Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Kijk eens naar die wimpers van de beauty!! Super! Inderdaad een beauty en een (beauty)boef ;)
    Ze lijken idd erg veel op elkaar! Meestal is dat toch niet zo bij een jongen/meisje?

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Brunette ik las net je opmerking over het prikken op het andere forum... Het komt er dus eigenlijk op neer dat niemand weet wat precies te doen..corrigeren of niet... Dus eigenlijk maar eigen gevoel volgen?

3. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    De neonatoloog zei letterlijk: We weten niet of je de feitelijke of de gecorrigeerde leeftijd moet aanhouden. We denken de gecorrigeerde. Daarom zou dat ook ons advies zijn.

Dus idd: ze weten het eigenlijk niet precies.
    Mijn eigen gevoel was om hun leeftijd te corrigeren, dus ik ben wel blij dat de arts ook in die richting dacht. En ik heb gelukkig een lieve huisarts die eraan mee wil werken om mij en mijn partner te prikken, en dan volgende maand ook de kindjes.

4. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Wat betreft de foto: grappig dat jullie allemaal vinden dat ze op elkaar lijken. Dat vind ik zelf eigenlijk helemaal niet. Als je de hele dag bij ze bent, ga je natuurlijk ook vooral de verschillen (ook in karakter) zien.

@Margit:
    Weer aan het werk? Zo te lezen best pittig.
    Hoeveel dagen werk je? En zorgt je moeder steeds voor de meiden of gaan ze daarnaast ook naar de opvang?

Ik ben voorlopig nog full-time thuis, met volledig ouderschapsverlof. Het bevalt me goed, maar ik verheug me wel extra dubbel en dwars op "uitjes". Morgen ga ik met wat vriendinnen naar de bioscoop, daar is ladiesnight. Dat wordt eens per maand georganiseerd, een leuke film, allemaal kraampjes waar gratis samples worden uitgedeeld etc. Na afloop krijg je ook een goodiesbag mee. Het schijnt heel leuk te zijn. Morgen draait de voorpremiere van de film Komt een vrouw bij de dokter dus dat wordt vast heerlijk janken!

5. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Karel, goed idee om deze club te openen. Ik vond die andere ook niet echt handig.
    Natasja, mocht je nog meelezen dan kan de andere club wat mij betreft dicht hoor!

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    welke bedoel je dan? Heb je een linkje?

7. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Brunette: dat klinkt goed zeg, zo'n Ladiesnight, ga eens kijken of ze dat hier ook hebben!

Ik ben 13 nov weer begonnen met werken, na 6,5 maand thuisgeweest te zijn. Ik ga 3 dagen werken, maar ben nu eerst op arbeidstherapeutische basis begonnen. Eerste week 4 uur per dag en dan per week een uur per dag meer. Vind het idd best pittig zoals ik al schreef. Maar ik was er op zich wel aan toe om weer te gaan werken, ben er ook niet helemaal voor in de wieg gelegd om thuisblijfmoeder te zijn. Maar de combi mama-werken is best lastig. Fijn dat jij volledig ouderschapsverlof kunt opnemen, krijg je doorbetaald? Dat is wel lekker! Zou ik denk ik ook gedaan hebben, als dat bij ons kon (maar is helaas onbetaald...).

Mijn ouders passen tot het eind van het jaar 2 dagen in de week op (en mijn vriend heeft een dag papadag en ik ben dus 2 dagen thuis), vanaf januari komt een tante van mijn vriend 2 dg/week oppassen. Op advies van onze KA gaan ze het eerste jaar niet naar een KDV i.v.m. alle rondvliegende virussen. Gelukkig hebben we het zo kunnen regelen. Moet zeggen dat ik het ook wel erg prettig vind dat ze thuis opgevangen worden. Geeft hen meer rust en regelmaat en ons ook. Ik hoef me niet af te vragen of het wel goed gaat op het KDV, want ik weet dat ze thuis in vertrouwde handen zijn. Jij had toch ook het advies gekregen om ze het eerste jaar niet naar een KDV te brengen?

Krijgen J&J trouwens ook de Synagis-injecties tegen het RS-virus? Hier worden ze morgen weer geprikt, arme moppies... maar wel erg fijn dat het bestaat!

Over de Mex. griep: begin me er langzaam maar zeker maar bij neer te leggen dat er geen eenduidig advies is. Ik ga het advies van mijn KA en neonatoloog maar opvolgen en dat is niet corrigeren. We gaan dus gewoon donderdag naar de huisarts met de meiden voor de vaccinatie.

Over de gelijkenis: tegen ons zegt ook iedereen dat onze meisjes zo op elkaar lijken, maar ik zie zelf ook duidelijke verschillen, wat jij ook al zegt. Maar wij maken ze natuurlijk de hele dag mee en zien ook de verschillen in karakter.

@ Karel: hoe is dat bij jou eigenlijk, met een 1-eiige tweeling? Kun jij ze zelf goed uit elkaar houden (kan me herinneren dat je je daar nog zorgen over maakte toen je nog niet bevallen was :)) en hebben Romy en Sofia ook echt verschillende karakters of lijken ze daarin ook erg op elkaar?

8. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Helena: hoe gaat het bij jou met het weer opbouwen met werken? Volgens mij heb je er wel iets over geschreven op het andere forum, maar dat heb ik niet helemaal goed bijgelezen (en ga ik ook niet meer doen, nu we dit forum hebben).

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hoihoi!! Heb de weg ook gevonden hoor! Dit is inderdaad handiger dan de club en fijn dat we dan niet meer alle 'zwanger-zijn-verhalen' hoeven te lezen. Daar ben ik een beetje klaar mee...(dat bedoel ik niet lullig hoor!!) Maar dat gevoel herkennen jullie blijkbaar, anders was dit topic er nu niet geweest! :D

Over de vaccinaties; ik begrijp nog steeds niet waarom jullie zo graag de leeftijd gecorrigeerd willen hebben (en waarom een arts dat dus ook adviseert). Dat gebeurt bij de normale vaccinaties ook niet, vanwege de opbouw van het afweersysteem, wat na de geboorte op gang komt. Dus ook als kinderen (veel) te vroeg geboren worden. Maar goed, onze jongens zijn al ouder en ik corrigeer hun leeftijd sowieso niet meer. Dat doen ze alleen nog in het Sophia.

Vanmiddag trouwens met de jongens om de eerste prik geweest. Ze moesten vreselijk huilen. Het zijn echt gemene prikken. Maar gelukkig was het al snel weer goed. Maar de blik die Daan worp op de mevrouw die prikte loog er niet om... :D

@Brunette; Wat een plaatjes die twee van jou! Echt supermooie, ontdeugende kindjes. En ze lijken inderdaad op elkaar.

@Margit; Ik hoop dat je je snel weer beter voelt en dat je meiden ook snel weer opknappen. Hou je taai hoor.
    Wat je schrijft over concentratie e.d. op je werk, dat herken ik heel erg. Dat heb ik nog steeds!!

Moet nu snel een jongetje troosten. Later meer!!

10. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Jipper: ik wil niet persé dat er gecorrigeerd wordt, ik wil alleen dat er een duidelijke lijn is: wel of niet corrigeren. En ik vind het heel erg vervelend dat de ene KA het ene zegt en de andere het ander. Waardoor ik als moeder niet weet wat nu het beste is voor mijn kind. Als een KA het al niet weet... maar ik heb me er nu bij neergelegd, we gaan gewoon donderdag voor de vaccinatie.

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

JA dat klopt inderdaad. Nou ik kan ze goed uit elkaar houden hoor..mijn man heeft daar meer moeite mee :) We trekken ze nooit dezelfde kleren aan, dus dan wordt het al wat makkelijker. En ik let op vreemde dingen zoals een plekje hier en daar, en Romy heeft een krul op haar voorhoofd en Sofia niet.
    En ja verschil in karakter zie ik heel goed! Sofia is echt een meisje-meisje. Meteen gaan krijsen als ze haar zin niet krijgt en zij kan ook heeeel dramatisch doen! Romy niet...

Ik heb toch verteld dat we wat eet-problemen hadden met de meiden? Kom ik bij de opvang, zegt die meid; Ja ik heb eens een andere speen gepakt want ik had het idee dat Sofia niet goed kon zuigen. ik zeg ja dat klopt. Ze smakt een beetje maar echt zuigen doet ze niet... Nou, een andere speen dus en probleem opgelost... voel me nu wel een beetje dom. Achteraf herrinner ik me dat Noor me er ook al eens op gewezen had :) Morgen maar meteen nieuwe spenen kopen...

Jipper inderdaad. Die "ik ben zwanger en heb last van maagzuur" verhalen was ik ook een beetje beu :) Maar goed, zij kunnen straks zo doorstromen naar dit forum :)

12. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Hoi dames,

Die mex. griepspuiten zijn inderdaad gemeen. Ik heb drie dagen last van mijn arm gehad en het spul brand er gewoon in. Ik hoor er meer mensen over, maar ook veel mensen die nergens last van hebben gehad. Gewoon domme pech bij mij denk ik. Lex en Midas moeten vrijdag. Gelukkig is Berry ook vrij, kunnen we even samen.

Margit, het gaat met mijn werk weer wat beter. Ik zit er nu weer in. Ik kan me weer concentreren, heb de boel weer op een rijtje. Moet ook wel, aangezien ik een coördinerende functie heb en geacht wordt alles aan te sturen en overzicht te houden.
    Ik heb na mijn zwangerschap ook echt last gehad van dat leeghoofd-syndroom :D. Nu na meer dan 10 maanden heb ik eindelijk het gevoel dat ik weer een beetje mezelf begin te worden.

Haha, Karel, wat een grap met die speen. Ik vind het altijd weer een heel avontuur, uitvinden wat werkt voor je kinderen.
    Mijn fiets heet trouwens MPB van Gazelle. Volgens mij vroeg je er een tijdje geleden naar. Hij is superfijn.

Spelen jullie kindjes trouwens al veel samen? Bij ons begint het steeds meer te komen. Het is zo leuk om te zien hoe ze op elkaar reageren. Ze liggen soms bovenop elkaar, maar dat maakt ze geen bal uit. Ze kunnen heel veel van elkaar hebben.
    Midas heeft ondertussen al het beginsel van tandje nummer twee! Hij is er zelf wel van onder te indruk. Hij voelt de hele tijd in zijn mond, haha. Hij is de laatste dagen ook erg blij met zichzelf. Soms ligt hij even alleen in de box of zit hij alleen in de stoel en dan moet hij erg om zichzelf lachen, de grapjas.
    Lex gaat enorm hard de laatste dagen. Hij is ook behoorlijk onrustig geweest 's nachts de laatste weken. Deze week ging hij vanuit lighouding dmv zijn buikspieren zitten! Krachtpatsertje! Hij probeert zich nu op te trekken aan de tralies van de box. Kruipen kan hij nu echt bijna, maar het lijkt alsof hij de lol erin is verloren nu hij zich gaat optrekken.

De laatste week hebben we wel problemen met hetg eten van de jongens. Ze spugen erg veel. Elke dag komt er wel bij 1 van de jongens een maaltijd uit. Ik kan ook niet precies achterhalen wat er gebeurt. De ene keer zitten ze overduidelijk hard te persen op een drolletje en komt het eten er aan de bovenkant uit, de andere keer verslikken ze zich en spugen met het hoesten... Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee aan moet. Misschien geven we ze te veel of te grote stukjes, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen. Ze krijgen hetzelfde als een paar weken geleden en toen bleef het wel binnen.
    Weet iemand of het ook kan komen doordat ze tandjes krijgen?

13. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    'k heb geen idee Helena, maar het zou natuurlijk goed kunnen. Dat ze misschien niet goed kunnen kauwen/slikken en dat het dan toch eruit komt... Anders bel je het CB even?

Ik heb vanmiddag m'n prik gehad voor de MG maar nergens last van gehad. Wij zijn trouwens helemaal niet gecontroleerd en hadden geen oproepkaart. Dus als iemand nog een prikkie wil hebben.... ;)
    Vond het trouwens wel heel erg om die krijsende kinderen te horen...was blij dat Romy en Sofia niet hoefden!

Goed dat je het zegt van die fiets, want ik moet nu echt een nieuwe!! Brr, was in staat om hem onderweg in de bosjes te fli**** maar ja, dan moest ik verder lopen en had daar ook geen zin in :)

14. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Heb nog even een paar foto's in mijn album gezet van mijn twee kleine pietjes, hihi.

15. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Margit; Ik hoop dat je begrijpt dat het geen aanval was... Ik las het nog even terug en misschien kwam het er wat rotter uit dan ik het bedoelde. Het is me nu wel duidelijk waarom je het graag wilt weten. Het is altijd vervelend als mensen, waarvan je denkt dat ze experts zijn, elkaar tegen gaan spreken.
    Ik twijfel nog steeds, nu ze de prikjes al gehad hebben, of we er wel goed aan doen. Maar dat heeft niets met hun leeftijd te maken. Ik haal me allemaal rare dingen in m'n hoofd... ;)

@Helena; Gaaf dat ze zich zo aan het ontwikkelen zijn. Zal zo je album nog eens even bekijken. Geweldig als ze samen gaan spelen hè? Hier hebben ze ook zo'n periode gehad dat ze constant over elkaar heen kropen. En dat doen ze nog steeds wel eens. Maar ze zijn elkaar nu vooral aan het 'aflebberen'... :D Lekker likken met snot en slijm. Heerlijk! Ik mag er af en toe ook van genieten... ;) En is het bij jullie ook zo dat ze, hoe groot de ruimte die ze hebben ook is, toch altijd heel dicht bij elkaar gaan spelen? Hier wel. Het liefst bij elkaar op schoot... ;)

Ze hebben wel last van de prikjes hoor. Daan wilde vanavond zijn fles niet (mijn schoonmoeder paste hier op, omdat wij allebei sporten op dinsdagavond). Straks nog maar eens proberen of hij nog wat wil drinken. En ze waren ook heel hangerig en huilerig vanavond. Arme ventjes... :(

16. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Karel; Het is echt een slim idee van jou. En we zien de aanstaande mama's inderdaad vanzelf hier weer verschijnen... ;)

17. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Neeeeee hier niet inderdaad! Zie hier maar eens :D:

18. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ga straks/vanavond/vanmiddag even goed bijlezen hier, maar wilde even laten weten dat ik jullie gevonden heb! (Thanks Helena, voor de link :D) En dat ik het fijn vind hier verder te kunnen kletsen. Leuk!

En ik kon het niet laten even een foto van mijn dynamic duo te plaatsen.. :D :D Van 20-11.
    Voor meer foto's: karlijnensverre.hyves.nl ;) :D

19. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Superleuke foto Kar!! En je kunt wel heel duidelijk zien dat ze broer en zus zijn hoor! Wat zijn ze al groot, bijna niet te geloven. Ze zien er echt lekker gezond uit hoor!

Deel Deze Pagina