Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joanna1981

Joanna1981 Bekend lid

19 mrt 2010
    527
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben er weer. Heb een keer eerder wat geschreven maar ben toen eigenlijk vergeten dat hier een tweelinghoekje was :(

Op 21 mei hebben wij een tweeling gekregen (we hebben een dochter die 2 september 3 wordt). Een jongen en een meisje. Arjen en Renske heten ze en onze andere dochter heet Femke.
    De tweeling is geboren na 38 weken en een dag. Precies op de dag dat ze volgens de officiele astrologie als sterrenbeeld Tweelingen zijn.
    Is dat nou niet leuk?
    Lijkt me leuk om hier mee te kletsen en om jullie te leren kennen. Moet ik alleen even ruim 300 pagina's bij langs :$
    Dat doe ik maar niet, haha.
    Ik leer jullie vanzelf kennen toch? Moet goed komen.

Ik zal eens even afwassen! Bleh!

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hè toch, kan me voorstellend dat dat veel herinneringen bij je oproept.
    Maar wel goed, laat maar lekker lopen die tranen! Dat lucht op!

En wat is het toch een geweldig iets, dat ron mc don huis. Zoveel mensen die er zoveel aan hebben en steun vinden.

DIkke knuffel!

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hihi, hoezo, stel gekken?

wat zijn ze goed gegroeid meid! Super!!

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Joanna: Welkom en leuk dat je mee komt kletsen!
    Ik ben ook met 38+1 bevallen :) (ingeleid)
    Wat wogen je 2 kindjes bij geboorte? :)

5. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Onze tweeling is ook tweeling van sterrenbeeld. Vind dat toch wel echt heel erg bijzonder :D

Joanne: welkom hier! Ben hier ook net nieuw.

Van de test; Ik had stiekem testen gekocht. We hadden afgesproken om op woensdag of donderdag te testen, maar ik kon me op dinsdag niet meer inhouden. De goedkoopste van de kruidvat gekocht en de eerste gedaan. Die reageerde zo snel dat ik serieus dacht dat hij kapot was, dus meteen de andere ook gedaan, die was weer zo snel. Toen vriendlief maar opgebeld of hij naar huis kwam (werkt om de hoek) EN omdat we het niet vertrouwde samen naar de etos om een clearblue te gaan kopen. Hij reageerde dus gewoon zo extreem snel, omdat ik al zoveel hormonen aanmaakte :D (was met 4w+1dag)

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hihi door jullie berichtjes ben ik even terug gaan lezen bij een clubje waar ik heel veel kletste tijdens het zwanger worden..
    Wist het al niet meer maar ik had 12 juli mijn positieve test :)
    En 6 aug. kwamen we er tijdens de 1e echo achter, dat het 2 kindjes waren. ahhaha, moest wel lachen om mijn reactie :p.

7. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    hihi linda wat grappig zeg, ik ga denk ik ook even zoeken.........

8. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jipper: gefeliciteerd meid! Hopelijk lukt het snel als jullie er echt aan toe zijn! :D

@Linda: spannend hoor! Jammer dat je geen goed gevoel hebt, maar je mag vast op 2e gesprek. *duim*

@Angelbaby en Joanne: welkom!

@Helena: ik hoop dat alles goed gaat met je zwangerschap!

@Lindavnr: knappe Daan weer zeg!!

@Adi: ik vind het echt stoer dat jullie dat gewoon doen. En het klopt denk ik ook wel dat je het gewoon moet doen, dan valt het mee. Zo zijn wij een dagje naar Vlissingen geweest toen we met vakantie waren. Voedingen op het terras, ging prima allemaal!

@Hanneke: sterkte meid! *knuf*

Poeh verder weet ik het even niet meer....het zijn hectische dagen hier (zie volgende ego berichtje)

9. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och meissie toch! Wat een timing inderdaad! Sterkte meis.... lees van best veel meiden dat ze het moeilijk hebben rond het eerste jaar. *KNUF*

10. Joanna1981

Joanna1981 Bekend lid

19 mrt 2010
    527
    0
    0
    Arjen was 2700 bij de geboorte
    Renske was 2950 bij de geboorte

Gisteren op cb geweest. Op 1 dag na waren ze 2 maanden.
    Arjen woog 4930 en was 56.5 cm
    Renske woog 5350 en was 56 cm

Arjen doet het goed en Renske ziet er heeeeeeeel goed uit zeiden ze :D

Wel grappig. Femke woog met 2 maanden en 6 dagen 5850. In verhouding is Renske dus zwaarder en dat is er eentje van een tweeling. Hahaha.

Hier een fotootje van vandaag. Daar zie je dat Renske toch echt een stel lekkere wangen heeft. Stiekem ben ik wel blij dat ze er goed uit zien. Dan hoef ik me ook geen zorgen te maken als ze een dag niet zo goed drinken of zo.

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    wat super, timo heeft dat t-shirtje ook ;)

12. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hihi: je hebt groot gelijk! Toch was dat voor mij niet de meest ergerlijke opmerking. Bij mij was het de opmerking die ik kreeg, ongeveer 20 uur na de bevalling:

Oh, en als 'Luca' alles van deze bevalling is vergeten, kan ze mooi over een tijdje weer zwanger worden. S-moeder, toen nog in de veronderstelling dat we het bij 2 kindjes wilden laten.

@Adi: sterkte, het is ook niet niks wat jullie hebben meegemaakt!

13. Joanna1981

Joanna1981 Bekend lid

19 mrt 2010
    527
    0
    0
    Haha, driekwart van NL loopt in hemakleding. Haha. Ik dacht altijd dat het onzin was dat er minder kleding voor jongens is maar het is echt zo ;)

14. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo nu eindelijk weer eens even ego ;)

Maandag voor het eerst gewerkt en de kids naar het KDV geweest....
    Ik hoefde niet te huilen toen we ze achter lieten, maar wel thuis even omdat ik nog niet echt een goed gevoel heb bij de leidsters. Ze doen alsof we alles al zouden moeten weten.... heb niet echt een klik en dat vind ik heel jammer, vandaar even een traan.
    Het werken viel echt super mee. Ik zat er zo weer in en het ging ook heel goed! Ik heb maar 2x gebeld naar het KDV ;) Om 17u mocht ik van mijn baas naar huis (eigenlijk 17.30u) zodat ik samen met VL de meisjes kon ophalen. Lief he?! Ze hadden het prima gedaan, maar waren 's avonds onwijs onrustig. Om 19u de fles gegeven en de volgende morgen om 7.30u werden ze wakker, heerlijk.

Vandaag moesten we naar het CB voor de laatste prikjes voorlopig. En het zijn ook de ergste tot nu toe. Ze hebben koorts en veel diarree waardoor de zetpillen niet helpen :( Herkenbaar Linda en Lindavnr?
    Wel sneu hoor, Bente zette het echt op een gillen af en toe. Nu liggen ze al een uurtje op bed en is het stil....:D

We zijn trouwens met Bente 2 weken geleden gaan provoceren met Nutrilon hypo ipv van Nutrilon pepti en vooralsnog gaat dat erg goed. Ze poepte toen 10x per dag en nu max. 3x, behalve vandaag dan:)
    Wel zo fijn want dan kunnen ze binnenkort allebei bijvoeding krijgen, maar we wachten er nog eventjes mee.

En dan gaat VL vrijdagmorgen heel vroeg voor een week naar de USA....brrrr, vind het echt helemaal niet leuk en zie er als een berg tegenop. Mijn vriend is namelijk heel erg met de kindjes begaan en heel goed in troosten en ook in mij troosten. Jeetje, wat ga ik hem missen :(:(

Morgen heeft VL zijn eerste papadag, hopelijk is de onrust door de prikjes dan wat minder, wel zo leuk voor hem.

Zo, dat was mijn egoverhaal wel weer...sorry beetje lang geworden.

15. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog even een reactie op het weer zwanger worden. Daar is het hier nog een beetje te vroeg voor, maar ik zou ook heel graag de eerste maanden willen beleven met 1 kindje, zodat je daar je volledige aandacht voor hebt. Ik vond de 1e maanden zo zwaar, dat ik niet heel goed heb kunnen genieten en dat genieten moet je ook nog verdelen over 2......
    Dus ook veel herkenning hier!

Hier is een 3e kindje zeker niet uitgesloten in de toekomst. Maar dan zou ik willen dat de tweeling al wat ouder is.

16. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Joanne: mooie tweeling hoor en ze zien er zeker erg gezond uit!:)

Grappig Renske is bijna net zo zwaar als Bente, maar die is 2 maanden ouder! ;)

17. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Joanna: mooi hoor, jouw foto en de gewichten :)

@Habibas: hier was de reactie op de prikjes ook het zwaarst de laatste keer hoor! Sterkte!

Krijg je hulp al je man een week weg is? Brrr, ik moet er niet aan denken. Vind een avond overwerken na een volle werkdag al moeizaam!

18. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even spammen :D

Nynke lacht om schele Bente :p

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    eerlijk gezegd hier weinig last van de prikjes, timo was wat huilirig 's avonds maar hij is vrij makkelijk te troosten, verder slapen ze meestal veel (tenminste deze drie keer).

@habibas: kan me heel goed voorstellen dat je tegen de weel usa opziet, ik vond 1 nacht alleen al zwaar... al die flessen alleen, heb je nog hulp? hier komt het meestal toch op ons twee neer, niet echt iemand in de buurt dus ik herken wel wat je zegt dat je alles veel samen doet, nou we gaan je steunen hoor!!!

Vandaag haalde mijn man de kindjes op van het kdv en voor het eerst vonden we het heel relax overkomen, ze waren ook niet extreem moe, we doen ze wel iets eerder de fles en naar bed op de dag van het kdv, dat heeft dus ook 6 weken geduurd achteraf.

Hopelijk krijg je snel een klik met de leidsters, dat is toch wel belangrijk, ik voelde me soms ook een beetje een muts hoor maar dat is nu wel bijna weg, ik bel nog steeds 1x per dag.

En iedereen hefet me hier opgepept en het is wel precies zo gegaan zoals iedereen zei, nu is het zo grappig, er komen altijd een paar kindjes mij vertellen waar evy&timo zijn, ik vind het ook altijd best rustig als ik binnen kom, ze zitten in een klein kdv dat vind ik wel fijn.

Nou dikke cyberhug, het is nu allemaal zo wennen ppppffff niet niks hoor, hou je taai!

20. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    hihi wat een leuke foto is nynke de drukkere van de twee?

Deel Deze Pagina