Uhh nee ze eten idd geen pap. eten ze bij jou de pap zeg maar met de lepel of wel uit de fles? ik vind het sochtends zó vroeg om gelijk naar beneden te gaan en pap te gaan geven, om of voor 6 uur. Dus dan krijgen ze een fles. Bij de boterham drinken ze melk en savonds dus ook een fles. Ik ga vanaf het jaar eerst over naar peutergroeimelk. Die heb ik mede dankzij familie iets van 8 pakken gratis van friso, dus daar kan ik wel ff mee vooruit haha. Daarna stap ik over naar gewone melk.
Mijn schema is bijna precies hetzelfde als die van Linda, maar hier krijgen ze nog wel veel melk en alles gaat ook op. 7.00u papfles: 180 water +6 melk +6 bambix 8.30-9.00u fruithap (3 stuks samen, niet altijd op) 9.30 slapen 12.00 1-1.5 boterham en 180 +6 melk 13-13.30 slapen 15.30 diksap met soepstengel 17.30 avondeten 200gr + schaaltje yoghurt (nu nog soya...vinden ze heerlijk) 19.00 fles 180 + 6 melk 19.15-19.30 naar bed Hier slapen ze nog 2x 1.5 tot 2 uur!!
@Jedalin en Linda: op zich is het wel goed als ze 'ontbijt' krijgen, dus pap (brinta, zeg maar....) of een boterham..... Tenminste dat hebben ze mij dan weer verteld. Ik heb vanmorgen om 6.15u gewoon de volle papfles gegeven..... En in het weekend doen we het uit een bakje, maar daar zijn ze wel ongeduldig voor, want uit de fles is zoveel sneller Hier krijgen ze dus nog 3x200cc melk (incl de pap). Misschien toch maar eens de middag en avond gaan afbouwen, net als jullie. Ze drinken hier sowieso heel veel. Naast de melk ook nog vaak 2x diksap 100cc.....Maar ja, dat kan geen kwaad lijkt me. En een soepstengel is binnen no-time op, vinden ze zo lekker.
Hey Girls, Slecht slapends kinderen: Sterkte voor jullie moeders die er vaak uit moeten. Las iets van 11x?! Hou houd je het vol! Hopelijk gaan jullie kindjes snel weer beter slapen. Hier slapen ze prima al worden ze de laatste tijd wel wat vroeger wakker, maar dan nog prima... Linda: Zijn Timo en Evy weer helemaal opgeknapt? Zo sneu als ze zo ziek zijn he! Habibas: Zo jou meiden slapen dus ook lekker veel. Hier slapen ze overdag ook nog zoveel. En liggn meestal rond 17:00 uur alweer op bed. Maak ze wel nog wakker voor een papfles... Linda: Hier krijgen ze als laatste fles nog een papfles. Heb het er wel eens vanaf gehaald maar dan werd Pepijn al voor 06:00 uur wakker, dus ik laat het even zo. Toch zijn er ook dagen dat ze de helft ofzo laten staan. En andere dagen dat ze hem binnen no time ophebben. Ik ga de pap eraf halen wanneer ze echt altijd een deel laten staan, dat ik merk dat het echt teveel is. En ik ga er gewoon vanuit dat ze dat zelf goed aan kunnen geven Hier: Pepijn gaat nu uit zichzelf staan, elke ochtend staat hij in zijn bedje als ik het kamertje binnenkom. Verder ook hier wat verlatingsangst al merk ik dat het wel weer wat minder wordt gelukkig. Ben het weekend met 2 vriendinnen een nachtje naar Groningen geweest, best leuk al had ik de kinderen vreselijk gemist. Florine mij ook heel erg, die heeft het hele weekend gehuild, totdat ik thuis kwam. En toen is ze alleen maar vrolijk geweest.. Wel vervelend dat ze het dus zo zwaar had. Ik doe het voorlopig dus niet nog een keertje!
@habibas dan hebben wij idd precies hetzelfde schema en ze slapen hier ook hetzelfde. Ik geef idd ook bambix 's ochtends. CB zei of boterham of pap. En gewoon uit de fles ook al is dat om 5 uur. Bij mij lieten ze die middagfles steeds meer staan dus vandaar afgebouwd. Ook begonnen ze minder zin in hun groente te krijgen dus daarom terug. Aaahhh wat zielig voor Florine! En leuk he dat staan van Pepijn! Hier is echt niks meer veilig haha ik merk ook echt verschil jongetje/meisje, jij? Timo is veel onderzoekender dan Evy. Elk handvat, elk hoekje, alles wil hij ontdekken, hij weet nu ook dat deuren die op een kier staan, open kunnen. Achter de speelgoedkist aan zet hij ook een soort van stapjes heel schattig. Ze zijn hier nog niet helemaal beter, de oorpijn is nog niet helemaal voorbij maar wel zo goed als. Zelf ben ik wel behoorlijk opgeknapt, morgen maar weer werken. Pppfff was een hele heftige week, ben in jaren niet zo ziek geweest.
@linda, nee daar ga ik ook niet vanuit dat het standaard een ks zal worden hoor... maar goed ik moet morgen naar het zh en dan ga ik het allemaal meemaken.. vind het allemaal wel spannend. @slechte slapers.. ik hoop iig dat de tweeling straks beter slaapt als madame... die loopt iedere nacht om en kruipt bij ons in bed... doorslapen, ik weet al niet meer wat dat is...
spannend mikmak veel succes en balen van zo'n slechte slaper. hier net mega gekookt, voor de kindjes voor 4x een maaltijd en voor onszelf ook voor de dagen dat wij werken deze week, het grootste deel staat nu af te koelen om straks de vriezer in te gaan, brave huisvrouw he, oja de was is ook opgevouwen, nu de zooi opruimen, de kindjes hebben lief gespeeld en liggen nu te slapen.
@ Ontbijt: hmm dan zal ik er maar eens een andere fles van maken met ontbijtgranen. Maar krijgen ze dat bij jullie uit die fles gezogen, met 5 eetlepels? Met welke speen? L ofzo dan? Ik vind het prima om ze een papfles te geven sochtends, maar ik vind pap met de lepel geven zo lang duren.. zeker sochtends zo vroeg.. als ze nou eens iets langer sliepen...
ik ga echt de pap niet van de lepel geven haha maar idd de L speen 5 scheppen hier, 6 lukt niet dan raakt ie verstopt hihi ik gebruik zo'n schepje van de nutrilon, afgestreken schep, is volgens mij ong. een eetlepel
Oke, ik geef morgenrvoeg dan ook zo'n fles! Geen bambix, want die lusten ze hier niet! 2 smaken geprobeerd..maar ze weigeren. heb nu lepeltjespap-ontbijt met biscuit van nestle ofzo. Moet je water bij doen en er staat 7 eetlepels. vind ik nogal.. dus denk dat ik ook eens begin met 5-6 ofzo dankje voor de tip in ieder gval! Wist niet dat persee nu pap of brood gegeven moest worden!!
Lekker! heb 150cc water met 6 schepjes (van ah voeding..zullen we ongeveer qua grootte vergelijkbaar zijn met nutrilon?) pap, en dat ging goed, met een M speen! Denk dat we morgenvroeg zoals voorgeschreven op het pak staat 7 schepjes doen met 150 cc water en dan evt door de L speen als de M niet lukt. Maar gaat goed dus. Thxnx voor de tip! Wist niet dat dat nu al moest joh! haha ook stom eigenlijk want we gaan zo weinig naar het cb dat ik dat anders pas had gehoord als ze 1 jaar zijn....
nouja jou jongens groeien goed dus of het moet.... ik heb zon schema ooit gekregen voor het eerste jaar en de laatste keer hadden we het over brood en toen kwam het ter sprake. ik weet wel dat toen ze hier niet echt smiddags brood aten, het cb zei dat het wel langzaam moet omdat alleen melk geen volwaardige voeding meer is naarmate ze ouder worden. hier beide helemaal van de rel, ze hadden vanmiddag niet geslapen op het kdv, gevolg, twee stuiterballen in bed, timo lijkt wel een zeehondje, in zijn grijze slaapzakje hupt hij staand langs de spijlen. nu is het eindelijk stil, straks maar goed lekker onder de dekens leggen.
merk dat ik het langzaam wel spannend vind trouwens dat ze jarig worden, moet best veel ana vorig jaar denken, ongeveer deze week (of vorige) lag ik 5 dgn in het zkh met de hoge bloeddruk en in de week van 15 feb. werd ik geopereerd aan de cyste. gister was ik bezig met een collage van foto's van het eerste jaar, moet dus nog feb. bij en jeetje wat zijn ze veranderd zeg, wat een mini's waren het toch. hier zijn ze op woensdag jarig, denk dat ze toch maar gewoo naar het kdv gaan (is dat raar?) en dat ik ze iets later breng en eerder ophaal voor mijn eigen gevoel, haha waar je je al niet druk om kan maken, moet ik zeker een traktatie maken, kei leuk!
Hier op een donderdag jarig, maar dan hebben wij lekker een weekje vakantie Zit ook te bedenken hoor hoe we dat gaan doen dan? Vieren met opa's en oma's / broers (zussen hebben we niet haha), of ook vriendinnen uitnodigen? We hebben geen vrienden met kinderen, dus dat houdt sowieso al op haha. Hier ook de middag niet geslapen omdat ze bij mijn tante waren maar hier slapen ze er juist beter door; binnen een minuut waren ze weg ahah
hier de opas en omas de hele dag denk ik (hou ik toch nog tegen haha) en wat anderen tussen een bepaald tijdstip maar dat doen we op zaterdag, op de woensdag gewoon met z'n viertjes, heb trouwens uiteindelijk twee houten loopfietsjes gekocht kei lief. I'm Toy Loopfiets Konijn I'm Toy Loopfiets Tijger misschien dat ik de houten woezel en pip loopwagen nog aan mijn schoonouders vraag.
haha die zijn idd lief wij houden het lekker simpel met leuke cadeautjes voor de zomervakantie op de camping We hebben geboekt naar spanje, dus kunnen ze daar lekker spelen met nieuw spul haha
Linda: Ik merk ook duidelijk verschi;l tussen jongen en meisje, Pepijn is veel onderzoekender, Florine bekijkt het meer van een afstandje. En hobbelt achter haar broer aan mocht het nodig zijn Eerste verjaardag: Hier nog maar 3 weekjes, we hebben nog steeds geen cadeautjes. Ze zijn op donderdag jarig en oma komt gewoon de hele dag oppassen en ik vrees dat ik ze niet/nauwelijks zie die dag, zoals eigenlijk elke donderdag het geval is. ze slapen nog als ik wegga en ze liggen op bed als ik thuis kom. Wij vieren het op zondag voor de familie. En mijn beste vriendinnen en Don zijn beste vrienden komen ook. We doen het denk ik van 13:00-16:00 ofzo. Wat doen jullie voor taart eigenlijk? Want al die mooie gedecoreerde taarten, erg leuk, maar voor kindjes toch niet te eten? En wat trakteren jullie op het kdv? Ik dacht aan danoontjes en daar dan iets leuks van gemaakt? jedalin: Van die spullen voor de zomer heb ik ook voor hun verjaardag gevraagd , was een handige tip he! Oh en ik kan niet wennen aan die nieuwe naam van jou