Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hello ladies!

Is het bij jullie ook wat aangenamer vandaag?? Vrijdag was het 30 graden op de kamer van de meisjes.....:( Alleen in romper en onder lakentje laten slapen, ging prima, maar overdag waren ze wel wat uit hun hum.

@Margit: heftige dag heb je gehad zeg! Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Bente heeft 'maar' 12 dagen in het zh gelegen en dat vond ik al heel heftig. Laat staan 10 weken! Dat je dat nu nog moet verwerken, is niet gek hoor. En je zult er nog veel aan terugdenken. Gaat het nu wel weer?

@Nikkie: ieuw! Niet fijn! Hopelijk was het eenmalig....

@Helena: nu weet ik eindelijk wie je bent, haha! Grappig dat ik het even totaal niet kon plaatsen op Hyves. Hoe vond je Rabbit Hill trouwens? Wij gaan er in nov. heen met kids, ouders en broers met kids.
    Sneu voor Lex dat hij zo moet huilen. Hopelijk komt het echt door de warmte en is het snel weer over!
    Wat schattig dat ze gaan zingen, vooral de manier waarop. Heerlijk!!

@Linda: fijn dat het zo goed gaat met Evy! Wat kan het opeens snel gaan he?! Hier lukt het Bente ook steeds beter haar hoofd omhoog te houden en draait ook half op haar zij!

@Lindavnr: heel veel succes morgen met werken en met wennen op het KDV! Wordt een heftig dagje.....maar komt helemaal goed!

@ego: gisteren naar een verjaardag geweest, maar was niet zo'n succes. De meisjes konden niet slapen door alle drukte en warmte. Ze zijn bijna 6 uur achter elkaar wakker geweest met 2x 30 min slapen in de auto.... Het gevolg was wel dat ze allebei 11 uur geslapen hebben vannacht, heerlijk!!

Vandaag zijn ze voor het eerst in het buitenbadje geweest en ze vonden het geweldig. Lekker spartelen met hun veel te grote zwembroekjes aan :D

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haa,

zooo..pff, kwart over 6 ging de wekker om de kids samen te kunnen voeden. Arno moet rond 7 uur weg omdat hij nu weer met de bus gaat naar zijn werk zodat ik met de auto naar mijn werk kan. Dus het was ff vroeg zeg! Pfoe.

Gisteren mijn laatste dagje verlof fijn afgesloten! Zijn naar de stad geweest en een rommelmarktje.
    Daarna als verrassing van Arno uit eten geweest! :D
    Helaas had Jesse er niet zo heel veel zin in en heb ik de helft van de tijd met hem op schoot gegeten. Niet zo handig, maar ach, de vorige keren ging het zo goed; het moest een keer minder goed gaan ;) Maar dat maakte het niet minder gezellig! :D

Kids zijn nu op het kdv om te wennen.. wat raar rustig nu zeg, hier..
    Hopelijk vermaken ze zich :)
    Ze krijgen nu zo ongeveer een fruithapje, voor de 1e keer vers, dus ben benieuwd hoe ze dat vinden :). Ach, vast lekker, want ze eten alles :p.

Nu om 12 uur de kindjes weer halen en om 13.00 werken. Mijn schoonouders komen vanmiddag dan op de kindjes passen.

@ Linda: idd balen, hier ook de L Spenen gekocht voor de M spenen (foutje, hihi) en die zijn nog veel te groot. Ach, misschien dat ze ze nog ooit een keer gebruiken :).

wat leuk dat Evy nu vanalles kan! Klinkt idd dan als een sprongetje! :).

@ Kamertemp: Hier ook 28 graden gehad in hun kamertje. Heb ze 's nachts in een slaapzakje gelegd met alleen een luier aan. Overdag alleen in 'n romper.

@ habibas: Wat leuk dat je gezwommen hebt met de kids! Foto's gemaakt?! :D

3. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lindavnr: geen foto's gemaakt, wel een filmpje. Foto's kon niet, want ze gingen tegelijk, dus handen vol allebei. Camera stond op statief te draaien, maar daar kun je wel foto's van maken volgens mij:D

Ben heel benieuwd hoe je kereltjes het gehad hebben op het kdv! Vast helemaal super! Nogmaals, werkse vanmiddag! Wat doe je trouwens ook alweer voor werk? VPK??
    Was zeker vroeg zeg als je dat niet gewend bent!
    Hoe gaat het oprekken bij Daan? Ik vroeg me nog af hoe dat met zijn sluitspier zit, hebben ze die ook gemaakt? Moet natuurlijk wel, anders kan hij als hij later groot is zijn poep niet ophouden.....

@ego:Hier een lieve slapende Bente op mijn buik. De meiden zijn nu wel steeds makkelijker aan het worden.... 2e nacht achter elkaar dat ze allebei 11u geslapen hebben!! Dus Bente nu ook op 4 voedingen!

Over 2 weken alweer werken....Deze week laatste week de kids alleen, volgende week is VL vrij! Daarna nog maar 2 dagen de kids voor mezelf, das raar......:)

4. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hee meiden,

Even een vraagje; hoe deden jullie dat als eentje van de twee eigenlijk wel toe is aan 1 slaapje ipv twee overdag?
    Jochem en Madelief slapen hier altijd nog twee keer overdag. Van 10 tot half 12 en van 3 tot half 5. Met Jochem hebben we sinds een week grote moeite om hem 's avonds naar bed te krijgen. Hij is gewoon niet moe en helemaal hyper....Hij gaat staan in bed maar niet weer liggen....:x:x:(. En dan maar schreeuwen en huilen.
    Madelief ziet haar bedje en slaapt al bijna. Zij is altijd een makkelijke (schone)slaapster geweest. Dus volgens moeten we Jochem 1 slaapje gaan aanbieden, maar dan krijg je wel een heel vreemd 'dagschema' (oooh vreselijk die schema's ;)).
    Dus graag hoor ik jullie advies en ook hoe oud jullie kindjes waren toen ze van twee naar een slaapje gingen.
    Alvast bedankt.
    Gr. Dolfijn

5. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Dolfijn: m'n meiden zijn ongeveer even oud. Hier gaan ze 's morgens van 9:00 - 10:00 uur en 's midags van 13:30 - 15:30 ongeveer. De ene keer iets langer, de andere keer iets korter. Voor de rest houden we ze wakker en veel spelen.... Vooral de ochtend slaap wordt steeds korter.

Als jochem de slaap niet meer nodig heeft, zou ik hem gewoon beneden houden. Misschien dan toch ieder een eigen kamer als dat kan? Dan is het makkelijker om ieder een eigen "schema" te geven :)

Hoe laat gaan ze 's avonds? Als Jochem overdag wel slaapt, kun je hem 's avonds ook langer oplaten misschien...

6. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Habibas, Rabbit Hill is echt heel leuk. Wij hadden een 4-persoonshuisje en dat ging prima met 2 campingbedjes op 1 kamer. De woonkamer is ook groot genoeg om een box neer te zetten. Kun je daar voor 5 euro huren, vond ik echt heel fijn. Mooi zwembad, leuke speeldingetjes, dierenparkje.

Dolfijn, rond 11 maanden gingen we hier naar 1 slaapje. Midas was er echt aan toe, Lex vond het wat lastiger. De eerste maand heeft hij 's ochtends nog wel vaak geslapen. Na die maand was hij ook zo ver. Nu slapen ze allebei alleen 's middags van 12.00 tot ongeveer 14.30/15.00

7. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Dolfijn; Ik begrijp je dilemma. Als je kindjes qua slapen een verschillend schema krijgen kun je overdag eigenlijk niets doen. Tenminste, dat is wat hier zou gebeuren... Wij zijn enkele weken geleden 'overgestapt' op 1 slaapje, omdat we dachten dat ze daar aan toe waren, maar we merken dat dat eigenlijk nog niet zo is. Dus regelmatig doen ze, zoals vandaag, nog 2 slaapjes. Het kan dus zijn dat ze de ene dag van 10.00 - 12.00 uur en van 15.00 - 16.30 uur slapen en soms slapen ze alleen van 12.00 - 15.00 uur. Zoals je ziet lopen die tijden in elkaar over en zouden we dus een hele dag een slapend jongetje hebben, als ze niet hetzelfde schema aan zouden houden.
    Je zou eens kunnen proberen hoe Madelief reageert als je haar ook maar 1 keer laat slapen en het een beetje afwisselen. Of je probeert de ochtend een klein beetje op te rekken, zodat ze bijvoorbeeld een uurtje later gaan slapen allebei, zodat ze toch allebei op hetzelfde moment naar bed gaan. Als Madelief dan een uurtje langer slaapt dan Jochem, lijkt me dat minder lastig dan het voorbeeld wat ik hiervoor noemde.
    Succes in ieder geval!!

@Habibas; Fijn dat het zo lekker gaat met je meiden. Dat maakt het waarschijnlijk wel wat makkelijker om straks weer aan de slag te moeten. Spannend hoor!!

@lindavnr; Fijn dat je je verlof zo heerlijk hebt kunnen afsluiten. Wat een goed idee van je man om je met zoiets te verrassen. Hopelijk heb je vandaag een beetje kunnen genieten van het 'even niet mama zijn'! ;)

@Helena; Balen dat het met het slapen van Lex weer niet zo lekker gaat. Hopelijk is het inderdaad weer een 'fase'... ;);) Sterkte in ieder geval.

@Margit; Hoe gaat het nu met je?

Rest weet ik niet meer...

Ego; Onze jongens worden echt groot...!! *zucht* Ze krijgen nu zelfs al vrij gemakkelijk de deuren open, dus vanmorgen heb ik een aantal deurklinken omhoog gezet. Nu kunnen ze er (voorlopig althans) niet meer bij... Ook worden het echt lange knullen. Als ik ze naast hun nichtje zie staan die twee maanden ouder is dan zijn ze bijna even lang!! :$ En zij is echt geen kleintje... En als ik dan bedenk dat ze volgende maand al 2 jaar worden... :$ Wat vliegt de tijd!!
    Ik zit zelfs af en toe al eens te dromen over nog een kindje... :) Zo serieus dat ik aan vriendlief gevraagd heb hoe hij het zou vinden als ik in het nieuwe jaar zou stoppen met de pil... Hier gaat hij over nadenken, want hij is er nog niet uit of hij het wel wil. Spannend dus... ;)

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @Dolfijn lijkt me ook lastig, dan zou je de hele dag wel een van de twee in bed hebben liggen, hier slapen ze soms ook om en om, hier overdag dus niet echt een schema in het slapen, vanaf wanneer is dat wel eigenlijk? Moet ik dat meer sturen? Ik zorg wel dat ze tussen elke voeding even slapen maar ik merk dat het korter word.

9. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    oeps op enter gedrukt... nouja hier weer verder:

@jipper: oeeee spannende beslissing, leuk!

@Lindavnr ben benieuwd hoe je eerste dagje was, ja die zes uur wekker is minder he, gelukkig hier voorlopig nog maar 2x per week.

@Habibas: je merkt steeds minder verschil he tussen onze kindjes, spannend straks werken, ik moet nog steeds wennen :(

Hier: we smelten hier steeds weg, timo en evy hebben elkaar helemaal ontdekt, ze kletsen uren uit, zo schattig, we merken dat ze tegen elkaar hele lieve geluidjes maken, heel anders als tegen ons en timo houd zijn zusje graag vast, heb al 100.000 schattige filmpjes gemaakt.

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Jipper: echt waar?! Wat leuk!! Toch weer spannend.... Ben benieuwd wat je mannetje zegt :) Succes! :D

Linda: leuk he als ze zo saampjes aan het spelen en kletsen zijn!

Dolfijn: Sofia die slaapt ook zodra je haar neerlegt, maar ik vraag me af of ze het ook echt nodig heeft. Wat Jipper zegt; haar ook minderen zou ik dus ook proberen.

Hier vanmorgen bij het cb geweest. Allebei 8 kilo!! En Romy kan staan...pfff, wel meteen tand door de lip :( maar ja, dat gaan we nu wel meer krijgen denk ik...

De uitnodigingen zijn de deur uit voor hun verjaardag en de taart spullen zijn besteld... Vind het toch wel spannend zo'n eerste verjaardag en zit ook regelmatig met tranen als ik terug denk aan hun geboorte en hoe het dit jaar gegaan is. Terwijlik altijd dacht dat dat mij niet zou geberuen ;)

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    wauw acht kilo en dat als je denkt aan een jaar geleden! (jaja pink maar weer een traantje weg ;)) ik vind het zo bijzonder wat er in 1 jaar allemaal gebeurd,!

12. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ben benieuwd welk antwoord hier komt! Ik stuur wel op voldoende slaap als ik zie dat ze moe zijn, door ze in een slaap situatie te plaatsen, maar dat is 'op verzoek' dus. Net als het eten hier. Nu slapen ze dus al dik een uur allebei, vanmorgen sliepen ze om en om.

@Jipper: wat spannend, misschien een nieuw kindje in het nieuwe jaar :)
    Hier hebben we al snel besloten dat er een derde mag gaan komen als de ukjes een jaar of 2 zijn (als ik even snel zwanger ben als de vorige keer, zijn ze bijna 3 of inmiddels net 3 als de derde komt.

Ik zie wel enorm op tegen nog een keer zwanger zijn, en dan met rondlopende kindjes.

Habibas: wat fijn om te lezen dat het moederschap van jouw twee ukjes je zo goed bevalt nu :)

Linda: wat lief, en leuk he, als ze elkaar gaan ontdekken en lief lachen naar elkaar :) Al begint de fase dat ze elkaar pijn kunnen doen bij ons nu ook bijna:
    R: heeeee, een oog, daar kun je in prikken. Dat was dus weer niet zo leuk voor T. Dus een dag later schopte hij weer tegen R. zijn hoofd toen die net was omgedraaid... Tja, 1-1
    Maar ja, dat moeten ze ook gaan leren ;)

Lindavnr: hoe is het gegaan op het KDV?

Hier hou ik het weer even bij!

13. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb het slapen best bewust gestuurd in hoeverre dat kan.... En op een gegeven moment merk je dat ze dan steeds korter slapen, dus dan laat je er langer tijd tussen en zo duurt het slapen korter en speeltijd langer :)

Ik heb geprobeert het te sturen omdat ik dus niet wilde dat de een wakker was en de ander niet. Maar ja, soms loopt het nu eenmaal zo. Je kunt ze ook niet dwingen te slapen ;)

14. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Karel, acht kilo en staan, goed hoor :)
    En laat die tranen maar komen, goed voor de verwerking, 1 jaar is toch een mijlpaal en ze doen het nu heel goed :D

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hier slapen ze ook niet meer elke voeding. 's ochtends na de nacht meestal nog 2 uurtjes en dan 's middags 2 uurtjes.
    Meer slapen ze echt niet in bed, wel beneden in de doomoo-zitzak of box.
    Maar dat zijn echt hazeslaapjes. Als ik ze daarvoor in bed leg, liggen ze na 15 minuten te huilen.

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ linda: gelukkig hier ook niet elke week zo vroeg die wekker, alleen als ik de auto nodig heb. Anders is het een uurtje later :).

@ Jipper: oiehh!! Spannend! Wilde je altijd al drie of meer kindjes of heb je in het begin of van te voren altijd gedacht dat je 1 of 2 kindjes wilde?
    haha ik heb altijd gezegd; 2 kindjes. Maar ben benieuwd of dat bij mama's veranderd is omdat ze een tweeling gehad hebben..en dat toch anders is als 2 kindjes na elkaar krijgen.

@ Linda: heb je geen filmpjes ergens online van je kids?? Wil ik wel graag zien!! :D
    Hier ook elkaar vasthouden, en lachen. Geluidjes naar elkaar toe maken nog niet echt, dat doen ze meer naar ons nog.

Onze kindjes liggen eigenlijk altijd tegelijkertijd in bed. Ik heb bijnan ooit de 1 beneden en de ander boven. Tot er 1 wakker wordt, die haal ik dan dus naar beneden. Vaak wordt de ander dan ook wel gauw genoeg wakker trouwens.

@ kdv: Is goed gegaan vanmorgen! Ze lagen heerlijk te slapen toen ik kwam. Fijn om te zien!! :).
    Beide hadden goed gedronken en een vers fruithapje gegeten wat ook heel goed ging.
    Dus daar ga ik ook aan beginnen binnenkort!

Daarna zijn mn schoonouders op gaan passen tot vanavond. Arno was om 6u thuis. Net smste die dat de kids spugerig waren en toe n ik belde, huilde ze allebei.
    Nu snappen jullie wel....dat ik naar huis wil!!! :(

Mgoed..moet eigenlijk tot 9 maar tis erg rustig dus ga mooi wat eerder naar huis :)

17. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Hoi mama's!!

Wat ben ik weer schandalig lang niet geweest!

Wat een drama toch, ons lichaam na de bevalling. Wie heeft dat verzonnen??

Hahaha Hanneke, grappig verhaal over Benthe in het campingbedje!! En die foto erbij visualiseerd het helemaal. Goed dat ze weer kan staan!!

Sascha, goed idee hoor! Een peutertweelingtopic! Als het zover voor mij is zou ik het ook heel handig vinden! Maar dat betekent wel dat ik de tips van ervarener tweelingmama's moet missen!! :p

Wat een leuke foto van je meiden! Wat zijn ze al groot! Echt een generatiekloof inderdaad :)

Adi, leuk om te lezen dat je meiden ook ruilen! Slim he? Mijn vader gaf ze 2 identieke doosjes, maar ze moesten ze ruilen en waren toen allebei tevreden :S

Supergoed dat je hebt getekend voor je nieuwe baan!!!!

Helena, jouw jongens genieten van het bourgondische leven :D Leuk zeg!

Naar welk vakantiepark zijn jullie gegaan?

Wat een suuuupermooie foto van Lex!! En stoere Midas!

Linda, wij moesten van het CB een sikke papfles maken, omdat ze anders 's nachts niet doorsliepen. Maarwij hebben nooit zulke grote flessen gemaakt als Helena aanraadt hoor. Maximaal 210 ml en dat was toen ze 7 maanden waren! En toch zijn het zulke grote monsters :)

Karel en Adi!! Wat ben ik blij dat ik jullie heb :) Marcus wil dus ook geen pap meer eten! Ik dacht minstens dat ie heel erg ziek was, maar mama's boterham met filet americain lustte ie wel. Avondeten moet ie ook niet, maar als papa dan met een toetje aankomt, gaat z'n mond wel open.

Adi, wat ben je toch grappig :D ik moest echt lachen om je verhaal over Diyana.

Luca, ik herken je verhaal! Hoewel Fred niet zo erg is als jouw man :p, hij heeft ook vaak 'eerst nog even dit' als een kindje huilt. Ik doe dan ook gewoon heel onaardig hoor, en opzich kan Fred ze net zo goed troosten, hij is gewoon lakser omdat ie niet wil dat het 'pootjes' worden. Echt de grootste onzin, en daar word ik ook heel boos om! Dan gris ik ze gewoon uit zijn handen en troost ik ze!

Jipper, haha, ik lijk meer op jouw man! Ik denk ook als ik zeg "Nee!" dat ze dan wel ophouden. En doen ze dat niet, dan denk ik "ach laat maar lekker" :D

Lindavnr, sterkte hoor, ik hoop dat het maar eenmalig was, zo'n inzinking, want dat is echt niet leuk! Maar gefeliciteerd met het gewicht van Daan zeg!! :D

Whooehoe Jipper, wat een plannen!! Nog een kindje :D Ik krijg ook steeds vaker weer kriebels. Maar als ik dan aan alle ellende denk ben ik weer snel genezen...

Linda, wat leuk dat ze zo met elkaar bezig zijn!!
    Hier is het echt haren trekken, ogen prikken en benen bijten! En dan ook nog over elkaar heen klimmen om als eerste ergens te zijn. En speelgoed van elkaar afpakken is ook een hobby.

Slaapschema: Hier altijd op verzoek laten slapen, dus zodra ze in de oogjes gingen wrijven. Dat was altijd 10.30 tot 12.30 en 15.00 tot 16.30. Maar nu hadden we het een week of 2 geleden heel druk en konden de kindjes op hazenslaapjes in de auto maar 1 keer overdag slapen. Nu zijn ze daar aan gewend! Eigenlijk niet zo handig, want laat ze maar lekker 2x slapen.:p Toen ze heel klein waren was het nog onwennig en liet ik ze allebei een eigen schema handhaven, maar op advies van Karel enzo heb ik ze toch samen naar bed gebracht. Na even wennen slapen ze nu al maanden even veel.

Lindavnr, ik ben echt blij voor je dat het kdv zo goed ging :D

Hier: Marcus zegt dingen na! Hij heeft OH-OH geleerd :) Dan laat ie expres iets vallen en zegt ie Oh-Oh! Hahaha dan moet ik zo lachen. Ook heeft ie 'kakaka' ontdekt, en toen ik dat trots aan m'n vader vertelde zei Marcus het ook :D.

Ook kunnen ze allebei een paar seconden los staan!!! Totdat ze zelf doorhebben dat ze losstaan, dan zakken ze snel door de knieen.

We hebben ook maar een badje op het balkon gezet, maar Lucas vindt dat alleen leuk als ie aangekleed is! Dan springt ie er bijna in zodat z'n hele trui nat is! Maar als je hem er is z'n bote kont inzet gaat ie er gauw weer uit :)

18. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Jipper, wat gaaf dat je vriend er over na wil denken! Een derde kindje! Hij was toch echt heel erg tegen? Ik hoop dat ie om gaat, haha.

Krista, leuk om weer van je te lezen. Alles oké met jou en je kerels?

19. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Krista: ik ben begonnen om het avondeten niet meer te pureren, maar gewoon stukken aan te bieden...en ze eten weer :D

20. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Nou, ik vrees het ergste... Alsof het lot ermee speelt kregen we het er vanavond toevallig over. Hij maakte toen een opmerking die bij mij een nogal verkeerd viel. En net heeft hij gezegd dat ik me (ook) maar in moet stellen op een negatief antwoord... Janken dus hier... Had ik hier maar niets geschreven... :(

Deel Deze Pagina