat heerlijk dat je en lekker weekend weg bent geweest. Wij zijn vorige week met vakantie geweest in Zeeland, ook supergeluk gehad met het weer en zeker ook voor herhaling vatbaar! @Adi: van harte met je nieuwe baan! Komt helemaal goed! Wat zei je coach en heb je je baas al gesproken? Ego: gisteren op het CB geweest. Nynke zit nog maar op 4 voedingen en drinkt ze niet eens allemaal leeg, maar ze is super goed gegroeid, dus het CB maakte zich helemaal geen zorgen! Ze weegt nu ruim 6 kilo. Bente doet het ook heel netjes, weegt nu 5 kilo en zit tegen de -1SD aan, maar is wel aan het inhalen! Nynke heeft al 2 nachten het klokje rond geslapen, geweldig!! Het gaat opeens zo snel! En Bente deed 8 uur, ook erg netjes voor haar doen. En ze lachen en brabbelen wat af. Ik heb trouwens zo'n boog voor op de wipper/maxicosi gekocht van Playgro. Je kunt hem overal op vastklikken, dus multifunctioneel! Das echt de beste aankoop ooit. Ze meppen er tegen en als ze per ongeluk een beestje vasthebben laten ze het niet meer los en proberen het in hun mond te stoppen. Ze lachen en 'praten' er voortdurend tegen. Echt zo leuk om te zien! En ze vermaken zich zonder mama ook prima, erg handig .
@ helena: Wat klinkt dat lekker, die vakantie! Waar waren jullie geweest? Wat een mooie mannen heb je toch! wauw! @ adi: super dat je de baan genomen hebt!!! fijn!! Hopelijk ben je helemaal gelukkig met je keuze en ben je nu lekker aan het genieten . hoe was het vertellen gegaan? @ Warm weer: gelukkig hebben de kids weinig last hier. Ze drinken even goed als altijd en slapen ook wel goed. Liggen lekker in een romper binnen. Ik ga ze ook echt niet mee naar buiten nemen met dit weer want daar doe ik niemand een plezier mee. in die nestjes zweten ze zich rot met deze hitte (is fleece bekleding van binnen). Dus tis voor hun veel lekkerder hier binnen! Wandelen jullie wel veel met dit weer? @ habbibas: wat zijn ze goed gegroeid joh! en wat slapen ze goed! fijn zeg!! Hier vannacht een keer zonder bakerdoek geslapen. Omdat het zo warm was, en omdat ze overdag ook altijd zonder slapen. Ging op zich wel okee, alleen werd Jesse om half 5 wakker..en die lag volop te kletsen. Dus paar keer speentje gegeven maar dat deed geen wonderen helaas haha. Om 6 uur viel ie in slaap, maarja, om half 7 moesten we al de verzorging doen en voeden, haha. Op zich was het wel goed hoor, want hij had toch 8 uur geslapen (half 9 laatste fles, half 5 wakker) maar hopelijk gaat het vannacht beter, want wil toch wel even volhouden met niet inbakeren! Ze krijgen donderdag ook hun 2e prikjes, dus dan mogen ze toch niet ingebakerd worden. @ hier: sorry dat ik ff weinig gereageerd heb. Zat er gisteren nogal doorheen. Werd wakker met een ontstoken oog, erg verkouden en helemaal niet lekker geslapen. Toen moesten we Daan's verzorging gaan doen. Het dilateren (oprekken) ging wel goed, maar omdat ik niet fit was, denk ik, werd ik duizelig. Even gaan zitten en toen begon ik ineens te hyperventileren. Toen zat ik er even helemaal doorheen. Arno moest gaan werken en wilde zich wel ziek melden maar dat wilde ik dan weer niet..maar tegelijkertijd kon ik niemand bellen die me kon komen helpen die dag. Dan komen meteen de gdachten weer boven; waarom is ons mam er nu niet meer, dan zou ik haar gelijk bellen en ze zou met liefde en plezier komen helpen. Dus dat maakte het allemaal nog beroerder. Maar goed, kids zouden gaan wennen 3 uurtjes op het kdv, dus dan zou ik kunnen slapen. Dus arno naar zn werk, bleek dat de kinderwagen nog in de auto lag...zucht. Dus wennen kon niet doorgaan want ik kon d'r niet heen. Zat allemaal even tegen dus. Gelukkig waren de kids meer dan lief gisteren, dus dat scheelde enorm! Vandaag gaat ie al wat beter gelukkig. Oog is een stuk minder dik en pijnlijk. Dus vandaag komt goed .
@Lindavnr: jeetje wat balen zeg zo'n dag.... dan komt echt alles samen Heb je wel vaker last van hyperventileren? Ik vind het helemaal niet gek dat je er echt even doorheen zat/zit.....vind het al zo knap hoe positief je alles benaderd. Gelukkig is het nu wat beter met je oog en je blehgevoel Ik wist trouwens niet dat je jongens ingebakerd liggen 's nachts....Misschien idd wel goed om te kijken of ze zonder kunnen, want op een gegeven moment moet dat toch, als ze gaan omrollen. En je ziet bij Marije hoe snel het kan gaan . En 8 uur is al keurig toch voor de 1e zonder! Wat wandelen betreft: ben gisteren wel naar het CB gewandeld, maar de meisjes hadden het erg warm. Hier liggen ze ook binnen, in de kinderwagen, want beneden is het koeler dan boven. Heb vandaag ook nog niet gewandeld, maar ga het zo wel even doen, want het is nu best lekker buiten. Alhoewel ik die wind wel lastig vind met de parasolletjes Beterschap nog!
@Lindavnr: grappig, zit ik net te zeuren over het omrollen.....zie ik een filmpje op Hyves waarop Jesse van zijn buik naar rug rolt, knap hoor!!
Ik heb het wel eens eerder gehad, keer of 2-3. Maar al weer lang geleden is dat, een jaar ofzo? Ze liggen al vanaf dat ze volgens mij een weekje of 3 waren ingebakerd. maar Jesse kan al rollen dus vandaar dat we ook willen afbouwen. Hij kan het nog maar echt nét hoor, met veel moeite, dus ingebakert lukt het hem zeker nog niet, maar goed, kan nu snel gaan, als ie het dadelijk echt helemaal doorheeft. En 8 uur is zeker keurig! beetje jammer alleen dat dat betekende dat het half 5 was heb je 2 parasolletjes erop staan? Wij maar 1, in het midden op een stang bevestigd. ideaal, want zo hebben ze er beide precies genoeg aan
Heey meiden, Misschien kennen jullie mij niet meer......Ikheb een tijdje meegeschreven bij het tweelingen topic, maar sinds de bevalling weinig tijd en puf meer gehad.... Proficiat met jullie mooie kindjes! Heb al een paar mooie foto's voorbij zien komen, geweldig! Hier gaat alles goed xx
Natuurlijk kennen we je nog wel!! Fijn dat alles goed gaat. Hoe doen de kleintjes het? Lekker aan het genieten? Leuk dat je even iets laat horen!! @Lindavnr; Wat naar dat je je gisteren zo ellendig voelde. Zag wel wat staan op Hyves, maar dat klonk aardig positief vergeleken bij de werkelijkheid. Pas goed op jezelf hoor. Het is niet niets wat je allemaal te verduren krijgt de laatste tijd. En dan ook nog het gemis van je moeder, wat heel logisch is. Hou je taai en trek op tijd aan de bel als je je weer zo rot voelt of vaker gaat hyperventileren!!
@ NIkkie; Ja we kennen je nog hor! leuk dat je er weer bij bent. Je kids alweer een half jaar, wauw!! hoe gaat het met ze? Kunnen ze al goed zitten enzo? Of is dat nog te snel? . @ Jipper: jah, ik wil niet dat iedereen op hyves kan zien als ik me een keer rot voel, dus dat zet ik er allemaal niet neer.. Het gaat vandaag gelukkig goed. Kids zijn mega lief en mijn oog is bijna genezen .
@Nikkie: natuurlijk zijn we je niet vergeten! Hoe is het verder met je? Zin om hier verder mee te kletsen? Je bent weer van harte welkom @Lindavnr: knuffel voor jou! Het is zwaar wat jullie nu allemaal meemaken, en natuurlijk mis je je moeder en de hulp en steun en liefde die ze had kunnen geven. Fijn om te lezen dat het allemaal weer beter met je gaat vandaag. Let op jezelf en laat vooral aan je man en andere mensen weten als het even niet gaat he! Je gaat al zo stoer met alles om, alsof het niets is (vind ik wel heel knap van je ). @Habibas: wat zijn je meisjes goed gegroeid weer en wat fijn dat je zulk goed speelgoed hebt voor ze. Ja, als ze lekker zelf gaan spelen, dat is heerlijk . @Hier: Rafael heeft het bewegen en draaien helemaal door . Van buik naar rug, met de voetjes in de lucht en ze vastpakken, en in zijn bed weet je ook niet waar je hem terug gaat vinden. T. heeft zijn rompje gister voor het eerst los gekregen van de grond (in buikligging beentjes onder zijn rompje). Het begin van kruipen. En ze schaterlachen al naar elkaar, zoooo lief En minder vrolijk, ik weet niet wat het af en toe is met T. Hij is meestal vrolijk en soms heeft hij dan weer een tijd dat hij niet los wil zijn van mij, continu in de draagzak wil en erg overstuur huilt als ik hem niet constant til en knuffel. Soms denk ik dan dat ik misschien iets van pijn mis? Maar ja, nu is hij al weer een uur vrolijk aan het trapppelen in zijn sittertje en aan het lachen naar mij en zijn broertje. Dus als het iets is, is het tijdelijk..... Herkennen jullie dit? Of hebben veel baby's dit wel eens?
@Luca; Dat klinkt als een sprongetje. Waarschijnlijk heeft hij daar iets meer last van dan zijn broer en als 'ie er doorheen is dan rolt hij net als zijn broer lekker om.
@luca: Timo is hier echt de makkelijkste maar ik heb nu al een paar keer gehad dat hij ineens een dag of twee uit het niets hartverscheurend begint te huilen, dikke tranen en alleen maar bij mij willen zijn, net een aapie dan, denk dus ook sprongetje ofzo
Luca, klinkt inderdaad als een sprongetje. Lex ging de eerste sprongetje ook met veel minder moeite door dan Midas. Ik had dat ook wel eens wat jij hebt, dat idee dat ik iets miste en dat een van de jongens dan pijn had ofzo...blijkt dat ze dan gewoon niet zo lekker in hun vel zitten en wat minder prikkels kunnen verdragen. Lindavnr, joh, wat een gebeuren toch bij jullie. Ik kan me goed voorstellen dat je je moeder mist op zulke momenten. Ik zou niet weten wat ik moest als we geen opa's en oma's hadden om op terug te vallen. Superknap hoe je met deze situatie omgaat. Het is niet niks om metalen staven bij je lieve kleine mannetje in te moeten brengen. Mag je best wel een keer bij instorten. Dikke knuffel voor jou! Nikkie, leuk om weer eens van je te horen! Veel moeders hebben vlak na de geboorte van hun kleintjes weinig tijd hoor. Als je zin hebt om mee te kletsen...leuk! Habibas, leuk dat jullie ook zulk mooi weer hebben gehad. Wij zijn naar de Veluwe geweest. Heerlijk elke ochtend de geur van de dennebomen! Ylaisa, hoe is het ondertussen met jou? Heb je de nuvaring al in gebruik? Ben heel benieuwd hoe hij je bevalt. @ afvallen: Toen ik 20 was ben ik ooit eens 25 kilo afgevallen. Die 25 kilo is er nadat Berry en ik gingen samenwonen helaas weer aan gekomen. Ben nu druk bezig om mijn gewicht weer naar beneden te krijgen, zodat ik weer fatsoenlijk kan gaan sporten. Daar ben ik nu echt te zwaar voor, is een te grote belasting voor mijn gewrichten, dus ik probeer nu zo veel mogelijk te wandelen. Vanmiddag gewinkeld in Zwolle met al mijn kerels. Zaterdag zijn mijn schoonouders 35 jaar getrouwd en hebben we een feestje, dus er moesten kleren gekochten worden. Leuk geslaagd voor iedereen. Lex en Midas bleven onderweg enthousiast wijzen naar de dieren in de wei. Er werd heel wat keren "kijk eens!" geroepen vanaf de achterbank. Ze begonnen bij elk dier eerst te knorren als een varkentje, totdat ik zei wat het was. Dan maakten ze wel het goede geluid, haha.
Wat fijn te lezen dat jullie mij nog kennen! Ik probeer wat actiever mee te lezen/schrijven. Luca: wat jij beschrijft van T. hebben wij ook met Tygo. Sinds deze week schreeuwt hij, uit het niets, alles bij elkaar. Ik schrik me dan rot en moet hem oppakken anders kalmeert hij niet. Dat krijsen gaat door merg en been, zo hard! Ook is hij tijdens de fles, ineens aan het mopperen (hij drinkt zijn fles altijd goed leeg)....Meestal is hij erg vrolijk, maar hij heeft wat momenten erbij...Ook wordt hij nu paar keer per naht wakker, schreeuwend..Terwijl hij juist altijd doorsliep. Ik snap er niks van en weet ook niet wat ik ermee aan moet. Lindavrn; wat vervelend dat je zijn anus moet oprekken. Durft je vriend dat nu ook, of doe je het alleen? Wel knap van je hoe je ermee omgaat! Helena, heerlijk de Veluwe! xx
Hoi meiden, Heb alles bijgelezen wat is er veel geschreven! Nog even een dikke knuf voor Lindavnr, het is ook allemaal niet niks meid! Marye wat zei de arts over het broekje van Florine? Gave foto's van Lex en Midas! Habibas fijn dat het zo goed gaat! Wat is nu jouw schema? Vraagje: Volgende week zijn de ukkies alweer 4 maanden, ik denk eraan om met rijstebloem te beginnen (hapjes gaan we in onze vakantie eind juli proberen). We krijgen beide kindjes om 22 uur lastig wakker dus ik zit er bij Timo aan te denken om te gaan proberen niet meer wakker te maken en rond 19 uur een papfles te geven. Alleen zou ik dan dus verdeeld over die 4 flessen meer moeten geven toch want hij krijgt nu 5x180? Evy laat regelmatig haar flessen deels staan dus bij haar durf ik het nog niet zo, wil dan wel om 22 uur pap geven omdat ze vaak nog vroeg in de ochtend even wakker wordt voor haar speen. Ik wil niet de kinderen beide een ander schema want het gaat nu eigenlijk net zo lekker, ze weten ook precies wanneer ze hun fles krijgen dus eigenlijk morrel ik net zo lief niet aan het schema.
@ nikki: Arno heeft gisteren voor 't eerst het oprekken gedaan. Het moet 2 x achter elkaar iedere keer, en de 2e keer gaat een stuk makkelijker. Dus die had hij gedaan, en ik de 1e keer. Maar hij vond het toch behoorlijk heftig. Maar goed, vanavond gaat ie beide keren doen.. maar zal wel ff rot worden want dan moet je echt een beetje duwen en da's zo rot om te doen . @ Linda: dankjewel . Zou ook beginnen met rijstebloem hoor! Werkt erg fijn, zijn ze lekker verzadigd en slapen er heerlijk van in. hier tenminste . Ik denk dat wij ze, als ze 4 maanden zijn, ook 's ochtends een papfles gaan geven want dan hebben ze altijd mega honger. 4 flessen redden we meestal niet omdat ze om half 8 door ons al de eerste fles krijgen en ze komen altijd wel na een uurtje of 3-3.5 voor de volgende fles. In het weekend krijgen ze wat later de fles en slapen ze ook wat langer omdat we ze niet wakker maken, en dan zitten we wel op 4 flessen. Ik geef dan elke fles 10 cc extra en 1/3 schepje voeding. Dan krijgen ze dus 210 cc voeding x 4. Daarbij een fruithapje en eventueel water tussendoor bij hitte. 7 uur de laatste fles is wel op tijd zeg, tot hoe laat slaapt ie dan vervolgens 's ochtends? Kun je dan door de dag zelf heen niet een beetje rekken dat je op 8 uur komt ofzo? En dan proberen Evy ook rond die tijd? @ Marye: was nog benieuwd of je de arts nog gevraagd had naar zonnebrand voor kindjes met een gevoelige huid/eczeem?
OH, ik vergeet mijn @ hier.. hihi. dus komtie.... @ hier: Jeuj!! Zonder bakerdoek een super nacht! We hebben de kids om kwart voor 7 wakker gemaakt voor de verzorging . Daan was wel net aan het wakker worden zag ik, maar echt goed dus! . De laatste fles was om 9 uur. Morgen weer prikjes en wegen enz.. ben zo benieuwd naar hun gewichten en lengtes!!
Ik heet dan wel geen Marye, maar wij gebruiken RoC Soleil Protexion+ voor kinderen. Op aanraden van de KA. Vorige jaar gebruikten we andere (weet even het merk niet meer), maar deze gaat heel goed. Hoewel Luuk weer behoorlijk last heeft van zijn eczeem, lijkt zijn huidje op deze zonnebrand niet te reageren. Heerlijk dat je jongens zo'n supernacht hebben gehad trouwens. Hopelijk ben jij daardoor ook een beetje uitgerust en voel je je wat beter. @Helena; Wat heerlijk dat jullie zo hebben genoten van het weekendje weg. Jullie hadden het wel echt verdiend ook!! En zo te horen en te zien heb je echt twee geweldige kereltjes!! @meiden met schematrubbles; Sorry, ik haak even af. Weet echt niet meer goed hoe wij dat deden. Maar volg je gevoel, dat werkt meestal het beste!! @Luca; Gaat het al iets beter met T. z'n humeur? Ik hoop het voor je. @rest weet ik niet meer, maar dan hoef ik volgens afspraak ook niet te reageren, toch? Hier; Even een koelere dag in het Zeeuwse. Maar moet zeggen dat ik dat niet zo erg vind. De komende dagen schijnt het weer bloedheet te worden, dus kunnen we even afkoelen voor het weer hot, hot wordt. De jongens zijn door het iets koelere weer ook wat gezelliger, dus dat is heerlijk. Gisteren heeft mijn vader een dag opgepast (m'n moeder is op schoolkamp, dus hij moest het alleen rooien) en is hij met mijn tante op de fiets naar het Veerse Meer gegaan met de jongens. Ze hebben daar een heerlijke ochtend gehad. Echt super!! Als de jongens en opa (van elkaar) hebben genoten dan geniet ik nog eens dubbel na! Zelf ben ik vandaag een beetje een emotioneel wrak ofzo... Zal wel met de tijd van de maand te maken hebben. Ik zat met de jongens een cd'tje van Woezel en Pip te luisteren en moest plotseling zo janken. *proest* Het was meer omdat ik me zat voor te stellen dat die Guusje Nederhorst haar kindje nooit zal zien opgroeien en toen gingen de sluizen open. Zeker toen de jongens daarna ook nog eens kwamen knuffelen... Maar goed, nu gaat het weer en gaan we lekker genieten van het lekkere weer op mijn vrije dag!! 8)
@jipper wat een super opa! @Linda ja dan moet ik idd het schema aanpassen maar hier slapen ze dus wel vanaf 19.00/19.30 (met dus die fles van 22 uur er wel bij maar dan zijn ze puur daarvoor wakker gemaakt dus met een ahlf uurtje liggen ze dan alweer) en slapen ze daarna verder tot 's ochtends 07.00 uur.
Linda, als je ze rijstebloem gaat geven en de avondfles wilt laten vervallen zou ik wat meer tijd tussen de flessen laten. Wij lieten er meestal zo'n 4 uur tussen zitten. Is ook afhankelijk van de slaaptijd van je kindjes. Soms kun je er ook 5 uur tussen laten vallen, als je hem tussendoor op warme dagen dan wat water erbij laat drinken. Bij Timo kom ik qua voeding uit op (150ml X lichaamsgewicht in kilo's en dit delen door het aantal voedingen) 3 voedingen van 220 en de laatste van 260, maar daar zou ik eerst eens 240 met een schepje rijstebloem van maken. Evy mag, omdat ze zo'n kilo lichter is, ook zo'n 100 ml minder drinken. Zij zou 4x180 kunnen drinken, laatste fles met een schepje rijstebloem en dan heb je nog 70 ml over. Mocht ze dan 's avonds nog komen voor een voeding dan kun je haar nog wat aanbieden, eventueel met een schepje rijstebloem. Ons schema was een beetje zoals het uitkwam eigenlijk. De jongens waren eigenlijk altijd rond 8 uur wakker. Dus dan werd het 8-12-16.30-20.30/21.00. "t zijn maar tips, maar misschien kun je er iets mee. Jipper, ik moest eigenlijk wel lachen om je huilverhaal. Laatst was ik een aflevering aan het kijken van Wie wordt Kruimeltje en daar viel een jongetje af wat zo hard moest huilen dat zijn medeafvaller ook moest huilen. Toen dacht ik: dat zou maar Lex of Midas zijn die daar zo staat te huilen en toen ging ik zelf ook