Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Karel; Oei, een sneeuwstorm!? Dat klinkt heftig.
    Hier begint de sneeuw alweer een beetje te smelten. Ben benieuwd of er straks nog meer zal vallen.

We zijn in ieder geval net terug van het sleeën. Was echt heel erg leuk. De jongens hebben ervan genoten. En wij ook... :D Heb wat foto's in m'n album gezet.

Nu ga ik lekker warme chocolademelk drinken.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zo, poeh zeg! Hanneke is ook weer uit de sneeuw geklommen! Haha! Nee gewoon allemaal erg druk gehad en weinig tijd voor jullie! Wel regelmatig even gespiekt, maar niet alles mee gekregen!

Karel,
    Nog bedankt voor de uitleg over de kerstlino, volgens mij snap ik nu idd wat je bedoeld :D! Haha! Fijn dat de meiden de oefeningen/spelletjes van de fysio leuk vonden en dat je meteen wat resultaat zag! Wat betreft de bijvoeding zou ik zeggen, voorlopig gewoon nog niet ;)! Maar dat weet je wel geloof ik :D! En dat ze gaat kijken, smakken, na doen is gewoon imiteren van jullie en ontwikkelen. Als jullie een pan te voorschijn toveren met een rammelaar erin en heel lekker die rammelaar gaan zitten ‘eten’ zal ze ongetwijfeld hetzelfde doen, gezien ze echt nog niet weten dat dat eten is ;). Daarbij vind ik dus gewoon dat het nog niet nodig is omdat ze tot rond de 6mnd alles wat ze nodig hebben uit de melkvoeding halen, het zij borstvoeding, het zij kunstvoeding.

Krista,
    Nog even over die fijne babyperiode, tja dat beeld was dan dus goed! :D! Vind ik idd echt super! Maar zo is het altijd wat want jij zou liever een beetje van dat hebben, maar ik zou bijv liever hebben dat ik meer geduld heb om uren achter elkaar Malou en Ruben te vermaken, want dat kan ik dus echt niet, probeer het wel hoor, maar vooruit, na een boekje en een puzzel en een toren bouwen heb ik het wel weer gezien voor even en wil ik even iets voor mezelf doen ;)! Gelukkig zijn ze met zn tweeen denk ik dan *oeps, ben wel een slechte moeder hoor* maar vooruit papa is er een stuk beter in :D! Echo van de heupjes hebben wij bij Ruben gehad toen hij 6 weken was, op dezelfde dag als de nacontrole bij de gyn, vond ik ook wel fijn dat dat zo geregeld werd.

Jeetje,
    Idd wel jammer he dat dat echte kleine er al zo super snel weer vanaf is! Maar vooruit, zo is het leven gewoon! En juist voor de kindjes alleen maar goed dat het door gaat en niet stil blijft staan. Vandaag 1 maand oud zie ik :D gefeliciteerd met de vermaanddag :p! Hoe gaat het nu met de borstvoeding? En ook nog een lk gebeld of niet? Ow lees al dat het erg goed gaat, super meid! Ga zo door! Owww, die kunstvoeding nr 3, grrrrrr schoonmoeders ook altijd! Nouja idd maar hopen dat het niet te veel is geweest en de kleine er weinig van mee zal krijgen verder.

McLover,
    Ook erg leuk jullie weer eens langs te zien komen! Maar we redden het allemaal hoor samen! Gelukkig idd Leander hier om mij te helpen :D! Jammer dat je op de echo weinig zag, hoop dat het er woensdag beter uit ziet, of in ieder geval er meer te zien is zegmaar! Heel veel succes vast!

Margit,
    Had je nog wat gehad aan de groenten uitleg? Of eigenlijk niet meer omdat ze toch was gaan eten zegmaar? Las dat je het erover had dat ze niet echt veel aankwamen en je rijstebloem wilde geven of ze daardoor misschien wat meer aan zouden komen, maar dan zou ik juist geen rijstebloem geven, dat zorgt eigenlijk alleen maar voor een voller gevoel in de buikjes waardoor ze misschien juist minder gaan drinken. En callorien zitten er eigenlijk ook zo goed als niet in, ze kunnen eigenlijk dus beter wat extra slokjes melk drinken dan om wat bij te komen. Kdv of gastouder, lastig als je beide zo een verschillende mening hebt. Wij zelf hadden eerst gekozen voor ouders/schoonouders, toen ik ging werken, maar toen ik gestopt ben met werken dus niks meer, en later 1 dag kdv in de week, gewoon rust voor mama en Benthe, en lekker spelen, ontwikkelen, andere regels leren kennen op het kdv voor Ruben en Malou. Voor ons een prima oplossing zo, maar kan je dus echt niet helpen in je keuze.

Jipper,
    Ja idd ook hier soms gewoon geen tijd, geen puf, geen zin om alles te lezen en overal op te reageren. Maar gelukkig voor een hoop heel begrijpelijk! En idd soms valt het allemaal niet mee, maar als je maar weet hoe je het weer op kan lossen scheelt het al een heel stuk uiteraard, alleen moet je daar gewoon soms in alle rust naar zoeken! Wauw, super dat alles goed was bij de controle van de kleintjes! En over een jaar terug komen is ook wel fijn! Super gedaan jullie samen :D! Hier idd ook HEEEEEEL veel sneeuw! Hebben net voor de lol even gemeten op een tafeltje in de tuin, daar ligt nu 27 cm sneeuw op … (was gister helemaal leeg gemaakt). En het blijft maar komen! Wel erg mooi, maar ow zo vervelend voor alle mensen die naar hun werk moeten!

Kar,
    Nee onze kindjes sliepen geen van allen netjes rond 19.00/19.30 in het bedje. Maar dat komt ook gewoon door ons zelf. Wij vinden dat kindjes bij de papa en mama horen te zijn en niet boven alleen in een bedje horen te liggen. Kortom Malou en Ruben hebben tot ze een maand of 8 waren altijd beneden gelegen (box met extra matras, kinderwagen, bij ons op de borst, op schoot) tot de laatste voeding rond 24.00 en wij zelf naar bed gingen. Daarna zijn we ze rond 21.00/21.30 naar boven gaan brengen en weer wat later zijn ze rond 19.30/20.30 naar bed gegaan en das altijd nog zo. En Benthe is nu dus ook gewoon nog elke avond beneden, ligt dan eigenlijk altijd bij Leander op zijn borst en gaat rond 23.30 naar boven met hem, dan krijgt ze een flesje melk en dan gaat ze in haar bedje ;)! Maar vooruit hier eigenlijk nooit huilend, gelukkig maar ook want als ik ergens niet tegen kan is het wel huilen ;)! Dus hier altijd zo snel mogelijk weer stil als er maar een huiltje aan lijkt te komen. Haha, als ze echt bijvoeding eten dan krijg je idd heel anders ruikende poepluiers. Tjonge ooit verlang ik wel weer naar die reukloze borstvoedingspoep! Haha! Vooral bij M&R, bij B voorlopig nog altijd vooral bv wat ze binnen krijgt gelukkig :p!

Helena,
    Hoe is het bij jullie met de nachten! Hoop weer wat beter dan al dat gespook! Sneeuw vonden ze wel leuk dus! Malou en Ruben vonden het ook wel leuk, maar echt maar een kwartiertje ofzo :D! Haha! Hebben geen laarsjes voor ze en de schoenen waren niet water dicht en ook de broekjes werden aardig nat van de sneeuw, dus weer snel naar binnen gegaan en warme droge kleding aan gedaan ;)! En toch duidelijk verschil, wel fijn ook (vind ik ;)). Jij nog gefeliciteerd met je verjaardag! Beterschap voor Lex, vervelend dat ie zo een last heeft van die vaccinatie!

Papfles,
    Wij geven M&R sinds ze ruim 16 maanden zijn smorgens altijd een papfles van 150cc water, 5 schepjes kv en 2-3 schepjes bambix granen en ze drinken dat uit de difrax fles met m speen omdat ze geen broodje willen smorgens. Maar oke, bij echt kleine kindjes zou ik het echt niet weten omdat we dat nooit gegeven hebben. En ook Benthe krijgt het nog niet, denk dat we daarmee gaan beginnen als we stoppen met de borstvoeding en ze ook geen broodje wil smorgens.

Hier afgelopen tijd weinig nacht rust gehad! Malou en Ruben vonden beide dat je snachts niet hoeft te slapen en gingen dus lekker feest vieren. Gelukkig is dat nu voorbij geloof ik! Ze hebben al weer 2 nachten geslapen :D. Gister nacht wel nog rond 01.00 een fles melk gekregen maar afgelopen nacht hebben we ze niet gehoord! Erg fijn dus en hoop dat het weer gewoon zo blijft! Heb echt totaal geen problemen met nachtvoedingen, maar daarna graag wel weer slapen :D! Haha!

Verder hier alles lekker rustig zn gangetje! Morgen moeten we met Benthe naar de kinderarts, ben wel benieuwd eigenlijk, maar geloof ook dat alles wel goed is nu :D! Hoop trouwens wel dat de sneeuw dan een beetje weg is hoor, pfff hier allemaal van die smalle, bochtige rot weggetjes met sloten en bomen erlangs en er word natuurlijk weer eens niet half gestrooid. En als het echt niet te doen is dan maar gewoon afbellen hoor, kan er niet mee zitten eigenlijk.

Owja en gister nacht erg blij weer met de borstvoeding. Werden wakker snachts voor de voeding van Benthe, licht aan, doet het niet, nog een keer proberen, weer niks, andere lamp, ook niet ... oke, dus geen stroom! Grrr! Maar gelukkig hadden we dus geen magnetron of heet water oid nodig om een fles op te warmen. Lijkt wel of het aan ons ligt! Haha! Twee jaar geleden rond deze tijd alleen toen met Malou en Ruben die net 2.5 mnd waren ook al zo blij geweest, toen zaten we haast 3 dagen zonder stroom! Nu gelukkig om rond 5 uur dat de stroom het weer deed want toen gingen er ineens lampen aan...:D!

Liefs, Hanneke!

3. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heb niet helemaal teruggelezen, maar even snel reactie op wat ik onthouden heb:

@ Jipper: wat een ontzettend leuke foto's van je mannen in de sneeuw! Ik kan niet wachten tot we met L&M (ook al L&M, zijn blijkbaar populaire voorletters voor een tweeling :)) kunnen gaan sleeën!

Wat je vroeg over werken: ik blijf (voorlopig) gewoon 24 uur werken. Vind het heerlijk zo, 3 dagen werken en 4 thuis.

@ Helena: Kerstjurk: we hebben de afgelopen maanden wat leuke jurkjes gekregen die ze nu passen, dus die heb ik tot kerstjurk gebombardeerd:). Gisteren leuke truitjes en mailootjes eronder gekocht. Heb nu al zin om het ze aan te trekken met kerst!

Ik ben trouwens ook van het goedkoop shoppen, het is al duur zat met een tweeling :$. Ik ben helemaal HEMA-fan en kom ook wel bij Zeeman. Kan er ook helemaal blij van worden om goedkoop leuke kleding te kopen!

@ Kar: kan me helaas helemaal niet in je verplaatsen, en sluit me aan bij Karel en Jipper. Ieder kindje is weer anders en zolang ze goed groeien en vrolijk zijn is het prima!

@ Krista: wat een leuke kerstmannen zijn L&M! Je hebt ze al in de buggy zie ik, zijn ze al uit de reiswieg gegroeid? Gaat het goed met rechtop zitten?

Vraagje: ik weet dat je de spenen van de Difraxflessen regelmatig moet vervangen, maar moet je de fles zelf eigenlijk ook om de zoveel tijd vervangen? Of is het genoeg om ze gewoon schoon te maken? Wij zijn de keuken aan het opruimen en kwamen nog een voorraad Difraxflessen tegen (op de 'uitzetlijst' stond geloof ik dat je 6 flessen moest hebben, dus die heb ik toen (uiteraard, wist ik veel :() aangeschaft, maar ik heb er maar 2 in gebruik :)). Als je ze niet hoeft te vervangen dan ga ik mijn voorraad op het Tweelingenforum aanbieden.

4. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Houd je vast, reactie vanaf blz 14

jipper rottig dat het met jouw klas ook nog niet allemaal super gaat en al die ouder/leerling gesprekken is ook niet alles.
    Ik heb zelf precies hetzelfde, ben blij wanneer het jaar weer om is. De Sinterklaasviering viel me heel erg mee ze waren wel druk, maar het was goed te doen en vooral (het belangrijkste) erg gezellig.
    Nu heb ik gelukkig even vrij, kunnen we weer even bijtanken en dan na de kerst er weer tegenaan. Frisse start. Ik ga in januari een cursus volgen: omgaan met storend gedrag. Hopelijk geeft me dat weer wat handreikingen.
    Die hele ziekenhuisperiode van jou en de jongens klinkt behoorlijk heftig. Ben blij dat dat ons bespaard is gebleven.
    Lijkt me echt zo raar zo'n scheiding en dat vlak voor de feestdagen, hopelijk wordt het toch nog een fijne kerst. Die accubak aan diggelen dat zal ook wel even schrikken geweest zijn zeg! Gelukkig niemand gewond. Wat een mooie kinderkamer zeg! Onze kinderkamer staat inmiddels alweer een tijdje op marktplaats zal het eens noemen op het zwangerschapsforum. De kleintjes gaan dan op een peuterbedje. Goedkoop kleertjes scoren is voor mij ook topsport, vind het geweldig wanneer je veel hebt voor weinig.

Kar vervelend he om zulke kleine kindjes al weg te moeten brengen en achter te laten bij "vreemden". Gelukkig maar dat het zo goed gegaan is. Over het cb, ik probeerde altijd alleen te gaan, maar meer omdat ik zo koppig was en wilde bewijzen dat ik het wel alleen kon.
    En ook omdat ik mn schoonmoeder liever niet mee had. In mijn ogen hoefde ze niet alles te weten. Ze hing namelijk ook gelijk al aan de telefoon en waren ze gegroeid?? Goed bedoeld hoor, maar dat wil ik eerst met mn man delen en dan pas met anderen, kan niet zo goed tegen die bemoeizucht. Ook al bedoelt ze het goed. Het ging ook prima hoor in het begin ging ik met kinderwagen en nam ik de reiswiegjes mee naar binnen. Die zette ik dan op de tafel.
    Eerst de een omkleden en in het wiegje leggen daarna de ander. Eerst de ene wegen en daarna de ander en soms hielp er wel eens iemand. Soms ging ik met de auto en dan nam ik de maxicosy's mee naar binnen. Later toen ze zelf konden lopen werd het steeds gemakkelijker. Alleen soms was de oudste wat vervelend, overal aanzitten en zo. Zij was bij de geboorte 2,5 jaar.
    Jammer dat je ouders niet mee willen doen aan Sinterklaas en dan wel geld geven voor cadeautjes idd een beetje vreemd.
    Wat een ontzettend schattige foto van je drietal! Leuk zo'n eerste schaterlach echt genieten is dat!
    Spannend zo'n sollicitatie hopelijk wordt het wat. Mijn dames waren overigens met 38 weken rond de 5 pond ook niet superzwaar dus.

Helena lijkt mij inderdaad ook geweldig zindelijke kindjes. Behalve dan tijdens het winkelen, mama ik moet plassen, volgende winkel, mama ik moet plassen, enz. haha. Dat hebben we nu namelijk nog met de oudste van bijna 5. Dat Midas bijna stikte lijkt me behoorlijk eng zeg.
    Ben benieuwd naar de foto van de jongens in hun kerstoutfit. Wij hebben voor de dames ook jurkjes gehaald bij H en M. Met bijpassende bolerootjes, errug schattig.
    Mooi dat de sinterklaas zo geslaagd was. Ik heb ook gelijk 6 december de kerstboom opgetuigd, maar meer omdat we het jaar daarvoor na de kerst nieuwe spullen voor in de boom gekocht hadden en daar was ik wel erg nieuwsgierig naar.
    Mooi dat de jongens met de papfles wel weer slapen.
    Leuk he die eerste reactie op sneeuw. Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Hanneke en al aan het oefenen geweest inmiddels, met het potje? Hier hebben ze natuurlijk ook het voorbeeld van grote zus.
    Als Djuna naar de wc gaat willen zij het natuurlijk ook. Tot nu toe is het nog steeds Allana die af en toe wat op de wc doet en Marlena taalt er nog niet naar. Hier wordt overigens ook nog steeds uit volle borst sinterklaasje bonnebonnebonne gezongen!

Karel mooi dat het gelukt is om tegelijk te voeden, zie het helemaal voor me hoe ze in een deuk lagen. Over de sint wij hebben dat 4 december gevierd bij mijn broer thuis met mijn broers en aanhang, plus kinderen en mijn moeder. En 5 december konden de kinderen een kadootje halen bij pake en beppe. Meer omdat zij dat zo leuk vinden.
    Mooi dat je zo'n handige schoonvader hebt, lekker practisch van die leuke opbergkisten. Ik zie trouwens geen foto's staan in het album.
    Fijn dat er iemand langskwam van de fysio en nu maar oefenen dus. Leuk dat kerstshoppen in Parijs het reizen minder.

Funnyme wat een leuke avatarfoto van de meisjes. Zo leuk die omgekeerde kleurtjes, daar houdt ik wel van. Balen dat je moest werken met sinterklaas. Mooi dat ze op je werk zo rekening houden met je klachten. Hoe gaat het verder met je zwangerschap? Wat een verhaal over de sleutels in de deur zeg! En het zou zo'n rustig dagje worden.
    Zielig dat het prikken bij Anna zo moeilijk ging.

Margit leuk he dat het papier leuker is dan de inhoud, straks op de eerste verjaardag zal dat net zo zijn waarschijnlijk.
    Mooi dat de kinderarts zo tevreden was! o en over die huiltjes, je gaat ze echt uit elkaar houden hoor. Ik kon in het begin als baby de kleintjes qua uiterlijk ook niet goed uit elkaar, maar wanneer ik nu naar foto's van toen kijk weet ik het wel omdat ik een bepaalde gezichtsuitdrukking of uitkijk uit de ogen herken.
    Over de verstopping bij ons op het cb zeggen ze dat banaan niet verstopt, maar ik weet niet of ik het daar wel mee eens ben.

MClover gefeliciteerd met je zwangerschap!! En Julian en Thomas ook alweer 19 maand oud, wat gaat het snel he? Zitten ze al middenin de peuterpubertijd of valt het mee?

Krista wat rottig dat je jongens zo slecht slapen op het moment hopelijk is het maar een korte fase en slapen ze gauw weer als roosjes. Onze meiden moesten na 4 maand op controle voor de heupjes. Allana heeft ongeveer 6 maand een spreidbroekje gedragen.
    Wat een schattige kerstmannetjes!! Lief!

Jeetje fijn dat het zo goed gaat met de jongens en dat Bas zo'n lieve grote broer voor ze is. Dat kolven lijkt me erg vermoeiend.
    Kun je niet om en om kunstvoeding en borstvoeding geven, dat heb ik gedaan en dat ging heel goed. Wanneer de een de borst kreeg kreeg de ander kunstvoeding. Volgende voeding andersom. Gek dat je schoonouders de melk verwisseld hadden terwijl het opgeruimd was. Gelukkig is het goed gegaan.

LVP welkom hier! Leuk nog een tweelingmoeder van een 2 jaar oude tweeling. Zijn zij op het moment ook zo aan t puberen?
    Hier is het alles zelluf doen en enorme driftbuien af en toe. Op bed brengen is op het moment ook een drama.

5. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    En dan nog even hoe het hier gaat.
    Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw! Manlief heeft vanmiddag met Djuna een iglo gemaakt ze hadden reuzelol buiten. Donderdag hebben we Djuna op de slee naar school gebracht. De terugweg was een drama. Allana bleef maar huilen omdat ze koud was, Marlena niet totdat ze met haar neus in de sneeuw viel, toen was het brullen. Viel tot overmaat van ramp de slee ook nog om met hun beiden erop. Brullen brullen brullen. Thuis heeft een nog een half uur geduurd voor ze weer rustig en warm waren.
    Gisteren nog een drama. Allana viel van halverwege de trap naar beneden. De oudste was stiekem met ze naar boven gegaan. Gevolg, een bloedneus, tand door de lip en een enorm schaafplek met buil op haar voorhoofd. Echt zielig! We hebben best vaak even om het hoekje gekeken 's nachts.
    Ook nog wat leuks. Mijn man zit in de buurt en moest als hulpje mee met de kerstman om wat rond te bezorgen in de buurt. Helaas was degene die kerstman speelt ziek en moest Heine dus invallen haha. Hij kwam aan de deur en Marlena klampte zich huilend aan mij vast. Allana durfde de gang niet in, maar keek vanuit de kamer en de oudste vertelde de kerstman dat haar zusje van de trap gevallen was. En geen van drieen herkende papa! Toen ze niet keken heb ik stiekem met de kerstman gezoend haha!
    Nu is het vooral genieten van het met zn allen samenzijn thuis, heerlijk. Niks moeten gewoon naar de winkel lopen als je iets nodig hebt echt heerlijk.

6. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Karel, wat een ramp die treinen. Gelukkig zijn jullie weer heelhuids thuis, en het had erger gekund, stel dat jullie gestrand waren!:$

Bij de champs elysee! Dan ben je vast langs Nespresso geweest :p

En ja Wibra, ben ik ook wel eens geweest, moet je wel geluk hebben, vaak hebben ze niks meer. Maar idd ik vind het ook schokkend dat ze soms maar 2 keer een pakje aankunnen :(

Hier ook zo verkouden! Ze krijgen het keer op keer, gaat het net wat beter, hup opnieuw. Maar hier op aanraden van de dokter thijmsiroop, en neusspray. Maar ze hebben zoveel slijm dat ik hoestdrank met de werkzame stof uit bisolvon: broomhexine heb gekocht en het was een avond zo erg dat ik die Ventolin heb gegeven. Dat hielp wel even gelukkig.

Ik vind de oplossing van Jipper ook goed, VSM. Dat lijkt me ook minder 'gevaarlijk'!

Kar, ja ze zijn echt groot!
    Wat betreft jouw kindjes, ze waren dan geen 6 pond, maar ze waren niet klein! Gewoon prima, en het waren er wel 2! Ik hoor genoeg mensen die 1 kindje kregen die nog niet eens 6 pond was.
    En ik denk juist, als ik nou niet in het ziekenhuis was beland, hadden ze langer kunnen blijven zitten :)

Hanneke, goed om te lezen dat jij dat ook weleens denkt :) Maar dat heb ik ook hoor! Zeker als ik net heb gepland om iets te gaan doen en eentje moet weer vermaakt worden pfff!
    En serieus denk ik soms aan jou als ik weer iets moeilijk vind. Omdat jij zoveel zo natuurlijk mogelijk doet, vraag ik me af of jouw kindjes minder huilen ofzo en ik iets fout doe. Maar dat denk ik alleen als ze weer ontroostbaar zijn en dat is vooral in de sprongetjes, nu zijn ze weer zooo leuk :D

Lucas heupjes zijn helemaal goed, maar had niet anders verwacht, hij was geen echte stuitbaby en hij kan alles :D

Margit,
    Haha ook al L&M :)
    Ze passen idd niet echt meer in de reiswieg en ze kunnen veel meer zien zo, vinden ze fantastisch. Zitten doen ze nog niet heel goed, maar ze kunnen lekker hangen in de buggy.

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hanneke, dat wat Krista heeft, dat ze aan jou denkt als het even moeilijk is, dat heb ik dus ook wel. :) Vooral over dat lekker beneden bij je zijn.. Je hebt zo snel de neiging te denken dat het 'hoort' dat baby's in bed liggen 's avonds. Terwijl het misschien eigenlijk wel gewoon 'hoort' dat ze lekker bij je zijn, zoveel mogelijk. Ik moet ook zeggen dat op de dagen dat ze naar het KDV zijn, ik ze echt mis en het jammer vind als ze slapen 's avonds. :D

Volgens mij krijgen wij hier de eerste tandjes.. Bij Bjarne. Hij heeft rode wangetjes, gisteren verhoging, spuitluiers die stinken, hij kwijlt, hij vindt het prettig als wij aan zijn tandvlees voelen, en net zag ik twee gleufjes in zijn onderkaakje toen ik hem in het zonlicht had liggen. Ik had ook al vroeg tanden (ook 3 mnd) en Sverre ook bij 4.5 mnd dus het zou zomaar kunnen.

Verder is het sprongetje zo goed als genomen denk ik, ze grijpen en reiken nu veel bewuster, kijken anders uit hun ogen. :) En ze zijn zich steeds meer bewust van elkaar, zo lief!

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ach Sascha, wat zullen jullie allemaal geschrokken zijn toen Allana van de trap viel! Yuk. Gelukkig lijkt de schade mee te vallen maar je schrikt je helemaal wezenloos volgens mij. En hihi, wat schattig dat ze papa niet herkenden! :D
    Sverre had de kerstman ook in de stad gezien, en hij is er niet helemaal van overtuigd dat het Sinterklaas niet is geloof ik. Maar hij wist wel dat de kerstman niet in Spanje woont.

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Jemig, wat een verhalen allemaal. Er wordt op het moment niet vaak geschreven, maar wel HEUL VEUL!! Daar kan ik ook niet tegenop lezen hoor. Zelfs niet in de vakantie hihi...

@Sascha; Leuk om weer een heel verhaal van je te lezen. Jij bent ook wel toe aan vakantie hè? Nou, je hebt het verdiend hoor!! Ik hoop dat je even twee weken aan je rust toekomt, zodat je na de vakantie weer met frisse moed kunt beginnen.
    Grappig om de verhalen over jouw meiden te lezen. Het is wel een stel zeg! Dat verhaal van de trap is wel heel erg schrikken. 'Gelukkig' is ze er vanaf gekomen met blauwe plekken en een schaafwond. Je moet maar niet teveel verder denken... :(

@Kar; Fijn weer wat van je te horen. Trek je het nog een beetje allemaal? Je klinkt in ieder geval iets opgewekter dan een tijdje geleden, maar echt geweldig gaat het volgens mij nog niet hè?
    Wel gaaf dat Bjarne al tandjes krijgt. Wat onwijs snel!! Hier zitten we nog steeds op het 2e tandje van Daan te wachten en hij is al bijna 16 maanden. Zo zie je maar, het ene kindje wordt groot geboren en het andere kindje krijgt al met 3 maanden z'n eerste tandje...!! ;)

@Hanneke; Hoe was het bij de kinderarts? Is Benthe met vlag en wimpel geslaagd? En hebben je andere draken lekker geslapen vannacht? Kan me voorstellen dat je daar een beetje van baalt. Wakker worden 's nachts is niet rampzalig, als het maar kort is en ze daarna weer heerlijk gaan slapen.
    Ik ga nu nog even iets heel anders en misschien zelfs 'raars' zeggen. Ik hoop dat ik daarmee niemand voor het hoofd stoot, maar ik heb net ontdekt dat jij nog 'maar' 24 bent... Ik had echt gedacht dat je veel ouder bent, omdat je zo wijs en verstandig overkomt, als iemand met al heel veel levenservaring. Sja, wat een vooroordelen hè? Hopelijk begrijp je dat ik het goed bedoel... :) En dat hier maar weer eens mijn bewondering voor jouw/jullie manier van doen uit blijkt. Want net als Krista en Kar moet ik vaak aan jouw berichtjes denken als ik weer eens met een huilend jongetje zit...

Hier gaat verder alles z'n gangetje. Merk dat ik behoorlijk moet ontladen. Zaterdag heb ik de halve dag lopen huilen, omdat ik er helemaal doorheen zat. Voelde me echt zo ellendig. Nu is dat gevoel gelukkig weer een beetje gezakt, maar het is wel duidelijk dat ik een beetje op m'n tellen moet gaan passen. Er is zoveel gebeurd te afgelopen weken, maar ook de hele geboorte en het eerste jaar van de jongens heb ik nog niet verwerkt. Dat blijkt wel uit mijn huilbui na het lezen van een artikel over prematuur geboren kindjes dat Margit me stuurde. Ik ga maar eens op zoek naar een manier om alles een plekje te geven... Iemand nog tips?

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Kar: tandjes? wow, wat snel!! Goed hoor :D

Jipper: Vind het zo vervelend voor je dat je soms nog zo verdriet hebt. Ik heb dat zelf soms ook, maar als ik het dan bij een ander lees, vindt ik dat zo vervelend :( Ik had het laatst ook weer eens toen ik een artikel las in ik dacht wij jonge ouders, over een te vroeg geboren tweeling die met allerlei toeters en bellen werden opgenomen. Ik besefte toen maar weer al te goed hoe enorm geboft wij hebben en hoe goed onze meiden het doen....

Tips om het te verwerken? Tja, erover praten uiteraard, maar dat is soms zo makkelijk om dat maar weer te schrijven. Ik moet zeggen dat ik een paar jaar geleden gepraat hebt met een "levenscoach". Klinkt misschien erg zweverig, maar het heeft me enorm geholpen. Ik zat toen heel erg met zaken uit mijn jeugd die ineens weer de kop opstaken, met name over het overlijden van mijn opa... maar goed. Al pratende kom je er dan achter wat je echt dwars zit, en vaak is dat dan heel wat anders dan je zelf denkt. Zij heeft mij enorm geholpen om zaken te verwerken en hoe je omgaat met die emoties. Zo heeft ze me bijvoorbeeld geleerd om te mediteren. Iets wat ik anders echt nooit zou doen, maar het heeft me erg veel goed gedaan...

Praat anders eens met je HA.. die heeft mij toen ook doorverwezen...

Nou, vandaag moest de auto voor de APK en beurt..er bleek zoveel aan de hand te zijn, dat we heel abrupt een nieuwe auto hebben gekocht! :$ Het is wel een hele mooie, maar het was even hectisch :) Volgende week krijgen we hem....

11. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Jipper: 't Was niet mijn bedoeling om je aan het huilen te maken, meis! Maar heel herkenbaar hè, dat artikel (voor de 'liefhebbers': http://www.vvoc.be/doc/artikel_verhaest_et_al.pdf)? En over het een plekje geven: you tell me...

Mijn mannetje heeft het eten klaar, dus ik ga lekker eten. Tot later allemaal!

12. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Wat bijzonder dat dat artikel echt precies alle gevoelens en emoties weergeeft die ik/wij hebben gehad... Kan me heel goed voorstellen Jipper dat alles dan weer boven komt....

13. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Margit; Dat weet ik hoor! Het was ook niet mijn bedoeling om jou daardoor een schuldgevoel te geven ofzo! Het is, zoals Karel schrijft, zo herkenbaar. Eigenlijk voelde het lezen van dat artikel als een soort bevrijding. Omdat het zo goed gaat met de jongens denk je (en vooral andere mensen) dat het allemaal wel goed is. Maar dat is het dus nog niet. En echt niet dat ik nog dagelijks terugdenk of steeds vreselijk verdrietig ben, maar het heeft nog steeds niet de juiste plek, omdat ik er eigenlijk niet meer echt over praat. Want niemand vraagt er nog naar. En als iemand eens vraagt; 'Goh, het was wel een heftige start hè?', dan wimpel ik het zelf weg met; 'Ach ja, maar daar denken we maar niet meer aan. Het gaat nu super.'

@Karel; Het zal voor jou ook heel herkenbaar zijn. Welk stukje was voor jou/jullie het meest herkenbaar, of wat maakte het meeste los?
    Wel gaaf dat jullie een nieuwe auto hebben gekocht trouwens (ookal was het nogal onverwachts). Wat is het geworden?

Ik ga ook even mijn eten klaarmaken. Kom vanavond nog wel eens spieken.

14. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Jipper: ik wilde gaan copy-pasten, maar dan had ik net zo goed het hele stuk weer hier kunnen plaatsen :D

Wat zo herkenbaar is is teneerste wat ze schrijven over een stuk irrealiteit. Dat was/is bij mij zoiezo heel erg geweest omdat het toch heel plots kwam en de bevalling zo extreem snel..het leek net een film die voor mijn ogen afspeelde. Dus ook dat stuk over crisis-coping modus...

dat stukje over dat je je beroofd voelt van je gevoelens van extase na de bevalling was bij mij ook heel erg. Ik heb het soms nog steeds moeilijk als ik foto's zie van pas bevallen kindjes die lekker bij hun uitgeputte moeder liggen...

Ook dat je je schuldig voelt over het niet uitdragen van de zwangerschap... heb ik het ook nog steeds moeilijk mee :( Ik ben tot de dag van vandaag nog aan het nadenken over wat de reden kan zijn dat ze te vroeg geboren zijn...de "wat-als" vraag stel ik nog heel erg vaak aan mezelf...
    En uiteraard alles wat ze schrijven over de tijd op de NICU

Het is ook precies wat jij schrijft. Je wilt het wel heel graag over hebben, maar je wuift het ook zo makkelijk weg als iemand erover begint. Ik doe dat soms wel echt bewust want ik weet dat wanneer de emoties komen ik ze ook niet meer kan stoppen ;) Maar aan de andere kant eis ik van mezelf om er ook niet al teveel bij stil te staan, want ik ben zo bang dat ik dan ook maar iets van deze enorm leuke tijd mis. Want na alles wat er is gebeurt, is er toch niets mooiers op deze aardbol dan mijn meisjes te zien lachen naar mij :D

oh ja de auto is een VW golf variant geworden. Dezelfde die we al hadden maar dan 13 jaar nieuwer :)

15. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Kar, wat zijn jouw kindjes toch snel!! Ongelooflijk, ik vind mijn jongens al snel, maar bij jou kunnen ze alles al minstens een maand eerder! Ik vond dat filmpje van Mette ook zo knap!

Pfoe Sascha, schrikken van die val! Dat gaat bij ons vast ook eens gebeuren :(

Grappig om te lezen dat meerdere moeders aan Hanneke denken. Dat is wel een heel groot compliment!

Wat!! Is Hanneke 24!! Haha net als Sascha had ik dat echt niet verwacht!! Dat is ook een compliment :D

Karel die auto heb ik ook!!
    Waarschijnlijk wel 13 jaar ouder :p (1995)

16. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    ik heb dat artikel ook even gelezen. Ik vond het met mijn kindjes al zo erg (allebei 1 week nicu, na elkaar), en heb nooit echt nagedacht over de situatie voor veel te vroeg geboren kindjes. Ik herken alle gevoelens in dat stuk, en gezien ze voor jullie veel erger moeten zijn geweest, kan ik niks anders dan jullie sterkte wensen.
    Bij ons in t ziekenhuis hadden ze een maatschappelijk werker, ik had er toen geen tijd voor en geen zin in, maar ik kan me voorstellen dat t heel fijn is met iemand te praten die in die wereld thuis is en je gevoelens kan benoemen.

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Leeftijd ;),
    Ja idd ik ben 'pas' 24 jaar oud :) afgelopen september 24 geworden. Nog redelijk jong geloof ik idd al moet ik zeggen dat ik eigenlijk ook geen idee heb van jullie leeftijden hoor, maar ik denk nu dus allemaal wat ouder dan dat ik ben :D. En moet ook zeggen dat ik er over het algemeen bij niemand na kijk ofzo. Laatst ook van een aantal de leeftijd 'gehoord' bij een ander gedeelte hier en ook weleens gedacht wow is die pas 20 of wow die is al 44, maar natuurlijk ook niet negatief ofzo, maar gewoon je hebt soms een beeld bij iemand en dan zit je soms mis ;)!

Margit,
    Ik heb eigenlijk geen idee wanneer je flesjes 'moet' vernieuwen, maar wij doen het ong na een half jaar. Gewoon voor de leuk, weer eens een ander kleurtje enzo ;)! Want ja versleten ofzo zijn ze eigenlijk niet. Dus nee ik geloof niet dat je ze om de zoveel tijd moet vervangen, alleen als er beschadigingen in zitten/aan komen, maar dat lijkt mij logisch.

Sascha,
    Owjee, getsie! Wat vreselijk schrikken zeg als ze dan zo van de trap vallen! Pfff! Nou gelukkig geen heeeeel ernstige 'schade' maar natuurlijk niet minder vervelend! Hoop dat de buil en de schaafplek en de andere kapotte plekken snel weg gaan voor Allana. Is de oudste meid ook niet heel erg geschrokken dat het gebeurde? Lijkt me ook moelijk zeg! Haha, het kerstman verhaal is wel erg grappig! Maar foei, zomaar de kerstman zoenen :D! Hahahaha! Ja ook ik heb slechte dingen hoor ;) want nee, we zijn nog altijd niet begonnen met potjes. Wel een stapje vooruit gegaan want we hebben wel een potje aangeschaft inmiddels. Maar een aantal andere dingen gehad die wat meer prioriteit hadden zegmaar ;)! En dat potje, komt wel een keer zover dat we dat gaan doen, maar denk toch nog dat we wachten tot ze er zelf meer mee willen zegmaar.

Krista,
    Ik bedoelde overigens echt niet te zeggen dat jij iets fout zou doen ofzo hoor! Denk dat wij ook gewoon heel erg veel geluk hebben met onze kleintjes. Wij doen het natuurlijk, maar wel gewoon zoals het voor ons natuurlijk voelt :D! Dus even het voorbeeldje van het boven slapen, voor ons voelt het natuurlijk om ze zo veel mogelijk bij ons te hebben, vinden wij fijn en wij merken dat onze kindjes dat fijn vinden, kortom dat is dus erg fijn voor ons. Stel jullie vinden het natuurlijk om de kindjes in hun eigen bedje te leggen savonds, jullie vinden het fijn, de kindjes vinden het fijn, dan is dat dus voor jullie het natuurlijkste. Het is denk ik gewoon hoe je zelf over iets denkt en hoe je kindjes erop reageren. Het is niet een kwestie van op die manier moet het, het is gewoon wat past bij jullie en wat past bij jullie kindjes. Dus dat wij het 'anders' doen betekend niet dat wij het goed doen en iemand anders het fout. Nee, wij doen het voor ons goed en een ander doet het voor hun goed. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is :D! Overigens is zo goed weten wat je wil en wat je goed vind soms juist ook heeeel erg lastig, omdat je dan bijv een keer iets moet doen wat je eigenlijk helemaal niet wil. Dus soort van je ideaal beeld veranderen, en das voor mij dus soms ook echt lastig.

Fijn dat de heupjes goed gekeurd zijn :D!

Kar,
    Over dat beneden zijn, zie even hierboven :)! En tja snap dat je dat denkt, maar het hoort pas als jullie vinden dat het hoort. En niet omdat jullie omgeving vind dat het hoort. (zo makkelijk is het vind ik ;) mijn - nouja onze - kindjes dus het gebeurd zoals ik het wil/wij het willen). Wow nu al tandjes! Das idd snel joh! Maar het kan natuurlijk wel. Hier bij alle drie pas heel laat tandjes. En kan me heel goed voorstellen dat je ze mist als ze op het kdv zijn, en eigenlijk maar gelukkig ook vind ik eigenlijk. Ik zou het echt heel erg van mezelf vinden als ik niet aan ze gedacht heb terwijl ze weg waren (maar oke das dus weer echt iets van mij, kan me er echt schuldig om voelen dat ik druk geweest ben terwijl de oudste twee weg waren en ik niet eens mezelf afgevraagd heb hoe ze het zouden doen nu en wat ze aan het doen zijn nu enzo)

Jipper,
    Lief dat je het vraagt, maar we gaan volgende week pas. Hebben afgebeld, ik zag het gewoon niet zitten om nu de weg op te gaan ookal zou Leander rijden. Laat de mensen voor wie het echt nodig is maar de weg op gaan en de rest lekker thuis blijven zodat het wat rustiger is voor degene die echt op pad moeten. Kortom, we weten nog niet of ze/we geslaagd zijn ;)! En ik snap hoe je het van de leeftijd bedoeld hoor meid! En vind dat je zoiets gewoon mag vragen en je er niet voor hoeft te verontschuldigen! Meid, dat artikel, je gevoelens, je huilbuien, vreselijk, maar vooruit laat het eruit en idd tuurlijk is het voor een ander makkelijk te zeggen dat het nu toch goed is, maar dat wat er aan vooraf is gegaan raak je nooit kwijt. Gelukkig maar niet ook, want het is wel de geboorte en de eerste tijd van jullie zoontjes geweest. Alleen moet het nog een plekje krijgen en dat zal vast nog even duren. Misschien idd wat Karel zegt proberen, zo heb ik dus ook iemand die me overal mee helpt als het ware. Nouja voor nu in ieder geval een hele dikke vette knuffel enne laat die tranen maar lopen hoor meid! Kan echt geen kwaad en raar is het al helemaal niet!!!

Karel,
    Leuk een andere/nieuwe auto! Maar vooruit als er idd zoveel aan gedaan moet worden dan is dat soms wel een betere oplossing. Hoop dat jullie er veel plezier van mogen hebben!

Artikel,
    Ookal hebben wij het niet echt mee gemaakt, ben best benieuwd. Maar weet niet of ik het ga lezen. Hier op het moment toch al tranen om niks en gedachtes die ik niet kwijt kom, dus denk niet dat ik nog meer in mn hoofd moet gaan stoppen nu :).

Zo ik ben weer bij! Wat is er weer een hoop geschreven weer joh :D! Haha! Nou tot volgende keer weer!

Liefs, Hanneke!

18. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    O nee hoor Hanneke, ik dacht helemaal niet aan dat je suggereerde dat ik iets fout doe! Ik bedoelde dat wanneer mijn kindjes huilen, ik denk aan hoe jij het zou aanpakken, omdat, hoe zou ik het uitleggen, jouw manier de meest natuurlijke liefdevolle manier is volgens mij. Dus juist niet van laten huilen omdat dat nu mode is, of dat mensen zeggen dat je ze verwend.
    En ja dan moet je vast weleens van je ideaal af stappen. In het ziekenhuis zeker enzo?
    Heb je trouwens nog interessante dingen (zoals dat rapley)?

O waar ik ook wel benieuwd naar ben (als ik het mag vragen): heb jij niet constant een onaangenaam gevoel in je borsten? Alleen het eerste halfuurtje na het kolven was bij mij een beetje aangenaam, de rest kon ik geen aanraking verdragen.

O en ik ben 23 :)

19. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ben ik helemaal mee eens! Ondertussen kennen we de meiden zo goed, dat als ze echt huilen we ze lekker bij ons pakken...maar soms huilen ze ook maar uit "boosheid" of dat ze het er niet mee eens zijn en dan laten we ze lekker liggen hoor! Ik moet soms ook wel eens iets doen waar ik het niet mee eens ben denk ik dan maar ;)

Maar soms moet je dat ideaal beeld wel eens bijstellen inderdaad. M'n zus bijv. is heel stellig in het slapen in eigen bedje. Maar haar mannetje van 5 weken heeft zo'n krampjes dat hij alleen bij hun op bed slaapt.. Daar baalt ze dan enorm van en loopt ze steeds te mopperen want dat kan toch eigenlijk niet. Ik denk dan..ach als dat de manier is dat dat mannetje slaapt, waarom dan niet...hij is nog zo jong...

Het blijft toch een kwestie van je eigen kindjes goed kennen en je eigen gevoel volgen!

enne...ik ben al 30.... ;)

20. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Pfff...het is een dagtaak om hier alles bij te houden... :D Helemaal niet erg hoor! Heb nu toch vakantie... ;)

Bedankt voor jullie lieve reacties. Heb gisteren het artikel ook nog aan mijn vriend laten lezen. Hij herkent het eigenlijk niet zegt hij. Maar hij gaat zo anders om met dat soort emoties om (soms denk ik wel eens dat hij geen emoties heeft... ;)). Hij is echt zo'n man van 'klaar is klaar', dan hebben we het er niet meer over. Dat heeft hij ook van huis uit meegekregen. Best vervelend, aangezien ik wel een heel emotioneel mens ben. Maar het was fijn om het er toch even over te hebben en aan de hand van dit artikel duidelijk te maken hoe ík me voel.

@Hanneke; Gelukkig dat je het geen rare of vervelende vraag vond. Ik bedoelde het ook echt bewonderend. Ik word trouwens over 2 weken 28...
    Logisch dat je niet naar de kinderarts bent gegaan met Benthe. Het is ook helemaal niet veilig op de weg. Gisteren liep ik door de stad en de straten waren helemaal niet gestrooid ofzo. Dus er lag een laag platgestampte, aangevroren sneeuw op de straat. Een soort ijsbaan. Levensgevaarlijk voor oudere mensen!! Iedereen liep ook te mopperen... ;) Gelukkig kon ik me goed vasthouden aan de wagen van de jongens.

@Karel; De dingen die jij schrijft n.a.v. het artikel herken ik ook. Wat ik vooral nu nog merk is het proberen te herstellen van de relatie. Nog steeds, na bijna 16 maanden. Ik ben dan nu ook zo blij dat de jongens echt gaan laten merken dat ze mij heel belangrijk vinden en me herkennen als ze me zien. Me komen knuffelen tussen het spelen door en hun armpjes naar me uitsteken als ze me zien. Toen ze dat begonnen te doen, tóen had ik pas echt het moedergevoel dat ik dacht te hebben vlak na de bevalling.
    Wat ik ook heel erg herkende was het nare gevoel om de zorg uit handen te moeten geven aan mensen die veel beter voor ze konden zorgen. Ik was, heel 'plat' gezegd, gewoon stikjaloers op de verpleging. Vooral op de NICU, later werd dat wel minder, omdat we toen steeds meer zelf mochten gaan doen. Maar toch heb ik dat gevoel nog lang gehad. Ik had nog steeds het idee dat ik me later moest verantwoorden over wat ik met de jongens deed of dat ze de jongens later weer 'af komen pakken'. Soms steekt dat gevoel nog wel eens de kop op, maar dat kan ik nu gelukkig relativeren.
    Nou ja, en zo nog wel meer...
    Misschien moeten we hier maar in het prematuurtopic verder over praten...?

@Krista; Hoe lang of kort kindjes ook op een NICU hebben gelegen (of sowieso lang in het ziekenhuis moeten liggen), het is harstikke vervelend. Dus dat wil echt niet zeggen dat het voor mij, of anderen, erger was dan voor jou. Het was gewoon niet de kraamperiode die je gehoopt had te krijgen!

Nou, ik krijg vanmiddag mijn schoonouders op bezoek, dus ik zal eens even met de stofzuiger door het huis gaan... ;) Overigens stond Daan net los!!! Hij stond er zelf ook van te kijken. :D Het begin is er!

Deel Deze Pagina