Ik denk eerder dat ze buikgriep hebben hoor, hier gaat het precies zo. Die golven en diarree. Lucas spuugt en poept alles onder, ik moet hem 3 keer per dag omkleden
Ik begrijp dat je er helemaal doorheen zit.. Ik wou dat ik je kon helpen, maar je bent een beetje te ver weg kan je man niet helpen?
Ylaisa, wat naar dat je je zo rot voelt. Als je het idee hebt dat dit anders is dan een gewone dip en je graag hulp wilt zou ik het advies van Kar ter harte nemen. Wel heel fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Steijn en Britt. Nu de mama nog... Volgens mij ten overvloede dat wij vrij snel zijn begonnen met bijvoeden omdat Lex het bijna onze mond uit keek. Met Midas zijn we iets langzamer gegaan omdat we het idee hadden dat hij er nog niet zo veel behoefte aan had. Tot 6 maanden hebben kinderen volgens het CB genoeg aan alleen borst- of flesvoeding. Daarna kun je beginnen met fruithapjes/groentehapjes. Als je dat wilt tenminste. Wij hebben gewoon gewacht tot onze kinderen het aangaven. En dat was bij ons toevallig vroeg. Hier is het geweld al flink losgebarsten wat betreft oud en nieuw. Bij ons staan wel 5 melkbussen in de straat met carbid te schieten en het lijkt wel of de hele wijk in brand staat, zo veel vuren zijn er. Ben heel benieuwd wat de avond ons brengt. We krijgen gelukkig helemaal geen visite, dus heerlijk rustig zelf al onze oliebollen opeten, haha!! Alvast een hele goede jaarwisseling toegewenst.
Noor, wat fijn dat je er weer bent. Ik kan me voorstellen dat het gemis van je moeder nu pas een beetje doordringt. Meestal is de tijd na een overlijden zo hectisch dat er geen ruimte is voor je gevoelens, ook al had je al tijdens haar ziekte afscheid genomen van delen van haar persoonlijkheid. Als iemand echt niet meer fysiek aanwezig is, voelt het toch altijd anders. Heel veel sterkte en hopelijk zien we je weer vaker hier.
Dag meiden, Ben ik ook weer even. Geen tijd (en zin ) om op alles van de afgelopen dagen te reageren, maar even kort wat ik onthouden heb. @ Karel: wat vervelend dat je je zo rot voelt. Kan me wel voorstellen dat je er na zulke dagen helemaal doorheen zit. Paar dagen vrij nemen van je werk is een goed idee, en misschien is het ook goed als je in die tijd dan wat leuks voor jezelf gaat doen? Even uit de spuugdoekjes en vieze luiers en jezelf weer even opladen? Je man kan de meiden wel een avondje alleen aan, lijkt me (had ie toch ook moeten doen als jij aan het werk was, toch?)? @ Krista: zijn jouw mannen inmiddels alweer beter? Ik ben trouwens ook gek op kamillethee, drink er elke avond een pot van . Hoe is het nu op je werk? Ben je wel aan het werk of zit je nog thuis met je zielige teen ? @ Helena: wat een ontzettend schattige pakjes van Lex en Midas! Echt super! Daar kunnen mijn kerstjurken niet bij in de buurt komen hoor . Zal morgen eens kijken of ik wat leuke foto's kan plaatsen. @ Kar: hoe is je nacht alleen met M&B geweest? Was je nou al bij het CB geweest of is dat pas in het nieuwe jaar? En is Mette alweer wat beter aan het eten? @ Noor: fijn weer van je te horen. Kan me voorstellen dat je heftige weken achter de rug hebt. Veel sterkte en gezellig als je weer mee komt kletsen! @ Ylaisa: ook leuk dat jij er weer bent! Joepie, Steijn twee tanden! Wij zitten hier nog steeds te wachten op tand 1 . Dacht even dat ie eraan zat te komen bij Merle, maar volgens mij toch niet. Jij ook al niet lekker in je vel, is dat vooral rond je ongi of niet? Hoop dat de vitamines helpen en anders maar even naar de HA idd. En je kunt natuurlijk altijd hier van je af komen schrijven! Over de hapjes: ik had laatst iets soortgelijks. Ik had tot nu toe de fruithapjes ook uit potje gegeven (ja, ja, luie mama ) en wilde nu eens verse banaan geven (zelf heel fijn geprakt). Nou, dat ging er dus niet in hoor . Nu dus maar weer potjes. Ik wil volgende week zelf een blender kopen, want ik wil wel meer vers fruit en verse groente aan gaan bieden. Wanneer en hoe geef jij eigenlijk liga en diksap? Ik geef beide nog niet, maar ben wel benieuwd wanneer jij het geeft. Mee-eten aan tafel: klinkt heel gezellig, maar kan me voorstellen dat je dan dus zelf geen hap binnenkrijgt. Wij doen groentehapje nu gewoon voordat wij zelf gaan eten. Samen eten komt over een paar maanden wel. @ Karel: volgens mij vroeg jij nog naar de tijden van de fruit- en groentehap. Wij geven fruit tussen de 1e en 2e fles (uurtje of 10) en groenten tussen de 3e en 4e fles (uurtje of 6). @ Jipper: hoe is het nu met jou? Heb je al een paar dagen niet hier langs zien komen. Lekkere dagen achter de rug met je mannen? En nog leuke plannen voor vanavond? Hier: heerlijke dagen achter de rug. De meiden hebben de kerstdagen heel goed doorstaan, ondanks alle drukte. Maandag lieten ze opeens een fles vallen, dat hebben we de dag erna ook weer geprobeerd en dat ging goed, dus zitten we nu (eindelijk ) op 4 voedingen! En vannacht hebben ze van van 21:00-8:00 uur geslapen! Vandaag gaan we van 20:00-8:00 uur proberen. De dames drinken alleen de afgelopen dagen niet echt denderend (halve flessen laten staan en Linde spuugt elke dag ongeveer een halve fles uit). Las dat bij alle kindjes hier slecht gedronken en gespuugd wordt deze dagen, dus misschien hebben M&L daar ook wat van meegekregen. Ze doen in ieder geval niet ziek, dus dat scheelt weer. En de fruit en groente gaat er goed in (ongeveer een half potje pp), dus aan hun vocht komen ze wel. Vind het wel vervelend dat ze niet zo goed drinken, want zo komen die grammen er natuurlijk nooit aan... Iemand nog tips? Verder heb ik vorige week twee kinderstoelen gekocht (Tripp Trapp van Stokke), voor een heel mooi prijsje op Marktplaats. Helemaal blij mee! Nu nog even wachten tot ze zelf een beetje fatsoenlijk kunnen zitten. Vanaf hoe oud hebben jullie je kindjes in een kinderstoel gezet? Onze fysio raadde aan vanaf 7 maanden (gecorrigeerd), dus dan moeten we nog een dikke maand wachten . Ga nu eerst maar even aan het eten beginnen. Hier ook geen visite, maar lekker rustige jaarwisseling met z'n vieren, oliebollen en champagne. Had dit jaar echt helemaal geen zin om iets te regelen of ergens naartoe te gaan. Jullie ook allemaal een fijne avond en tot in 2010 !
Karel, wat naar voor je dat je je niet oké voelt. Lekker ziek melden zou mijn advies zijn. Geen bedrijfsarts die geen begrip zou hebben voor jouw situatie. Het lijkt me zonde van je vrije dagen. Je weet dat ik in hetzelfde schuitje heb gezeten. Die periode thuis (toch met werken op at-basis zo'n 4 maand) heeft me heel erg bewust gemaakt van wat mijn kinderen nodig hebben en wat ik nodig heb. Langzamerhand heb ik mijn werk daar op aangepast, want dat was blijkbaar nodig. Na de geboorte en het hele ziekenhuisverhaal heb ik hier veel te weinig tijd aan besteed. Gewoon maar doorgegaan. Over even wat zorg uit handen geven: Berry en ik hebben heel duidelijk onze eigen dingen die we elkaar gunnen. Ik ga eens in de zoveel tijd met mijn vriendinnen wat leuks doen, hij gaat af en toe een avondje gitaar rammen met zijn bandje of stappen met een vriend in Utrecht. En wij hebben het grote geluk dat we hele lieve ouders hebben die altijd wel op willen passen zodat we op zaterdagochtend vaak samen even kunnen sporten en of zoals afgelopen dinsdag samen een keer uit eten kunnen. Is er niemand in jouw netwerk die je even een uurtje of twee uurtjes zou kunnen ontlasten? Of een dealtje maken met je man dat jij bijvoorbeeld op zaterdag even twee uurtjes voor jezelf in kunt vullen en hij op zondag? Het zijn maar ideetjes hoor, maar neem in ieder geval even tijd voor jezelf. Doen hoor!!* dikke knuffel* Margit, wij hebben ook al vrij snel kinderstoelen gekocht, maar hier konden ze er ook vanaf een maand of 7 gecorrigeerd pas fatsoenlijk in zitten. Die Stokke-stoeltjes zijn wel heel fijn, gisteren de jongens er nog in gehad bij een vernieuwde hema-restauratie. Wij hebben ze niet. Bewust niet, wij hebben een stoel met blad ervoor omdat we een steigerhouten tafel hebben. Mochten je meiden er trouwens nog niet heel stevig in zitten misschien een tip: wij hebben naast de gewone stoelverkleiner ook altijd een stoelverkleinertje van Ikea gehad (zo'n gestreepte die bij de kinderstoel van 10 euro hoort). Werkte supergoed.
Karel, ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit. Ook hier geen hulp. Behalve dan van Alex natuurlijk. En af en toe komt mijn vader even langs maar dat is maar om 1 flesje (en verder ook echt niets ) te geven. Ik denk ook dat jouw meiden buikgriep hebben als ik het zo hoor. Maar ze hebben er nu best lang last van al, dus ik zou niet te lang meer aanzien en op tijd hulp inschakelen (huisarts; antibiotica, al weet ik niet of dat helpt?) en/of ORS gaan geven. In ieder geval heel veel sterkte! Vergeet niet dat je zelf ook voedselvergiftiging gehad hebt, en nogal heftige maanden achter de rug hebt. En niet inzitten over die fruit- en groentehapjes, dat komt vanzelf. Eerst beter worden. Allemaal!
Ik wil iedereen alvast een heel gezond en gelukkig 2010 wensen! Voor veel van ons was 2009 toch wel heel bijzonder he? Doe voorzichtig vanavond en pas goed op elkaar. Tot volgend jaar!
LIEVE MEIDEN iK WENS JULLIE ALLEMAAL EEN SPETTEREND, GEZOND, GELUKKIG, LIEFDEVOL, LEVENDIG, LEERZAAM, VROLIJK, VREUGDEVOL EN VRUCHTBAAR 2010!!!!
Bedankt meiden! Voel me alweer wat beter hoor... Mijn man helpt echt heel goed! Doet de laatste dagen bijna alles alleen zodat ik lekker rust kan pakken. Het is een schat, watn volgende week blijft hij ook meer thuis van zijn werk.... Maar ik kijk idd even voor vrij te pakken..de kids dan de creche zodat ik even lekker iets voor mezelf kan doen. Vandaag geen gespuug meer gelukkig! Het drinken gaat nog niet zo, maar daar maak ik me niet zo heel druk over. Ze zijn nog levendig genoeg..en lekker ondeugend! Kar: 't was zeker een bijzonder jaar. 't gekke is dat ik vorig jaar op dit moment voor mezelf wist dat ik zwanger was...die dagen komen er nu allemaal aan, ook de dag van de miskraam, en ik denk dat ik daar ook wel heel veel mee bezig ben Vind het nog altijd heel bijzonder dat wij deze grote kleine wondertjes hebben mogen krijgen Margit: helaas geen tips voor het slechte drinken... ik denk gewoon erop vertrouwen dat ze zelf wel regelen hoeveel ze nodig hebben! Ben benieuwd naar de foto Goed, ik ga de oliebollen opwarmen Voor jullie allemaal een goede jaarwisseling toegewenst! Heel veel geluk, liefde en gezondheid voor 2010!!!!
Nog even snel vertellen: Linde is sinds een paar dagen 'kusjes' aan het geven. Ze pakt mijn hoofd vast, doet haar mond open en lebbert zo mijn wang af, zo schattig! En helemaal leuk vind ik het dat ze het alleen bij mij doet en niet bij Gijs. Voel ik me lekker speciaal
Lieve meiden, Wij willen jullie nog even het allerbeste wensen voor het komende jaar! En natuurlijk voor alle jaren die nog mogen volgen! Volgend jaar kom ik weer lekker even bijlezen! Nu erg drukke dagen achter de rug en weinig tijd gehad voor jullie! Tot snel! Pas op met het vuurwerk ! Liefs en een dikke knuffel, Leander & Hanneke Malou, Ruben, Benthe!
Leuk he! Hier ook, maar dan meer omdat ze alles in hun mond stoppen dat voorbij komt Ik zeg dan wel overdreven enthousiast "Hmm lekker kusjes!!"
Iedereen een gelukkig, gezond en mooi 2010 gewenst! Leuke avond gehad allemaal? Ik moest wel lachen, we zaten gisteravond samen op de bank en toen bedacht ik me opeens: de eerste avond dat de meiden helemaal doorslapen van 20:00-8:00 uur en we niet hoeven te 'wachten' op de voeding van een uurtje of 11, 'moeten' we alsnog wakker blijven tot 12 uur . 't Is wel gelukt hoor, al knikkebollend . Ze hebben helemaal door al het vuurwerk heengeslapen trouwens en werden vanochtend rond 8:00 uur wakker! Super! Ze liggen nu alweer 1,5 uur te slapen trouwens, slaapkoppen !
Heb trouwens net voor de lol een keer gebeld naar zo'n bel-en-win lijn uit de Kinderen, win ik gewoon zomaar een midweek weg (weet alleen niet welke prijs ik precies heb gewonnen, want het ging niet helemaal goed met het intoetsen op mijn telefoon ). Maar volgens mij is het een midweek naar Vakantiepark Dierenbos bij Den Bosch. Erg leuk, want we hadden het er net toevallig over gehad dat het leuk zou zijn om het voorjaar met de meiden een paar dagen naar zo'n park te gaan. Goed begin van het nieuwe jaar (helaas niet de Staatsloterij gewonnen, maar dit komt ook goed uit ). (Volgens mij was de Staatsloterij gevallen in Zeeland. Jipper????)
Allemaal een heel gelukkig en gezond 2010!! Maak er een geweldig mooi jaar van allemaal!! De hoofdprijs is inderdaad ergens in Zeeland gevallen. Maar helaas...we hebben een lot en net even gekeken op de site, maar we hebben hélemaal niets... Sja, als je gelukkig bent in de liefde heb je minder geluk in het spel hè? Het spijt me, maar ik heb niet zo'n zin om op iedereen te reageren. Drukke dagen gehad en morgen ben ik nog jarig (altijd mosterd na de maaltijd... ), dus nog een drukke dag. Maar het waren hier wel hele gezellige dagen (gelukkig...)! Wat ik nog wel wilde zeggen; @Karel; Wat vervelend dat je je niet happy voelt. Goed om te lezen dat het nu iets beter gaat, maar pas op jezelf hoor. Neem alle adviezen die anderen al hebben gegeven ter harte en zorg dat je in 2010 niet alleen mama bent, maar ook af en toe gewoon 'Karel'. @de rest; Ik kom binnenkort ook weer even op jullie reageren hoor! Geniet van de eerste dagen van het nieuwe jaar!
Allemaal een heel goed 2010 toegewenst!!! Hopelijk hebben jullie allemaal een leuke avond gehad! Hier een beetje sneeuw, en heel mooi vuurwerk! Wij kunnen uit ons huis zo over het vrijthof en de markt enzo kijken dus we hebben genoten van het vuurwerk Margit: lijkt me zo heerlijk te knuffelen! Hier zijn ze nu mijn gezicht helemaal aan het aftasten en een geklets dat ze doen zeg! Fijn dat het zo goed ging met 4 voedingen! Wij vinden het heerlijk om dan na de laatste voeding even tijd voor onszelf te hebben en niet meer dat idee van; o we moeten er nog 1 doen... Enne heerlijk zo'n prijs!! Wanneer hoor je er meer van? Jipper: jammer van de staatsloterij zou toch wat zijn he!! Naja, wij hebben onze jackpot al gewonnen in 2009 Hier gaat het allemaal weer wat beter...We zijn druk aan het smeren met Luuf en de druppeltjes van VSM voor de tandjes en dat lijkt erg goed te helpen! Ik weet niet meer wie met de tip kwam maar bedankt!