@Adi gefeliciteerd met je nieuwe baan! Leuk ballenbadzwembad heb je (leuk woord voor galgje, haha) @Helena leuk dat het weekendje weg zo geslaagd was! Leuke fotos ook van de jongens! Wat vervelend dat Lex zon moeite heeft s avonds om op bed te gaan. Ik hoop voor jullie dat het een sprongetje is en dat het gauw weer overwaait. Zo herkenbaar dat visje visje, daar geniet ik zo van van die momenten. @Jipper, lekker dat je al vakantie hebt nu, ik moet alleen deze week nog en dan ben ik ook klaar. Spannend zon beslissing voor een eventuele derde! O ik lees nu dat het idee bij manlief nog niet zo goed gevallen is? Wie weet veranderd het nog, je weet het nooit. @Lindavnr wat goed dat Daan zo supergoed groeit dat hij zn broer heeft ingehaald! @Margrit fijn dat je zon mooie vakantie gehad hebt en wat een superfotos van de meiden. Wat worden ze al groot zeg! Kan me voorstellen dat je even emotioneel werd toen je aan die dag terugdacht. Het is ook niet niks geweest allemaal. @Nikkie welkom terug. Lekker poepverhaal zeg! Hebben we allemaal al wel eens gehad denk ik, blijft vervelend en vies. @dolfijn volgens mij hebben mijn meiden altijd hetzelfde ritme gehad (tenminste zover ik me kan herinneren tenminste) dus ik kan je niet echt helpen sorry. @Linda wat schattig dat ze elkaar zo ontdekken superlief! @Karel hiep hiep hoera voor Romy. Minder fijn dat ze gelijk geblesseerd was. Maar ik kan je vast vertellen dat dat inderdaad nog wel meer zal gebeuren. @Krista wat goed dat ze al los staan zeg! Nog even en dan lopen ze de hele kamer door. Grappig ook van dat papagaaien. Hebben ze hier ook heel veel gedaan (soms nog haha) @allen ik ben maar zo brutaal geweest om een peutertopic te openen. Iedereen kan hier gewoon blijven schrijven hoor, maar ik zou het wel leuk vinden als de mamas van peuters af en toe ook even op het peutertopic willen kijken zodat we wat tips uit kunnen wisselen. http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/217757-mamas-tweelingpeuters-2-t-m-3-jaar.html#post7705587 De titel van het topic klopt niet in de link. Het moet zijn 1,5 t/m 3 jaar.
@ Jipper: dat zul je natuurlijk altijd zien... We zullen wel doen alsof je niets gezegd hebt . Mannen hebben soms wat meer tijd nodig dan wij, dus misschien gaat hij er over een tijdje wel anders over denken. Misschien als de boys nog iets groter zijn en iets meer zelfstandig kunnen? Of heb je daar niet zoveel vertrouwen in? Ik vind het wel stoer hoor, dat je denkt over een derde kindje. Ik ben er zelf nog helemaal niet aan toe. Zou niet weten waar ik de energie en tijd vandaan zou moeten halen...en ben ook nog niet 'klaar' met de geboorte van M&L en alles daar omheen. Dacht laatst dat ik misschien wel zwanger was (was iets niet helemaal goed gegaan tijdens een romantisch avondje en was -zul je altijd zien- net rond mijn eisprong ...) en daar was ik toch wel heel benauwd onder... 'Gelukkig' hield mijn lichaam me voor de gek en werd ik gewoon ongesteld, maar dat bevestigde voor mij wel dat ik er nog niet aan toe ben. Gijs ook niet trouwens. Nu nog niet in ieder geval. Wie weet ooit... Hoop in ieder geval voor jou dat VL een positief antwoord gaat geven!!! *duim, duim* En idd, jouw boys al bijna 2!!!! Wow, dat gaat snel! Heb je al verjaardagsplannen? @ Ylaisa: ik heb van de HA een recept gekregen voor de Nuvaring. Was jij daar nou al mee begonnen? En hoe bevalt ie? @ Nikkie: welkom terug! @ Sascha: goed idee van het peutertopic! Ik kom meelezen! @ Karel: heel logisch hoor, dat je emotioneel bent over wat er vorig jaar allemaal gebeurd is. Ook al had je het niet verwacht van jezelf: je bent ook maar een mens en het was een heftige periode! Lekker uithuilen en je meiden knuffelen! En goed vieren dat ze 1 worden! @ all: Dank voor alle lieve reacties op mijn dipje. 't Gaat alweer een stuk beter. Even lekker janken lucht op! Vanmiddag moesten we met de meiden naar de oogarts, als follow-up voor vorig jaar en het was allemaal goed! Ze hadden zelfs geen lui oog (wat ik zelf heb)! Alleen over 3 maanden nog een druppeltest doen, maar ze verwachten niet dat daar iets geks uit gaat komen. Heel fijn, weer iets afgesloten! Op 10 juli zijn ze een jaar bij ons thuis, dan is de cirkel één keer rond. Geeft een goed gevoel. Ik ga lekker slapen, morgen worden we toch weer vroeg gewekt . Meiden gaan morgen wel naar het KDV, hebben wij even een vakantiedagje voor elkaar en onszelf. Wel een gek idee om ze weg te brengen als je zelf thuis bent, maar ook wel even lekker! Iedereen een fijne avond!
@Jipper, dikke knuffel voor jou. Wel heel knap dat je toch je wens naar hem hebt uitgesproken, het onderwerp weer open hebt gegooid. Ik ben heel benieuwd wat Mathijs met jouw wens gaat doen. Ik heb bij Berry jarenlang dingen eerst in de week moeten leggen voordat hij aan een idee gewend was. Soms heel vermoeiend, frustrerend en verdrietig. Groot verschil tussen hem en mij is dat hij ontzettend veel beren op de weg ziet en ik overal wel een gat in zie, haha. Met een beetje zachte dwang komt hij wel over zijn twijfels heen. En achteraf is hij eigenlijk altijd blij dat ik heb aangedrongen en valt het hem reuze mee. @Margit, fijn dat het weer beter met je gaat. Heerlijk dat je meiden weer goedgekeurd zijn. Hier: tja, wat betreft een derde kindje: ik had gisteren weer een positieve zwangerschapstest in handen. Pfff....ik durf nog niet zo goed blij te zijn. Vind het eigenlijk maar doodeng. Niemand weet het verder nog, dus mondje dicht op hyves hè
Echt waar?! Proficiat!! Ik begrijp goed dat jullie nog even in angstige tijden zitten, maar vind het toch goed nieuws Probeer er een beetje van te genieten....
Helena, gefeliciteerd meid! Ik kan me helemaal voorstellen dat je wat voorzichtig bent met blij zijn nu, ook al is de kans veel groter dat het goed gaat dan niet goed (tenzij ik een voorgeschiedenis van je niet ken). Misschien nog een paar daagjes afwachten, en dan een vroege echo regelen van rond de 7 weken?
@Helena: gefeliciteerd! Het zal de komende paar weken nog wel spannend zijn, maar idd het gaat vaker goed dan niet!
Helena; gefeliciteerd meis! k begrijp je voorzichtigheid goed maar probeer ook te genieten....misschien zijn het er weer 2.... Jipper; balen dat je man nog niet wilt. Misschien moet hij een aan het idee wennen? Margit; en hoe is je dagje zonder kids bevallen? Leuke dingen gedaan? xx
@Jipper: sneu voor je zeg! Je had er toch al echt op verheugd....wie weet komt het nog bij je man...Hou je taai! @Lindavnr: hoe was je eerste werkdag gisteren? Waren de jongens weer rustig toen je thuiskwam?
@Margit: de 10e dus weer een mijlpaal! Geniet maar lekker van je kids, maar vandaag lekker een dagje zonder, is natuurlijk ook wel even heerlijk! Heb je iets leuks gedaan of juist nuttige dingen?
Ooo Helena, ik krijg er tranen van in m'n ogen! Ik hoop het zo voor je! Ik ga iig heel erg voor je duimen. Als iemand het verdient, ben jij het wel! Jeetje wat spannend zeg!!! Doe rustig aan he, niet teveel stressen! Wij zijn vandaag naar het cb geweest, die verpleegster is echt fan van M&L, ook als we geen afspraak met haar hebben komt ze ze bewonderen. Ze was vol lof De prikjes gingen heel goed, Lucas gaf geen krimp bij de eerste, 2e (=pneumokokken) wel, maar snel weer goed met een koekje. Marcus moest wel huilen, echt hard. Arme jongen. Ze waren nog wel de hele tijd lief aan het spelen, maar nu slapen ze te lang. Ze hebben nog niet gegeten, dus ik weet niet of ik ze wakker moet maken. Ze zijn ook allebei weer op de maximale curve, niet meer erboven. Das goed
Ohw meis, van mij ook alvast voorzichtig gefeliciteerd!!! Ik hoop zo dat het nu allemaal goed gaat. Jullie hebben het echt verdiend!! Hier is de rust weer een beetje terug. We hebben het nog niet echt uitgepraat, maar hebben voor dit weekend een middag en avond voor onszelf gepland om wat leuks te gaan doen, maar ook om een goed gesprek te voeren. Het is namelijk niet dat ik het nu pas heb uitgesproken. Ik ben er altijd erg open en eerlijk over dat ik heel graag nog een 3e kindje wil. Maar dat stoppen met de pil was wel redelijk nieuw... Misschien heeft hij inderdaad meer tijd nodig om het te laten bezinken en een beslissing te nemen, maar precies zoals Helena schrijft hier ook een man die alles op de lange baan schuift om maar geen beslissingen te hoeven nemen. En dat zorgt voor frustratie en verdriet bij mij, omdat ik gewoon duidelijkheid wil. Een negatief antwoord (hoe erg ik dat ook zou vinden) is ook een antwoord en zorgt ervoor dat ik niet zo in onzekerheid blijf zitten. Ik hoop dat we er van 't weekend goed over kunnen praten en hij me wat meer duidelijkheid kan geven. Verder even geen puf om te reageren. Vandaag schoolreis gehad en ook nog het nieuws dat mijn opa vanmorgen is overleden (ben daar niet erg verdrietig over hoor, maar het is toch rot), dus nu maar even met de benen omhoog op de bank, een stukje voetbal kijken!!
Helena wat supernieuws zeg! Ik hoop echt voor jullie dat het deze keer helemaal goed mag gaan. Vanuit hier ook alvast een voorzichtige gefeliciteerd! Jipper gecondoleerd met het verlies van je opa. Kan me voorstellen dat je moe bent, ik weet uit ervaring hoe vermoeiend een schoolreis kan zijn en dan ook nog zoveel aan je hoofd. Ik hoop voor je dat jullie dit weekend een goed gesprek kunnen hebben en dat er ook een duidelijke beslissing uit naar voren kan komen. En het zou super zijn als manlief ook zou willen gaan voor een derde natuurlijk. Succes met alles! Hier echt de laatste lootjes voor de vakantie. Vandaag afscheid genomen van mijn groep. Morgen laatste ICT-dag op mijn andere school morgenmiddag en -avond afscheid van een collega en donderdag afscheid van de school. En dan vrijdag eindelijk een welverdiende vakantie! Heerlijk genieten van het het niet op tijd ergens hoeven te zijn e.d. En de boel weer eens lekker opruimen als de kids op de creche zijn, scrappen en nog veeeeel meer. Heerlijk.
Helena, wat een geweldig nieuws zeg! En ik snap heel goed dat je voorzichtig en bang bent, maar Er gaat inderdaad veel vaker goed dan dat het misgaat Jipper. bij jou ook spannend. Wat gaaf dat jij voor een derde wilt gaan, je mannetje draait wel bij hoop ik Hoe ging de schoolreis? Dolfijn, mbt slaaptijd. Toen ze nog op 3 slaapjes overdag zaten hadden wij ook een strakke schema. Middagslaap deden ze alle drie tegelijk, en de korte slaapjes ook meestal. Maar sinds ze over zijn op twee slaapjes is hier de hele schema er niet meer. Ze slapen echt op behoefte, en tegenwoordig hebben ze hun lange slaap in de ochtend ipv de middag. Maar hier is het wel zo nu dat de hele dag door iemand aan het slapen is. Van ene kant niet handig als je weg wilt, maar ik ga niet echt vaak in mijn eentje op pad met 3 kids, en als ik alleen ben is het ook fijn dat er meestal eentje ligt te slapen. Ego: vandaag een heerlijk dagje uit gehad met zn vijfen. We zijn naar de Burgerszoo geweest, van 11 tot 16 uur en ze hebben zich voorbeeldig gedragen. Op heen en terugweg alle drie een vol uur geslapen (we hebben wat omgereden zodat ze konden slapen), en daar ook een slaapje in de kinderwagen. Veel gezien, leuke fototjes gemaakt en veel gelachen en geknuffeld met zn allen .. Vanavond is het wat minder want Melisa weigert pertinent om te gaan slapen (het is nu 21.40), en ze werd zo boos toen we haar in bed legden dat ze Aldin ontzettend heeft laten schrikken, dus moest die ook getroost worden. Phoe, Karel, je bent echt gezegend met de makkelijke slapers bij jou, hier is het in slaap vallen tegenwoordig best lastig bij de meiden, we moeten ze nu na elkaar in slaap krijgen anders gaan ze helemaal niet slapen. Het gaat voor de rest zo ongelooflijk snel (wat Krista ook zegt). Hier spelen ze nu geven en nemen (ze willen ons constant spullen geven) en kiekeboe (verstoppen zich achter de gordijn en als wij Kiekeboe roepen komen ze lachend tevoorschijn ). Daarnaast brabbelen ze aan een stuk door, Melisa zwaait en roep Daa, daa als visite weggaat. En ze lopen alle drie langs de meubels en trekken zich aan echt alles op. Ik kom nu echt handen tekort. We hebben nu ook besloten om onze box misschien weg te doen en een gedeelte van de kamer af te schermen met van die hekjes en zo een grondbox te maken waar ze kunnen kruipen, lopen en optrekken. Dan hebben ze een eigen veilig en groot speelplek. Heeft iemand hier daar ervaring mee?
Adi, wij hebben een playpen gehad voor de jongens. Heel fijn, maar mijn advies is wel, koop een kwalitatief goede. Zodra ze bij ons wat sterker werden, trapten ze de box gewoon kapot. Heel lang wat aan gehad. Tegenwoordig gaan ze af en toe weer even in een kleine box samen omdat ze meestal gewoon in de kamer spelen.
@adi: mijn nichtje met een drieling had dat ook, werkte erg goed, ze nam die hekjes ook mee als ze ergens naartoe gingen, later toen de bozx weg ging, gebruikte ze drie onderdelen als strafhoekje hihi @jipper: even een cyber hug Hier:
oeps ging wat fout maar goed hier dus gister 3e keer kdv en vandaag voor eerst op woensdag. evy was gisteravond weer helemaal over haar toeren, ik denk dat ze gewoon helemaal kapot is na zo'n dag maar ik vind het wel moeilijk ermee om te gaan, na zo'n krijsaanval van een half uur ben ik echt helemaal kapot. het gekke is dat ze daar dus haar flessen helemaal leeg drinkt (vraag je toch af wat je zelf fout doet) ben ergens wel blij dat ze om 22 uur nog een fles hebben, nog even een rustig momentje op zo'n dag
Linda: je doet nits fout hoor, maar kinderen zijn nu eenmaal anders op het kdv dan thuis. Daar zijn ze ook veel meer bezig, meer indrukken en zullen ze ook wat mer honger hebben, dus de fles beter drinken. En ja, die leidsters kennen zoooooveel trukjes..... Ik sta er elke keer weer versteld van De eerste dagen legden wij de kinderen zonder iets te zeggen of te doen meteen op bed, om ze rust te geven en hopen dat die prikkels weg gingen....