Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    jaaa samenvoegen! Ik mis jullie! :)

@ Sylvia; hier zijn ze continu met elkaar bezig. OP elkaars geluiden reageren enz.
    Of als er 1 in de box ligt en de ander in de wipstoel, gaan ze naar elkaar roepen en kijken.. zo lief :)

2. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook helemaal voor!! Mis jullie ook en als ik bij jullie kom kijken wordt er alleen maar gezegd dat iedereen zo weinig tijd heeft om te komen. Dus JAAAAAAAAAAAAAAAAAA graag! :D:D:D

3. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Linda: knap hoor, ze alleen in bad doen. Wij doen het eigenlijk altijd samen en als dat niet lukt dan gaan ze na elkaar inderdaad. Eigenlijk altijd huilen tijdens afdrogen en aankleden, dus dat is nooit een leuk moment. Ze gaan bij ons meestal ook om de dag. Het leuke van samen in bad gaan is dat ze de grootste lol hebben en water geweldig vinden.

@communicatie: hier ook steeds meer contact met elkaar zoeken, vooral in bed eigenlijk. Als er eentje al in ligt en de ander komt ernaast liggen krijgen ze allebei een big smile en het is dikke pret en gaan ze altijd lief slapen. Overdag kunnen ze ook prima alleen spelen, op zich ook wel fijn.

4. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    zullen we dan dit topic gewoon aanhouden en de andere tweelingmama's hier weer uitnodigen? Dan zien we wel wie behoefte hebben om terug te komen bij ons!

5. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Ben het met Habibas eens :D gewoon dit topic aanhouden en iedereen weer terug op de oude stek :D:D:D:D gezellig!!!!!!!

6. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Zo hier ben ik ook weer, is ook makkelijker gezien ik binnenkort weer een kleine twin bijkrijg. Moet ik maar in 1 toppic te komen kletsen ;)

@habibas: Dank je wel voor de uitnodiging :)

7. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Hey dames,
    Ik heb bij de mods gevraagd om sluiting van de andere topics en de andere mama's op de hoogte gebracht. Ik hoop dat ze hier allemaal gaan komen.
    Tot snel!! Groetjes!

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Habibas; zucht...gingen ze hier ook maar lief slapen.
    Wij zitten al een paar weken met daan, wat een drama :(
    Iedere avond is het raak..We zijn minstens een uur bezig met hem boven.
    Totaal ontroostbaar in bed..als we hem eruit pakken gaat het wel wat beter maar hij gaat heelmaal overstuur anders.
    Soms slaapt ie wel goed in als ik hem in bed leg, maar dan wordt ie een uur later wel weer krijsend wakker.
    Lijkt op kramp, want vaak komen er een paar flinke scheten uit en dan wordt ie rustig.
    Maar pff...het wordt wel zwaar zo hoor met zo'n ontroostbaar mannetje. En dat al een week of 3 elke avond :(.
    Hebben zo ongeveer alles al geprobeerd. Bepaalde voedingen niet geven (hapje, brood, rijstebloem) om te kijken of het daar aan ligt..
    Lampje aan in de kamer, lampje toch maar niet aan. Bedje schuin, bedje nog wat schuiner. Knuffeltjes in bed, knuffeldoek in bed, 1 knuffel in bed.
    Knuffel met klein lampje en muziekje aan, rustige cd aan.
    Bedje voorverwarmen, Daan van te voren verschonen en in slaapzak doen. Daan eerst in bed, en toch maar jesse eerst in bed.
    Pfff..ik weet het niet meer, ik heb gewoon geen flauw idee meer wat ik nog moet doen :(.

Kheb nog geen kramp-middeltjes gegeven (infacol of cinababy)...maar ik denk dat ik dat uiteindelijk maar ga geven ofzo want ik weet het echt niet meer. In de hoop dat dat dan werkt.

Thee probeer ik morgen nog..dat hebben we nog niet gedaan en dat blijkt ook wel rustgevend te werken?
    Al lees ik dan wel weer dat venkelthee toch weer niet goed is voor baby;s? :(

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi lieve meiden,
    Wat jullie met de tweelingtopic's doen, dat moeten jullie met zn allen maar even 'uitvechten'. Ik schrijf op het moment zo goed als niet, lees ook zo goed als niet, maar heb daar mijn redenen voor. Wil alleen sorry zeggen, maarja, sorry waarvoor want het is nu eenmaal niet dat we nu een situatie hebben hier waar ik/wij zin in had/hadden. Waar ik weer ga schrijven als ik over een tijdje weer kom schrijven en lezen, dat weet ik nog niet (als de keus tussen dit en het andere topic er dan nog is overigens).

Liefs Hanneke!

10. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hoi lieve meiden, ik zal meelezen, waar de tweelingmama's dan ook schrijven, maar meeschrijven zal wat minder gebeuren vrees ik. Kan het gewoon allemaal niet meer zo goed bijhouden. Maar als ik wil/kan zal ik reageren.

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

jee zeg lastig hoor... Maar...als ik het zo op een afstandje lees krijg ik het gevoel dat je er heel erg mee bezig is, logisch natuurlijk, maar wat ik bedoel is; misschien moet je even back to basic. Mijn zus heeft precies hetzelfde gahd als jij nu heeft en die is gewoon even een tijd weer helemaal terug op de melk gegaan, want wat bleek..haar kleine vent kreeg gewoon teveel aan eten wat hij niet kon andelen. Dus je kunt misschien terug denken aan wanneer het begon. Ik kan me herrinneren dat het begon toen hij ook brood kreeg? Maar ik zou dus even back to basic, de rust proberen terug te vinden en dan weer rustig op bouwen. Anders toch even naar de HA?

Succes hoor!

Enne wat beterft forums. Ik heb het zo druk dat ik niet meer zoveel kan meeschrijven. waar maakt me niet uit hoor. Dus maakt mij niet uit welke aangehouden wordt!

12. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Hier vanochtend (7u30) een overgelukkige twin aan de telefoon gehad want de sint was geweest. Maar ze hadden niet veel tijd want ze moesten nog spelen... :D

Staat jullie ook nog te wachten ;)

13. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @linda: jeetje zeg pppppffff als ik het zo lees, zou ik het ook niet weten. Je hoopt op een fase maar je gaat nu toch richting een maand.

het enige wat ik kan zeggen dat het hier ook 10x niks is met slapen, in slaap gaat prima maar elke dag worden ze zo vroeg wakker, en soms huilen ze nu ook ineens snachts, op zich allemaal snel op te lossen met een speen of desnoods ene vroege ochtendfles maar je wordt er zo gebroken van! en is het de een niet dan is het de ander, ik zou ook niet weten hoe we dat kunnen doorbreken.

Hier is de Sint gister al geweest, nouja bij mijn schoonouders dan, inmiddels is ons mandje speelgoed te klein geworden, ze zijn leuk maar niet te overdreven verwend.

Het overnachten in ons hotelletje was heerlijk, nouja vooral het uiteten en het cafetje daarna, heerlijk ouderwets. Wel was het vervelend dat Evy dus helemaal niet lekker in haar vel zat toen Ivo haar bij mijn schoonouders bracht. Zaterdagochtend had m'n schoonmoeder ons ook bijna gebeld en wat bleek... ze heeft haar eerste boventandje! maar wel ene naar gevoel dat ik er niet bij was toen ze zoveel moest huilen.

Ze heeft inmiddels weer keelpijn, het is nooit helemaal over gegaan na die 1e ker ziek en nu steeds were huilen. Nu zit ik dus te dubben, wel/niet langs de dokter. Ivo is niet zo bezorgd maar ik denk steeds, straks is het toch iets met de longen en bronchitis zit ook in de familie, misschien in ieder geval morgen even bellen.

14. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Joepie, jullie komen terug!!!!! Dan ga ik maar weer actief schrijven hier, was ik eigenlijk een beetje mee gestopt....

Lindavnr: Pff *Knuffel voor jou* ik heb echt geen tips voor je. Idd even de nurse bellen en hopelijk weten die wat er aan de hand kan zijn?! En verder hoop ik voor jullie en natuurlijk voor Daan dat het snel beter gaat!

Linda: Oehhh een tandje, wat super! Kan me wel voorstellen dat je je rot voelde omdat je er niet bij was nu ze mniet lekker in haar vel zat. Wel fijn dat het nachtje weg goed is bevallen!

Youngmom: Wow je bent gewoon al 33 weken zwanger, fijn dat de kleintjes nog steeds binnen zitten. Trek je het nog een beetje in het ziekenhuis?

Helena: Hoe gaat het met je zwangerschap? Trek je het allemaal een beetje? Snappen Lex en Midas er wat van eigenlijk?

Jipper: Hoe gaat het met jou? Erg last van kwaaltjes of valt het wel mee? Kun je er wel al van genieten ondanks dat dit natuurlijk altijd erg spannende weken zijn..?

Hier: Nou met P&F gaat het super. Wel de laatste tijd veel ziek, maar ja dat hoort erbij. Pepijn tijgert echt de hele kamer door en kan al even los zitten. Florine is nu overdag zonder spreidbroek en heeft van de week ook voor het eerst een beetje getijgerd en ze heeft van het weekend voor het eerst los gezeten. Echter doen ze dat zitten ook nog niet zo lang, maar geeft niets.
    We hebben geen sinterklaas gedaan. we doen dit jaar kerst al hebben de kids de afgelopen weken toch wel zat van de Sint gekregen ;)
    Verder uhmm zijn we bezig voor een 3e.. Zijn wel nog aan het wachten op uitslagen van onderzoeken van Don z'n zaad zodat we weten of het eigenlijk wel echt nut heeft om op natuurlijke wijze te proberen. Zo niet, dan gaan we niet meteen weer naar het ziekenhuis, weet niet of ik nog een keer die hele mmm wil, iig nu nog niet...

15. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hanneke: Geeft niets hopelijk zien we je zo heel af en toe nog eens langskomen!!

Habibas: Leuk he dat ze zoveel meer contact met elkaar gaan zoeken! Genoten van het weekendje zonder de meiden?

Karel, Kar, Silvia en degene die ik nu vergeet...: Met jullie en de kinderen ook alles goed?

16. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    oh waat gaaf marye!!!

wij hebben besloten niet weer in de mmm te gaan, wie weet ooit in de verre toekomst als de wens heel groot mocht worden, zeg nooit nooit zeg maar maar bij ons duurde het dan ook allemaal erg lang en dat willen we niet nog een keer meemaken.

verder gebruiken we geen anticonceptie dus wie weet een wonder, al is die bij mij waarschijnlijk zeer zeer klein.

hier ook veel verkouden dus, ach ja we mogen niet klagen dat het nu pas allemaal komt, zelf ook erg sniotterig, dat was vroeger wel minder, ik was nooit ziek haha en nu door de vermoeidheid toch meer vatbaar denk ik nou ik ga het huisie opruimen.

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    wat leuk al die stellen die voor een derde willen gaan :) Hebben jullie daar geen twijfels over? Zovan; het is al zo druk en dan weer gebroken nachten...met een dikke buik en 2 ukkies rondlopen pfff, ik zit daar heel erg over te dubben, hebben jullie dat niet? :)

18. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hoeft geen sorry te zeggen hoor lieve Hanneke! Heel begrijpelijk dat dit nu absoluut geen prioriteit heeft! Sterkte met alles en je bent altijd welkom hoor, waar en wanneer dan ook!

19. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meisjes,

Ik vind het alweer veel gezelliger zo met de oudere mama's erbij! Ik ben blij met jullie! Lekker lezen wat jullie bezighoudt, ook al komen jullie misschien niet zo vaak voorbij!

@Lindavnr: klinkt wel heel heftig zeg en zeker als niets helpt.... Het breekt je zeker op, vooral aan het eind van een dag als je even rust wilt..... Ik heb ook niet echt tips, want hier gaat het eindelijk sinds 4 weken heel goed met slapen......Als je hem eruit haalt is hij dan helemaal stil?? Want dan is het toch gewoon aandacht denk ik. Als hij echt kramp heeft, huilt hij ook bij jou op de arm.... Maar ja, daar zal je zelf wsl ook al wel echt over nagedacht hebben. Pffff....sterkte meid! Hopelijk weet de dokter je het te vertellen. Dat het aan voeding ligt, is op zich met zijn voorgeschiedenis niet heel raar, maar wel heel lastig.

@Linda: wat vervelend voor je dat je een rot gevoel hebt, maar ja je kunt niet overal bij zijn en je hebt je wel even lekker kunnen opladen om de gebroken nachten weer aan te kunnen. Hopelijk duurt het bij jullie ook niet lang.....

@Marije: wat fijn dat Pepijn en Florine het zo goed doen! Heerlijk hoor! En voor een 3e gaan, leuk hoor maar ook weer spannend!

@Youngmom: wat fijn dat je zo kunt genieten van het genieten van je boys! Dat positieve gevoel zorgt er echt voor dat de andere 2 nog lekker bij hun moeder in de buik willen blijven! Petje af hoor meid!

20. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Marije: het weekend was heerlijk en duurt nog steeds, want de meisjes zijn nu onderweg hierheen. We zouden zaterdag gaan schaatsen, maar er was geen baan in de buurt open, dus toen maar even film gekeken en nog even geshopt: laarzen en sloffen gekocht. Zondag heerlijk naar de sauna geweest en in Den Bosch uiteten. Echt superrelaxed dagje was het!

Ik mis de meiden wel hoor, maar niet extreem.

Grappig om te lezen dat een aantal van jullie over een 3e kindje nadenken of al zwanger zijn. Toevallig hadden wij het er gisteren ook over. VL zou best al wel voor een 3e willen gaan (en dan het liefst weer een tweeling, haha!), maar ik ben er nog niet aan toe. Precies wat Karel zegt: de zwangerschap en dan weer een baby met 2 dreumesen die rondhuppelen. Ik wil wel graag een 3e maar nog even niet. Wel heel leuk om te lezen dat jullie daar ook over nadenken.

Wat ik aan mezelf merk is dat ik de keizersnee en alles daarna nog niet echt goed verwerkt heb. Ik moest gisteren in het restaurant gewoon erom huilen, toen ik eraan dacht. Ik heb toch iets gemist voor mijn gevoel en ben bang dat mijn moedergevoelens minder sterk zijn dan als ik natuurlijk was bevallen. Maar ja, dat kan ik natuurlijk niet weten, dus waar is dat op gebaseerd??! Is dit raar als ik het zo zeg??

Nou meiden, ik ga nog even opruimen voor ik mijn meisjes weer zie, kan niet wachten!

Deel Deze Pagina