haha nou gezellige discussie hoor maar zal wel vaker terugkomen wanneer iets nou wel dubbel en wanneer niet nodig, voor nu is het ook zo dat het er eigenlijk niet omgaat dat ze van iets twee hebben maar dat per definitie dát wat de ander in zijn handen heeft interressanter is. wel erg grappig ze gaan nu achter elkaar aan kruipen als een spelletje van 'ik ga je pakken' ze gieren het dan uit zo schattig
Pfff...wat een vervelende berichtjes lees ik allemaal na een paar dagen geen zp voor mij. @Sascha: wat zullen jullie in spanning hebben gezeten! Gelukkig weten jullie wat het is en kan het behandeld worden. Ik duim mee dat het niet chronisch wordt. En sterkte de komende tijd! @Linda: zware nachten met Evy dus.....Heftig hoor! Fijn wel te lezen dat het weer iets beter gaat. Goed idee van de loopfietsjes! Wij kopen ook 1 mooie houten blokken loopwagen. Ik ken een tweeling die met dat ene ding de hele kamer doorliepen. De 1 erin en de ander erachter, dan heb je er dus maar eentje nodig! Dus mijn meiden moeten dat ook maar doen @Brood: Bente houdt ook niet zo van brood, maar wel van rijstewafel. Nynke is verzot op brood.... @Lindavnr: Ook dramamnachten gehad dus Gaat het al wat beter met Daan? @de rest: *zwaai zwaai* Ego: wij hebben een hectische ziekenweek achter te rug. Vanaf zondagmiddag werd Bente ziek: overgeven, diarree en koorts. Maandagmiddag ging Nynke meedoen. Mijn schoonmoeder is gekomen en dinsdagavond kwam VL thuis en kotste de hele wc onder en belandde ook 4 dagen op bed......Pfff....dat was echt aanpoten en ik moest ook nog werken. Vooral de laatste nachten is het drama (we hebben deze week kennelijk met veel tweelingmama's 's nachts opgezeten zonder het van elkaar te weten ). Gelukkig gaat het sinds vanmorgen opeens een stuk beter. Ze houden weer eten binnen (hadden een paar dagen alleen maar ors en melk) en de poep wordt weer dikker en minder vaak tot op de enkels. Dus we hebben het ergste gehad. We denken dat het het rota-virus was, want dat heerst enorm. Vandaag een dagje bijkomen en straks heerlijk wandelen in het zonnetje als de meisjes wakker zijn. Fijne zondag allemaal!
Wow habibas jullie waren dus weer aan de beurt! Nou wij mogen misschien ook niet klagen met zwaar verkouden kindjes maar goed die koorts is niet fijn en al met al zaten we inderdaad allemaal op 's nachts . Evy is koortsvrij vandaag, slaapt alleen onwijs veel maar stond wel al een paar keer aan de kleine tafel!
Sascha, Habibas, Linda en Lindavnr: Sterkte met jullie zieke kindjes! Er gaat geloof ik wel het een en ander rond zeg! Marye, zijn jouw kleintjes al volledig beter? Sterkte morgen bij het CB en de 11 maanden prikjes! Hanneke: hoe bevalt het om weer (volledig) thuis te zijn? En je bent hier natuurlijk hartstikke welkom, met of zonder foto's Heeft iemand nog wel eens wat van Jeetje gehoord? @Hier: heel druk geweest met werk de afgelopen week. Gelukkig hebben we hier alweer 5 dagen twee doorslapers. Tristan is nog steeds bezig met zijn mega-sprong / inhaalslag en eet nu gemakkelijker grotere stukjes, tijgert/kruipt en is begonnen met zich optrekken, zegt nu ook al een tijdje mama. Nog twee weken en hij is R afael voorbij Het is fijn dat hij plotseling zo hard gaat, want ik werd een beetje bang dat het nu echt te lang ging duren. Hoewel ze zich bij het CB geen zorgen maakten. Ik ben waarschijnlijk veel meiden vergeten. Sorry, volgende keer beter
Luca: Lief dat je het vraagt, maar ze zijn allebei weer volledig beter gelukkig. Wel moeten ze volgende week nog een keertje bij de kinderarts komen om te kijken hoe het met hun longen is. Wat fijn dat Tristan nu een inhaalslag maakt, hoef je je dus toch geen zorgen te maken. En weer doorslapen, fijn hoor! Habibas: Wow dat moet heftig zijn geweest! Gelukkig zijn jullie nu allemaal weer beter, zag ik op hyves. Fijn hoor! Hier: Vandaag prikjes en CB. Ze zijn weinig aangekomen en erg lang geworden vind ik. Pepijn is nu 77 cm en 9110 gram. Florine 76 cm en 8050 gram. Verder waren ze wel tevreden. Prikjes gingen ook goed, kinderen waren maar heel even aan het huilen. Verder zitten ze nu wel in een minder leuke fase, ze hebben erg last van verlatingsangst, willen alleen maar op schoot enz. Het stomme is, al laat ik ze even 2 minuten beetje jengelen, dan kunnen ze weer lekker spelen, totdat ze mij weer dichtbij zien en dan willen ze weer alleen maar opgepakt worden. Maar goed, ook dat gaat wel weer over.
Hier ook op CB controle geweest.. geen prikjes gelukkig CB was toppie!!!! Luuk woog bij geboorte 2624 gram en was 46 cm Luuk woog nu met bijna 8 maanden 9000 gram en is 71,5 cm Sanne woog bij geboorte 2352 gram en was 45 cm Sanne woog nu met bijna 8 maanden 8260 gram en is 69 cm
wat doen de kindjes het weer super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! marye hier ook dat verlatingsangst vooral evy wil de hele dag op schoot, wel schattig sinds ze ziek zijn geweest zijn ze gek op hun knuffel, timo kan dan echt met speentje en knuffeltje tegen zijn gezichtje gedrukt bij je op schoot zitten.
Wat fijn dat alle kindjes zo goed groeien. Grappig die verschillen. @Marije: Nynke en Bente zijn qua gewicht wel vergelijkbaar met Pepijn en Florine, maar zo lang zijn ze nog niet @Marije en Linda: hier begint het helaas ook. Ik zet ze neer terwijl ze supervrolijk zijn. Ik hoef maar 2 passen weg te lopen of het is al jammeren. Ik probeer het te negeren en meestal gaan ze dan na 2 minuten wel weer lief spelen. En vandaag voor eerst moest Nynke keihard huilen toen ik wegging Hier gaat het weer helemaal super. Behalve de nachten dan. Gisternacht hadden ze doorgeslapen. Vannacht waren ze allebei om 1 uur klaarwakker en aan het kletsen. Na 100ml water sliepen ze gelukkig allebei weer lief verder tot 7.30u. En ze zijn vandaag naar het KDV, op mijn mamadag, omdat ze vorige week niet zijn geweest. Er waren 2 afzeggingen, dus ze mochten om 9.30u komen. Ik heb ze er snel 'gedumpt' en nu heb ik voor het eerst in heel lange tijd een dagje voor mezelf, fantastisch!! Ik ga lekker een boekje lezen en ook even wat dingen opruimen, in mijn eigen tempo, heerlijk!!
Mag ik even inbreken? Ik lees hier af en toe eens mee en had effe een vraagje. Heeft iemand van jullie toevallig nog een geboortekaartje van jullie kindjes? Ik zou het namelijk super vinden moesten jullie mij er eentje willen opsturen. Jullie mogen me altijd een privé-berichtje sturen en dan stuur ik jullie mijn adres door Indien niet, geen probleem hoor. Sien *breekt weer uit*
Siske, geen geboortekaartje van mij, sorry. Ik vind dat te persoonlijk om zomaar aan een vreemde te geven. Silvia, wat doen je kindjes het goed! Mooie cijfertjes van het CB. Hoe is het ondertussen met Matthijs? Ik las op hyves dat hij ziek was. Geen mexicaanse griep toch? Hoor ik overal weer opduiken... Habibas, lekker zo'n dagje voor jezelf. Je weet niet wat je overkomt hè, zo zonder die guppies. Zeeën van tijd opeens, haha. Ik hoop dat je er lekker van hebt genoten. Luca, inderdaad al een tijdje niks van Jeetje gehoord, ook niet via hyves. Ik hoop dat het goed met haar gaat. Wat fijn dat je mannen eindelijk hebben besloten door te gaan slapen! Hier heeft het ook lang geduurd, maar uiteindelijk hebben we nu twee hele goede slapers. En wat goed dat Tristan zo hard gaat! Is hier ook altijd zo hoor. Lex heeft vaak dingen het eerste door, Midas volgt een paar weekjes later. Het eerste jaar heb ik me daar ook wel eens zorgen over gemaakt, nu weet ik ondertussen dat Midas vanzelf volgt. @loopkar: hier ook 1 loopkar. Lex en Midas hebben er altijd samen mee gedaan. We hadden bijvoorbeeld ook 1 loopauto. Die wisselden ze dan telkens om. Het enige wat we echt dubbel hebben gekocht zijn driewielers. Hanneke, hoe gaat het ondertussen met jou? Ben je al weer volledig thuis en werkt dit beter voor je? Met mij gaat het wel oké. De zwangerschap wordt zwaarder, voel me de hele week al beroerd en droom de hele nacht over bevallen, haha. Weinig energie, maar het is nu aftellen. Nog een week of 7. Met Lex en Midas gaat het lekker. Ze hebben nu een nieuwe kamer op zolder en slapen daar geweldig. Vorige week zijn de mannen twee jaar geworden en dat hebben we afgelopen zaterdag gevierd. Het was heel druk en vooral Midas vond dat in eerste instantie niet zo leuk. Later heeft hij zich prima vermaakt met de andere kinderen. Ze worden al zo groot, kletsen heel erg veel. Elke ochtend moeten we praten over wie waar allemaal is: papa is naar het werk met de auto, opa Klaas is met de vrachtwagen spulletjes aan het rondbrengen, Opa Eef rijdt met de vrachtwagen om schoon te maken....Zo grappig!
hoi, ik ben mikmak, 35 jaar en ben mama van een dochter van 2... gisteren ochtend kregen wij te horen dat er een tweeling onderweg is... eigenlijk even een dag in complete shock... maar wel bijzonder.... hoe is dat jullie afgegaan, want het is redelijk tot zeer aanpoten lijkt mij zo....
Hoi Mikmak ten eerste gefeliciteerd met deze bijzondere zwangerschap!!!!!!!!!!! Hier waren we een week compleet in shock!!!!!! Maar daarna was het super mooi... het is toc een hele speciale belevenis om mee te mogen maken... en net als ik heb jij eerst een eenlingzwangerschap gehad en nu een tweeling dus ben je echt gezegend ik zou zeggen geniet ervan :s P.s ik was ook 35 toen ik zwanger raakte van onze tweeling
ja dank je wel. btw het schijnt meestal bij "oudere" vrouwen te gebeuren... maar het zit ook in de familie, mijn oma van mijn moeders kant heeft een tweeling gehad dus het kon al mijn neven en nichten gebeuren, broers en zus... maar het is bepaald dat ze bij mij terecht kwamen... denk ook zeker dat het een zegen is... eind oktober heb ik mijn vader moeten afgeven ivm kanker, en ik krijg er 2 nieuwe dierbaren voor terug
hihihihi denk dat de meeste mama's hier een stuk jonger zijn dan wij hier niks in de familie oorzaak hier is medische behandeling wel mooi om het zo positief te bekijken dat je 2 dierbaren terug krijgt. mijn schoonvader overleed aan K toen ik precies 3 maanden zwanger was van mn oudste zoontje. en het is heel raar gezegd mischien maar mn zoontje heeft echt trekjes en dingen die mn schoonvader ook deed,,,lijke qua karakter precies op elkaar en ook in doen en laten... dat is wel heel mooi om weer te zien
oh oke... hahahaha. ja dat kan ook natuurlijk. ik denk dat je daar ook positief over moet zijn, anders maak je je leven erg lastig, de situatie is nu eenmaal zo. en op zich had ik altijd wel een groot gezin gewild maar omdat ik pas laat aan kinderen ben begonnen vond ik 2 best.. nu krijg ik toch een extraatje, en toch past alles nog op 1 achterbank
@mikmak: van harte gefeliciteerd!!! Tweelingen zijn super leuk en inderdaad aanpoten maar daarover klagen we alleen hier onder elkaar haha. Want het is zo bijzonder twee van die ukjes, een en al gezelligheid in huis. Ik wens je een hele goede zwangerschap want dat weten we allemaal het is toch altijd weer spannend, hoe lang blijven ze braaf zitten en groeien ze lekker. Zorg goed voor jezelf, meer kan je niet doen. En pieker niet te veel, voor alles is een oplossing, wij hebben elkaar ook suf gevraagd, dus vraag maar raak .
@linda, bedankt.... echt zorgen maak ik me niet, iig niet om de zwangerschap die voelt gewoon goed. denk dat deze 2 kleintjes in mijn buik ook niets te kort komen of gaan komen... waar ik wel op hoop dat ze tot een week of 38 blijven zitten. financieel pieker ik wel wat.... oa dubbel in de luiers ik ben blij dat linette al zinnelijk aan het raken is want dat merk ik nu al i nkuierverbruik... en er moet een dubbele kinderwagen komen, nog een bedje erbij nog een maxi cosi en ga zo maar door... ik maak me daar wel wat zorgen over.... aan de andere kant is het gewoon MP in de gaten houden. had gisteren al wat rondgesnuffeld maar durf nog niets te kopen want er kan er altijd nog 1 afkomen toch?? alhoewel dat met kloppende hartjes minimale kans is....
Fijn dat het gewoon goed voelt, zegt volgens mij altijd best veel! maar idd ik zou binnen de eerste 3 maanden ook voorzichtig zijn met kopen. Op Mp is veel te vinden en aanbod mc's is zo groot! Dat en de wagen is denk ik het duurst, het scheelt dat jij al het e.a. hebt. 38 weken is een mooi doel, zo zaten wij er ook in, maar dan ben je er ook wel klaar mee hoor, in mijn zkh lieten ze ons zowieso niet langer als 38 weken lopen. er is een ander leuk topic waarin we allemaal een aantal vragen over onze tweelingzwangerschapen hebben beantwoord, erg leuk vond ik, misschien weet iemand anders nog waar het staat want kan het zo snel niet vinden. tja en financieel is het idd wel een kostenpost die luiers, voeding vind ik ook best duur maar dat is maar een jaar daarna is het natuurlijk gewone melk en met de pot mee (als je dat wil). Zit naar jou banner te kijken, ik wist het met 8 weken en 1 dag dat het een tweeling werd
@silvia: tips voor die oorontstekingen? evy dus loopoor en timo weet ik nu bijna wel zeker ook oorpijn, heb hem een zetpil gegeven en neusspray. voor evy heb ik antibiotica gekregen ook omdat ze steeds zo kwakkelt. moet ik voor hem nu ook de dokter bellen? zucht....