Jeetje Bereke dat is niet niks zeg, pffff.. hopelijk komt er nu iets aan het licht! Arm(e) meiske(s).. Hier gaat het vrij aardig kan ik zeggen. Carmen was vanmiddag behoorlijk onrustig dus kon geen tukkie doen. Huisarts is langs geweest ivm flinke verkoudheid van beiden pff.. Nachten gaan ook vrij aardig. rond 11 en dan rond half 4 en dan 7 uur gisteren. Ik kolf alles af (weet niet meer wie dit vroeg) en het lukt nu onderhand om alles bv te geven maar vind het (vooral s nachts) makkelijk om even fv te maken en daarna te kolven. Carmen en Devin slapen ook al een paar nachtjes boven saampjes in het ledikantje ieder aan 1 kant. Zo schattig. Het zijn 2 heel andere persoontjes. Devin is ontzettend rustig en Carmen echt een meisje
Even kort.. @ Linda: idd elke nacht is weer zo van...nou, we gaan maar slapen...maar ja, zal zo wel weer kassa zijn. Elke keer als we net erin liggen, zo rond half 12, is het z over. Misschie nmoeten we ook eens eerder gaan slapen haha. Gelukkig slapen ze sochtneds wel nog erg goed. Na de fles die ze rond 7u krijgen( als ze niet eerder wakker zijn) slapen ze meestal tot half 10 en kunnen daarna nog prima in bed liggen/babbelen/buik liggen tot 10 uur-half 11. Dus ik kan lekker op mn gemakje douchen enzo, haha. Sliepen de kids nog niet in slaapzakjes? Hier alleen snachts, overdag niet. Lijkt me zon gedoe om die ook mee te nemen naar het kdv enzo, de slaapzakjes, Heb ik dadelijk vort een hele koffer met spul bij voor daar . En om ze vast daar neer te leggen is ook weer onzin, want zo vaak komen ze niet ivm mijn onregelmatige uren.
De bedjes en de box zijn al sinds een maand naar beneden, vanaf dat evy zelf kon gaan zitten en ik gebruik ook altijd slaapzakjes, die dikke snachts en overdag een dunne. hier slapen ze wel in een slaapzak op het kdv, die hebben ze daar gewoon van het kdv zelf. Mara herken het wel hoor, wij zijn ook avondmensen dus savonds met moeite op tijd naar bed en inmiddels voelt het ook als tweelingnachten want is het evy een keer niet dan denkt timo, nu is het mijn beurt. Die tip van de slaapzak onder de matras ga ik nog wel proberen maar ze wurmpt als een gek dus ben bang dat het niet werkt maar wie weet. evy ging vandaag om vier uur zachtjes jammeren in bed, ze lag op haar buik, ik denk ik draai haar even om, FOUT, hysterisch werd ze en heel hard huilen!!! later dachten we misschien toch tandje maar ze ging dus echt niet meer slapen, uiteindelijk slaapzak uit en in bed spelen, daar had ze na een half uur ook genoeg van en toen werd het weer huilen, als ik haar neerlegde, bleef ze lekker op haar zij liggen maar kort daarna hup weer rechtop. GGGrrr chagi werd ik ervan. Dat worden fijne vakantiedagen, gaap. Vanavond leggen we Timo apart, want die wordt er ook wakker van (na een uur naast een krijsende zus) we moeten nodig dat huis maar eens kopen (vanavond komt de makelaar langs) krijgen we twee slaapkamers voor hun tenminste, mocht het echt structureel nodig zijn.
Ha dames, wel meegelezen maar ook al een tijdje niet gereageerd. Sorry! @Bereke: zelfde tips hier! Gewoon proberen en de hapjes vanaf 4 maanden zijn allemaal prima. Hier waren worteltjes niet favoriet, maar vooral broccoli en bloemkool...... Zo is ieder kindje anders. Sterkte met alles meid!! Hopelijk komt er wat uit dat ze kunnen behandelen en zie je snel resultaat!! @Linda en Lindavnr: balen zeg van die nachten. Ik weet precies hoe jullie je voelen. Iedere avond toch weer met spanning in je lijf naar bed met de hoop dat je lekker kunt doorslapen..... Hier is dat ook maanden geweest, maar laatste weken heb ik totaal geen klagen. Ze slapen zowel overdag als 's nachts met slaapzak (op KDV ook slaapzak van daar). Lastig Linda dat Evy zoveel gaat zitten in bed, hier nog absoluut niet dus helaas ook geen tips. Het lijkt dus wel iets beter te gaan nu?? Hopelijk werkt het consequent zijn, dat is toch wel het toverwoord schijnt..... @Helena: je bent echt al ver...... top! En fijn dat het met je jongens goed gaat! @Jipper: ik zag op hyves dat iedereen het nu mag weten! Zeker wel fijn dat je nu niet meer geheimzinnig hoeft te doen, he??! Voel je je verder goed? @Patroeska: goed zeg dat je alles nu kolft en van 22.30 tot 3.30u slapen is echt al heel knap! Geniet ervan meid! Straks nog even ego, nu zijn de meisjes wakker en ik moet nog douchen....opschieten dus
Helena: Super om te hgoren dat je al 29 weken bent, gaat echt super hard. Fijn dat Lex weer goed in zijn vel zit en Midas zo leuk kan praten. Dat lijkt me echt geweldig! Linda: Wat lastig dat Evy alleen maar wil zitten en daardoor slecht slaapt en ze nu ook uit elkaar moeten. Hopelijk gaat deze fase snel over. Geen tips, want herken het niet. Lindavnr: Hopelijk gaan bij jullie de nachten ook snel beter! Habibas: Fijn toch als je niets te klagen hebt! Patroeschka: Fijn dat het kolven goed gaat, ik heb ook volledig gekolfd toen ik bv gaf. Wel zielig he als die kleintjes zo verkouden zijn, hopelijk knappen ze snel op! Hier: Gisteren uitslagen gehad nadat VL zijn zaad opnieuw had ingeleverd en het is in de afgelopen 1,5 jaar stukken beter geworden. Kans op een spontane zwangerscahp was heel reëel zei de gyn alleen wel minder dan bij mensen zonder vruchtbaarheidsproblemen, maar goed. Voor ons al een wonder want er is een tijd geweest dat er niets aan levend zaad gevonden werd. Nu dus klussen en hopen dat het ooit zo mag zijn
Wauw Marije wat spannend weer dat jullie nu echt voor een 3e wondertje gaan Ik wens jullie veel klusplezier toe
spannend marye!!! wat een geod nieuwd!!! ergens hoop ik dat bij mij de endometriose door de zwangerschap ook minder is geworden en dat er dan misschien een keer een eitje tussendoor glipt maar sinds 9 maart ben ik nog maar 2x ongi geweest dus zalw el niet wat worden met al die obstakels bij mij, maar ach, ik merk dat we zo blij zijn, als we met z'n vieren blijven ben ik ook gelukkig al is een wondertje altijd welkom!
@ linda; Daarom wil ik ook 2 slaapkamers hebben idd, zodat ze uit elkaar kunnen indien nodig! Wij hebben alleen nog een zolder en die is slecht geisoleerd dus daar valt niet te slapen voor een kindje. Wie weet deze zomer.. we zien wel Pff wat een nacht bij je.. jeetje.. Hier ging ie wel goed vannacht; sliepen heerlijk door! half 2 speen-alarm, duurde maar een minuutje. @ Marye: Spannend zeg, het zou nu zomaar kunnen gebeuren dus!! @ hier: whahha heeeel consequent aan de pil hoor! Moet niet denken nu aan nog een baby dr bij! hahah.
@Marije: wat tof dat jullie voor een 3e gaan!! Hopelijk mag het 'snel' spontaan lukken!! @ego: hier gaat het eigenlijk wel zijn gangetje. Ze hebben nu allebei 1 tandje en het grappige is dat hij bij Nynke linksonder zit en bij Bente rechtsonder. Ze hebben er niet superveel last van gelukkig. Ze zitten allebei al heel goed, maar kunnen ook nog heel hard vallen en dan is het huilen geblazen...lastig vind ik dat, want het is ook goed dat ze leren 'zacht' te vallen Nynke is een beetje aan het miepen en als ik haar dan optil en op haar benen zet, is het goed. Dan kijkt ze heel trots met een bigsmile in het rond. Kortom ze heeft het staan ontdekt! Nog voor ze uberhaupt iets van kruipbewegingen maakt. Had ik dus echt niet verwacht. Vanmiddag kerstviering op het KDV en van het weekend naar Friesland kerstmis vieren. Helaas nog wel 2 dagen werken..... Volgende week bijna de hele week vrij, heerlijk!! @ALL: HEEL FIJNE FEESTDAGEN EN ALVAST EEN TOP EINDE VAN 2010!!
@Helena ik heb je tip opgevolgd, net evy's bed opgemaakt met een lange slaapzak en dan onder de matras, had ik eens van iemand gekregen dus dat komt goed uit, vanavond maar eens proberen. @Habibas, wat gaaf zeg en een sterke meid dus! hier deed Timo dat ook maar hij kon dus veel later (nouja een paar weken) zelf gaan zitten en kruipen dan evy. Nu doet hij het pas sinds een week en als er ergens een doos staat oid dan zet ie z'n handjes erop en gaat op zijn knieeen zitten en dan soms ook staan met zijn kontje de lucht in, zo heeft hij zijn zusje weer ingehaald haha
sssssttttttt evy is in 1x gaan slapen en ligt nog steeds op haar rug........duimen voor de nacht...........
Vannacht is het gerommel hier begonnan... en mijn buik is veeeel groter als bij de jongens op 36w. Ben echt geschrokken @linda: Ik zou haar gewoon laten zitten. Als ze echt moe is gaat ze wel liggen en slapen. Zolang ze niet uit bed komt zou ik daar geen zorg van maken. Hier hielp dat bij de jongens en vielen ze na een eindje gewoon in slaap. Liggen Evy en Timo op dezelfde kamer?
@ Linda; Ohhh super dat ze stil is! Hopelijk werkt de tip dus super, met die slaapzak onder het matras @ Youngmom: Liggen/lagen ze bij jou niet op dezelfde kamer>?
Youngmom hoe gaat het nu met je? is het rommelen doorgezet??? ik hoop toch stiekem dat ze nog even binnenblijven tot de 37 weken maar als het toch doorzet vandaag wens ik je heel erg veel Succes!!!!!!! wanneer was die zaak met Loecke nu ook alweer? ook vandaag of morgen toch ????
hoi meiden, hier bezig met de voorbereidingen voor kerst. evy het slapen ging beter al lukte het haar wel om om te draaien maar niet meer te gaan zitten, ze sliep dus op haar buik, ze moest wel een keer huilen dus speenalarm en ze werd wakker door timo maar uiteindelijk geslapen tot 7.15 uur. dat was voor haar wel fijn maar wij waren al eerder op met timo dit keer had erge last van tadnjespijnaanvallen volgens mij, dikke tranen dus vanaf half 4 met hem in de weer. uiteindelijk heeft hij van half vijf tot kwart over zes in ons bed geslapen en wij dus ook, toen was meneer wakker. evy ging in haar ochtend slaapje heel braaf slapen dus ben mega blij met de slaapzaktip want ze heeft 1,5 uur geslapen, straks gaat ze weer even. HELENA BEDANKT!!!
Linda, wat geweldig dat ze er zo lekker door slaapt. Bij onze jongens hielp het ook geweldig, dus graag gedaan hoor! Wat wij trouwens uiteindelijk ook hebben gedaan, ik weet niet of je dat ook doet, is een groter laken gebruiken dan normaal. Dan kun je ze lekker vastleggen. Marye, wat ontzettend gaaf dat jullie een redelijke kans maken op een spontane zwangerschap! Heb je Don soms krachtvoer gegeven . Ik hoop heel erg voor jullie dat het mag lukken. Ik ben vandaag een beetje erg moe. Heb heel wat muurtjes gesausd op de zolder vandaag, de jongens waren bij mijn ouders. Ik ga dus lekker op de bank zitten, niks doen.
dat was hier idd ook een probleem, ik heb de lakens en dekens weer over dwars gedaan en haar weer iets lager in bed gelegd, dat kan nu nog wel. Heb destijd koeka dekens, best dure en hema lakens gekocht maar ze zijn niet echt breed. ze draait zich trouwens wel om of op haar zij maar ze kan niet meer gaan zitten dus slaapt ze wel, we hoorden haar vanavond wel heel gefrusteerd grommen haha, ze werd echt ene beetje boos maar zo moe dat ze binnen 5 min in slaap viel, overdag ook 2x 1,5 uur zonder problemen geslapen, ik hoop dat het aanhoudt!!!
Dames Wat leuk om zo af en toe ook deze verhalen al te lezen voor een aanstaande tweelingmama! Ik had eigenlijk ook een vraag: Zijn er van jullie die lid zijn van het nvom? Wat houden die meerlingen dagen in? Wat krijg je terug voor je lidmaatschap?