Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Krista, Proficiat met Lucas en Marcus!!!! :D:D:D

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ habibas: Ohw....weer 3 dagen :(... jeetje.
    Wat voor werk doet ie eigenilijk?

Kan me voorstellen dat je er nu als een berg tegen op ziet. Gelukkig is het de helft korter deze keer!

Heb je al een keer de Ha gebeld voor Bente?

@ hier: sorry meiden dat ik niet echt veel post...ik lees trouw mee hoor :)
    Eigenlijk weinig bijzonders hier. Kids lijken in een sprongetje te zitten want ze zijn al dagen achtereen 's middags of 's avonds een uur of 2 ontzettend aan het krijsen. Kunnen dan ook niet getroost worden door ze vast te houden, wandelen, liggen, zitten.. tis allemaal niet goed.
    En daarna zijn ze weer lief.
    Naja, ze kunnen in ieder geval niet in 1 keer meer, dus ze zijn er nog niet door :p (Als ze er tenminste in zitten, haha. Heb dat nog nooit gemerkt bij vorige sprongetjes dus ben wel benieuwd.)

Verder gisterenavond heeeeerlijk op stap geweest samen met mn vriend. Schoonouders laten oppassen en wij lekker uit eten en biosje gepikt. Dat was genieten zeg!!
    Hebben we echt ff nodig, tijd samen.
    Ondertussen hier ook sinds een maandje of anderhalf een beetke het ik-heb-niet-zoveel-zin-meer-in-seks-probleempje.
    Heeft ook te maken met een schimmelinfectie die ik ondertussen gehad heb (pff, wat een gedoe.. nog nooit gehad.. maar lijkt nu zo ongeveer over te zijn na een zalfje), waardoor we niet konden, maar ik merk ook dat de behoefte veel minder is.
    Herinner me dat veel van jullie dat ook hebben/hadden.
    Ben er vaak echt te moe voor, dan wil ik niets liever dan lekker slapen.
    Maar mn mannetje niet, die is er niet zo blij mee..maja..ga niet tegen mn zin in doen.
    Naja, herkenbaar waarschijnlijk, maar baal er wel van. Hopelijk trekt het gauw iets bij, Misschien toch maar mezelf er even een paar keer toch toe zetten, haha.
    Als we dan eenmaal bezig zijn (haha) vind ik het wel super fijn hoor, maar gewoon..het beginnen aan..heb ik niet zo'n zin in.

Nou, tot zover mijn verhaal :). ben op het werk, hard aan het werk zoals jullie merken ;)

3. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Luca, lijkt me vervelend als je man alleen naar anderen heel sociaal is. Ik kan me voorstellen dat dat tegenvalt, ook al wist je het voor je ging trouwen. Hij moet je natuurlijk niet als een vanzelfsprekendheid gaan zien.

Jeetje, wat een ontzettend leuke foto's zag ik voorbij komen op hyves! Echt een leuk gezinnetje zo bij elkaar.

Adi, wat spannend joh, je huis te koop! Die speelkamer komt steeds dichter bij, haha!! En wat leuk dat je kinderen met elkaar spelen! Doen Lex en Midas ook hoor. Ik denk dat dat aan meerlingen ligt.

Hanneke, heel veel sterkte in het ziekenhuis. Ik hoop dat je er vééél happier en beter uitkomt. Dikke knuffel voor jou.

Habibas, ik kan me voorstellen dat je er van baalt dat je vriend weer weg moet. Berry is ook regelmatig weg voor zijn werk, dus ik kan me er iets bij voorstellen. Wat ik wel prettig vond is juist het alleen zijn met de kinderen. Ik ben altijd al de hele dag alleen met ze, dus heb zo mijn eigen ritme met de kinderen. Als ik daar de hele dag iemand anders bij heb, dan wordt ik doodmoe :).
    Ik vind het leuker om dan gewoon lekker bij mijn ouders op bezoek te gaan of daar te gaan eten met de jongens als Berry weg is. kan ik 's avonds gewoon lekker weer naar mijn eigen huis. Jongens in bed en lekker tv kijken. Enneh dat nachtvoeding-verhaal is pittig. Gewoon overdag even lekker gaan liggen met je meiden. Scheelt echt enorm.

Linda, wat goed dat je af en toe even tijd inroostert voor jullie samen. Dat seks-verhaal klinkt me bekend, alleen had mijn man er ook geen zin in. Beide te moe. Op een gegeven moment kozen soms ook maar overdag momenten uit als we samen thuis waren en de kinderen sliepen. Dan waren we nog niet zo moe :)

Hier gaat alles z'n gangetje. De rust is weer een beetje teruggekeerd hier in huis, na de logeerpartij van vorige week. Volgende week nog 1 keer logeren en dan is het voorlopig weer afgelopen. Gelukkig zou ik bijna zeggen, want Lex raakt er vooral behoorlijk van van slag. De logeerpartij weigeren ligt wat gevoelig, helaas. maar is voorlopig voor een hele poos wel de laatste.
    Vannacht was de eerste nacht deze week dat ik er alleen even uit moest om Midas zijn speentje te geven. Dat is wat mij betreft een hoera waard!

4. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Silvia, wat leuk datg je kindjes zo lekker lachen! En spannend dat ze straks voor hetg eerst naar de oppas gaan en jij sinds lange tijd weer kan gaan werken. Kan me voorstellen dat het dubbel voelt, had ik ook heel erg.

5. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Krista: Beetje laat maar nog gefliciteerd met Marcus en Lucas! Hopelijk was het een leuke dag!

Helena: Fijn dat het allemaal weer lekker rustig is. Voel jij je ook nog goed? Nog minder dan een week tot de echo toch? SPannend!

Habibas: Fijn dat VL weer thuis is, maar wel vreselijk balen dat hij weer voor 3 dagen weg moet! Hopelijk zijn de meiden dan wel beter in hun hum. Dan is het net wat makkelijker voor je denk ik zo...

Karlijn: Hoe is het op je nieuwe werk? Druk zeker? En zijn de kids helemaal gewend in het nieuwe huis?

Hier: Pepijn z'n eerste tand is door. Bij Florine is nummer 8 sinds gisteren door. En we zijn van de potjes af, maak nu alles vers, moest eerst even settelen. En ze eten echt alles op. En ook klontjes maakt ze helemaal niks uit. Heerlijk om ze steeds zo te zien smullen!

6. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Hey dames,

Even spuien hoor.
    Ik zit er echt een beetje doorheen vandaag. Ben vanmorgen even een stuk gaan lopen met de jongens en was zo doodmoe! Ik trek het gewoon niet meer bij. Daarbij ben ik gewoon niet gezellig, geen leuke moeder. Ik spring bij het minste of geringste uit mijn vel, heb echt geen geduld met de jongens.
    Er komt niks uit mijn handen en de jongens voelen gewoon dat er iets anders is. Ze zijn heel ondeugend.
    Vanavond is Berry weer laat thuis, BBQ op zijn werk, dus ik sta er weer eens de hele dag alleen voor. Normaal geen probleem, maar die stomme hormonen zitten me danig in de weg.
    Vanavond kreeg Midas op de commode zijn poepluier te pakken en smeerde de inhoud aan de muur. Daar schrok ik zo van dat ik heel hard tegen hem schreeuwde. Lex schrok weer van mij en zette het op een huilen. Kon hem heel moeilijk troosten. Uiteindelijk is hij toch in slaap gevallen. Ik voel me dan zóó schuldig. Die jongens hebben een stabiele moeder nodig...
    Nou ja, ik zal wel eens megt Berry overleggen. Misschien dat hij maar gewoon thuis moet blijven totdat ik in mijn tweede trimester zit... Of misschien zijn het toch de zenuwen voor de echo en is het volgende week over :)

7. adi

adi Niet meer actief

Helena, een hele dikke knuffel vanaf hier hoor. Ik heb echt diep respect dat jij deze 'zware' zwangerschapsperiode doorstaat met twee kleine dreumesen. Mij kon je opvegen met 8 weken zwangerschap, ik ging om 18.00uur helemaal uitgeteld naar bed, en ik had al niks gedaan overdag.
    Echt, petje af, en zorg ook goed voor jezelf! Kun je niet met Berry overleggen dat hij de zorg voor de jongens de eerste semester wat meer op zich neemt? Ik bedoel, zou het bijv heel erg zijn als hij die bbq had gemist zodat jij op tijd naar bed kon? Gewoon even een tijdje prioriteiten stellen, en als je je echo hebt gehad en de 12 weken voorbij bent, zul jij je ook wat beter voelen.
    Hele dikke knuf meid!

Marye... kijken ze bij het CB niet met enorme verbazing naar Florine? 8 tandjes met 5 maanden!!! wooow, ze komt er wel heel snel vanaf zo :), op haar eerste verjaardag kan ze mooi van kipvleugeltjes smullen ;)

Habibas, weer een aantal dagen alleen, phoe phoe... lijkt me inderdaad erg zwaar.

Ik ben nu officieel de hele maand op vakantie, maar zo voelt het niet echt. Al onze hulptroepen zijn weg, beide ouders en mijn poetsvrouw. Ik heb dus geen oppas, helemaal niet, en alle schoonmaakwerk moet ik ook erbij doen. Nu klink ik als een zeikerd, maar met die drie piraten van ons + een man die veel overuren maakt en 6 dagen pw werkt hou ik geen seconde over. Dus een zware vrije maand ;)

Oh, en Melisa en Aldin hebben vandaag beide ineens koorts. Diyana is net ietsje rustiger, want de boventanden zijn doorgekomen, maar nu gaat het feestje blijkbaar verder met de andere twee ;)

O ja, en wat goed nieuws. Onze luikont Diyana staat LOS!!! Ik kon mijn ogen niet geloven, en ze loopt zo stevig achter de poef aan (dat vindt ze fijner dan een loopwagentje). Ze durft nog net niet aan één hand te lopen, maar ik gok dat het niet lang meer zal duren. Hahaha, en ik maar klagen dat ze helemaal niks kon maandenlang ;)

8. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    We hebben een nieuwe tweelingmama erbij Jane en 1983 is gisteren bevallen van haar twee dochters Elize en Naomi 1800 en 1900 gram
    moeder en dochter maken het goed zover bekend

Jane van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie wondertjes......

9. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Helena een dikke knuf voor jou omdat je je zo rot voelt.....
    ik denk echt dat het door de hormonsters komt hoor.
    Toen ik net zwanger was van onze 2-ling moest mn arme man en zoontje het ook ontzettend ontgelden:( mn Man wist er wel mee om te gaan maar mn zoontje snapte niks van zijn mama .....zooo zielig...
    maar ik kan je zeggen dat het minder word je blijft natuurlijk druk met de 2-ling en dat terwijl je harstikke moe bent maar je vind vanzelf een manier om er mee om te gaan en toch quality tijd te hebben met de kinderen en tegelijk te genieten van je zwangerschap.
    Ga nu niet denken dat je geen lieve of leuke moeder bent want volgens mij ben je dat echt wel... je hebt nu gewoon een samenloop van omstandigheden en die hormoontjes doen nu eenmaal rare dingen met mensen... hou gewoon voor jezelf in de gaten dat je weet dat je normaal zo niet bent en probeer te genieten van je zwangerschap en alles daar omheen..

knuffelllllllllllllllllllllllllllllllllll

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Helena: sterkte hoor :( Stomme hormonen ook.... grrr :x Ik denk dat de spanning ook wel meewerkt in dit geval. Wanneer heb je de echo precies? lekker aan manlief vragen of hij meer thuis is hoor...Een bbq kan altijd nog wel!

Adi: Wat goed van Diyana!! Knappe meid :) Sofia wilde ook heel lang niets, terwijl Romy al lang kon staan, en vanmorgen ineens...hoppa daar ging ze :) Romy staat af en toe ook los, maar dan heeft ze het zelf niet in de gaten en zit ik met ingehouden adem te kijken :)

't gaat snel nu ineens he!

Jane: Proficiat!!!!!

Marije: heerlijk dat ze zo lekker eten! Zelf gemaakt is ook veel lekkerder en leren ze beter met stukjes om te gaan... Na de eerste verjaardag is het ook ideaal dat ze echt alles mogen hebben...

11. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Adi, wat gaaf van Diyana! Inderdaad wel een verrassing dat uitgerekend zij als eerste gaat staan! Maar daarom misschien wel extra leuk.

Karel, wat stoer dat jouw beide meiden dit nou gaan doen! Ik kan me voorstellen dat je af en toe met bonzend hart kijkt als Romy los staat, maar geloof me, dat hart gaat in de klimfase nog wel een slagje harder bonzen, haha!!

Dank allemaal voor het hart onder de riem. Ik voel me vandaag al weer wat beter. Ben lekker thuis gebleven met de jongens want ik moet vanaf vanmiddag werken.
    Dat scheelt toch echt wel. Mijn schoonouders komen vanmiddag oppassen. Mogen die lekker weer met ze wandelen :)
    De echo is trouwens as maandag. Ik heb er allemaal wel een goed gevoel over, voel me heel zwanger, maar gewoon, die onzekerheid hè?
    Ik heb trouwens een nieuwe tactiek met de jongens. Ik zit nu met de laptop in de achterkamer aan de eetkamertafel, zij spelen in de voorkamer. Gaat hardstikke goed. Als ze het gevoel hebben dat ik niet constant op ze let, spelen ze heel lief, haha!

12. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Helena: Fijn dat je je nu weer iets beter voelt. Maar kan me voorstellen dat het met die vermoeidheid en hormonen soms echt wel wat teveel is. Lekker aftellen tot maandag, komt vast goed!

Adi: Wat super knap van Dyana!Beterschap voor Melisa en Aldin
    Vorige keer was ik op het Cb toen had zenet haar eerste tand. Nu moeten we over 2 weken weer, dan zullen ze wel ineens verbaasd op kijken. In 2,5 maand 7 tanden erbij :D

Karel: Lijkt me idd heerlijk wanneer ze alles mogen en lekker met de pot mee kunnen eten! Maar alles op z'n tijd! :)

13. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Héél herkenbaar!! :D
    Van mij ook nog even een hart onder de riem!! Hou je taai hoor! Zoals de anderen al schrijven is het misschien wel heel verstandig om even met Berry te overleggen. Het is ook niet niets om in je eerste zwangerschapstrimester zoveel alleen voor 2 peuters te moeten zorgen. Maar je kunt het, want je bent een kanjer!!
    (Ik word wel een beetje 'bang' als ik jouw verhaal zo lees... Hoe zal het gaan als ik straks ook zwanger ben...? ;)8))

@de rest; Zelfs in m'n vakantie lees ik nog stiekem mee hoor, maar reageren vind ik dan weer wat teveel van het goede... ;)

Ego; Het is hier nog steeds heerlijk!! De jongens vermaken zich prima en liggen iedere avond uitgeteld in hun bedjes (papa en mama overigens ook... ;)). Vandaag is een wat mindere dag, daarom gaan we na hun slaapje vanmiddag naar een binnenspeeltuin. Ben heel benieuwd hoe ze dat gaan vinden.

Nou meiden, veel sterkte voor iedereen die dat nodig heeft en ik blijf even op de achtergrond meelezen! ;)

14. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Helena: sterkte meid en je moet je echt geen slechte moeder voelen hoor!!

@Adi: beterschap voor jouw kids!

@Marije: goed hoor alles vers maken! Dat zijn we hier ook van plan, maar wsl wachten we met bijvoeding tot 6 maanden.

@Ego: hier gaat het bagger. Nynke net 39.4 koorts en ze spuugde net haar hele fles over me heen! Ik heb het nog nooit zien gebeuren, maar het kwam zelfs door haar neus naar buiten. Zo zielig!:( Misschien zo toch maar weer de huisarts bellen......maar ja.....ze plast nog goed en dit is de eerste fles die eruit komt, de rest heeft ze helemaal leeggedronken.

En nu ligt Bente te piepen, terwijl ik Nynke eindelijk rustig op mijn borst heb.............Het houdt maar niet op.......:(

15. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Haha Jipper, be afraid, be very afraid!!:D. Nee hoor, over het algemeen is het goed te doen. Zeker denk ik als je kindjes wat ouder zijn, zoals de jouwe straks zijn.

Habibas, sterkte meid. Dikke knuffel!

O, een huiler boven. Werk aan de winkel!!!

16. zijn er nou 2 topics met 2 ling mama's

ik word ook een tweeling mama. hihi..

groetjes yippie

17. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    gefeliciteerd yippieajee

hier schrijven de mama's die al bevallen zijn en dat andere topic is voor de as mama's die nog gaan bevallen :D

18. adi

adi Niet meer actief

van harte gefeliciteerd met je bijzondere zwangerschap!!!

Deze topics is voor de mama's van tweelingen, in die andere kletsen de meiden die zwanger zijn van een tweeling.

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Jane, proficiat met de geboorte van je 2 dochtertjes!!!

en even een hele dikke knuffel voor habibas...wat maken ze je het even moeilijk :(.
    Hopelijk zijn ze voor zondag, als je mannetje weer weg moet, beide weer als vanouds..

20. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Haha, Helena, het is voor mij nog heeel ver weg, maar ik vind het ook maar eng :):)
    Fijn dat je je alweer iets beter voelt. Ik ben het met de andere dames eens dat de fijnste oplossing is dat jouw man even iets meer op zich neemt. Zwanger zijn is iets wat je soms samen moet opvangen.
    Spannend maandag! Laat je snel wat weten? :)

Wat leuk, de voor- en achterkamer :D. Hier staat bij ons de box in het eetgedeelte (of achterkamer) en ik zit meestal in het zitgedeelte van onze zitkamer. En ik ben ook al heel tevreden over hoe onze jongetjes zelf kunnen spelen, zonder steeds mama nodig te hebben :D. Als ze geen tandjes pijn of sprongetjes gejengel hebben ;)

Hebben de oudere tweeling-mama's eigenlijk een aparte box per kindje of een grote box voor beide? Soms denk ik nu al aan een tweede box. Lijkt me beter voor de ontwikkeling van de motoriek (en later voor andere dingen).

@Habibas: sterkte hoor! En ik herken het nu maar al te goed (twee kindjes tegelijk moeten helpen en het even slecht trekken). Ik hoop dat jouw Nynke zich snel beter voelt en Bente niet te veel aandacht nodig heeft.
    En dat jouw man weer weg moet, poeh, ik heb er respect voor hoor! Ik vond het al een ramp toen Lucaman 1 nacht weg was toen de kindjes 5 weken waren :).

@Hier: Vooral Tristan is in een MEGA sprong momenteel. Hij kan iedere dag meer, maar is echt zo'n lastpak nu. Veel gehuil en ik ben maar onzeker of het ligt aan het voedsel (maar de ontlasting gaat goed en zijn huidje is prima en hij heeft geen buikpijn). Maar hij is zo onrustig!

Nou, ook dit gaat over en dan zijn mijn engeltjes weer terug :).

@Adi: Hmmm, vakantie is dus niet helemaal de rust die je hoopte te krijgen. Wat rot :(
    Is het mogelijk dat je een paar dagen weg gaat met Adi-man? Ik kan me voorstellen dat dat de rust kan geven die misschien toch wel belangrijk is voordat je nieuwe baan begint (dat kost dan ook weer de nodige energie).

@Jipper: wat fijn dat jullie zo aan het genieten zijn! :D

@Yippieajee: gefeliciteerd. En wat de andere dames zeiden: het tweelingtopic is vooral voor zwangeren, tweelingmama's voor de mama's en er is zelfs nog een derde topic inmiddels voor de mama's van oudere tweelingen (weer andere zaken die er dan wpelen natuurlijk).

@Marye: wow, wat apart zeg, dat Florine zo hard gaat met de tandjes! En Pepijn nu ook.
    Haha, we hebben er hier nog maar drie opgeteld :):p

@Lindavnr: beetje laat, maar lekker dat je het weer even fijn hebt gehad met Lindavnr-man :)

Deel Deze Pagina