Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ja dat is een goeie, de eerste keer had ik dat niet gedaan, de vorige keer wel en toen sliepen ze even driekwartier, gisteren waren ze gewoon vrolijk, ik had ze wel in bed gelegd maar ze sliepen niet maar blijkbaar toch moe want met de fles ging het dus fout, ik ga dat denk ik dus vanavond ook doen en ook gelijk de fles maken en niet wachten, wie weet ben ik het dan voor, straks maar weer even bellen want evy had daar gister ook veel gehuild (maar ook veel geslapen) gelukkig sjouwen ze daar de hele dag met haar rond en zit ze veel op schoot, dat doe ik thuis niet eens hihi

timo doet het super, lag in de box te slapen toen ik ze gister kwam halen, ik zag hem wel steeds zo wakker worden met zijn oogjes als er een hard geluid kwam, pppfff

sorry hoor als ik zo zeur over het kdv, ik kies er zelf voor en ze gaan voorlopig maar 2x per week dus het valt eigenlijk reuze mee maar op een een of andere manier voelt het niet als een keuze, maar eigenlijk vind ik dat je iets langer verlof zou moeten hebben of dat de man ook verlof krijgt

bij mij vragen ook veel mensen of ik niet langer verlof heb vanwege een tweeliing, hadden jullie dat ook?

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    ja hier dachten ze ook dat je dan dubbel verlof kreeg...helaas. Maar ik vind wel datals jij je er nog niet lekker bij voelt, dat je daar iets mee moet doen hoor. Kijken of je ouderschapsverlof nog kunt krijgen, of iets anders... het is zo belangrijk dat je je er fijn bij voelt!

In het begin is het gewoon heel erg wennen voor die kleintjes.... hier hadden we dus ook drama, want wat deden wij; ze kwamen thuis, dan eten, in bad en dan slapen...nou dat ging dus echt niet! En toen had ik het er met m'n moeder over, en die wees me erop, dat het gewoon te veel is voor die meiden.... Dus toen inderdaad proberen meteen een fles, die gaven wij dan al liggend in bed, en danvielen ze vaak al in slapa en dan gewoon laten gaan tot het zo laat wordt dat je de laatste fles wilt geven... En na een paar weken merk je dat ze gewend zijn...

3. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Even snel: Linda en Jipper: knuffel!

Wij hebben vandaag een vrije dag, we zijn 3 jaar getrouwd :)

Vandaag weer een stranddagje. Is heel lekker met parasol en campingbedje. En vanavond uit eten met z'n viertjes :)

De hond beschermde de kindjes de vorige keer op het strand tegen andere honden door voor het eerst in haar leven te grommen tegen andere honden die bij ons (de kindjes in het campingbedje) in de buurt kwamen.
    Zoooo lief!! :) :)

4. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jipper: hopelijk hebben jij en je man een goed gesprek met positief nieuws. Maar zoals je zegt, duidelijkheid is het belangrijkste, dan weet je waar je aan toe bent.
    Gecondoleerd met je opa. En straks kun je uitrusten van alles wat er gebeurd is. Heb je het voetbal nog een beetje gevolgd of ben je in slaap gevallen?

@Sascha: succes met de laatste loodjes en daarna lekker genieten!

@Adi: wat fijn dat het zo goed gaat met de drieling, behalve het slapen dan:) Heb nog geen ervaring met een grote box op de grond, maar lijkt me wel heel handig!

@Krista: je bent dan zeker heel trots als mensen 'weglopen' met jouw kids?! Het zijn ook echt schatten hoor met hun guitige koppies!

@Linda: wat balen dat Evy zo over haar toeren was op het KDV en daarna. Je moet er echt je weg in vinden.... Mij staat dat over 1.5 week ook te wachten, ben zo benieuwd. Veel sterkte ermee en ze zal er vast aan wennen hoor! En je doet echt niets fout!
    Mij is ook heel vaak gevraagd of ik dubbel verlof kreeg, was het maar waar!! Bente is nog zo'n ukkie.....en dan al naar vreemden de hele dag, pffff.

@Luca: geniet van vandaag! Heerlijk met dit weer naar het strand. Ik vind het echt jammer dat we er zover bij vandaan wonen :( En wat een superlieve hond zeg!

5. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog even ego:
    Straks de uitslag van de echo van de heupjes...toch best spannend! Hoop zo dat ze deze zomer niet in een spreidbroek hoeven.
    Marije, hoe ist met Florine? Is ze al gewend?

Verder drinkt Nynke eindelijk haar flessen weer leeg. Gisteravond zelfs 230cc! en ze slaapt al een week 11-12uur per nacht, dus dat is echt heerlijk. Bente deed dat ook 2 nachten, maar die is er nog niet aan toe, want de afgelopen 2 nachten een nachtvoeding moeten doen... Dus die geven we toch de komende tijd om 23 uur toch nog maar een voeding ;)
    De aardbeienvlekjes van Bente lijken niet echt hard meer te groeien gelukkig, hopelijk blijft het zo....

Morgen lekker met zijn viertjes vrij, dan ben ik jarig. Zondagmiddag vier ik het en dan 's avonds kijken hoe we wereldkampioen worden!! :D:D
    Maandag wennen op KDV.....wat gaat de tijd snel opeens :(

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Linda; Wat vervelend dat je zo aan jezelf gaat twijfelen, maar dat moet je echt niet doen hoor!! Het is heel logisch dat je kindjes over hun toeren zijn na een dag(deel) KDV. Alle indrukken die ze opdoen, dat moeten ze ook weer verwerken. Wij hadden daar een beetje een 'onorthodoxe' manier voor. Als je daar meer over wilt weten moet je het maar zeggen... Hier werkte het in ieder geval erg goed. (Sommige meiden denken nu vast: 'Daar komt ze weer...' ;))

@Habibas; Spannend, de uitslag van de heupjes. Hopelijk is alles goed!! Fijn dat de aardbeienvlekjes van Bente niet verder groeien. Dan heb je toch kans dat ze er last van gaat krijgen. Ze zitten wel erg dicht bij haar oogjes en mondje, toch?
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag trouwens! Mag ik vragen hoe jong je wordt? :D;)

@Sascha; Lekker dat het schooljaar voor jou ook bijna voorbij is. Dan kun je inderdaad weer even wat meer je eigen tijd indelen en doen waar je zin in hebt. Je hebt het wel verdiend ook na dit rotjaar. Hopen op een mooie nieuwe start volgend jaar!!

@Adi; In jullie geval zou in zeker voor zo'n playpen kijken. Anders word je volgens mij helemaal gek, omdat er altijd wel een kindje is waar je achteraan moet rennen.
    Wel super dat jullie zo'n heerlijke dag hebben gehad gisteren (of had ik dat al geschreven? ;)). Super dat dat kan hè? Hadden jullie trouwens niet net zoveel bekijks als de aapjes met 3 kleine gupjes? ;)

@Karel; Al een beetje bijgekomen van de spanning van gisteren? :D Wat een match hè? Ik krijg nu al de kriebels voor zondag... 8)

Ego; Vandaag even een dag om bij te komen. De voetbal heb ik wel volgehouden gisteren. Het was té spannend om in slaap te vallen. Maar toen de wedstrijd was afgelopen en ik m'n bedje indook was ik ook zo vertrokken... :D

Bedankt voor jullie lieve, opbeurende berichtjes trouwens. Het gaat nu wel weer wat beter hier. Het werkt ook erg mee dat de jongens ontzettend lief zijn vandaag. Ze luisteren echt super! Daarover kregen we ook al een compliment van de gastouder. Die kunnen we toch mooi in ons zak steken... ;) En ik twijfel er ook niet aan, want het is gewoon echt zo!! Daarnet bijvoorbeeld zat ik even in het kantoor en toen ik terugkwam zaten de heren allebei met een plantje uit de vensterbank op het tuinbankje... Toen ik m'n gezicht in de plooi had (want stiekem moest ik keihard lachen) ben ik naar ze toe gelopen en heb semi-boos gezegd dat ze de plantjes moesten opruimen (het eerste wat Daan dan doet is met zijn liefste gezichtje 'haaai' roepen *proest*). Nou, daar gingen ze hoor... Waggel, waggel, waggel, naar de vensterbank, plantjes teruggezet, dik compliment van mama en daarna weer lekker met iets anders spelen... :$:$ Ik stond er zelf van te kijken... Ik hoop dat het voor altijd zo blijft (maar dat is vast een utopie... ;)).

7. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

haha :D Nu maak je me wel heel nieuwsgierig!! Ik bel wel "in" voor onorthodoxe manieren ;)

Wat knap van je jongens!!Dat lijkt me straks het aller moeilijkst...om je gezicht in de plooi te houden :D

Ik heb het overleefd...maar jongens wat spannend!! :$ Ik maak me zorgen voor m'n gezondheid voor zondag ;) NL-DLD, lijkt me wel super...

Ik ga ook eens kijken naar zo'n playpen... want hier is het ook rennen en vliegen achter de kinderen aan. We hebben gemerkt dat een zwembadje met een hogere wand ook erg geschikt is als box ;) (zonder water dan he... ;) )

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @jipper ik sta overal voor open hoor

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Nou, daar komt 'ie dan... ;)

Ik heb ooit eens een boekje gekocht (De taal van huilen - Aletha J.Solter), wat een beetje vaag is, maar waar m.i. wel goede dingen instaan. Eén van de dingen die wij daar uit hebben gehaald is dat kindjes die veel prikkels krijgen die kwijt moeten en daarom huilen ze. Om ze daarin te ondersteunen en ze ook te leren dat ze mógen huilen en dat ze dat het beste kunnen doen bij hun ouders moet je ze ook juist láten huilen. Maar niet zoals de CB's voorschrijven (de 5- of 10- of 15-minutenregel, je kent het wel), maar juist lekker bij papa of mama. Dat hebben wij op deze manier toegepast: iedere avond voordat ze moesten gaan slapen hielden we ze stevig tegen onze borst. Het huilen was dan al bezig of begon op dat moment. Niet wiegen of aaien, alleen maar vasthouden en zachtjes tegen ze praten. Wij zeiden dan ook echt dingen tegen ze als 'je mag best huilen', 'we begrijpen dat je even moet huilen', 'papa/mama is houdt je lekker even vast tot het over is', enz. Het huilen ging vaak best hard hoor, echt krijsen, maar daar moet je je niet door laten afschrikken of ervan in paniek raken. Na een poosje (en die tijd wordt steeds korter) worden ze vanzelf rustiger en op den duur ontspannen ze helemaal. Wij konden dan ook de jongens altijd helemaal ontspannen in hun bedjes leggen en daarna hoorden we ze niet meer. Toen wij dit gingen toepassen zijn ze ook door gaan slapen 's nachts.
    De theorie overigens achter deze manier (en dat is dan misschien het 'zweverige') is dus dat kinderen zich zo emotioneel goed ontwikkelen, sterke en evenwichtige mensen worden en vertrouwen hebben in de mensen die dichtbij hen staan. Klinkt mooi toch?
    Doe ermee wat je wilt en ga je het toepassen, veel succes!!

10. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    nou ik vind het helemaal niet zo zweverig hoor, dit heb ik normaal ook nooit en het ging ook over doordat ik gewoon lekker (nouja ik wel gestresst hoor) met haar rondliep, ze viel toen in slaap en toen heb ik haar in bed gelegd, het was toen ook over. ik laat ze eigenlijk ook nooit huilen vanwege dat 'geborgenheidsgevoel' maar ik vind het wel moeilijk om niet te sussen

11. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jipper: vind het ook niet zweverig hoor en geloof echt dat het wel zal helpen voor sommige kindjes. In ieder geval voor die van jullie!:D

@Marije: zag je langskomen op Hyves. Lekker toeven in je nieuwe huis? Dus nog geen internet.....hopelijk wordt het snel aangesloten, dan kan je weer lekker meekletsen!

@ego: de echo's waren goed!! Ze zijn helemaal goedgekeurd door de KA en ontslagen! Heerlijk!
    Vanavond maar eens wie onze tegenstander wordt! Ik hoop eigenlijk toch wel op Duitsland....lekker zwaarbeladen ;)

12. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Fijn dat het allemaal goed was met de echo's. Weer een zorg minder!!

Ik hoop eigenlijk ook wel op Nederland-Duitsland. Hoewel ik vrees dat Nederland hoe dan ook in de finale wordt geklopt... ;)

13. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

Mooi! Ik dnek ook dat het heel goed is voor kindjes... Eigenlijk doen wij het ook wel een beetje...al loop ik wel rond. Maar ik probeer een veilig gevoel te creeeren..

we houden hem erin!! :)

14. adi

adi Niet meer actief

Jipper, ik heb ook van die methode gehoord, en dat was voor mij een veel beter alternatief op Ria Bloem methode (bleh). Want soms kunnen wij ze ook niet stil krijgen, ze moeten die frustratie kwijt, en dan houden we ze tegen ons aan. Ik loop dan ook wel rond, dan zijn ze sneller stil is mijn ervaring.

Habibas, wat geweldig dat de echo's goed zijn!!! wat een opluchting he!

Voetbal: ik hoop ook op NL-DU.. lekker spannend :)

Ego: Vandaag weer een flinke dag uit. We zijn met zn allen bij mijn zusje in Breda geweest, lekker wezen winkelen en toen een uurtje in de stadspark van Breda gezeten. Wat een geweldige park zeg (!), ik wou dat we hier zoiets hadden, ze zouden me daar weg moeten vegen denk ik. Daarna ook met zijn allen gegeten bij mijn schoonouders en naar huis gegaan. Die twee drukke dagen waren ook bomvol indrukken, en het is te merken aan Aldin vanavond (en Melisa gisteravond). Hij ging heel lief liggen en heeft zijn fles opgedronken. En toen ik wegging is ie opgestaan en begon als een gek te krijsen. Manlief wou hem 10min laten huilen, nou na 1 min word ik al gek, ik kan daar dus echt niet tegen. Dus na een korte discussie is papa toch naar boven gegaan om te troosten. En wat gaat ie dan doen? Gaat ie kiekeboe spelen met de kleine!! Dus het kind weer helemaal wakker :(
    Ach tja.. ik ga maar weer mee rondlopen ...

15. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Rondlopen, aaien, wiegen, enz. waren volgens die mevrouw juist niet goed, maar ik weet niet meer precies waarom... Ga ik even opzoeken... ;)

16. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik heb het gevonden...

Ze noemt dit controlepatronen. Wiegen, aaien, rondlopen, enz. geven volgens haar alleen uitstel van het huilen, doordat je het kindje afleidt. Het ritmisch herhalen van die bewegingen troosten het kindje doordat er een 'hypnotische werking' vanuit gaat. Dit heeft alleen een tijdelijk kalmerend effect, maar zorgt er niet voor dat de onderliggende spanning erdoor vrijkomt. Daarom raadt zij aan het kindje alleen maar stevig tegen je aan te drukken, zachtjes te praten en verder heel goed laten huilen.

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    ah oke...hmja...op zich logisch... ga het eens proberen :) maar ja, onze meiden huilen gelukkig niet zoveel :D

18. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Linda: Wat balen dat je je nog niet lekker voelt bij het achterlaten op het kdv. kun je niet iets regelen zodat je nog wat langer thuis kunt zijn?

Helena: Super gefeliciteerd! Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan...Hopelijk geniet je toch ook wel van het nieuws!

Krista: Wat leuk dat die vepleegkundige zo gek is op jou jongens! En hebben ze nog last van de prikken?

Adi: klinkt alsof je hele fijne dagen achter de rug hebt. Wel lastig dat je dat dan 'savonds aan de kinderen merkt. Dat blijft toch lastig he van die drukke dagen voor die kleintjes...

Jipper: Hopelijk krijg je van het weekend wat meer duidelijkheid.Spannend hoor...

habibas: Super dat de echo's helemaal goed waren!

Hier: nou we zijn dus tijdens de heetste dagen verhuisd. Pff vond het toch wel tegenvallen. Was meer dan we dachten.
    Maar goed, de keuken, badkamer , woonkamer en slaapkamers zijn goed leefbaar dus dat is het belangrijkste.
    Met florine ben ik terug geweest voor haar spreidbroek, volgens die vrouw was er niks mis mee, maar ze zou hem toch even verbuigen? Iig er zat eerst een knik in het metaal en nu niet meer. En sindsdien heeft ze ook niet meer gehuild om die broek. Erg fijn dus. Ook zijn ze gelukkig al helemaal gewend. Florine heeft alleen WEER last van tandjes... Er zijn er nu al 4 goed door en 2 zitten er alweer aan te komen. Heb een foto gemaakt want het is wel een leuk gezicht, maar kan dus niet bij het kabeltjes van de camera, dus komt nog.
    Pepijn is lekkker blij en tevreden . We waren gestopt met Zantac maar dat ging helaas niet goed, dus nu krijgt hij dat gewoon nog even...

19. adi

adi Niet meer actief

Marye, 6 tanden met 4 maanden !!!!! Nog nooit van gehoord, maar geweldig dat het zo snel gaat. Hoe kleiner ze zijn, hoe minder last ze hebben van die tandjes, meestal dan.

20. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Gefeliciteerd!!
    Wat een schat jullie hond (luca toch? :D)

Habibas, gefeliciteerd!

Jipper, goeie over dat huilen. Ik heb altijd gesust en gewiegd. Zouden ze daar dan minder evenwichtige mensen door worden en minder vertrouwen in me hebben?
    Nu huilen ze ook helemaal niet meer veel, behalve als ze heel boos zijn, maar dan kan ik ze echt niet bij me houden, dan duwen ze me weg. Moeilijk hoor..

Marye, ja Marcus heeft een heel grote blauwe plek van de prik :( Dat vind ik echt sneu voor hem. Verder niet echt veel van gemerkt, alleen wat langer slapen.

Lucas zei papa vandaag :D

Deel Deze Pagina