ja het meeste is er al ja en de mc krijg ik van een vriendin dus de kinderwagen wordt het duurste.. heb toevallig ook al 2 autostoelen fase 2 dus kan evt voor linette dan een maatje groter halen.... moeten maar eens kijken hoe het allemaal gaat lopen. haha met 8 weken en 1 dag.. ik vroeg vorige week bij de allereerste echo al of ze zeker wist dat het geen tweeling was.. ze was er 95% zeker van dat het er maar 1 was... tenzij er nog eentje achter verstopt zat maar dat dacht ze niet... *lol* ik ben de 5 % zullen we maar zeggen. ik moet volgende week voor het eerst naar het ziekenhuis dus ik zal wel horen wat hoe zij te werk gaan.. ik hoop alleen dat het geen keizersnede moet wordt want dan moeten we helemaal lang in zh blijven. mijn plannen voor thuisbevallen gaaniig al niet door denk ook wel dat ik met 38 weken klaar ben hoor, met linette was ik na 26 weken al klaar en toen moest ik nog een lange ruk, gelukkig werd met 39 weken en 1 dag geboren...
Verdenking van oorontsteking altijd bellen!!!!!!!! bedje wat schuin zetten verlaagt de druk op de oortjes... zetpil en inderdaad consequent neusspray gebruiken (zoutoplossing) want een verstopte neus zet ook druk op de oortjes!!!!! hoop dat je ondertussen de dokter al gebeld hebt... sorry maar ben zelf een beetje aan kwakkelen dus was niet online vanmiddag
Mikmak...ks doen ze niet standaard hoor bij een tweelingbevalling...ligt eraan hoe ze liggen en of er complicaties zijn.... maar denk dat de meeste hier vaginaal bevallen zijn (ik niet ik had een ks) maar na een ks kan je ook snel weer op de been zijn hoor...
we hebben nog niet gebeld vanmiddag goed gegeten en gespeeld na zijn lange slaapje, nu weer met zetpil naar bed en neusspray = zoutoplossing idd. ook luuf. ik zet nog even zijn bedje snel schuin, van evy staat altijd al schuin. als ik morgen nog steeds verdenk dan bellen we maar.
Vaak merk je het wel als ze de hele tijd aan de oortjes friemelen...net of ze jeuk hebben... bij de apotheek heb je verdovende druppels.... maar die MAG JE NIET gebruiken zonder overleg met de huisarts en al helemaal niet met een Loopoor...... Weet wel dat Mathijs meestal de dag na het beginnen van de AB hij weer opknapt..... ik zou inderdaad ook even aankijken en dan eventueel morgen bellen. heel veel sterkte ermee en beterschap voor Evy en Timo
ok dus er zijn wel druppels, dacht al, vroeger had ik dat volgens mij ook. nou ik denk wel dat hij het heeft want hij wrijft er met zijn vuist langs dus dan morgen maar weer HAP-pen...... nu slaapt ie, hopelijk gaat het goed vannacht, hij heeft er wel minder last van dan evy denken wij. oja meiden wel een positief puntje: ze sliepen vanacht van 19 tot 7 uur, hallelujahhhhhhhh het kan dus wel, terwijl ze hun avondpapfles beide voor de helft hadden laten staan, ik maak me voor morgen maar geen illussies maar vanochtend was toch fijn.
hahah linda, ik ken het. Dan gaat het eindelijk weer 'ns een nacht goed..en hoop en denk je stiekem dat het weer goed gaat... maar pff, wat valt het dan toch weer tegen als het weer zo vroeg is! hier eergisteren een goede nacht, alleen gisteren was het net 5 uur toen jesse wakker was en hongerig was. Vervelend dat je kids zo aan het kwakkelen zijn... Sterkte en succes!
Tis hier echt al weken bezig dat ik zeker 6x per nacht eruit moet voor de kinderen....alle drie dus... word er echt moedeloos van soms.... hoop ook echt dat het snel voorbij gaat want mama trekt dit anders niet meer hoor
ja balen maar goed in 2010 op een dag van evy na, nooit ziek geweest dus tja moest een keer maar omdat ik zelf ook zo ziek ben geweest en ook nog herstellende ben, is 2011 tot nu toe wel heavy maar goed niks bij bijv. marye natuurlijk.... ja en over dat slapen wij geven nu toch altijd direct de fles hoor, spenen helpen vaak ook niet meer en dan slapen ze weer verder, we maken het ons zelf dan maar ook niet te moeilijk omdat het soms ook wel goed gaat.
ja gek he dat wij dan ook ziek worden, zwaar hoor, soms zit je er dan qua vermoeidheid helemaal doorheen he, soms KAN ik bijna niet meer opstaan.
pff 6 x is idd behoorlijk balen. Helpt je man ook een beetje mee? Wij hebben de laatste weken ook elke keer dat we er snachts een paar keer uitmoeten, maar gaan om en om. We hebben een tijdje gehad dat Daan echt aan het krijsen ging snachts en niets wilde, alleen maar krijsen en veel hoesten. Gelukkig is die periode weer over, en als ze nu wakker worden is het vaak even voor een speen en zijn ze wel in bed te troosten. Maar nu was jesse dus gewoon echt wakker vanmorgen 5 uur. Dus hoop dat dat even eenmalig was. Kheb vanavond een iets grotere fles gegeven, misschien dat dat iets helpt * ohw shit... jesse huilt... even wachten....hmmm... nu ist al weer stil.....* Normaal hebben ze een fles van 150+5 en 1 rijstebloem. Nu 180+6 zonder rijstebloem gegeven. @ Linda: hoe is jouw schema nu eigenlijk?
Hier idd ook bijna geen zieke kids gehad. Jesse heeft 1 keer 39,8 graden koorts gehad, maar was gewoon zichzelf en blij.. dus weinig van gemerkt. Waarschijnlijk had ie de 6e ziekte toen. idd erg fijn...dat we er wat dat berteft goed van af komen!
Hey jedalin een nieuwe naam gaaf zeg kan je dat zo veranderen dan??????? Heb het geteld en vanacht moest ik er welgeteld 11x eruit 1 x voor mathijs om Half zeven vanochtend en de rest voor de tweeling steeds gedurende de hele nacht!!!!! 5x zelfs voor 00.30 uur lag zelf om 23.00 uur op bed
Balen meiden dat de kids zo wisselend slapen en aan het kwakkelen zijn....Sterkte ermee! Hoe gaat het nu Linda met Evy en Timo? Hopelijk hoef je de huisarts niet te bellen..... @Jedalin: haha, had het eerst even niet door. Duh, ik ben een beetje aan het suffen.....Stalkers? Hier begint de verlatingsangst toe te slaan. Bente wil alleen maar bij je zijn en komt moeilijk in slaap met haar slaapjes overdag. Vanmorgen en gistermiddag ook weer heel lang huilen. Verder gaat het wel super, ze draaien nu allebei om hun as de kamer door, dus tijd om dingen op een veilige plaats te zetten. Eten gaat super en 's nachts slapen gaat weer ok. Ik hoor 2 wakkere meisjes, tijd voor de boterham!
hahah ha meiden, ik ben het nog hoor Ik wilde dit forum aanraden aan een kennis die zwanger is, maar wil niet dat ze me zomaar kan opzoeken aangezien mijn vorige naam ongeveer mijn voor en achternaam was. Dus vandaar, iets meer anoniem @ Sylvia: Kun je de mods vragen om te doen, als je een goed e reden hebt dan @ hier: ben aan het werk dus heb ff geen tijd om verder te reageren sorry!
wel handig dat je dat kan veranderen. hier mijn schema: 7.00 (maar dus vaak al eerder maar dan in bed) 180/6 melk + 5 pap 9.00 fruit 9.30 slapen 11.30/12.00 1 boterham en 90/3 melk 13.30 slapen, daarna 120 cc drinken (diksap) met tussendoortje maar soms ook niet als ze lang slapen en soms drinken ze niet alles op. 16.30/17.00 groente + 50cc volle yoghert (vaak beetje diksap erdoor) of heel soms een danoontje 18.45 150/5 melk + 5 pap 19.00 slapen Die avondfles laten ze de laatste tijd heel veel van staan, misschien dat we de pap ervan af halen of toch weer minder geven daar zitten we nu dus even me te stoeien. Timo liet van de week 90 cc staan maar dat was dus wel de nacht dat hij klokje rond sliep. Iemand tips voor die avondfles?
Volgens het cb is het het logischte om eerst de pap weg te laten en dan pas melk afbouwen... Ons schema is; 6.30 ongeveer: 180/6 melk + 2 rijstebloem Na de fles slapen tot 10.00-11.00 11.30/12.00 2 boterhammen en 120/4 melk 12.30 slapen tot ongeveer 15.00 15.00 fruit 200 gram 17.00 groente 200 gram en volle yoghurt (geen idee hoeveel0 18.45 150/5 melk 19.15 slapen De laatste fles gaat hier altijd helemaal op en als ik meer geef gaat dat ook nog wel op. Maar wil eigenlijk niet verhogen omdat ze melk genoeg krijgen door de dag heen..
ja dan gaat die pap er gewoon af al hebben ze hem net uiteraard weer helemaal op bij jou eten ze dus eigenlijk helemaal geen pap, ga jij ook over naar gewone melk vanaf 1 jaar?