@Jeetje: stoere Daan @Luca: wat schattig en knap inderdaad! Wat luieruitslag betreft: wij hebben de zinkzalf van de Zwitsal en die helpt erg goed en blijft lang zitten. Maizena vinden wij ook heel goed helpen!! @Jizzy: heel herkenbaar, heel veel sterkte en het wordt echt beter! @hier: Nynke koorts, moest opgehaald van KDV....ik had de auto mee naar werk, dus halsoverkop naar KDV gereden, Nynke bij VL gedumpt en daarna snel weer aan het werk..... Die meiden blijven elkaar afwisselen. Hopelijk is het allemaal van de tandjes. Dinsdag namelijk Nynke 3x helemaal moeten verkleden, omdat ze alles had onder gepoept. Verder gaat het super. Woensdag weer CB, ben zo benieuwd!
Even kort: Sylvia e.a.: moet ik een papje maken van de maizena of los op strooien? En dik of dun? (Sorry, straks ook echte reactie )
@luca; Ook even een vraagje aan jou Jij gaf toch ook voor je de boterham introduceerde een granenpap? Ik geef die ook aan de kids... maar jesse eet nu bijna dagelijks 1 snee brood. Weet jij of ik dan nu moet stoppen met die pap omdat ie nu brood krijgt? of is 1 boterham nog niet echt voldoende en is het goed die pap er nog bij te geven? Hihi, bedenk me zojuist dat ik mijn vraag ook wel bij de voedingsdeskundige kan neerleggen maar misschien dat jij het weet
@Lindavnr: ik denk dat het vooral afhangt van wat je zelf prettig vindt. Genoeg kinderen van 8 maanden eten 2 boterhammen, anderen zitten nog op een paar hapjes en weer anderen kokken er nog van. Let wel op dat je voorlopig nog op minimaal 500 ml FV zit (al dan niet in papvorm) zodat ze de vitamines binnen krijgen en bijvoorbeeld ook vit. D niet hoeft bij te geven. Ik ben benieuwd wat de voedingsdeskundige zegt! @Sylvia: gup nr. 2 heeft maizena erop, nr. 1 doet een tussen-slaapje
Tussen slaapje? Om 8 uur? Ik weet dat ze idd 500 ml binnen moeten krijgen Ze krijgen nu 600 ml dus helemaal goed
hihihihihi guppies jah hahahahahahaha. ik heb hier Sanne der nek altijd helemaal onder de talkpoeder zitten... ze is een stevige tante met ook stevige rolletjes zeg maar dus dat zweet altijd in der nekje... en met de talkpoeder blijft het mooi fris en droog Wel heeft ze nu plekken wat me aan eczeem doet denken net maar Bepanten( of hoe je dan ook mag schrijven) erop gesmeerd kijken wat dat doet. Meteen even spammen Bekijk bijlage 106201
Hier liggen ze ook net op bed na hun badje en krijgen ze straks nog de laatste fles... ook een tussen slaapje toch? Ik krijg het niet voor elkaar om ze eerder de laatste fles te geven en dat ze dan doorslapen tot de volgende dag.
Ja maar luca's kids zijn al wat ouder, dus was benieuwd of die dan nog zo de laatste fles zo laat krijgen? hier hebben de kids ook last van eczeem. Gelukkig nu onder controle omdat we een hormoonzalfje hebben van de kinderarts. Binnenkort afbouwen.. We hebben het ook een hele tijd gesmeerd met bepanthen en vaseline lanette zalf o mhet vet te houden maar helaas hadden ze er echt teveel jeuk aan en krabten ze zich elk moment dat ze konden. Bij jou nog geen krabben?
Ja, ik weet het, rare tijd. Tristan was zo onrustig vandaag dat hij maar één slaapje heeft gedaan, dus om 7 uur 's avonds viel hij in slaap (lees bij doorslapen: 4 uur wakker en spelen tot half 8 's ochtends) dus we halen hem er over 10 minuten uit en dan mag hij spelen tot 10 uur en daarna hopelijk doorslapen. Eigenlijk niet eens een irritante tijd want koken en eten voor Lucaman en mij gaat zo zonder gedoe Sylvia: Hihi, jouw kleine guppies lijken op elkaar!! Lief hoor, zo'n foto met al jouw kleintjes bij elkaar
Oh, en R afael krijgt nog een laatste fles, Tristan wil meestal niks meer na zijn avond eten. Dus nou krijgt hij zijn avondeten vaak wat later Hier geen krab/eczeemplekjes gehad. Mijn kindjes hebben ook wat minder spek, ze zijn voor hun lengte wat dunner. Wel hebben we in de eerste 2 maanden vaseline lanette creme gebruikt voor de droge beentjes van R afael. Goed spul is dat!
Ik doe ze nooit 's avonds in bad, altijd 's ochtends (en niet elke dag hoor) hier 19 uur laatste fles en dan slapen. groente krijgen ze om 17 uur. @ Lindavnr op het cb zeiden ze dat je eventueel in de toekomst de ochtendfles met pap kan vervangen voor een boterham (met een beker melk) en dat je de middagfles langzaam kan verminderen als ze meer brood eten, dus richting een beker melk bij de boterham zeg maar
hier ook een hormoonzalfje inmiddels kunnen krijgen voor de exceemplekjes maar sinds ik echt geen andere zeep in bad dan die neutraal (0%zeep) producten gebruik én neutraal wasmiddel gebruik gaat het ook veel beter
en nog even ego: evy kroop vanavond voor het eerst vooruit op handjes en knietjes, zóooooooo schattig om te zien!!!
@ linda: fijn dat je een zalfje hebt gekregen. Hier bijna niets anders gebruikt als dingen zonder parfum maar helaas heeft dat niet voldoende geholpen. Wat SUPER leuk dat evy kroop!!! ben super benieuwd naar de beelden!!! (Had je het nu gefilmd of op foto?) Dat klinkt idd nog als toekomst hoor, dat 1e fles vervangen voor boterham... Ze hebben nu om 7 uur een fles en die krijgen ze lekker op bed (Heeeerlijk vind ik dat, bij ons in bed). maar als ik dan geen granenpap meer geef dan maak ik er wel een gewone fles van of rijstebloem erbij. Maar daan gaat sowieso deze fles houden met granenpap omdat hij tot zn 1e jaar sowieso geen brood mag. Dus ik denk dat ik dat zo ook bij jesse houdt, al weet ik niet of dat ook kan qua schema voor een kindje wat richting 1 gaat. Mgoed, zoals ik zei; toekomst en dat zien we dan wel over een maandje of 2 ofzo Houden het voorlopig mooi even zo hihi
Ja idd even lekker relax houden, steeds alles veranderen vind ik zo'n gedoe! brood 's ochtends ga ik pas doen als ze zelf kunnen eten denk ik hoor en pap in de ochtend vind ik een lekkere bodem, at vroeger ook vaak brinta
ja idd, als ze het zelf kunnen eten is het al beter te doen! Nu kruip ik ook nog lekker ff terug in bedje als ze de fles gehad hebben
Hier nog geen jeuk aan de plekjes dus gewoon goed vet houden.... Hier gaan ze normaal s'middags in bad ivm werkschema maar nu was alles anders verlopen dus een keer sávonds gebadderd ook wel lekker even samen met papa en mama Hier alweer een huis vol snot hoesten en niezen *zucht* blijven elkaar allemaal aansteken hier...word er soms moedeloos van