Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Dit is ook precies waardoor ik wel getwijfeld heb, maar ik heb me toen de volgende vraag gesteld: stel dat het zwanger worden onverhoopt niet meer lukt en we besluiten om een kindje te adopteren (ik begrijp dat dat niet van de ene op de andere dag gaat hoor, even theoretisch), zou ik dan net zo gelukkig zijn en net zoveel van dat kindje kunnen houden als van mijn 'eigen' kinderen? Het antwoord daarop is 'ja', dat kan ik wel. Daarmee heb ik voor mezelf bevestigd dat ik echt nog graag een kindje wil en niet 'alleen maar' (want natuurlijk speelt dat wel mee) een mooie zwangerschap, bevalling en kraamtijd. Want zoals je zegt, je weet niet hoe het een volgende keer gaat.

En wat het geheim is? Ik weet het eigenlijk niet... Even was ik bang dat hij maar toegaf om van het gezeur af te zijn, maar hij zegt dat dat echt niet zo is. Gelukkig!! Misschien heb ik hem toch genoeg met rust gelaten om erover na te denken en heeft hij zo de knoop door kunnen hakken.

Nou, nu ik toch bezig ben ga ik even proberen te reageren op zoveel mogelijk meiden...

@angelbaby; Ik kan je helaas niet helpen met je vraag over de buggy. Zit een beetje met hetzelfde. Alleen heb ik dan geen bakfiets. Dus ik ga op zoek naar een (dit keer goede ;)) fietskar. Die we nu hebben is echt niet veilig... De miskoop van de eeuw eigenlijk... :)

@Linda; Spannende week dus voor jou! Hopelijk krijg je snel een goed bericht!!

@Joanne; Welkom!! Ik weet ook niet meer of je hier al eerder hebt meegekletst (niet dat dat uitmaakt hoor), maar gezellig dat je (weer) mee komt schrijven!!

@Adi; Super dat jullie nu zulke dingen gaan ondernemen. Het is inderdaad een kwestie van doen denk ik. Ik moest wel lachen om die opmerking van die mevrouw. Wat kunnen mensen toch dom zijn... ;)

@Helena; Ik ben ook heel benieuwd hoe het met je gaat. Kunnen we ervan uitgaan dat geen bericht goed bericht is?

@Hanneke; Hou je taai hoor!! *knuffel*

@Krista; Knappe boys heb je zeg!! Ze gaan echt als een speer. Geniet ervan!!

Zo, ik ben vast weer mensen vergeten, sorry, sorry, sorry... (ohw nee, dat hoefde niet meer... ;))

Ik ga nog even op de bank liggen, want ik heb nauwelijks geslapen vannacht. Erge keelpijn (nog steeds) en de warmte natuurlijk. Maar het was wel te verwachten dat er het een en ander los zou komen... ;)

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    succes met de prikjes allemaal!

Hier een maclaren-tweelingbuggy van iemand 2ehands gekregen, rugleuning kan in 4 of 5 standen plat, volgens mij zou ie goed mee kunnen in een kar. Zag trouwens dat ze nieuw best duur zijn.

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Luca: meeting met ODDI??? hahah geen idee wat dat is, vertel? :D

@ Jipper: Wauw!!!!! Wat een super leuk nieuws!! gaaf!! Het moest dus echt gewoon even zinken bij hem. Fijn! :D:D

zijn jullie makkelijk/snel zwanger geworden? Weet ik even niet meer.

@ Linda;l omdat de kans zo klein is, gebruiken jullie wel nog anti conceptie of ook gewoon verder niet?

@ margit: wat gaaf dat ze achter het karretje wandelen. Echt super :D foto? :)

4. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Wat leuk om te lezen dat zoveel tweelingmama's juist nog een keer zwanger willen worden. Terwijl we juist vaak de opmerking 'in 1 keer klaar' horen van anderen (ik tenminste wel).

Hier kan het nog een keer zwanger zijn mij gestolen worden, en de 1e kraamweek ook. Echt, als ik een knop had, zou ik dat zo overslaan en er (veel) geld op toe geven. Ik krijg gewoon een gevoel van lichte paniek, dat dat nodig is om dat derde kleine mensje te krijgen :(.
    Maar een nieuw baby'tje dat uitgroeit tot een mens met eigen karakter. Ja, dat wil ik zeker nog een keer. En dan inderdaad wat minder 'een manager' zijn die de tijd, zorg en aandacht voor de kindjes verdeelt, maar gewoon volledig de aandacht kunnen geven aan de baby, terwijl T. & R. op bijv. de PSZ zijn. Vaak kunnen knuffelen na een voeding i.p.v. hup, de volgende voeden. Of niet een jengelende nr. 2 hebben tijdens het voeden van nr. 1 (zoals net nog).

Overigens vind ik het nu een stuk minder lastig om mijn tijd te verdelen tussen mijn twee kids. Ze hebben ook al iets minder aandacht nodig van mij en geven elkaar inmiddels ook de nodige aandacht :)

@Joanne: Ook van mij (weer?) welkom! :)

@Helena: hoe gaat het nu? Hier kort roze verlies gehad rond 6 weken zwangerschap. Maar ik was, zeker door een vmk vlak daarvoor, toen best een beetje bang.

5. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    De meting van hoe afgeplat een hoofdje is. Dan doen ze een bandje om het hoofdje van de kleine. Dat bandje wordt snel hard, en dan zetten ze een paar streepjes neer (waar zit de neus, oortjes etc.) en dan laten ze er een bereking op los. Bij afplatting is '100' ideaal, tot '104' is het binnen de marge, '104' tot '108' kan het vanzelf goed komen en is het aan jezelf of je er iets aan wil doen en daarboven wordt een redressiehelm aangeraden vanaf 6 maanden.

@Margit: Wat leuk, ze lopen achter de blokkenkar :)

6. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Helemaal niet, heb ik vorige week ook met de Gyn besproken, ik heb nauwelijks tot geen eisprong en verklevingen. Ik blijf onder controle in het zkh en zolang ik geen klachten heb (in het verleden heftige buikpijnen) houden we het zo. Mocht het gebeuren dat ik zwanger word dan is het een heel groot mooi wonder maar daar ga ik niet vanuit.

7. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Dat zou ik niet kunnen, zonder anticonceptie, zou echt elke maand in spanning zitten. Dan zou spontaan zwanger worden wel een prachtig cadeau zijn, maar ik gebruik medicijnen die niet zo goed zijn voor ongeboren vruchten, dus dan zou ik weer weken in angst zitten dat er iets mis is... Beter dus maar gewoon de pil dus.

Luca: wat een mooie geboortegewichten had jullie tweeling! Met hoeveel weken ben jij bevallen?

8. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Dank je :)

Ik ben bevallen met 37+5 (Voor mijzelf weet ik dat het enkele uren later precies 38 weken was geweest, omdat ik de eisprongen 36 weken daarvoor heb gevoeld, maar goed het zkh. zette me anderhalve dag later ;) )

Ik ben nu heel blij dat mijn jochies zo goed ter wereld zijn gekomen en vanaf een uurtje na de ks steeds bij me konden zijn, zonder couveuse of zelfs maar een warmtebedje. Maar ik piepte met BI in de rolstoel soms wel anders :). Maar dat was vooral onwetendheid.

En na de derde wordt het voor mij een buikcorrectie ;) Geen ijdelheid, maar echt noodzaak na deze zwangerschap :(. Maar dat heb ik er wel voor over :).

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik HAAT die opmerking!! Kan daar echt kwaad om worden. Vooral mijn schoonfamilie had daar een handje van (ben toch al niet zo weg van ze... ;)), dus als ik nu weer zwanger raak dan maak ik lekker een lange neus. Ik bepaal namelijk zelf wel of ik in één keer klaar ben of niet... :x ;)

10. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland

11. adi

adi Niet meer actief

Sorry meiden even ego

Heb me afgelopen week zo net voor hun verjaardag goed groot gehouden maar nu ben ik toch gebroken. Zo uit het niets valt vandaag n krantje van t ronald mc donald huis op het mat. Voor het eerst,bijna een jaar later. Met verhalen van de ouders en de foto's van de nicu. De tranen stromen over mn wangen en de film draait weer terug. Dit kan bijna geen toeval zijn....

12. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik heb de ziekte van Bechterew, dat is een vorm van reuma. Ik spuit medicijnen. 1 keer per week zet ik zelf een injectie. Maar daarbij mag je dus echt niet zwanger worden.

Verder hebben wij wel IVFkindjes, maar niemand weet waarom we dat nodig gehad hebben, gezien er bij ons beide niets gevonden is. Ik kan dus gewoon zwanger worden (tenminste, op papier zou dat gewoon moeten lukken) dus maar gewoon aan de pil :)

13. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Jeetje is het daarmee enigszins onder controle? Dan mocht je dat rondom de behandelingen en de zw zeker ook niet gebruiken? Nou ik hoop dat je lekker onbekommerd van je kleintjes kan genieten ondanks deze ziekte!

14. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    zo we zijn weer terug van het cb pffff wat een stel gekken daar vind het dus echt geen fijn buro bleeehhh

maar goed Sanne en Luuk hebben het beide heel goed gedaan.

Luuk weegt nu 4875 en dat was 3580 vorige maand en is 6 cm gegroeid

Sanne weegt nu4720 en dat was 3600 vorige maand en is 5 cm gegroeid

Onbegrijpelijk als je nagaat hoe klein en licht ze waren met de geboorte ben dus super trots hihihi prikjes was zielig ze huilde en schreeuwde zo ontzettend maar ze lieten zich gelukkig wel goed troosten door ons

Hier ook ivf/icsi/cryo kindjes 3 stuks 3% kans dat het spontaan gebeurd door afgesloten eileiders maar toch is mn man er voor een knipje tussenuit geweest 1 juli omdat we dus echt geen kinderen meer willen nu we hebben samen 5 kinderen in totaal das meer dan genoeg;)

Weet niet wie nu een bakfiets heeft maar ik wil er ook een aanschaffen een bakboe maar passen daar 2 babyschalen in dan????? en een kinderzitje achterop???

15. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik heb een babboe bakfiets :) Ik heb hem pas 2 weken, dus niet met mc geprobeerd... zal straks eens kijken.

Je kunt er ook babyschalen bij kopen. Onze jongens zitten nu in de peuterschalen die je erbij kan kopen. Zit echt super :D

Ik heb mijn hele zwangerschap inderdaad geen medicijnen mogen gebruiken. Zat op een gegeven moment ook in een rolstoel, liep korte stukjes met krukken, moest zittend douchen, kon mezelf niet aan of uitkleden, 3x per week fysio etc etc. Daarna was de bevalling echt een horrorverhaal.

Komende november zit ik dan ook al 2 jaar in de ziektewet. Officieel tellen ze pas 2 maart, omdat je 16 weken zwangerschapsverlof eruit gehaald worden) Ik weet niet of ik ooit nog gewoon kan gaan werken, momenteel lijkt het erop dat het wia gaat worden :( Maar daar maken we dan ook wel weer wat van, want hoe cliché ook... Onze tweeling is het zóóóó waard :D

16. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    wauw 2 jaar ziektewet.... ik in oktober dus 2 jaar ziektewet.
    heb bij de zwangeschap van Mathijs bi gekregen die te laat behandeld werd...dus weer zwanger geworden en deze zwangerschap goede fysio gehad en nu geen klachten bijna... 16 augustus loopt mn verlof af en als alles zo doorgaat kan ik weer aan de slag partime...en anders nog tot 15 oktober recht op ziektewet en dan wia inderdaad....

hoop voor je dat je toch opknapt wia is ook niet niks en is moeilijk om te krijgen heb ik ghoord.....
    nu is jouw situatie heel anders dan de mijne du zal het wel loslopen maar bij mij hebben ze een 2e traject opgezet om me buiten het bedrijf te plaatsen kortom mn baas wil me kwijt;) maar vanwege mn zwangerschap kon dat niet dus nu genieten van mn verlof en half aug weer aan de slag dan kan ik bij mn eigen baas blijven.
    zal mn kinderen wel missen hoor zie er wel tegenop pffffff

17. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ohw meis, zo herkenbaar!! Laat het maar lekker komen hoor, je moet jezelf niet groot proberen te houden. En lucht hier je hart! Hou je taai!! *knuffel*

18. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

heel herkenbaar... ik heb op hun verjaardag op hun geboortetijd zitten janken!!! Alles kwam weer helemaal terug. Hoort bij het proces.

19. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik heb het zelfs nu weer... Het begin van de zomer, we gaan weer op vakantie naar dezelfde plaats, toen begon ik net een beetje te genieten van het zwanger zijn en...6 weken later waren ze er... ;) Het slijt wel, maar het blijft altijd een deel van je, dus heel begrijpelijk dat je dat er af en toe even uit moet gooien!

20. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ook hier weer veel herkenning, vandaag een jaar geleden een positieve test, ik krijg kog kippenvel, wat stonden we samen te shaken na drie jaar, we hadden direct al een beetje het gevoel dat het er wel eens twee konden zijn want de digitale test gaf aan dat ik 5 weken zwanger was en dat kon nog helemaal niet dus ik weet het aan de hoge hormoonwaarden eventueel bij een tweeling, drie weken later wisten we het zeker en nu gaan we zondag met ze op vakantie.........!!!!!!!!!!!!!!

Deel Deze Pagina