ik ben geen lid wel van het tweelingenregister, daar staan ze ingeschreven, dat is wat anders volgens mij, daarvan krijg ik wel een nieuwsbrief. bij het nvom krijg je ook een tijdschrift, die vind ik wel leuk maar die krijg ik via een andere tweelingmoeder, succes met je zwangerschap!!!
oja en evy heeft klokje rond geslapen alleen om 6 uur even speenalarm, wow echt geweldig en overdag gaat ze ook braaf slapen, ik heb een nieuwe tactieck, we houden ons straks aan de twee slaaptijden overdag en ik breng timo 10 min eerder, dan slapat hij al als evy komt en liggen ze niet samen te keten. timo was vanacht wel weer raak helaas, ik denk toch tanden maarja het is nu al twee nachten om precies 4 uur, uiteindelijk geef ik dan de fles en slaapt hij bij ons verder... tja moet ie niet aan wennen natuurlijk maar eerder sliep hij juist altijd zo makkelijk... zucht maar goed 1 van de 2 al in het gereel
ik ben nergens lid van ik lees alleen op freya en ik lees hier verder n hyves.... daar doe ik alle informatie op :s
Het tweelingregister doet onderzoeken naar tweelingen, die ook betrekking hebben of erfelijkheid (dus niet ieder onderzoek heeft te maken met tweelingen, maar kan wel gebaseerd zijn op onderzoek onder tweelingen). Als je daar ingeschreven bent krijg je een nieuwsbrief en af en toe een vragenlijst die je in mag vullen. Ik ben sinds kort lid van het NVOM. Heb nog geen meerlingendagen bijgewoond. Had wel graag naar de laatste informatieve dag gewild, maar dat kwam er niet van. Misschien volgende keer. Het Meerlingen Magazine is erg leuk om te lezen.
Meiden ben hier al weer een tijdje niet meer geweest maar ben jullie niet vergeten hoor, ben gewoon erg druk met werk, tweeling, huishouden etc....petje af hoe jullie het doen hoor. Hier liggen ze om 20.30 uur in bed en krijgen tussen 07.00 en 08.00 uur weer de eerste fles, ben dus blij als ik in de avond ff lekker bank kan hangen. Hier ook lid van NVOM en ook van het tweelingenregister, heb gister de papieren van het register binnengekregen maar jeetje wat een hoop zeg. Daar moet ik dus ff voor gaan zitten als ik tijd heb. Nog een leuk filmpje van onze meiden YouTube - Elize & Naomi kijken babytv Hoop echt dat ik snel wat meer kan volgen hier want vind het best jammer dat ik het niet meer kan bijbenen
Jane wat een scheetjes, wat lieffffffffffffffff, ik smelt! waar heb je babytv? hier zijn de tubbies favoriet alleen die filmpjes tussendoor vinden ze niets, toevallig vandaag een woezel en pip dvd gekocht
Ik ben ook lid van de NVOM. Leuk blaadje, maar nog nooit naar een meerlingdag geweest. Lijkt me wel een keer leuk. Jane, wat een schatjes!! Echt lieve meiden en wat een enthousiasme voor baby-tv, haha! Onze kinderen waren toen ze kleiner waren erg gek Bumba. Nu vinden ze Het Zandkasteel, Teletubbies, Dribbel en Kindertijd erg leuk.
Babytv heb je bij het digitale pakket van Ziggo..wij hebben dat ook je hebt een speciaal kinderpakket zit baby tv jimjam nickelodeon jr en allerlei andere tekenfilmkanalen bij...nbest leerzaam vind ik altijd...Mathijs geniet er vol van en de tweeling ook na het eten even kijken naar dora en Timmie
Iedereen fijne feesten gehad? Alvast een schitterend 2011 toegewenst! Hier is het ontzettend druk geweest. Eerst de feesten en dan de ph-metrie meting van de meisjes dus niet bijgelezen... . Toch een update voor de geïnteresseerden : ze hebben beiden effectief reflux. Maar niet in die mate dat ze hiervoor medicatie nodig hebben. Dit hadden we zelf ook al wel gedacht en zijn we heel blij mee want we waren geen voorstanders van die (toch best zware) medicatie! Wel de Anti-regurgitatiemelk voortzetten om de last toch te beperken. Verder mogen we voorlopig enkel groentepap geven en nog geen fruitpap. Wel mogen we proberen om "gewone" AR melk te geven ipv melk met sterk "verkapte" koemelkeiwitten. Als ze geen klachten hebben, wordt de koemelkallergie uitgesloten. Als ze wel klachten hebben, moeten we de huidige melk blijven verder geven. Dus even weer wat testen maar dan zijn we weer een heel pak wijzer! Er was een baby'tje de hele tijd aan het huilen en de ouders waren er niet. Zo zielig en zou het zo gaan halen zijn om te troosten... .
Lieve iedereen hier, Wil jullie even een heel fijne jaarwisseling wensen. Veel geluk, liefde en gezondheid voor het nieuwe jaar gewenst! Liefs Hanneke & fam!
iedereen de allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar...een nieuw jaar vol kansen en een jaar waarin sommige van jullie mama gaan worden!!!! geniet van elkaar in volle gezondheid en omringd door liefde... Hier hebben de kids er heerlijk doorheen geslapen heerlijk maar was vanmorgen wel weer heel vroeg voor mij dat was minder leuk.
Iedereen al het goed voor 2011 !!! Hier hebben de kindjes ook door het vuurwerk heengeslapen, vanochtends hebben ze vervolgens zelf ook het nieuw jaar ingeluid........... ik dacht wat is het toch stil in de woonkamer.......... hebben ze echt een joekel van een plantenbak met kamerpalm omgetrokken!!! ze zaten middenin de aarde en Evy nam zojuist een hap.............. we dachten die pot krijgen ze nooit om, dus wel. Ze zijn echt een stelletje terrorristjes nu hihi kruipen overal heen en bovenop, Evy stond gister ook even kort aan de kleine tafel en Timo dondert overal om omdat hij overal tegenaan gaat staan. Ze maken nu ook ruzie omdat ze constant het speelgoed uit elkaars handen trekken. Vind het wel lastig soms hoe ermee om te gaan, Evy is Timo soms wel de baas maar hij is gelukkig vrij sterk. Niet mee bemoeien meestal maar ik was wel benieuwd naar ervaringen van anderen vooral op deze jonge leeftijd. Soms speelt Timo ergens mee, ziet Evy dat van de andere kant van de kamer, kruipt ze pijlsnel nara hem toe en rukt het hem dan uit zijn handen, soms moet hij dan huilen. Tja wel niet mee bemoeien..... Naar 'Nee' luisteren ze wel maar 'snappen' is dan volgens mij weer wat anders.
Gelukkig nieuwjaar!!! @Linda: haha lastig zeg, begint dat nu al?! Hier is dat op het moment ook wel, als ze mt elkaar op de mat liggen. Dan is het speeltje dat de een heeft, het aller interessantst en dat moet de ander hebben. Dus hier wordt ook regelmatig vanalles uit elkaars handen getrokken. En ze zijn alle 2 ongeveer even sterk dus af en toe liggen ze toch te trekken aan speeltjes! hahah. Maar tot nu toe hoeven ze nog niet te huilen om dat de ander het speeltje dan heeft; dan zoekt de ander weer iets anders. Dus ik heb (nog) niet echt tips voor je.. Maar ik hoor wel dat evy en timo al een stuk verder zijn als daan en jesse hoor! Hier nog niets van het kruipen of staan! Ze bewegen wel flink, maar dat is allemaal op hun buik. Vooral achteruit maar ook door te rollen enzo. Jesse zit soms in de box op handjes en knietjes en dan beweegt ie naar voren en achteren terwijl ie gewoon stil zit, zeg maar, haha, maar hij verplaatst dus niet. Achja!
Oh wat spannend voor youngmom! Ik hoop dat alles goed gaat met haar en haar kindjes en ik ben hééél benieuwd of haarf vermoeden van twee jongetjes juist is