Fijn dat het goed ging! waar zijn jullie geweest? hier gaat ie ook goed! Jesse eet brood en dat gaat super! Daan krijgt dan een puddnkje ter vervanging. Of soms gewoon een fles. Verder rollen ze beide, erg leuk! Jesse tijgert gezellig een stukje door de kamer heen (nog niet de hele kamer maar wel een meter van de foammat af ofzo hihi) De mannen zijn alweer over de 9300 gram en beide 71 centimeter. Groeien dus ook als kool!
Naar Zwitserland gevlogen en toen met de auto naar oostenrijk waar mijn vader misschien een huisje wil kopen (aan skipiste, zomer's is het er rond de 30 graden ). Was leuk en de jongens hebben beide een sneeuwbal van me gekregen . In de bergen ligt daar alweer sneeuw. Wat groeien jouw jongens toch goed! De mijne waren echt nog niet boven de negen kilo met de 7 maanden meting. Wel 70,5 en 73,5 cm. maar ze eten denk ik minder of verbranden veel? Hihi, is je huis al gebabyproofd?
hihi nee nog niet echt..gelukkig komen ze nog niet ver, maar zal binnenkort toch wel nodig moeten. Al vind ik het ergste alle haren die hier elke dag weer ligge ndoor onze berner. Dat beest verhaart zooooo erg...vind het erg vervelend dat ze daar dadelijk een keer door heen gaan, want zodra ik stofzuig, en de hond loopt een rondje in huis, liggen er alweer haren. Of ie nu in de rui is, of niet. Hmm heel veel eten valt wel mee..ze zitten volgens mij prima op schema zoals het hoort. Jesse fruit en groenten, 3 flessen en een boterham. En Daan meestal3 flessen, fruit, groenten en een tussendoortje. Of 4 flessen. Bewegen doen ze eigenlijk nog maar weinig dus daar verbranden ze ook niet veel van. maar slapen doen ze wel veel, lange nachten en overdag ook nog bij elkaar wel een uurtje of 2. Dus daar groeien ze denk ik zo hard van! Klinkt goed zeg, dat huisje wat je pa misschien wil kopen!!! Vonden de kids het niet heel gek, die koude sneeuw??
Even zwaaien! Alles goed?? Mooie en lieve foto's zie ik... En wat worden ze snel groot joh, allemaal.. Wauw. LIEFS!
Hier ook alles goed, zelfde eetschema als Linda. Soms krijgen ze ook een toetje en soms een halve soepstengel of zo'n klein bambixrijstewafeltje. Gaf Luca vliegen, ging het op schoot zitten goed? Gelukkig niet te ver. Wij gaan vrijdag weer wegen, Timo zal wel zwaar zijn, het is zo'n bonk. Ze slapen inderdaad nog best veel. Hier de woonkamer inmiddels redelijk babyproof. Hoewel Timo dagelijks de radio-tv-kabels uit elkaar haalt (zit zo'n verlengstukje tussen. Ze zitten hier veel op hun knietjes en kunnen dan niet verder dus dan weer hup op de buik en in de achteruit . Evy kan inmiddels ook redelijk zitten, ik leg dan het voedingskussen om haar heen zodat wanneer ze moe wordt en omvalt zacht neer komt. Zal snel ook weer wat foto's op de pc zetten. Ik ga snel verder want het was een beetje een huilerig ochtendje en ze slapen nu, hopelijk een uur of anderhalf.
hier zitten ze beide nogn iet echt. Zodra ik ze in zit-stand zet (hihi) vallen ze binnen een seconde of 10 wel weer om. Ach, ze rollen in ieder geval beide nu, daar ben ik allang blij mee, hihi. Zitten komt vast ook wel snel! @ kar: haa! Alles goed hoor..! Bij jou ook?
Hie wel zitten tussen onze benen maar ook wiebel de wiebel hihihihi zo gauw ze alleen moeten zitten boem daar liggen ze.... rollen doen ze ook nog niet hier...wel al nar de zij en het is net dat laaste stukje dat ze niet doorrollen lijkt wel... heel raar... ook kunnen ze hun hoofdje nog niet echt heel lang ophouden hoe is dat bij jullie?????
uhhh ja mijn kids zijn natuurlijk al een stukje ouder....en kunnen dan ook goed hun hoofd omhoog houden. Hoe dat bij 5 maanden was, durf ik eigenlijk niet echt te zeggen. Volgens mij ook gewoon wel goed maar tis volgens mij gewoon een kwestie van oefenen. Veel op de buik leggen. Dat laatste stukje was hier idd ook de hele tijd het probleem. heeft een week of 3 geduurd bij beide toen ze eindelijk over dat laatste stukje, vooral hun armpje, heen kwamen.
Dit is misschien wel een leuke site voor de motorische ontwikkeling: Motorische Ontwikkeling - Wat kan 'n kind op welke leeftijd? | Mens en gezondheid: Kinderen Ik ben als ik dit lees wel erg trots op Rafael. Hij zit echt op het niveau van 11-12 maanden. Daarom maak ik me stiekem wel eens zorgen op T ristan. Alles gaat wel goed met hem, maar hij is echt wel veel langzamer dan Rafael in zijn ontwikkeling. Hij tijgert nog maar een meter achteruit of zo, laat staan dat hij langs de bank loopt etc. Verder draait hij al wel maanden om zijn as. Rollen is wel al lang zo, maar mijn kids zijn natuurlijk wel weer een maand ouder dan die van de Linda's en nog een stuk ouder dan de andere baby's hier (Jeetje's kids zijn natuurlijk ouder en die van Marije schelen nog wat minder). Kar: leuk je even te zien langswaaien Linda, ja, vliegen ging hartstikke goed. Was vantevoren wel bang dat het misschien brullen zou worden, maar dat viel reuze mee Sylvia, misschien kun je wat met die site (vergelijken). Overigens gaan tweelingen meestal ietsjes langzamer in hun ontwikkeling dan
Linda: ben ook benieuwd hoe zwaar jouw kids zullen zijn nu! En hoe lang natuurlijk. Ze gaan wel goed in hun ontwikkeling zo te lezen Lindavnr: hihi leuke foto met die beide beentjes in dezelfde houding
Grappig evy heeft vandaag meerdere keren wel ene kwartier zitten gespeeld, maar rollen kan zij dus echt niet dat doet Timo weer en zittend kiept hij ook direct om. Misschien iets jongens/meisjes... Evy kan ook met de duim en wijsvinger een kruimel pakken maar Timo gebruikt zijn hele vuist. Wel grappig zo kunnnen ze beide weer andere dingen. Ik zal eens op die site kijken.
ik heb even gekeken maar dat staan kan evy echt niet haha, zakt zo weer weg, volgens mij lopen ze wel op schema, wel een groot verschil als je ziet wat ze die laatste maandne kunnen, luca, jouw mannetjes zijn wel wat ouder maar hoe ouder ze worden hoe minder verschil twee maanden wordt natuurlijk en ze zijn pas net 9 maanden dus ik denk dat Rafael vooral heel erg snel is (was hij ook de eerste die geboren werd?) en is Tristan gewoon gemiddeld. Evy kan dus niet echt rollen en hij doet het dus al weken.
Hey Girls, Zo te horen zit er bij allemaal wel veel verschil in de ontwikkeling. Hier ook hoor! Pepijn tijgert heel goed, Florine niet, al doet ze de laatste dagen wel echt weer heel goede pogingen. Florine draait wel 2 kanten op, wat moeilijker dan Pepijn , maar goed ze heeft ook een spreidbroek. Zitten doen ze allebei nog niet en staan overigens ook niet. Ze hebben het hier alleen maar heel druk met kletsen eigenlijk....Ach komt allemaal vanzelf denk ik dan maar..
Bereke, vandaag is je man toch weer aan het werk? Hoe gaat het? Begrijp ik uit je verhaal dat jou meisjes het kiss syndroom hebben? (misschien heb je het al eerder verteld maar dan staat het in het deel wat gecrashed is en heb ik het niet gelezen). Bas heeft ook het Kiss syndroom gehad en ik heb de eerste maanden als heel pittig ervaren. Ik wil je dan ook heel veel sterkte wensen want 2 kindjes die zoveel huilen en alleen maar bij je willen zijn is superpittig......Hopelijk heeft het snel effect, de afspraken bij de giropractor. Marye, ik kan me voorstellen dat jullie je heel veel zorgen hebben gemaakt over het niet kunnen poepen en daardoor zelfs niet kunnen eten. Gelukkig gaat het nu beter.....hoe gaat het nu met Florine d'r spreidbroekje? Luca, wat leuk, een weekendje weg. Zijn jullie een beetje bij gekomen? Je moet je kinderen dan toch op schoot houden als ze nog geen 2 zijn? Ging dat goed? Wat een leuke/handige site trouwens, over de ontwikkeling. Habibas, het gaat dus wat beter bij jullie in de nachten? Gelukkig! Hier gaat het ook een stuk beter 's nachts. Afgelopen vrijdag was de laatste keer dat het een echte drama nacht was (en toen was ik alleen :x) Maar de afgelopen 3 nachten hebben we heerlijk in ons eigen bed kunnen slapen....... Thijs en Daan zitten trouwens niet op dezelfde groep op het kdv omdat er geen plaats was. Nu zitten Bas en Daan bij elkaar en Thijs zit op de groep tegenover hun. ontwikkeling Hier ontwikkelen ze zich alle 3 zo goed als hetzelfde. Wel grappig vind ik het. Voor Bas had ik opgeschreven wanneer hij wat ging doen en als ik nu vergelijk wanneer Thijs en Daan iets doen dan zitten ze alle 3 met maximaal 2 weken verschil...tot aan het doorkomen van tandjes aan toe......ik merk wel verschillen in karakter, wat zich niet uit in wanneer ze dingen gaan doen, maar wel in hoe ze dingen doen. Als hier de achterdeur open staat bijv., kruipt Thijs gelijk naar buiten en zie je hem achteraf denken, oei, dat was best een eind de diepte in. Daan blijft drentelen bij de deur, probeert het een paar keer kruipend, staat vervolgens op en gaat lopend met zijn handjes tegen de deur naar buiten. Echt leuk om te zien dat verschil. Op hun buik rollen deden ze alle 3 ongeveer een week voordat ze 4 maanden werden. Wat dat betreft zijn ze vrij vlot, maar ik heb me laten vertellen dat dat af hangt van hoe breed of hoe smal de schouders zijn. (Als ze wat ouder zijn en stoer willen zijn zullen ze het dus helemaal niet zo leuk vinden dat ze al zo vroeg konden rollen )
hihi jeetje ja smalle schoudertjes willen onze mannetjes natuurlijk niet wat betreft tandjes ik begreep dat dát erfelijk is dus dat klopt wel, hier ook heel gelijk op
Ha meiden, Hier weer eens een zieke Bente gehad vorige week donderdag en vrijdag..... Daardoor moest ik alleen naar de promotie van mijn vriendinnetje in Maastricht en daar ook alleen in een B&B geslapen. Echt niet leuk en dus nog slecht geslapen ook. Verder was het gezellig hoor! Gelukkig konden we zaterdag alsnog naar Drenthe voor een weekendje weg en dat ging prima! We hebben weer met ze gezwommen en ze vonden het heerlijk! Maandag natuurlijk wel gebroken weer thuisgekomen.....zoals jullie allemaal wel kennen, van zo'n weekend rust je niet echt uit @Jeetje: fijn dat het bij jullie ook beter gaat met slapen. Hier heel wisselend hoor. Door de wintertijd zijn ze wel wat van slag, gelukkig vanochtend 6.30u, was prima. Gisteren namelijk 5.15u.... Wat betreft ontwikkeling: Grappig om te lezen dat het zo verschillend is. Hier rollen ze van rug naar buik, maar echt niet van buik naar rug (lui??), terwijl ze dat eerder zouden moeten kunnen....... Zitten lukt ook nog maar een paar seconden en dan omvallen op het grote bed vinden ze geweldig Staan ook echt nog niet hoor, zakken heel snel door. Wel alles op de grond gooien en met de handjes slaan, 2 voorwerpen vasthouden (zelfs 2 lepels tegelijk in de mond stoppen ) etc.... Dus de fijne motoriek zit wel goed, maar verder zijn ze niet zo snel. Helemaal niet erg hoor, komt vanzelf! Ik ga even mijn meisjes aandacht geven, want die zitten in de wipper TV te kijken
Jeetje: Lief dat je naar de spreidbroek vraagt. Ik ga er vanuit dat we aan de laatste 2 weken begonnen zijn!!! 17 november moeten we terug, dan worden er weer foto's gemaakt en horen we hoe en wat. Ik heb er wel vertrouwen in.