Dank voor de lieve reacties! Ik heb het er regelmatig heel moeilijk mee, iedere dag wel meerdere malen. Maar gelukkig zijn er ook heel goede dingen in mijn leventje, zoals mijn kleine mannetjes die vandaag precies een half jaar zijn . @Adi: veel sterkte hoor met Aldin. Ik hoop dat jullie kleine man zich snel beter voelt en dat jullie dus ook wat meer rust krijgen! @Karel: je vroeg of ik nog een derde kindje wilde: ja, maar ik wil niet binnen 1 a 1,5 jaar weer zwanger zijn hoor. Eerst deze twee wat zelfstandiger krijgen. Dat is belangrijk, zeker als ik me zo ga voelen als bij de zwangerschap van mijn twee ukjes. Wil jij ook nog een derde ooit? @Margit: ook sterkte voor jouw kleintjes! Fijn dat je wat hulp hebt vandaag. @Helena: Het zou toch wat zijn, weer een tweeling! Wat zou je er zelf van vinden? Bij mij is dat toch wel een angst bij weer zwanger worden. Ik weet echt niet hoe vaak ik dubbele eisprongen heb (nu ben ik aan de Mirena en die stopt regelmatig de eisprong ook). En 4 kindjes is voor ons wel een beetje veel... @Hier: Ben toch wel een beetje trots hoor, hoe ze het eerste half jaar zijn doorgekomen. Mijn sterke mannetjes, nog geen verkoudheidje gehad . Een helmpje hoeft waarsch. op zicht niet, dat is gister bevestigd door de kinderfysio. De berekeningen moeten nog opgestuurd worden hoor, maar we gaan er denk ik sowieso niet voor. @Bijvoeding: Wat kunnen ze vieze gezichten trekken zeg . Ze duwen zowel hele stukken als prutjes zo weer hun mondje uit. Hoe ging dat bij jullie in het begin?
Ik ben er nog niet over uit. Op dit moment moet ik er niet aan denken Die slapeloze nachten, de drukte...nee... En ik heb dan ook nog het idee dat het "dan wel een jongetje moet worden"....en zolang ik/we dat gevoel hebben beginnen we er niet aan. Als er nog een kindje komt, moet dat zijn omdat we nog graag een kindje willen..of het nu een meisjes of jongetje is.... Maar voorlopig genieten we met volle teugen an onze meiden en hebben we daar onze handen vol aan Luca: een half jaar alweer...de tijd vliegt he!! En wat gaat het allemaal goed !!!! Je mag met recht trots zijn hoor!! Ook fijn dat zo'n helmpje niet hoeft...lijkt me toch niet prettig hoor Bijvoeding: meestal zag je ze echt gruwelen, echt even zo vies kijken en ee rilling haha...maar ze eten nu echt alles...het gaat er allemaal in... Echt proberen zoveel mogelijk te varieren, maar wij gaven nooit 3 dagen achter elkaar hetzelfde...dat was hier niet nodig Margit: sterkte met je meiden!! Is dat zo' heftige prik dan? hier moeten we hem nog krijgen namelijk...bah....Beterschap!!
Weer even snel wat ik onthouden heb: @ Luca: knuffel voor jou! Kan me (gelukkig) niet voorstellen hoe moeilijk het moet zijn om je moeder zo te zien en langzamerhand te verliezen. En jouw kanjers alweer een half jaar! Super dat ze het zo goed doen! @ Helena: waaahhh, denk je echt dat het er misschien wel weer twee zijn??? Ben benieuwd!!! @ Adi: hoe is het nu met Aldin? Hoop dat hij alweer wat is opgeknapt en jullie hebben kunnen slapen vannacht! @ Karel: zo denk ik ook over een derde kindje. Moet er nu ook nog niet aan denken ... Ach, komt tijd komt raad. Of niet. We zullen zien! Die BMR is idd een rotprik. Heb al van veel mensen gehoord dat hun kindjes er goed ziek van waren. Linde had gistermiddag weer 40 graden koorts. Nog geen vlekjes, ben benieuwd of die nog komen ... Wilde alleen maar tegen mij aanhangen. Na een paracetamol ging het gelukkig wel weer wat beter en kreeg ze weer wat praatjes. Merle leek gisteren al wel weer aan de beterende hand (die was maandag ook als eerste ziek geworden, dus dat betekent hopelijk dat Linde vandaag ook weer wat gaat opknappen). Ben vanochtend vroeg gaan werken (was al weg voordat de meisjes wakker werden, ook gek hoor, om ze dan helemaal niet gezien te hebben ), Gijs is nu thuis en om 11:00 uur ga ik naar huis en gaat Gijs werken. Verder hier: Via Hyves gisteren weer in contact gekomen met de moeder van het meisje dat naast Merle en Linde op de NICU van het LUMC lag. Was geboren met 26 weken en woog 530 gram... Heeft uiteindelijk 4 maanden in het zkh gelegen en is nu gezond thuis. De wonderen zijn echt de wereld nog niet uit. Ben er een beetje stil van... Zo, nu weer aan het werk!
Luca: Jeetje wat heftig allemaal! Wel gefeliciteerd met het half jaar van je mannetjes. Kan me nog goed herrineren hoe je een half jaar geleden smste dat ze geboren waren en hoe het geluk daar vanaf straalde! Helena: Zou wel echt super bijzonder zijn nog een tweeling! Ik zou dolgraag volgende keer nog een tweeling willen krijgen, al lijkt me het ook wel vreselijk zwaar.. Margit: Wat vervelend dat die BMR prik zo heftig is. Hopelijk zijn de meiden snel weer helemaal opgeknapt! Bijvoeding: De eerste paar keer deden ze hier ook wel moeilijk en vooral Pepijn bij de bloemkool. Nu eten ze eigenlijk alles wat ze tot nu toe mogen en het gaat er ook echt zonder moeite in. Eten allebei nu 125 gram iedere avond. Hier: Pfff hier gaat het alllemaal niet echt lekker. P&F hebben denk ik een sprongetje al 4 dagen is het huilen, huilen en nog meer huilen. Ze willen niet slapen overdag. En met Pepijn zijn de avonden en nachten ook 2x drama geweest. Afgelopen nacht ging het gelukkig wel super. Laatste fles om 20:00 uur en wakker om 08:00 uur. En nu slapen ze allebei alweer. Verder rolt Florine er flink op los met die broek aan. Zo leuk om te zien!
Marye jouw kleintjes gaan echt als een speer met hun ontwikkeling. En wat geweldig van je kleine dappere meid dat ze met die broek zelfs zo goed kan rollen! Het kan inderdaad een sprongetje zijn, hopelijk gaat het snel weer beter, heel veel sterkte met de jengelige dagen! Margit, phoe ik zie die BMR prik dus echt niet zitten, maar ja we 'moeten' er maar doorheen denk ik dan. En wat geweldig dat die kleine meid het zo goed doet. Naast mijn kindjes lag ook een jongetje die met 26 weken geboren was, en die is ook vrij 'snel' naar huis gegaan, deed het echt super. Op zo'n NICU zie je toch heel veel wonderen voorbij komen inderdaad. Karel, hoe gaat het met de meiden? Heb jij toevallig ook last van het 'gaan staan in bed'? Hier is het echt een drama. Ik moet ze bijna in houdgreep houden totdat ze zich overgeven aan slaap, want op het moment dat ik me omdraai van hun bedje gaan ze (slapend en al) staan in bed. En dan is het krijsen geblazen. Tot een maand geleden hoefden we ze maar neer te leggen in bed en ze sliepen. Nu zijn we soms 1,5 uur bezig 's avonds Mama's met oudere kindjes: hoe gaat deze fase over? Gaan ze ineens niet meer staan in bed, of wordt dat niet meer spannend of zo? Ik word er zo moe van soms En die slechte nachten van Aldin waren toch een teken van een flinke verkoudheid. Sinds vannacht zijn ze alle drie aan de diarree (nog te overzien gelukkig) en hebben denk ik last van hun oortjes. Vannacht werden ze wakker rond 1 uur. Aldin had gepoept (2x achter elkaar) en had buikpijn, en de Melisa had flink verstopte neus en oorpijn. We hebben ze allebei een paracetamol gegeven en toen hebben ze goed verder geslapen gelukkig. Nu liggen ze alle drie tegelijk in bed! Voor het eerst sinds maanden denk ik, even een uurtje rust..
Hier gaan ze ook altijd staan in bed. Vind dat altijd wel grappig. Ze gaan vanzelf weer liggen als ze echt gaan slapen. Vind dat kletsen met z'n tweetjes ook wel een beetje bij een tweeling horen. Hun voorrecht zogezegd. Maar hier duurt dat eigenlijk nooit lang. (meestal binnen 10 minuten diep in slaap) We leggen ze op bed als we zien dat ze moe zijn, dus meestal slapen ze toch zo. Ze kijken ons altijd na als we de kamer uit gaan en hebben dan meestal de grootste lol. Heb het al een paar keer gefilmd. 's Ochtends weer hetzelfde verhaal, staan ze me lachend en kletsend op te wachten. Groot verschil dus met wat ik van jou lees. Kan me voorstellen dat je er dan wel van baalt. Geen idee of dat overgaat...
@ Adi: beterschap voor je kindjes, sterkte voor jullie en geniet even van de rust zolang ze slapen. Hoe was het nou afgelopen met het bultje van Diyana? En hoe gaat het met haar groei? Staan in bed: yep, hier ook! Vooral bij het middagslaapje gaan ze vaak allebei staan in bed. Maar meestal gaan ze dan samen kletsen en keten en gaan ze uiteindelijk wel slapen (er wordt niet gehuild), dus dan vind ik het niet zo erg. @ Marye: kan een sprongetje zijn, maar kan natuurlijk ook dat ze wat van slag zijn na de vakantie? Hoe dan ook is het vervelend natuurlijk. Hoop dat ze snel weer hun lieve en gezellige zelf zijn! Knap hoor van Florine, dat ze zo goed rolt met haar spreidbroek. Hoe lang moet ze hem ook alweer dragen? @ Karel: jij schreef laatst dat je AH-luiers gebruikt. Gebruik je die ook voor de nacht? En gaat dat goed? Ik gebruik ze ook, maar alleen overdag. 's-Nachts krijgen ze Huggies of Pampers aan, omdat daar op staat dat ze 12 uur droog blijven (op de AH-luiers staat het niet). Wat is jouw ervaring? Wij gaan iig deze week ook groot AH-luiers inkopen, ze zijn in de Bonus zag ik . Ik ben inmiddels weer thuis van mijn werk sinds 11:00 uur. De meiden lagen alweer in bed toen ik thuis kwam en ze slapen nog steeds, dus ik heb ze nog steeds niet wakker gezien vandaag... Hoop dat ze lekker opknappen van deze lange middagslaap!
Ach weet je, ik hoop dat het er "gewoon" eentje is. Niet omdat ik een tweeling niet zou zien zitten, maar er komen veel praktische bezwaren kijken bij 4 kinderen (moeten we toch echt een andere auto..) en het lijkt me zo leuk om es een keer 1 baby te hebben Maar goed, we'll see. En inderdaad, als het hele stel maar gezond is Vermoeidheid is echt mijn grootste "kwaal" op dit moment. Maar goed, bij Lex en Midas begon de echte morning sickness ook pas met een week of 9. Ben heel benieuwd . Wie weet steek ik jullie straks allemaal wel aan als ik mijn prachtige nieuwe aanwinst(-en) spam op ZP, haha! Adi, wat sneu dat je kindjes toch ziek zijn. Hopelijk zijn ze er snel weer overheen. Wel fijn dat jij even wat rust kreeg. Had je ook wel nodig na die nacht met Aldin. Gaan staan doen ze hier eigenlijk bijna nooit omdat we het einde van hun slaapzak instoppen onder de matras en ze daarna strak in een lakentje doen. Dat doen we al vanaf het begin dat ze echt begonnen te bewegen in bed. Marye, wat jammer dat je kindjes niet lekker in hun vel zitten. Kan inderdaad van alles zijn. Veel prikkels gehad misschien tijdesn de vakantie. Ik hoop dat het snel voorbij is. Wel heel gaaf dat ze zo snel gaan. Zeker die stoere Florine, draaien in haar spreidbroekje! Dat is echte girlpower! Hoe lang moet ze de broek eigenlijk nog aan? Margit, hoe is het ondertussen met je dametjes? Alweer wat minder hoge koorts? Angelbaby, klinkt wel erg gezellig bij jouw kindjes in de slaapkamer!
Hoi meiden, ik kijk even om een hoekje mee... Er staat hier een computer met internet en ik kan het toch niet laten... (Hoezo verslaafd? ) Het is hier onwijs genieten. Het weer zit 100% mee. De regen die we gehad hebben is alleen maar 's nachts gevallen, dus hoe mooi kan het zijn? De jongens genieten hier heel erg. Ze slijten hun dagen met steentjes in het water gooien (dit kunnen ze uren volhouden), lekker rondrennen, spelen in het zand en ga zo maar door. Dus die 2 weken maken we wel vol hier. Zeker nu de vooruitzichten voor het weer alleen maar beter worden. Ze slapen ook heerlijk in de tent, wat het allemaal nog wat makkelijker maakt. (Alleen jammer dat ze wel om 6 uur/half 7 iedere morgen 'kiekeboe' willen spelen met ons... Uitslapen zit er dus niet in!!) @Luca; Ook ik heb met tranen in mijn ogen jouw verhaal zitten lezen. Wat moet dat moeilijk zijn meis!! Heel logisch dat je daar vaak verdrietig over bent. Sterkte! @Helena; Dat zou wat zijn als het weer een tweeling blijkt te zijn!! Ik denk daar ook wel eens over na, maar ik moet er écht niet aan denken... Maar goed, de kans is net zo groot (of klein) als de vorige keer, dus het zou kunnen... Ik ben echt heel benieuwd naar je echo 9 augustus. Kan je niet sneller? @Margit; Wat naar dat je meiden zoveel last hebben (gehad) van de prikken. Hopelijk knappen ze snel op. Sterkte en beterschap! @Adi; Blegh, wat een rotnacht zeg. Hopelijk knapt ook Aldin snel op en kunnen jullie weer een beetje bijtanken! Het staan in de bedjes doen onze jongens ook. Maar ik zou precies hetzelfde kunnen typen als Angelbaby. Dus daar heb je niet zoveel aan (hoewel het natuurlijk heel gezellig klinkt... ). Hopelijk hebben ze snel door dat ze even kunnen gaan staan en daarna lekker gaan liggen om te slapen. Rest weet ik niet meer... Ik ga lekker bij het kampvuur zitten met een kopje thee en een stukje chocolade!! Toedels!! p.s. Nog even 'zwangerwordenupdate'; Ik heb vorige week mijn laatste pil geslikt en we wachten nu een cyclus of 2 af voordat we voor het 'echie' gaan!! Yeah!! Hopelijk hoef ik dan ook noooooooooit meer de pil te slikken!! (Want vriendlief is dan aan de beurt.... )Bye, bye, nare hormonen!!
Jipper, wat klinkt je vakantie geweldig! Geniet ervan! Staan in bed: het is niet zo dat ze hier last van elkaar hebben, het is meer dat zij zichzelf geen rust gunnen. Dat staan in bed net voordat ze gaan slapen, of net als ze wakker worden vind ik ook geen probleem. Maar ze gaan nu zelfs slapend zich optrekken, of als ze een keer hoesten en zo uit de diepe slaap schrikken gaan ze meteen staan. En dan slapen ze half, weten niet zo goed wat er aan de hand is en gaan huilen. Nu ook 's nachts, vragen ze om een speentje, en als ik niet binnen 5 tellen die in de mond heb gestopt gaan ze al slapend op handen en knieën staan en zich verder optrekken. Dan grijpen ze mis en knallen met hun hoofd tegen de spijlen aan. Ze vermoeien zichzelf ermee dat is het ergste. Vroegen werden ze tijdens hun middagslaap even wakker draaiden naar de andere kant en sliepen nog een uurtje verder. Nu doen ze hun ogen open en 2 tellen later zitten ze al, nog niet uitgeslapen genoeg. Het resultaat is nu dat wij ons de benen uit ons lijf rennen om ze vóór te zijn, want als ze eenmaal staan, zijn ze moeilijker weer rustig te krijgen. Phoe Maar: die diarree heeft een andere reden denk ik: Diyana heeft vandaag haar eerste boventand doorgekregen, en Melisa is ineens twee tandjes rijker
staan in bed: ja, dat doet Romy dus erg, want sofia kan nog niet staan, of die wil het nog niet Tja, wij hanteren een vrij standaard naar bed gaan routine...fles, goed instoppen, liedje zingen, kus en weg..... wat ze dan gaan uitspoken...daar let ik niet op...gillen doen ze af en toe, maar dat wordt al vrij snel stil. Als ik dan ga kijken ligt Romy altijd op haar buiken Sofia ligt door de tralies heen Adi: ik kan dus alleen adviseren even een "strak" ritme te hanteren en proberen het ook een beetje los te laten...wat wij wel hebben gedaan is de bedjes verder uit elkaar, want ze gingen aan elkaar zitten en elkaars speeltjes stelen AH luiers: ja hier dag en nacht en bevalt enorm!!! Nu lekken de dames echt nooit door, ook bij pampers niet, maar bij de AH luiers ook niet. Het scheelt zo enorm in kosten...wij zijn fan
Geloof dat adi het vroeg, weet het alleen niet meer zeker, en is ook gewoon voor iedereen die het weten wil. Maar hier nog weinig vooruitgang, ookal heb ik therapie enzo. Niets aan te doen, heeft zeker wat tijd nodig ook. Na het weekend ga ik in ieder geval naar het ziekenhuis, word opgenomen, weet nog niet voor hoe lang, maar zal dus wel even duren voor ik weer hier weer kom. Met de kleintjes gaat alles helemaal prima overigens! Silvia, mooi dat je vrolijk werd van mijn letters ! Zijn ze daar ook nog goed voor geweest ! Helena, voor jou nog even heel erg veel succes bij de echo gewenst, dacht dat die eraan zat te komen en dat je dacht dat het misschien weer een tweeling zou zijn, spannend he . Vooral leuk ook dat iedereen dit natuurlijk vraagt en zegt...blegh, haha, sorry. Maar of het er nou 1 of 2 of 3 zijn, als alles maar goed mag verlopen is het al lang super gewoon, niet dan. Dikke knuffel voor iedereen. Sorry voor de korte ego stukjes, het niet terug lezen, het niet reageren, nouja jullie snappen het wel. Liefs, Hanneke!
Jipper: jou vakaqntie klinkt echt helemaal supoer. Geniet er maar van! En spannend hoor, dan is het echt bijna zo ver en gaan jullie vooor het echie! Adi: Wat lijkt me dat lastig zeg. Hopelijk gaat deze fase snel een beetje over! Hanneke: Echt heel veel sterkte voor jou de komende tijd! Spreidbroek: Hoe lang Florine die nog aan moet is ons geheel onbekend. Over 2 weken moeten we terug naar de orthopeed en foto's maken en dan horen we het denk ik wel. Maar ik denk niet lang meer. Dat linkerbeentkje kan nu hetzelfde als het rechterbeentje en voelt ook helemaal niet stijf meer. Maar meestal lees ik dat kinderen toch minimaal 6 maanden zo'n broekje aan hebben, dus ik reken maar op nog 3 maanden. Hier: Sinds gisteren zijn de kinderen weer hasppy. Ze hebben nu een heerlijk ritme van 4 flessen, 125 gram prak en slaap van 20:00-07:30. Lekker hoor
Hanneke, wat erg meid! Maar heeft het nu allemaal met je buikpijn te maken, of is het iets anders? Een opluchting in ieder geval dat de kinderen het goed doen. Heel veel beterschap, een dikke knuffel en hopelijk gaat het herstel in het ziekenhuis wat beter!! Ik zal aan je denken! Karel, ik denk dat wij het de laatste tijd zelf ook erger hebben gemaakt. We lopen bij elk kikje naar binnen en leggen we ze weer neer. Nu is het zelfs zo dat ze alleen gaan slapen als we onze handen op ze neerleggen. Ik begin er echt gek van te worden. En de nachten deze weken hebben ons echt gesloopt. Als ik per nacht 3 uur heb geslapen is dat echt veel. Het is ook een combinatie van een heftig sprongetje (die van 11 maanden misschien nog), doorkomende tanden, diarree en ontiegelijke verlatingsangst bij Aldin en Diyana. En ze zijn ons heel erg aan het testen. Vannacht hebben we Aldin zelfs op gegeven moment beneden in de box gelegd. Op het moment dat ik zijn kamer uitliep begon ie als een gek te krijsen. Kom ik binnen, roept ie: Heeeyy, en begint iets te kletsen. Dus heb ik hem weer gerustgesteld, ingestopt, aai over zijn bol, muziekje aan, en hij ging weer slapen. Loop ik de kamer uit, begint ie weer te krijsen. Na 3x zo op en neer lopen was mijn man het echt zat en heeft ie hem in de box beneden gelegd. Daar hebben we hem een kwartiertje laten uitrazen en toen weer in zijn bed gelegd en lekker ingestopt, hij sliep meteen. Dit is de eerste keer dat ik een kindje heb laten huilen, maar ik merk nu dat het heel anders aan toe gaat dan toen ze baby waren. Als ik niet precies datgene doe wat ze willen, is het krijsen geblazen. Volgens mij moet ik toch iets strenger worden MIsschien dat ik jouw advies moet opvolgen Karel. Mijn man kan dat veel beter, maar ik loop na 2min huilen toch weer naar binnen.
Begrijp ik wel hoor...had ik in het begin ook. Maar als wij beneden zaten en ze huilden, en ik liep de trap op, werden ze stil...die kindjes zijn zo slim Ik hoor nu ook wel het verschil tussen echt verdriet en gewoon even huilen om het huilen. Vergeet niet dat ze nu ook een een lastige fase zitten. Volgens mij zitten ze hier in een lastig sprongetje...Sofia zit steeds te jengelen en Romy is constant humeurig... maar ik zou in het weekend proberen te beginnen met even strak aanhouden.. En als ze hier toch huilen (en ik weet zeker dat het geen tandpijn of iets anders is)loop ik na 10 min. terug, zeg niets, leg ze terug in bed, lakentje eromheen, muziekje aan en terug...Maar vooral geen aandcht geven... Meestal is shet dan wel goed.... Succes meid!
Misschien wel leuk om hier nog een keer de zwanger- en bevallingslijst te plaatsen, voor de nieuwe meeschrijfmama's. Dan weten jullie een beetje onze achtergrond. Zet jezelf er gerust bij! Zwanger: Joss - uitgerekend 18-04-2010 Jane1983 - uitgerekend 07-09-2010 (eerste kindjes) Jizzy - uitgerekend 17-09-10 ( al moeder van dochter, 4 jaar ) Bereke - uitgerekend rond 20-09-2010 (eerste kindjes)) Naomi33 - uitgerekend 2-10-2010 (al moeder van Dewi 2004) Tjes - uitgerekend 13-10-2010 ( eerste kindjes) Tess - uitgerekend 5-12-2010 (eerste kindjes) Patroeschka - uitegerekend 22-12-2010 (al moeder van Justin 3,5) Bevallen: Sascha78 (Sascha) - Bevallen 14-08-2007 - 37+6 (geplande keizersnede) - Allana Wieke en Marlena Hennie - 2810 en 2590 gram. 1-eiig (Ook moeder van Djuna, geboren op 04-01-2005) Noor28 (Noor) - Bevallen 26-08-2007 - 35+1 (natuurlijke bevalling) - Chris Antonie en Tijn Pieter - 2125 en 2490 gram. (Ook moeder van Isa Erin Joanne, geboren op ...) Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - 35+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm. (Ook moeder van Benthe Daniek Mischa Esmee, geboren op 02-04-2009) MC lover (Maddy) - Bevallen 03-05-2008 - 33+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Julian en Thomas - 2100 en 2190 gram - Beide ca 42 cm. Daisy - Bevallen 16-07-2008 - aantal weken - Fenne en Linne - 2770 en 2860 gram. (Ook moeder van Merel*, geboren op 28-06-2007 en Maartje, geboren op 25-07-2009) FunnyMe (Fanny) - Bevallen 15-08-2008 - 36+4 (natuurlijke bevalllnig, hoofd en stuitligging) - Anna Luna en Sophie Emma - 2510 en 2790 gram (Ook moeder van Luca Sem, geboren op 11-03-2010) Jipper - Bevallen 31-08-2008 - 26+1 (spoedkeizersnede onder volledige narcose) - Daan (Abraham) en Luuk (Willem) - 805 en 840 gram. Maaike - Bevallen 14-10-2008- 37+0 weken - Babette en Bodhi - 2240 en 2580 gram. Helena1977 (Ellen) - Bevallen 12-01-2009 - 33+3 (geplande keizersnede) - Lex Evert en Midas Klaas - 2110 en 1120 gram. Margit76 (Margit) - Bevallen 25-04-2009 - 29+4 (natuurlijke bevalling, onvolkomen en volkomen stuitligging) - Merle en Linde - 1161 en 1252 gram. Ylaisa - Bevallen 05-06-2009- 34+5 (keizersnede) - Britt en Steijn - 2100 en 1950 gram - beide 44 cm. Karel1978 - Bevallen 24-07-2009 - 31+4 - Romy en Sofia - 1460 en 1650 gram. KristaB (Krista) - Bevallen 01-08-2009 - 36+1 (vaginaal met pijnbestrijding en hulpmiddelen, hoofd en stuitligging) - Marcus en Lucas - 2980 en 3055 gram. Kar76 (Karlijn) - Bevallen 24-09-2009 - 39+6 (vaginaal, hoofd en volkomen stuitligging) - Mette en Bjarne - 2965 en 2765 gram (ook moeder van Sverre, geboren 11-07-07) Okki - Bevallen 30-10-2009 - Berend en Thirza (ook moeder van Krijn) Jeetje - Bevallen 20-11-2009 - 39+0 - ( vaginaal, hoofd en volkomen stuitligging) -Thijs en Daan - 2940 en 2920 gram (ook moeder van Bas 1-7-2008 ) Nikkie80 - Bevallen....- Tycho en Sanne. Eleni - Bevallen 21-12-2009 - 34+6 (1e vaginaal en 2e keizersnede) Mason en Ayden Blubje - Bevallen 12-01-2010- Britt en Jesper Luca - Bevallen 28-01-2010 - 37+5 (spoedkeizersnede bij dubbele stuitligging)- Tristan en Rafael - 3450 en 3200 gram. Boba80 - Bevallen 07-02-2010- 34 wkn (spoedkeizersnede i.v.m. Hellp-syndroom, Hoofd en Stuit ligging)Bas en Wim - 1280 en 1930 gram Marye - Bevallen 17-02-2010 - 36+1 (Sterrenkijker vacuumverlossing en Stuitligging) Pepijn en Florine - 2600 en 2450 gram Minke - Bevallen 24-02-2010 - 37+1 - Isabelle en Joachim (al moeder van 2 zoons '07 en '03) Linda - Bevallen 09-03-2010 - Evy en Timo Lindavnr - Bevallen 10-03-2010 - 38+1 (ingeleid, natuurlijke bevalling, beide hoofdligging) - Daan en Jesse - 2505 en 2765 gram Habibas (Rianne)- Bevallen - Nynke en Bente Calani - keizersnede ivm dubbele stuit - premature arbeid - Delphine & Alexandra - 1877 en 2133g op 34w 2/7 Sylvia009 - bevallen 21-05-2010-keizersnede dubelle stuitligging Luuk en Sanne 2624 en 2352 gram 46 en 45 cm lang 37 weken en 5 dagen (al moeder van Mathijs 28 april 2008 geboren)
@ Hanneke: sterkte meis! @ Adi: wij doen hetzelfde als Karel. De meiden weten inmiddels dondersgoed hoe ze papa en mama kunnen bespelen. We weten zo onderhand het verschil wel tussen echt huilen en aandachtshuilen en laten ze ook wel huilen als het echt alleen om aandacht gaat. Meestal duurt het 10 min en dan slapen ze. Hier: Wij gaan zo met M&L even langs de HA. Ze hebben nu al sinds maandag koorts en verhoging, dus toch even na laten kijken. Liever op vrijdag even langs de eigen HA, dan in het weekend langs een onbekende arts bij de HAP.
Ff update: net met de meiden bij de HA geweest. Zij kon gelukkig niets geks vinden en houdt het dus ook op een reactie op de BMR-vaccinatie. Ze gaf ook aan dat de BMR-prik een hele nare is en dat het vrij normaal is dat kindjes daar met koorts op reageren. Het is natuurlijk een vaccinatie voor 3 ziektes in één, en het lichaam gaat dan hard aan de slag met het aanmaken van antistoffen. Vijf dagen koorts/verhoging vond ze wel aan de lange kant, maar blijkbaar hebben onze dames iets meer tijd nodig voor het aanmaken van antistoffen dan het gemiddelde kind (ach, ze doen wel meer anders dan het 'gemiddelde kind' ). Nou ja, maar even een rustig weekend houden en dan hopen dat het maandag weer over is. Zo niet, dan moet ik de HA weer bellen. Verder was ze vol lof over de meiden. Dat ze er zo goed uitzien, zich zo goed ontwikkelen en het zo goed doen (buiten dan dat ze nu ziek zijn ). Mama helemaal trots natuurlijk! Nu weer verder met mijn laatste werkdag... Schiet lekker op zo...
Zwanger: Joss - uitgerekend 18-04-2010 Jane1983 - uitgerekend 07-09-2010 (eerste kindjes) Jizzy - uitgerekend 17-09-10 ( al moeder van dochter, 4 jaar ) Bereke - uitgerekend rond 20-09-2010 (eerste kindjes)) Naomi33 - uitgerekend 2-10-2010 (al moeder van Dewi 2004) Tjes - uitgerekend 13-10-2010 ( eerste kindjes) Tess - uitgerekend 5-12-2010 (eerste kindjes) Patroeschka - uitegerekend 22-12-2010 (al moeder van Justin 3,5) Bevallen: Sascha78 (Sascha) - Bevallen 14-08-2007 - 37+6 (geplande keizersnede) - Allana Wieke en Marlena Hennie - 2810 en 2590 gram. 1-eiig (Ook moeder van Djuna, geboren op 04-01-2005) Noor28 (Noor) - Bevallen 26-08-2007 - 35+1 (natuurlijke bevalling) - Chris Antonie en Tijn Pieter - 2125 en 2490 gram. (Ook moeder van Isa Erin Joanne, geboren op ...) Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - 35+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm. (Ook moeder van Benthe Daniek Mischa Esmee, geboren op 02-04-2009) MC lover (Maddy) - Bevallen 03-05-2008 - 33+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Julian en Thomas - 2100 en 2190 gram - Beide ca 42 cm. Daisy - Bevallen 16-07-2008 - aantal weken - Fenne en Linne - 2770 en 2860 gram. (Ook moeder van Merel*, geboren op 28-06-2007 en Maartje, geboren op 25-07-2009) FunnyMe (Fanny) - Bevallen 15-08-2008 - 36+4 (natuurlijke bevalllnig, hoofd en stuitligging) - Anna Luna en Sophie Emma - 2510 en 2790 gram (Ook moeder van Luca Sem, geboren op 11-03-2010) Jipper - Bevallen 31-08-2008 - 26+1 (spoedkeizersnede onder volledige narcose) - Daan (Abraham) en Luuk (Willem) - 805 en 840 gram. Maaike - Bevallen 14-10-2008- 37+0 weken - Babette en Bodhi - 2240 en 2580 gram. Helena1977 (Ellen) - Bevallen 12-01-2009 - 33+3 (geplande keizersnede) - Lex Evert en Midas Klaas - 2110 en 1120 gram. Margit76 (Margit) - Bevallen 25-04-2009 - 29+4 (natuurlijke bevalling, onvolkomen en volkomen stuitligging) - Merle en Linde - 1161 en 1252 gram. Ylaisa - Bevallen 05-06-2009- 34+5 (keizersnede) - Britt en Steijn - 2100 en 1950 gram - beide 44 cm. Angelbaby - Bevallen 15-06-2009 (keizersnede)- 32+0 - Roan Q. en Rens M. - 1655 en 2150 gram - 42 en 46 cm Karel1978 - Bevallen 24-07-2009 - 31+4 - Romy en Sofia - 1460 en 1650 gram. KristaB (Krista) - Bevallen 01-08-2009 - 36+1 (vaginaal met pijnbestrijding en hulpmiddelen, hoofd en stuitligging) - Marcus en Lucas - 2980 en 3055 gram. Kar76 (Karlijn) - Bevallen 24-09-2009 - 39+6 (vaginaal, hoofd en volkomen stuitligging) - Mette en Bjarne - 2965 en 2765 gram (ook moeder van Sverre, geboren 11-07-07) Okki - Bevallen 30-10-2009 - Berend en Thirza (ook moeder van Krijn) Jeetje - Bevallen 20-11-2009 - 39+0 - ( vaginaal, hoofd en volkomen stuitligging) -Thijs en Daan - 2940 en 2920 gram (ook moeder van Bas 1-7-2008 ) Nikkie80 - Bevallen....- Tycho en Sanne. Eleni - Bevallen 21-12-2009 - 34+6 (1e vaginaal en 2e keizersnede) Mason en Ayden Blubje - Bevallen 12-01-2010- Britt en Jesper Luca - Bevallen 28-01-2010 - 37+5 (spoedkeizersnede bij dubbele stuitligging)- Tristan en Rafael - 3450 en 3200 gram. Boba80 - Bevallen 07-02-2010- 34 wkn (spoedkeizersnede i.v.m. Hellp-syndroom, Hoofd en Stuit ligging)Bas en Wim - 1280 en 1930 gram Marye - Bevallen 17-02-2010 - 36+1 (Sterrenkijker vacuumverlossing en Stuitligging) Pepijn en Florine - 2600 en 2450 gram Minke - Bevallen 24-02-2010 - 37+1 - Isabelle en Joachim (al moeder van 2 zoons '07 en '03) Linda - Bevallen 09-03-2010 - Evy en Timo Lindavnr - Bevallen 10-03-2010 - 38+1 (ingeleid, natuurlijke bevalling, beide hoofdligging) - Daan en Jesse - 2505 en 2765 gram Habibas (Rianne)- Bevallen - Nynke en Bente Calani - keizersnede ivm dubbele stuit - premature arbeid - Delphine & Alexandra - 1877 en 2133g op 34w 2/7 Sylvia009 - bevallen 21-05-2010-keizersnede dubelle stuitligging Luuk en Sanne 2624 en 2352 gram 46 en 45 cm lang 37 weken en 5 dagen (al moeder van Mathijs 28 april 2008 geboren)
Gelukkig maar! Hopelijk knappen ze snel op....maar wanneer krijgen ze die prik dan? Wij moeten in september weer...zou het dan zijn?