Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Beterschap hoor Sylvia! Hier zijn de snotneuzen al weer wat minder, en ik denk dat de maizena helpt. Er zijn nog wel rode plekken, maar de pijn is duidelijk minder en het lijkt in te drogen :)

Ik vond het gister toch zo zielig! :(
    Rafael weet als hij pijn heeft dat hij stil moet liggen en zegt zachtjes dada en mama. Maar T ristan zet de hele boel op stelten, gaat enorm spartelen en brullen. Dan kan ik hem ff niet bereiken om gerust te stellen. Maar dat was vanmorgen duidelijk beter :)

2. bereke

bereke Niet meer actief

#4182 bereke, 6 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2010
    Bedankt dat ik toch nog welkom ben van zodra ik wat meer tijd heb of bij vragen :). Jullie zijn schatten!

Effe heel kort want weeral niet bijgelezen:

Hier zitten we ondertussen op 5 flessen ipv de voorziene 6. Ze sliepen 's nachts te lang voor 6 flessen :$. Natuurlijk krijgen ze dan wel meer per keer. En voorlopig lijkt het hun vrij goed te bevallen.

3. bereke

bereke Niet meer actief

Ik weet ook niet goed of het geen fabeltjes zijn want onze kinderarts "gelooft" er echt niet in :(. Maar we zullen zien of het helpt of niet. Wil ook wel even zeggen dat we speciaal naar Duitsland gereden zijn omdat het daar een echte arts is en ze ook foto's nemen van het nekje. Bovendien werd het gezichtje niet tegen de borstkas aangeduwd tijdens de behandeling. Wil ook echt geen risico's nemen. Ze zijn nog zo fragiel.

4. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Hier hetzelfde probleem met luieruitslag! We hadden het een tijdje heel erg wat niet wegging, toen hebben we zinkzalf met miconazol gekregen tegen schimmel, dat hielp perfect. Maar ondanks dat het vrij goed weggaat als je het insmeert, is het niet te voorkomen :( Zelfs als ze een uurtje voor ze wakker worden gepoept hebben is het raak. Het ligt hier echt aan het doorkomen van de kiesjes.

En hier ookmet zakdoekjes, ze snuiten dan wel niet (dat vind ik echt ongelooflijk slim) maar ze begrijpen dat ze hun neus moeten vegen. Lucas had zelfs zelf een doekje gepakt om zijn neus af te vegen. :)

5. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Luca ik ben blij dat het geholpen heeft.
    Mathijs had het ook altijd zo vreselijk als hij nieuwe tandjes doorkreeg... echt de vellen hingen er dan aan...ga dat maar eens schoonmaken.. dus heel licht eoverheen en dan afspoelen met lauw water onder de douche heel zacht droogdeppen en dan de talkpoeder of maizena erop.
    Hielp het beste hier de sudocreme hielp echt niet bij hem....:(
    was blij die periode afgesloten te hebben... en nu komen dadelijk Luuk en Sanne met hun tandjes :( hou mn hart nu al vast hahahahaha.....
    Sanne heeft een nare hoest dus bisolvon druppels gehaald voor haar. hoop dat het helpt nu anders maandag naar de arts toe.

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hier ook voor daan een paar dagen bisolvon gebruikt en dat heeft erg goed gewerkt gelukkig!!
    Dus hopelijk bij jou ook sylvia

7. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hallo, hier de familie van slag, de kindjes zijn voor het eerst ziek. Jaja ik weet we mogen niet klagen.

Gister haalde ik Timo op van het KDV, zat hij dara met vuurrode wangen, ik dacht het lijkt wel of hij koorts heeft en ja hoor 39 graden. Ik heb hem met een zetpil naar bed gedaan maar werd toen wat onzeker omdat ik op het forum las dat je daarmee moet oppassen (onderdrukken van de temp en dan beter 's nachts een keer kan herhalen). Timo deed het goed vanacht wel twee keer kort wakker maar met een speentje sliep hij verder. Hij gloeide niet meer, was gewoon koel dus heb hem ook geen zetpil meer gegeven maar...

Evy begon gister te rochelen in haar slaap en werd vanmorgen om half zes heel zielig wakker met een zacht rochelhuiltje, en zwaar snuifend, rode wangen en 38 graden. Flink verkouden dus, niet een hele hoge temp maar ik heb haar wel thuis gehouden, ze hangt alleen maar slap tegen me aan. En Evy zit dus nooit op schoot en al helemaal niet met haar hoofd tegen je schouder dus dat zei ons genoeg.

..... maar Timo is dus wel naar het KDV, vanmorgen kiplekker, lachen en kraaien maar tjongejonge wat hadden papa en mama daar moeite mee!!! Ze zijn nog nooit uit elkaar geweest, stond echt te janken bij de voordeur toen Ivo hem wegbracht maar nu heb ik wel de tijd voor Evy en probeer ik wat tussendoor te werken, ze slaapt nu alweer. Morgen regelt Ivo vrij dus dan ga ik naar mijn werk.

Oja heb Luuf in huis en neusspray, verder nog tips? Ik heb haar ook niet te warm gekleed. Nou hier mama dus een beetje van slag haha.

nou onze eerste zieke kindjes dus

8. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Sterkte Linda! Och, ik snap het wel hoor, dat het rot voelde om ze uit elkaar te halen.
    Volgens mij doe je het al helemaal goed hoor. Bij dit soort dingen is de vochtintake vaak ook belangrijk om in de gaten te houden, maar volgens mij is dat niet eens nodig. Veel rust en liefde dus nu :)

Bij ons was het twee weken terug voor het eerst raak. Mijn vader had ze besmet (mij ook trouwens, en mijn moeder was ook ziek geworden). Dat mondde uit in luieruitslag (omdat er ook tandjes door kwamen). Nu heeft Tristan 8 tandjes en R afael 4.
    Hier zijn ze wel weer helemaal beter nu, en de luieruitslag is weg bij R. en helemaal niet meer pijnlijk bij T. :)

9. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    oh fijn dát is zo naar en zielig he!

heb ook nog even overleg gehad met de assistente van de dokter, ze was vanochtend ook een soort van benauwd dus dat moeten we wel in de gaten houden.

heb wel een zee van tijd nu met 1 kindje haha (kan ik natuurlijk alleen hier even plaatsen ;)), ze slaapt al anderhalf uur

10. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Linda ik weet precies hoe het is;)
    Mathijs en ik ziek (beginnende longontsteking) dus aan de AB
    De dokter schrok ervan want we kwamen ineens met zijn 4en binnen hahaha

Luuk en Sanne zwaar hoestend en snotterend met verhoging.maar is een gewone verkoudheid volgens de dokter

Slapeloze nachten.
    Gisteren heb ik ze in bad gedaan. daarna ingesmeerd met luuf Borst Rug en voetjes. Neusspray erin zetpil erin en een doorgesnede ui tussen de ledikantjes in op de grond neergezet.
    Heb er vanacht maar 1x uit gehoeven voor Sanne dr speentje :D
    Ze hoesten nog wel ernstigs ik kijk vandaag nog aan en anders moet de dokter ze nog maar een keer nakijken.

Gelukkig hoef ik ze niet uit elkaar te halen omdat mijn kindjes niet op het kdv zitten.
    Ik heb een lieve smoeder die op ze past dus als ze volgende week nog ziek zijn als ik weer aan het werk ga dan gaan ze gelukkig gewoon samen naar oma toe :D
    Mathijs gaat naar zijn tante toe dan.

heel veel sterkte met de zieke kindjes....

11. bereke

bereke Niet meer actief

Veel beterschap voor de zieke kindjes!

12. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Oef Sylvia, hebben jullie het ook niet gemakkelijk nu zeg! Veel sterkte!

13. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Luca dank je wel maar het gaat wel redelijk goed hoor.... ikzelf begin nu wat op te knappen door de codeine tabletten dus ik kan het allemaal wat beter aan nu :D

14. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    sterkte sylvia, hier ook allemaal niet fit maar niet zo erg als bij jullie, sterkte!!!

15. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou meiden met zieke kindjes....beterschap voor allemaal! En een dikke knuffel natuurlijk!

@Linda: ik snap ook hoe je je voelt! Wij hebben al best vaak 1 kindje van het KDV moeten ophalen en de ander gewoon daar gelaten. Best raar, maar die tijd 1-op-1 is ook wel heel prettig. Zeker als je veel moet troosten enzo. Fijn dat ze goed geslapen heeft vanmorgen. Gaat het al wat beter?

Hier zijn ze zo vaak ziek dat het eigenlijk heel normaal is, dus ik lees met grote ogen dat de kindjes van Linda en Luca voor het eerst ziek zijn met 8 en 9 maanden. Alleen maar fijn natuurlijk! Hier is Bente echt vatbaar voor ongeveer alle virussen. Vaak maar 1 dag koorts, maar dan wel tegen 40gr en 2 dagen later is ze weer helemaal haarzelf....

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Veel beterschap aan alle ziekerige kindjes! :(

Hier alweer 8 maanden vandaag! :D

17. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @Habibas, daarom extra fijn dat je meisjes het zo goed doen, zoals je vandaag hebt gehoord op het cb, dat is dan wel fijn om te horen he!

Ik moet zeggen hier is Timo meer vatbaar, wel eens verkouden geweest, ontstoken oogje, wel eens luieruitslag, exceeem etc. en een paar keer dus een beetje koorts gemeten alleen is nu Evy voor het eerst echt thuis ;) je kan het dus toch niet zeggen.

18. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Toch weer bijzonder he (al was ik het gister bijna vergeten hihi) ik zat te denken, vorig jaar hadden wij op 11 november de 20 weken echo, spannend was dat. En nu zijn ze alweer op 2/3 van hun eerste jaar!

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hihi dat je dat nog zo goed weet, die data! :)

Hier is het een klein beetje dubbel vandaag, want mijn moeder is vandaag ook 4.5 jaar overleden..
    Valt elke 10e van de maand samen, dus is altijd een beetje raar dat de kids dan weer ouder zijn...en tegelijkertijd weer een maand langer dat mijn moeder overleden is.

Morgen hebben we weer cb-check, ben benieuwd. Ook nog naar het ziekenhuis voor controle van Daan, maar ga er vanuit dat alles prima is. Ze kijken hem niet na ofzo, dus alleen als wij iets hebben zal er wat besproken worden denk ik. Ze kijken alleen even naar zijn kontje, naar zijn poepgaatje, maar daar gaat ook alles goed mee eigenlijk.
    Pas rond het jaar zal hij wat meer stukjes mogen eten dus tot die tijd waarschijnlijk weinig bijzonders.

Geef hem trouwens nu wel 8 maanden potjes fruit en daar zitten kleine stukjes in. En heeft ie totaal geen problemen mee gelukkig! :D Groenten geef ik nog maar even 6 maanden potjes want die stukjes zijn weer wat vaster en groter en dus wat lastiger.

20. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Lindavnr
    Welk merk potjes geef jij eigenlijk?
    Ik gaf Mathijs altijd olvarit maar daar waren de aardappeltjes altijd knoerhard dus meneer kreeg altijd kok neigingen.
    Dus kan me voorstellen dat je dat met Daan helemaal niet wil riskeren met zijn slokdarm etc...
    Maar friso bijve heeft ook zijn 8 maanden potjes in "drap"vorm mischien eens 1x proberen??? of niet kan ook natuurlijk is maar een sugestie :D:D:D:D:D
    Maarre 8 maanden jeetje!!!!!! zei het op hyves ook al die tijd is echt voorbij gevlogen!!! Vooral daar alles wat juliie meegemaakt hebben met arme Daan.... maar nu zijn alle operaties achter de rug en kunnen jullie heerlijk van elkaar genieten voor de rest van jullie leven :D:D:D:D:D:D:D:D:D

Deel Deze Pagina