Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ marye; Hmm iemand hier op het topic zei juist dat je per 3 stoelen 4 zuurstofmaskers hebt?
    maar da's idd wel erg vervelend als je niet bi jelkaar mag zitten :(.

Hadden jullie toen buggy's bij of de gewone kinderwagen?

@ De rest: Bij gelezen maar moet zo de boterham maken, sorry meiden! :)

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wat zal ik gaan doen? schoonmaken of het er van nemen en even een tukkie doen?? hmmm laatste klinkt aanlokkelijker haha, máár morgen krijg ik visite en het is echt nodig beneden..

3. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam

Wij moesten op de terugweg daarom apart zitten. Maar op de heenweg wel bij elkaar. Toen waren er wel genoeg maskers.

4. adi

adi Niet meer actief

Hoi hoi,

Hanneke, ik schrijf hier inderdaad niet meer actief, we hadden met merlingpeuter-mama's een nieuw topic geopend, maar die kwam niet echt tot leven. Volgens mij schreef alleen Youngmom daar hihihih.

Hier gaat het prima, ze lopen inderdaad alle drie, en zitten nu een beetje in een peuterpuberteit fase.
    En wat geweldig dat zowel Malou en Ruben nu overdag zindelijk zijn! Dat is bij Ruben wel heel snel gegaan, proficiat!
    En fijn dat je dagtherapie voorbij is, kun je nu weer lekker bij je gezinnetje zijn, en toch wat meer tijd voor jezelf hebben. Hopelijk gaat dit werken!

Andere mama's, groetjes allemaal!!!

5. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    #4625 Helena1977, 12 jan 2011
    Laatst bewerkt: 12 jan 2011
    Hoi allemaal,

Hanneke, ik lees hier wel regelmatig mee, maar heb eigenlijk bijna iedereen op hyves. Ik kom alleen wel eens kijken of jij nog hebt geschreven, haha :D
    Fijn dat je straks op een andere manier hulp krijgt. Als dagbehandeling het niet voor je is, is het echt verstandig om te stoppen. Dan wordt je daar niet gelukkiger van en dat komt je therapie ook niet ten goede.
    Fijn dat je kindjes het zo goed doen. Benthe ook al weer bijna 2 jaar! Wauw, wat gaat dat snel hè? Lex en Midas zijn vandaag 2 geworden en ik vind ze al weer zo groot!
    En Malou en Ruben overdag zindelijk, super hoor!
    Met mij gaat het wel goed. Ik maak me alleen soms wat te druk, neem te weinig rust. Na de zolderverbouwing lagen er nog wat verfklusjes voor en kamer van L&M die ik zelf kon doen. Daar ben ik nu bijna mee klaar en dan is de babykamer aan de beurt, haha. Ik kan toch moeilijk stil zitten.
    De baby doet het prima. Het kindje wordt echt groot. Morgen mag ik weer op controle.

Andere dames, zwaai zwaai!!!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lieve Helena,
    Van harte gefeliciteerd met de tweede verjaardag van Lex en Midas!

Hebben jullie het vandaag ook gevierd? Of vieren jullie het een andere keer? Of hebben jullie het al gevierd? En sorry dat ik niet zelf op het idee kwam dat ze vandaag jarig zouden zijn.

Tja, ik heb besloten hier maar weer te gaan proberen te schrijven, dacht dat de andere ook hierheen gegaan waren uit dat andere 'nieuwe' topic. Maar oke, dat zal ik gemist hebben.

Hyves heb ik idd niet, wel lief dat je af en toe kijkt of ik hier geweest ben.

Sorry verder een andere keer weer (of mss zometeen nog).

Liefs Hanneke.

7. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Helena van harte!!!!!!!!!!!!!!!
    Marye jeetje wat lastig met dat brood, welk beleg geef je? hier vinden ze jam echt super lekker, ik geef vanalles hoor maar ik merk dat ze het een makkelijker eten als het andere. eet ze wel een korst?

8. bereke

bereke Niet meer actief

#4628 bereke, 12 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2011
    Helena, gefeliciteerd met de verjaardag van je twee flinke kerels!

Ik krijg net een vriendschapsverzoek op fb van iemand uit een heel ver verleden. Wat blijkt: zij heeft een drieling! En dat lijkt daar allemaal heel vlot te gaan terwijl ik soms al het gevoel heb met de handen in het haar te zitten. Echt bewondering voor hoor! Maar dan voel ik me ook eventjes heel klein en zwak, dat ik het soms al zo moeilijk vind met twee kleintjes.

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bereke, maar jouw meisjes hebben wel al het een en ander meegemaakt he! (en jij dan ook natuurlijk). Sommige mensen hebben wat makkelijkere kindjes als een ander. Als ik kijk naar mijn neefje.. daar hadden wij er geen 2 van moeten hebben, dan had ik overspannen geweest nu ;) dus het is net hoe de kindjes zijn. Voel je niet schuldig zeg, je doet t prima!

10. adi

adi Niet meer actief

Zo moet je niet denken hoor, het is heel verschillend per kind. Ik heb ook een drieling, maar mijn twee meisjes zijn gelukkig hele makkelijke kindjes. Mijn zoontje is iets 'specialer' (lees: heeft 10x zoveel aandacht nodig als meiden bij elkaar), en ik zou ook gek worden als ze alle drie zo waren geweest, dat geef ik eerlijk toe.

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    even klagen:

... vanochtend wist ik het ook even niet meer, vanaf 3 uur vanacht met Evy in de weer, hoesten, pufje, poepluier, toch maar een fles, weer hoesten, hard huilen, heel veel snot, zo moe, bijna slapen en toch weer wakker, helemaal hysterisch en dat tot en met 9 uur vanochtend pppppppppfffffffffffffffff ze wilde op het laatst alleen maar rechtop slapen....... ja dat ging wat lastig, uiteindelijk toch maar weer naar de woonkamer, fruitje gahad, ze zag dat Timo naar bed ging en ging zitten huilen naast zijn bedje, ik zei: wil je ook slapen? nou in bed en ze sliep..........................

maar elke keer als ze hoest moet ze dus weer huilen

Timo werd er ook wakker van vanacht en was vanochtend ook helemaal kapot van die rare nacht, dus hij ook huilen, huilen, huilen, zag ik dat zijn twee boventand half door is, dus tja.................

12. bereke

bereke Niet meer actief

Jullie hebben gelijk hoor meiden. Had gisteren effe een "ik vind mezelf zielig" dag ofzo denk ik :):D.
    Adi, maar toch heb ik heel veel bewondering voor je. Want makkelijk of moeilijk, het is toch 3x pampers verversen, 3x flesjes-groentepap-fruitpap,... . Maar gelukkig ook drie keer het plezier :).

Linda, oei moeilijke nacht! Heeft ze geen aërosol apparaat. Dat verlucht vaak toch ook goed als ze last hebben van hun ademhaling?

13. adi

adi Niet meer actief

Oh meid, wat een nacht.

Ze heeft waarschijnlijk een zere keel, als ze moet huilen na het hoesten. En die slijm helpt ook niet mee natuurlijk, arm meisje.
    Heb je thijmsiroop voor haar gehaald? dat verlicht de keelpijn, hier helpt dat echt heel goed!
    Daarnaast lauwe thee te drinken geven, dat is ook mild voor de keel.

Daarnaast kun je haar bedje heel schuin zetten zodat die slijm goed wegzakt en kun je haar standaard neusspray geven voor het slapen gaan. Borst en voeten insmeren met Luuf, dat helpt ook een beetje.

En daarnaast uitzitten en hopen dat het snel overgaat. Vreselijke periodes zijn dat!

(hier dat zovaak meegemaakt dat ik een standaard riedeltje uit mijn mouw kan schudden, erg he!)

14. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    thnx voor de tips, het meeste doe ik al, ga het bedje wel nog schuiner zetten en luuf voetjes had ik ook nog niet gedaan

heb idd ook zo'n pufding bereke

15. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Linda, geef je Evy ook melk voor het slapen gaan?
    Ik heb zelf astmatische bronchitis gehad als kind en melk gaf me ontzettend veel slijm in mijn keel. Schijnen de melksuikers te doen. Karnemelk of yoghurt ging overigens wel prima.
    Sterkte!

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ linda: pff, wat een nacht. Herkenbaar overigens; zo verliepen hier de - op gisteren na - afgelopen 4 nachten ook.
    Daan met dezelfde problemen; hoesten hoesten hoesten. Huilen van het hoesten...
    We geven hem thijmsiroop of bisolvon.. beide werkt wat verzachtend maar lost het helaas niet op.
    Tis gewoon wachten tot het weer over gaat..erg vervelend.
    tis overigens vaak niet voor het slapen gaan, maar ergens in de nacht of sochtends vroeg.
    Hij is dan ook nog eens aan het huilen om de honger en dan wordt het alleen maar erger met het hoesten.

Beterschap en succes!!

17. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Even een snel berichtje. Heb helemaal trillende handen. Toen we Allana op bed brachten zagen we dat haar benen helemaal onder de blauwe plekken zaten. En ik weet bijna wel zeker dat die er gisteren nog niet waren. Gisteren was ze naar de creche en ik heb ze er daar ook niet over gehoord. Gisteren en eergisteren was ze na haar middagslaap ineens helemaal van slag, enorm huilen en alleen bij mama willen zijn. En vandaag kreeg ze ineens allemaal kleine rode vlekjes. Na ja ik als computermiep natuurlijk eerst googlen op plotseling blauwe plekken en rode vlekjes. En toen schrok ik wel wat ik allemaal tegenkwam. Het woord leukemie kwam regelmatig voorbij. We dus maar gelijk de huisarts gebeld en Heine is nu met haar heen. Hopelijk valt het allemaal mee.
    Ben helemaal shaky nu. Weet niet wat ik moet denken.

18. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Oh Sascha, wat doodeng! Ik hoop echt dat het niets ernstigs is.

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Jeetje, wat een schok! Hou ons op de hoogte.. poeh..

20. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Bah, wat schrikken Sascha! Ik hoop dat het toch niet zo ernstig is als dat je nu vreest.... :(

Deel Deze Pagina