Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL

Gefeliciteerd Tjes!! Knap dat je volledige borstvoeding geeft. Je moet borstvoeding echt op vraag geven en de hoeveelheid voeding past zich aan aan de vraag. Ik kan je lastig advies geven, want ik heb dan wel 6 weken borstvoeding gegeven, maar ik had ook echt genoeg. Ze kwamen bij mij ook altijd om de 3 uur, soms 2.5 uur, dat is in het begin echt normaal. Luca weet hier wel heel veel van, dus misschien kan zij je tips geven.

Succes en geniet van je kindjes!

2. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Tjes!!
    Ook ik geef volledige borstvoeding, en die tijd die jouw twins ertussen laten is echt normaal hoor! Gisteren heb ik ze geprobeerd langer te laten slapen door ze in te bakeren, ook had ik Gio omdat hij erg veel spuugt JBPM door de fles gedaan. Jaivy had ook meer gedronken dan normaal dus ik hoopte dat de nacht voor mij nu wat langer zou zijn, maar helaas. Ze krijgen om 24:00 uur laatste fles en Jaivy werd mooi om 2:50uur alweer wakker en Gio kwam een kwartier later alweer :( Vervolgens sliepen ze om 3:30 weer en werden ze om 6:00uur alweer wakker.
    Inbakeren helpt dus niet... ze hebben blijkbaar echt die voeding nog nodig 's nachts, terwijl ik mijn slaap zo hard nodig begin te krijgen.....

@Linnepinneke; ook gefeliciteerd, en ik hoop dat je kindjes snel thuis komen!

3. Tjes

Tjes Lid

8 sep 2009
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties zo snel!

Een overbezorgde mama ben ik al als ik het zo lees ;)
    Blijkt ook dat ze net gewoon bijna 4 uurtjes hebben geslapen voor dat ze wakker werden!
    Had ze dan wel ingebakerd. Dit doe ik al regelmatig omdat ze beide ontzettend druk zijn met hun armpjes in hun slaap en ze zich zelf dan steeds wakker maken. Merk dan ook als ze ingebakerd zijn ze langer slapen dan als ze gewoon zonder slapen.

Jizzy, wat gebruik jij voor het inbakeren?

linnepinneke, Gefeliciteerd!
    Jij bent nu zelf thuis?
    Als je ze lekker thuis krijgt wordt het nog mooier! Had ik zelf tenminste.. Nu moet je nog veel zorg overlaten en dan mag je lekker alles zelf doen en echt gaan genieten.
    Heb ze nu een dikke week thuis en het is echt heerlijk!

4. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Tjes; ik heb hydrofiele luiers gebruikt alleen de armpjes niet ingebakerd. Had gelezen ergens op het net dat dat voor borstgevoede kindjes niet goed was omdat ze dan niet op de handjes konden sabbelen wat weer goed was voor hun zuigreflex. Maar goed, heb ook niet het idee hier dat ze zichzelf wakker maaien met de armpjes, dit deed mijn dochter trouwens wel ;)

5. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @Tjes, ja ben zelf sinds afgelopen woensdag thuis maar heb superveel zin in dinsdag! Kan echt niet wachten!!!

Mijn jongens krijgen flesvoeding en alles wat ze niet opdrinken krijgen ze via de sonde... Ze dronken zelf niet erg goed totdat ik zelf naar huis moest haha er gaat nu zelfs 3kwart met de fles naar binnen! De rest kan ik nu wel zelf via de sonde geven, als ik dit niet geleerd had, zou ik ze dinsdag nog niet mee kunnen nemen dus heb dat gelijk met 2 handen aangepakt haha

6. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer, sinds de mama's van tweelingpeuters weg zijn, is het hier echt aan het doodbloeden.....:(

Ik heb niet veel puf van alles te vertellen, want het gaat hier gewoon niet lekker. De afgelopen 2 maanden zijn er misschien 5 nachten geweest dat de meisjes hebben doorgeslapen....om moedeloos van te worden.
    En als klap op de vuurpijl is Bente voor de 3e keer in 3 weken ziek. Vannacht heeft ze de hele nacht gehuild... Maar wat er aan de hand is? Koorts en het lijkt ook dat ze pijn heeft. Zo zielig!
    En nu ben ik zo gebroken dat ik de hele tijd wel kan huilen, puur door vermoeidheid.
    Ik moet ook nog vanmiddag met haar naar de HA, Nynke moet mee, want heb geen oppas...... Echt onhandig!

Nu ze even liggen te slapen, ga ik ook even plat.

DOEI!

7. blubje

blubje Actief lid

26 okt 2008
    156
    0
    0
    Overijssel
    hoi allemaal,

tja moet zeggen dat ik hier ook nog maar weinig ben maar dat komt vooral omdat het zo onoverzichtelijk werdt. Er waren zoveel groepjesgesprekken...
    Vond het daarom niet zo leuk meer en niet meer te volgen.
    Ben ook veel op twinsite te vinden...
    Maar hier gaat verder alles lekker, morgen zijn de twins alweer 9 maand...kleintjes worden Groot!

8. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Habibas mischien heeft ze last van groeipijnen?
    Mathijs heeft er ook altijd ontzettend last van en is dan vreselijk vervelend dwingerig en huilen de he;le dag.

Vandaag op controle geweest met Luuk en Sanne
    Luuk woog 7305 gram en is 64 cm lang
    Sanne woog 6920 gram en is 63,5 cm lang
    :D
    Ze doen het super goed zitten op 4 flessen per dag en ik mocht beginnen met bijvoeding maar ja die van ons krijgen al een tijdje hun fruit en groentehapjes en rijstebloem;)

Topic word inderdaad steeds minder geschreven heel jammer.
    komt gewoon doordat de vaste schrijfsters naar het andere topic gegaan zijn :( heel jammer dat het zo uit elkaar valt, maar wel begrijpelijk ook wel want die dames schrijven al heel erg lang met elkaar.

9. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @habibas knuf, jeetje snap dat het je opbreekt, ben benieuwd van da ha zegt, misschien moet je het van jezelf ook even aangeven? xxx

10. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Sylvia, mooie cijfertjes :D

Habibas, wat rot dat je het nu zo moeilijk hebt. En dat je meiden zo regelmatig ziek zijn de laatste tijd. Ik hoop dat het helpt dat je even bij slaapt nu!

Ik denk trouwens dat het ook niet geholpen heeft dat er de laatste tijd zoveel forumproblemen zijn geweest! Wat betreft ons topic.
    En ik mis alle oudere mama's ook hoor, maar ik ben tegelijk blij om weer wat verhalen van hen te lezen zodat ik weer een toekomstbeeld voor over een paar maanden erbij heb ;).

Hier: Alles gaat wel goed eigenlijk. Alleen zijn de mannetjes hier weer eens volstrekt in een tegenovergesteld ritme... Komt doordat we erg drukke tijden hebben gehad en ik dus niet goed heb kunnen sturen op twee slaapjes per dag tegelijk...

Nou, dat komt vast weer goed in de loop van de week en dan gaat het weer helemaal mis in het weekend :p

Nr. 2 was net al stoelen aan het verschuiven, en ik hoor nr. 1 op de babyfoon brabbelen. Werk aan de winkel! :)

11. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Habibas: Heel; veel sterkte voor jullie, wat lijkt me dat vervelend. En die arme Bente, hopelijk gaat ze zich snel weer wat beter voelen. ne kunnen jullie weer eens een normale nacht maken.

Blubje: Fijn tee horen dat alles goed is!

Silvia: Zo ze zijn weer lekker gegroeid. Fijn dat Luuk en Sanne het zo goed doen.

Linda: hoe is het met Timo en Evy?

Luca: Handig is dat he zo'n verschillend ritme. Hopelijk komt het snel weer goed. Wel fijn dat het verder allemaal goed gaat,

Hier: Pepijn nog steeds flink ziek al is hij wel vrolijk gelukkig.Florine ook wat verkouden, gelukkig nog niet zo erg.

12. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Oh, ik heb trouwens nog een vraagje:

Tristan gaat tegenwoordig redelijk op tijd zijn nachtslaap in en hem wakker houden is niet echt een goed optie. Hij wordt dan helaas wakker tussen 5 en half 7 en bedenkt dan dat dat wel een goede tijd is om een slokje te drinken en te gaan spelen.

Wat doen jullie om het ritme van je kind wat te sturen, want hij slaapt nu dus niet helemaal op de goede tijden door ;):)

Marye: sterkte ook met Pepijn. Wat fijn/lief trouwens dat hij wel een gezellig ziek mannetje is.

13. bereke

bereke Niet meer actief

Sorry dat ik hier zo weinig ben. Heb zelfs niet bijgelezen. Maar het gaat hier maar zo zo. Heb een koortsblaar dus moet echt constant mijn handen wassen en monddoekje dragen bij de verzorging. Ben erg bang om ze te besmetten.
    Verder blijken ze beide toch reflux te hebben. Vandaar dat ze waarschijnlijk zo slecht slapen en heel veel huilen en gepakt willen worden.
    We hebben nu andere melk om te gebruiken en hopelijk helpt dit wat. Anders moeten ze medicatie krijgen. Maar ik denk er ook aan om eens naar een osteopaat te gaan met ze.

14. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    hoi

ik ben er ook even weer
    amber had heel veel last van dunne ontlasting en veel huilen
    ze had al speciale voeding omneo maar daar kon ze niet tegen dus weer gewone voeding gaat nu weer goed nog af en toe krampjes daar hebben we infacol voor :D
    en ja thom druk mannetje kan heel moeilijk in slaap komen
    ben ik vandaag met inbakeren begonnen tot nu gaat het goed :D

15. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    hey hallo allemaal,

ik wilde weer een stukje bijlezen (moest nog van een maand terug lezen) en zie nu dat er een hele maand weg is....jammer hoor.

En ik begrijp dat de mama's van oudere kindjes toch naar een ander forum zijn? Ik was nog gebleven bij het stuk dat we een meeting gingen plannen......heb dus blijkbaar nogal veel gemist en kan dat ook niet meer bijlezen, jammer hoor....

Ik zie dat er een aantal nieuwe mama's bij zijn gekomen! Gefeliciteerd allemaal, en welkom!

16. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Jeetje: klopt. Er is een nieuw topic voor meerlingmama's van 1-3 jaar. Dit topic werd zo druk dat niemand nog echt op elkaar reageerde. De meeste mama's kwamen nog even zeggen dat ze het niet meer bijhielden. Vandaar toch een tweedeling. Helaas, maar anders werkte het echt niet meer.
    De meeting is verplaatst naar de lente geloof ik, en 7 nov. zien sommige mama's elkaar op de meerlingdag in de VU

Hoe is het met jou? En met de boys? Iedereen weer beter?

17. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @luca hier hetzelfde met Evy, ze gingen steeds om zeven uur maar we proberen iets te rekken tot half acht maar eigenlijk is ze gewoon kapot. We merken wel dat ze minder slaap overdag nodig heeft dan Timo. Ze hebben nu drie tijden op de dag dat ik ze naar bed doe maar Evy is vaak eerder wakker, ik breng haar dus het slaapje erop ook niet eerder naar bed.

De laatste twee nachten kwam ze om half zeven en vanochtend om 6 uur, dan nog een speentje rekt vaak nog wel ruim een half uur maar dan is ze wakker. Tja op zich niet gek als ze er dus al vanaf 7 uur in ligt. Eerlijk gezegd vind ik het 's avonds ook wel heerlijk om de avond voor ons zelf te hebben en ik heb al zoveel geprobeerd. Wat wel hielp is dat ik ze toch iets warmer naar bed doe nu. Ze hebben nu de winterslaapzak aan want ik vond ze in de ochtend wel erg koud.

18. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0

Dat niet meer kunnen volgen en niet meer kunnen reageren op elkaar dat snap ik wel ja ;) :). Heb er zelf ook al een tijd last van zoals jullie hebben gemerkt.

Is er ook een soort meeting gepland op de meerlingendag van 7 november voor degenen die daar heen gaan? Wij gaan er namelijk ook naar toe en zou het best leuk vinden daar al wat mensen te leren kennen.

Met ons alles goed hoor. De nachten zijn helaas nog steeds drama, alle drie zijn het slechte slapers en helaas kiezen ze ook alle drie een ander deel van de nacht om wakker te zijn :x waardoor er vaak erg weinig slaap voor ons in zit, maar ik kan gelukkig nu af en toe 's ochtends terug naar bed omdat de jongens dan naar het kdv gaan en ik pas later begin met werken. Op deze manier is het redelijk goed te doen.

Hoe is het met jou? Ik zie dat je nog steeds borst geeft! Wat goed! Geen bijters of weigeraars meer?

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @Jeetje: ja dat vreet je wel op al die slapenloze nachten denk ik. Daar hebben wij eigenlijk geen last van maar elke ochtend zo vroeg vind ik soms al zwaar.

Hier zitten ze nu steeds op hun knietjes maar weten dan niet hoe verder. Erg grappig, maar soms ook vermoeiend, vind het soms lastig om steeds weer wat nieuws te verzinnen zo'n dagje thuis.

Vandaag even gewerkt ik had een presentaties voorbereid van een project van mij. Was best zenuwachtig maar het ging allemaal goed alleen vergeet mijn baas helemaal mijn naam te noemen terwijl ik alles heb gedaan, voel je je er toch een beetje lullig bijstaan, was dus wel chagi want ben ervoor helemaal terug gekomen van vakantie maar, ach. Las net in mijn werkmail dat iemand hem daarover ook op aansprak (bcc aan mij) ligt dus gelukkig niet aan mij.

Morgen shoppen samen, kindjes naar kdv. Geheel tegen mijn principes in maar ze zijn op dit moment behoorlijk bewerkelijk en stiekum zijn we flink kapot en zitten we er een beetje doorheen dus het is wel goed even denk ik. Alleen legde ik ze net in bed en dan denk ik nee, ik wil ze niet wegbrengen. Dat is toch wel het nadeel van geen ouders in de buurt anders had ik hun liever blij gemaakt met een logeerdagje.

20. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Linda: hmmm, ik doe Tristan vandaag misschien toch wat warmers aan. Wie weet wat het effect is daarvan, vannacht ook weer van 5 tot 6 's nachts met Tristan gezeten. Grom...

L*llig dat je niet genoemd werd door je baas, maar super dat een collega het voor je opneemt! Dat vind ik best lief :)

@Jeetje: naar dat jullie met drie slechte slapers te maken hebben. Wij maximaal twee, mogen we toch niet klagen.

Wat betreft de meerlingdag 7/11: ik ga niet, maar omdat ik dichtbij woon (heb aan de VU gestudeerd zelfs) kom ik misschien wel langs. Ik weet nog niet of er al een plan is hoe elkaar te ontmoeten, maar als ik me niet vergis zal Boba daar iig zijn, Adi ook, en verder weet ik het niet meer...

De BV is hier helaas vaker kolven dan ik zou willen. Het bijten is sinds een tijdje echt ontdekt, dus dat is niet zo fijn :(
    Maar ik kolf gewoon door op een wat lager pitje en voed 's nachts en hopelijk 's ochtends live en zie wel wanneer ik, de kids of mijn productie de BV doet stoppen.
    Voorlopig vind ik het nog leuk om het hen te geven. Het levert extra werk, maar geen extra stress meer op.

Nu weer ff naar mijn kids toe!

Deel Deze Pagina