@lindavnr: Wat een kerstschatjes heb jij zeg! @hanneke: Ik had het alvast zeker niet gedacht nu nog zwanger te zijn!
meiden TIPS!!! Evy gaat steeds zitten in bed, nu gaat ze helemaal niet meer braaf slapen, 100.000 x neerleggen helpt niet, de deken kan niet nóg strakker en een half uur niet reageren resulteerd uiteindelijk in gebrul. Gellukkig tot nu toe alleen overdag, om 19 uur gaat ze nog steeds braaf slapen.
Linda helaas geen tips... ik legde mathijs altijd in een slaapzak neer en liet hem gewoon zijn gang gaan en als hij huilde en doorhuilde ging ik hem troosten en weer neerleggen en zei ik dat ie moest gaan slapen...verder zou ik het ook niet weten... hier zijn die twee nog niet zover dat ze gaan zitten hahahahaha
je zo doe ik het dus ook, ze heeft het een uur volgehouden, heb haar er nu maar uitgehaald, inmiddels had ze Timo ook wakker gemaakt, straks maar weer even proberen...zucht
Kan best zijn dat ze dus geen behoefte heeft meer aan dat slaapje??? mischien proberen op bed te leggen als je ziet dat ze echt moe is en in der oogjes wrijft enzo? als ik thuis ben(en dus niet werk) laat ik de tweeling altijd beneden liggen in de ochtend....als ik ze de fles heb gegeven tegen 13.00 uur dan leg ik ze in hun slaapzak op bed en dan slapen ze meestal wel door tot een uur of 4...en dan blijven ze weer wakker tot de laatste fles van 7 uur.... soms dommelen ze even in hun stoeltjes of in de box maar echt slapen doen ze nog maar 1x per dag....
hier zijn ze sinds twee weken van 3 slaapjes naar 2 slaapjes, 's ochtends gemiddeld een uur en 's middags ongeveer 2 uur slapen in de kamer deden ze alleen in het begin, ze wrijft idd constant en huilt steeds dus dan weet je dat ze moe is maar goed
Hmm wat lastig linda, dat ze in bed gaat zitten! Hier nog geen ervaring mee dus heb geen oplossingen, sorry.. hier wel ook 2 slaapjes, maar die van de ochtend is lang. Die is meestal een uurtje of 2.5-3... Middagslaapje is meestal een uur. Soms 2 uur, soms een half uur.. verschilt nogal. vaak dutten ze nog een half uurtje in totaal beneden. Helaas wel vannacht een vreselijke nacht gehad. al met al 3 uur stille kinderen gehad, de rest van de nacht was drama. Beide kids een fles gegeven en toen sliepe nze weer eventjes. Denk een combinatie van komende tandjes en flinke verkoudheid.
Niet bijgelezen maar wou even een berichtje posten (voor de eventuele geïnteresseerden) over hoe het hier nu momenteel met ons gaat. En hoop écht dat ik binnenkort heel actief kan meeschrijven met jullie! Hier gaat het nog niet super maar wel al iets beter dan enkele weken terug. Ik voel mezelf stilaan iets beter en ook de kleintjes huilen minder. Wel nog steeds geklooi met hun voeding en medicatie. Wat we al gehad hebben: eerst dus 1 week borstvoeding, dan één week nutrilon als ik me niet vergis, dan een heel aantal weken nan pro. Dan was er een vermoeden dat er verborgen reflux in het spel was dus nan AR. Nog steeds veel last van darmen en onrustig zijn enzovoorts dus toch medicatie gestart. Nog steeds last dus dan overgeschakeld op novalac allernova AR owv vermoeden koemelkallergie. Dan nog steeds last van krampen,... dus medicatie maar afbouwen want dat kan ook wel eens krampen geven. En nu is het dus nog steeds niet beter. Juist terug van kinderarts en we gaan nu EINDELIJK een ph-metrie meting laten doen. Zijn we tenminste zeker OF er reflux is en OF die zodanig erg is dat ze die medicatie nodig hebben (want ben hier helemaal geen fan van eerlijk gezegd). Tenminste één factor waar we uitsluitsel over kunnen krijgen. Die koemelkallergie is getest en test was negatief maar totaal niet betrouwbaar op deze leeftijd. Dus toch maar die melk nog even blijven geven. En starten met groentepapjes. Maar vind ze nog zo klein voor groentepap . Iemand tips ivm welke groeten ik best gebruik in het begin, welke hoeveelheden ik nodig heb en hoe ik hen het snelste laat wennen aan het eten met een lepeltje? Verder moet F. ook aan de aerosol want ze "piept" een beetje . Zo, een heel verhaal maar ik was ook al even niet meer langs geweest hé... . En misschien klink ik nog steeds wat negatief in mijn bericht maar het is hier toch echt al een pak beter dan een tijdje terug. We leggen ze nu ook overdag in hun bedje in de slaapkamer ipv in de box in de living en ze slapen ook echt . Had ik dit maar veel eerder geprobeerd. Al had dat toen misschien niet gewerkt omdat ze toen echt nog veel last hadden... . Ach ja, da's praat achteraf hé. We kijken nu naar de toekomst en het gaat steeds leuker worden volgens mij . Oh, en al heel fijne feesten en een spetterend 2011 toegewenst aan iedereen hier!!!!
Kom ook hier maar weer eens heel even buurten... @Linda; Helaas zijn dit vaak dingen van 'de langste adem'. Ze weet hoe ze moet gaan zitten en ze weet ook best hoe ze weer kan gaan liggen, dus niet te snel toegeven hoor. Op den duur zal ze wel doorkrijgen hoe het werkt... En de tip van de slaapzak is ook geen goede. Het is dan in ieder geval niet zo erg als ze in slaap valt zonder dekentje (wat je er dan later wel weer overheen kunt leggen als het nodig is). Overigens is dit wel een moment om na te denken over het lager zetten van het ledikantje... @lindavnr; Balen van die slechte nacht(en). Hopelijk zijn de tandjes snel door en is de verkoudheid snel over. Gebruik je Chamodent? Dat is echt een heel goed middel tegen de pijnlijke doorkomst van tandjes. @bereke; Fijn dat het iets beter gaat bij jullie. Hopelijk weet je snel meer en voelen de meiden zich ook snel veel beter. Sterkte hoor!! En ook jij de beste wensen voor het nieuwe jaar! @Hanneke; Had ik niet geantwoord op je vraag? Ik ben gelukkig niet heel veel bezig met een vroeggeboorte. Natuurlijk zijn deze eerste weken spannend, maar dat is zo voor iedere aanstaande moeder. Omdat ik nu zwanger ben van 1 kindje is de kans op herhaling veel kleiner. Bovendien staan we onder controle in het ziekenhuis, wat ook al een gerust gevoel geeft. Wel fijn dat je af en toe nog even langs komt waaien, maar neem de tijd voor jezelf om alles op een rijtje te zetten hè? Hou je taai meis!! @all; De rest weet ik niet meer, maar ik volg op de achtergrond en zal af en toe mijn bijdragen leveren...
@ Bereke: fijn te horen dat het langzaamaan beter gaat! En fijn dat er uitsluitels komen over bepaalde dingen. Ze raden idd snel hapjes aan bij jullie zeg! Hier waren ze echt voor 6 maanden, mgoed, ben zelf bij 4 maanden begonnen omdat ik het zo leuk vond haha. Je kunt beginnen met de 4 maanden potjes, dat is meestal; wortel, sperziebonen en bruine bonen. Verder heb je nog wel wat meer smaakjes, maar dit zijn de meest voorkomende volgens mij. Bruine bonen was hier groot favoriet. Wortel poepte ze altijd wat moeilijker door. en oranje poep, haha. Je begint de 1e keer gewoon met 1 lepeltje groenten. En dan langzaam opbouwen naar 2 lepeltjes, 3, enzovoorts. Hier ging het vrij snel en aten ze zo een half potje (125 gram potje) leeg. Maar kan dus ook goed dat het met een paar lepeltjes begint. Eten met een lepeltje.. sja, da's gewoon een kwestie van geven Der is niet echt een speciale manier om ze het snelst te laten wennen; gewoon van een lepeltje geven, haha. Ik weet niet of ze er nog in zitten, maar als je het prenatal pakket gehaald hebt; daar zitten van die groene lepeltjes in met een lange steel. Ik gebruik ze nog steeds, vind ze onwijs handig! Precies een mooie grootte lepel en die lange steel is erg handig. veel makkelijker als zo'n kort lepeltje. Succes
@ Jipper: Hihi, ik neem aan dat het wél een goede tip is, die slaapzak, ipv geen goede tip We gebruiken idd chamodent, en dentinox. vannacht ging iets beter, half 2 sliepen ze alle twee, zonder een fles. @ jesse: wahah, ons jesse zit vort op handjes en knietjes in de box, en dan gaat ie naar voor en achter bewegen met zn kontje...hahah ziet er echt zoo stom uit! hahaha. Doet ie overigens alleen in de box, niet op de foammat of de grond. volgens mij omdat de mat toch nog te glad is vergeleken met een stevig boxkleed in de box. Ach, komt wel .
Bereke voor de eerste groente hapjes kan je worteltjes proberen dat vinden de meeste wel lekker.... en Banaan voor fruithapje...neutraliseert ook eventueel zuur succes ermee en ik lees wel dat je een stuk positiever bent hoor.. gelukkig gaat het steeds een stukje beter.....
Jipper hoe voel jij je nu? voel je nu al verschillen met deze zwangerschap en de tweeling zwangerschap???? wat een mooi gedichtje heb je trouwens op hyves Helena hoe gaat het nu met jou en je buik???? young mom hoe gaat het met jou en je ukkies? Marije wat groeien f&p toch hard he.... hier alles goed met de tweeling....word de eerste kerst voor ons als een compleet gezin zie er wel naar uit..... nu krijgen L7S nog niet zo veel er van mee maar voor mijn gevoel is het nu helemaal goed zoals het hoort en zoals ik het altijd gewild heb..... sorry hoor beetje emo.....
thnx meiden, op het kdv ging ze ook steeds zitten, viel dan in slaap, viel dan om en werd daardoor weer wakker, dat gebeurde een paar keer en toen sliep ze, twee keer 1,5 uur geslapen dus wel netjes. net naar bed, drie keer ging ze zitten, rustig weer neergelegd, en de 3e keer draaide ze haar hoofd om en sliep ze... gekke meid. we gaan nu proberen haar consequent hetzelfde tijdstip in de middag op bed te leggen, misschien helpt het, deden we op zich al wel maar soms verschoof het ene half uurtje ofzo.
bereke hier vonden ze de banaan en bruine bonen erg lekker, de eerste weken (3 ofzo) zag ik het echt als 'leren eten'. daarna ging ik pas smaakjes wisselen, dus ik gaf in het begin alleen banaan. lindavnr jij dus ook even zwaar met slapen, elke nachts is weer spannend he hihi, hier vanaochtend evy om 5 uur wakker zucht gelijk fles gegeven maar ze wilde niet meer slapen, zat ik dan met een spelend kind, gaap
Ik voel me wel anders, maar ik geloof niet dat dat te maken heeft met dat het dit keer een eenling is (of de vorige keer een tweeling). Iedere zwangerschap is anders lijkt me... Bovendien ben ik de vorige keer amper zwanger geweest... Dus het echte 'tweelingzwangerschapsgevoel' heb ik eigenlijk niet gehad. (Die laatste weken waarin het extra zwaar wordt bedoel ik dan...) Maar wie weet denk ik daar over een paar weken wel heel anders over. Fijn dat jij zo uitkijkt naar de feestdagen. Kan me je gevoel goed voorstellen hoor. Geniet er dan ook maar lekker van!!
Hey allemaal, Ik kom ook weer eens even langs. Lindavnr, wat balen van die nachten. Het is wel fijn om te weten dat dit soort dingen echt van voorbijgaande aard zijn. Dat hebben wij wel geleerd met onze kerels, toen we er soms echt geen gat meer in zagen. Linda, goede tip hoor van de slaapzakjes. Onze jongens sliepen veel rustiger met slaapzakjes aan. Wij kochten ze 1 maatje groter dan ze nodig hadden, naaiden de armpjes wat strakker met een klein kruissteekje en sloegen de onderkant een keer onder de matras. En inderdaad, als je meisje gaat zitten zal het niet lang meer duren voordat ze de rand gaat pakken en dan heb je kans dat ze er overheen kukelt. Silvia, wat leuk hè, kerst met je hele gezin. Ik vind het echt leuk om te lezen hoe ontzettend jij geniet van je drietal. Bereke, fijn dat het iets beter gaat bij jullie. Als je het niet vertrouwt om ze nu al groente te geven (ik vind het echt erg vroeg) dan kun je natuurlijk zelf prima de keuze maken om later te beginnen. Ik zou ook eerst graag willen weten waar de onrust in hun darmpjes vandaan komt. Hanneke, leuk om je weer langs te zien waaien. De verbouwing is bijna klaar. Nog een paar muurtjes sausen, vloer erin en dan kunnen Lex en Midas er lekker slapen. Met mij gaat het ook oké, bedankt dat er mensen naar vroegen. Al weer bijna 29 weken zwanger. Met Lex en Midas gaat het weer lekker. Het lijkt alsof Lex uit zijn dalletje is geklommen. Hij is weer zijn zijn eigen, lieve zelf. Midas praat ineens honderduit. Hij vertelt hele verhalen over waar hij geweest is, bijvoorbeeld op de kinneboerrij ( de kinderboerderij) of de peejtuin (speeltuin). Zo leuk.