O oke! Goed om te weten. Ik kijk het hier nog even aan, want ik denk ook dat het door een buikgriepje kom. Ze doen het eigenlijk tijdens of vlak na het voeden... En ze drinken nu echt heel slecht, maar de HA zei dat we goed op de plasluiers moesten letten en of ze nog traantjes laten zien tijdens het huilen. maar tot nu toe kijken ze nog erg ondeugend KAr: mette klinkt als een echt dametje Leuk he zo de bedjes naast elkaar! Nu beginnen ze hier ook echt te kijken naar elkaar. En als Sofia erg huilt begint Romy te lachen... Dat praten...ik vind dat juist zo schatiig! Dat komt toch vanzelf wel goed? En zoals jullie het "corrigeren" is toch prima! Ze hoeven echt niet volgens het groene boekje te praten hoor Succes vannacht en de rest van de dag!!
Precies! Ik vind mijn dokter soms sowieso wat onlogisch en niet goed luisteren; hij is echt chaotisch en bedenkt wat, herhaalt dat een paar keer en dat krijg je niet meer uit zijn hoofd tenzij je zelf met een goed alternatief komt en hij corrigeert zichzelf dan weer Maar hij is echt aardig, dus ik zorg dat ik op de hoogte ben voordat ik naar hem toega. Sowieso is er niks tegen buikgriep denk ik, omdat het een virus is. Maar wat je zegt, die antibiotica tegen een luchtweginfectie is ook prima.
De dokter keek of ze uitgedroogd waren door een stukje huid te pakken en te kijken hoe het terugveert. Kan je ook even zelf doen natuurlijk! Marcus zat al tegen de grens Hier trouwens nog steeds geen traantjes tijdens het huilen hoor. Soms huilt Marcus volgens mij ook expres, dan heeft ie een gewoon gezicht maar maakt ie gewoon harde huilgeluiden. Dan moet ik altijd lachen om die aap, zo uitgekookt
haha, dat is slim! Kun je nagaan...nog maar een paar maanden oud, maar manipuleren kunnen ze al Nou hier tranen zat hoor! En ik vind het vreselijk! Ziet er meteen dramatischer uit Maar hier wordt alweer goed gedronken gelukkig...we zitten weer op schema Maar als jij naar de HA gaat ga jij dus eerst googlen om te kijken wat ze kunnen hebben haha... Straks de nieuwe auto ophalen Kar: hoe is het gegaan zo alleen? geen problemen gehad? Hanneke: wij zijn dan ook zuinig hoor! Wij kopen alles alleen maar in de aanbieding! Vaak van die grote dozen, ook de papmerdoekjes... Bij de makro hebben ze ook goede aanbiedingen dus daar ook maar eens kijken8) En alles wat we gratis kunnen aanvragen doen we ook tja, helaas is er geen luier-boom ofzo laatst was er iemand die een 1 pak luiers moest kopen voor tijdens het oppassen..en klagen dat ze deed dat het zo duur was! Eh...wij hebben soms wel bijna 2 pakker per week nodig als de meisjes lekker aan de poep zijn
Kar, wat gezellig! Wat een boef die Mette en wat een schat die Bjarne. Ik vind het echt zo leuk als je schrijft wat ze al kunnen! Dan word ik gewoon plaatsvervangend trots Hier is het vaak als Lucas huilt, stopt Marcus spontaan en gaat ie 'huhhh huhh' geluidjes maken, alsof ie het na wil doen ofzo?
Misschien is het een instemmend "huhu" zo van; Ja jij weet waar ik het over heb Hier gaan ze nu speeltjes pakken en dan is het zo schattig! Dan pakken ze het olifantje van de activity kleed vast en dan kijken ze er zo bewonderend naar...alsof het het mooiste van de hele wereld is!
Hey dames, Leuk om te lezen over de vorderingen van jullie baby's. Krista, wat grappig dat Marcus al huilt om aandacht te trekken. Een echte boef zo te horen. Onze jongens doen ook regelmatig een aanstelhuiltje. Omdat ze datg leuk vinden denk ik. Wij moeten er vaak heel erg om lachen en dan moeten zij ook lachen. Karel, wat lief zeg, dat ze nu van alles kunnen pakken en er dan inderdaad alleen maar heel verliefd naar kijken (of in hun mond stoppen). Nog volledig ongecontroleerd...vind ik altijd zo schattig. Zijn jullie trouwens al weer een beetje beter? Kar, wij hebben ook vaak de wiegjes tegen elkaar aan gezet als de kinderen onrustig waren. Hielp hier ook. Wij hadden altijd wel het idee dat Lex Midas meer miste dan andersom. Ik vind het trouwens heel leuk om te lezen over Sverre, dat is echt ons voorland. Het lijkt me zo gezellig als Lex en Midas gaan praten. Heb je vannacht nog een beetje overleefd in je eentje met die twee kleintjes? Hier alles oké. Gisteren bij mijn kennis geweest die in het ziekenhuis ligt met de TTTS-tweeling. Een hele wrange situatie, want ze heeft er twee weken gelegen met de wetenschap dat als haar kindjes nu geboren werden er niks gedaan zou worden om ze in leven te houden. Vandaag is ze 25 weken zwanger, dus vanaf vandaag wordt er gevochten voor haar kinderen, mochten ze geboren worden. Ik ben nog even over de afdeling gelopen waar ik heb gelegen. Heel raar is dat. Het is zo'n deel van mijn leven geworden, ik zal het nooit vergeten, maar ik vraag me af of de artsen en verpleegkundigen zich mij nog herinneren. Vreemd idee. Lex en Midas gaan super. Ze hebben wel beide bij ons in bed geslapen vannacht ( drukke dag gisteren, dus onrustige kindjes 's nachts) maar zijn verder goed te spreken. Lex staat waar hij kan. Hij probeert zich overal aan op te trekken en staat soms al heel stoer met 1 handje los. Ook echt al heel stevig. Hij heeft de grootste lol als hij staat, stelt zich soms vreselijk aan, waar Berry en ik dan weer hard om moeten lachen. Midas gaat gestaag mee. Afgelopen week zat hij al eens op zijn knietjes met zijn handen aan de tralies. Duurt vast nietg lang meer voordat hij zich ook op gaat trekken. We hebben de dag na kerst vreselijk gelachen. Berry en ik vonden de jongens wel erg rustig in de box. Had Lex een verdwaald kerstservetje te pakken gekregen. Ze zaten gebroederlijk naast elkaar, lekker servet te eten, haha! Ik heb trouwens weer wat nieuwe foto's in mijn album. Voor de liefhebber...
hai lieve meiden, vergeef me, maar ik heb even de tijd, puf en energie niet gehad om mee te schrijven. Ben heel druk geweest, zowel letterlijk als figuurlijk, waren toch ook wel veel momenten bij dat ik weer ff vol in de verwerking mbt het overlijden van mijn moeder zat. Daardoor was ik er even niet. Maar probeer nu weer een beetje bij te blijven en mee te schrijven. Zijn er nog grote dingen die ik heb gemist zonder dat ik alles hoef terug te lezen? Hoop iig van harte dat het hier met alle mama's en kinderen goed gaat en dat jullie heerlijke kerstdagen hebben gehad. Ik ben er weer wat meer nu, I promise. KUS!
Wat een rust hier Noor: fijn dat je er weer bent ! gaat het weer met je? BEgrijpelijk hoor dat je soms weer vol met emoties zit..zeker na het overlijden van je moeder... Sterkte! Trouwens, schitterende banner heb je! Krista: hoe gaat het met het spuug festijn bij jou? al verbetering zichtbaar? Kar: ben je de dag/nacht goed doorgekomen en is manlief weer lekekr thuis? Margit: hoe was je logeerpartij? ben zo benieuwd naar de kerstoutfits!! Hier vandaag de nieuwe auto gehaald. Hij rijd heerlijk! Ook een hele goed ebeoordeling van m'n werk gehad, maar helaas gaat onze afd sluiten en moet ik een andere functie binnen de organisatie krijgen... Maar eigenlijk weet ik helemaal niet of ik dat wel wil..even thuis bij de meiden lijkt me ook heerlijk!! Maar ja, helaas is de boom waar geld aan groeit nog niet ontdekt En ik denk dat de meiden tandjes krijgen; slecht drinken, rode wangetjes, heeeel veel poepluiers en ik meen ook bultjes te zien! naja, we zullen wel zien
Ja, nog geen gespuug vandaag! Heel veel geslapen en gejengeld wel. Leek of ze uitgehongerd waren (kan natuurlijk ook wel), dus gewoon eten gegeven wanneer ze dat leken te willen. Hier is het olifantje ook favoriet rammelt die van jullie ook?
Er ligt hier weer sneeuw! Zo'n 5 cm. Wel minder dan ze voorspeld hadden maar nog aardig wat dus. Hier is Bjarne ook met een inhaalslag qua eten bezig; gisteren een fles extra gehad. En dat is ook prima. Ik wou alleen dat Mette dat ook deed. Zij kan 't meer gebruiken. Is echt een tenger poppetje. Ben ik niet gewend na 2 beertjes.. Denk wel dat we volgende week op het CB te horen zullen krijgen dat ze wat te licht is. Maar ja, ik krijg er toch echt niet meer in. Ze is weer volop aan de klets trouwens. En gisteren giechelde ze voor het eerst tegen me! Hardop dus! Alles wat ze te pakken krijgt gaat trouwens ook haar mondje al in.
Sneeuw!! Hier echt alleen keiharde regen. Tja, wat je zegt, je krijgt er echt niet meer eten in bij Mette. Hier ook altijd bezorgd hoor over eten.. Misschien heeft ze niet meer nodig? Eet ze echt te weinig of eet Bjarne gewoon 'teveel'? Zo aan de verhalen te horen is ze wel helemaal gezond en vrolijk, dus ik denk dat het niet zoveel kwaad kan. Je hebt gewoon te groot vergelijkingsmateriaal
Sneeuw?! Gekkigheid! Hier donker en veel regen! Vandaag hebben de meiden de rs prik gehad, en zijn ze dus gewogen! Ze zijn gewoon meer als 300 gram gegroeid, zelfs na alle spuug en drink drama's! Maak me dus niet zoveel zorgen Krista: ja ons olifantje rammelt ook ..zit een belletje in Kar: giegelen? dat is echt leuk!! Een echt dametje dus
@Kar Thanx...was al helemaal vergeten waar dit topic stond! Zal mn verhaal nog een keer hier posten voor nog meer advies Trouwens..ben zo enorm vergeetachtig! Mensen zeggen dat het komt omdat je nu meer prioriteiten hebt..maar het huis betalen vind ik toch ook wel een behoorlijke prio hebben ..vergeten dus...maar geen ramp..waren nergens te laat mee..maar normaal doen we dat rond de 24ste altijd.. Heb trouwens EINDELIJK vitamines etc gehaald..en FEMFIT...maak moeilijke periodes mee rond mn periode.. BAH...Echt drama..soms denk ik echt dat ik een depressie heb..maar lijkt me stug bijna 7 maanden na de geboorte..echt zware dippies af en toe. Maar goed..hier nog even wat ik bij de topic "tweeling" had staan..Overigens waren de kids na het middagtukkie een uur eerder wakker..heb ze net een liga en wat diksap gegeven..en wil nu eigenlijk de fles van 16.00uur overslaan..kijken of het lukt..en dan 17.30uur..groentehapje..mama's eigen hapje..met heel veel appelmoes ...hopen dat dat lukt want eigenlijk vinden ze alleen potjes lekker...een belediging voor mij! Hier gaat alles lekker! Zo trots! Bijna 7 maanden alweer! Steijn heeft sinds begin december zn eerste tand..en ik heb gelezen dat ze altijd met zn 2 komen..maar ik bespeur de 2e nog niet..alhoewel alle symptonen wel aanwezig zijn. Britt is echt een knuffeldier..en zo bewegelijk..als ze op dr buik ligt sparteld ze als een vis op het droge..en wil ze echt vooruit komen..denk dus dat zij snel zal gaan kruipen en Steijn..kan op zn buik natuurlijk..maar op zn rug vind ie wel prima! Ze zijn een beetje ziekig geweest..maar temp was niet hoger als 38.8...dus viel gelukkig mee. Britt huilerig van het ziek zijn..en mama mee huilen ...tja daar heeft ze veel aan dus. Waar ik wel even meezit en misschien dat de mama's mij daarmee kunnen adviseren is het groentehapje...die krijgen ze al een poos..maar wou vers proberen..pureren..maar dat gaat er niet in..Heb wel de tip gehad om het dan in stukje aan te bieden, ik ga dat morgen proberen. Iemand daar nog tips over..of ga ik te snel..en moet ik gewoon nog even bij potjes blijven? Fruit is wel vers..en dat is altijd smullen..overigens gaat daar ook wel eens wat liga doorheen..om het wat hartiger te maken. Ten tweede; wij geven nu altijd het groentehapje voordat wij gaan eten..is handiger. Maar...ik vraag me af hoe andere moeders dat doen...eten ze tegelijk mee? Wij hebben dit 1x geprobeerd..maar toen werd ons eten koud ...en dat van hun ook al snel..was niet handig dus. Maar ik wil ze niet tekort doen..en ik vraag me dus af..hoe anderen dat doen..Tegelijk eten als gezinnetje is natuurlijk hartstikke gezellig..maar ik denk dus nu niet handig met een tweeling nu ze nog gevoerd moeten worden. En hoe zag jullie schema eruit met 6 a 7 maanden..Zit er namelijk overna te denken om de ochtendfles te vervangen door pap uit een bordje...maar ook dit kan denk niet tegelijk..dus om de beurt.. En gaven jullie veel tussendoortjes..en diksapjes etc. O..correctie! Steijn zn 2e tand is door JAHOEEEEEEE..Hopelijk is het gekrijs nu ff over! Paracetemol voor mn arme hoofdje vloog erdoorheen
Ylaisa, een depressie kan heel goed nog na 7 maanden hoor. Zeker gezien de hectische periode die je achter de rug hebt. Je had er eerder gewoon geen 'tijd' voor zeg maar. Ik hoor het regelmatig in ieder geval dat vrouwen na de bevalling pas na maanden ontdekken (of erkennen) dat ze een depressie hebben. Dus mocht je echt twijfelen of wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken, neem dan gewoon contact op met je HA en bespreek je opties! Nu is het overigens wel zo dat ik nu 2 keer ongesteld ben geweest sinds de bevalling en elke keer ook onwijs van slag was. Zware stemmingswisselingen en ook het gevoel weer depressief te worden. Dus het kan ook nog het befaamde ontzwangeren zijn... In ieder geval, sterkte!! En pas goed op jezelf en je gezin. Oh en joepie voor de tanden van Steijn!
Ylaisa, goed om van je te horen! Ik dacht er niet bij na dat je de weg naar dit topic toe kwijt zou zijn, eerder dat je even geen tijd had. Maar fijn dat je er weer bent. Rot dat je je zo klote voelt. Ik denk net als Kar, dat zeker nu nog een depressie de kop op kan steken hoor! Je hebt echt veel meegemaakt en je supersterk gehouden, dus misschien breekt dat je nu op. Even in de gaten houden. Je kan altijd aan ons advies vragen en de huisarts weet ook een hoop! Gaaf dat Steijn al tandjes heeft! Ik heb nog geen ervaring met groentehapjes, die gaan er nog niet in, maar ik zou ze ook niet tegelijk geven met jullie eigen eten. Dat gezellige gezingevoel komt wel, als ze zelf met een lepel kunnen eten!
Ik heb vanmiddag papje met een lepel gegeven! Dat was wennen en eerst steeds uitspugen maar daarna huilen om meer! Nog steeds zo leuk om te zien hoe ze gewoon weten dat daar de lepel aankomt en ze hun mond open moeten doen! Eergister had m'n schoonmoeder ze ook al fruithapje gegeven, ook smullen. Maar ik wacht verder nog even. Dat verhaal dat zodra ze zelf het eten in hun mond stoppen, ze er klaar voor zijn laat me niet los. We hebben geen haast. Ik geef ze nog geen tussendoortjes en drinkjes Ylaisa, maar ze zijn daar natuurlijk ook nog wat te jong voor. Alleen vandaag en gister beetje kamillethee, tegen de buikprobleempjes. Maar daar zijn ze niet verzot op...
Ylaisa: fijn dat je je weg naar ons weer gevonden hebt Tandjes hoera!! Hier negint het ook te komen.... Enne depressie kan echt nog wel hoor.... heeft toch even tijd nodig om alles een plekje te geven... . Even een snelle vraag voordat ik zelf aan de hutspot ga Hoe doen jullie dat nu met de bijvoeding? Kan iemand me eens zeggen wanneer fruit en wanneer groente hapje? Of diksap oid?? En hoeveel ineens? na ons spuugdrama van laatst ben ik er een beetje huiverig voor oh ja krista: hier werd gewoon normale lauwe thee geadviseerd voor de maag. Kamillethee is toch hartstikke vies!
Nee, ik weet t, ik ben niet normaal, maar ik vind kamillethee echt hartstikke lekker. Diksap heb ik 3 keer gegeven, 90 ml per keer. t Is zo, weg want ze vinden het na even wennen heel lekker. Maar ik dacht een baby heeft genoeg aan melk, dus als ik teveel diksap ga geven hebben ze misschien minder trek en krijgen ze te weinig voedingsstoffen binnen. Hm, nu ik dat zo opschrijf bedenk ik dat dat wel een beetje onzin is met die reuzen van mij Fruithapje gaf ik af en toe als ze honger lijken te hebben maar het écht geen tijd voor een fles is.
oke, maar je geeft het niet standaard elke dag ofzo..gewoon als je denkt dat het wel kan.... Hier is het op het moment echt een drama en ik zit er ook echt helemaal doorheen De meiden drinken heel slecht en alles wat ze drinken komt er ook in grote golven weer uit. Vannacht half 2...sofia had haar bedje helemaal ondergespuugd en haar hoofdje lag in een plasje melk ... daarna had ze weer honger ....Romy poept 3 keer achter elkaar alles onder, de poep loopt er aan alle kanten doorheen Ik begin echt een beetje overspannen te raken en weet niet meer zo goed wat ik moet doen... Ik heb bijna niemand in de buurt die kan komen helpen en het wordt me echt teveel allemaal ik dnek dat ik eerst maar eens vrij neem van mijn werk, maar goed...hopelijk is de fase van tandjes krijgen snel voorbij!