Patroeschka ik heb ze altijd tegelijk gevoed... ik heb altijd de andere wakker gemaakt. omdat ik anders de hele dag bezg was met voeden. nu eten ze ook altijd tegelijk ook hun warm eten etc.
ik maakte ook altijd de ander wakker overdag, anders werd ik gek, ik ben op een gegeven ogenblik wel 's nachts op verzoek gaan voeden want Timo sliep toen bijna door alleen Evy nog niet. Ik moest er dan wel om 3 en 5 uur uit maar dat was maar kort, wel zwaar. Dat overdag tegelijk lukte niet altijd hoor, soms liepen ze helemaal door elkaar. En soms nog wel eens
Ik voedde het eerste half jaar helemaal op verzoek (combi FV-BV). Toen was ik altijd blij als ze niet op hetzelfde moment kwamen. Ik vond het namelijk lastig als ze tegelijk kwamen, want dan moest er eigenlijk altijd eentje wachten (en dus soms ook huilen wat ik heel erg vond) of je liep moeizaam een fles zo te stationeren dat je die niet zelf hoefde vast te houden. Twee flessen tegelijk vasthouden met de kids ieder aan een zijde was niks voor mij (en zonde van BV). Ik wilde het kind dat ik voedde ook knuffelen en op schoot hebben. Dat heb ik dus alleen gedaan als het niet anders kon. Nu eten ze vaak wel rond of op dezelfde tijden, maar niet altijd hetzelfde (Rafael kan grotere stukken aan, T ristan begint dan te erg te kokken en dan kotsen). Nog steeds veelal op verzoek, maar soms meer het verzoek van de een dan de ander
de 2e liet ik wel slapen totdat ik klaar was met de 1e en dan maar hopen dat ie niet tijdens het voeden wakker werd
@Vakantie: ik heb natuurlijk nog geen ervaring met vakantie met twee dreumesen , maar een huisje met privé zwembad was afgelopen jaar een groot succes bij ons. We hebben een huisje gehuurd bij basic travel in Frk.
@Lindavnr: natuurlijk ook nog geen ervaring mee, maar wij denken aan een huisje op een camping of lekker privé (zoals Luca dat heeft gedaan). Kamperen met de tent doen we weer over een paar jaar, daar moet ik nu nog niet aan denken...... Vliegtuig zou ik teveel gedoe vinden, ook omdat je niet veel mee kunt nemen....Maar ja, het is nog wel goedkoop, want voor het 2e jaar kunnen ze nog gratis mee. Een vriendinnetje van mij gaat met een jochie van 1.5jr naar Nieuw-Zeeland!!! Pfff.....met eentje zou ik dat al heftig vinden, laat staan met 2, maar dat is natuurlijk ook wel een extreem lange reis..... @Patroeschka: hier ook vaak vlak na elkaar gevoed. Eerste6 weken BV, daarna lekker op de fles over. En proberen in de wipper gestut de fles te geven. Toen werd het makkelijker..... Maar heb het de eerst 3-4 maanden heel lastig gevonden. Toen ze eenmaal zelf de fles vasthielden werd het nog veel makkelijker!! Gelukkig vergeet die lastige periode snel, vind ik. Succes hoor!
@Habibas: houden ze bij jou zelf de fles vast? Lekker Hier wel vaak geprobeerd, maar ze gaan er mee spelen en voor je het weet ligt er weer overal melk, dus hier toch maar zelf geven. De tuitbeker/rietjes beker proberen we ook, maar pas sinds kort doet R. dat zelf (al spelende en gooiende... )
@luca: ze hebben handvatjes aan de flessen en dat gaat perfect. Ze kunnen nog net in hun wipper en dan liggen ze heel rustig hun eigen fles leeg te drinken. Een rietjesbeker proberen wij sinds gisteren en dat hebben ze ook al goed door. Voordeel daarvan is dat ze hem niet hoeven te kantelen. Dus gewoon rechtop in de kinderstoel. Die is trouwens wel interessant om mee te spelen..... Dus daar moet ik echt bij blijven. Een tuitbeker snappen ze totaal niet. Daar bijten ze op en gooien ze mee
welke rietjesbeker heb je habibas? vanaf hoevel mnd wordt dat geadviseerd? hier drinkt Timo ook al heel lang met de handvaten van difrax, ik zou niet eens meer weten hoe lang al maar evy vanochtend pas voor het eerst
Hier drinken de kids juist zonder de handvaten van difrax..dus houden de fles vast. De middel fles maar ook de brede fles. Ze drinken zelfs vaak met 1 hand bikkels hahah.
haha gaaf, heb je al verjaardagsideeen ? ik zit aan een loop/duwwagen te denken en dan voor beide een, heb er een gezien waar ze ook op kunnen zitten
We hebben 1 loopwagen van Woezel en pip, lekker simpel maar wel erg fijn (Zit een snelheidsknopje op waardoor je hem ook op langzame stand kunt zetten of gewoon stilstaand) Wil die er denk ik nog 1 bijkopen, dezelfde maar dan van nijntje. En vond de tip van - volgens mij - jipper wel goed, om een schepje, emmer en harkje of iets te kopen voor richting de zomer .
rietjesbeker: wij gebruiken hem van de hema of etos...beide erg fijn. Toch gek dat we nu helemaal niets meer horen van Youngmom... naja, ik hou er ook over op.
Ze is (werd verteld door haar man??) 'ingestort' en ligt in het zkh Zie ander topic 'heksenjacht'. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/249864-zp-heksenjacht.html
Ja ook ik heb het bericht gelezen maar er stond ook in dat er een mail was gestuurd naar des betreffende personen met wie ze contact had.. hier iemand die mail gehad van haar man!! in het andere 2lingen topic is ook al verbaast gereageerd!! greets yippie